Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Vízfelszín, azaz tükör
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Mielőtt elődeink felfedezték, hogy a krómkaktusz sima, kemény bőréből kimetszve egy darabot, hordozható tükörhöz juthatnak, csak a pocsolyák, tavak és egyéb vizek felületét használhatták a férfiak borotválkozásra, illetve a kalandozóhölgyek szépítkezésre.
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Országjáró feladat 2023

A lista folytatása...
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (5)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8135)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Roxat Céhei lapelemzés - 3 rész

Mielőtt belekezdenénk a semleges színekbe, nézzük emlékeztetőül a pontozást:

  • 10 pont - Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lesz, káoszformaton is simán előtérbe fog kerülni.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káoszformátumon is megállja a helyét.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káoszformátumon is elférhet.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni.
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb bontotton juthat komolyabb szerephez.
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen.
  • Kereskedők céhe (9): Szerintem ez a legerősebb aktiválható céh. A manaelőny mindig fontos, ez a lap pedig minden körünkben megfoghatatlanul ad egyet. Igaz, csak a kör végén, de a Tábori adóval ez akár egy kis kombó is lehet, mert a két kör végi hatás sorrendjét mi határozhatjuk meg. Ráadásul ez a lap még az ellenfél körében is csinál valamit, ha nincs szükségünk a kör végi erőforrásra, elbuktathatjuk belőle az ellenfél egy varázspontját, de ha kell, akkor is használhatjuk a képességét valami alternatív erőforrásból. A „J”-s képessége meg remekül kikerüli a manaszívó lapok általános hátrányát, hogy egy toppakli fázisban már 2-3 manát buktatni nem jó biznisz. Ez ugyanis minden varázspontot megsemmisít, és ezzel 1-2 körre simán parkoló pályára tehet egy játékost, főleg, ha még egy drágító szabálylapunk is van. Erejét pedig tovább növeli, hogy színen belül neki van a legerősebb „J”-s céhaktiváló lapja.


    A csatorna lakója (9): Picit megelőlegezett a bizalmam a lap irányába, de a tesztelésen nagyon jól működött. A varázslat képessége önmagában elég korrekt, nem sokkal drágább, mint mondjuk egy ősi legendák, de itt a keresés jóval nagyobb eséllyel fog létrejönni. Lényként meg hosszú távon nagyon masszív előnyt tud nekünk biztosítani, ráadásul ha nincs a gyűjtőnkbe lap, azért egy aprócska alternatívát is kínál. Az egyetlen bizonytalanságom az, hogy azokba a paklikba, amibe a legevidensebb (Börtön, Bilincs) a színe nem igazán optimális, de meg lehet próbálkozni vele szerintem.

    A formázás mestere (7): Az egyik legnagyobb kérdőjel számomra ez a lap. Elsőre a nemrégiben Zénben megjelent Az apróságok úrnője jut róla eszembe. Nagyon hasonlít a kettő, ezért érdemes is őket picit összevetni. Ez valamivel olcsóbb, viszont a tókentermelése nem ingyenes. Ezzel nincs megkötés, hogy milyen tókent tudunk termelni, az Úrnővel azonban az első körben megteremthető akár két tóken is. Ennek jelenése van, annak halálsikolya (ez inkább ide húz, mert a jelenés több mindentől véd). Az Úrnő viszont nagyobbat üt, ősmágiás. Nekem összességében az Úrnő valamivel jobbnak tűnik, ez viszont tud még egy céhet aktiválni vagy passziválni, és mivel más színben vannak, nem biztos, hogy direkt versenyhelyzet alakul ki a kettő között. Az ereje nagyban függ a tókenek és a céhek népszerűségétől, simán el tudom képzelni, hogy a kiegészítő titkos felfedezettje lesz, de azt is, hogy a mappák mélyén fog porosodni.


    Ewgbert megszakítása (8): A céhek használatának egy másik opcióját villantja fel nekünk az egykor legendás reakció felújítása. A legjobb természetesen ez is a már elhasznált Művészek céhével, ami szinte grátisz adja nekünk az olcsóbbítást, de más céhekkel is bőven jó. Maga a lap nem túl olcsó, ám ha kijön, akkor szinte garantáltan visszaadja az árát, így bőven kompenzálva lesz a költsége. Az egyedüli baj, hogy az árához képest az egyes reakciódrágítás kicsit csekély védelem, így ha megfogják, az akár a meccsünkbe is kerülhet. Lassan járjban ezzel együtt biztosan használnám, de korlátozott környezetben másfajta paklikban is előfordulhat.

    Ewgbert tornya (9): A másik olyan nemgyakori lapja a kiegészítőnek, ami akár ritka is lehetett volna (bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy egy darabig úgy nézett ki, hogy Zénes lap lesz, aztán az utolsó pillanatokban lett mégis inkább nagykieges, így annyira nem figyeltünk a ritkaságára). Ennek a kiegészítőnek az is célja volt, hogy néhány kirotáló fontos, ám jelenlegi formájában nagyon erős lap kicsit gyengített verziója is megjelenjen, ez láthatóan a Tleikan manapilon gyengített reinkarnációja. Ennek ahhoz képest lett egy minimális költsége, kapott egy színt, és elveszett a rezisztenciája, ami összességében azért jelentősen lecsökkenti az univerzalitását. Ugyanakkor Lassan járj mellé ennek a lapnak is bérelt helye lesz, ezenkívül nagyon sok pakli játszik néhány olyan 3 manás lappal, aminek olcsó kitétele miatt bőven beférhet az Ewgbert tornya is, márcsak azért is, mert az épületek zanszilánkját még mindig könnyebb fizetni. Úgyhogy szerintem gyakran fogjuk látni ezt a lapot a versenyasztalokon.


    Fairlight bankár (4): Nem mondom, hogy rossz dolog „P”-re aktiválni céheket, de a többi képessége annyira gyenge, hogy ez maximum bontotton fog szóhoz jutni.

    Felhízott manavortex (6): Bár sokat játszottam ezzel a lappal, mégis nehéz belőni az erejét. Ha egyszer kijön, akkor nagyon zavaró, hiszen hacsak nem 0 manás lappal szedik le, már tudjuk valamelyik képességét használni, ami a költségét legalább részben visszaadja. Ha meg nem tudják megoldani, hosszú távon nagyon undorító tud lenni. Viszont több meccset buktam amiatt, hogy becsoffadt a kezembe, vagy hogy toppakli fázisban már nem sokat tudtam vele kezdeni. Emiatt a kezdeti passzivitás miatt kicsit féltem a lapot, de azért akár Kragoruba, akár legendás pakliba egy próbát érdemes vele tenni.


    Fűszer (5): Nem mondom, hogy rossz a képessége, viszont a jelenlegi metában (még elég sokáig) benne van a Kalózok kincse, a Bo’adhun kincsesláda, valamint a most megjelent Daes Mo’ran varázsbotja és a Nagyobb ködszilánk is. Ezek a lapok mindegyike lényegesen jobb a Fűszernél, mert vagy az erőforrás-termelés mellé mást is csinálnak, vagy azt végzik ennél sokkal hatékonyabban. Egyszínű versenyen talán elgondolkodnék rajta egy tárgypakliban, de máshol én nem érzem elég jónak.

    Gorath lárva (8): Na, ez megint egy érdekes lap. A jelenlegi metában még nagyon drágának érzem, ám az, hogy gyakorlatilag nagykörönként lehet belőle reakció, eléggé durvává teszi. Persze megvédeni annyira nem könnyű, mert mégiscsak egy 1 Ép-s lény, de ha eleve az ellenfél körében raktuk ki, akkor nem sokkal később vissza is ugorhat a kezünkbe. Szóval egyáltalán nem rossz lap, ráadásul van ennek is egy alternatívája, bár szerintem azt elég ritkán fogják használni.


    Hadd hulljon a férgese (7): Néhány alkalommal már kritizáltam a 2-ért kettőt leszedő lapokat. Azokhoz képest is elértünk egy fejlődést, ugyanis ez már egyért szed le 2 lapot, ráadásul ad nekünk egy lényt is. Sajnos nem ilyen egyszerű az élet, ugyanis a Lárvával csak lényt tudunk megoldani, abból is csak meghatározott mennyiségű ÉP-vel rendelkezőt. Cserébe viszont a Lassan járj nem drágítja, és adott esetben akár ölésre is jó, mert a Lárva sebzése és a láthatatlanság akár egy nagyobb ütés bevitelére is alkalmas. A színesítő szövegét meg imádom.

    Máguskobold (4): Ha csak a szívemre hallgatnék, magasabb pontot adnék neki, mert teszteken imádtam a sok új lap „J”-s képességét fogni vele. A realitás talaján maradva azonban amíg egy varázspontért akár lapot is meg lehet fogni, addig egy ilyen speciális reakció maximum bontott környezetben rúghat labdába.


    Pénzért bármit (5): A bontott környezet egyik sztárja lehet, mert akár 0 csontért, nagykörönként lő kettőt, ami egy másfél manás cantrip lapért kifejezetten jónak tűnik. Más környezetben már macerásabbnak tartom, mert bár működhet a képessége, nem nagyon tudom, hova férne el egy bűbáj, ami sárga, de csontokkal operál. Talán ha a klasszikus bűbájpaklik egyszer újra versenyasztalt érnek…

    Rohamozó féreg (6): A tesztelés során szinte minden lapot látunk vagy úgy, hogy mi használjuk, vagy úgy, hogy ellenünk vetik be (az optimális az, ha mindkettőben van részünk), de bevallom, amikor megláttam ezt a lapot, erre nem emlékeztem, nem zárom ki, hogy egyszer se találkoztam vele. Összességében nem tűnik egy rossz lapnak, a kijátszásának a körében tud egy jó nagyot ütni a Lárvája segítségével, ha pedig meghal, még egy hasznos jelenéssel vigasztalódhatunk. Ez mind szép és jó, csak igazából nem tudom, hova akarom használni, mert a férgek koncepcióként nem nagyon állnak össze, a hordajellegű paklik többségében meg a sárgát elég nehezen képzelem el. Ugyanakkor idén meg fog jelenni egy kifejezetten a horda vonalat erősítő Zén kiegészítő, annak a lapjaival együtt érdemes lesz majd ezt is a szem előtt tartani.


    Rundhal a gyűjtögető (10): Az egyik legerősebb céhaktivátornak gondolom, és nem csak azért, mert az egyik legerősebb céhet aktiválja ingyen. Aki emlékszik a régi időkre, tudja, hogy az eredeti verziója ennek a lapnak nagyon sokáig volt a versenyasztalokon, és szerintem ez itt sem lesz másként. Bár erősen korlátozott az, hogy mit kereshetünk vele, viszont egy választott lap keresése mindig erősebb egy sima húzásnál. Ráadásul, ha valamivel tudjuk aktiválni, akkor akár többet kereshetünk vele egy körben. Erre jelenleg a Mindentudó a legjobb fegyverünk, de a jövőben lesz még pár lap, ami ezen a vonalon erősít, köztük egy másik régi, örök klasszikus lap, aminek felújítása a nyári kiegészítőben fog érkezni. Fogadjunk, hogy nem találjátok ki, hogy melyik az?:)

    Szabotázs (4): Bár ez két manáért akár jóval több lapot is megold, viszont cserébe teljesen védtelen, így ez sem gondolom, hogy a bontott környezetnél messzebb jut.


    Tüskés gigaféreg (9): Bár elsőre nem tűnik olyan erősnek a lap, a tisztán zanszilánkért jövő lapok erejét sosem szabad lebecsülni. Elég pár tóken, esetleg Szomjazó féreg, Rücskös látógömb, és akár a legelső körben ki tud jönni az asztalra ez az eszméletlen szörnyeteg, onnantól meg lesz ne mulass! A nagykörönkénti 2 lap eldobása nagyon idegesítő, 1-2 körön belül teljesen elteheti láb alól az ellenfelet, ráadásul az ütőereje sem épp a legkisebb. Varázslatként a 4 izom meg a választott lap eldobása talán még hatékonyabb. Nagyon sok pakliba beférhet, ha csak egy kicsit is ráépítünk arra, hogy ez a lap 4 zanszilánkért a játék korai szakaszában is le tudjon jönni.


    Zu’lit szolgája (5): Bontott környezetben hasznos lesz, és akár még azt is el tudom képzelni, hogy valamilyen manós-lényes pakliba meg lehet vele próbálkozni, bár ott azért nem ő lesz a legélesebb kés a fiókban. Kertészek céhe (6): Sajnos a gyengébb céhek közé tartozik. Nem mondom azt, hogy feltétlenül rossz az állandó képessége, viszont eléggé rá kell építeni a paklit, hiszen eleve kell a zöld színt használnunk, kellenek drágább lapok, amikkel működik és azért az sem árt, ha vannak olyan lapjaink, amik viszonylag kis kockázattal kidobhatók a kezünkből. Ez azért így elég speciális. Ugyanakkor azért temetni sem kell, mert a Teknősök bölcsessége vele azonos színben van és mindkét funkciót remekül ellátja, továbbá a Sheran azért be szokott férni Lassan járjas koncepciókba is. Én óriások mellé használtam, és azért elég jó opció volt követőforgatás esetére. Ami még picit erősít rajta, hogy bár a „J”-s képessége neki sem világrengető, de az átlagnál olcsóbban jön.


    A teknősök öröksége (6): Nagy kérdőjel nekem ez a lap. Alapvetően elég hatékony a képessége, hiszen két lényt visszarakni a gyűjtőből, még a speciális is, nagyon erős, gondoljuk csak mondjuk egy Teknős gárdista visszahozatalára! Ráadásul nem kerül a Semmibe a kijátszásakor, így nincs kizárva, hogy az élelmesebb játékosok valamilyen kombót is összeraknak vele. A másik oldalon viszont egy 3 varázspontos lap, ami az epikus követővel nem olcsóbbítható és a játék elején kb. semmire sem jó (oké, el lehet áramolni, de talán a teknősöknek nincs akkora szüksége erre a védelemre). Ez pedig elég érv lehet akár a lap kihagyására is.

    Bölcs teknős (6): Nagyjából hasonló gondolatok jutnak eszembe, mint a Kertészek céhénél. Ahhoz, hogy ez a lap működjön, kellenek varázslatok, de az sem árt, ha ezek között van olyan, amit rizikó nélkül el lehet dobni. Ugyanakkor, ha ezt kivitelezzük, akkor az általa termel erőforrás-előny azért bőven visszahozza az árát, akár akkor is, ha csak egyszer működött. A tesztelésen Sokszínűség mellett is kipróbáltam, és kellemes csalódás volt, sokszor kényszerítette az ellenfelet, hogy kezdjen vele valamit. Nem egy gigaspoiler, de azért én szeretem.


    Dicsekvő teknős (5): Hogy a kettőért lényt semlegesítő idézéses lapok mekkora karriert futnak be, arról elég megkérdezni az Ében hammogót. Itt azért az antimágia kicsit erősíthet rajta, hiszen termelhet tiszta lapelőnyt ezáltal, cserébe viszont nem mindig lesz idézése. Ugyanakkor az etnikumának van egy olcsóbbítós epikusa. Ezzel együtt is maximum kiegészítőbe tudom elképzelni teknősök közé.

    Eszement teknős (7): A teknős pakli kapott egy kellemes ölőlapot is. Igazából pofon egyszerű képességei vannak a barátunknak, kijön, antimágia, majd lő, mint szemét. Nem sok, de bőven elég lesz.


    Fekete fellegek (4): Elsőre a Viharkupola jutott eszembe erről a lapról, ami annó Hatásvadászattal egy végtelen sebzésű kombót adott. Sajnos (?) a „K” képességgel ezt megöltük. Így viszont szerintem a saját paklijában is kevés lesz, csak Bontott környezetben bukkanhat fel a lap.

    Háborgó tenger (9): A tesztelésen sokáig brutálisan erős volt, ugyanis bármilyen dobatásra kisült a képessége (és egy darabig akármilyen nem-lény lapot is megfogott). Ugyanakkor néhány tesztelőnek (köztük nekem is) baromira elege lett már a Korlátozás-exploitból, így bár alapból 5 olyan lapja volt a kiegészítőnek, ami csinált valamit bármilyen dobatásra, ebből végül csak a Lávasárkány maradt meg. Azért így sem rossz ez a lap, csak kell egy kicsit építeni rá. Nyilván abban nem lehet bízni, hogy az ellenfél majd kitesz varászlatokat, és arra is nehéz építeni, hogy mi majd kijátszunk kettőt ez a lap előtt, amik valahogy a Semmibe kerülnek. Amire viszont már lehet, hogy nekron használatával tesszük olcsóbbá, úgy már elég hamar lehet belőle 0-1 manás reakciót csinálni. Ezenkívül bár gyengült, de még mindig ott az alternatív képessége, amivel akár mi is kombózhatunk, de ellenlapként is használhatóvá teszi a Háborgó tengert.


    Haragos teknős (8): Akárhányszor újra megjelenik ez a lény, egyre olcsóbb és egyre haragosabb lesz. Most már egy varázspontért jön, antimágiázik, lő, de itt még nem áll meg a történet, ugyanis akár körönként tud még egy lapot leszedni. A gyakorlatban ez azért nem olyan egyszerű, mert sokszor találkoztam olyan szituációval, hogy az ellenfélnek vagy minden lapja a kezében volt – akkor ugyebár nincs mit leszedni – vagy mindent kipakolt, így eldobni nem volt mit. Ugyanakkor így sem haszontalan, hiszen gyakran rákényszeríti az ellenfelet, hogy ne a legoptimálisabb időben és sorrendben rakja ki a lapjait. Ráadásul még van egy aprócska halálsikolya is, ami ritkán jut szóhoz, de azért 1-1 Művészek céhét el fog csípni.

    Hebrencs teknős (3): Drága, passzív, csak ütni tud, a védelme is silány. Ezzel azt hiszem mindent elmondtam róla. Az igazat megvallva még bontotton se nagyon érzem ezt a lapot, máshol meg pláne nem.


    Ködfoszlány (6): Ködös pakliba érdekes lap lehet, az 1 vp sose jön rosszul, ahogy a Köd gyermekek sem. Ugyanakkor annyi erős lap jelent meg a ködös koncepciókhoz, hogy nagy kérdés számomra, hogy ez be fog-e férni a sok jelenéses ködös lap közé.

    Ködtigris (8): Na, vele kapcsolatban viszont nincs kétségem. Talán az összes ködös lap közül neki van a legerősebb jelenős képessége, tulajdonképpen egy komplett asztalt le tud irtani, elég nehezen lereagálható módon. Legtöbbször az volt vele a tapasztalatom, hogy nem is nagyon törekedtek rá, hogy lényként kitegyék, hanem elködözték az ellenfeleim és mehetett a jelenés. Ugyanakkor érdekességként megjegyzem, hogy Horváth Dávid használta ellenem Alanori lápvidék mellé is (ugyebár ott nem tud keresni), és a „J” képessége miatt ott is eléggé effektív volt többször is. Szóval messze nem egypaklis lapról beszélünk.


    Ködtündér (5): Őt már nem annyira érzem. Aranyos a képessége, és vicces dolog is, hogy néha csak random visszaugrik asztalra, de általános tapasztalatom, hogy azért az a 2/1-es lény akkora veszélyt sosem jelentett az ellenfeleimnek. Viszont korlátozottabb környezetben, illetve válogatós versenyeken, ha építünk a ködös lapokra, könnyen előtérbe kerülhet.

    Sheran védősárkánya (7): Nem rossz lap egyáltalán. Bár a 0 vp-ért azonnalit semlegesítő lapokkal Dunát lehetne rekeszteni, ennek számos kisebb előnye van. Nekronért jön, vagyis a Lassan járj kevésbé drágítja, mágikus védelme miatt jó őrposzt-torlasz, a mérgezésével gyenge lényeket meg tud ölni, anti blokkol, ha pedig Kragoruval játszunk, hasznos leszedés vagy zanszilánkként is funkcionálhat, ha az ellenfél követőt forgatott. Talán a kiegészítő legerősebb gyakori lapja.


    Százéves teknős (6): Szerintem a kieg legjobban gyengített lapja címet megnyeri, ugyanis az eredeti verziójában még X-ért x-es antimágiája volt és a konfigurálhatóságának sem volt korlátja. De aztán, amikor teknős epikus mellett az első körben antimágiázott kettőt, mindenki érezte, hogy ez így nem lesz jó. Most úgy érzem, hogy talán kicsit túlgyengítettük, és amíg a teknős gárdista játékban van, addig ő nem nagyon fog tudni labdába rúgni mellette teknősök között. Érdekességként megemlíteném, hogy egy darabot használtam belőle a tesztversenyre vitt Mindentudós paklimban, és egyszer topdeck fázisban kijött 4-ért 3-as antimágiával és termelt 2 lapot a követővel együtt. Az azért elég finom volt.

    Teknős csapatszellem (8): Vannak olyan lapok a HKK-ban, amikből rendszerint 1 darabot használunk, de annak fontos szerepe van a paklinkban. Úgy érzem, hogy ez is ilyen lesz. A körönkénti két izom sosem rossz képesség, ütőerőt és lapelőnyt egyaránt adhat, ráadásul a folyamatos kézbe visszavétellel tudjuk korlátozni az ellenfél dobatását is. Saját paklijában meg külön megéri őt eldobni. A jelenése viszonylag ritkán fog előkerülni, de azért ne feledkezzünk meg róla, néha életet menthet (szó szerint).


    Teknős páncélfoltozó (4): Bontott környezetben elég masszív a gyógyulása, de a versenypaklikhoz szerintem ez kevés lesz.

    Toxikus lárva (7): Nem egy alkalommal éreztem már azt versenyeken, hogy egy véletlenszerű dobatás gyakorlatilag meccset dönt el, mert mondjuk ott a kezemben egy a következő körben kijátszandó kulcslap, meg valami, amit el tudok jelenni, így kb. semmit nem érnek az eldobatásával. Ilyen szempontból én nagyon meg tudom becsülni a Toxikus lárva képesség, hiszen mindig a legoptimálisabb lapot szedhetjük ki az ellenféltől, kikerülve minden trükköt. Emiatt szerintem rengeteg reakciócsata elindítója lehet a mi kis lárvánk. A problémám viszont az, hogy ez valójában csak egy minőségi lapelőny, mert a 2/1-es lény sok vizet nem fog zavarni. Varázslatként már adhat tiszta lapelőnyt, de úgy könnyebb lereagálni és elveszítjük a minőségi lapelőnyünket vele (hacsak nincs mázlink). Ezzel együtt érdemes vele kísérletezgetni, leginkább Hegymélyi keltető vagy Sheran követője mellé érzem a lapot.


    Varázsgomba (7): A varázsnövény-szekciónk újabb taggal bővült, ami igazából nem is növény. No de ezt a kis biológiai részletkérdést megbocsáthatjuk neki. Szerintem mindenképp egy hasznos lapról beszélünk, az ingyenes és szinte megakadályozhatatlan leszedés akkor se rossz, ha ez egy kis késleltetéssel történik meg. Egy topdeck fázisban meg akár meccset is nyerhet nekünk. Még picit keresem, hogy pontosan hova lesz jó, de biztos vagyok benne, hogy meg lehet találni a helyét.

    Virág (7): Sheran kapott egy felettébb érdekes céhaktiváló lapot. Nagy előnye a legtöbb (J)-s aktivátorhoz képest, hogy mivel reakcióvédelme és egy nagyon komoly halálsikolya is van, emiatt szinte biztosra vehetjük, hogy a céhaktiválás működni fog. Ám ez a halálsikoly bőven van olyan erős képesség, hogy akár elgondolkodjunk azon, hogy mi magunk szedjük le a saját lapunkat. Ez persze nem biztos, hogy olyan egyszerű lesz, mert az ellenfél megpróbálja megakadályozni, de ha összejön, kereshető lesz egy lap, amit a Kertészek céhével akár rögtön ki is játszhatunk. Komposztálással kifejezetten vicces volt lelőni, mert nemcsak kereshettem vele, de még két varázszöldséget is kaptam mellé. A költsége pedig Lassan járj kompatiblissé teszi, aminek az előnyeit talán nem kell magyaráznom.


    Xeron, az agg (8): Ahogy korábban említettem, nem annyira szeretem az asztalon lévő reakciókat, mert azokkal az ellenfél számolhat, leszedheti őket, így ténylegesen ritkán okoznak akkora veszteséget, mint egy sima reakció. De akkor mi az oka ennek a magas pontnak? Egyrészt van egy szerintem nagyon trükkös céhaktiválós képessége, amit nagyon nehéz kivédeni. Másrészt mert a foil lapként újrakiadott Sárkányfészek még mindig a metában van. És ha előnyben vagyunk, nagyon könnyen tudjuk ezt az előnyünket konzerválni azzal, hogy körönként termelünk egy Xeront. Ha az ellenfélnek üres keze és asztala van, akkor ez gyakorlatilag győzelmet jelent. Bevallom egy picit félek is ettől a lehetőségtől, de mivel a fészek és a termelt lap is megoldható, azért egyelőre nem érzem olyan vészesnek a dolgot. De kétségkívül ad egy új perspektívát az amúgy is erős Sárkányfészeknek. Kovácsok céhe (8): Mindenképpen az erősebb céhek közé tartozik. Az erőforrás-termelő képessége abból a szempontból még jobb is, mint a Kereskedők céhéé, hogy azonnal dolgozik, ugyanakkor a csontot csak tárgyakhoz és zanszilánkokhoz lehet felhasználni, valamint az ellenfél körében sem működik. Emiatt gondolom a sárga céhet egy hajszállal univerzálisabbnak. A második képessége egy tiszta lapelőny, méghozzá egy keresés, viszont a lapok elég szűk köréből lehet csak keresni (a tesztelés elején még KF-es lényt is lehetett, de úgy túl erős volt). Mindazonáltal amíg a Moa homokfutó játékban van, addig nem kell attól félni, hogy nem lesz mit keresni.


    A fémek mestere (6): Tharr kapott egy kellemes egypaklis céhaktivátort. KF-pakliban biztosan őt használnám, máshova meg lesz jobb. Az nem kérdés, hogy a Tharr a KF paklikba be fog férni. Ami nagyobb kérdés, hogy a KF pakli összességében menyire lesz erős? Ez már a jövő zenéje…

    Az ongóliantok dühe (10): Túlzónak tűnhet a pontszám, de ha belegondoltok, ha nem mi kezdünk, akkor ez egy 1 zanszilánkos, védekezéses, Járj kompatibilis reakció, illetve leszedés, aminek nemcsak kompenzációja, de jelenése is van. Erre ki mondana nemet? Ha nem mi kezdünk, akkor picit drágább, de tempóelőnyből valószínűleg úgy sem lesz vészes. Biztos vagyok benne, hogy ez a lap nem csak a saját paklijába, hanem sok más helyre is be fog férni, akár a káoszmetában is.


    BA66-os pusztító gépezet (8): A moák egy elég hatékony leszedést kaptak ezzel a lappal. Igaz, hogy az ellenfélnek van lehetősége cselekedni, de mégiscsak egy ingyenes lapról van szó, ami körönként szed le, saját paklijában ingyen, és ha épp nem kell a leszedés, akkor nagykörönként is bezúzhat egy hatost. Mivel elég univerzálisak a képességei, más pakliban is meg lehet próbálni, a Lassan járj pl. az előző lappal együttműködve igencsak adja magát.

    Daes Mo’ran varázsbotja (8): Ez a másik olyan lap a kiegészítőből, amivel – bármilyen meglepő is – a tesztelés során nem találkoztam. Ugyanakkor, ha abból indulunk ki, hogy a korábbi körönként lapot adó tárgyak (Kalózók kincsek, Bo’adhun kincsesláda) milyen karriert futottak be, akkor azért nagyon nem kell félteni. A körönkénti lapot ő is megadja, ráadásul még egy újrahasznosítása is van. Ami egy kicsit zavar, hogy a klasszikus terülős tárgypaklikba a háló könnyen lehet, hogy nem előny lesz, hanem hátrány. Viszont cserébe van egy nagyon hatékony alternatívája, melynek köszönhetően Zarknodos szabálylapok ellen se lesz blank. Jó lap lesz, az az érzésem.


    Erős goblin (6): Picit határeset nálam ez a lap. A permanens leszedés nagyon hasznos, így meg, hogy izma is van, szerintem a bontott környezet sztárja lesz. Más pakliba viszont lehet, hogy sok lesz az a 2 mana, amit bele kell fektetni egy reakcióvédelemmel el nem látott lénybe, amely azért a játék bizonyos szakaszaiban nem annyira effektív, az öléshez meg elég lassú. Ennek ellenére goblin pakliban azért bőven megér egy próbát.

    Goblin ezermester (7): Goblin paklinak hatékony védelem, rosszul biztos nem járunk vele, ha pedig nem tudják gyorsan megoldani, komoly kényelmetlenséget okozhat. Egyébként azt is érdemes észrevenni, hogy a legtöbb megjelent új goblin passzívan jön játékba, így akár Hegymélyi keltetővel is játszható koncepció lehet belőlük.


    Goblin kereskedő (4): Ez viszont inkább csak bontott környezetben fog megjelenni. Persze, ki lehet vele gazdálkodni jó pár varázspontot, de a játék elején erre még sok a két mana (főleg, ha mondjuk 0-ért fejbe lövik), a vége felé meg már nem fog sokat számítani az előny, amit ad. Ki lehet próbálni akár Alvilág ura mellé is, de szerintem oda is vannak sokkal jobbak.

    Goblin mágia (8): Szerintem a kiegészítő legjobb azonnali leszedése. Tulajdonképpen választhatunk, hogy ingyen szedünk vagy egy manért úgy, hogy késleltetve kapunk egy lapot és egy zanszilánkot, vagy kettőért azonnal húzva. Tény, hogy a még ki nem rotált lapok között bőven van olyan varázslat, ami egyért cantrip módon leszed, így felmerülhet, hogy ez miben jobb azoknál. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy a konfigurálhatósága és az, hogy a játék bármely szakaszában kijöhet ingyen, mindenképpen egy olyan lappá teszi, aminek lesz létjogosultsága a versenypaklikban.


    Goblin orgyilkos (4): Ha lénybe is lőne, talán még el is gondolkodnék rajta, így viszont szerintem minden funkciójára van lényegesen jobb lap. Bontotton jó lehet, mivel bármilyen céhet tud kijátszásakor aktiválni.

    Kázmér, a műlátómester (7): Arról, hogy ez a KF-es téma életképes lesz-e, nem vagyok meggyőződve, arról viszont igen, hogyha az lesz, akkor ezzel a lappal fog kezdődni a pakli. Körönként keresni vagy visszavenni egyet a gyűjtőből sokkal jobb képesség, mint szimplán csak húzni, ennek ráadásul feltétele sincs. Ha pedig kijön, akkor már sokat nem bukunk vele, hiszen zanszilánkok formájában visszaadja az árát. Mondanám, hogy extra előnye, hogy nagyon ritkán lehet csak megakadályozni, ugyanakkor a Művészek céhe miatt nekem az az érzésem, hogy ez az állításom végül nem fogja megállni a helyét.


    Minotaurusz féregtaposó (6): Ha már megjelentek a férgek, dukál nekik egy ellenlap is, bár szerintem picit feleslegesen, mert koncepció szintjén nem hinném, hogy annyira összeállnának valaha is a férgek, hogy erre kelljen külön készülni. Így marad a többi képessége, amik szerencsére nem annyira rosszak. Az újrahasznosításkor kisülő képessége ugyan tiszta lapelőnyt nem ad, ám az, hogy mindkét oldalon mi választhatunk, eléggé hatékonnyá tudja tenni. Emellett van egy alternatív kivégzése. Nem gondolom, hogy ez a lap lesz a minotaurusz pakli legújabb csúcsspoilere, de 1-2 azért beférhet közéjük.

    Moa darabolás (4): A barna szín is megkapta a maga egy vp-s azonnali kis előnyt adó leszedését a kiegben. Bár a lény jelző tud alattomos lenni, mert picit nehezebb megoldani, mint egy lény lapot, egy 2/2-es lény kétlem, hogy bármikor megváltaná a világot, sőt, szerintem a Késelés jobb nála. Bontott környezetben azért el fog férni, ebben biztos vagyok.


    Moa önjáró (8): Picit végletes lap. Van, amikor az ellenfél nagyon meg fog tőle ijedni és próbálja valahogy megoldani, mert a lapjai szinte hasznavehetetlenek, amíg ott van. Máskor szépen játssza majd ki a varázslatokat meg a kijátszáskori képességek miatt releváns lapokat, és csak mosolyog rajta. Szóval erősen bizonytalan lap. A magas pontszámot azért előlegeztem meg neki, mert már ebben a kiegészítőben is jelentősen csökkent a kijátszáskori képességgel bíró lapok száma, és a jövőben is ez a tendencia fog folytatódni, ilyen környezetben pedig a Moa önjáró akár még tombolhat is a versenyasztalokon. De ez valószínűleg 1-2 év múlva fog megtörténni.

    Moa ZF1-es (6): A KF-tárgyak klasszikus hátrányát remekül kompenzálja, hiszen az élet miatt nem fogják tudni nagyon könnyen megoldani a lényt, amire ZF1 került. Ugyanakkor vannak kétségeim afelől, hogy a képességei elegek lesznek-e egy komolyabb pakliba. A tesztelés elején nagyon kemény KF-es paklikat láttam Tharr követőjével meg Asphalttal (ugyebár KF tárgy tehető rá a forrásimmunitás ellenére) is összerakva, de ezek működése annyira inkorrekt volt, hogy elég jelentősen gyengültek végül ezek a lapok. A jelenlegi koncepció szerintem inkább csak korlátozott környezetben fog működni de ki tudja, talán a Moa ZF1-es számára is eljön majd a lehetőség, hogy felemelkedjen.


    Ongóliant bébi (4): Igazából kvázi tóken lap lesz (a pontszám ez esetben szigorúan csak arra vonatkozik, hogy egymagában mennyire gondolom erős lapnak), de meggyőződésem, hogy sok anyázás lesz belőle, mivel a mázlimesterek néha váratlanul el-elcsippentenek vele 1-1 lapot. Ezzel együtt szólóban azért nem hiszem, hogy szóhoz fog jutni, esetleg valami nagyon speciális Járjas pakliban.

    Ongóliant diszkosz (7): A lapot sajnos már a megjelenése előtt módosítani voltunk kénytelen, ugyanis egy utolsó pillanatos változás után nem vettük észre, hogy Bűbájos molettával végtelen kombót alkot (ami tulajdonképpen egy egylapos kombó, hiszen Moletta őt termeli). Így csak kézből kijátszásakor aktiválja a lényt, amire raktuk. Az új verzió is elsősorban Moletta „tókenjeként” fog megjelenni, ám ebben azért látom a lehetőséget, hogy saját paklijaiba akár alapból is bekerülhet. Mivel az óriások néhány lapja megtanult gyűjtőt generálni, ha kiesik a gyűjtőbe, akkor onnantól egy manáért bármelyik céhünket felkeltheti (gyakorlatilag bármelyik semleges céhet el tudom képzelni óriások mellé), ráadásul rögtön húzhatunk a képességére. De még ha véletlenül behúzzuk, akkor sem olyan vészes a történet, mert viszonylag könnyedén kitehető ingyen, megfogni meg szinte sosem fogják (más kérdés, hogy sok mindent nem ad ekkor). A tesztelés elején egyébként nem volt ott a lapnál ez a nekronos kivétel, viszont személy szerint totál inkorrektnek éreztem, hogy nekronozásból random húzások lesznek, még a Teknősök bölcsességénél is idegesítőbb játék-effekt volt, személy szerint nagyon örülök, hogy ez végül lekerült róla.


    Ongóliant lady (7): Csak óriások közé lesz jó, de oda mindenképp. Főleg az ölő szekciót fogja erősíteni mind az izmokkal, mind a bébikkel, de az 1-1 gyűjtőbe kerülő lap is hasznos lehet. Kicsit utólag bánom, hogy a bébinél nem a 3-4 lett a rossz opció, mert akkor a Lady mindenhogy megkerülné a hátrányát, így még mindig van 1/6 esély arra, hogy pórul járunk vele, de azért ez már egy egyértelműen kisebb rizikófaktor (bár amióta 6 ÉP-ben rám dobtak egy Kivégzésre egy hatost, félve mondok ilyeneket).

    Romboló féreg (4): Ha valaki hiányolta, hogy kevés csak bontotton jó Tharr lény van, az örülhet, mert jött még egy. Szegény még a férgek társaságából is ki lett közösítve ugyanis megvonták tőle a jogot, hogy varázslatként vessen véget az életének. Azóta mély depresszióban van, de majd megírom a számlaszámot, ahol támogatni lehet a rehabilitációs kezelését!


    Szakavatott goblin (9): Ha KF pakliben vagyunk, a Fémek mesterével aktiváljuk a Kovácsok céhét. Bárhol máshol pedig a Szakavatott goblinnal. Nemcsak, hogy a játék elején megteszi szinte ingyen, de még fel is tudjuk használni a termelt csontokat, amikből értékes lapokat szerezhetünk. Mindezt úgy, hogy maga a goblin egy vp-ért jön, ingyen aktivál, a vegyes költsége miatt nehezebb megakadályozni, és nem drágítja sem a Járj, sem a Keltető. Mindkét korlátozó szabálylap mellett bevetettem ezt a Tharr céhes-Szakavatott goblinos vonulatot, és azt kell, hogy mondjam, hogy több mint kellemes volt (az ellenfeleknek kevésbé). És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy goblinos és tárgyas paklikban röhögve megtermeljük rá a csontot, de igazából blank sosem lesz, mert ha mást nem a „J” képességével az első húzásunk költségét kitermeli magának. A harmadik „J”-s képessége szerintem csak marginális esetekben jön majd elő, de azért ne feledkezzünk meg róla, főleg Mészárosok céhe mellett okozhat meglepetést.


    Tőrcsapda (7): Az univerzális semlegesítéseket a jövőben úgy tervezzük, hogy ne, vagy legalábbis ne azonnal adjanak komoly előnyt. Ennek egyik példánya a Tőrcsapda is. Szerintem jelenleg vannak nála jobbak, de előbb-utóbb eljön az ő ideje is, főleg, mert az alternatív képessége se rossz. Mardakor céhmester (9): Ez volt talán a legérdekesebb ultraritka, ami köré paklit is lehetett építeni, de 1-1 darab „csak úgy” is megjelenhet a paklikban. Alapjáraton nem valószínű, hogy játszanék nagyon sok céhhel, mert azért egy 56-58 lap körüli pakli már rejteget magában random faktort. Ha viszont a Roxati céhtanács főtitkárát használjuk, akkor gyakorlatilag rizikó nélkül tehetjük meg, hogy 6 céhhel egy 50 lapos paklit összerakjunk. A tesztelések során több ilyen koncepciót is láttunk és ezek egy része eléggé jól működött. Arra is egy jó opció, hogy egy általunk nem használt szín céhét betegyük, ezt leginkább a Fairlightnál látom érdekes opciónak, de akár egy Fejvadászok céhe is érdekes lehet, ha nem használunk feketét. Elgondolkodtató még az is, hogy a 6 Művészek céhe miatt használunk 3-at, de szerintem az már túl rizikós, főleg, mert az a céh azért vp-igényes, így valószínű nem lesz manánk a kék céhre és a Mardakor kijátszására egyaránt.


    Roxati leszámolás (8): Hogy senki ne érezze, hogy a kétszínű lapok teljesen el lettek vetve, érkezik egy, méghozzá nem is rossz. Noha ez elsőre nem látszik a lapból, a fő képessége mégis az, hogy egy vp-ért azonnaliként huzat két lapot. Egy lapelőnyünk szinte mindig lesz vele, mert ha nem sikerülne, akkor a kompenzáció adja vissza a bele fektetett lapot (vagy manát, de utóbbi ritkább lesz). Az már egy nagyobb kérdés, hogy az egyébként érdekes „főképességére” mennyire tudunk ráépíteni. Orglingokkal biztosan jól működik, ott sok az azonos illusztrátor és a képessége is kifejezetten illeszkedik a bűzös kis lényekhez. A blokkoló pakli már nagyobb kérdőjel, ott kisebb az illusztrátor-szinergia, de a színei alapján oda is bőven elférhet.

    Szerepcsere (8): Alapvetően nem hangzik rosszul elvenni az ellenfél narancs lapjait, ám igen kérdéses, hogy mi azokat fel tudjuk-e használni bármire, illetve ott a rizikója, hogy a szabálylapok többsége ugyebár a mi oldalunkon is működik (tehát egy Mező ellen kb. semmire nem jó, de a legtöbb korlátozó szabálylap ellen se, bár mondjuk az ellenfél Fókusz meglelését vicces vele ellopni. A céhekkel ugyanez a helyzet, a többi érték meg elég random. Ezért inkább érdemes kombós lapként felfogni, hogy miként tudunk nagyon alacsony ÉP-t átadni az ellenfélnek. Én például Arochos mellett használtam, ahol ha kijön jó eséllyel egy élete lesz az ellenfélnek úgy, hogy az Arochos jelzők nem cserélődnek fel. Nem volt rossz egyáltalán, de inkább viccesnek mondanám a koncepciót, mint erősnek. Azóta Dönczi Krisztián Mennyek úrnőjével is használta, az talán még erősebb egy ötlapos kezdéssel (mondjuk ha megfogják, az jobban fog fájni). Tehát egy komoly koncepció-építő lapról beszélünk. E mellett kiegészítő pakliba viszonylag sokat használtam, és egész jól működött, leginkább azért, mert az áramlásos alternatívái miatt nagyon nem lesz rossz semmikor.


    Északi tűzsárkány (7): Tipikus őszinte „megy és üt” lény, de azért mellékesen legyakja az ellenfél többi lényét. Ezzel együtt sem vagyok biztos abban, hogy egy ilyen drága, főleg az ütésért felelő lénynek lesz-e létjogosultsága a versenyasztalokon. Ha viszont kellenek ilyen lények, akkor a Tűzsárkány lesz az első, amit használunk.

    Iparos goblin (9): Tesztelésen nagyon utáltam ezt a lapot, többször tett el. Bár elsőre nem tűnik erősnek, amit csinál, ha túléli az első körét, onnantól nagyon nagy bajba lehetünk, hiszen marginális áron a körönkénti egy reakció nagyon erős képesség. Mégse bánom, hogy ebben a formában jelent meg a lap, legalább picit előre hozhatja az azonnali leszedéseket, ami ellen nincs komoly védelme.


    Ködmágus (9): Nagyon érdekes lap. 3 különböző képessége van, amiből talán önmagában az egyikért sem használnám, ám a választás lehetősége igen nagyot erősít rajta. A varázslat semlegesítés inkább csak alternatíva, ami néha jól jön, a lopás viszont topdeck fázisban akár meccseket is nyerhet. Ám az igazi érdekesség egyértelműen a ködös képességében rejlik, a cselekvés nélküli kijátszással vicces dolgokat lehet csinálni. Legjobbnak ez a képesség Bomtar trükkjével tűnik, de azért egy Ködharcos vagy valamelyik ködszilánk se rossz adott esetben. Elég sokoldalú lap és szerintem gyakran fogunk találkozni vele.

    Erődemonstráció (8): Erről a lapról sokat vitatkoztunk Miklóssal, ő azt mondta, hogy nála általában annyira nem működött, én viszont kifejezetten szerettem ezt a lapot. Persze, kicsit trükközni kell ahhoz, hogy optimálisan működjön, ám vízió, feltámadó lapokkal ki lehet játszani a húzását, valami blank lap áldozásával azért a harmadik képessége is kiváltható, és a 3-4. körtől már az első képessége sem olyan nagy gond. Nincs olyan evidens pakli, amibe azonnal be lehet tenni, de bőven működőképes lapról beszélünk, csak kicsit végig kell gondolni, hogy mennyire lehet kimaxolni az adott pakliban a kijátszásakor. Én minotauruszok és Sokszínűség mellé használtam és mindkét paklinál működött, előbbinél valamivel effektívebben.


    Temető (9): Ez is elég univerzális lett. Bár nyilván legjobban a gyűjtőgenbe adja magát, igazából majdnem mindenhova elfér, ahol használunk lényeket és feketét, hiszen mégiscsak ez ingyen kijövő épületről beszélünk. Leah hordában is érdekes volt a Yeti csemetének áldozott lényt rögtön visszahozni vele. A semlegesítésére nem mindig van értelme várni, szerintem egy érdekes taktikai elem a lapban, hogy megpróbáljuk jegelni és valamit meglepetésszerűen megfogni vele, vagy inkább mielőbb kitesszük, hogy tudjuk a fő képességét használni.

    A Dungeon kriptái (9): Nagyon erős lett az új Dungeonös promólap (is). Mivel építős zanszilánkért jön, nagyon olcsón kijöhet, a kijátszáskori lövés meg garantálja, hogy ne bukjunk vele (a tesztelés elején ez egy kötelező képesség volt, de én pl. többször pórul jártam azzal, hogy csak saját lényt tudtam vele kilőni, így ezen változtattunk). Ennek ellenére nem szabad hosszú távon engedni, hogy működjön, hiszen táptalajként használ minden meghalt lényt. Viszont ha meg is oldják, nagyon ritka az a szituáció, amikor nem jövünk ki jól belőle, hiszen az ellenfélnek el kell használnia egy leszedést egy olyan lapért, ami már termelt nekünk egy kis előnyt.


    Libertan (8): Adja magát számos koncepcióba, köztük épületpaklibe, tókenes paklikba és blokkolóba egyaránt. Ugyanakkor vannak vele kapcsolatban kétségeim, épületben a színe miatt kérdéses, hogy befog-e férni, a blokkolása meg azért elég karcsú. Ugyanakkor az, hogy körönként bármilyen tókent termel, amiket akár lövésre is lehet használni, mindezt elég olcsón, eléggé erős lesz.

    Sárkánykő (10): A tesztelésen rengeteget változott, kezdetben zanszilánkért lehetett elvenni a képességet vele, és ez rövid ideig még ingyen is jött, úgy durva volt. Aztán választhatóvá tettük a körszakítást és a „J”-s képességeket, az viszont nagyon gyenge lett. Végül az eredeti képességeket kapta meg, csak drágábban. Szerintem ez így egy nagyon-nagyon erős, de balanszos lap lett. A körmegszakítás ugyan önmagában már nem egy nagy erősség, ám a beépített másik képessége szinte már felér egy lopással, ráadásul az életjelző sem ment meg tőle. Szerintem ez bőven elég. A Dornodon eddig is erős volt akár önmagában egyszínűn is Semleges csatamezővel, hát most a két új promólappal még keményebb lesz.


    Tündér Mirca (9): Ez az az eset, amikor a nyomda úgy döntött, hogy a tesztelők nem végeztek alapos munkát, ezért felülírta az elképzelésüket. Hogy kinek lesz igaza, azt még az idő eldönti, de tény, hogy Tündér Mirca ezzel az erősítéssel egy két- vagy hárompaklis lapból egy univerzális, talán spoilergyanús lappá nőtte ki magát. Tulajdonképpen egy mini Csábító papnő lett belőle, ami jöhet akár ingyen is, viszont csak egy lapot képes elcsenni, annak is van egy korlátja (bár a legtöbbször nem fog gondot okozni célpontot választani neki). Kíváncsi leszek, hogy jelen formájában mennyire tudja majd uralni a versenyasztalokat. Az illusztrációjával viszont engem már elcsábított :).

    Zansárkány (9): Erős lett ez a promós csomag idén, meg kell hagyni! A Kisebb zant sokáig a HKK Joker lapjának nevezték, mert tulajdonképpen az lett belőle, amit csak akarunk, még ha csak egy körig is. A Zansárkány ezzel szemben már nem csak egy körre lesz a miénk, ráadásul egy leszedett, vagy lereagált lapot is lehet vele másolni. Üröm az örömben, hogy a választás lehetősége viszont jóval korlátozottabb, így picit átgondoltabban kell kitennünk a lapjainkat, hogy megtaláljuk azt a pillanatot, amikor a legoptimálisabban működik. A felől viszont semmi kétségem, hogy T. Vlagyimir után nem egyszer fog kijönni.


    A legaljasabb motyogó (8): Ez az a lap, amit már a novemberi páros versenyen is akartam használni, csak aztán észrevettem, hogy még nem jelent meg. Néha előfordul az ilyen. Komolyra fordítva a szót, szerintem egyáltalán nem egy rossz lap. A saját paklijába adja magát, hiszen négy lapot pikk-pakk el lehet égetni az ellenfelünktől és akkor már egyért elég komoly a képessége. Viszont side lapként is el tudom képzelni bármilyen olyan pakli ellen, ami az átlagnál picit több nekront használ, hiszen a semmizésekkel is könnyen elérhető az elérni kívánt cél. A legnagyobb rizikófaktort talán az jelenti, hogy az igazán optimális működéséhez sok mindennek kell összeállni, hiszen kell a 4 lap a Semmiben, és az is, hogy az ellenfél játsszon szörnnyel, azonnalival és épülettel is. A mai színes játékban szerintem ezek mindegyike az esetek döntő többségében teljesülni fog, viszont nem kis anyázás lesz abból, ha egyszer véletlenül mégsem. Ezzel együtt is azt gondolom, hogy ez egy erős lap.

    Szabó András

    Létrehozás: 2022. január 28. 09:38:29
    Utolsó frissítés: 2022. január 28. 11:40:25
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.