Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Árnytündér valóság
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Az éjfekete köntösben járó, csuklyát viselő, arctalan lények uruk, a halál istene által adott küldetéssel érkeztek földünkre: minden árnytündér kiirtásának szent céljával. Azonban hamar rá kellett ébredniük: az árnytündérek hatalma túl nagy, és már nem az ő erejükhöz fogható. Mivel küldetésük teljesítése nélkül Leah szolgái nem térhettek vissza a túlvilágra urukhoz, egyhangú életüket továbbra is az utukba sodródó kalandozólelkek likvidálásával mulatják.
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (19)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Lapötletek (64958)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Versenyhirdető (1827)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Roxat Céhei lapelemzés - 2 rész

Mielőtt belekezdenénk a gonosz színekbe, nézzük emlékeztetőül a pontozást:

  • 10 pont - Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lesz, káoszformaton is simán előtérbe fog kerülni.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káoszformátumon is megállja a helyét.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káoszformátumon is elférhet.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni.
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb bontotton juthat komolyabb szerephez.
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen.
  • A mészárosok céhe (8): A tesztelés nagy részében még ennél is erősebb volt, ugyanis zanszilánkért lőtt, de mivel a tesztelők közül sokan úgy érezték, mintha egy új Fairlight bölcsességét adtunk volna ki, picit gyengítve lett. Ezzel együtt is elég erős maradt, hiszen gyakorlatilag minden nagykörben meg tudunk vele oldani egy lényt. Az igazi ereje akkor jön elő, ha valamilyen módon egy hálót is be tudunk iktatni a játékba, a lapkijátszás nélküli leszedés úgy már elég komoly gondot fog okozni az ellenfélnek. A „J” képessége a gyengébbek közül való (leginkább a költsége miatt), de azért néha hasznos lesz valamilyen más céhet megoldani vele.


    A sötétség gyermeke (6): Picit hasonló dilemmám van vele, mint a Ganüid szakaszparancsnoknál: mennyire lesz életképes egy pusztán ölőlap a koncepcióban? Ez azért picit többfunkciós, mert tud egy céhet aktiválni, vagy akár némi csontot is termelni, viszont más lényeket nem tud tápolni. Ugyanazt gondolom, mint Rhatt elődjénél, hogy Thargodan pakliba 1-2 beférhet, de aligha ez fogja megváltani a világot.

    Áruló teknős (8): Na, ez már egy jóval érdekesebb lap. Bár erősen befolyásolja a pakliépítést, ha ki akarjuk maxolni a képességeit – kell céh, nem árt, ha tudunk valami olyat dobni antimágiának, ami nem vészes, de azért szükséges hozzá némi varázslat – de ha ezek megvannak, akkor nagyon megszolgálja magát ez a lap. A tesztelés alatt láttam teknősök között, Zarknodos szabálylap mellett, sőt, egyszer a sokcéhes paklimba is kipróbáltam, és mindig olyan lap volt, amit hamar meg kellett oldani, ha nem akart valaki nagy hátrányba kerülni miatta. Szóval nem rossz, talán még ritkaként is helye lehetett volna a kiegészítőben.


    Chara-din lesújt (4): 2 manáért 2 lapot általánosként leszedni akkor sem túl nagy biznisz, ha esetleg valami kis tókennel megjutalmaz minket. Így legfeljebb bontott formátumokon tudom elképzelni ezt a lapot.

    Csodadoktor (7): Sokcéhes pakliba nagyon jól működött, de a Művészek céhe miatt más paklikba is simán el tudom képzelni, ahol a kék és a lila színt is használjuk. Mindentudóba is megpróbáltam betenni, de ott a színe nagyon nem tűnt optimálisnak.


    Kölyökcsíny (4): A legtöbb lapnál azt szoktam csak írni, hogy bontott formátumokon használható, itt viszont pontosítanom kell. Sima frissen bontotton ugyanis nem érzem túl erős lapnak, hiszen önmagában csak csökkenti némileg az ellenfél max. Ép-jét, de valószínűleg nem bontunk annyi ilyen lapot, hogy ebben komoly győzelmi potenciál legyen. Draftversenyen viszont sokkal erősebb lehet, mert ha valaki ki tud bontani sok ilyen lapot és még pár orglingot, akkor akár még pofás koncepció is kijöhet belőle. Rendes versenyen már jóval kevésbé látom benne a fantáziát, bár az orgling pakli gyak-nemgyak versenyen is megállja a helyét, ott akár jó is lehet.

    Nyúzó (6): Mészárosok céhe mellé jó, mert könnyen elérhető egy olyan lock, hogy az ellenfél a körében csak két lapot játszik ki, amiből mindkettőt megoldjuk (egyet a céhhel, egyet a Nyúzóval). Persze ez még messze nem végtelen kombó, de azért számos esetben megkeserítheti az ellenfelünk életét. Céh nélkül már jóval kevésbé hasznos, az „S” képességre leszedés önmagában nem egy óriási képesség, de bontotton még ez is elfér.


    Orgling boszorkány (9): Orgling pakliba kötelező darab lesz, de máshova is jó lehet, ha előreláthatóan tudjuk az ellenfelünk max. Ép-jét csökkenteni. Leah követő mellé sem rossz, ha befér a lila szín, de igazából picit előre készülve bármelyik törhető követővel játszó pakliban is elgondolkodhatunk rajta, hiszen, ha az ellenfél beforgatja a követőnket, van egy 0 vp-s lapot fogó reakciónk. Ez azért sosem rossz, főleg, mert ha nem ez történik, akkor sem teljesen blank. Amíg a Bűzös a metában van, addig akár indirekt módon is erősíthetik egymást, ez pedig további előnyt jelent ennek a lapnak. Utólag azt mondom, hogy ez a lap akár ritka is lehetett volna, de nem érzem nagy bajnak azt sem, ha van 1-2 olcsón beszerezhető erős lap.

    Orgling mágustanonc (6): Drága tanoncunk az Orgling mágustól tanult a Mészárosok céhében, de nem lehetett valami jó diák, ugyanis a mestere trükkjeinek csak egy részét tudta elsajátítani, viszont a sok kudarcélmény miatt bosszút esküdött mesterei ellen. Ez jól kijön a képességeiben, de a fix. 3 max. ÉP csökkenés számomra kérdés, hogy elég lesz-e főleg, mert a védelem, amit ad, szintén csak ideig-óráig tart. A használhatósága nagyban függ attól, hogy mennyire fognak céhekkel játszani, ha igen, akkor a passziválós képessége elég jó lehet (bár Orgling paklin kívül erre jobb az Áruló teknős).


    Orgling mecénás (8): Tipikus kétpaklis lap, orglingok és blokkolás mellé is jó lesz, mindkettőbe masszív erőforrást ad, ráadásul Járj-kompatibilisen. Máshova nem fog beférni, de nem kell telhetetlennek lenni, ez így is elég jó.

    Orgling mészáros (6): A lila szín szépen meg lett pakolva céhaktivátorokkal, viszont ennek a lapnak éppen ez lehet a veszte. A Mészárosok céhe egy erős céh, de nem valószínű, hogy én ebből akarnék három darabot használni, 1-2 bőven elegendő mértékbe tudja uralni az asztalt. Ha pedig ez így van, akkor nem feltétlenül szerencsés egy olyan lap, ami másfajta céhet nem tud aktiválni. Orgling pakliba ezzel együtt beférhet, a védelem, amit ad a társainak nem rossz, és maga a lap nem túl drága, így, ha őt lövik le először, az se feltétlenül gond.


    Orgling ősanya (8): A tesztelés elején még fixen 3 Orgling kártevőt adott, ám miután Fókusz meglelése mellett több ízben első körben kijött egy zanszilánkért, ezen sürgősen változtatni kellett. Szerintem még így is egy nagyon erős lap, talán legjobb a most megjelent orgling kontingensből, a harmadik körtől nagyon komoly előnyt és védelmet képes adni, de mondjuk epikus követővel vagy a már említett Fókusz meglelésével a játék korábbi szakaszaiban is bőven használható. Szóval használjuk bátran, nem fogunk csalódni!

    Orgling szagparancsnok (7): Jó sok erős orgling jelent meg ebben a kiegészítőben, olyannyira, hogy akár versenyeken is érdemes próbálkozni a bűzös lényekkel. A Szagparancsnokot csak azért érzem egy hajszállal gyengébbnek, mint a többi lila ritka lényt, mert itt nem meggyőződésem, hogy más paklikba is meg fogja állni a helyét, mert a kompenzációja orglingok mellé az igazi, és a gyengülésjelzők miatt kérdés, hogy mekkora előnyt lehet belőle kisajtolni. Saját paklijában viszont nagyon erős lesz, különösen az olcsóbbító epikus követő miatt.


    Orrfacsaró bűz (5): Ugyanazok a gondolatok jutnak eszembe, amik a Kölyökcsínynél. Sima bontotton ennél vannak jóval erősebb leszedések, drafton viszont érdekes lehet a korábban említett koncepcióba. Illetve ennél jobban el tudom képzelni, hogy korlátozott környezetbe bekerül az orglingok közé, mert legalább fixen csinál valamit.

    Oxata (8): Még egy kicsit a 9 ponton is hezitáltam, mert a tesztelés során a két saját pakliján kívül Zarknodos paklikban is többször láttam, és egyáltalán nem vallott szégyent. Ugyanakkor azt gondolom, hogy a jelenlegi metában oda még kevés lesz, majd 1-2 év múlva, ha a rotáció kiszed további erős lapokat, lehet majd elgondolkodni Oxatán ezekben a paklikban is. Orglingok és legendás lények mellett azonban biztos a helye, ebben a 2 pakliben könnyen kijöhet egy manáért, az pedig, hogy „K”-ra három képességből lehet választani, nagyon erős.


    Raska (8): Bár az egyik legelső leokézott lap volt a tesztelésen, nehéz belőni az erejét. A kompenzációja nagyon hatékony, a forrásdrágítás is egy jó képesség, de az paklinként és szituációként változik, hogy ez mennyire lesz jó. A „J” képessége szintén hatékony tud lenni, de kérdés, hogy mindkét lapelőnyt ki tudjuk-e belőle nyerni. Mindenképp olyan pakliban érdemes használni, ami játszik céhhel, és nem egy tipikus tempópakli. A Börtön és a Bilincs adja magát, de a kompenzációja ott gyengül. Chara-din követője és Hegymélyi keltető mellett biztos jó lesz, de másfajta paklikba is működőképes lehet.

    Tridarkun (8): A jó öreg Tidarkun (ami Pécsett Tigurkán néven híresült el) visszatért a színre, méghozzá nem is lett rossz. Habár többször felvetettem már, hogy az ölés önmagában elegendő-e egy lapra, őt nem féltem, mert az izmok miatt nem szívesen fogják leszedni, ráadásul az „E” képességével szinte biztos, hogy laphátrányba nem kerülünk. Az egyetlen rizikója az, hogyha a kijátszását követően rögtön lelövik, akkor viszonylag sokat buktunk vele. Thargodan pakliban viszont ez nem lesz nagy gond az epikus követő miatt, ezenkívül akkor sem zavart túlságosan, amikor Fókusz meglelése mellett egy zanszilánkért jött ki. De ezek mellett akár egy sima kontrollba is megfontolandónak tartom, különösen 1-2 év múlva.


    Uwalla (7): A lila szín egy egész korrekt „J”-s céhaktiválást kapott. Az Orgling mészárossal ellentétben ez bármelyik céhet beaktiválja, pusztán a saját klánjának céhét olcsóbban, utána meg a szinte levakarhatatlan, négyet ütő lény is okozhat fejfájást. A céh-használat iránti kedv persze nagyon meghatározza ennek a lapnak a jövőjét is, de ezzel együtt szerintem ezzel a lappal fogunk még találkozni a versenyasztalokon.

    Xeno burjánzás (4): Bár bontott környezetben erősebb, mint az Orrfacsaró bűz, a Xeno paklit gyak-nemgyak versenyen nem tudom elképzelni, máshol meg jóval erősebb a koncepció annál, hogy ez beférjen, így ennél a lapnál szinte biztos vagyok benne, hogy épített paklis versenyen nem kerül versenyasztalra.


    Xenomorf mételyező (9): A kirotált Xeno báb pótlására készült lap. Annál valamivel gyengébb, főleg a visszavetetés hiánya miatt, de azért így is nagyon zavaró lap lesz, akár a xenók mellé, akár Zarknodos koncepciókban. Azt a képességét, hogy nem lehet kettőnél olcsóbb, csak a tesztelés vége felé kapta meg, előtte használtam a még az unalomig említett Fókusz paklimba is.


    Xenomorf tükörmester (8): Az egyik kedvenc illusztrációm ez is a kiegészítőből, de a lap ereje sem hagy kívánni valót maga után. Legrosszabb esetben ugyanis kijön egyért és dobat egyet, ez nem óriási táp, de legalább rosszul nem járunk vele. Ha viszont sikerül a másolós képességét kisütni, és mondjuk kreálni belőle egy Quwargólemet vagy egy Elbájolt xenót, akkor már az ellenfélnek van félnivalója. Ráadásul ennek a költségét elég akkor elkölteni, ha sikeresen létrejött, ami külön erősítés. Így azt gondolom, hogy mind a legendás, mind a xeno pakliban tuti fix helye lesz. Tolvajok céhe (7): Közepes erejű céh. A „J” képessége annyira nem extra, de mivel a piros szín több horda jellegű, illetve sebzésre épülő pakli alappillére, azért ne vessük el. A „J” képessége a legjobb lenne mind közül, ha nem lenne ott extra feltételként, hogy lapot is kell neki áldozni. Ezzel együtt egyáltalán nem rossz, főleg, mert a középjátékban már egy Nyomorult quwarg vagy Dobótőr feláldozásával is megoldható a dolog.


    Helvir (7): Alvilág ura mellé eléggé hatékony, hiszen ha nem jön létre, vagy megoldják, már tudjuk vele a követőnket használni, van egy leszedő opciója, és hozzásegíthet minket a Dobótőrök gyártásához. Más pakliba elsőre annyira nem érzem, de azért nem zárom ki, hogy valamilyen Hegymélyi keltetős vonulatban is megtalálja a helyét.

    Kezdő tolvaj (6): Nem egy világrengető spoiler, de azért nem vetném el élből ezt a lapot. Mivel alapból egy ingyenes, feltámadó lény, sokat nem veszítünk vele, ha megakadályozzák, ha pedig sok aktiválandó céhhel játszunk, akkor akár körönként felkelthet velük egyet. Ha meg ez a funkciója már nem használható, még mindig vigasztalhat minket a Semmizése. Én úgy érzem, hogy vele még fogunk találkozni versenyeken, még ha nem is biztos, hogy a hagyományos formátum lesz az.


    Kontármunka (6): A bontott formátumok sztárja lesz, de akár máshova is el tudom képzelni. Ha a Művészek céhe tényleg olyan tényező lesz versenyen, amilyenre számítok, akkor azzal együtt alapból ötöt sebez, ami egyért egyáltalán nem rossz. De hatcéhes pakliban már azt is megcsináltam, hogy egy körben 8-at lőttem vele, majd az Írnokok céhével visszavéve még 8-at, ami elég is volt a győzelemhez. Szóval van benne potenciál, feltéve, ha a céhek népszerű lapok lesznek.

    Lárva (4): Bontott versenyeken kívül máshova nem nagyon tudom elképzelni, versenyeken inkább csak néhány féreg társa által termelve jut neki szerep.


    Lávasárkány (7): Nagyjából ugyanazok a gondolatok jutnak eszembe, mint az Augurnál, de mivel ez egy jóval masszívabb ütőlény, és az alternatív képességei is hasznosnak, annál valamivel erősebbnek érzem. A dobató képessége miatt lehet sokaknál megjelenik a Korlátozástól való félelem, de ebből a lapból nem lesz baj, a játék elején az a 4 sebzés, amit okozhat, messze nem akkora előny, mint a Teknős bölcsességé, a későbbi körök során meg már nem biztos, hogy sikerül olyankor behúzni, amikor el tudjuk dobni. A Dornodon ráadásul nem is igazán színe a Korlátozásos pakliknak, és önmagában a Lávasárkány kétlem, hogy ezen változtatna.

    Lelketlen parancsnok (7): Nem tudom, hogy ennek a lapnak az elődei jártak-e a valaha a versenyasztalokon, ez viszont meggyőződésem, hogy fog. A jelenlegi lapkészletből egyértelműen a Quwargólemmel a legerősebb, körönként akár mind a két lényt felkeltheti és hetet üthet velük, ami a Gólem szilán áldozásával már 8 lesz. E mellett körönként még egy lapelőnyt is ad. Ami miatt nem tudok neki több pontot adni, az az, hogy nem vagyok abban biztos, hogy a lapelőnyt jelentő legendás képessége nélkül elég erős lesz-e ahhoz, hogy más pakliba is használjuk. Azért, ha a hordák új életre kelnek valaha, akkor érdemes lesz szem előtt tartani őt is, mert akár a Leah követővel megtápolt lényeknek is megadhatja azt az extra muníciót, hogy egy kör alatt nyerjenek.


    Niotherg, a védelmező (7): Ez is az erősebb sárkányok egyike. Beolcsóbbítva akár önmagában véve is adhat némi erőforrást, de tókenek meg feleslegessé vált lapok bedobása esetén akár ütni is tud az erőforrás-termelés mellett. Az már más kérdés, hogy a sárkánypakli összeáll-e valaha egységes és erős koncepcióvá, de ha nem, az nem rajta fog múlni.

    Patkány Rénó (8): Bár a körönként egyet dobató lapokból már Dunát lehet rekeszteni, nem zárom ki, hogy Patkány Rénó így is érvényesülhet közöttük. A kompenzációja miatt megakadályozni nem szívesen fogják, az ősmágia meg lehetővé teszi, hogy bárki ellen hamar kijöjjön, a Dobótőr-termelés révén meg akkor sem haszontalan, ha történetesen nem tudunk vele dobatni. Alvilág ura, és Zarknodos szabálylapok mellett biztosan nagyon szeretni fogjuk.


    Penge Borisz (8): Érdekes lap. Az „S” képességre Dobótőr termelést azért nem érzem egy olyan nagy dolognak, ami miatt betenném egy pakliba, ám ha ez „K” képességé alakul, ráadásul egy élettel, úgy már azért erősen figyelemre méltó. Erre számos opció van, az egyik, hogy eleve nem használunk semmilyen követőt (vagy megszünteti az ellenfél, de erre azért nehéz építeni), a másik, ha Művészek céhével játszunk és befér a piros szín is, a harmadik pedig, ha tudjuk valahogy aktiválni a céheinket. Ez utóbbiban ő maga is sokat segíthet, ráadásul az áramlása nem csak céhet aktivál, hanem egy Dobótőrrel is megkínál minket, ami nem óriási előny, de gyakran hasznos. A tesztelés során ez volt az általam egyik leggyakrabban használt lap, kipróbáltam Alvilág ura, Sokszínűség, Zarknod börtöne, és Roxati céhtanács főtitkára mellett is, sőt, még egy Bűvös erdős áramlós pakliban is. Utóbbiban kifejezetten jól működött, de mégsem érzem, hogy beférne, mert a lila-kék-fekete összeállításból egyszerűen egyiket se szívesen szedném ki a Dornodon miatt.

    Quwarg bölcs (7): A quwarg testvérpárosunk gyengébbik lapja. A kétféle dobatás közül én jelenleg ezt érzem a gyengébbnek, mert az első években szerintem még mindig sok 0 manás lap lesz a játékban (viszont ez a rota-környezet változásával akár meg is változhat), és a „J” képessége is olyan, hogy nem rossz, de azért a saját pakliján kívül nem igazán látom, hogy hova lehetne használni. Quwargok mellé viszont nagyon jó lesz, oda kifejezetten kell a tókentermelése, amivel a követőnknek is táptalajt ad.


    Quwarg mukafelügyelő (8): Egy újabb érdekes és univerzális quwarg. Magától értetődően Hegymélyi keltető mellett lesz a legjobb, hiszen fel is keltheti a lényeinket, és az ellenfélnek is okozhat kellemetlen pillanatokat. De az igazi érdekessége a „J” képességében rejlik. A céhaktiválás hasznos képesség, főleg, hogy a legtöbb „J”-s aktiváló lappal ellentétben ez bármit felkelthet ingyen, ráadásul egy piros épületet is adhat nekünk. Jelenleg ezek közül egyértelműen a Központi óriásboly a leghatékonyabb, amit quwarg követő mellett akár az első körben felhúzhat (passzívan). Igaz, az Óriásboly már csak egy évig lesz velünk, utána mást kell kitalálni, de a Zinthurg börtön még sokáig reális opció lehet, ezenkívül már most van tervben új Dornodon épület. Szóval utánpótlásban nem lesz hiány.

    Quwarg orákulum (9): A quwarg sereg legerősebb lapja, ha nem lenne a Kárhozott bájolás, akár 10 pontot is szívesen adnék rá. A dobatós képessége tapasztalataim alapján hatékonyabb volt, mint a Quwarg bölcs esetén, a „J”-s képessége pedig olyan, ami mindig óriási előnyt tud adni. Komoly hátránya az előbb már emlegetett kék laphoz képest, hogyha ezt nem játsszuk ki a körünkben, akkor visszakerül az ellenfélhez, viszont az, hogy választhatunk az ellenfél kezéből, így is nagyon hatékonnyá teszi. Quwarg és Keltetős paklikban bérelt helye lesz, de szerintem nagyon sok olyan pakli fog vele próbálkozni, ami használja a piros színt.


    Quwarg ölész (5): Az utolsó quwarg már nem tudja folytatni a korábbiak emelkedő tendenciáját, ez már inkább csak bontott formátumokon lehet jó, esetleg korlátozottabb környezetben férhet be a pakliba. Apró érdekessége, hogy kijátszásakor akár saját magát is lelőheti, 3 Nyomorult quwarggal – ami a gyakorlatban három zanszilánk és egy kis muníció a követőnknek – ajándékozva meg minket. Ugyanakkor ez inkább érdekes, mintsem nagyon erős, főleg, mert egy csont a Quwarg ölész halálával az ellenfelünknek is jut.

    Renfield (7): Jelenleg nagy kérdőjel még nekem ez a lap. Gyűjtőgeneráló paklikba biztosan jó lesz, mert hatékony, többször visszatérő védelmet ad, és a színe is viszonylag stabil. Más paklik tekintetében azonban van bennem félsz. Az aktiválást kívánó képessége kétségkívül érdekes, vissza tud adni egy fontos lapot, nehezen reagáhatóan, de a feltámadásának itt nincs nagy jelentősége, hiszen élőholtak nélkül nem több, mint egy egyet ütő lény. Nem gyűjtőgenerálásba épülő paklikba (pl. vámpír) meg nem biztos, hogy a színe elég jó lesz.


    Roxati tolvajnő (7): Az Orgling boszorkányhoz hasonló lap, ám annál sajnos lényegesen gyengébb. Bár talán egy hajszállal könnyebb teljesíteni a feltételét (legalábbis a játék elején) az, hogy nem tud ingyen jönni, az első 1-2 körben nagyot csökkent az erején, ráadásul ennek alternatív felhasználása sincs. Alvilág ura mellé viszont így is hasznos lesz, illetve arra is érdemes figyelni, hogyha össze tudunk rakni egy piros Legfőbb káoszmesterre épülő paklit, akkor ott azért alapjáraton nem lény lapot reakcióel, ami már nem rossz egyáltalán.

    Varkaudar lapát (7): Na, ez egy nagyon érdekes lap. Alapjáraton vagy lényleszedésként, vagy ölésként funkcionál, ám egyik képessége sem feltétlenül olyan, ami miatt betenném pakliba. Ami viszont kifejezetten érdekessé teszi, az a Semmizős képessége, amivel akár ingyen adhat +9 sebzést, és az ellenfél legfontosabb gyűjtőben lévő lapjait költségként semmizheti ki, ez ellen gyakorlatilag semmilyen védelem nincs. Ezek együtt bőven olyan lappá teszik, amivel számolni kell.
    (TM: szerintem ennek a lapnak a pontértéke nagyon alul van kalibrálva. A tesztelés során ezt a lapot használtam a legtöbbet. Nyilván mindig azokat a lapokat szeretjük a legjobban, amik lapelőnyt termelnek, de mára már olyan tömegű jelenés és más, gyűjtőből működő dolog van, hogy ez a lap nagyon sok esetben az ellenfél lapelőnyét fogja megakadályozni, ami hasonlóképp értékes. Költségből semmizni (akár egy Temetőt is!), nagyon brutális dolog, ha a lap csak ennyit tudna, már akkor elég magas pontszámot érdemelne. De hogy emellett még ingyen tud akár 9-et sebezni vagy életkioltósan lényt leszedni, ha ez nem 9-10 pont a rota környezetben, akkor semmi. A tesztelésen sokáig nem volt limit arra, hogy az ellenfél gyűjtőjéből mennyit semmizhetünk, végül rákerült a 3-as limit, talán ezért csak 9 pontos.)


    Varkaudar pálinka (6): Kap külön értékelést, mert minimálisat változott a lap, nem pusztán újrakiadás. Most már nem tehető ingyen orkra és varkaudarra, cserébe viszont egy zanszilánkért jön, ami azért univerzálisabbá teszi. Összességében – cantrip képesség ide vagy oda – jelenleg nem nagyon érzem benne a perspektívát, maximum korlátozottabb környezetben, de ahogy fogynak a rota során a cantrip lapok, úgy ez még simán előtérbe kerülhet. Addig pedig nem kell aggódni, hogy a Trok Rakonok legyengülnek a Pálinka kirotálása miatt.


    Zsebmetsző Joe (6): Akár több pontot is adnék rá, ha nem jelent volna meg a többi piros céhaktiváló lap. Így viszont az a bajom vele, hogy az inkább good stuff jellegű paklikben a Quwarg munkafelügyelőt, Zarknodos szabálylapok mellé meg a Penge Boriszt jóval előbb használnám mint őt. Lassan járj, valamint Alvilág ura mellett azonban elképzelhetőnek tartom, hogy szóhoz fog jutni. A fejvadászok céhe (8): Szerintem ez nem egy rossz céh. Bár két varázspontért körönként leszedni egy lapot nem tűnik nagy biznisznek, azért korlátozó szabálylapok mellett, vagy toppakli fázisban már elég hatékony lehet. Ami pedig még óriási előnye, hogy kikerül nagyon sok céhpasszivátort, hiszen a passzív céhet nem lehet újrapassziválni, így ha első cselekvésként használjuk, akkor gyakorlatilag érinthetetlen. 3 darabot mondjuk biztos nem használnék, de egy darab elég sanszosan beférhet oda, ahol használjuk a színét. A „J” képessége annyira nem nagy cucc, de a Tergath óta tudjuk, hogy azért nem is lebecsülendő.


    A motyogók alkuja (8): A rotakörnyezet tekintetében a reakciókkal voltunk talán a legnehezebb helyzetben, mert amíg a különböző etnikumoknál a kirotált lapok helyére lehetett könnyebben pótlapokat tervezni, addig a jobban egybemaradt kontrolloknál kérdéses volt, hogy miként lehet olyan lapokat gyártani, amik használhatóak, de mégsem mennek az erősödés irányába. Ennek egy példája a Motyogók alkuja, ami ingyenes reakció ugyan, ám a korábbi spoilerekhez képest korlátozottabb a használata, és azért a hátránya sem elhanyagolható. Hagyományos környezetben azt gondolom, hogy még 1-2 évet várnia kell, amíg dominálhat, mert ahhoz komolyabb lapok kiesése szükséges, hogy labdába rúgjon. Korlátozott versenyeken, illetve a saját etnikumában azonban simán szóhoz juthat.

    Alantas yeti (7): Yeti barátunk sikeresen elsajátította az alantas játék alapjait, így kegyetlen pakliégetéssé tud válni, ezenkívül olcsó tömegirtásként is funkcionál. A bajom igazából az vele, hogy a pakliégetés, bár hosszútávon kellemetlen képesség, pillanatnyi veszteséget nem okoz, így ha viszonylag hamar leszedik, nem okoz nagy bajt. Ezenkívül egy hidegimmunitás talán elfért volna rá. Ezzel együtt yeti, vagy akár motyogók mellett is szóhoz juthat.


    Alex Vampirsson (7): Konfigurálható költségű vámpír, ami olcsóbbító epikusoknál mindig jó, hiszen csinálhatunk belőle olcsón egy viszonylag nagy lényt, de nem kell rá kötelezően 2-3 manát költeni. Összehasonlítva a Vámpír herceggel annál nyilván gyengébb, ám a képességei felettébb zavaróak tudnak lenni. Vámpírok mellé hasznos ölés, amivel a jelenése miatt sokat nem fogunk bukni. A gyűjtőgeneráló képessége kapcsán pedig annyit, hogy az egyik jövő évi Zénben ez a koncepció is komoly erősítést fog kapni, így akár ott is megjelenhet Vampirsson barátunk.

    Dérdémon (9): Egyik személyes kedvenc lapom a kiegészítőből. Egyrészt viszi tovább a Rhattnál már látott jelenéses-ködös vonalat (bár Börtön mellé ez történetesen nem volt jó), másfelől a képessége már akkor sem rossz, ha csak ő van velünk, mint lény (ekkor plusz egy sebzést vagy egy dermesztést jelent), ám ha másik lények is beszállnak a verekedésbe, már komoly ölési potenciál is van benne, vagy körökig parkolópályára tehetünk egy lapot. Tesztelés során a két evidens pakliján kívül Zarknodos pakliban, Leah hordában és Alanori lápvidék mellett is láttam, és azt kell mondjam, hogy egyszer sem vallott szégyent.


    Ében hammogó (4): Bontott környezetben nagyon jó lehet, mert olcsó leszedés és nem olyan nehéz mellé összeszedni még 1 motyogót, amivel a köteléke is bekapcsolható. Motyogó paklibe viszont szerintem nem fog beférni, mert mind a Sűvítő motyogó, mind a Motyogó verem erősebb nála.

    Fagyorkán (7): Nagyjából ugyanaz jut róla eszembe, mint a Motyogók alkujáról. Hagyományos környezetben nem nagyon rúg labdába a Tűztomboló és a Hely szelleme mellett, de a rotációjuk után hasznos lehet. Egyszínű versenyeken vagy sok jeges lap mellett pedig akár most is működhet.


    Fehér glóbusz (3): Side lap többféle pakli ellen, de sajnos így sem nagyon érzem. Az a baj, hogy a nagyon agro direktsebző vonalat leszámítva már ezek a koncepciók is az erőforrás-fölényre törekednek a játék kezdetén így nem olyan nagy veszteség nekik, ha a játék korai szakaszában kicsit kevesebbet sebezhetnek. Ha meg már lapelőnyben van az ellenfél, akkor lelkiismeret-furdalás nélkül leszedik. Nem jósolok nagy jövőt ennek a lapnak.

    Geomi gonosz gondolata (10): Potenciális spoilert tartunk a kezünkben. Már a kijátszásának körében tud termelni viszonylag könnyen egy tiszta lapelőnyt, utána pedig saját körünkben körönként még egyet, nagyon könnyen, ráadásul hosszú távon a pakliégetés is veszélyes lehet (bár az inkább csak bontott környezetben meg a saját paklijában lesz lényeges). Az pedig, hogy egy céhet grátisz passzivál, még hasznosabbá teszi, hiszen számíthatunk a Művészek céhe tombolására (kár, hogy a Börtönök és a Bilincsek ellen így sem lesz jó a fő képességének a megszűnésével).


    Gyilkos manó (7): Az evolúció előtt fejet kell hajtani! Míg a régi idők manói rettegtek a fémtárgyaktól, az újak már gyilkolják őket az összes nem lény lappal egyetemben. Ezt teszi legalábbis a Gyilkos manó, és egész hatékonyan, mert bár csak dermesztést ad, abból is csak egyet, viszont ezt legtöbbször az ellenfél körében teszi meg, ami úgy már sokkal zavaróbb. Kérdés, hogy ez mire lesz elég. Leah hordába 100%, hogy bérelt helye lesz, amúgy meg lehet még vele próbálkozni különböző korlátozó paklikben (bár szerintem inkább a kiegészítő paklikban kaphat majd helyet).

    Halálparancs (6): Bontott környezetben a potenciális 3 lap leszedés nagyon durva képesség, de nem zárom ki, hogy más helyeken is felbukkan majd. Tesztelésen főleg Zarknodos cuccok mellett láttam, valamint Fókusz meglelése mellett is kipróbáltam és egyikben sem volt nagyon rossz, bár inkább periféria lap volt. Meglátjuk, hogy a kijátszáskori képességek visszaszorulása után mekkora perspektívát látnak benne a játékosok. Amit viszont megjegyeznék, hogy fantasztikus színesítő szöveget sikerült a képéhez kreálni.


    Hólavina (10): Talán meglepő a magas pontszám, de ha belegondoltok, ez egy olyan tömegirtás, amit mindaddig vissza lehet venni, amíg egyszer létre nem jön. Tehát gyakorlatilag csak a dobatás vagy a Semmizés a fegyver ellene. Ez pedig egy toppakli fázisban akár meccsfordító lap is lehet. Az adott Jégdiszkosz meg legrosszabb esetben is a lapot visszaadja, hiszen a Hólavina megadja neki a köteléket.

    Jégdárda (3): Nem nagyon érzem ezt a lapot. Az a baj, hogy egy KF tárgynak hiába vannak jó képessége, óriási hátránya, hogyha lelövik a lényt, amin van, rögtön két lapot vesztünk. És szerintem ezért a képességért ez még a saját paklijában is túl nagy ár. Talán valami gyak-nemgyak yetipakliban felbukkan egyszer, illetve bontotton akkor, ha használunk Kovácsok céhét.


    Ködfarkas (7): Dérfarkas light. Az a baj, hogy hiába lehet ezzel az ellenfél körében is cselekedni, a többszöri kijátszás miatt a régebbi lényt erősebbnek tartom nála, ezért vérfarkas pakliba nem meggyőződésem, hogy bekerül. A ködpakliba azonban mindig jól jön egy feltámadó lényként funkcionáló ködkeresés, ott több babér fog neki teremni.

    Motyogó verem (6): Nem tartanám ezt egy rossz lapnak, ha nem lenne ott a Sűvítő motyogó, amit viszont én valamivel erősebbnek érzek. Oké, arra manát kell költeni, de onnantól kezdve, amíg van kölykünk, bármennyi leszedést tudunk produkálni, míg ezzel körönként csak egyet. Ami mégis esélyt adhat neki, az az, hogy ennek bármilyen motyogó áldozható (kár, hogy ő maga viszont nem motyogó).


    Sírrabló (9): Na, ez egy elég jó céhaktivátor lett. A feltámadása mellett ez is körönként tud felkelteni 1-1 céhet, ám ő nem éri be ennyivel, hanem még körönként semmiz is, ráadásul költségként, ami szinte megfoghatatlan képesség. Az pedig, hogy ezzel 1-2 manát is termel, már csak hab a tortán. Ezzel a lappal biztos vagyok benne, hogy fogunk találkozni a versenyasztalokon.

    Sötét motyogó (6): Motyogó pakliba valószínűleg be fog férni, mert nagyon könnyű a 12 lapos feltételt teljesíteni, a termelt Motyogó kölykök zanszilánknak használhatók, a cantrip lény erejét meg nem kell ragoznom. Ugyanakkor ami miatt mégis félek kicsit, hogy egy asztalon lévő lapreakció ereje messze nem ér fel egy kézben lévővel, hiszen ha asztalról megoldják, vagy beletesznek egy leszedő varázslatot, akkor a kulcslapon ellen már nem vethető be. Emiatt nem meggyőződésem, hogy komoly versenylap lesz. Kipróbáltam Fókusz mellett is, ott viszont az az érzésem, hogy ha be is kerül a pakliba, az csak a Résföld megjelenéséig fog megtörténni, ahol sokkal erősebb lények jönnek abba a pakliba.


    Szhet szívkamrája (4): Bontott környezetben a lényvédelem és a sebzés hasznos lehet, de máshol szerintem kevés lesz.

    Vámpír őrszem (8): Nem az a lap, amire rá van írva, hogy mennyire durva, viszont ha az ember kicsit átgondolja, rájön, hogy komoly potenciál van benne. Érdemes végignézni, hogy ÚN formátumon milyen épületeink jöhetnek szóba. A Szhet szívkamrája nem igazán komoly opció, ám a promós lapok között megjelenő Temető, illetve Dungeon kriptái már annál érdekesebb lehet, de Leah hordába akár egy Nekropolisz, míg valami kontrollosabb paklibe, esetleg Zarknod börtönbe a Szopógödör is teljesen reális opció lehet. Amellett, hogy keresi a lapot, még fel is építi, ráadásul van egy alternatív képessége, ami elsősorban nem is az álomjelzők, hanem a költség-semmizés miatt lehet érdekes. Szóval egyáltalán nem rossz ez a lap, csak végig kell gondolni, hogy miként tudjuk felhasználni.


    Yeti matróna (7): Őszintén szólva nem szeretem az ugyanazzal a kompenzáció és halálsikoly képességgel rendelkező lapokat, mert szinte lehetetlen elkerülni, hogy a képességük létrejöjjön. De ez persze nem a matróna kritikája. Rátérve a lényre, egyértelmű célja, hogy a yetik számára Jégdiszkoszokat termeljen és gyámoltalan társai feláldozásával segítse elő az ölést. A maga paklijába bőven jó lesz, kérdés, az mennyire fogja megváltani a világot.

    Szabó András

    Létrehozás: 2022. január 25. 13:59:06
    Utolsó frissítés: 2022. január 26. 09:12:17
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.