Túlélők Földje Szabálykönyv - Egyéb
Most
már ismered a játék környezetét és
néhány alaputasítást. Már csak az van
hátra, hogy megtanuld, hogyan kell mindezeket a parancsokat megírnod
nekünk. Ha Interneten játszol, ugorj oda, ha viszont postai
úton szeretnél játszani, akkor olvass tovább. Mindig, amikor levelet kapsz tőlünk postán arról,
hogy mi is történt a karaktereddel, egyben küldünk
egy ún. Utasítás Lapot is. Erre rá kell írnod
a saját nevedet, a karaktered hivatkozási számát,
a számlaszámodat és azt, hogy hányadik fordulónak
az UL-jét küldöd. Ezek egyikét se felejtsd el,
mert különben nem tudjuk az utasításaidat betáplálni,
és az UL-t kénytelenek vagyunk visszaküldeni. Kérjük
az UL-t NE ceruzával töltsd ki, mert az nagyon nehezen olvasható. Természetesen aki az interneten játszik,
annak nem kell postán küldenie semmit, minden e-mailben történik.
Ezután sorban fel kell sorolnod az arra a körre szánt
parancsaidat. Minden sorban az első vonalra írd a parancs
rövidítését, ezután jönnek a paraméterek.
Nem árt, ha minden parancs mellett megjegyzed magadnak azt is, hogy
a parancs hány pontba került. Így végül
ellenőrizheted, hogy nem használtál-e el több
pontot, mint amennyi a rendelkezésedre áll. Ezt a bekeretezett
rovatot a forduló betáplálásakor mi nem figyeljük!
Alább látható egy példa az Utasítás
Lap kitöltésére. Ezt a példát gyakran
nézd meg, az első néhány UL kitöltése
előtt mindenképpen.
Maximum 20 parancsot adhatsz ki. Mindig ellenőrizd le még
egyszer, hogy jól, a megadott formátumban, paraméterekkel
adtad-e ki a parancsokat, és valóban azt fogják-e
csinálni, amit Te akarsz, mert a már beküldött
UL-en utólag nem tudunk változtatni. (Az ilyen dolgokat kérő
levelek általában 1 nappal később érkeznek
meg.) Legfontosabb azt ellenőrizni, hogy a mozgásokat jól
számoltad-e, hiszen egy épületbe való belépés
nem fog sikerülni, ha nem azon a mezőn vagy, ahol az épület.
A kitöltött lapot ezután postára adod, és
cserébe mi elküldjük az újabb levelet. Minden 7
napon beküldhetsz egy UL-t. Ez egy játékhét.
Az UL-eket egymás után tápláljuk be. Ez azt
jelenti, hogy egyszerre mindig egy játékos lép, akár
egy társasjátékban.
Ha az UL a következő játékheted első
napjánál korábban érkezik, akkor csak a játékheted
első napján fogjuk betáplálni. Amennyiben kimaradsz
egy körből, akkor egy játékhéten két
UL-t is küldhetsz (hogy behozd a lemaradást). Ilyenkor sorszámozd
be őket, hogy tudjuk, melyiket kell előbb betáplálni.
Egy borítékban többen is küldhettek UL-t. Ha
számít, hogy milyen sorrendben tápláljuk be,
akkor ezeket is sorszámozzátok be. Ilyenkor feltétlenül
egy borítékban küldd az UL-eket, mert ha levelezőlapként
érkeznek, akkor nem tudjuk garantálni a megfelelő
sorrendet. Ha ráadásul még a borítékba
is a megfelelő sorrendbe rakva teszed őket (és nem
jól összekeverve), azt külön megköszönjük.
Ha az UL-ek be vannak sorszámozva, akkor egy UL-t addig nem táplálunk
be, ameddig az előtte levőt nem tudtuk betáplálni.
Tehát ha pl. az 1-es sorszámúnak nincs pénz
a számláján, akkor addig a 2-10-ig számozott
karakterek sem tudnak lépni. Éppen ezért kérjük,
hogy csak akkor sorszámozd be az UL-eket, ha tényleg összefüggnek
egymással. Ha egy karakterednek egyszerre több UL-t is küldesz,
akkor technikai okok miatt nem tudjuk garantálni, hogy egy nap alatt
az összes forduló be lesz táplálva.
Mivel a fordulók táplálása és nyomtatása
nem feltétlenül egy időben történik, ezért
az olyan típusú kívánságokat mint: "A
következő UL-t csak akkor tápláld be, ha legalább
28 pontért tudtam gyakorolni", sajnos nem tudjuk teljesíteni.
Többeknek problémát okozott, hogy a számlaszámukat
megláthatja más is, amikor megmutatja neki a fordulóját.
Ennek elkerülésére a következő megoldást
találtuk ki: a 3. fordulótól kezdve a számlaszám
nem jelenik meg a forduló fejlécében.
Az UL-en van egy Speciális Kódok mező. Ha egy plusz
Utasítás Lapot szeretnél kérni, írd
be ide azt, hogy UL. (Egyet mindig automatikusan küldünk, tehát
csak akkor kérj plusz UL-t, ha elhasználtad a tartalékot.)
Minden 10, külön kért UL 5 zsetonba kerül. Ha esetleg
egy Jelentkezési Lapra van szüksége egy barátodnak,
akkor írj ide JL-t. Ha azt szeretnéd, hogy a számlaszámod
megjelenjen a forduló fejlécében, akkor az SZL spec.
kódot használd. Ennek hatására a számlaszám
újból megjelenik a forduló fejlécében.
Az SZL kód újbóli használatával a számlaszám
ismét titkos lesz.
A címváltozás rovatban, ha akarod, megadhatod a
telefonszámodat is. Ilyenkor ezt mindenféle visszajelzés
nélkül felvesszük az adatbázisba, és ha
más kalandozóval találkozol, ezt is megadjuk neki,
de a te fordulód fejlécében nem fog szerepelni.
Minden igyekezetünk ellenére is előfordulnak néha
hibák. Leggyakoribb az, hogy az operátor hibásan gépeli
be az UL-t. Az elgépelések kiküszöbölésére
vezettük be az ellenőrzőszámot. Ennek használata
egy picit figyelmesebb UL-kitöltést kíván, viszont
szinte teljesen kiküszöböli a leggyakrabban előforduló
elgépeléseket. Az ellenőrzőszám kiszámolása
nagyon egyszerű feladat: az UL-en szereplő összes 1000-nél
kisebb paramétert össze kell adni. Bele kell számolni
az épületek sorszámait (500-600 feletti számok),
és a jellemekre, nemekre, hívőkre (988-999) kiadott
parancsok paramétereit, de nem kell beleszámolni az 1000-nél
nagyobb paramétereket (karakterszámok, JLK parancs). Szintén
nem kell beleszámolni a sorszámot, a fordulószámot
és a TVP költséget, ugyanis ezek nem utasítások
paraméterei (A fentiek alapján a példa UL-en fekete
kiemeléssel jelöltük meg azokat a számokat, amelyeket
összeadva kaphatod meg az ellenőrzőszámot). Az
ellenőrzőszám használata nem kötelező,
azonban erősen javallott, mert a saját érdekedet is
szolgálja. Fontos, hogy az ellenőrzőszámot pontosan
számold ki, hiszen a rosszul odaírt szám nem segít
a pontos táplálásban, hanem csak lassítja a
munkát.
Figyelem! Elgépelésre vonatkozó reklamációt
csak abban az esetben tudunk elfogadni, ha a reklamált UL-en volt
helyesen kiszámolt ellenőrzőszám!
Még valami: az ellenőrzőszám célja
az, hogy az operátor minél pontosabban tudja betáplálni
az UL-t. Ha nem stimmel a szám, és látja, hogy ő
jól írta be az UL-t, akkor nem azt fogja gondolni, hogy rosszul
másoltad a piszkozatot az UL-re, hanem azt, hogy elszámoltad
az ellenőrzőszámot.
Természetesen a korral haladva, a TF már játszható az Interneten, és
E-mailben is. Fordulóidat megkaphatod E-mailben, egy szépen szerkesztett
htm file-ban, ha megadod nekünk E-mail címedet.
Jelentkezési Lapodat és
Utasítás Lapjaidat is feladhatod az
Internetről.
Ha E-mailben szeretnél nekünk UL-t küldeni, akkor le kell töltened
honlapunkról egy UL készítő programot, és az az által generált UL-t kell
számunkra elküldened az ul@beholder.hu címre.
Ez a szabálykönyv és a jelentkezési lap ingyenes.
Minden további kör természetesen pénzbe kerül.
A forduló árát megtalálod árlistánkban. A befizetett
pénzt zsetonok formájában, egy ún. játékszámlán
tartjuk nyilván. Így, ha esetleg egyszerre több karakterrel
játszol, akkor mind ugyanazt a számlát használják.
Minden fordulód elküldésekor a számládról
levonunjuk az adott forduló árát (a 0. forduló árát visszatérítjük
a 6. forduló lejátszásakor). Ha nincs elegendő
zseton a számládon, akkor sajnos a számítógép
nem engedi az újabb forduló betáplálását.
Ezért kérünk, hogy ha a számládon már
kezd fogyatkozni a zsetonok száma (100 alatt van), adj fel némi
utánpótlást. A játék ára magába
foglalja a Neked küldött levelek postaköltségét,
a nyomtatási és egyéb költségeket is.
A számlanyitás nagyon egyszerű dolog, olvasd el milyen lehetőségeid vannak erre.
A játékra befizetni a későbbiekben is ugyanígy kell, csak a
közlemények rovatba feltétlenül tüntesd
fel a számlaszámodat. Mielőtt később pénzt fizetsz be, azért a biztonság
kedvéért olvasd el a pénzbefizetésről szóló részt.
Lehetőség van arra, hogy egyszerre több karakterrel játsszál. Miután az
első levelet megkaptad
a jelentkezésed után, kérhetsz egy újabb JL-t,
amelyen ha akarod, újabb karaktereidet nevezheted be. Ezekért
ugyanúgy kell fizetni, mint az első karakteredért.
Kérésedre
ezeket nagyon messze ill. nagyon közel helyezzük el egymáshoz.
Az Alanori Krónika a Beholder Kft. hivatalos kártya, fantasy
és science fiction szerepjáték magazinja. A Túlélők
Földjével kapcsolatos novellák mellett megjelennek benne
a TF játékosainak apróhirdetései, rövidebb
írásai. Sok mindent megtudhatsz arról, hogy éppen
mi zajlik a félszigeten, és rengeteg új információhoz
juthatsz belőle. A Túlélők Földjén
kívül rendszeresen olvashatsz az Ősök Városáról (a Beholder Kft.
másik fantasy levelezős játéka),
a Hatalom Kártyái gyűjtögetős kártyajátékról,
a Shadowrun szerepjátékról, és ritkábban
más szerep- és kártyajátékokról.
Azzal, hogy belépsz a Túlélők Földje játékba,
automatikusan megrendelője leszel az újságnak, minden
hónapban kedvezményes áron, a fordulóddal
együtt elküldjük neked. A magazint újságosnál
nem lehet megkapni, csak szerepjátékokkal, kártyával
foglalkozó boltokban, de ott többe kerül.
Ha a Túlélők Földjét az interneten játszod, nem küldünk neked Alanori
Krónikát, csak abban az esetben, ha ezt külön kéred.
Ha valami problémád van, akkor próbáld meg
tömören megfogalmazni, és a lényeget megírni.
Minden esetben szerepeljen a reklamáló levélben a
karakter- és számlaszámod, valamint a fordulószámok
is. Az olyan reklamációkkal nem tudunk sokat kezdeni, hogy
"A múltkor elírtátok az egyik karakterem fordulóját.
Javítsátok ki!". Lehetőleg kerüljétek
az olyan kifejezéseket, hogy "utolsó fordulóm", "barátom
karaktere". Ehelyett inkább írd azt, hogy "12. fordulóm",
"9001-es karakter". Sokszor ilyen apróságok miatt nem tudunk
hibákat kijavítani, és vagyunk kénytelenek
levelezgetni a reklamálóval. (Ami neki is, nekünk is
idő- és pénzpocsékolás.) Ha valamiért
nem lehet azonnal elintézni a problémádat, és
megkérünk, hogy küldj be bizonyos dolgokat, akkor FONTOS,
hogy a második leveledben ne csak annyi álljon, hogy pl.
"itt van a 11. fordulóm fejléce", mert nem biztos, hogy a
játékvezető ebből emlékezni fog a problémádra.
Ezért ilyen esetekben kérjük, hogy pár szóban
ismét foglald össze a probléma lényegét,
hogy képben legyen a Játékvezető.
Először is győződj meg róla, hogy léptél-e
már azóta, hogy a pénzednek meg kellett érkeznie.
Mert pl. ha egy napon adod fel az UL-t és a pénzt is, akkor
könnyen előfordulhat, hogy az UL hamarabb kerül betáplálásra,
mint ahogy a pénz megérkezik. Ilyenkor csak következő
fordulódban kapod meg az értesítést a pénz
jóváírásáról.
Ha az első lépés OK., akkor küldd be a feladószelvényt
(amit természetesen visszaküldünk), vagy a fénymásolatát,
hogy utána tudjunk nézni, nálunk történt-e
valami tévedés, vagy a posta keverte el a pénzt. Ha
a posta a ludas, akkor a feladószelvénnyel tudsz reklamálni
(a feladást követő 30. nap után lehet csak reklamálni).
Kérjük, hogy feladószelvényt csak akkor küldjél
be, ha valami probléma van, és ilyenkor természetesen
írd is meg, hogy mi a gond. Pusztán befizetési igazolásként
soha ne küldd be a feladószelvényt, zsetonokat ugyanis
csak a megérkezett pénz után írunk be. Az így
beküldött szelvényeket sem megőrizni, sem visszaküldeni
nem tudjuk.
A) Ha táplálási hiba volt, akkor küldd vissza
a fordulót, bejelölve, hogy melyik parancsot rontottuk el.
Küldj egy helyesen kitöltött UL-t is. Mi minden betáplált
UL-t megőrzünk, és ilyenkor vissza is keressük,
hogy valóban mi hibáztunk-e? Ha igen, akkor természetesen
javítjuk a hibát.
B) Ha úgy gondolod, hogy valami programhiba történt,
akkor is küldd vissza a TELJES fordulódat (vagy fordulóidat,
ha több karaktert is érint a dolog), hogy meg tudjuk vizsgálni
a dolgot.
A hiba kijavítása nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a
fordulódat újratápláljuk. (Ez nem a kérésedtől,
hanem a játékvezető döntésétől
függ.)
FONTOS, hogy csak a legutolsó fordulódnál van lehetőség
az újratáplálásra. Többek között
ezért sem érdemes ugyanazzal a karakterrel többet lépni
egyszerre.
Bármilyen javítás csak akkor lehetséges,
ha a hibát mi okoztuk. Ha az UL helyesen lett betáplálva,
és nem volt programhiba sem, akkor nincs lehetőségünk
a javításra.
Ha a karakternek további fordulókat is küldesz, akkor
feltétlenül írd le, hogy mi legyen velük abban
az esetben, ha a kért javítást nem végezzük
el.
Az operátor sokszor megpróbálja kijavítani
a hibásan kitöltött UL-t (ha biztos benne, hogy mit akartál
valóban csinálni), de nem feladata értelmezni az UL-en
lévő parancsokat. Tehát ha egy értelmetlen
parancsot írsz az UL-re, és az betáplálásra
kerül, akkor nincs helye a reklamációnak.
Ha nem kaptad meg időben a fordulódat, akkor először
is ellenőrizd, hogy van-e elég zseton a számládon.
Ha nincs, küldj, és minden OK.
Ha van, akkor is várj két hetet, a várható
táplálási időponthoz képest. Ha ez is
eltelt, és még nem kaptad meg, akkor küldd el még
egyszer a kérdéses forduló UL-jét a következő
üzenettel: "Ez az X. fordulóm UL-je, amit egyszer már
elküldtem. A fordulót még ma sem kaptam meg: <dátum>.
A címem: xxx. Kérem intézkedjetek."
Semmiképpen ne küldd el úgy még egyszer az
UL-t, hogy nem írod rá ezt a mondatot, mert ez mindféle
problémákat eredményezhet.
Ha a reklamált fordulót egyszer már betápláltuk,
akkor 3 zsetonért újra elküldjük.
A dátum igen fontos része a reklamációnak,
mert sokszor előfordul, hogy a posta lassan hozta az UL-t, mi csak
akkor tudtuk betáplálni a fordulódat amikor te már
a reklamáló levelet írod.
Ha a meg nem érkezett fordulón CÍMVÁLTOZÁS
is volt, akkor azt feltétlenül írd le még egyszer.
Ha pénzt adtál fel a fordulóval együtt, akkor
a feladószelvényt is mellékeld a reklamáló
levélhez, mert lehet, hogy a fordulód megérkezett,
csak a pénzzel van probléma.
Az elveszésnél egyébként gyakori ok lehet,
hogy valaki emeletes házban lakik, és a JL-en a jelentkezésnél
nem adta meg az emeletet és az ajtót. Arra is ügyelj,
hogy a neved kint legyen a levélszekrényen, mert ha ott teljesen
más név olvasható, mint a borítékon,
előfordulhat, hogy a postás a levelet nem kézbesíti
ill. visszaküldi.
FONTOS, hogy akkor is küldd el a kérdéses forduló
UL-jét, ha valamiért úgy gondolod, hogy az UL-ed már
be lett táplálva, azután veszett el a postán.
FIGYELEM! CSAK A LEGUTOLSÓ FORDULÓDAT TUDJUK ÚJRA
ELKÜLDENI!!!
Ha változik a címed, akkor ne feledkezz meg az IRÁNYÍTÓSZÁMRÓL!
Figyelj arra, hogy az új címen biztos megtaláljon
a postás. Gyakran előfordul, hogy címzett ismeretlen
jelzéssel jönnek vissza az új címről a
fordulók, főleg a nyári szünet idején.
Ha emeletes házban laksz, akkor mindenképpen írd meg
az emeletet és az ajtószámot is, mert nem biztos,
hogy a postás végignézi az összes postaládát.
Ha nem szerepel a neved a postaládán, (mert pl. a haverodnál
nyaralsz két hétig), akkor fontos, hogy a címhez írd
oda azt a nevet is, amit megtalálhat a postás. Pl. Nagy István
címén Kovács Pál részére.
Egy számlaszámhoz egy cím tartozik, ezért
nem szükséges minden karakterednél megadni a címváltozást.
Ugyanezért nem áll módunkban az azonos számlán
levő karakterek fordulóit különböző
címre küldeni.
Sok problémát okoz, hogy többen nem értik
pontosan a számlaszám és a karakterszám fogalmát,
a következőkben megpróbáljuk elmagyarázni.
A SZÁMLASZÁM a játékos (azaz a Te)
azonosító számod, olyasmi mint a személyi szám.
Számlaszáma mindenkinek csak egy van, és az sohasem
változik meg. Tehát ha már régebben játszottál,
abbahagytad, és újra kezded, akkor ismét a régi
számlaszámodat kapod meg. A számlát (számlaszámot)
nem lehet átadni, és nem lehetséges az sem, hogy két
embernek azonos legyen a számlaszáma. A számlaszámhoz
kapcsolódik minden olyan dolog, ami veled, a játékossal
(nem pedig a karaktereddel) kapcsolatos: a lakcímed, telefonszámod,
e-mail címed, TF-es e-mail jelszavad, a befizetett pénzek,
és az, hogy rendeltél-e Alanori Krónikát.
A KARAKTERSZÁM az általad irányított
karakter azonosítója. Olyan mint mondjuk egy autó
rendszáma. Egy embernek lehet több autója (amelyeknek
persze különböző a rendszámuk; de ettől
a tulajdonosnak még nem változik meg a személyi száma).
A játék nyelvére lefordítva: egy játékosnak
lehet több karaktere, azaz egy számlaszámhoz tartozhat
több karakterszám. A karakterszámhoz azok a dolgok kapcsolódnak,
amelyek egy-egy karakterhez tartoznak: az adott kalandozó tulajdonságai,
tárgyai és minden más jellemzője, ezenkívül
az, hogy hányadik fordulója következik, mikor lépett
utoljára stb.
Reméljük, hogy ebből a magyarázatból
egy kicsit jobban érthető lett a dolog.
Játékunk
egyik egyedülálló lehetősége, hogy a játékosok
üzeneteket küldhetnek rajtunk keresztül is, nem csak levélben,
postán. Persze ez igen lassú folyamat, előfordulhat,
hogy a másik csak 15 nap múlva kapja meg az üzenetet,
ezért javasoljuk inkább a postai üzenetváltást,
hacsak nincs a másik címe titkosítva. A rajtunk keresztül
továbbított levelek közül is csak azokat tudjuk
továbbítani, amelyek megfelelnek az alábbi követelményeknek:
- Egy darab A4-es méretű lap. (Nem kemény karton,
nem összecsatolt lapok, nem apró fecnik.)
- A bal felső sarokban van a feladó karakterének
a sorszáma.
- A jobb felső sarokban a címzett karakterének sorszáma,
mellette (előtte, alatta) a TF felirat.
- Egy UL-lel maximum 3 üzenetet küldhetsz, egy embernek legfeljebb
egyet. Háromnál több üzenet esetén minden
további három üzenetért egy zseton kezelési
költséget számítunk fel.
Azokat az üzeneteket, amelyek nem felelnek meg az 1-3. követelményeknek,
nem továbbítjuk, és erről semmilyen külön
figyelmeztetést nem küldünk.
Ha bármilyen kérdésed van a játékkal
kapcsolatban, valamit nem értesz, elégedetlen vagy valamivel,
vagy segítséget szeretnél kérni, fordulj nyugodtan
a Játékvezetőhöz. Ezt teheted levélben az
1193, Budapest, Mikszáth Kálmán utca 12. postacímen, vagy E-mailben a tf@beholder.hu
címen. Kérdésedet próbáld
röviden, tömören, érthetően feltenni, az UL
hátulján. Könnyen lehet, hogy olyan kérdést
teszel fel, amelyre a Játékvezető nem tud vagy nem
akar válaszolni. A további problémák elkerülése
végett kérjük, ha bármilyen kérdésed
van, a következő formában tedd fel:
- A kérdést az UL hátuljára írd, ne
külön cetlire, és ne külön levélben.
- A Spec. Kódok rovatba írd azt, hogy ÜZ, felhívva
a játékvezető illetve az operátor figyelmét
a túloldal üzenetére.
Ha ennek ellenére sem kaptál választ, annak a következő
okai lehetnek:
- A választ megtalálod, ha tüzetesen átolvasod
a szabálykönyvet. Mielőtt bármilyen kérdést
felteszel, nem árt, ha mindig megnézed a szabálykönyvet,
lehet, hogy benne van a válasz.
- A játékvezető úgy ítéli meg,
hogy ezt az információt a karakterednek még nem kell
tudnia (tehát vagy néhány vagy jónéhány
fordulón belül úgyis meg fogja tudni).
- A kérdéseddel egy olyan tevékenységet akarsz
végrehajtani, amire nem találtál a szabálykönyvben
parancsot. Pl. leírod, hogy fel akarsz szedni smirglilevelet, amint
látsz smirglibokrot. Az ilyeneket figyelmen kívül kell
hagynunk. Csak azokat a parancsokat tudjuk betáplálni, amelyeket
a megadott formátumban, rövidítésekkel, paraméterekkel
írtál le. Ha valami olyasmit akarsz csinálni, amire
nem találsz parancsot, akkor azt sajnos (a karaktered jelenlegi
állapotában) nem lehet megcsinálni, hiába írod
le szövegesen.
- Olyan dolgot kérdezel, amelyet a kalandozód sem tudhatna
(pl. hogyan találhatod meg a Zan nevű dolgot).
- Új parancsok, módosítások bevezetését
kéred. Mindennek, ami úgy van most, ahogyan, megvan a jó
oka, hogy miért olyan. Mindenkinek minden alkalommal el lehetne
magyarázni, hogy ez meg az miért így vagy úgy
van, de erre idővel te is rá fogsz jönni.
- Egy hibára hívod fel a figyelmünket, a.) amely valójában
nem hiba, csak félreértettél valamit, b.) már
folyamatban van a korrigálása.
Ha úgy érzed, hogy a fenti kategóriák egyikébe
sem tartozott a kérdésed, és mégsem kaptál
rá választ, elképzelhető, hogy a játékvezető
elfelejtett valami miatt válaszolni. Ilyen esetben a következő
UL-eden ismételd meg a kérdést. Ha újból
nem kapsz választ, akkor a játékvezető úgy
ítélte meg, hogy mégiscsak a nem megválaszolható
kategóriába tartozik a kérdés. Nemcsak a játékvezető,
hanem más játékosok is kiváló információforrást
jelentenek, érdemes hozzájuk is fordulni kérdéseiddel.
Talán
most, a szabálykönyvet végigolvasva azt mondod: Á,
erre nekem nincs időm... Á, a szüleim úgysem
fogják engedni... Nos, tapasztalataink szerint a játékot
lehet úgy is játszani, hogy játékhetenként
1 órát, meg úgy is, hogy sokkal többet töltesz
vele. Nem igényel speciális helyet, akár a metrón,
az órák közötti szünetben, ebédidőben
is elolvashatod a fordulót és kitöltheted az UL-t. Viszont
ezzel a játékkal rengeteg új barátot szerezhetsz,
fiúkkal, lányokkal ismerkedhetsz meg, levelezhetsz velük.
Ezenkívül egy komoly, gondolkodásra ösztönző
játék, amely az összefogásra, nem pedig a szembenállásra
tanít, a legtöbb társasjátékkal ellentétben.
Ebből
a szabálykönyvből csak annyit tudhatsz meg a játékról,
amit mi feltétlenül szükségesnek tartottunk a kezdéshez.
A többi dologra Neked kell rájönnöd: ez is része
a játéknak. Ha valamit kezdetben rosszul csinálsz,
ne ess pánikba! Az egész úgy van megtervezve, hogy
lehetőség legyen a tanulásra. Semmilyen hiba sem végzetes
a Túlélők Földjén. Eleinte valószínűleg
gyakran fogsz éhezni és szomjazni, de ezek a dolgok csak
az ellenállóképességedet edzik: ilyesmibe még
nem nagyon halt bele itt senki. (Ötlet: ha nagyon éhezel, adj
ki 2-3 É 40 parancsot.) Ne állíts be kezdetben különösen
nagy agressziót: erre ugyanis rá lehet fázni. Legyél
barátságos más játékosokkal, mert különben
nem fogsz címeket kapni, nem szerzel kapcsolatot, márpedig
a többi játékos a legjobb információforrás.
Bölcs legyél a merészség és a menekülés%
megválasztásánál is. (Ötlet: 3-4. szintig
a 40% alatti menekülés majdnem az öngyilkosságnak
felel meg. A merészséget sem érdemes 6-nál
nagyobbra állítani, hacsak nem érzed magad nagyon
erősnek).
Te döntöd el, hogy a jó vagy a sötét utat
választod, hogy milyen stílusban játszol: kincsekre
vadászol, szörnyekre vagy más játékosokra.
Küldetéseket próbálsz teljesíteni, minél
több információt szerezni, a tulajdonságaidat
növelni vagy minél több varázstárgyat összegyűjteni.
Mindez persze megy együtt is - de ki mondja meg, hogy mi az optimális
egyensúly?
Már az első néhány fordulóban rá
fogsz bukkanni a Túlélők Földjének lakóira.
Vannak köztük barátságosak, alattomosak, pénzsóvárak
és segítőkészek. Semmiképp se legyél
mindegyikükkel agresszív, mert rengeteg információt
és egyéb segítséget kaphatsz tőlük.
Ezen kívül ők a legjobb forrásai a labirintusok,
barlangrendszerek, sötét várak térképeinek.
Ezek pedig a legjobb tárházai az érdekességeknek,
kincseknek...
Előbb-utóbb meg fogsz ismerkedni néhány,
a fizikai tulajdonságoknál jóval összetettebb
rejtett képességgel. Ezek közül az egyik legerősebb
a varázslás. Varázslatokat úgy szerezhetsz,
ha valamelyik isten követőjévé válsz,
vagy ha keresel egy mágust, aki a "halandók mágiájára"
megtanít. Egyik sem könnyű út, de feltétlenül
alapvetőek az igazi hatalomhoz. Az istenek követése
gyakran a jó vagy a gonosz egyértelmű követését
és egy szent háborúban való részvételt
is jelent. Vannak más, rejtettebb forrásai a természetfölötti
hatalomnak, de ezeket nehezebb megismerni. Állítólag
a legmagasabb hegyek között, rejtve van néhány
kolostor, ahol a kalandozókat megtanítják a kí
tudományára, a harcművészetek felsőfokára.
És ez nemcsak harci tapasztalatot jelent... Minderről többet
legfeljebb a kobuderák tudhatnak. Hasonlóan rejtélyes
állítás, miszerint kitartó gyakorlással
valaki a mentális képességeit olyan fokra fejlesztheti,
hogy ezzel az ún. pszi tudással akár ölni is
képes. Legendák? Mesék? Ezt csak az öregebb alakváltók
tudnák megmondani.
Mindenki fél a haláltól - a tudás, a kincsek,
a tapasztalat végét jelenti. Öreg bölcsek szerint
azonban a halál sokkal bonyolultabb, mint az ember hinné.
Az istenek állítólag mindenkinek megadják a
lehetőséget a visszatérésre. Az ilyesmiben
kevésbé hívő főmágusok kitaláltak
a mendemondák szerint egy olyan varázsszert, amely még
ennél is kevesebb esélyt ad a halálnak. A közszájon
ez csak deus ex machina néven forog, de igazság szerint a
háborúra készülődő Ghallában
még senki sem látott ilyet. Persze a fantasztikus Túlélők
Földjén minden sokkal hihetőbbnek tűnik.
A bölcsek beszélnek más dimenziókról
is, amelyekre mágikus kapukon át lehet eljutni. Istenek és
démonok élnek ezeken a helyeken? Ez hasonlóképpen
hihetetlen, mint ahogy az is, hogy az igazán nagy hatalomra szert
tevő kalandozók halhatatlanná válhatnak, saját
szörnyeket, varázslatokat, tárgyakat, labirintusokat
teremthetnek. No de a felfedezéseket mindig az ehhez hasonló
dolgokban való hit motiválta...
Immár több, mint négy éve annak, hogy az
első túlélők megérkeztek a kiégett
földről. A világ ez a alatt a négy év alatt
nagyot változott, s a régi időkre ma már szinte
senki sem emlékszik.
Mikor az első kalandozók maroknyi csoportja elérte
az azóta számukra otthont adó Erdauint, még
szinte semmit sem tudtak. Nem voltak rúnakövek, városoknak
még hírét sem hallották, s leginkább
azzal voltak elfoglalva, hogyan vészeljék át az első napokat,
s készítsék el kezdetleges felszerelésüket.
Aztán az élelmesebbek szervezkedni kezdtek, mert együtt
minden sokkal könnyebb, és a Túlélők Földjén
lassan megjelentek az első kalandozók által épített
dolgok: olvasztókemencék, oltárak. Szinte azonnal
fellángoltak a parázs viták, hogy melyik istennek
miben van igaza, no és persze melyik faj különb. S bár
a szembenálló felek mérge általában
hamar elpárolog, a viták során számtalan szövetség
született, melyek hol támogatják egymást, hol
pedig szemben állnak egymással. Némely ilyen szövetségnek
sikerült magasabb szintre emelnie a tagok kapcsolatát: belőlük
születtek a Közös Tudatok, melyek ma leginkább meghatározzák
Erdauin arculatát.
Az eltelt idők során azonban a kalandozók nem
csak egymással, hanem külső hatalmakkal is gyakran kerültek
szembe. Az első ilyen alkalommmal egy híres varázsló
és harcos, Toborzásgátló Vlagyimir fenyegette
pusztulással a tűzviharok által megkímélt
földdarabot. S bár Vlagyimir a mai napig is titkos terveken
munkálkodik, a Túlélők Földjének
leigázásáról szőtt terveit kudarcba fulladtak.
Mert bár voltak, akik melléje álltak, a kalandozók
többsége felismerte a veszélyt, s egy emberként
összefogva lerombolták Vlagyimir építményeit,
s hosszú időkre elűzték Erdauinról.
Időközben kiderült, hogy nem vagyunk egyedül
e földön, mert egy apró - ám kalandozó szemmel
nézve igencsak hatalmas - királyság húzódik
a szomszédságban. S bár nem mondható el, hogy
a kalandozók és a király viszonya felhőtlen
lenne, azért e kapcsolatból is érdekes dolgok születtek.
A legfontosabb talán az a viadal, melyet rendszeresen rendeznek
meg a királyság fővárosában, Alanorban,
s ahol a túlélők rendszeresen mérhetik össze
képességeiket játékos versenyeken, s a bajvívás
számtalan formájában.
Később varkaudarok hadserege érkezett, de ők
sem jártak sikerrel. Hosszú és kemény harc
során, de végül ők is belátták,
hogy a Túlélők Földje a kalandozóké.
S hogy ez mennyire így van, a legjobb, ha saját szemeddel
győződsz meg róla. Csak rajtad múlik, hogy meg
akarod-e ismerni e különös világot, még különösebb
lakóival - a lehetőség bárki számára
nyitva áll. S ha egyszer, egy szál bottal és egy vizestömlővel
"felfegyverkezve" megérkezel, fogadd te is megértéssel
és köszöntsd jó szándékkal őket.
Találkozunk a Túlélők Földjén!
| Rövid ismertető azoknak, akik még nem játszanak a játékkal |
| Bevezető | Választható fajok |
A karaktered | Szörnyek, tárgyak stb... |
Parancsok | Egyéb | Tartalom |
Létrehozás: 2003. szeptember 13. 23:17:15 | Utolsó frissítés: 2023. január 20. 13:06:52 | Nyomtatási forma |
|