Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A vadászkutya
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A vadászat mellett a harcra is be vannak idomítva, gazdájuk füttyentésére pillanatok alatt széttépnek akár egy két méter magas fegyveres embert is! Persze a páncéllal védett torkot ők sem bírják átharapni. Legalábbis általában." - Encyclopedia Fantasia a vadászkutyákról
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Roxat Céhei lapelemzés - 1 rész



Kicsit később, mint szokott, de megérkezett a legújabb kiegészítő, a Roxat céhei. Épp ezért ezúttal sem maradhat el a jól megszokott lapelemzés. Az értékelés szempontjai ugyanakkor ezúttal kicsit a korábbi évekhez képest módosultak. Ugyebár – ahogy azt már többször említettük – ez az első olyan kiegészítő, ami nem a powercreep jegyében készült, ezért célunk volt, hogy picit gyengébbek legyenek a lapok az elmúlt néhány kiegészítő lapjainál. Ezért az elemzés során fokozottan lesz figyelembe véve, hogy az Új Nemzedék formátumon mennyire erős, milyen mértékben tudja pótolni a kirotálódott lapokat, valamint, hogy a jövőben – további lapok kiesésével a formátumról – várhatóan milyen karriert tud befutni.

A pontozás lényege azonban nem változott:

  • 10 pont - Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lesz, káoszformaton is simán előtérbe fog kerülni.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káoszformátumon is megállja a helyét.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káoszformátumon is elférhet.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni.
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb bontotton juthat komolyabb szerephez.
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen.
  • A roxati céhtanács főtitkára (8): A tesztelés elején még nagyon erős volt: az első körben is engedett céheket aktiválni. Ám az első körtől lenn lévő aktív Kereskedők céhe annyira durva volt, hogy ezt nerfelni kellett. Ezzel picit gyengült, de még így is bőven van benne potenciál. Akár az is lehet egy opció, hogy egy sima good stuff paklibe betesszük a három általunk legerősebbnek vélt céhet, de akár Mardakor céhmesterekkel egy 6 céhes koncepció is építhető, amivel minél előbb próbáljuk aktiválni a céheinket és velük előnybe kerülni, majd mondjuk pár Kontármunkával nyerni is lehet. Ilyen típusú paklikkal a tesztelésen játszottam is, és egészen erősnek bizonyult, bár a részbeni algoritmus-jellege miatt azért nem ez volt az a pakli, amivel a legélvezetesebb meccseket vívtam.


    Anbam (7): Ha valaki nem ért egyet azzal, hogy Amúgy Nincs Baj A Mezővel, az az Anbam segítségével tehet róla, hogy ne legyen! Ellene a leghatékonyabb, ugyanis a kettes reakciódrágítás mellett megfogni nagyon nehéz lesz, ha pedig lejön, valamilyen formában 2 lap előnyt fog nekünk termelni ellene. Alapból nem nagyon tudom máshol elképzelni, esetleg Hegymélyi keltető mellett lehet megfontolni, ha ki akarunk vele szedni egy reakciót az ellenféltől.

    Céhes tanácsadó (7): A korábban már említett sokcéhes pakli egyik alaplapja. Segít gyorsan haptákba vágni a céheinket, majd, ha már elég sok aktív céhünk van, erőforrás-előnyt is ad. Művészek céhével első körtől 2 varázspontot termelni túl erősnek tűnt, ezért ezt a részét mindenképpen korlátozni kellett.


    Csontkés (5): Elsősorban Frissen bontott és válogatás formátumokon érzem használható lapnak, ott mondjuk a költsége és a multifunkcionális használhatósága miatt nagyon erős lehet. Másfajta paklikban nem nagyon érzem benne a potenciált, bár a második képessége kijátssza a drágításokat, illetve Toborzó mellett húzunk rá, és nehezen megfoghatóan termel Animált csontvázat, ezt talán érdemes megjegyezni a lap kapcsán.

    Gyilkos fegyver (8): Bár ebben a kiegészítőben az előzőekhez képest visszavettünk a reakció-dömpingből, azért maradt néhány itt is, rögtön egy színtelen verzió. A költsége és a megakadályozott lapok tekintetében a Harci zenéhez hasonlít, ami azért egy elég erős lap. Alapból mindkettő 0-s lapokat tud ingyen fogni, a drágább lapok reagálása már több áldozatot kíván. Alapvetően mindkettő kis kompromisszum-kötést igényel a használathoz, ez viszont egyértelműen itt a nagyobb, ugyanis muszáj pár KF tárgyat betennünk, ha ki akarjuk maxolni a lapot. Saját paklijában ez nem lesz gond, de talán máshol is megoldható, hiszen például a Moa homokfutó elég erős, sok helyen használható tárgy, de ebben a kiegészítőben is lesz 1-2 hasznos lényekre tehető tárgyunk. Apró hátránya, hogy ahhoz, hogy 2-3-as lapokat fogjunk meg, már nagyobb áldozatot kell hozni, főleg a játék elején, igaz, néha 1-1 lappal vigasztalódhatunk általa.


    Kutató morf (9): Picit megelőlegezett a bizalom, de szerintem ez egy nagyon jó lap. Bár 2 zanszilánkért és 2 manáért is láttunk már korábban kereső lapokat (Ősi legendák, Varázslónő), a morf mivoltja sokat dob rajta, hiszen az összes olcsóbbító követő képessége hat rá, így akár 1-2 zanszilánkért, reakcióvédelemmel is kijöhet, ami úgy már elég masszív minőségi lapelőnyt jelent. A tesztelésen Fókusz meglelése mellett is kipróbáltam, egy olyan pakliban, ahol néhány ingyen kijövő cantrip vagy más hasznos funkcióval rendelkező lény (pl. Szörcsögő motyogó, Homoki yeti) mellett erős 3 zanszilánkos lényeket használtam, így gyakran már az első körben egész jó pörgéseket produkált. Ebben a pakliban szintén elég nagyot tudott szólni a Kutató morf.

    Termomágikus indikátor (10): Potenciális spoilergyanús lap. Kevés reakciót használó pakliknak erős fegyvere lehet, de akár a kontrollok is elgondolkodhatnak rajta, hiszen színtelen, rizikó nincs benne, és egy esetleges elvesztett reakció csata után jelentős előnyt ad. Ami miatt mégsem tartom indokoltnak, hogy azonnal nerfeljük, az két dolog. Az egyik, hogy topdeck fázisban tud tempótlan lenni, vesztettem már vele meccset akkor, amikor valami aktív lény helyett húztam be, és a kör végi lap már nem segített, valamint az a halálsikoly akár ránk nézve is tud kedvezőtlen lenni, ha nem figyelünk oda. Persze nem akarok negatív lenni a lappal, hiszen egyértelmű, hogy erős, inkább csak az ellen érveltem, hogy azonnal hozzá kellene nyúlni.


    Zoárd itala (8): Az Anbam mellett a másik olyan lap, ami a követős-szabálylapos pakliknak fegyvere lehet a Mező ellen. A kettő közül szerintem ez az erősebb, mert ingyen jön, véglegesen visszaadja a narancs lapjainkat, és ha meg is fogják, egy körig akkor is szembe kell nézni velük (ez főleg az erősebb, megszüntethető követőknél adhat nagyobb előnyt). Ha meg nem kell, legalább a befektetett lapot visszakapjuk. Művészek céhe (10): Egyértelműen a legerősebb céh, sőt, én azt gondolom, hogy a kiegészítő legerősebb lapja. Bár látszólag nem olyan durva a képessége, amitől meg kéne ijedni, de ne feledjük, hogy ez a Céh (akár 3 is belőle) a játék elejétől kezdve ott van az asztalon, és szinte minimális költségért cserébe teszi azt, amit. Gyakran a második körben is bőven megéri egy manát rááldozni, hogy becsoffasszon mondjuk egy Újjászületés könyvét, a középjátékban meg már a 3 mana sem lesz annyira vészes ár azért, hogy egy laptól hosszútávon megszabaduljunk. A tesztelőversenyen azt éreztem, hogy messze ettől a laptól kaptam ki a legtöbbször. Zarknodos paklikban bérelt helye van, de szerintem minden olyan nem kombóra épülő pakliba be fog kerülni, ami játszik a kék színnel. Sőt, bár ne legyen igazam, nekem van egy olyan érzésem, hogy a jövőben ezt a lapot még figyelni kell...


    A lebegő sziget paripája (7): Az Obszidiánsörényű pegazus kiesésével mindenképpen új irányba kellett elmennie a pegazusoknak. A tesztelések során törekedtünk, hogy ezt a többszínűségi irányt, amit a követő ad nekik, vigyük tovább, a továbbiakban várható majd még 1-2 ilyen lap. Magának a lapnak az előnye, hogy a kompenzációja elég kemény, ha pedig kijön, már biztosan gazdagodik pár izommal, utána viszont azért meg kell oldani, mert nagyot üt, ráadásul az asztalt is bántja. Kérdés viszont, hogy mindez megér-e 4 manát. Mivel olcsóbbító követős etnikumról beszélünk, a saját paklijában mindenképp érdemes vele tenni egy próbát!

    Az Úrnő sárkánya (5): Masszív lény, ami kompenzál és halálsikolya is van, így nem járunk jól, ha megoldjuk. Ezt leszámítva viszont sajnos nem több egy ütőlénynél, így egyáltalán nem biztos, hogy olyan parát fog jelenteni, ami miatt meg akarjuk oldani.


    Burástya keltetés (5): Klasszikus bontott lap, esetleg korlátozott környezetben burástya pakliban felbukkanhat.

    Bűbájos moletta (8): Meglepően erős lap, ám ezt csak játék közben éreztem igazán. A színe miatt akár a 3 aktív céh sem lesz gond, ezzel pedig körönként tud garantáltan termelni egy Ongóliant bébit, ami onnantól komoly veszélyt jelenthet az ellenfél ÉP-jére. Ha pedig sikerül betermelni vele az első Diszkoszt (ez nem túl nehéz, mert a termelt bébivel már megvan az első óriás a kötelékhez), onnantól már rizikó nélkül dobálhatjuk a diszkoszokat a bébiknek. Óriás pakliba kötelező darab, de egy lényesebb Járjban is simán lehet helye.


    Hullámsárkány (3): Sok potenciált nem látok a lapban, gyakorlatilag egyért üt 3-at (sárkány követővel négyet) és körönként ad egy speciálisan felhasználható manát. A nekronköltsége meg a speciális használhatósága miatt bontott formátumokon sem lesz túl jó.

    Időóriás (7): Ezt inkább csak óriás pakliban tudom elképzelni, mert máshova egy picit drágácska, és asztalról azért nem túl erős a védelme. Saját paklijában viszont elég nagyokat fog tudni odazúzni az ellenfélnek, és néha 1-1 varázslatot vagy lapot is megold.


    Kártékony élősködő (6): Orgling kém light. Igazából azzal, hogy Zarknodos szabálylapok mellé nem használható, eléggé ki lett húzva a lap méregfoga, mindazonáltal a céhekre komolyabban épülő pakliknak lehet jó ellenszere, aztán meg lehet egy jó éve a Kém kirotálása után.

    Kétélű fegyver (5): Bontott versenyeken nagyon erős lesz, talán még speciális formátumokon is használható. A tesztelés során „kínomban” (mindenféle lapot ki kell tesztelni) kipróbáltam a korábban említett zanszilánkos Fókuszos pakliban, és meglepően kellemes csalódás volt, ott sokszor kihoztam belőle a húzásos leszedést. Nyilván egy hagyományos pakliba ez kevés lesz, de azért nem egy elveszett lap.


    Lelki kötődés (5): Ezen a lapon sokat agyaltam, hogy milyen pakliba tudnám betenni és végül találtam egyet, ahol egész korrektül működött, ez pedig az Arochos volt. Az egyik Arochos jelzőt neveztem meg, valamint az ellenfél két lapját, és amikor a jelző felszúrta magát valamin, rögtön két lapot megoldottam vele. Nem volt rossz, de azért ebben a lapban a legnagyobb haszonkulcs ért fel egy Megsemmisítő csapással vagy Harci sámánnal, amihez nagyon ki kell jönnie a dolgoknak, hogy működjön. Szóval komolyabb versenyeken azért kétlem, hogy szóhoz jutna.

    Pikkelyes burástya (8): Az egyik legtöbbet vitatott és tesztelt lap a kiegészítőből. A tesztelés elején még korlátlanul működött a drágító képessége, de ha ez lejött az első körben, az sokszor a játék végét jelentette. Így talán egy picit kevésbé effektív, de ne becsüljük le, a drágítása így is nagyon komoly fejfájást tud okozni az ellenfélnek, főleg a játék korai szakaszában. Villámháborúban, burástyák közé, vagy Hegymélyi keltető mellé is bátran ajánlom!


    Sullár (8): Viszonylag egyszerű lap, de azért ne becsüljük le! A körönkénti egy lap előny egy manáért egyáltalán nem rossz, három lapból választani meg mindig sokkal jobb, mint pusztán egyet húzni, ez a minőségi előny komoly lendületet adhat neki. Hegymélyi keltető mellé nagyon jó, és a színe se lehet kérdés, de én például sima Sokszínűségbe meg burástyák közé is használtam, és nem okozott csalódást. Hogy a Womathok valaha összeállnak-e koncepcióvá, azt nem tudom, de ha igen, akkor szintén ne felejtkezzünk el a létezéséről!

    Szemmelverés (5): Hasonlóan a Lelki kötődéshez, ennek a lapnak is a két lap megoldás a legnagyobb erőssége, amit azonban nem tesz teljes hatásfokkal, egyiket ugyanis csak ideiglenesen oldja meg (általánosként egy dermesztésjelzőt ritkán van értelme osztani, így vagy egy lap kap 1-1 dermesztés és elmúlásjelzőt, a másik két dermesztést, vagy az egyik lap az elmúlást, a másik 3 dermesztést). Ezért nem nagyon látom ebben sem a versenylapot. Ugyanakkor az, hogy a rezisztenciát és a halálsikolyt is kijátszhatja, azért elgondolkodtatóvá teheti korlátozottabb környezetben.


    Szerelmes óriás (8): Azt el tudom képzelni, hogy ő szerelmes valakibe, de a kinézete alapján erős a gyanúm, hogy ez a szerelem plátói. Ezzel együtt a lap képessége egyáltalán nem rossz, főleg azért, mert nehéz optimálisan megoldani, hiszen mind a kompenzációja, mind a halálsikolya elég acélos. Az meg külön öröm, hogy a lopás után még Ongóliant bébiket is tud termelni, amik az ölésben is segítenek. Óriások mellett más korlátozó szabálylapok mellé is simán használhatónak érzek 1-2 darabot.

    Szorgos burástya (6): Burástya pakliban hatékony lehet, mert mind a céh aktiválása, mind a kölykök termelése építheti a koncepciót. Két dolog azonban picit elbizonytalanít. Az egyik, hogy a burástyák közül most még jóformán semmi sem fog kirotálni, másrészt magának a lapnak egy aktiválható céh a feltétele, és vajon ez a lap önmagában véve erős érv lesz-e arra, hogy a Művészek céhét valamire kicseréljük, amit aktiválni kell? Az igazat megvallva ebben egyáltalán nem vagyok biztos. Bontott környezetben viszont nagy sztár lesz.


    Vándormuzsikás (8): Az új Nemzedék környezetben nagyon le fog csökkenni a varázspont termelő lapok száma, ezért ami megmarad vagy megjelenik, azt meg kell becsülni. Ilyen a Vándormuzsikás is, ami bár nem termel nagyon sokat, ám ingyenesen, ősmágiával, ezért elég sok érv felhozható mellette akár alapból, akár sideból drágító koncepciók ellen. A céhaktiválós képessége az előbb említett dilemma miatt itt felvetne kérdéseket, ám az, hogy passziválni is lehet vele céhet, az előző lapnál multifunkcionálisabbá teszi ezt a képességét. Ráadásul a Tábori adót is tudja exploitálni.


    Villámléptű (7): Egy újabb, a sokszínűséget értékelő pegazus. Egy hajszállal talán erősebbnek tartom, mint a Lebegő sziget paripáját, mert olcsóbban kijön, és a halálsikoly nehezebben kikerülhető, mint az izomjelzők. Viszont az idézési költsége itt is kétségessé teszi bennem, hogy a saját pakliján kívül máshova elég jó lesz-e. Gyógyítók céhe (6): Sajnos a gyengébb céhek közül való ez a lap. Nem mondom, hogy nagyon rossz képesség az a gyógyulás, de bontott környezeten és gyógyulós paklin kívül máshol nem nagyon érzem az elejét. A picit olcsóbb „J” képessége talán elgondolkodtató lehet, de azért ez sem egy világmegváltó képesség.


    Augur (6): Egyelőre még nagy kérdőjel számomra ez a lap. Költségéhez képest az ütőereje picit vérszegény, főleg passzívan. A gyógyulása nem rossz, de gyógyulós pakliban azért vannak ennél olcsóbban többet gyógyító lapok. A dupla céhaktiválás jó képessége lehet, de azért erre is építeni kell. Kragoruban viszont biztosan hasznos lesz, ott a tiszta zanszilánk költség miatt nagyon olcsón kijöhet.

    Az arkangyal kardja (5): Ha létezni fog a KF-pakli és abba be fog férni a fehér, akkor oda egy próbát lehet vele tenni. Bontott környezetben a multifunkcionalitása, nomeg a dupla lapelőny lehetősége miatt elég erősnek tűnik. Máshol nem nagyon látom, hogy elférne.


    Az igazság pillanata (8): Egy régi legendás lap tért vissza ismét a versenyasztalokra, ami nem is sikerült rosszul. Egy manáért egy lapot leszedni mondjuk még egyáltalán nem jó a jelenlegi környezetben, ám az, hogy akár egy csomó másik lényt is megoldhat, jelentősen felerősíti. Ha meg egy manaszívás után ingyen jön ki, igen komoly előnyt adhat. Bár a fehér leszedések életét megnehezítheti az ÚN formátum elején az „Azt kívánom…”, ami egy cantrip leszedés egyért, de úgy érzem, hogy ez a lap akár még fel is veheti vele a versenyt…

    Az igazság próbája (6): Na, ez viszont sajnos nem fogja. Nem rossz dolog az életkioltó képesség, meg a védelmek megoldása, de amíg az előbb említett két lapban benne van a potenciál, hogy lapelőnyt termel, addig ez mindig egyért fog egy lapot megoldani, ami szerintem kevés az üdvösséghez (elég csak belegondolni, hogy az egyért védekezésből leszedő, pici előnyt adó azonnaliakat mennyire használják). Káoszformátumon meg mivel benn maradt a Nagytanács ítélete, szintén nem nagyon látom benne a perspektívát. Sideokban lehet esetleg hasznos, főleg, mert lesz olyan időszaka az Új Nemzedék formátumnak, amikor az NTI már tiltott lesz, de az Immunis krakoch még nem.


    Fantalas (7): Azt, hogy a kalandozó paklik visszatérnek-e a versenyasztalokra, nem tudom, az viszont tény, hogy Fantalas személyében egy egész pofás kis erősítést kaptak. Az ereje annál nagyobb, minél több társa van, ám ha csak egymagában árválkodik, akkor is folyamatos izmokkal tápolja magát. Ez utóbbi magába hordoz egy veszélyes csapdát is, hiszen kezdetben veszélytelennek tűnik, ám amikor már igazán kellemetlenné válik a lap, akkor nehéz lesz úgy megoldani, hogy az az izmok miatt megérje. E mellett pedig, ha akarunk, egy céhet is aktiválhatunk vagy passziválhatunk vele. Nem rossz ez, na!

    Felcser (6): Kiegészítő jellegű lap gyógyító és kalandozó pakliba. Nagyon nehéz optimálisan leszedni vagy megakadályozni, viszont kérdés, hogy jelent-e majd olyan veszélyt, ami miatt ez feltétlenül szükséges lenne. Az, hogy nincs felső korlátja, azért okozhat kellemetlen pillanatokat, akár valamiféle kombón is el lehet gondolkodni vele, de ahhoz azért túl sok erőforrást igényel, hogy aggódni kelljen emiatt.


    Felfelé a lejtőn (8): No, ez viszont nem rossz lap. A körönkénti egy lap előny hosszú távon eléggé kellemetlen tud lenni, ráadásul a gyors paklikat nagyon szépen le fogja lassítani. Tesztelésen a gyorsaságra épülő legendás és ganüid paklijaimat nagyon sokszor ez a lap szinte önmagában megoldotta, ami elég komoly fegyvertény.

    Gyógykenőcs (4): Ebben a lapban csak Bontott környezetben látok fantáziát, ott viszont az Élet vize már bemutatta, hogy a cantrip gyógyuló lapokban bőven van potenciál, így akár sztár is lehet, főleg, hogy Semmiz is.


    Harcias griff (4): Bontott formátumokon termelhet némi mana és lapelőnyt és segíthet az ölésben, de igazából ennyi.

    Hótorlasz (5): Paraméterei alapján akár jó lap is lehetne, mert elég olcsó, hatékony védelem, néha meglepetést is lehet vele okozni. Viszont ha felteszem a kérdést, hogy milyen pakliban akarom használni, rájövök, hogy fogalmam sincs. Az őrposztban lévő harcnak ritkán van akkora jelentősége rendes versenykörnyezetben, hogy erre külön készüljek a leszedő képessége meg nagyon speciális ahhoz, hogy építsek rá. Így szerintem ez a lap is leragad a bontott lapok között.


    Khebron (4): A fehér színnek céhek terén nem volt igazán szerencséje, sem a céhe, sem a „J”-s céhaktiváló lapja nem sikerült túl jól. Bontott formátumokon lehet jó céhaktivátor, máshova viszont esélytelen, még a gyógyulós pakliban is vannak ennél sokkal jobbak.

    Kijárási korlátozás (7): A Roxat céhei között található pár olyan lap, ami a régi lapok szívatásával próbál életben maradni akár a Káoszformatokon is. Ez a Kijárási korlátozás célja is, azonban kérdés, nem ment-e mindez az Új Nemzedék formátum rovására. Ugyanis bontott és draft formátumon teljesen esélytelennek érzem bármire is, 1-2 év múlva meg már sima Új Nemzedéken is gyenge lesz. Ezenkívül káoszformátumokon is van bennem kétség, mert minket rákényszerít az ÚN lapok használatára, de kérdés, hogy nem gyengül-e a paklink ettől, jobban, mint erősödik azzal az előnnyel, amit a Kijárási korlátozás ad. Egérút mellett viszont erős, ott akár két teljes körre lebéníthatja az ellenfelet, ami annál a koncepciónál nagyon sokat ér, még akkor is, ha pár lapunk nekünk is beragad.


    Oroszlánüvöltés (4): Annyira ritka az, hogy őrposztból, lényekkel próbálnak ölni, hogy a Bontott formátumokon kívül kétlem, hogy akár csak kiegészítő pakliba is beférhetne ez a lap.

    Raia áldása (5): Vérfarkasok, nekron-járjak ellen side lap. Ennek elég erős, de abban nem vagyok biztos, hogy ezektől a pakliktól annyira fogok félni, hogy az olcsóbbító lapok mellett még ezt is besideoljam.


    Sivító fenevad (9): Az SF visszatért, új formájában, átállva a jó oldalra. Azt nem mondom, hogy erősebben, mint valaha, de intelligensebb keretek közé szorítva. Ezt a lényt már nem tudjuk a saját lapjainkkal bekombózni, a paraméterei gyengébbek, és a Zarknodos paklikbe, illetve azok ellen sem olyan jó, mint elődje. Cserébe viszont még mindig nagyon komoly hentelést képes produkálni az asztalon, és még mindig le kell szedni, különben hosszú távon komoly lapelőnyt ad. Bár nyilván messze nem olyan erős, mint a kitiltás sorsára jutott éjfatty, de megnyugtatok mindenkit: a tesztelésen bőven voltak anyázások emiatt a lap miatt is.


    Tündöklés (10): A Kijárási korlátozással ellentétben ez egy káoszformátumra igen jól eltalált lap. Bár a két mana nem túl olcsó, de szinte mindenki játszik valamilyen isteni lappal, ha pedig az már kijött, akkor még csak nem is feltétlenül fontos, hogy két lapot visszavegyen, ingyen egy mana egy csont és egy lap visszavétele a gyűjtőből, nagyon komoly erőforrás, jobb, mint a gyakran használt Móka és kacagás. Az ÚN formátumok első évében is úgy érzem, hogy bérelt helye lesz nagyon sok fehérrel játszó pakliban, hiszen a korai szakaszban még biztosan mindenki fog használni a fennmaradt isteni lapokból jópárat. Gyengülni a 2023-as évtől kezdődően fog, amikor már színenként 2x3 isteni lap kiesik, így arányaiban is kevesebbet lehet betenni a paklikba. De addig ennek a lapnak a tombolására számítok. Írnokok céhe (7): Ez is kicsit egypaklis céh lett, ám a Gyógyítók céhével ellentétben ennek azért elég egyértelműen helye van a blokkoló pakliban, és a visszavevést is egy univerzálisabb képességnek gondolom, mint a sima laphúzást, így a fehér céhnél mindenképpen jobbnak tartom.


    A feledés prófétája (7): Egyért jövő, védekezéses-semlegesítéses Rhatt lényből annyi van, hogy lassan Dunát rekesztünk vele. Bár az Egyenlőség és a Hűség hírnöke most kirotált, az Interdimenzionális dzsinn, a Ganüid paraprotektor vagy épp a Sivatagi vándor még egy ideig a köreinkben lesz. Emiatt úgy érzem, hogy próféta barátunknak még picit várnia kell az üdvösségre. Ezzel együtt lehet olyan koncepció, amelyikben A feledés prófétáját fogják preferálni, különösen azokban a szituációkban, ahol a Semmizés is ér valamit.

    Apró ködszilánk (4): Ha bontott formátumokon rá tudunk építeni a ködös koncepcióra (amiben drafton egyébként bőven van lehetőség), akkor ott hasznos ködkeresés lehet, egyébként a Ködszilánkok és Nagyobb ködszilánkok által termelt lap lesz belőle.


    Átkozott penge (6): A mostani kiegészítőben megjelent köd lapok közül jópár kapott egy jelenést, ami nagyon hasznos, mert ködkeresés után ad még egy lapelőnyt. Az Átkozott penge is ezt teszi, és bár ezen a fronton nem ő a legerősebb lap, egyáltalán nem zárom ki, hogy némely köd pakliban megtalálja a helyét. Más téma, hogy tipikusan az a lap, amit asztalon kb. sosem fogunk látni, nem nagyon tudok elképzelni olyan szituációt, amikor a 2/2 erősebb a ködkeresésnél.

    Az írnokok sejtése (7): A Minőségi csere egy egész szép karriert futott be, ez pedig ahhoz képest jobb lap. Igaz, hogy vagy drágább, vagy kevesebb lapból válogathatunk, de dobni alapból nem kell neki, általánosként eleve nehezebb megakadályozni, és a kompenzációja is védi. E mellett, ha kell, istenének céhét is aktiválja, bár az az érzésem, hogy erre szökőévente fog sor kerülni. Blokkoló pakliban vagy korlátozottabb környezetben kontrollokban is el tudom képzelni.


    Céhes manipuláció (6): Érdekes lap. Ha a legerősebb verzióját veszem, akkor nekünk felkelti egy céhünket, gyógyít rajtunk, ellenféltől levesz egy céhet, és sebez. Ez egy manáért több mint jól hangzik. A baj csak az, hogy a második képességének a hatékonysága nagyban függ attól, hogy az ellenfél mennyire épít a cégére, a sebzést pedig – mivel csak játékosba megy – a játék elején még túl nagy haszonnal nem bír. Ezért szerintem inkább csak kiegészítő lap.

    Eleonóra átka (4): A Rhatt kapott egy varázslat alapú gyakori céhaktiválást is, ám úgy érzem, ez sem lesz elég az üdvösséghez. Bontott formátumon 1-2 darab beférhet, de a nekron költsége miatt ott se fog annyira jól működni.


    Ganüid dolgozó (5): Bontott környezetben hasznos lehet, a leszedés mindig jól jön, ha meg sokat sikerül belőle kiszedni, akár kisebb erőforrást is adhat. Ezen túlmenően akár a ganüid paklik kiegészítő paklijába is helyt kaphat olyan paklik ellen, ahol a manatermelés hasznos lehet.

    Ganüid kém (8): A burástyákkal ellentétben a ganüideket igen komolyan megnyirbálja a rotáció, ezért fontos volt, hogy már a Roxat céheiben kapjanak olyan erősítést, amivel érdemes elgondolkodni rajtuk. Ez szerintem elég jól sikerült és ennek az egyik legékesebb példája az én kis Ganüidkém. Na jó, rossz poén volt, inkább folytassuk! Szóval kijátszása után rögtön visszaadja a befektetett lapot, ráadásul, ha van egy kis szerencsénk, ezt pár Ganüid ifjonccal is meghálálja, amiket aztán szépen fel lehet használni a saját vagy más ganüidek képességének. Figyeljünk arra, hogy nem csak ganüideket lehet neki dobálni, emiatt pedig akár másfajta paklikba is simán beférhet, csak bírjuk lappal a képességét!


    Ganüid reflektátor (7): Ha azt mondom, hogy a kontroll paklik anyázni fognak miatta, akkor finoman fogalmaztam. Elég egy reakció és a Reflektátor ingyen, szinte megakadályozhatatlanul röppen le, és ráadásul az asztalon is okoz annyi parát, hogy ne lehessen fél vállról venni. Kár, hogy a képességéhez még kell, hogy legyen ganüid a kezünkben, illetve picit problémás, hogy csak lapok dobásával, tehát tényleges lapelőny kinyerése nélkül süthetőek ki azok. Habár van egy olyan ganüid a kiegészítőben, ami erre is megoldást kínál.

    Ganüid szakaszparancsnok (6): Kétséges számomra picit, hogy egy kizárólag az ölésre épülő ganüid mennyire fog beférni a pakliba, főleg egy olyan, ami azért költségben is egy picit drága. Ugyanakkor a topdeck fázisban behúzva az izmai nagyon masszív lénnyé teszik, a mutogatós képessége pedig akár körönkénti +6 sebzést is jelenthet szinte megakadályozhatatlanul. Ezek alapján azért 1-2 darabot simán betennék a ganüid pakliba belőle.


    Ganüid utánpótló (7): Utólag picit sajnálom, hogy csak ganüidek dobása esetén sül ki a képessége, e nélkül ugyanis nagyon univerzális kiegészítő lap lehetne belőle. Így csak ganüidek közé lesz erős, ott viszont mindenképp érdemes játszani vele. Figyeljünk arra, hogy nem csak ganüid források esetén sül ki a képessége (működik pl. a Megnyilatkozással is, ha egy Ganüid ifjoncot dobunk neki), valamint, hogy az ellenfél dobatásainál is működik. Ezek azért elég kellemetlen lappá fogják tenni.

    Ganüid védelmező (10): A Ganüid kontingens messze legerősebb lapja. A Quwarg hangyabűvölő és Fec a mai napig használt univerzális lapok azzal, hogy az azonnali mellett még egy kisebb spektrumot tudnak megakadályozni és van egy kis extrájuk. Ugyanez igaz a védelmezőre is, ráadásul talán az alternatív reakciója az egyik legszélesebb körű mindig közül, hiszen bármilyen lényünkre ható forrást (!!!) meg lehet vele fogni (T. Vlagyimirek szeretni fogják). A képességével pedig az egy zanszilánkos felhasználása körönként egy zanszilánkká alakul (Ganüid ifjonc minden körben visszavehető és áldozható), ami a saját paklijában még több mindenre jó. Ezenkívül még egy védekezés ikon is került rá, bár kissé feleslegesnek érzem, mert nem nagyon tudok olyan szituációt elképzelni, amikor az ellenfél első körében akarnám kijátszani és nem jönne eleve ingyen. Talán egy Járj ellen üresbe, ha az egy zanszilánk a fontos…


    Ködamazon (7): Ha már lúd legyen kövér, nem? Úgy tűnik, igen, ugyanis ez a lény nem csupán egy lapelőnyt termel a jelenésével, hanem egy olyan lapot, ami rögtön kettőt is adhat. A tesztelésen Börtönös köd pakliben használtam őt (meg a többi ködös lapot is) és igazából nem is zavart, hogy nem tudok vele húzni, ha már kijött, akkor a visszavétel általában hasznos képesség volt, ha meg nem tudtam mit visszavenni, akkor a ködkeresés bőven megfelelő opció volt.

    Ködharcos (7): Talán ez a leguniverzálisabb ködös-jelenéses Rhatt lap, egyrészt, mert asztalon ez képes a legnagyobb kárt okozni, másrészt a multifunkcionális jelenése neki a leghasznosabb (bár a Ködamazonéből picit több hozható ki). A ködös pakli mellett akár valamiféle Villámháborús pakliban is el tudom képzelni, hogy helyet fog kapni.


    Ködszilánk (6): Ez picit gyengébb, mint a társai, mert ködkeresésénél nem ad tiszta előnyt, és a leszedő képessége is csak „J” képesség, tehát az ellenfél kap egy esélyt a megoldására, mielőtt használhatnánk. Ezzel együtt azért ne becsüljük le, az egy zsz-es Járj-kompatibilis lövés egyáltalán nem rossz, ha meg kettő összejön belőle, akkor Isten irgalmazzon…

    Nagyobb ködszilánk (9): Szerintem ez egy nagyon erős lap. A Bo’adhun kincsesláda és a Kalózok kincse is még meg szokott jelenni tárgyas koncepciókban, és sokszor meccset lehet nyerni brutális erőforrás-fölényükkel. Ez a lap is simán hozza azt az erőforrást, amit a másik két tárgy, ráadásul mindezt kötelező csont nélkül, Járj-kompatibilisen, és még némi védelme is van. Tárgyak, köd-pakli, de akár egy sima kontroll mellé is el tudom képzelni, ezenkívül Mindentudó mellé is bőven van benne potenciál. Utóbbi koncepciót egyébként tesztelőversenyen játszottam (meg korábban sima tesztelésen is), és bár ott nem értem el vele kiugró eredményt, de ez a lap remekük működött, és ha kicsit több időt szánok a pakli kioptimalizálására, szerintem lehetett volna vele jobb eredményem. A paklim egyébként elég sok tesztlapot használt, amelyek működtek is, apró rossz hír, hogy ezek egy része csak a nyári kiegészítőben és zénben fog megjelenni. De megnyugtatok mindenkit, érdemes rájuk várni!


    Önbeteljesítő jóslat (8): Nem rossz leszedés, főleg, ha abba gondolunk bele, hogy egyért két lapot leszedő lap isteniként is megjelent (igaz, az egyik leggyengébb isteniként). Ez annál azért nem hiszem, hogy jobb, hiszen egy antimágia:0-s lényt nehezebb megfogni, és zanszilánkként is használható, meg volt egy kisebb alternatív képessége is, de nem isteni lapként 1-ért 2-t leszedni még mindig nem olyan rossz, főleg annak tükrében nem, hogy néha ingyen jön és egy lapot fixen megold. Ezenkívül – a nevével összhangban – az illusztrációja nekem az egyik kedvencem.

    Tenyérjós (6): Próféták mellé akár még jó is lehet, ott a köteléke könnyen kisüthető, az epikus követő meg a gyógyulást is megadja azonnal. Ezenkívül ebben is látom a draft-potenciált. Máshova nagyon nem érzem, de egy gyakori laptól ez sem rossz.


    Xodar (4): A Rhatt céhaktivátor lény sem váltotta meg a világot. Bontott versenyeken beférhet, egyébként kizárt, hogy ennél ne találnánk jobbat.

    Szabó András

    Létrehozás: 2022. január 20. 11:23:11
    Utolsó frissítés: 2022. január 24. 15:48:39
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.