Túlélők Földje Szabálykönyv - A karaktered
Most, hogy tudod, milyen fajok közül választhatsz, érdemes
megismerned karaktered néhány alapjellemzőjét.
Ezek közül az egyik legfontosabb a kalandózód neve. A
kalandozód, más néven karaktered nevét Te választod
meg, feltünteted a Jelentkezési Lapon, és a többi
játékos ezután így fog megismerni. Minden játékosnak
van ezenkívül egy hivatkozási száma. A saját
kalandozód száma mindig a fordulód tetején
olvasható. Más kalandozók sorszámát
megtudhatod, ha találkozol velük a játékban,
és barátságosak vagytok egymáshoz. Ha egy parancsot
akarsz kiadni egy másik játékossal kapcsolatban (pl.
meg akarod támadni, vagy lopni akarsz tőle), akkor elég
csak az ő hivatkozási számát leírni
a parancs után, a nevét nem kell. Ha nem ismered a hivatkozási
számát (mert esetleg nem voltatok igazán barátságosak
egymáshoz), akkor a fajának a sorszámát kell
megadnod (ld. fajok). A következő
oldalakon olvashatsz a karaktered tulajdonságairól és
szakértelmeiről. Ezek a jellemzők segítenek
abban, hogy el tudd képzelni, hogyan is néz ki a kalandozó,
akinek szerepébe bele kell élned magad. Ezenkívül
fontos szerepe van e tulajdonságok, képességek fejlesztgetésének,
mert ezek jelentik a kulcsot ahhoz, hogy karaktered minél nagyobb
hatalmú legyen. A szakértelmek főleg a használattól,
a tulajdonságok csak tudatos fejlesztéstől nőnek.
Karakteredet öt alaptulajdonság határozza meg: erő,
intelligencia, ügyesség, egészség és szerencse.
Az erődtől függ, hogy hány tárgyat vagy
képes cipelni, mekkora sebzést tudsz harcban okozni, milyen
eséllyel törsz be zárt ajtókat. Az intelligencián
múlik, hogy mennyire bonyolult tárgyakat tudsz kitalálni,
ezenkívül ettől függ, hogy milyen jól tudod
varázslataidat és mentális képességeidet
használni. Az ügyességed határozza meg, hogy
mennyire jól tudsz a támadások elől félrehajolni,
és hogy milyen jó vagy kétkezes harcban. Az egészség
határozza meg az állóképességedet, vagyis
hogy mennyi ideig bírod étlen-szomjan, milyen gyorsan regenerálódnak
a sebeid, mennyivel nő az életerőd, milyen ellenálló
vagy a betegségekkel szemben. A szerencséden múlik,
hogy mekkora eséllyel úszol meg varázstámadásokat,
szörnyek különös támadásait, olyan helyzeteket,
amelyekben már semmi más nem segíthet, csak a szerencse.
Kezdeti tulajdonságaid a fajodtól függően 6 és
17 között vannak, de ezeket növelheted a későbbiek
folyamán (akár 100 fölé is). A fejlesztésre
főként a tulajdonság-pontok (karakterlapodon tul.
pont) szolgálnak, ilyet szintlépéskor kapsz.
Minden fegyvertípus forgatásának megvan a maga
csínja-bínja: aki kiváló kardforgató,
nem biztos, hogy jól bánik az íjjal. A fegyveres szakértelmedtől
függ, hogy egy bizonyos fegyvertípust milyen hatékonysággal
használsz a harcban. Minél nagyobb, annál biztosabban
találsz, annál többet sebzel. Magas fegyveres szakértelem
esetén arra is van esély, hogy egynél több támadást
adsz le egy körben! Fegyveres szakértelmeid a gyakorlástól
fejlődnek.
Persze nemcsak harcból áll a világ: a túlélés
feltétele, hogy mindig legyen elegendő ennivalód,
ha megsebesülsz, képes legyél a megfelelő gyógyfüveket
megtalálni, tudjál akár több hetes nyomokat is
követni. Játék közben sok új érdekes
szakértelmet fogsz elsajátítani, és ha elég
gyakran használod, tökélyre fejlesztheted őket.
Az egyéb szakértelmek szintlépéskor is fejleszthetők,
ilyenkor ún. képesség-pontot (karakterlapon kép.
pont) kapsz.
Minél hosszabb időt töltesz a Túlélők
Földjén, minél több szörnnyel küzdesz
meg, annál nagyobb az esélyed a túlélésre.
A tapasztalatot, bár nehéz mérni, mi mégis
megpróbáltuk ún. tapasztalati pontok (TP) formájában.
Minden szörnyért, amelyet megölsz, minden küldetésért,
amelyet teljesítesz, TP-t kapsz. Ha elegendő TP-t gyűjtesz
össze, karaktered magasabb szintbe lép, amelynek számos
előnye van (többek között nő az életereje).
Kezdetben 1. szintű, zöldfülű kalandozó vagy.
Kalandozásaid során sok-sok új információhoz
jutsz: újabb szörnyeket, tárgyakat, varázslatokat
ismersz meg. Ilyenkor a szövegben az "(ld. enc.)" megjegyzés
fog szerepelni. Ez azt jelenti, hogy a levél végén,
az Encyclopedia Fantasiaban (E.F.) részletesebb tájékoztatót
találsz az adott dologról.
Az életerőd nagysága határozza meg, hogy
mennyi sebzést vagy képes kibírni. A maximális
életerőd mutatja, hogy épen és egészségesen
mennyi életerőd van; ez folyamatosan növekszik. Az aktuális
életerőd ennél általában kevesebb, mert
gyakran kell harcolnod az életedért. Pl. ha a karakterlapodon
életpont: 87/54 van, akkor 87 a maximális életerőd,
54 az aktuális.
Minden kalandozó kezdetben tiszta lappal indul, semleges jellemű.
A tettei azonban meghatározzák, hogy a jó vagy a gonosz
oldal felé húz. Bár a jó oldal előnyeit
nem kell ecsetelnem, az árnymanók gyakran választják
mégis a sötét utat. Megtérésre persze
mindig van lehetőség.
Ha harcba kerülsz, nem mindegy, hogy hogyan forgatod a fegyvert:
ez részben a fegyver szakértelmeden, részben a támadásodon
múlik, amely annál nagyobb, minél tapasztaltabb vagy.
Kezdetben a támadásod 0, de minden szintlépés
alkalmával növekszik.
Nem elég jól harcolni, ki kell tudni védeni az
ellenfél ütéseit is. Minél nagyobb a védettséged,
az ellenfél annál kisebb eséllyel talál el,
annál kevesebbet sebez rajtad. A védettség részben
az ügyességeden, részben a páncélzatodon
múlik.
Ghalla világának minden lakója rendelkezik bizonyos
telepatikus képességgel. Ezt általában arra
használják, hogy megérezzék más lények
jellem-auráját (jó-e vagy gonosz), és telepatikus
kapcsolatot tartsanak egymással, akár nagy távolságból
is. Ennek köszönhetően, ha megbarátkoztál
egy másik játékossal, akkor megkapod az igazi nevét
és címét, így a továbbiakban levélben
tarthatjátok egymással a kapcsolatot, információt
cserélhettek akkor is, ha karaktereitek egymástól
távol vannak. Az így, más játékos leveléből
megismert tárgyakat nem tudod persze elkészíteni,
legfeljebb megtudhatod, hogyan találhatod ki. Persze, az ilyen kapcsolathoz
két fél szükséges: aki nem válaszol a
másik levelére, az megszakította a mentális
kapcsolatot, és magát is elvágja az információktól.
A játék
a Túlélők Földjén, egy 300 000 négyzetmérföldnyi
területen játszódik. Ez egy félsziget, amelyet
egy 300 mező széles, 128 mező magas négyzetrácsként
tárolunk a számítógépben. Ennek minden
mezője 3x3 mérföldet ábrázol. (Tehát
ha valaki azt mondja neked: ez és ez a dolog innen 12 mérföldre
keletre, 6 mérföldre északra található,
akkor az 4 mező keletre, 2 északra.) Minden ilyen mezőnek
van egy domináns tereptípusa: síkság, bozótos,
erdő, hegység, sivatag stb. A terep típusa határozza
meg, hogy milyen könnyen találsz itt élelmet, milyen
lények élnek, milyen növények, épületek
találhatók itt. A játék folyamán ezeken
a mezőkön lépkedsz, mindig a nyolc égtáj
egyikét megadva. Minden kör végén részletes
térképet kapsz azokról a mezőkről, amelyeket
bejártál, és hogy hol, mit találtál.
Kezdetben a tájékozódás nem könnyű
dolog, hiszen a koordinátákat mindig a kiindulási
pontodhoz viszonyítva fogjuk a térképre írni.
Később azonban esetleg kitalálhatsz valamit, amellyel
a valós helyzetedet megállapíthatod...
Érdemes levélen keresztül térképet
csereberélni azokkal a játékosokkal, akikkel találkozol:
az együtt készített térképen sokkal könnyebb
lesz tájékozódni.
| Rövid ismertető azoknak, akik még nem játszanak a játékkal |
| Bevezető | Választható fajok |
A karaktered | Szörnyek, tárgyak stb... |
Parancsok | Egyéb | Tartalom |
Létrehozás: 2003. szeptember 13. 23:14:28 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21 | Nyomtatási forma |
|