Vissza a Főoldalra
 
Mi legyen a céhekkel Új Nemzedék formátumon?

1) Maradjanak tiltva.
2) Engedjük vissza őket, nerfelve.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Elemi védelem
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
"Amikor magamhoz tértem, minden lángolt körülöttem, a táj kihalttá változott... a tudatalattimból előhívott varázslat még ott vibrált a fejem felett, talán ennek köszönhetem, hogy életben maradtam." - egy túlélő emlékei a pillanatról, amikor Dornodon Tűzvihara elpusztította a világot
Nézz szét a galériában!
Céhek Új Nemzedéken
Alfa menü akció eredményhirdetés
Ajándéksorsolás november + októberi eredményhirdetés
Nemzeti paklibemutató: Motygen
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Lapötletek (65036)
Moa civilizáció lapbemutató 2. hét (50)
Céhek Új Nemzedéken (16)
HKK Online V1.0 (31)
Nemzeti paklibemutató: Motygen (4)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8232)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Tükördimenzió lapelemzés – 2. rész



Mielőtt nekikezdenénk a konkrét értékelésnek, szokás szerint ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Folytassuk hát a lapelemzés második részével, ezúttal a jó jellemű lapokkal, ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    A dimenziók védelmezője (5): Gyakori lapnak tökéletes, hoz egy kis egyensúlyt a frissen bontott és draft formátumok metájába. Hagyományos környezetben nyilván nem fogjuk látni, már csak azért sem, mert nagyon kevés olyan pakli van, ahol mindkét funkciója hasznos lesz egyszerre.


    A szirének hangja (6): Már A szirének hívása sem az igazi, ez pedig annak a kétfajta költsége között van félúton, vagyis kevésbé rugalmas annál. Kezdő játékosok azért bepróbálhatják korlátozó szabálylapok mellé, de inkább frissen bontott lap lesz – annak viszont elég jó.

    Álmosító manó (6): A manók leginkább a leszedés és a gyűjtőkezelés funkciók terén tudnak még javulni. Az Álmosító manó sajnos mindkettőre elég közepes megoldást nyújt csupán, de legalább maradt még tér a fejlődésre – pláne most, hogy a Ragyogó manó el lett takarítva az „útból”, úgyhogy nem kell félniük a manók kedvelőinek, ennél jó eséllyel csak jobb példányok jönnek majd a közeljövőben.


    Burástya királynő (7): Nem ez lesz a burástya deck alapja, de rendkívül zavaró építőelem, hiszen ha nem sikerül megcounterelni, akkor máris nagyon macerás megoldani. Szépen gyártja az alapanyagot a követő és a többi társa számára, nem vitás, a játék elején jelentős tempóelőnyt biztosít.

    Burástya kitingyűjtögető (6): Ritkasága árulkodó, ugyanakkor nem írnám le teljesen, hiszen a 3 token visszarakása (aktívan!) érdekes kombókra ad lehetőséget, és hát nem is nagyon volt még ilyen lap.


    Burástya territóriumőrző (8): Megérkezett az X+1-es countercsalád legújabb tagja, ezúttal a burástyákhoz, ami az opcionális reakciódrágítás miatt (nyilván ez inkább a Hegymélyi keltetővel, esetleg korlátozó szabálylappal felálló verzióknál lesz jelentős, a követősnél kevésbé) szerintem a jobbak közé tartozik. Ráadásul a saját paklijában a rengeteg kölyöktermelés miatt nagyon hamar meg lehet növelni a tartományát

    Burástya tojásgondozó (6): Gyakori társaihoz hasonlóan ő sem kihagyhatatlan a deckből, de a zanszilánkból dolgozó burástyákkal, mint a Ragyás vagy a Vadász azért egyáltalán nem rossz. Meg aztán ki tudja, lehet, hogy teljesen más deckekben is felbukkan majd, hiszen termeli rendesen a zanszilánkokat, így akár már az első körben durva pörgéseket lehet vele produkálni.


    Direkt kontaktus (6): El tudok képzelni olyan játékhelyzetet Lassan járj! mellett, ahol ez nagyot szól, jó időben eltolva akár olyan is lehet, mintha kapnánk még egy kört. Ezzel együtt, no meg a többfajta funkció ellenére is elég szituációs lap, hiszen két képessége eléggé hasonló, a dobatás + húzás pedig szintén nem nagy szám ezért az árért. Kezdő játékosoknak ugyanakkor egy teljesen korrekt könnyen beszerezhető lap a pakliba.

    Elmereccsentés (7): Hasonló lap, mint az előző, de egy kategóriával azért jobb – ezt a pontszám és a ritkaság is mutatja. Persze nem ez lesz a Lassan járj! sztárja, illetve pörgős versenyen (amiből azért elég sok van) sem szól akkorát, de egy ilyen masszív dobatás egy kontroll jellegű deckben azért tud fájni, ráadásul counterelni sem könnyű olcsón a típus, illetve az esetek felében a reakciódrágítás miatt.


    Ezüstsörényű pegazus (5): Szerintem ez egy gyengébb Drakolder obligátor – és már azzal se tolják. Frissen bontotton és drafton persze óriási, de egyébként sok okunk nem lesz vele játszani.

    Fekélyes burástya (10): A tempó jellegű pakliknak elengedhetetlen, hogy legyen valamilyen védelme a counterek ellen, erre pedig a reakciósemlegesítések a legjobbak – lehetőleg ingyen, hiszen akkor még tartalékolni sem kell rájuk. A Fekélyes burástya tökéletesen ellátja ezt a feladatot – és persze jó lesz majd mindenhova, akárcsak a Villámhorgony, de végre akad majd jó alternatívája a sárga tárgynak. És bár ezt nem lehet lecserélni másik lapra, ha éppen nincs rá szükség, vannak egyéb előnyei: egyrészt a Tűztomboló, A hely szelleme jellegű lapok drágábban viszik, van egy nem elhanyagolható kompenzációja, és ha asztalt ért, még mindig kisajtolhat nekünk egy lapelőnyt a mérgezésével, vagyis könnyen lehet, hogy foglalkoznia kell vele az ellenfélnek.


    Holttengeri ének (6): Mivel szirén koncepció, mint olyan egyelőre még nem nagyon létezik, ezért jelen pillanatban többet nehéz adni erre a kártyára. Ha azonban a maximumértékét nézzük, akkor nagyon durva, hiszen ingyen leszedni vagy húzni 3-at azonnal nagyon keményen hangzik. Érdemes tehát elraktározni a szürkeállományunkban, mert eljöhet az ideje – talán még előbb is, mint gondolnánk.

    Holttengeri halász (5): Ez a lap teljesen új értelmet ad a rengeteg lopásnak… csak hát be kell húzni, ugye. És amikor nem fogjuk, akkor aligha fognak vigasztalni bennünket a kezünkben figyelő csábítások, amikor épp két bűbájt meg egy építményt kéne megoldani. Egyébként kreatív lap, és még csak nem is gyenge, csak jelenleg túl nagy áldozatokat kíván a pakliépítés terén.


    Lélekcsapda (9): A countereknél az egyik legfontosabb, hogy ha lehet, akkor erőforráselőnyből fogjuk meg az ellenfél lapját. A Lélekcsapda ezt a feltételt maradéktalanul teljesíti, még egyedül a sok nekronos lények okoznak számára problémát, de egyébként ingyen fog érkezni az esetek többségében, ami egy nem isteni, ennyire széles tartomány ellen jó counternél mindig jó hír. Ha húzni is tudunk vele, az már kimondottan brutális lesz, illetve a védekezés ikon is jól mutat arra, az ilyen counterek többsége ugyanis speciális manapság, és pl. a Szörcsögő motyogó jellegű lapokat elég kevés dolog fogta eddig a nem isteni készletből – hol vannak már a Földanya erejés, Sebzett vérfarkasos idők...

    Morin tigris (8): Ha ingyen tudunk vele counterelni, akkor kegyetlen, de tetszik a lapban, hogy azért meg kell érte dolgozni. Talán egy olyan pakliban lesz a legjobb, ahol az ellenfél indulására egy swing körrel szeretnénk reagálni, ilyesmi kártyákkal bevédve a lapjainkat, a jelzőosztogatás még illik is ehhez a tervhez, de persze a Lassan járj! is adja magát. Egy biztos: fájni fog, amikor két ilyen ránk esik ingyen – most már nem csak az oroszlánoktól kell rettegnünk kékből.


    Összeomlás (8): Talán a leszedés funkciónál a legnagyobb a verseny jelenleg a pakliba kerülésért a lapok között, emiatt az Összeomlás sem lesz szerintem széles körben használt, vélhetően a Lassan járj! és a Zarknod börtönében lehet majd a két fő deckje. Tetszik azonban, hogy sokoldalúan használható, hiszen a visszavetetéssel bukathatjuk az ellenfél tempóját, vagy kombózhatjuk saját lappal is (a legjobb akkor lesz, ha ellopott valamit az ellenfél). A jelenése pedig viszonylag egyedi, életek és izmok ellen finom lesz, de az új ultra, A három kívánság gyűrűje ellen is jó.

    Púpos burástya (5): Az új burik közül egyértelműen ő a leggyengébb, miután egy körig nem csinál semmit. Kezdők persze betehetik nyugodtan, amíg a táposabb darabokat nem sikerül beszerezni, hiszen az 1 zanszilánk és a kör végi lap miatt azért túl sok mindent nem kockáztatunk vele.


    Ragyás burástya (8): Jelenleg ez a lap talán az egyik legfőbb érv a burástya deck mellett, hiszen mindent tud, amit kell – kicsit olyan, mint az Anyamotyogó új verziója, ami a maga idejében eléggé felkapott kártya volt. A Ragyás persze kijátszásakor, önmagában még nem nagyon tud dolgozni (legfeljebb magából, de az nyilván nem túl nagy biznisz), ha viszont van mellé alapanyagunk, vagy eljut az őrposztig, akkor onnantól van baj. Az élet miatt ráadásul kicselezni is jóval nehezebb, mint az Anyamotyogót.

    Rizikó (6): Igen, jól látjátok, a Lassan járj! szándékosan kapott néhány univerzális gyak-nemgyak kártyát, azt láttuk ugyanis, hogy ilyen téren elég nagy az elmaradás. Emiatt a Rizikótól sem kell sokat várni, igazi versenypakliba nem fogják használni, de ha Pistike counterelni szeretne a cipősdoboz járjával, akkor most már megteheti.


    Timera hőse (5): Nos, a helyzet az, hogy ez a kalandozó még két izomjelzővel se túl nagy terror, hiszen miért akarnék megoldani egy 3-at ütő lényt? Őrposztból harcolós környezetben persze hasznos az álomjelzők miatt, így bontotton vagy drafton azért közel sem reménytelen.

    Vadász burástya (9): A 2 zanszilánk költség mindig csalóka, mivel elsőre rendre drágának tűnik, aztán amikor „ingyen” kidobatjuk az ellenfél legjobb lapját, és kapunk egy tokent meg egy 4/4-es lényt, akkor máris más megvilágításba kerül. A költség és az anti-mágia kombinációja elég nehezen counterelhetővé teszi, legalábbis olcsón, emiatt komoly esélyt látok arra, hogy a burástyák közül ő lesz a legszélesebb körben használt. Eleniosnak amúgy sincs jelenleg túl sok dobatása a metában.


    Végzetes vonzerő (6): Tipikus példája az olyan lapnak, amivel valószínűleg senki nem fog játszani, de amúgy tök elgondolkodtató. Mégis csak körönkénti 9 sebzésről van szó, és hát mekkora feeling már egy Pr’ugeon életkioltót vagy egy Szirén császárnőt mutogatni neki? Aranysörényű pegazus (9): 3 manás lapsemlegesítés? Tiszta Mágusok alkonya feeling – persze hol vannak már az első semlegesítős „legendák”, mint a Szirén gésa vagy a Drakolder negátor… Az Aranysörényű pegazus ennél persze sokkal jobb, hiszen abból a háromból egy zanszilánk, egy másikat pedig helyettesíteni tudunk (és az azért nem gyenge, hogy költségből semmizhetünk akár az ellenféltől!), az ősmágia miatt pedig a Lassan járj! és a többi drágítás sem babrál ki vele. Lényeg a lényeg: gyakorlatban ez nagyon sokszor egy 1 manás lapcounter lesz, kifejezetten erős kompenzációval és korrekt testtel, Legendás pegazus mellé pedig egyenesen beteg. Egyértelműen a kiegészítő egyik legnagyobb nem isteni spoilervárományosa!


    Ártatlan womath (8): Önmagában kicsit lassúcska, de ha megteremtjük számára a megfelelő környezetet leszedésekkel és visszavetetésekkel, akkor kegyetlen mód be tud durvulni. Eltakarítani is nagyon nehéz ráadásul, néhány izom után már leütni is borzasztó körülményes, a hálóval kombinálva pedig ez egy olyan képességsor, ami önmagában le tudja hozni a meccset. Leszedős tokeneket generáló lapokkal lesz a legjobb, amiből szerencsére színen belül is akad.

    Az időutazó (6): 0-ért azonnali semlegesítés, láttunk már számos ilyet. Ha színben nem fér be a többi gyakori opció (pl. Sólyomfőnix), akkor szóba jöhet, ilyen tekintetben jó, hogy a kezdő játékosok több lehetőség közül választhatnak.


    Az örök élet könyve (9): Ha a laphúzást és manaköltséget nézzük csak szigorúan, akkor papíron gyengébb, mint a Kimeríthetetlen tartalék. Na de az előnyök! Az első és legfontosabb, hogy ennél csupán 1 zanszilánkot kockáztatunk kezdetben, amiről jól tudjuk, hogy óriási különbség. Emellett itt egy tárgyról beszélünk, ami miatt sokkal kevésbé sérülékeny maga a lap (hiszen nehezebb counterelni, mint a varázslatot), ráadásul anti-mágia mellé/ellen is jó. Az már csak hab a tortán, hogy a gyógyulós funkciója is erősebb a max. ÉP növelése miatt, szerintem sok helyen fogjuk látni, általában egy Vízióféreg feláldozásával fizetve persze.

    Azt kívánom… (8): 1 manás cantrip leszedés, alternatív felhasználási módokkal – nem rossz, de ahogy arról korábban már szó esett, a leszedések terén óriási a verseny, és könnyen lehet, hogy inkább valamelyik ingyenes példány mellett fogunk dönteni. Ez persze mindig függ a meta gyorsaságától, ami az Azt kívánom… sorsát is nagyban befolyásolhatja majd.


    Felszabadítás (8): Ingyen – az egyik kedvenc szavam a HKK-ban, és ezzel valószínűleg nem vagyok egyedül. Nincs is jobb, mint egy ilyennel kimenekíteni egy lapunkat egy leszedés alól, pláne, ha drágább, de igazából tempóból is simán meg lehet tolni, hiszen 1-2 angyal laphátrány nélkül óriási segítség tud lenni – ebben a szettben is jött néhány erős zanszilánkos lap a színből, úgyhogy szinte biztosan lesz mire felhasználni őket. A régi kombó a Galetki helytartóval azért nem fog visszatérni valószínűleg, de a rend kedvéért szerettem volna megemlíteni, hogy ilyen is van. :)

    Gleccserlámpás (7): A képessége önmagában képes eltenni komplett paklikat, máskor viszont az ég világon semmire nem lesz jó, és csak egy drága keresésként figyel majd a kezünkben. Nehéz belőni éppen ezért az erejét, de tipikusan ezek szoktak lenni azok a lapok, amikkel az említett szórás miatt nem játszunk – vagy maximum egy darabbal, ha be tudjuk keresni.


    Griffőnix (9): A legendás Griffőnix előző két verziója is a klasszikus „kontroll lény” megtestesítője volt, és a 2019-es verzióra is rá lehet aggatni ezt a bélyeget – ami azért is nagy szó, mert ez a kategória azért eléggé kiveszőben van. Ez azonban olyan erőforráselőnyt tud biztosítani a masszív sebzés mellett, amiről nehéz lemondani, még 2 manáért is – a szín úgyis tele van olcsó counterekkel, úgyhogy nem lesz gond abból, hogy mivel védjük be. Meg hát a 2 manás költségnek azért van némi előnye is a mostani metában, hiszen a legnépszerűbb counterek nem viszik, vagy csak drágábban, úgyhogy a kompenzációval együtt már végképp nehéz rosszul kijönni belőle.

    Gyónás Raiának (5): Tipikus frissen bontott lap, normál pakliba még kezdőbbek számára sem ajánlanám, hiszen 2 manából, varázslat alapúan counterelni ma már nagyon nem számít jónak, az alternatív felhasználási módja pedig szintén elég felejthető.


    Jéghozó (8): A kiegészítő gyak-nemgyak sztárja? Könnyen lehet, mert az 1 mana (csont, áldozás vagy építő csak esik valahonnan), élet, háló, körönként termelt dupla leszedés képességsor elég jól hangzik – amíg nem oldja meg valahogy az ellenfél, addig nem nagyon tud kiépülni mellette. Nincs mese tehát, le kell counterelni – ja, hogy akkor sérülök ötöt vagy leesik egy lényem? Az probléma…

    Kájgon, északi jégdzsinn (8): Dzsinn pakliba nyilván kötelező lesz, ugyanakkor a fehér színnek meglehetősen kevés klasszikus tempó lénye van, emiatt más deckekben is simán előfordulhat. Elvégre a nettó 2 mana plusz egy repülő lénybe építve, illetve a potenciális 8 sebzés arcba avagy óvatos asztaltakarítás mind-mind elég jó opciók, ráadásul a hideg altípus miatt még egy anti-mágiát is egészen könnyű összehozni rá. Sokoldalú manatermelésből nincs sok, emiatt pedig egészen hiánypótlónak bizonyulhat.


    Királyi korona (5): Ez a lap még Lépéselőnybe is bajosan fért volna be, hiszen jó néhány jobb opció van nála arra az egy csontra, de így egyelőre nem látom, hogy hova lenne érdemes játszani vele, hiszen jelenleg sok pakliban nincs konzisztensen csont és KF-elni tudó lény is.

    Kívánságod számomra parancs (5): A lap pontos szövege: „dzsinn paklim van, és még nem tudtam szerezni Felszabadítást. :(„


    Manacsapda (10): Egy újabb Raia legenda, amely ugyan szintén megjelent már még egyszer a Griffőnixhez hasonlóan, maga a lap azonban csak most, közel 25 év (!) után változott csupán, ami jól mutatja, milyen időtálló volt sokáig. Az elmúlt években persze már nem játszottuk, az új verzió viszont garantáltan ott lesz a metában, hiszen az egyik legjobb spell alapú lapcounter (nincs korlátja vagy hátránya), amibe hiába kell olykor invesztálni kicsit többet, ez azért elég gyakran egy 0-s counter lesz, amit aztán elhúzhatunk egy kör végi lapra. Nem kell félteni tehát Raiát, továbbra is counter-nagyhatalom marad – és azért az elmúlt egy évben kapott bőven támogatást más oldalról is.

    Morzon, déli tűzdzsinn (7): Saját maga feláldozásával vissza tudunk venni egy lapot 1 manáért, esetleg egy kis semmizgetés-sebezgetés. Egyik sem olyan funkció, amire „elpazarolnék” egy lapot, úgyhogy valószínű dzsinn pakliban is kisebb szerep fog csak jutni neki, máshol pedig legfeljebb akkor látok csak neki helyet, ha sikerült találni rá valami erős kombót. (Lehet, hogy lesz is ilyenről szó nemsoká? *kacsint*)


    Parázslámpás (7): Ha van elég zanszilánkunk, akkor szépen be lehet pörgetni, de azért elég erőforrásigényes. Aggro jellegű összeállításokban mindenesetre látom a helyét – persze a tűz szinergiát meg kell teremtenünk mellé, és akkor a termelt Főnix fiókákat is elég jól ki tudjuk majd használni, akár egy kör alatt KO-zva az ellenfelet.


    Raia főpapja (8): Ennél a lapnál most elég bizonytalan vagyok, mert simán benne van a pakliban, hogy top spoiler lesz belőle, aztán később majd csak mosolygunk a 8 ponton – az 1 zanszilánkos lapsemlegesítés elmebeteg, és azért nem olyan nehéz összehozni azt a feltételt. Emberből akad néhány univerzális darab, max. ÉP növelésnek ott Az örök élet könyve vagy a Déli napsütés, de igazából már az is elég, ha simán csak kijátszunk két kedvelt lapot egy epikus követő mellett. Addig meg egye fene, „csak” varázslatot semlegesít, milyen rossz… Az utolsó kívánság (9): A kombó paklik az elmúlt években eléggé kikoptak a HKK-ból (már a vérfarkas pakli sem a Zan szertartásos kombóra épít, a Fluxusgenes végtelen pedig hamar ki lett iktatva), ám ha valami, akkor ez a lap képes lehet visszahozni őket. Önmagát persze nem keresi, az túl egyszerű lenne, de azért nem nehéz találni mellé valamilyen körbekeresést, amivel aztán teljesen bezárhatjuk az ellenfelet. Ha van elég erőforrásunk, meg valami nyerésünk az asztalon, akkor három kör mindenre elég.


    Bally (5): Ez már nem is tudom, hányadik blokkolós-izmozós kalandozó – elég megnézni, hogy az eddigiek mennyire váltak be…

    Bomtar trükkje (9): Nagy valószínűséggel kötelező helye lesz a side-okban, de alapból is simán elférhet, elvégre vannak jócskán asztalon maradó lapok, amiket szívesen átszólítunk magunkhoz, ráadásul az életjelzők se védenek ellene. Érdemes átnézni emellett a ködös lapkészletet is, hiszen óriási ereje a lapnak, hogy ha kell, akkor elő tudjuk ködözni, így ha van mellé szinergia, akkor nem is feltétlenül kell több 1-2 darabnál.


    Dimenziólámpás (8): Viszonylag olcsó asztaltakarítás, ami – ha van kötelékünk – sokszor jobb is, mintha csak az ellenfél térfelét szedné le, hiszen kisüthetjük még egyszer a kijátszáskori képességeket, így tuti lesznek vele „instant win” szituációk. Tárgy pakliban kicsit nehezebben fog összejönni számára a kötelék, de az áramlása szerencsére elég jó, így akkor sem lesz haszontalan.

    Dimenziószüretelés (9): Többször leírtam már, meg hát nyilvánvaló is, hogy ennek a lapnak az a legnagyobb ereje, hogy semmi kockázat nincs benne, a konfigurálást a következmények pontos ismeretében végezhetjük el. Ahogy nem játszanánk egy 4-ért 4-et húzató kártyával, úgy ezzel a lappal éppen ezen előny miatt fognak sokan, a Zarknod börtönének pedig egy óriási boost, hiszen ha ott létrejön, akkor önmagában lehozhat meccseket.


    Felhőlámpás (8): A legizgalmasabb köd lap a kiegészítőben, amire önmagában megérheti építeni, az általunk válaszott dobatás ugyanis nagyon erős képesség, és elég könnyű pörgetni, tekintve, hogy csontot ad (akár többet is, ha tudunk lényt leszedni) és folyamatosan elő tudjuk keresni, szép lassan pedig az ellenfél ÉP-jét is lecsipegeti.

    Időszaggatás (9): Csak azért nem kap 10 pontot, mert a játék elején elég sok infót ad a kezünkről, de amúgy nyilván úgy fogjuk összerakni a paklit, hogy ez a lehető legtöbbször 0-ért jöjjön, amin meg erősségben nem nagyon kell mit magyarázni. A side képessége (mármint a gyógyulás) eléggé elhanyagolható, a körmegszakítás viszont érdekes alternatív opció, hálók mellett sokszor jobb is lesz, mint counterelni vele.


    Interdimenzionális dzsinn (10): Ahogy azt már az előzetesben is írtam, szerintem ez egy új evolúciós lépcsőfok a lapsemlegesítések terén, hiszen feltétel nélkül 1-ért + védekezésből eddig még nem tudtunk ilyet. Countercsatában a hátrányát is ki lehet kerülni, ha nem akarunk csontot adni az ellenfélnek, de akár apellálhatunk is a képességére, hiszen például egy halálsikolyt ki lehet sütni vele, mivel kényszerített áldozás. Ha pedig van +1 manánk, akkor egy kis extra lapelőny is befigyel.

    Ködcsapás (4): Ha már minden pénzünk elfogyott, de kéne még 3 köd lap a deckünkbe… nos, akkor inkább tegyük félre a HKK-t és menjünk el dolgozni.


    Könnyed fuvallat (8): Hasonlít az Azt kívánom…-hoz, alapjáraton ez is egy 1 manás, cantrip leszedés. Az az 1 zanszilánkos opció ugyanakkor nagyon csábító ezen a lapon, a dobatás pedig nem egy olyan óriási feltétel – Edralianban például mindenképpen játszani szeretnénk majd vele nyilván.

    Ozohrat fesztiválja (4): Remélem, a szponzori pénzt sikerült beszedni a lapra, és akkor legalább volt valami haszna ennek a kártyának. A viccet félretéve: bontotton és drafton nyilván elfér egy darab.


    Ozohrat kéme (3): Micsoda szerencse, hogy ha az ellenfél kombó deckkel játszik, akkor a 3 kulcslapjából pont kiszedhetünk annyit, hogy utána még ugyanúgy tudjon nyerni!

    Róvth, a renegát (5): Lassan járj! mellett nem rossz bebukatni vele az ellenfél első manáját, a blokkolós változatba valószínűleg használnám.


    Tükördzsinn (7): Egy könnyen elérhető Alakváltó ősköd? Annál nyilván sokkal gyengébb, ugyanakkor elég olcsón counterel, egyébként meg elég rugalmasan használható – nem eköré fogjuk építeni a dzsinn paklit, meg mást se, de viszonylag könnyen beilleszthető bárhova, ahol úgy érezzük, elég lapunkkal kombózik. Meg hát az ellenféltől is lehet szemezgetni, ha éppen úgy van.


    Üveglámpás (6): Jól hangzik a globális rezisztencia, de a dzsinnek pont a kijátszáskori képességekről szólnak, úgyhogy ott annyira nem tesz hozzá a paklihoz ez a védelem. A tárgyaknál már más a helyzet, ott elég kellemetlen tud lenni, hogy előbb ezt meg kell oldani, mielőtt hozzá tudunk szagolni bármi máshoz.

    Ez volt a lapelemzés második része, az utolsó felvonásban a semleges jellemű lapokat is megvizsgáljuk közelebbről. Addig is várjuk hozzászólásban a ti véleményeiteket is!

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2019. december 3. 11:08:51
    Utolsó frissítés: 2019. december 3. 11:15:35
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.