Mielőtt nekikezdenénk a konkrét értékelésnek, szokás szerint ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.
10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.
Vágjunk bele, jöjjenek elsőnek a színtelen és a gonosz jellemű lapok, ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.
A régmúlt jósa (7): Rögtön egy érdekes lappal kezdjük az elemzést, miután többen is megjegyezték már, hogy nem igazán értik ezt a lapot. Ez nyilván nem véletlen, hiszen jelen pillanatban tényleg nem létezik még egyetlen próféta bűbáj sem. Ugyanakkor ez hamarosan megváltozik, ahogyan arra a lap flavorja is utal – onnantól pedig rögtön használhatóbbnak is fog tűnni, ígérem!
Idegen létsík (7): Ha már van kint egy xenónk, illetve egy bármilyen másik lény az asztalon, akkor rögtön használhatjuk is, hiszen xenóvá változtathatjuk azt is az Idegen létsík képességével. A körönkénti lapelőny miatt a Kincses szigethez hasonlítható, és bár nyilván nem annyira univerzális, mint az említett helyszín, a saját deckjében ez erősebb lehet, mivel ha az ellenfélnek csak egy lapja van, akkor azt ki tudjuk dobatni ezzel, egy xenónk dobatását pedig – ami amúgy nem csinálna semmit – beválthatjuk egy laphúzásra.
Kóspalak (6): Bár nem túl népszerű, így is kijelenthetjük, hogy a Törpe-gnóm Glion egyike az egyik legerősebb követőknek, hiszen hosszú távon igen komoly előnyt lehet vele termelni, a Kóspalakkal pedig még univerzálisabbá tudjuk tenni kalandozóinkat a felhasználás szempontjából. Más kérdés, hogy mennyire akarunk egy helyszíntől függeni, mivel hiába olcsó, egy darabot nem könnyű behúzni, többel nem biztos, hogy játszanánk, a bekeresés pedig jókora tempóveszteség egy olyan deck mellé, aminek azért fontos a tempó is. De ki tudja, talán valaki majd kitalál rá valamilyen zanszilánkos hiki-hokit!
G’wynn, a gondoskodó (8): A burástyák epikus követőjénél mindenképpen arra törekedtünk, hogy ne eköré épüljön a deck, inkább csak egy izgalmas alternatíva legyen a nyerésre. Mint ilyen, egészen biztosan fogják próbálgatni a régi-új etnikum mellé, már csak azért is, mert az ingyen token már önmagában elég jó kis plusz, hiszen a burástyák rengeteg módon tudják hasznosítani. De nem ezen áll vagy bukik a faj sikere, ami talán nem is baj.
Legfőbb lámpamester (9): A burástyákkal ellentétben a dzsinneknél már kifejezetten hangsúlyos a követő. Az olcsóbbítás garantáltan nem vész kárba a későbbi körökben sem, mivel a dzsinnek között akad néhány drágább példány is, az pedig, hogy egy extra képességet kisüthetünk (Kájgonnál vagy Bímnél különösen csábító), óriási hatással lehet a játékra. Ez persze egy komoly döntési szituáció is egyben, hiszen játékonként csak egyszer van erre lehetőség, jó időzítéssel azonban komolyat lendíthet rajtunk a győzelem felé vezető úton.
Tarrgeth (9): Harangmester (új)? Nyilván nem, hiszen csak két körig lassítja a játékot, de azért így is érezhető, hogy egy sokat használt védekező követőhöz képest ez elég sok előnyt fel tud mutatni a rövidebb védelem és a gyógyítás elmaradása ellenében. A háló pedig nyilván nagyon jól illeszkedik a leszedésekhez és dobatásokhoz. Mivel 1 alá is olcsóbbít, ezért ténylegesen is 3 mana előny van belestackelve a hordaparancsnokba, a lapelőny pedig egyszerre mennyiségi és minőségi – tulajdonképpen úgy 5 lapozhatunk vele hosszú távon, hogy kevésbé kell tartanunk mondjuk a Mardakor ajándékozótól vagy a Fókuszálástól. Az olcsóbbítás miatt érdemes átnyálazni a lapkészletet, hiszen 0-1 varázspontért igen csábító lehet néhány picit drágább lap – a felfedezés örömét rátok bízom, de korábban azért jött már néhány elég jó tipp a kommentek között.
Teremtő rakshallion (9): A követő előző verziójának sajnos már mennie kellett, hiszen úgy adott egyet körönként egy (a zanszilánk miatt) évről évre egyre hasznosabbnak bizonyuló erőforrásból, hogy emellé még dupla védelem és laphúzás is járt – de ami még fontosabb, hogy erősen korlátozta mind a tárgyak, mind pedig a zanszilánkos lapok fejlesztési lehetőségeit. Az epikus változat már ennél visszafogottabban biztosítja a csontokat a tárgyak számára, kezdetben általában lapdobásért, utána manáért, a harmadik körben pedig vissza is kérhetjük vele ezt a lapot egy már haszontalan (vagy épp passzív) tárgy feláldozásáért cserébe. Mivel lőhetetlen, ezért sokkal magabiztosabban alapozhatunk majd rá, mint a normál verzióra, ami nyilván a pakliépítésnél is hangsúlyos lesz. A nagyon erős 1 csontos counterek (pl. Dharosz kincse, Aliza köve) pedig továbbra is azok maradnak.
Zu’lit familiárisa (8): A legtöbb most megjelent narancs lappal ellentétben ez kevésbé izgalmas darab, ez azonban még nem jelenti azt, hogy rossz – sőt, az elmúlt években jelentősen megerősödött villám szinergiáknak plusz egy löketet adhat a Zu’lit familiárisa. Mivel sok kapcsolódó lap amúgy is olcsó, ezért jó, hogy sebzést is lehet növelni vele, ami különösen az elhúzódó meccseken lehet óriási fegyver, míg a játék elején a Sztatikus gólem vagy a Bo’adhun csapás művelhet durva dolgokat.
A borzalmak terme (8): Az épületeknek már hosszú évek óta a Molluszk az elsődleges paklija, köszönhető a fix építő lénynek (gondoljunk csak Az ősmágia tornyára vagy az Orgling ellőcentrumra), A borzalmak terme pedig szintén itt szólhat a legnagyobbat, hiszen óriási terrort rakhatunk az ellenfélre a rengeteg izommal – ha pedig megoldja a lényt, akkor ömlik az erőforrás. Álomjelzőkkel persze meg lehet kerülni, de mostanában ezek annyira azért nem jellemzőek a metában – és nem mellesleg más lényes koncepciókban is bizonyíthat, hiszen egy aktív lényt ma már nem túl nehéz összehozni. És ha már lila szín, a Chara-din követőjével felálló Hegymélyi keltető is imádni fogja, ahol – ha az ellenfél kezdett – már az első körben könnyen megérkezhet, ha tudtunk védekezni.
A káosz dalnoka (7): Dobatós Lassan járj? Nem igazán tudok jelenleg ilyen pakliról, de pont az ilyen jellegű lapokat imádom, amik rögtön beindítják az ember fantáziáját. A kalandozók védőszentjével még inkább meggyorsíthatjuk a folyamatot, amúgy is akad még néhány kalandozó a színből, ami képes dobatni, úgyhogy lesznek barátai is garantáltan. A jelenése picit drágának tűnhet, ugyanakkor pont ez a funkció az, ami miatt elég nehéz rosszul kijönni belőle, később pedig, ha már kiürült a kéz, villámgyorsan pontot tehet a meccs végére.
A tiltott könyv (10): 1 manáért keresni a mai napig nagyon jó biznisz. De ha kockáztatnunk, még ezt az 1 varázspontot sem kell, akkor még durvább effektről beszélhetünk – márpedig ingyenes lapként A tiltott könyv pont ezt tudja. Na nem mintha a lila isteni szettel olyan nehéz lenne bevédeni, ráadásul a sok 0-s counter miatt nyugodtan elkezdhetjük pörgetni már az első körben, hiszen ha más nem, elő tudunk szedni vele egy A hatalom szavát vagy Chara-din vortexét. Meg tulajdonképpen bármi mást is, mert az extra feltételét nem túl nehéz teljesíteni, így néhány minikombót is elrejthetünk a deckünkben.
A vég kezdete (7): Ez a lap néha megnyeri a meccset, ha pedig éppen olyan deckkel játszik az ellenfél, akkor 1-ért mindössze leszed egy lapot, és még sérülünk is. Vagy 2-ért, mert éppen egy életes lényt kéne eltakarítani. Ha valahol, akkor a leszedés szekcióban ennél jóval kalkulálhatóbb, kisebb „szórású” lapokkal szeretünk játszani, ezért nem hiszem, hogy alapból túl sok pakliban szerephez jut majd – side-ba azért beférhet terülős deckek ellen.
Bazmaon (8): Iszonyatosan alpári lap Lassan járj!-ba. Nehéz megcounterelni, nehéz leszedni, sokat üt, erőforráselőnyt biztosít, ráadásul a Mhorg tokenek még olcsóbbítanak is, ha esetleg húztunk volna belőle még egyet – ilyenkor már önmagában kifér az egyik az áramlás miatt, és már pöröghet is a Thargodan-buli. Én még abban sem vagyok biztos, hogy nem fog megszületni egy Lassan járj!-os „Thargodan-csomag” ezzel, Gregorral, Rémlovaggal és Káoszhullámmal – összességében szerintem sokkal több lehetőséget tartogat ez a lap, mint az elsőre látszik.
Dag’maug plazmaköpülő (5): Egy ilyen semlegesítő funkcióért még gyakori szinten is sok a 2 mana, úgyhogy paklit aligha fog érni. Az áramlása és a counter mivolta miatt drafton és frissen bontotton azért nem rossz, de ennyi.
Éjfatty plazma (6): 1 zanszilánkért 5-öt ütni elég elgondolkodtató, ráadásul az ÉP-cserélgetés miatt még leütni sem egyszerű feladat. Az persze már más kérdés, hogy ez a funkció hova lesz jó, de ki tudja, lehet, hogy valahonnan pont ez fog hiányozni egyszer.
Fattylárva (7): A már említett Hegymélyi keltető + Chara-din követője mellé nagyon jó kis tokentermelés, ha nem tudják megcounterelni, akkor már nagyon kellemetlen, ráadásul Lassan járj! ellen is ki tud húzni bennünket a csávából. Nem teljesen hiánypótló lap, de még bőven befér, pláne egy pénztárcabarátabb verzióba.
Hulcarhud (8): Önmagában kicsit lassúcska (bár Lassan járj!-ba még így is elgondolkodtató), a főbb paklijaiba, avatárba és mérgezőbe viszont kegyetlenül erős, ezért is a viszonylag magas pontszám. A dupla dobatással, pláne általunk választva teljesen meglőhetjük az ellenfelet, de egy-egy erős kijátszáskori képesség is rengeteget változtathat a játék menetén. És akkor még mindig ott van egy batár hálós lény, amivel az ellenfélnek foglalkoznia kellene…
Orgling bűzfelhő (5): Meglehetősen lassúcska leszedés az orgling deckbe, aminek a legnagyobb baja, hogy az ellenfélnek bőven van ideje megoldani, ha úgy ítéli meg, hogy zavaró lenne. De ha elkezd működni, valószínűleg akkor sem tesz hozzá túl sokat a max. ÉP csökkentéséhez – az ellenfél kontrollálására ennél vannak hasznosabb lapjai is a koncepciónak.
Orgling harcos (6): Na, ez már egy jóval céltudatosabb lap az orglingok közé, hiszen alaposan meg tudja gyorsítani a nyerést. A követő olcsóbbítása és a kompenzáció miatt olyan nagyon sokat nem kockáztatunk vele, ha pedig asztalt ér, akkor a rezisztencia miatt nem könnyű eltakarítani. Általában beüt egyszer, aztán valami leboxolja a következő körben, addigra azonban már csökkentett egy kellemeset – pláne akkor, ha néhány Orgling kártevő is figyel már a térfelünkön, ilyenkor dobjuk is be bátran a plusz előkészítőért.
Orgling tanya (5): Volt már nem egy ehhez hasonló lapja az orglingoknak (Orgling ellőcentrum, Orgling csatakürt, Orgling bűztartály), már ami a tokentermelést jelenti, emiatt nem mondanám túl hiánypótlónak. Hosszú távon zavaró, megoldani is kicsit kellemetlen, de azért így is elég lassú, és hát a lapot ugye nem adja vissza, emiatt inkább budget verzióban és frissen bontotton fogjuk csak látni.
Örvény a Semmibe (8): Elég jóféle instant leszedés Lassan járj! és A Semmi mestere mellé. A Semmi hívásánál talán nem jobb, hiszen hiába a kevesebb nekron és a jelenés, ott azért a manabukatás teljesen más mederbe tudja terelni a meccset. Ugyanakkor egy kis szinergiával ebből lapelőnyt is generálhatunk, majdhogynem ingyen, ami ezért több mint kellemes, akár kontroll vagyunk, akár tempó deck.
Tók, az orgling legenda (8): Na, végre egy igazán jó lap is jutott az orglingoknak (meg persze a legendás decknek), amely mindkét végén égeti a gyertyát – persze nem a miénket, hanem az ellenfélét, dobatva és húzatva minden körben. Megoldani sem egyszerű, hiszen egy semmizés is kell mellé, és bár erősségben nyilván nem összehasonlítható egy Zsákmányvadásszal, az azért sosem rossz referencia, amikor egy isteni kártya jut eszünkbe egy lapról. Ráadásul akár manaköltség nélkül is tud működni az olcsóbbítás és a zanszilánkok miatt!
Ulurqia (6): Kezdőbb játékosok nyugodtan vessék be zarknodos szabálylapok vagy Lassan járj! mellé, amíg nem lesznek meg a drágább spoilerek, helykitöltésnek tökéletes!
Varkaudar pusztító (8): Ha már zarknodos szabálylapok: a Börtön és a Bilincs imádni fogja ezt a varkaudart! 1 mana, 4/4, repül, +1 rá reagálni, leszed és dobat egyet, ráadásul akár az ellenfél körében is. Úgy gondolom, ez a képességsor önmagáért beszél, mostantól nagyon nehéz lesz kihagyni a lilát ezekből a paklikból.
X8, az utazó (8): Ez a xenó kicsit ugyanaz, mint az előző lap, csak éppen pepitában, hiszen még rugalmasabban használhatjuk a két képességet, akár duplán leszedve vagy dobatva, ha éppen arra lenne szükség. Cserébe kell neki a szinergia: a legjobb legendás deckben lesz, de Legfőbb káoszmester mellé és xenó pakliban is megmutathatja, mire képes. És ne legyenek kétségeink, meg is fogja.
Xenomorf keltetőfészek (9): A HKK legújabb épület alapú erőforrás spoilere? Erős a gyanúm, hogy igen, hiszen a körönkénti laphúzás azért több mint kemény! És akkor még nem is beszéltünk a leszedésről, miután a Xenó parazitával átváltoztatgathatjuk az ellenfél lényeit, így nagyon hamar brutális lapelőnyre tehetünk szert – mindezt nagy körönként mindössze egyetlen varázspont befektetéssel. Ha valamit, hát ezt tuti le kell szedni nagyon gyorsan, különben baj lesz.
A fekete kos rituáléja (10): A Dornodon isteni szett eddig viszonylag ritkán került elő, most azonban kapott a szín egy olyan ingyenes erőforrást, ami önmagában igen súlyos érv lesz a használata mellett. Mivel csak a kör végén adja a tápot, ezért picit várnunk kell a nagy pörgésre, ugyanakkor a háló miatt erre valószínűleg meglesz a lehetőség – utána pedig úgyis beáldozzuk majd valaminek, aztán indulhat a hoki! Felesleges lapjaink bedobálásával, kézbe termelt tokenek és előkereshető lapok bekeverésével tényleges lapelőnyt is nagyon könnyű vele összehozni, de akkor sincs baj, ha csak minőségileg javulunk vele, hiszen majdhogynem ingyen, sőt, manát termelve ez még így is óriási biznisz.
Démoni kisülés (4): Ma már a gyakori lapok is tudnak 2-ért lényt semlegesíteni, ebben a kontextusban a Démoni kisülés végtelenül felejthető lap varázslatként, képesség nélküli jelzőt adva. Drafton persze elféreget majd, néha tűz szinergia bekapcsolására is alkalmas lehet.
Hordauduk (7): Az ork deck mostanában nem nagyon van jelen, de amikor meglát az ember egy ilyen lényt, akkor elgondolkodik rajta. Ahogy olvasod, úgy pörög a szemed előtt az egyre több lapelőny – ha valamiből, hát ebből nagyon nehéz rosszul kijönni, pláne Sötét manifesztáció mellett.
Kalandork (6): Hát idáig is eljutottunk: már az orkok is egyre okosabbak. A Kalandork is a leszedésre specializálódott, de hiába mutat jól rajta az ősmágia és az életkioltó, egy alapvetően agresszív pakliba nem nagyon illeszkedik egy ilyen aprócska, passzív lény. Hát még az, hogy az értékes manánkat mindenféle dobatásokra költsük.
Központi óriásboly (6): Manaköltség nélkül beizmozni és felállítani az egész asztalt? Nem hangzik rosszul. Kérdés, hogy melyik az a terülős pakli, amelyik erre szeretne építeni? Quwargok mellé persze jobb, hiszen ott a (K)-s izmozás miatt kisebb boardnál is megéri kitenni, de még ott sem látom, miként férne be több, mint 1-2 darab, mivel erősen szituációs kártya.
Perzselés (6): Frissen bontotton és drafton nagy sztár, mivel egyszerre asztaltakarítás és direkt sebzés, ráadásul a Szikrával még ügyeskedni is lehet – egy ennyire multifunkciós lap ott aranyat ér. Hagyományos környezetben már nem nagyon fog beférni, de ha limitált a lapkészletünk, és egy kis direkt agresszióra lenne szükségünk, akkor ne féljünk használni.
Pirofordítás (7): A színe, funkciója és ritkasága miatt elsőre a Trebor kalodája juthat róla eszünkbe. Annál nyilván sokkal rosszabb, de azért még közel sem használhatatlan, hiszen azért a Pirofordítás által fogott tartomány sem rossz, időnként nagyon nagyot szólhat egy gyógyulást elcsípve, és ha kell, még leszedés vagy nyerés is lehet belőle áramlásból.
Rémisztő varkaudar (6): Lám, a varkaudarok is a leszedésre specializálódtak, hasonlóan az orkokhoz. Rémisztő barátunk az esetek felében kicsit drága lesz – a maximumértéke egész jó (1-ért leszedtünk és bestackeltünk egy laphúzást), natúr formájában azonban több mint felejthető. És hát olyan is lesz sajnos…
Roskadt vityilló (9): Arra egyelőre nem merek megesküdni, hogy annyira jó lesz, mint a Rozoga lebuj, de a potenciál megvan benne – már csak azért is, mert a jelenés miatt ez sokkal kevésbé rossz, ha éppen nincs rá semmi az ellenfélnél. Ami nagyon tetszik benne, hogy a lebujjal ellentétben itt sokkal fájóbb lehet az ellenfélnek az egy lap elveszítése, mivel leszedésből azért kevesebbel játszunk jellemzően, mint counterrel. Emellett arra is nagyobb az esély, hogy az ellenfél kénytelen lesz érdemi erőforrást beletenni a leszedésébe, míg a lebujt gyakran nulláért csípik el. Lényeg a lényeg: minden pirossal játszó tempó deckbe kötelező lesz – zanszilánkos lapokkal majdnem olyan, mint egy kör végi cantrip manatermelés!
Tarimász, a csúf (5): Elsőre még jót nevetünk ezen a lapon, sőt, még másodjára is, de aztán ha valahogy kikerül kettő az asztalra, akkor az ellenfél rájön, hogy lehet nem fog már lapot kijátszani a meccsen. Oké, ez nem fog sűrűn előfordulni, de legalább maga a lap elgondolkodtató.
Varkaudar tűzmágus (8): Ez a lap kicsit csalóka lehet, mert ennek valójában a side képessége a fő képessége – legalábbis szerintem. 3 ÉP-ért, nagyon nehezen reagálhatóan reakciót fogni több mint jó – pláne úgy, hogy egyébként van itt nekünk egy lényünk, amit ki tudunk tenni, aztán lapelőnyt generál a talizmánnak hála. El kell ismerni, meg kell teremteni a megfelelő környezetet a lap számára, ám ha valaki, hát a Varkaudar tűzmágus meghálálja!
Vörös halál (7): A lap célja nyilvánvaló, Lassan járj!-ba ingyenes leszedés. A spoilerekkel teletömött paklikban persze nem lesz helye, korlátozott formátumokon, illetve kezdőbb játékosoknál azonban remek opció.
Zordall (7): Nagyon egypaklis lap, az is kicsit off-meta (Lassan járj! + Az alvilág ura), oda azonban kegyetlenül jó, úgyhogy a pontszám is inkább egyfajta átlag. Ebben a deckben minden áron Dobótőrt akarunk termelni, a Zordall pontosan ezt tudja, fixen betermeli tekünk a tokent. Meg még csinál mellé egy kis extra (követővel dupla!) lapelőnyt, amin nincs mit magyarázni, mindig ezt akarjuk majd kirakni a második körben.
A dimenziók háborúja (8): Manapság már 1-ért is simán tudunk két lapot dobatni, emiatt A dimenziók háborúja elsőre kicsit drágának tűnhet. Ugyanakkor jól tudjuk azt is, hogy a zanszilánk nagyon gyakran azt jelenti, hogy nem kell rá manát költenünk, emellett az, hogy mi választhatjuk meg a lapo(ka)t, óriásit dob ezen a varázslaton. Ami miatt pedig végképp helye lesz a metában, az a side képessége, hiszen szuper védelem az ellenfél dobatásai ellen, főleg akkor, amikor egyszerre több kártyát kéne elengednünk.
Ártány (7): Tempo swing és erőforrás egybegyúrva a zarknodos szabálylapok mellé. 2 manáért persze még így is kicsit drágácska, de legalább az áramlás árnyalja kicsit ezt a hátrányát, így valamennyit szinte mindig tud segíteni rajtunk. Hiánypótlónak azért nem mondanám.
Energiamotyogó (8): Még mindig nagyra kell értékelni azokat a lapokat, amik egyszerre adnak mana- és lapelőnyt, az Energiamotyogó márpedig erre képes – sőt, az egyik legjobb ilyen kártya jelenleg. Mivel van némi feltétele is az erősebb verziónak, ezért „csak” 8 pont, de ne legyenek kétségeitek, a megfelelő paklikban (pl. A Semmi mestere mellé, de egy kisebb motyogó-csomag sok helyre beférhet) óriásit fog szólni. A jelenés miatt ráadásul még a kockázat sem túl nagy benne, ha pedig létrejön, akkor még az égetést is folytatja, úgyhogy foglalkoznia is kell vele az ellenfélnek.
Gakk, az észak ura (8): Egy igazi sárkánylegenda is visszatért közénk Gakk személyében. Olyan fényes pályafutást talán nem fog befutni, mint elődje, de azért elég jó ki erőforrás lény, legfőképp a sárkány pakli normál, illetve Lassan járj!-as változatába. Vicces adalék, hogy újból összeállhat a Gakk + Sziturena nyerő páros, csak most már a két lap új verzióival – ráadásul más nem is kell melléjük.
Kisebb jégdémon (8): Nem mondhatjuk, hogy fénykorukat élik a körmegszakítások, Az idő tornya sem futott be eddig nagy karriert, a Kisebb jégdémon azonban most újból megragadja a lehetőséget. A rossz, hogy feltétele van, a jó azonban, hogy mindenféle extrákkal kompenzálja mindezt, mint gyógyulás, laphúzás vagy háló – meg persze reakciódrágítás és egy kis hideg szinergia. Fontos, hogy a kör eleji lapot is nézi, úgyhogy azért nem nehéz beleszaladni – drágított környezetben fog a legnagyobbat szólni.
Morgan kisujja (6): Korrekt gyakori leszedés – igaz, ebből a színből én a Motyogást azért jobbnak érzem. Kezdők ettől függetlenül használják nyugodtan, a célnak tökéletesen megfelel.
Nagyláb (7): A két avatár közül szerintem egyértelműen ez a gyengébb. Persze ő sem rossz, csak éppen kevésbé sokoldalú, illetve a kijátszáskori impactje is jóval kisebb, mint a Hulcarhudnak. Viszont könnyebben tudjuk olcsóbbítani – pláne akkor, ha ráfekszünk kicsit a dermesztésjelzőkre.
Nagyobb életszívás (9): A legendás „életszittya” visszatér, hogy újból megmutassa, miként kell igazán asztalt takarítani. A korral haladva ez már a nem lény lapokat is gyönyörűen megregulázza, de a nagy dögökkel teli asztalok is rettegni fogják – hogy mi aztán kacagva gyógyuljunk vissza maxba kijátszása után. Áramlása is iszonyatosan erős, ezt a funkciót eddig csak egy ultraritka tudta, az is 1 zanszilánkkal drágábban.
Óriás denevér (10): Gakk (és a kódos Bundás yeti) mellett a 2000-es évek legendás fekete triójának harmadik tagja is újból itt van, már-már sokkolóan olcsón. Az a 0 mana igazából azt jelenti, hogy nyugodt szívvel meg fogjuk nyomni tempóból is – legrosszabb esetben ingyen kiszedtünk egy leszedést vagy countert, amúgy meg szépen elkezdi stackelni a lapelőnyt. Őrposztharccal – elődjéhez hasonlóan – nagyon kellemetlen lesz megoldani, néha pedig csak úgy mellékesen ingyen megakadályoz valamit, mert miért ne.
Préselés (5): Még egy gyakori Leah leszedés, de ő még a Morgan kisujjánál is gyengébb, köd ikon ide vagy oda. Azt pedig remélem, senki nem gondolja komolyan, hogy majd ezzel fog nyerni, miután leégette az ellenfél deckét…
Szaglászó vérfarkas (8): Ide szagol, oda szagol, aztán már pörögnek is a manák meg a lapok. Első sorban Lassan járj!-as tempó deckekben lesz ász (simába és vérfarkasosba), de tulajdonképpen bárhova beférhet, hiszen a feltámadás miatt hosszú távon szinte garantáltan megtermeli az előnyt, az infó meg mindig jó. „Kedvenc cselem”: mivel a paklinézegetés állandó képességként előbb kapcsol be, ezért a lapok ismeretében dönthetünk arról, akarunk-e újrahasznosítani.
Szubreális vámpír (6): Közepesen jó tempó kártya: laphátrány nélkül (sőt!) generál egy kis nyomást az ellenfélre, ugyanakkor lesz olyan szituáció bőven, amikor valami erősebbe szeretnénk beletenni a rendelkezésre álló keretet. Vámpír követő mellé az olcsóbbítás miatt már jóval könnyebb beilleszteni, de azért a világot ott sem váltja meg, hiszen az ellenfél úgysem fog ÉP-t áldozni, mivel mi úgyis tudunk gyógyulni egy csomót.
Ez lett volna a lapelemzés első része. A folytatásban a jó jellemű lapokat fogjuk szemügyre venni – addig is várjuk véleményeiteket a kommentek között!
Csető Zsolt
Létrehozás: 2019. november 28. 10:26:26 | Utolsó frissítés: 2019. november 28. 11:14:02 | Nyomtatási forma |
Az oldal új verziójának megtekintése