Vissza a Főoldalra
 
Mi legyen a céhekkel Új Nemzedék formátumon?

1) Maradjanak tiltva.
2) Engedjük vissza őket, nerfelve.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Ork kölyök
(Kalandok Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Az ork kölykök az orkbarlangok legrettenetesebb ellenfelének számítanak. Elsősorban azért, mert segélykérő kiáltásukra rögtön odacsődül három ork verőlegény, két ork mészáros és sokszor maga a vezér is.
Nézz szét a galériában!
Céhek Új Nemzedéken
Alfa menü akció eredményhirdetés
Ajándéksorsolás november + októberi eredményhirdetés
Nemzeti paklibemutató: Motygen
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Lapötletek (65036)
Moa civilizáció lapbemutató 2. hét (50)
Céhek Új Nemzedéken (16)
HKK Online V1.0 (31)
Nemzeti paklibemutató: Motygen (4)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8232)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Roxati paklibemutató: Sokszínűség

Az alábbiakban egy megjelenése óta a metában többé-kevésbé folyamatosan jelenlévő, good stuff jellegű koncepciót szeretnék bemutatni az új kiegészítő lapkészletére erősen építve, az Új Nemzedék formátum szabályait figyelembe véve. Ez nem más, mint a Sokszínűség szabálylapra épülő kontroll pakli.

Minden nagy kiegészítő megjelenése után szeretem összerakni és legalább egy versenyre elvinni ezt a paklit. Izgalmas végiggondolni, hogy az új készletből mely lapok azok, amik megütik a mércét, és melyek azok, amik távozni kényszerülnek az előző verzióból. Ez most különösen izgalmas feladat, hiszen az Elemi Erők és a 10. kiadás kirotálódásával nem egyszerűen opcionális lesz, hogy megtaláljuk a friss készletből a pakliba leginkább illeszkedő lapokat, kénytelenek leszünk valamennyit újítani.

A Roxat céhei legnagyobb újdonsága egy új laptípus, a céhek. Ezekből 3 különbözőt is használni fogunk. Ne feledjük, hogy egy adott céhből Sokszínűség mellett csak 1-et használhatunk.

Nézzük tehát a céheinket!

  • Művészek céhe

  • Ez talán nem lep meg senkit, vitathatatlanul a legerősebbre sikeredett céh. A tesztelés során ennek a kiegyensúlyozása vitte el a legtöbb időt, hol túl gyenge volt, hol túl erős. A céhek beépített hátrányának a pontos meghatározásában is nagy szerepe volt az ő erősségének. Rutinos játékos kezében egy jókor elsütött dermesztés, ritkább esetben pedig altatás meccsdöntő lehet.

  • Kovácsok céhe

  • Egy kellemes S-es képesség, amit sok zanszilánkot, és néhány csontot használó lap segítségével fogunk kihasználni. Elsőre talán nem nyilvánvaló, hogy a § képességét is el tudjuk majd sütni, de a későbbiekben látni fogjuk, hogy egy nagyon kellemes tárgyat fogunk tudni keresni vele.

  • Gyógyítók céhe

  • Ez a céh leginkább a J-re laphúzó képessége miatt került be, de az S képessége sem haszontalan.

    Ha a visszavételt többre tartjuk használhatunk helyette Írnokok céhét is, viszont ott csak a § képességet fogjuk tudni igazán kihasználni, azt is drágábban.

    A többi céhet én jobbnak érzem korlátozó szabálylapok/egyéb koncepciók mellé, ide nem nagyon gondolkoztam el máson. A Kereskedők céhe lehet esetleg jó a Kovácsok helyett, de a Kovácsok azonnal adja az erőforrást, és az SZK-t hasonlóan ki tudjuk használni mint a VP-t, a § képessége is erősebb lesz ide.

    Most, hogy meghatároztuk, melyik céhekkel játszunk, keresnünk kell melléjük néhány aktiváló lapot (kivéve persze a Művészek céhéhez, ami eleve aktívan érkezik a játék elején).

  • Szakavatott goblin

  • J-re ingyen aktiválja bármelyik céhünket. Legtöbbször a Kovácsok céhét fogjuk választani, amivel kellemes szinergiát alkot: a goblin aktiválja a céhet, az ad egy csontot, majd abból a csontból húzunk a goblinnal egyet. Ezt minden körünkben ismételhetjük.

  • Sírrabló

  • Visszatért a Legendák Völgye legendás erőforrása. Lapot húzni sajnos nem tud, de a céheinket szorgosan aktivizálja, miközben némi extra manával ajándékoz meg, ráadásul költségből semmiz, aminek mindig nagyon örülünk.

  • Penge Borisz

  • Soha nem lesz aktív követőnk, így kirakva elég hamar kontrollálni tudja az asztalt, eláramolva pedig aktiválja az egyik céhünket, vagy kikapcsolja ellenfelünkét, és ekkor is megajándékoz minket egy tőrrel.

    Én több aktivátort nem is használnék, csak két céhünket kell aktivizálni, és azokat sem létfontosságú, ezért közepes, koncepciófüggőbb aktivátorokkal nem szeretnénk gyengíteni a paklinkat.

    A továbbiakban nézzük meg, hogy mi fért még be az új kiegészítőből!

  • Geomi gonosz gondolata

  • Nagyon erős ez a bűbáj. A kijátszáskori húzás alapból jól mutat a lapon, az pedig csak hab a tortán, hogy egy céhet ki is kapcsolhatunk. Ha más nem, egy kósza Művészek céhe lesz az ellenfélnél.

    Az asztalról pedig további fenyegetést jelent, ugyanis minden körünkben az első kijátszott lényünkre bekapcsol egy laphúzó és pakliégető képesség még a reakciók előtt, ellenfelünknek tehát előbb-utóbb muszáj lesz megoldania.

  • Felfelé a lejtőn

  • Egy újabb körönként lapot húzó bűbáj, ami ezúttal egy felújítás. Elődje mérsékelt karriert futott be, egyesek szerint a felújított verzió is egy kellemesen erős gyakori szintje, én azért remélem, hogy többet várhatunk a laptól 😊. Countercsatákban szeretni fogjuk ide.

  • Fagyorkán

  • „A régóta várt normális fekete counter már majdnem megérkezett”-olvashatjuk a Misztikus Erők lapelemzésében az Alanori Krónikában. Ez a Fagyorkánra is elmondható, sőt, ő talán meg is érkezett mint normális fekete counter. Az elmúlt néhány évben volt néhány Leah reakció, ami némi reményre adott okot, de sajnos nem igazán sikerült a színnek megvetni a lábát a kontroll jellegű összeállításokban. Ebben a kiegészítőben viszont érkezett 3-4 erős Leah lap is, amik a régiekkel kiegészülve már egész életképessé varázsolhatják a színt.

  • A motyogók alkuja

  • Újabb fekete counter, és ez is igen kellemes. Az előzővel ellentétben ez csak nem lény lapokat fog meg, és ha ellenfelünk költött rá manát, akkor némi hátránnyal, de countercsatában legtöbbször egy sima ingyenes reakció lesz.

  • Sivító fenevad

  • Még nagyon a rotáció elején vagyunk, és a következő 1-2 évben is rengeteg olcsó lappal fogunk játszani, ezért bátran használhatjuk.

  • Sullár

  • Újabb permanens erőforrás, amire még egy kompenzáció is jutott. Sokan a kiegészítő legerősebb lényének tartják.

  • Termomágikus indikátor

  • Hát igen...

    Eddig 9 lap van a paklinkban a céheket nem számítva, azok pedig összesen 4-gyel növelik a minimális pakliméretünk. 45 lapra van még tehát szükségünk. Ezek az elmúlt időszakból már jól megszokott spoilerek lesznek.

    A végleges paklilista:

    Szabálylap/Követő:
    Pakli:


    Természetesen az áramlása miatt használjuk, figyeljük meg milyen sok lapot tud keresni! Olyanokat is, amiknek egyáltalán nem a gyógyítás fő funkciója (pl. A hely szelleme).

    Sideból elsősorban korlátozó szabálylapok ellen készülünk.


    Remélem sikerült meghoznom a kedvetek egy kis Sokszínezéshez, én biztosan kipróbálok egy hasonló összeállítást.

    Simon Richárd

    Létrehozás: 2022. január 14. 12:49:11
    Utolsó frissítés: 2022. január 17. 11:38:45
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.