Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Megosztások
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Karácsonyi menü III. december 12.
Karácsonyi menü II. december 12.
Karácsonyi menü I. december 12.
Zén Legendái: Karácsony 2025 december 10.
Hatalom Kártyái – Álomháború november 29.
A pillanat képe
Áradás
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Hogy miért nem települnek a tenger partjára városok? A választ a képen, az időnként ily módon háborgó tenger képében rejtettük el.
Nézz szét a galériában!
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2025/2026
Versenybeszámoló: Vác, december 7.
Álomháború lapelemzés 4. rész: színtelen és egyéb lapok
Karácsonyi HKK akció 2025.december 12-21.
Karácsony 2025 – Megjelenés 12.10-én szerdán

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2024
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Lapötletek (65253)
HKK kérdés? (47620)
Versenybeszámoló: Vác, december 7. (1)
Karácsony 2025 - Zén bemutató - 2. rész (22)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3222)
Álomháború lapelemzés 3. rész: Gonosz jellemű lapok (20)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hódítások paklibemutató: Tábori adó

Az új kiegészítő, a Hódítások megjelenésével talán most először érezhető, hogy elindultunk a rotáció irányába. Az ingyen kántereket szépen elkezdték leváltani az asztalról működő permanensek, érdekes lapok érkeztek a kiegészítőben, amelyek elgondolkodtattak, hogy itt az ideje összerakni az egyik kedvenc paklimat az új lapok segítségével. Ez nem más, mint a Tábori adó + Harangmester narancslapok kombinációja. Ezt három különböző módon teszem. Az első egy kezdők számára összeállított pakli, amely könnyen beszerezhető, ezzel ráérezhetsz a pakli mechanikájára. A második paklit én az amatőr versenyek szintjére lőném be, erős versenylapokkal operál, viszont nehezen beszerezhető/drága ultraritka lapok nem kerülnek bele. A harmadik pakli a profiknak fog szólni, igazi „UR temető”, a pakli egy olyan verziója, amellyel elindulnék egy profi hagyományos versenyen, ha eredményt szeretnék elérni.


Mielőtt belevetnénk magunkat a konkrét lapokba, beszéljünk kicsit a pakli szellemiségéről, hiszen minden paklit úgy érdemes építeni, hogy legyen egy célunk, egy kijelölt út, hogy „ha ezt meg azt csinálom a játékban, akkor előnybe kerülhetek az ellenfelemmel szemben”. A pakli alapvetően a tábori adóra épít, ez lesz a pakli gerince. Mivel minden játékos elveszíti a köre végén a varázspontját, amelyet az ellenfele megkap, a legfontosabb, hogy semmiképp sem szeretnénk a körünk végén úgy passzolni, hogy maradt varázspontunk. Illetve arra is számíthatunk, hogy az ellenfelünk fog adni nekünk némi varázspontot. Éppen ezért érdemes drágább lapokkal játszani, így biztosítva, hogy az első néhány körben biztosan nem adunk az ellenfelünknek varázspontot, illetve ezeknek a lapoknak általában a képességeik is erősebbek. Ennek ellenére nem lehet bármilyen magas idézési költségű lapot használni, mert nem mehetünk el amellett, hogy még mindig szép számmal vannak a játékban 0 varázspontba kerülő kánterek (főleg varázslat alapúak), ezért a drágább lapok közül is érdemes olyanokat választani, amelyek valamilyen védelemmel rendelkeznek ezek ellen, hiszen egy 3-4 varázspontos lapunkat semmiképp sem szeretnénk, hogy az ellenfelünk ingyen megakadályozza. Ezért van néhány olyan képesség, amelyek nagyon felértékelődnek ebben a pakliban, ezek a kompenzáció, a reakciódrágítás, az anti-mágia, illetve a feltámadás. A paklink tehát arról fog szólni, hogy minden körben olyan asztalról működő permanens fenyegetést szeretnénk kijátszani, amelyet az ellenfelünk nem tud megakadályozni, illetve az asztalon sem tudja könnyen megoldani. A 3 lapos kezdőkéz miatt mi magunk sem szeretnénk semlegesítésekkel játszani, tehát az ellenfél körében védtelenek vagyunk, mi főként csak a saját körünkben fogunk tudni reagálni arra, amit ő a saját körében csinált. Ezért használjuk a harangmestert, amely nem csak gyógyítani tud, de háló képességgel is rendelkezik, így gátolva ellenfelünket, hogy a saját körében hatalmas pörgéseket produkáljon.

Most, hogy lefektettük a pakli alapjait, beszéljünk a pakli megkerülhetetlen kulcslapjáról, Kurtzról. Ezt minden verzióban kötelező használnunk, ugyanis a játéktervünk alapját fogja képezni. Mint említettem, drágább (2-3-4 VP-s) lapokkal szeretnénk játszani, 1 VP költségű lapot kis számban fogunk használni. Viszont az első körünkben mindenképpen szeretnénk elkölteni az 1 varázspontunkat. Kurtz nem csak azért tökéletes, mert kikereshetjük az első körben, ezzel garantáltan elköltve a varázspontunkat, hanem a második körben az áramlás képességének hála rögtön egy 3 VP költségű lapot is kijátszhatunk. Ha pedig egy 2-es költségűt szeretnénk kijátszani, egyszerűen nem áramoljuk el. Természetesen későbbi körökben is ideális lehet, ha pont egy varázspontot kellene elköltenünk, és nem utolsó sorban végül akár ütőlényként is funkcionálhat, ha kijátsszuk. A kezdőkezünkre azért nem szeretnénk húzni belőle, és bár erre megoldást kínál a nemrég bevezetett mulligan szabály, én személy szerint arra esküszöm, hogy 2 darab az optimális belőle ezekbe a paklikba.

Most, hogy az alap koncepciót megbeszéltük, lássuk is a kezdőknek szánt verziót:


Bár a harangmesteres felállásoktól általában valamilyen elhúzódó játékra számíthatunk, ez a pakli a nyers aggresszióra épít. Szinte minden lapunk rendelkezik valamilyen kijátszáskori védelemmel, ezzel biztosítjuk, hogy létrejöjjenek, amelyeken nincs, azok feltámadnak, így ha az ellenfelünk meg is akadályozza őket, ha van elég varázspontunk, akkor azonnal, vagy akár a későbbi körökben újra kijátszhatjuk őket a gyűjtőből. Azt is vegyük észre, hogy a leszedések ellen is nagyon sok lapunk védett. Így érjük el azt, hogy míg mi minden körben valamilyen terrort helyezünk el az asztalon, az ellenfelünket nagyon hamar felőröljük azzal, hogy ezeket nagyon nehezen tudja csak megoldani. Néhány csábítás és lopás is helyet kapott a pakliban, hiszen a paklink főleg az őrposztban játszik, az ellenfelünket szeretnénk direktben sebezni. Az ellenfelek ezért a semlegesítéses lényeiket, amelyeket a tábori adó miatt nem tudnak kijátszani, általában őrposzttorlasznak használják, azokra költik a varázspontjukat a körükben. Ha esetleg pont ez zavar minket a végső sebzés bevitelében, akkor az őrposztból csábíthatunk, de persze arra is tökéletesek, ha egy erős asztalról működő lényt kell megoldani. Kimondottan a kezdő és amatőr liga miatt írok néhány ritka lapot, amelyekkel érdemes lehet felturbózni ezt a paklit, ha valakinek megjönne a kedve hozzá. Én a Ghallai kráken, Kifejlett sárkánykígyó, Rovarsámán, Polipokalipszis lapokkal erősíteném meg elsősorban a paklit.

Térjünk át most az amatőr szintre szánt verzióra:


Bevallom, nekem a Ghallai kráken az egész tesztidőszakban az egyik kedvenc lapom volt, sok koncepcióban kipróbáltam, és sosem hagyott cserben. A reakciódrágítása, az asztalbontó képessége és a lehetőség, hogy ellopjunk egy képességet, bérelt helyet ad neki a pakliban. Globálisan azt mondhatom a lapokról, amit a kezdő verzióban, erős kántervédelem és leszedés elleni védelem van szinte mindenen. Az aggró vonal itt is megmaradt, de hozzájött egy asztalról hosszú távon működő értékkinyerés, tehát ellenfelünknek a permanenseinket rövid távon meg kell oldja. Mivel az aggró vonalat itt kicsit visszább fogtam, számíthatunk rá, hogy az ellenfelünknek is lesz erős asztala, ezért jónéhány asztaltakarítás is került a pakliba. Lényeges változás még, hogy Augurnak és Virágnak hála, lehetőségünk nyílt a céhes mechanika használatára, a Gyógyítók céhe nagyon hatásos megoldás a mostanában versenyasztalokon gyakran látott Mennybéli ítélőszék-es OTK, illetve a gyűjtőgen Buckaquwarg-os OTK-ja ellen, ilyen módon ezektől lehetőségünk van bevédeni magunkat arra az esetre, ha a Harangmester már betörhetővé válik.

Nézzük meg végül a pakli végső verzióját, előre szólok, itt szabadjára engedtem a fantáziámat, a pakli egyáltalán nem mondható olcsónak, de én jelenleg ezt a verziót érzem a legerősebbnek. Remélem néhány nagyobb gyűjteménnyel rendelkező játékos kipróbálja majd:


A Buckaquwarg annyira megbízhatóan működik ebben a pakliban, hogy csak emiatt a lap miatt egy ideig a Dornodont alapszínként használtam. Közben a Chara-din nagyon megerősödött, így a pirosat elengedtem, de ez a lap önmagában olyan kombókat tud előidézni, és olyan teljesen vesztettnek tűnő helyzetekből képes visszahozni, hogy szerintem megéri berakni Mardakor misztikussal. A Ghallai krákenről az előző paklinál azt írtam, hogy az egyik kedvencem, így ez ide is bekerült. A másik lap amit kiemelnék, az az abszolút kedvencem a Hódításokból, a Vízfőnix. Elsőre talán a „nem nagy szám” kategóriának tűnhet, de amennyire egyszerű ez a lap, annyira nagyszerű. Egy varázspontot általában nem fogunk sajnálni rá, ha az egyik sebzést önmagába irányítjuk, akkor rögtön vissza is húzza magát. A másik sebzését belelőjük az ellenfélbe és még ütünk is vele, máris 4 életponttól megszabadítottuk az ellenfelünket. A sok zanszilánknak hála, könnyen a gyűjtőbe juttathatjuk és akár minden körben tud lapelőnyt generálni, miközben ütőlényként is funkcionál. Szinte semmi rizikót nem vállalunk a lappal, viszont rengeteg lapelőnyt tudunk kinyerni belőle. Szerintem meglepő lesz egyeseknek, amikor ezt a lapot versenyasztalokon működni látják, hogy mennyire effektív. A pakli többi része szinte magáért beszél. Az asztaltakarításokból a prémiumok kerültek be, amik leszedés mellett még bónusz előnyt is termelnek. A 9 UR bűbáj szinte megoldhatatlan, ha asztalt érnek, az ellenfelünk nagyon gyors játékra van kényszerítve, hiszen végtelen lapelőny van bennük.

Számomra nagy öröm volt látni, hogy még a nemzeti bajnokságon is próbálkoztak vele, ez a pakli egy üde színfolt a hkk metájában, amely szerintem méltatlanul alulértékelt. Éppen ezért remélem meg tudtam hozni a kedveteket hozzá, várom a visszajelzéseiteket, esetleg fejlesztéseiteket, és arra biztatlak Benneteket, hogy merjetek új koncepciókat kipróbálni, nem fogjátok megbánni!

Hundzsa Ferenc

Létrehozás: 2022. december 20. 10:41:57
Utolsó frissítés: 2022. december 20. 14:53:02
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2025
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.