Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Vérhörgő Mamulut
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Vérhörgő Mamulut a Túlélők Földjének egyik nagyhatalmú alakváltó kalandozója. Sokak szerint ezt annak köszönheti, hogy pályája kezdetén rengeteg, pénzért felvásárolt, élő rabszolgát mészárolt le, csupán gyakorlásképpen...
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (21)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Lapötletek (64958)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Versenyhirdető (1827)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Alanori Olimpia lapelemzés (1. rész)



Mielőtt belevágnánk a konkrét értékelésbe, ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Vágjunk bele, jöjjenek elsőnek a színtelen és a jó jellemű lapok, ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    Felzárkózás (9): Az ötlapos kontrollok fénykorában nem lehet nem örülni ennek a lapnak - de legalábbis aligha lehet kétség afelől, hogy szükség volt valamiféle "ellenszerre". A Felzárkózás lényegében minden olyan pakli side-jába kötelező lesz, amely 4 vagy kevesebb lappal kezd és ki tudja használni a laphúzást, hiszen már 2 lapot is nagyon jó húzni 1 manáért azonnal, drágább reagálással. A még kevesebb lappal kezdő deckekbe pedig alapból is berakhatják, különös tekintettel a Kreátor követőire és A legfőbb követőre építő összeállításokra, itt lesz csak igazán kemény. Mindenképpen színesebbé fogja tenni a metát.


    Transzcendáló rakshallion (7): Nagyon kreatív követő, alapanyag is van hozzá bőséggel, a kérdés inkább az, hogy a versenymetában mennyire bizonyul majd erősnek ez a képesség. Nyilvánvalóan valamilyen drágító szabálylap elég jó párosítás mellé, hiszen ezekhez egyébként is jól illik az áramlás, és ilyen környezetben elég jó, amikor 1-2 manákból bele tudunk szólni ez ellenfél körébe nehezen counterelhető módon. Ami sajnos korlátozza a használatát, hogy a legjobb áramló lapok egy része bizony ultraritka (Óriássárkány, Dg'mhaotrodon elnyelő, Kilenctagú maszkos banda, Valóságformázás), de azért szerényebb gyűjteménnyel rendelkező játékosok is találnak fincsi lapokat (pl. Áramló krabber), ráadásul egy teljesen újfajta éjfatty deck is építhető köré.

    Változatos morf (8): A morfok tipikusan olyan lapok voltak mindig is, melyekben rengeteg a lehetőség. Szerencsére ez igaz a Változatos morfra is, mely egy bizonyos pakliban (Törpe-gnóm Glion) brutálisan erős lesz, nagyon erős permanens erőforrásként és counterként működve. De könnyedén beférhet bármilyen más lényes pakliba, hiszen a permanens gyógyulás és semmizés sok esetben "hiánycikk", amit nem rossz, ha helyettesíteni tudunk egy efféle univerzális lappal. A legjobb akkor lesz, ha különféle minikombókat tudunk építeni rá azzal, hogy kihasználjuk feltámadását, így értelemszerűen minden olyan lappal jó párost fog alkotni, aminek lapot kell áldozni.


    Visszahúzás (8): Összességében kicsit talán gyengébb, mint a Felzárkózás. Persze lesznek esetek, amikor a dobatás jobb, mint a laphúzás (például amikor valamilyen Zarknodos pakli ellen játszunk), arról nem is beszélve, hogy mi választhatjuk a kártyákat, kihúzva ezzel lényegében az ellenfél méregfogát, ám ha a két lap maximumértékét nézzük, akkor láthatjuk, hogy a Felzárkózásból egy picivel több hozható ki. Ettől függetlenül ezt sem lesz érdemes kihagyni a már fentebb említett paklikból. Érdekesség: eredetileg semmilyen módon nem lehetett drágítani, ám úgy túlságosan is durva volt a drágító szabálylapok mellé (a versenygyőztes Bűvös erdő pakliban is szerepelt).
    A főnix hamvai (6): Egyért, védekezésből már akár lapot is tudunk counterelni, így a top versenypaklik közelébe egészen biztosan nem fog odaférni ez a spellcounter. Kezdőbb, illetve szerény lapkészlettel rendelkező játékosok azonban nyugodtan rárepülhetnek, hiszen a funkció, amit tud alapvetően hasznos, és azért a kapott Főnix fióka sem rossz dolog (ami hagyományos környezetben is használt lap, ez a varázslat pedig olcsóbb, mint maga a lény). Főnix deckbe - bárhogyan is rakjuk össze - nem nagyon fog beférni, korlátozott formátumokon viszont előkerülhet.


    A verseny szelleme (7): Az ingyen hálós lapokban mindig van fantázia, hiszen már az első körben, különösebb kockázat nélkül belassíthatjuk velük a játékot. A nagy kérdés azonban mindig az, hogy megér-e nekünk ez a funkció egy lapot? Nos, ha A verseny szellemét nézzük, akkor egészen biztosan, mivel itt két körrel később visszahúzhatjuk a kártyát, ha szeretnénk, ami rögtön más megvilágításba helyezi a lapot. A gyógyulás miatt ráadásul egy másodlagos funkciója is lehet a lénynek, hiszen a max. ÉP gyógyulás lehetővé teszi a bátrabb követőlövést - az ősmágia miatt akár a különféle drágítós paklik ellen is!

    Az örök csábító (6): Nem érzem úgy, hogy bármennyire is fontos lenne a két pakli bármelyikébe is. A vízió decknek már van egy elég jó, olcsó és megbízható lopása, ami ráadásul az életes lényeket is viszi (Tűnékeny csábítás) - még ha nem is véglegesen, de ez ritkán szokott problémát jelenteni. Kalandozók közé talán egy fokkal érdekesebb, de itt is inkább side lapként tudom elképzelni korlátozó szabálylapok ellen, de ott is elég lassan kezd el működni, amire nem biztos, hogy lesz lehetőség. Ennyiért akkor már inkább a jóval megbízhatóbb és kiszámíthatóbb A vadak ura, nemde?


    Bűbájos Gizella (7): Ár-érték arányban a 4-es csábítás teljesen rendben van ezért a költségért, pláne úgy, hogy némi manát is visszakapunk rá - a legtöbb esetben nettó 1 zanszilánkért fog érkezni, ami azért nem mondható gyengének egy lényért és egy lopásért. Ami miatt azonban igazán elgondolkodtató lap, az a kompenzáció, ami nagyon érdekes döntési szituációba hozhatja az ellenfelet, hiszen ezzel a képességével akár egy nem lény lapot is elcsenhetünk! Nem rossz megoldás egy olyan szituációra, amikor például egy Anyamotyogó és egy Italkeverés szorongat bennünket...

    Bubu (7): Meg kell hagyni, van potenciál a lapban, amit leginkább a szkritter altípusnak köszönhet, hiszen kvázi végtelen értéket sajtolhatunk ki a Bububól - csak győzzük erőforrással! A "mese" paklik kedvelői durva dolgokat művelhetnek vele A fókusz meglelése mellett, de talán jobban járjunk akkor, ha inkább a zanszilánk költséggel kezdünk el trükközni, esetleg A hét törzs főnökét használunk, ahol szintén 2 ZSZ csupán az ára. Ami igazán tetszik benne, az a rugalmassága, hiszen Zarknodos deckek ellen sem blank, de ha azonnali megoldás kell, akkor leszedésként is el tudjuk sütni akár. A talán újból előkerülő Trinigan paklikban is ki lehet próbálni.


    Csábító papnő (9): Nocsak, még egy lopás - nem meglepő persze, Elenios talán legfőbb specialitásáról beszélünk. És hát milyen lopás ez, kérem! Talán a legjobb lap lesz erre a funkcióra a játékban, ami ugyan még mindig nem esszenciális része a legtöbb paklinak, ám ha valami, akkor a Csábító papnő könnyen azzá teheti. A helyettesíthetőség, a reakciódrágítás, az életkioltó ikon és az áldozós képesség összességében garantálják, hogy lényegében minden ellen jó legyen. Elmebeteg fordításokat lehet majd produkálni vele - egyetlen apró kérdés van csak, hogy a meta mennyire fog kedvezni ennek a funkciónak.

    Denerissa (7): A griffek úrnője light? Akár így is tekinthetünk Denerissára, ám tekintve, hogy az egyik egy BDV-s, a másik pedig egy egyszerű nem gyakori lap, alapvetően rendben van ez a felállás. A mostanra talán tényleg igazán megerősödő sárkány pakliba abszolút kötelező lesz így is, hiszen még a Lassan járj!-as verzióban is ki tud jönni első körben, a rezisztencia miatt pedig a második életjelzőt is sokkal bátrabban fogjuk leszedni róla. A termelt lények, de különösen az izomjelzők nagyon jól stabilizálják a decket, hiszen nemcsak a nyerést gyorsítják, de ha esetleg meghalnak a sarik, már húzhatjuk is az utánpótlást. Limitált formátumokon könnyen előkerülhet más deckekben is, leginkább korlátozó szabálylapok mellett.


    Főnix születik (9): Hiába a gyors fejlődés, ingyenes leszedésekből azért még mindig nincs túl sok a játékban, ráadásul mindegyiknek van valami extra költsége, hátránya, esetleg korlátja - gondoljunk csak A szépség dühére, a Megsemmisítő csapásra vagy éppen a Konfliktusra. Ilyen tekintetben a Főnix születik nyugodtan nevezhető mérföldkőnek: bár kizárólag lényt szed le, ezt leszámítva kizárólag előnyökkel rendelkezik - opcionálisan 0 manáért. Semmibe lő, tehát kiváló megoldás a feltámadós lények ellen, a kör elején kapott Főnix fióka pedig egy nagyon érdekes mechanika. Bár a jelzők eloszlását előre el kell döntenünk, összességében ad egy kis extra védettséget a lényünknek, hogy csak akkor kapjuk meg, amikortól az ellenfél már nehezebben tudja leszedni. Nagyon kellett már egy ilyen funkciójú lap a színnek!

    Főnix tűzreinkarnátor (8): Ha nagyon le szeretnénk egyszerűsíteni, akkor ez egy 2 manás repülő lény, amely kijátszásakor ellop egy bármilyen lényt az ellenféltől, esetleg lő 3-at. Ennél azonban sokkal összetettebb és trükkösebb kártyáról van szó, hiszen az igazán durva dolgok ott kezdődnek, amikor elkezdjük kisütni az ellenfél körében. Ennek legegyszerűbb módja, ha feltoljuk az őrposztba, hiszen ekkor - a védekezési bónusz miatt - annyira nem éri meg leütni. De még jobb, ha játszunk olyan tűzsebzésekkel, melyek az ellenfél körében is ellőhetőek - erre a célra például a következő Zén kiegészítőben lesz egy igen kemény kis lap. Rengeteg módon hasznosítható a tűzreinkarnátor, amely jónéhány extra döntési helyzetet fog hozni a játékba, ha kijön - azt pedig általában szeretni szoktuk.


    Haldokló főnix (8): Kicsit hasonló elven működik, mint a tűzreinkarnátor: önmagában is nagyon jó, de ha valamilyen módon ki tudjuk sütni az ellenfél körében is, akkor nagyon komoly dolgokat hozhatunk ki belőle. Az egyik legjobb dolog a Haldokló főnixben, hogy előnyből és hátrányból kijátszva is hasonlóan hasznos tud lenni, a dobatós, illetve laphúzós (esetleg VP-termelős) képessége elég rugalmasan igazodik a különféle játékállásokhoz. Kevéslapos kezdés mellé különösen jó lesz, ott retteghet az ellenfél, ha nincs rá countere.

    Kékvérű oroszlán (7): A frissen bontott versenyen elmebeteg erős volt, ezt sokan megtapasztalták - ki a jobb, ki a rosszabbik oldalról. De vajon mire megy majd hagyományos környezeteben? Jó kérdés, hiszen a képessége kiváló, a körönként kioszott jelzőkkel tökéletesen kontroll alatt tudjuk tartani az asztalt, az 5/5-ös test és az életjelző pedig egészen korrekt védelmet ad neki, egyúttal a nyerést is biztosítva. Egyedül a 3 manás költség miatt bizonytalanítja ez az embert nyilván, ám Lassan járj! mellett így is nagyot szólhat (A nagytanács ítélete és a Gomak megsemmisítő pillantása oldják csak meg optimálisan). Illetve ha marad a meta a mostani, lassabb medrében, akkor a reakciódrágítás miatt más deckekben is megmutathatja magát.


    Korall úrnő (7): 2-ért csábítani már elég kommersz képességnek mondható, sokkal inkább A vadak ura vagy az imént bemutatott Főnix tűzreinkarnátor az etalon, hiszen ezek jóval szélesebb intervallumban lopkodnak. Ami miatt érdekes elgondolkodni a Korall úrnőn, az az életjelzős képessége, hiszen gyönyörűen kivédi az ehhez hasonló lapok legnagyobb ellenségét, Az élet földjét. Nem azt mondom, hogy a szirén deck emiatt hirtelen versenypakli lesz, ahhoz túlságosan is egydimenziós, ám önmagában nem kizárt, hogy látni fogjuk a lapot mondjuk az említett kártyák alternatívájaként.

    Osirah, az ezeréves (8): Első pillantásra nem tűnik nagy számnak, a gyakorlatban azonban nagyon jó, stabil nyerés volt a legkülönfélébb paklikba. Nyilván nem olyan broken, mint az Öntörvényű krabber, de azért vannak előnyei ahhoz képest: nem lehet egyből leszedni (már ha van mellé főnixünk vagy tűz lapunk, de ez még a good stuff pakliknek sem igazán fog gondot okozni) és az őrposztból is sokkal bátrabban tud dolgozni. Ha az ellenfél emiatt nem cselekszik, már jól jártunk, de még jobb, ha kicsit köréépítjük a paklit, akár Harangmesterrel játszva. Ha tudunk esetleg termelni neki egy Főnix fiókát vagy meg tudjuk pakolni néhány izommal, brutális köröket vihetünk vele véghez.


    Sólyomfőnix (8): Igazi hiánypótló lap, hiszen a jó színek özül ezidáig csak Rhattnak volt nullás azonnali semlegesítése, ami nagyon hasznos funkció az erős lapcounterek korában. Az ilyen jellegű kártyák közül az egyik legerősebb talán (persze csak Fec után), köszönhető az árért cserébe igen erős kompenzációjának.

    Szinaptikus kapcsolódás (7): 1 zanszilánkért varázslatcounter - ha ez annyira durva funkció lenne, akkor minden pakli Zu'lit kincsével kezdődne. Márpedig nem ez a helyzet. Ettől függetlenül nem mondanék le a Szinaptikus kapcsolódásról, a védekezés ikon egyrészt mindig nagyot dob egy lapon, másrészt sok varázslattal játszó metában azért szólhat nagyot, főleg akkor, ha ki tudunk szedni vele egy kulcslapot. Egy kis ízelítő a lehetőségekből: megoldja a Kyorg tudást, kivégzi a Kumulatív szimmetriára vagy Zan-szertartársa építő gyűjtőgeneráló paklikat, de a B. Jagumiroktól is megszabadulhatunk, ha van annyira óvatlan az ellenfél, hogy eláramolja valamelyiket.


    Tűztomboló (10): Megérkeztünk az első tízpontos laphoz! A neve lehetne akár Manacsapda (új) is, hiszen ugyanaz, csak lapot fog és kapunk mellé egy X/X-es lényt is. A viccet félretéve: az új meta egyik leguniverzálisabb lapsemlegesítése lehet, ami ugyan nem hozza azt az előnyt, mint a legtöbb lapcounter (vagyis hogy manaelőnyt csinál), ám lényként, hátrány nélkül nem nagyon álmodhatunk ennél olcsóbb semlegesítésről. Az etnikum képessége teszi igazán kemény spoilerré, hiszen három különböző altípussal is kisüthetjük, onnantól pedig az izom is extra lapelőnyt jelent számunkra. Meg hát fixen ingyen viszi a Szemétdombot és a Villámhorgonyt, akkor csak nem lehet rossz lap.
    Blanka, a kiválasztott (4): 2017-ben a HKK már rég túlhaladt azon, hogy képesség nélküli lényekkel játsszunk. Márpedig egy 2-ért (vagy laphátránnyal ingyen) 3/4-es lény akkor sem fog pakli közelébe kerülni, ha sehogy nem lehet leszedni - és Blanka még csak nem is ezt tudja.

    Feneketlen hátizsák (7): Kissé talán bátor feltételezés, de úgy érzem, ez a kiegészítő lehet az, ahol A legszegényebb lovagos deck tényleg bekerül a metába. Ebben sokat segít majd a Feneketlen hátizsák, amivel az ellenfél körében tovább pörgethetjük majd a decket, de nem ez a legfontosabb újdonság...

    Kreona, az idővándor (9): A reakciósemlegesítések legújabbika, Vilmusz, a jövőlátó az előzetes várakozásokkal ellentétben nem futott be túlságosan nagy karriert, Kreona esetében azonban mégis bizakodó vagyok, hiába kerül ugyanannyiba. Leginkább azért, mert jóval összetettebb lap, mint az említett vámpír, méghozzá a paklimanipulálós képessége miatt, amely kiélezett szituációkban akár meccset eldöntő mozzanat is lehet, adva egy gyengébb húzást az ellenfélnek, vagy éppen egy tökéleteset számunkra. Emiatt üresben kijátszva sem mondható rossznak, főleg akkor, amikor már mindketten topdeckeltek, ekkor a kapott infó is rengeteget számít. És ne feledjük, ezen kívül van még két aprócska, de körönként használható képessége is.

    Kyb'er, a csontangyal (8): Megmondom őszintén, nem nagyon szeretem azokat a lapokat, amik bizonyos deckek ellen azt tudják, hogy "megnyerted a játékot", márpedig Kyb'er nagyon sok esetben ezt fogja tudni a gyűjtőgeneráló paklik ellen, és még csak behúzni sem kell! Legalábbis elméletben, gyakorlatban ugyanis könnyen lehet, hogy ezek hamar átváltanak majd Bilincsre, így megszabadulni aligha fogunk tőlük. De legalább annyival beljebb leszünk, hogy a side lapokat is több esély lesz majd behúzni, illetve talán maguk a gyűjtőgeneráló paklik is átállnak egy kicsit lassabb, stabilabb, kontrollosabb verzióra - a tesztelésen legalábbis ez volt a tapasztalat.

    Lovaggá ütés (9): Na, amikor azt mondtam, hogy a szegénylegény pakliból versenyerős deck lehet, akkor valójában erre a lapra gondoltam - 6 lovagból jóval könnyebb felhúzni egyet, mint 3-ból. Sivara eléggé adja magát mellé, de Csuszpittal lesz csak igazán kemény.

    Mágikus összhang (7): 0-ért (majdnem) cantrip, ez már nem indul rosszul. A valódi képessége persze ennek megfelelően elég nehezen aktiválható, ám egy ilyen paraméterekkel rendelkező lap mindenképpen megér egy kis agyalást. Egy lassabb tempójú deckekben működhet Sivarákkal, bár ez inkább egyszínű formátumon jöhet elő, hiszen ennyi befektetésért cserébe már jobban megéri egy Kimeríthetetlen tartalék. Ahova azonban alapból is jól jöhet, az a Molluszk, ott amúgy sem árt, ha minél olcsóbb lapokkal tudjuk pörgetni a paklinkat.

    Manasűrítés (6): Hasonlít az itt-ott azért használgatott Örökkévalóságra. Ez olcsóbb, ráadásul counterelni sem éri meg, cserébe a lapot később adja csak vissza, na meg az sem biztos, hogy valóban örökké fog működni. Lassan járj!-ba az ára és a színe miatt sem az igazi, így eléggé köré kell építeni a paklit - nagy kérdés, hogy egy ekkora kompromisszumot megér-e ez a lap...

    Manó tekercsek (8): A manó pakli egyetlen lapot kapott csak érdemben ebben a kiegészítőben, az azonban kis túlzással tökéletesnek mondható - ennél jobban nem nagyon illeszkedhetett volna a koncepcióba. Az esetek többségében persze eldobni fogjuk, hogy lapköltség nélkül olcsóbbíthassuk egy manónkat, de azért a visszavetetős képessége is elég jól tud jönni, amikor már a (minőségi) lapelőny sokkal jobban számít.

    Solisar (10): A Tűztomboló után egy újabb brutális lapsemlegesítés. Költsége hasonló, mint a Térszaggatásé, ami nem mai darab ugyan, de még mindig sokan használják. Erre nehezebb reagálni és eldobatni is, egy "üres" lényt is kapunk rá, cserébe nem húzat, ha eldobatják, na meg persze két szín ellen haszontalan. Ez így viszonylag balanszosnak hangzik, ám azt mindenképpen meg kell említeni - csak hogy validáljuk a 10 pontot -, hogy lesznek olyan lapok, amiket 1 manából, az ellenfél második körében nagyjából csak ezzel fogunk tudni megadályozni a hozzá hasonló lapcounterek közül (2 VP-s anti-mágiás lapok pl.).

    Szent cél (4): Frissen bontotton elég jó kis lap, az illusztrációja is nagyon mulatságos. Egyébként nem raknám pakli közelébe - ha összehasonlítjátok egy Tudásszomjjal (direkt egy másik gyakori lapot említettem), akkor könnyen kiszámolhatjátok, hogy miért nem.

    Thu'zad hazaérkezése (7): Régen is egy borzasztó szemét lap volt, most sem lesz ez másképp - persze ügyelnünk kell arra, hogy a megfelelő pillanatban játsszuk ki. Egy-két lappal elég csúnyán meg lehet szivatni (pl. Rozoga lebuj, Rücskös látógömb), máskor viszont meccsdöntő is lehet akár, és azért az a reakciódrágítás ikon sem rossz rajta. Talán Korlátozás mellett hozhatjuk ki belőle a legtöbbet.

    Thu'zad merengése (8): Általános, spell-alapú leszedéssel nem nagyon szeretünk játszani - hacsak nem tud valami különösen durvát. Hogy a Thu'zad merengése kimeríti-e ezt a fogalmat? Nos, egyáltalán nem tartom kizártnak. A szingularitás persze óriási hátrány, ám az, hogy az ellenfelet is jócskán belassítjuk, ráadásul hosszú távon még lapunkba sem kerül a művelet, igen csábítóvá teszi a merengést. A fehérnek nincs túl sok igazán jó leszedése egyébként, leginkább ez adhatja meg számára az esélyt.

    Thu'zad teóriája (8): Nagyon erős speciális keresés, könnyen lehet, hogy valójában még ennél is jobb. Azonnaliként ugye nagyon jó az ellenfél köre végén szingularitást keresni, de olyan sem nagyon volt még, hogy 1 manáért egy színből bármilyen lapot előszedhetünk (talán az Őshangya here áll ehhez a legközelebb). Életjelzős-izmos-méregjelzős asztalok ellen pedig őrületes dolgokat művelhet. (Ui.: szegény Arochos.)

    Turul (3): Legfőbb követős Raia deckbe esetleg? Az a baj, hogy nem a tömegirtások jelentik a fő fenyegetést - de azok ellen is jobb például az Éltető morf. Felejtős.
    Alanori aréna (6): Frissen bontott környezetben elég erős volt a permanens lénytermelés és erőforrás, a "normál" játékban azonban nem igazán az őrposztharcról szól, így az aréna használhatóságában is kételkedem. Épület pakliban kicsit hasonlít a Kristálypalotára, de érzésem szerint nem jobb annál, így oda sem az igazi. Ettől függetlenül van benne fantázia, ha kicsit jobban köré építjük a paklit, hiszen nem a megszokott sémákra épül a lap, ám ez inkább korlátozott formátumokon jöhet elő.

    Borostyán fókuszkristály (9): Érzésem szerint ez a lap brutálisan erős lesz az amúgy sem gyenge fókuszkristályos deckbe. Már a permanens erőforrás is egy igen jó képesség, de a lap fő ereje természetesen az aktivizálásban rejlik, ami kicsit olyan, mintha kapnánk plusz egy kört, hiszen a legtöbb fóki (P)-re működik. Innen már csak az a kérdés, hogy mennyire fog kedvezni a meta a decknek, ám egy olyan paklinak szerintem nincs túl sok oka az aggodalomra, aminek ennyi countere van.

    Dharosz apródja (7): Teljesen jó gyakori lap, sőt, biztosan játszani fogják versenyeken is. A Lassan járj!-as kalandozó pakliba tökéletes, hiszen követő nélkül is le tud jönni az első körben. De egy csak követővel játszó, blokkolásra építő változatba is ideális, hiszen kapunk kvázi még egy Dzsumbujharcost, így még jobban pörgethetjük a decket. És még egy aprócska side képesség is ráfért!

    Elayne (7): Az imént említett blokkolós kalandozó deckbe ez is egészen jól illeszkedik: követő mellett 1 manáért kapunk egy varázslatcountert (néha egy-egy lényt is elcsíphet), ami aztán szépen termelheti a lapelőnyt is - Halafírral nem nehéz a gyűjtőnkbe juttatni néhány kalandozót. Természetesen Kragoruba is jól illeszkedik, ott szintén olcsóbban jön, a követő áldozós képessége miatt pedig szintén megoldható, hogy legyenek neki lények az őrposztban. Mindenképpen érdemes lesz kísérletezni vele!

    Fanatikus ganüid (6): A Horizontkémlelő mellett nem sok sót fog megenni, ha még több leszedésre lenne szükségünk, akkor nem feltétlenül ehhez a laphoz nyúlnék a ganüid deckben. Lehet persze építeni a kézbe termelt Ganüid ifjoncokra (pl. Megnyilatkozás, Italkeverés), de mivel ezt a másik új ganüid is tudja, ezért egyáltalán nem esszenciális lap a deckbe.

    Galaktrosz (8): 1 zanszilánkért jövő varázslatcounter a kalandozó deckbe, ez bizony elég fincsinek hangzik - pláne úgy, hogy messze nem ez az egyetlen képessége. A visszavetetéssel igen szép minikombókat csinálhatunk majd, hiszen a legtöbb asztalon maradó lapot a kijátszáskori képességéért játsszuk, így nem rossz, ha visszamennek a kezünkbe, de adott esetben az ellenfélnél is visszaküldhetünk valami veszélyeset, ha éppen ez kell ahhoz, hogy csináljunk egy erős kört. Egész sokat blokkol egyébként, a visszavetetés ehhez a vonalhoz is elég jól illik, szóval tényleg egyre inkább kezd összeállni ez a blokkolós kalandozó pakli...

    Ganüid motivátor (8): Itt a másik ganüid, amire nemrégiben már utaltam, ennek azért eggyel combosabb képessége van már. Két lépésben adja a kezünkbe a countert, ezért kicsit sérülékeny, ám egy 0 manás, hátrány nélküli lapsemlegesítés talán megér ennyi kockázatot - hát még akkor, ha már eleve van a kezdünkben egy Ganüid ifjonc mondjuk egy elsőkörös Masszaszövőt követően. A kézben lévő tókenek hasznosításáról pedig már esett szó, így ezt felesleges leírni - lényeg a lényeg, érdekesnek tűnik ez az új vonal, mindig jót tesz egy etnikumnak egy effajta vérfrissítés.

    Heves küzdelem (4): Egy kis kulisszatitok: ez a lap nagyjából azért készült, hogy frissen bontotton vagy drafton legyen egy gyakori, ami leszedi Blankát. Nagyjából ennyit is ér - ezeken a formátumokon persze teljesen jó lesz.

    Nevezési díj (9): Véleményem szerint ez egy jóval összetettebb lap annál, mint aminek elsőnek látszik. A keresések jellemzően a kezdeményező felet támogatják, olyan paklikban szokás játszani leginkább ilyen kártyákkal, melyeknek valamilyen szinten van saját játékuk és nem az ellenfél kontrollálására építenek. A Nevezési díj kicsit más: ezzel kvázi bebiztosíthatjuk magunkat - bármi is történik, tuti az adott szituációhoz legjobban illő lapunkat fogjuk húzni a következő körben. Mindezt szinte egy ingyenes lappal - a kockázat minimális, ha pedig lecounterelik, nem buktunk túl sok tempót. Korlátozott környezetben az a lapdobás is nagyon tud fájni az ellenfélnek, Korlátozás vagy Zarknod börtönében mellé tökéletes kártya.

    Őszinte Teofil (7): A kijátszása körében sok esetben jobb, mint a három Alfás kalandozó, ez azért nem rossz egy gyakori laptól. Hosszú távon persze gyengébb náluk és az altípusukat sem tudjuk megválasztani, ám ha pörgős deckkel játszanék, de nem lenne túl nagy lapkészletem, akkor biztosan betenném - különösen akkor, ha van esély arra, hogy ki tudom sütni az ellenfél körében.

    Ozohrat, a mágia sarja (8): Az 5-X első pillantásra ijesztőnek tűnhet, ám nagyon hamar olcsóvá tud válni - ráadásul ami nagyon jó benne, hogy az ellenfél és a saját gyűjtőnket is nézhetjük vele mindkét képességével. Érdemes agyalni a lapon, mert elképesztő kombópotenciál lakozik benne, de egy mezei good stuff vagy kontroll pakliba is nagyot szólhat egy jobb erőforrás (pl. Gemina könnyei, Előny a Semmiből) után. Avatár pakliba talán pont gyengébb lesz, a varázslatdobatás nem mindig elég jó, és az ellenfél gyűjtőjére sem mindig hagyatkozhatunk, de az a deck vélhetően ellesz nélküle is.

    Rhatt kisebb bajnoka (3): Kínosan gyenge kártya, még frissen bontotton sem jó túl sok mindenre. A flavorja ilyen tekintetben egészen találó...

    Rhatt nagyobb bajnoka (7): Na, ez már egy jóval használhatóbb lap, a már többször említett blokkolós kalandozó pakli egyik fontos eleme lesz. Ott ugye nem árt, ha tudjuk lassítani a játékot, hiszen az elhúzódó meccsek jellemzően nekünk kedveznek, a manapusztítás pedig ideális erre. Védelme ugyan nincs, de követő mellett ez is csak 1 manába kerül, és azért tudunk találni mellé jól illeszkedő védőcountereket bőven.

    Taktikai blokkolás (5): Szerintem elég lassú, nem vagyok benne biztos, hogy körönként elköltenék 1 manát átlagosan 2-3 blokkolásra, akkor már sokkal inkább a Butítás. Ennek persze van alternatív képessége is, ám az is igen lassan termeli az előnyt - talán valamilyen lassabb, Harangmesteres blokkoló pakliba ki lehet próbálni, de ott sem szívesen pazaroljuk el a két cselekvésünk egyikét egy ilyenre.

    Titánia (8): Nem mondanám nagyon univerzálisnak a lapot, ám az 1-2 manás lapsemlegesítés lehetősége azért több mint csábító. A kalandozók védőszentjével hozhatjuk ki persze belőle a legtöbbet ár-érték arányban, igaz, ekkor kell még mellé néhány blokkoló lap, hogy mihamarabb aktiválhassuk a lapcounter képességét - szerencsére ebben a kiegészítőben is elég sok ilyen van. De gondolkodhatunk máshogy is: Korlátozás mellett például garantáltan lapot fog. Önmagában persze ez még nem nagy szám, akkor hozhatjuk ki Titániából a legtöbbet, ha legalább részben tudunk építeni a blokkolására - két ilyen azért már elég fenyegető tud lenni az ellenfélre nézve. Én azt mondom, most már bőségesen van alapanyag egy jó blokkoló paklihoz - és ami a legfontosabb, a blokkoló védekező lapokban sincs már hiány!


    Ez volt a lapelemzés első része - a második felvonásban gonosz lapokkal folytatjuk majd!

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2017. június 22. 11:35:05
    Utolsó frissítés: 2017. június 23. 15:27:59
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.