32. forduló, 34. forduló, Bartyos összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2019. márc. 18. 19h:41'
EZ A 42. JÁTÉKHETED, 33. FORDULÓD
43. játékheted kezdete: márc. 19.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #5330
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 8

BARTYOS KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [73,-3] koordinátán.
A táborozás 1. napján találkozol egy hófehér, hosszú hajú, izzóan vörös szemű troll férfival. Fekete a bőre. Tharr híve. Egy bakkura csizmát, egy bőrsisakot, egy két kard szimbólumot, egy mászókarmot és egy rőtmanó kacagányt visel. Felszerelését egy sörényes ubuk trófea, egy orgyilkos trófea és egy alpesi tehén trófea színesíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy kőkés. Jobb kezében egy szöges bunkót, bal kezében egy kőkalapácsot tart. Összebarátkoztok egymással. Az ő neve Thunder Power. Bizalmas homlokérintésetek lehetővé teszi, hogy a későbbiekben is kapcsolatot tarthassatok fenn.
Az 1. napon megintcsak összefutsz Thunder Powerrel. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát. A játékvezető átadott Neked 1 krónikát.
A krónikának köszönhetően optimalizálod a tevékenységeidet (+20 tvp ).
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+51 életerő.) Varázserőd regenerálódik. (+13 varázspont.)

v 138 elmormolod a 138. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Befejezted a széljárás varázslatot! Lépteid könnyűvé, légiessé válnak. [-15 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 217.]

m 2 2 mozogsz keletre, keletre
[74,-3] Továbbmész a város utcáján. Elérted Maad keleti határát, a Grákó-hegyek első lankáit. A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Visszaugrasz a sarok mögé. Az utolsó pillanatban pont orra esel. A zaj persze nem segít az elrejtőzésben. A szörny észrevett. Egy ork bérgyilász közeledik feléd! (ld. enc.) A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt.

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy megrongált vaskohót. (Ahhoz, hogy felépüljön, még 110 pontot kell rákölteni.) A rombolás csak valami alattomos lény műve lehet. Utad során felfedezel egy főutcát. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Találsz egy fellegvárat. (no:1. építését magenta Jade kezdte, eddig 12000 TVP épült bele.) Látsz egy quwargot. Rálépsz - reccs! Vége. 1 tapasztalati pontot kaptál. Néhány méterre magad előtt döbbenetes képződményt pillantasz meg! Valaki púderkővel szabályos, legalább tíz méter átmérőjű kört rajzolt a földre. A körvonalon egymástól azonos távolságra furcsa, fekete gyertyák égnek. Illetve... az biztos, hogy égnek, de nemhogy világosságot adnának, inkább a környezetük fényét is magukba szippantják! Sápadt, fehér lángjuk homályba borítja a körvonalat, sűrű ködfüggönyt szőve, elrejtve a kíváncsi tekintetek elől a kör belsejét. Monoton kántálás foszlányait hozza feléd a szél bentről. Talán van odabent valaki? Inkább csak sejted, hogy így lehet, szemedet meregetve mintha formátlan, köpenybe burkolózó alakok mozgását vennéd ki. Esetleg a BE paranccsal megpróbálhatsz átjutni a kísérteties, síron túli füstfalon. (709. épület.)
Már messziről észreveszed a három, égre törő tornyot, ezért afelé veszed az irányt. Még a lélegzeted is eláll a látványtól, mikor megpillantod a föléd magasodó, gigantikus méretű építményt. Három oldala, és azokon egy-egy különálló bejárata van. Mindhárom hátborzongatóan különleges! A Halál oldalát hófehér márványból építették, de csontkarmok, koponyák és agyarak ágyazódtak a fehér kőbe, a rothadás és az elmúlás látványát ábrázolva. A faragások és stukkók egyetlen összefüggő képet alkotnak. Járványok, éhínség és háborúk nyomán hullnak porba halandók százai, hogy aztán felettük a Csontarcú Leah hozzon megfellebbezhetetlen ítéletet. A Pusztítás oldalát vörös márványból építették. A romba dőlő házak, szénné égő halandók, izzó erdők, és elpárolgó tavak látványát mindent elborító lángförgeteg fogja közre, s a kép legalján fortyogó vértengerben fuldokolnak a gyarlók, és esendők. Hatalmas, kiterjesztett szárnyű denevér uralja a kép felső harmadát. Vicsorgó ábrázata elriaszt innen mindenkit, aki nem kívánatos. A Káosz oldalát fekete márványból építették, és képtelenség kiolvasni az alkotók pontos szándékát az itt ábrázolt képből. Tárgyak, növények, állatok és halandók alakja mosódik egybe, visszataszító, értelmezhetetlen kavarodássá olvadva. A groteszk, kicsavarodott és fenyegető alakok önnön szörnyűségüktől megrettenve borulnak térdre egy felfoghatatlan jelenés előtt. A bejárat fölött pedig egy csúcsaival lefelé fordított félhold dereng halványan. (771. épület.)

(Továbbmész...) [75,-3] A síkság után kisebb hegyek következnek. Néhány lefelé guruló kő figyelmeztet a veszélyre. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy bíbor szulfagor került az utadba. (ld. enc.) Mivel minden egyéb kommunikációs lehetőséget kizár a szörny agresszív magatartása, felkészülsz a csatára.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Lövedéked becsapódik! Eltaláltad a bíbor szulfagor vörös bundáját. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Telibe kapod a lángcsóvát. (14 életpontot vesztettél.) Elszántan a másikra támadsz. Szöges bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a bíbor szulfagor testét. (3 támadással 60 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyengén megütöd a bíbor szulfagor jobb első lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Beléd öklel a bíbor szulfagor! jobb karodat és kezedet találja el. (2 támadástól 23 életpontot vesztesz.) Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a bíbor szulfagor vörös bundáját. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a bíbor szulfagor jobb oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Sikeres döféseket ejt testeden a bíbor szulfagor. (2 támadástól 19 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 szulfagor agyart. (ld. enc.) Eldobod az értéktelenné vált sullár trófeát, és diadalmasan beszerzel egy bíbor szulfagor trófeát. 723 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 105, sebződés: 56, gyógyulás: 0, összesen: -56 ÉP}

Észreveszel egy oltárt. Elenios hívői építették. Észreveszel egy házat. (no:1. építését Brutalitisz kezdte, eddig 100 TVP épült bele.) Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy világítótornyot. Észreveszel egy vaskohót. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy rúnakövet. Hozzáérsz, remélve a telepatikus kontaktust, de semmi. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy olvasztókemencét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [10 pontot használtál fel, van még 207.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
A szokásosnál is intenzívebb fejtörésbe kezdesz, hogy kitalálj valami korszakalkotót. Telik múlik az idő... Aha! Ohó! Heuréka! Rájöttél, hogy hogyan kell elkészíteni egy kis vaspajzsot. (ld. enc.) 158 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 195.]

f 152 kísérletezel a 152. tárggyal
Tudós munkába kezdesz, hátha feltalálsz valami kézzelfoghatót. Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz nagy vaspajzsot. (ld. enc.) 205 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 183.]

m 2 mozogsz keletre
[76,-3] Az igazi hegyek végképp eltűnnek, dombvidéken vagy. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy gyilkos tetű. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

A fúvócsővel ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 1 tüske. Lövedéked átfúrja a gyilkos tetű testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a gyilkos tetű jobb hátsó lábát. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a gyilkos tetű kitinpáncélját. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) A gyilkos tetű megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 302 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 78, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Észreveszel egy vaskohót. Utad során felfedezel egy oltárt. Elenios híveié. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) [5 pontot használtál fel, van még 178.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Az ásás eredménnyel járt! Találtál 1 rézdarabot! [8 pontot használtál fel, van még 170.]

m 4 mozogsz délre
[76,-2] A dombvidék átvált alacsonyabb hegyekbe. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy alpesi tehén. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a fúvócsővel. Elrepül 1 tüske. Pontos célzásodnak köszönhetően meglőtted az alpesi tehén testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre támadsz. Szöges bunkóval többször kegyetlenül megütöd az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 65 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal épp hogy eltalálod az alpesi tehén tőgyét. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén rúgásaival megsorozza a bal lábadat. (2 támadástól 12 életpontot vesztesz.) Az alpesi tehén összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 6 kaját. 361 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 70, sebződés: 14, gyógyulás: 0, összesen: -14 ÉP}

Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy oltárt. Nem tudod megállapítani, kinek van felszentelve. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy világítótornyot. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy vaskohót. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [5 pontot használtál fel, van még 165.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Sajnos semmi érdekeset nem találtál. [8 pontot használtál fel, van még 157.]

m 6 mozogsz nyugatra
[75,-2] Az alacsonyhegység átvált magashegységbe. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy sziklafészket. (ld. enc.) Utad során felfedezel egy világítótornyot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Egy szikla mögé rejtőzöl. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Azonnal tudod, hogy egy nyuhaj karbin volt a rémület okozója. (ld. enc.) Amikor már eltűnt szem elől, előbújsz.


Összeakadsz Bonoval. Egy bíbor erőövet, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy Jerome köpenyét, egy monstrum vállvédőt, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy vasvértet és egy zangrozi csizmát visel. Felszerelését egy szürke rinocérosz trófea, egy rőtmanó berzerker trófea és egy bibircsók-óriás trófea díszíti. Valamilyen szövetség tagja, jelvénye: egy véres csatabárdot nyalogató Troll. Jobb kezében egy véres csatabárdot, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy ubuk dobónyíl.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól. Hihi, átpattan egy aranypikkely!
[5 pontot használtál fel, van még 152.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy szép, mély gödröt ástál. Nem találsz semmi fontosat. [8 pontot használtál fel, van még 144.]

m 4 mozogsz délre
[75,-1] Meredek és hatalmas hegyekkel teli vidéken vagy továbbra is. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. Sajna nem sikerült valami profi módon elbújnod. A szörny észrevett. Egy nyuhaj karbin közeledik feléd! A mennydörgő istennyila hibernált lajhár hozzád képest. Te is meglepődsz, hogy milyen gyorsan magad mögött hagyod a lényt.

Észreveszel egy mély szakadékot. (ld. enc.) Egy különös szoborra leszel figyelmes. Apró, színes homokszemek kavargása alkotja. Magát Chara-dint ábrázolja, amint egy nála hatalmasabb lény, Macskaszemű Marion lábát masszírozza. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy világítótornyot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. [5 pontot használtál fel, van még 139.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Egy jó nagy lukat ástál. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 131.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[74,0] Meredek és hatalmas hegyekkel teli vidéken vagy továbbra is. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Úgy érzed, el tudsz bújni néhány satnya bokor mögé. A szörny profibb nyomkereső, mint amilyen rejtőzködő Te vagy. A szörny észrevett. Egy vadász quwarg közeledik feléd! (ld. enc.) Olyan gyorsan futsz el, hogy ellenfeled csak döbbenten áll és bambán bámul utánad.

Találsz egy táblát, rajta a következő felirattal: " Eme sziklabércen alapította a hét bátor harcos a Vad Horda nevű törzset. " Találsz egy törpe bányát. (ld. enc.) Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy csillezsályát. (ld. enc.) Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy világítótornyot. Gyorsan ellátod a sebeidet: +5 életerő. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Megpróbálsz néhány hegyi kecske mögött meglapulni. Ismét melléd szegődött a szerencse. Picit később kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elől bújtál el. Azonnal tudod, hogy egy nyuhaj karbin volt a rémület okozója. Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Eszel valamit. (-1 kaja.) [5 pontot használtál fel, van még 126.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Leásol elég mélyre. Semmi használhatót nem találtál néhány gilisztán kívül. [8 pontot használtál fel, van még 118.]

h 242 használod a 242. tárgyat
Felállítod a csapdát úgy, hogy a közeledbe lopódzkodók ne vehessék észre, csak akkor, ha már késő. Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (csapdakészítés: 1. szint). (ld. enc.) [1 pontot használtál fel, van még 117.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Gyermekkorodban tanult verseket próbálsz felidézni, és hangosan elmondani. A jó memória egyik feltétele a magas IQ-nak. Még elég sok gyakorlásra van szükség ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnőjön. [40 pontot használtál fel, van még 77.]

tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
Elméd csiszolása érdekében két ismeretlenes egyenleteket oldasz meg, fejben. Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az IQ-d észrevehetően fejlődjön. [Még 56 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 37.]

tf 2 7 fejleszted a 2. tulajdonságodat 7 pontért
A porba hevenyészett műszaki rajzokat próbálsz készíteni összetett technikai újításokról. Elméd csiszolódik... Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [Még 49 TVP-t kell elköltened.] [7 pontot használtál fel, van még 30.]
Kiszáradt torkod mohón magába fogadja a vizet, amelyet a kulacsból beletöltesz. Az aranypikkelyek szaporodnak. Micsoda öröm! A nap kalandjaitól megfáradtan, keresel egy helyet, ahol letáborozhatsz. Betakaródzva, gyorsan álomba merülsz. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.) Elmúlt a széljárás hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 173 pontot. A következő körben tehát 203 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


ORK BÉRGYILÁSZ (781. SZÖRNY)
Az orkok kitűnő bérgyilkosok: olcsók és nem kár értük, ha netán elvesznének a küldetés teljesítése során. A városok szívében élő titkos alvilági szervezetek ezért előszeretettel alkalmazzák őket a piszkos munka elvégzésére, ha valakit el kell tenni láb alól. A lesből támadás ugyan nem megy nekik, hiszen elképesztő szaguk messziről elárulja őket, de ezt alaposan kárpótolja erejük, lelkesedésük és lendületük, amivel az efféle munkába vetik magukat. Lehet, hogy most te vagy a célpont? Tüske valakinek a szemében? Vagy csak eltévesztette a célpontot ez a bérgyilász? Merthogy az egyik épület árnyékából kilépett ork különös módon méreget, majd neked ront csontszablyával hadonászva feléd. De talán nem az történik, amit ő szeretne, és a végén te vonod ki a forgalomból őt.

BÍBOR SZULFAGOR (358. SZÖRNY)
Ezek a vörös bundájú, disznóagyarú, menyétszerű teremtmények az alacsonyabb hegység apró ragadozói. Természetes tűzleheletüknél fogva elevenen megsütik áldozatukat, és utána már nincs más hátra, csak a ropogós, omlós húsú ebéd elfogyasztása.

SZULFAGOR AGYAR (677. TÁRGY)
Leölve a bíbor szulfagort, trófeaként elteheted hatalmas agyarait. A kemény, tűznek tökéletesen ellenálló csont bizonyára felkelti majd valamelyik faragómester érdeklődését.

KIS VASPAJZS (159. TÁRGY)
A kis vaspajzs az egyik legegyszerűbb tárgy, amit vasból lehet készíteni. Előállításához szükség van öt vasércre, amelyet egy vaskohónál, tíz pirkittel felfűtve, egy kőkalapáccsal dolgozhatsz meg. Ahhoz, hogy ezt a 6-os védettséget nyújtó tárgyat meg tudd csinálni a KT 159 paranccsal, 40 TVP elköltésével, legalább 3-as bányászat szakértelem szükséges.

NAGY VASPAJZS (161. TÁRGY)
A nagy vaspajzs elkészítéséhez inkább türelem és erő, mintsem nagy szakértelem szükséges - elegendő tehát, ha 3-as már a bányászat szakértelmed. Elsőként fel kell fűtened egy vaskohót 14 pirkittel. Ha a kohó elég forró, megolvasztasz 7 vasércet, amelyet kőkalapáccsal megfelelő alakúra formázol. Ehhez a KT 161 parancsot kell kiadnod, 50 TVP-ért. A nagy vaspajzs 8-as védettséget ad, szinte sebezhetetlenné téve a szemből jövő támadásokkal szemben.

SZIKLAFÉSZEK (167. TEREPTÁRGY)
A magashegység elhagyatott sziklái között, a szédítően magas sziklafalon megpillantasz egy fészket. Milyen óriási madár képes ilyen magasra repülni, ilyen hidegben megélni? És vajon mi lehet a fészekben? Tojás? Vagy valamilyen kincs? Érdemes lenne megpróbálni... Csakhogy mindez hegymászóhoz illő feladat - egy mászókampó nélkül vagy 6-osnál kisebb mászás szakértelemmel akár meg se próbáld. Ha nagyon kíváncsi vagy, és van mászókampód, használd, és lásd, mi történik! Ez a tevékenység 24 pontba kerül.

NYUHAJ KARBIN (110. SZÖRNY)
A nyuhaj karbin egy humanoidra emlékeztető, de kocsonyás, zseléfejű, csápos teremtmény. Fizikai támadást csak csápjaival tud végrehajtani, és ez is elég csekély, DE: sikeres csapásai az erődet szívják el, vagyis permanensen csökken tőle eggyel az erőd! Ez az oka, hogy a nyuhaj karbint soha nem fogod megtámadni, bármekkora is a merészséged, csak akkor, ha feltételes támadást adsz ki rá. Bármilyen fegyverrel könnyedén agyonverheted, de legjobb a vágófegyver.

MÉLY SZAKADÉK (154. TEREPTÁRGY)
A hegyek között barangolva, egy mély, sötét szakadékot pillantasz meg. Első benyomásod az, hogy legjobb lenne elkerülni, de aztán győz benned a kalandozó kíváncsisága. Egész a peremig kikúszva, óvatosan lenézel. Odalent, a meredek és sima sziklafalban egy sötét üreget látsz! Vajon mi van benne? Egy kötéllel le tudnál menni, de ez elég veszélyes vállalkozás lenne (5-ös vagy nagyobb mászás szakértelem szükséges hozzá). Ha meg akarod próbálni ezt a veszélyes dolgot, akkor a H 92 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

VADÁSZ QUWARG (241. SZÖRNY)
Ennek a lénynek természetesen az egyre szaporodó bolyok ellátása a feladata. Ezért csak élelemben bővelkedő területen fordul elő. Viszonylag kis méretét és erejét bénító hatású mérgével ellensúlyozza, amelyet az áldozat lelassítására használ. Ha bolyon kívül találkozol vele, mindig található nála kaja, amelyet a legutóbbi vadászatán gyűjtött össze. Kitinpáncélja ellen természetesen az ütőfegyver a legalkalmasabb.

TÖRPE BÁNYA (435. TÁRGY)
A nemesebb fémek (pl. mithril) kibányászásához már nem elegendő előkapni az ásót, és puff, kiásni az értékes ércet. Először is, építened kell egy bányát. Ehhez többek között ásó és csákány szükséges, valamint 240 TVP-nyi építkezés (ÉP 435 <TVP>). Ha a bánya elkészült, a H 434 paranccsal próbálhatsz meg bányászni, 8 TVP árán, egy csákány segítségével. Ne feledd, a sikerhez IGEN magas bányászat szükséges! A törpe bányában persze ugyanúgy kitermelhetők a régebbi, felszíni fémek is (réz, pular stb). Ha van érvényben Feltételes Ásás parancsod, és egy mezőn van törpe bánya, és van nálad csákány, akkor automatikusan a bányában próbálkozol, és nem a felszínen.

CSILLEZSÁLYA (1252. NÖVÉNY)
A csillezsálya a sziklás terepet kedveli, ott is azokat a repedéseket, ahol gyakran lehet árnyékban. Ritkán nyílik, de ilyenkor álomszép, lila színű virágot bont. Már rátekinteni is igazi bódulatot okoz, hát még ha óvatosan leszedsz pár levelet a csillezsálya tövéről (KT 1253 parancs 3 TVP-ért, körönként max. 3-at) és az orrod alá dugva belélegzed azt a kellemes illataromát, melyet ez bocsát ki magából (H 1253 parancs 5 TVP-ért). Különös bódulat lesz úrrá rajtad, ami csupán néhány percig tart. Hatása lenyűgöző lehet: - vagy max. életerőd nő a forduló végéig a jelenlegi 10%-kával, - vagy szerencséd nő a forduló végéig a jelenlegi 10%-kával. Persze az is lehet (ha épp nincs szerencséd), hogy a zsályalevél beszippantása semmilyen változást nem okoz. A bódulat káros mellékhatásairól egyelőre nem tudni, remélhetőleg nincsenek is.
A csillezsálya virága szép látványt nyújt ugyan, de felhasználni semmire nem lehet.

CSAPDAKÉSZÍTÉS
Na végre! Itt volt az ideje, hogy kiagyalj valamilyen megoldást a tolvajok elleni védekezésre. A legésszerűbb valamilyen csapdát készíteni! Az, hogy hogyan kell egy bizonyos csapdát felállítani, és milyen körülmények között lehet, mindig az adott tárgynál lesz leírva. Minél magasabb a csapdakészítés képességed, annál kisebb eséllyel kerülik el a csapdáidat. Ez a szakértelmed a csapdák felállításakor fejlődik. Ha túl alacsony hozzáértésű ember túl bonyolult csapdával próbálkozik, előfordulhat, hogy megsebesül. Az igazán komoly csapdák akár azonnali halált is okozhatnak. A csapdák egy másik csoportját szörnyek elfogására használhatod, ezekről majd akkor kapsz részletesebb információt, ha egy ilyet szereztél/készítettél. A csapdaállítás parancs még akkor is végrehajtódik, ha már nincs elég TVP-d: ilyenkor a következő körre kapott TVP-idből előlegezzük meg a dolgot. Vigyázat, a szakértelem mindig csak a forduló végén fejlődik, ezért értelmetlen egy körben többször lerakni a csapdát!

KARAKTERLAP

Bartyos, egy fekete hajú, csillogó szemű, hosszú szakállas troll férfi vagy. Bőröd színe zöld. Tharr híve vagy. Ez a 33. fordulód.

Erő: 19 (28) Szint: 11 Merészség: 5/5 Magasság: 251 cm
IQ: 16 (23) Támadás: 26 Agresszió: 3 Testsúly: 490 kg
Ügyesség: 12 (19) Védekezés: 5 Menekülés: 30 % Életkor: 18/18 év
Egészség: 14 (21) Életpont: 312/284 Jellem: semleges Tul. pont: 8
Szerencse: 12 (19) Varázspont: 204/13 Pénz: 26 arany Kép. pont: 10
Eddig összesen 166 szörnyet (3 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 1 750 TP-t kaptál. Jelenleg 20 668 TP-d van. A következő szinthez még 4 332 TP szükséges. Trófeáid: halálmadár, bíbor szulfagor, szeppent rákfatty.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 1 ütőfegyverek: 13 lőfegyverek: 3
dobófegyverek: 2

Feltételes fegyverváltás: szöges bunkó (#8) << csontszurony (#12)
74,61 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 76

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 71 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 2 2. nyomkövetés: 2 3. mászás: 2
4. csapdakészítés: 1 (+1) 5. gyógyítás: 10 6. titkosírás: 1
7. felderítés: 1 8. teológia: 1 9. vadászat: 1
10. bányászat: 1

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
gyógyítasz 35% életerő alatt 25 TVP-ért
maradék TVP-dből az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 1, max: 50)
fabontó szójer (#71)

VARÁZSLATAID
Papi varázslataid
áldomás (#6, 5 VP, 5 TVP) erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) széljárás (#138, 15 VP, 5 TVP)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Egy igazi férfi nem bújik páncélok mögé - megfelelő áldozat lenne, ha egy szöges bőrpajzsot elégetnél a hozzám való ima közben!
2.) A következő áldozat egy bronzpáncél kell, hogy legyen.
3.) Ejts el egy napon [értsd egy fordulón belül] legalább egy szörnyet ütő, egyet vágó, és egyet szúrófegyverrel!

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): 2. labirintus (22,25). városháza (Qvill) (527): 6. labirintus (52,58). városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
2, 5, 6, 53.

Összsúly: 69.39 kg Megterheltség: 72%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 88 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 madártoll (#112) 3 tüske (#22) 3 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
4 kaja (#2) 1 rézdarab (#70) 2 szulfagor agyar (#677)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

72 73 74 75 76 77
-4
-3
-2
-1
0
1
(73,-3) vadaspark (#769)
(74,-3) ork bérgyilász (#781), Ördögi Kör (#709), Gonoszság Temploma (#771), vaskohó (#155), főutca (#399), oltár, olvasztókemence (#86), ház (#400)
(74,0) vadász quwarg (#241), törpe bánya (#435), csillezsálya (#1252, belőle készíthető: #1253), világítótorony (#156), nyuhaj karbin (#110)
(75,-3) bíbor szulfagor (#358), Elenios oltár, ház (#400), világítótorony (#156), vaskohó (#155), egy ismeretlen isten rúnaköve, olvasztókemence (#86)
(75,-2) sziklafészek (#167), világítótorony (#156), nyuhaj karbin (#110), Bono (1993. kalandozó)
(75,-1) nyuhaj karbin (#110), mély szakadék (#154), művészi porolit (#720), világítótorony (#156)
(76,-3) gyilkos tetű (#116), vaskohó (#155), Elenios oltár, érclelőhely
(76,-2) alpesi tehén (#91), oltár, világítótorony (#156), vaskohó (#155)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETŐTŐL


2019.03.18 19:32 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:32 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:32 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:32 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:32 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:32 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:32 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:32 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:32 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:40 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:40 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
2019.03.18 19:40 Változások a számládon! Zseton levonás: 10 If. levonás: 0 Oka: Bónusz vásárlás weboldalon (AK kupon vT#sT#rlT#s)
˙

Üzenet küldése a karakternek