Ha eddig nem hitted, hogy az árnymanók rusnya teremtések, ez a kép talán meg fog győzni erről. Vagy hiba lenne általánosítani ennek a kivételesen ronda egyednek a kinézetéből?
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Ünnepek - lapelemzés
A boldogság ünnepe (9): Kezdjük egyből a Zén ritka lapjával. Már a bemutatóban is leírtam, hogy ez egy inverz Perzselő homok; védekezéses cantrip bűbáj, ami még asztalról csinál is valamit. Így rossz már nem lehet. A színe nagyon jó, hiszen valószínűleg jelenleg Sheran az egyik legerősebb és legnépszerűbb szín a játékban, emiatt garantáltan lesz helye paklikban. Az Isteni érzés szerelmesei biztosan ki fogják próbálni ezt a lapot, de ugyan ez elmondható az Egérútról is, hiszen mindkét pakliba igen esszenciális darab. De, hogy ne csak a kicsit marginálisabb pakliknál maradjunk, akkor is nagyon jó választás, ha félünk a (belőhető) követős pakliktól. Ezekben az esetekben pont az volt a para, hogy amennyiben nem kezdünk, nagyon veszélyes belőni az ellenfél narancslapját. Azonban, ha kivédekeztünk egy ilyet, akkor vígan törhetjük ellenfelünk követőjét.
A három királyok (7): Egy manás lap, idézés ikonnal nem hangzik rosszul. Viszont ahhoz, hogy a működése optimális legyen, szükségünk lesz lényekre. Igaz, lény nélkül is ad egy minimumot, de azért termelni egy kevés manát vagy egy lapot lecserélni egy másikra nem az évszázad üzlete. Ha olcsón tudunk egy kis tempóelőnyre szert tenni és húzni egy kártyát is, az már jobb, de ehhez lények kellenek, amiről persze egyből Arochos (ő még a gyógyulást is megköszöni), vagy esetleg Magirox fog beugrani mindenkinek, így ezekbe a deckekbe lehet létjogosultsága.
Az ünnep melege (6): A Tűzrakás óta tudjuk, hogy a Szikra termelés nagyon erős dolog. És habár ez a papíros nem permanensen termeli, egyből 3 darabbal is megjutalmaz minket (vagy védekezésből egy darabbal), ami lehet 6 sebzés (így akár kivégzésnek, követő törés ellen is jó lap lehet), vagy persze kombózhatjuk a játékban lévő lapjainkkal is a Szikrákat. Tűz pakliba szinte biztosan játszanám, de akár beférhet még egy-két speciálisabb helyre is.
Fenyőóriás (7): Alapvetően egy standard óriás és egy Bertold, a harcias egybegyúrva. Lépéselőnyös KF deckben első körben megérkezhet, és kaphat egy tárgyat, hogy a következő körök elején egy lappal jutalmazzon meg minket. A legnagyobb baj ezzel, hogy két kör múlva adja vissza a beleölt lapok számát, és addigra bármi történhet vele - sajnos a mai világban már nem tisztelik a fenyőfákat -, habár kétség kívül nagyon hangulatos rárakni pár Csillagszórót, Fenyődíszt meg Ajándékcsomagot. Óriás pakliban kicsit jobban muzsikál, hiszen követő mellett 2 varázspontért kitehetjük egy izommal, és így már a következő körünkben plusz lapot fog termelni nekünk, miközben fenyegetést jelent az ellenfélre. Azt még nem tudom, hogy a köd ikonnak van-e valami haszna rajta (ha húzás fázisban adná a lapot, akkor börtönös verzióba jó lenne), de mivel a köd pakli is tud adni jelzőket, így könnyen elképzelhető, hogy valaki meglátja a lehetőséget benne.
Hóember (7): Szerettem ezt a lapot a tesztelésen, többféle pakliban is kipróbáltam, úgymint lépéselőnyős hideg pakli, ahol Yeti csemetékkel karöltve elég hamar pontot tett a meccs végére, valamint Hegymélyi keltetővel felálló kalandozó pakliban is remekül muzsikált. Életes lény, ami lekezelgeti az ellenfél éppen para lapját, egész jó. A saját körünkben ledermeszteni valamit egy darab jelzővel nem túl jó, de ha az ellenfél körében kikapcsoljuk az éppen aktuálisan érkező lapot, majd a mi körünkben is rakunk rá egy jelzőt, akkor valószínűleg már nagyon jól jártunk. A játék korai szakaszában az a kis tempóölés is nagyon sokat számíthat, de elhúzódó játékban a sebzését sem szabad elhanyagolni, így ritkán fog rosszkor érkezni. Igaz, hogy mindig is úgy képzeltem el a lapot, mint egy mosolygós, répaorrú, széngombos hóemberkét, amilyeneket a gyerekek szoktak építeni télen a játszótéren, vagy mint Olaf a meséből, de ehhez képest ezt a figurát inkább a Náci zombik című műalkotásból szalajtották, ahogy nézem.
Rémszarvas (6): Ha már horror lényeknél tartunk, itt ez a Rémszarvas, aki valószínűleg Rudolf gonosz ikerbátyja lehet. Roxban mutatunk neki kézből pár lapot plusz a követő olcsóbbításával első körben megérkezhet. Mindez szépen hangzik, csak az a baj, hogy ez bizony azt jelenti, hogy nem tudjuk megvédeni a kis szánhúzót. Szerencsére, amint lesz pár élőholt lényünk mellé a gyűjtőben, visszatérhet kísérteni az ellenfél rémálmaiba. Ennél talán egy fokkal jobb, ha egy olyan gyűjtőgenerálós koncepciót építünk, amiben feltámadó (vagy kvázi feltámadó) lényekkel játszunk, és úgy hordázzuk be ellenfelünket.
Szánkó (6): Kár, hogy a klasszikus értelemben vett KF deck már eltűnt a játékból, oda szerintem egy remek lap lett volna. A korábban már említett lépéselőnyös hideg horda pakliba viszont egész jó lehet, én nagyon szívesen ültettem bele Hóembereket vagy különböző yetiket, hogy kis turbóval már is a hógolyó csata kellős közepén találják magukat.
Szenteste (8): Korábban őt is bemutattam már, ahol le is írtam nagyjából hova lesz jó. Alapvetően bármelyik pakliban jó beduplázni egy kör eleji fázist, de nyilván vannak deckek, ahol ez kifizetődőbb. Például Nikolauszban a játék elején egy körrel előrébb hozhatjuk a karácsonyt, Archaix húzás fázisát különösen jó beduplázni, és persze az Egérút nyerését is teljesen jó közelebb hozni a vártnál. Az utóbbi időben elterjedt pár lap, amik az előkészítő fázisban működnek (például ultra ritka bűbájok), így szinte bármikor jó beduplázni. Pláne, ha így esetleg megszabadulunk pár extra álom- illetve dermesztésjelzőtől.
Törpe fafaragó (8): Első ránézésre egy paklis lapnak tűnik, de mivel Dobótőrt termelni bármikor jó ezért a játékosok fantáziáján múlik csupán, hogy hova fogják betenni. Bármilyen pakli, ami termel nekünk csontot, jó táptalaj lehet neki, de igazából semmizni úgy is mindig lesz mit. Ha mást nem, akkor a már eldobált tókeneket. Nyilván a legjobban dobótőrös koncepcióban fog működni, hiszen egy újabb lap, ami olcsón bekapcsolja nekünk a követőt minden körben. Nem szabad megfeledkezni a második képességéről sem, ami háló képességet ad a tőreinknek! Ez különösen gonosz tud lenni, hiszen, amíg az ellenfél körében háló van, addig a sajátunkban simán feláldozhatjuk, játszhatunk, majd a kör végén kérhetünk egy újabb tőrt, ami behálózza az ellenfelet.
Vas Jonah (7): Megjött a tél, így vele együtt Havas Jon és hűséges farkasa is. Kalandozós pakliban valószínűleg helyt fog állni, illetve kiegészítő paklikban gyakori vendég lehet. Az életes, hálós, semmizős lények alapból nagy fejtörést szoktak okozni a gyűjtőgenerálós koncepcióknak, de ő ráadásul még az asztalon lévő lényeiket is kellemesen lekezeli.