Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Áradás
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Hogy miért nem települnek a tenger partjára városok? A választ a képen, az időnként ily módon háborgó tenger képében rejtettük el.
Nézz szét a galériában!
HKK Időutazás: Kreátor Műhelye
Ajándéksorsolás május + áprilisi eredményhirdetés
Tavaszi MondoCon 2024. 04. 27.-28. – Eredményhirdetés
Legendák Viadala - beszámoló
Legendák Viadala fontos tudnivalók

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK Időutazás: Kreátor Műhelye (11)
Lapötletek (64963)
HKK kérdés? (47092)
Legendák Viadala (47)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8142)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (9)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Roxati paklibemutató: köd

Azt biztosan mindenki tudja, hogy a tesztelésre kerülő és megjelenő lapok igen nagy többségét az aktuális tesztcsapat tagjai találják ki, illetve újítják fel az arra érdemesnek vélteket. Azt viszont nem tudom mennyire közismert tény, hogy most már egy pár éve felosztjuk a tesztelők között a különböző koncepciókat, így egy-egy etnikumért, archetípusért nagyrészt egy adott tesztelő felel, ezzel is kicsit rendezettebb mederbe terelve a folyamatot.

Az új megjelenés kapcsán lehetőséget kaptunk, hogy bemutassunk egy-egy paklit, amivel akár a tesztelés folyamán játszottunk, akár csak van egy jó ötletünk rá, vagy esetleg mi találtuk ki a lapjait. A felvezető sorokból rájöhetettek, hogy én most itt az utóbbit választottam, és olyan koncepció leírást hoztam nektek, aminek az új lapjait kivétel nélkül én találtam ki. Természetesen játszottam velük többször is tesztelésen, és élesben is tuti fogom forgatni őket. Ez most nem egy etnikum, de nem is egy korlátozó narancslap köré koncentrálódó pakli vagy good stuff lesz, hanem ahogy a címből biztos kitaláltátok, a köd ikonocska körül fogunk most egy kirándulást tenni. Ha ezeket a sorokat olvasod, akkor jó eséllyel tisztában vagy azzal, hogy a köd képesség pontosan hogyan is működik, de azért vessünk egy gyors pillantást rá. A köd képességet egy kis felhő ikonocska jelöli a lap illusztrációja és a szövegdoboz között. Ezeknek a lapoknak közös tulajdonságuk, hogy a fő funkciójuk mellett kijátszhatóak 1 varázspontért azonnali varázslatként is, ami ha sikeresen létrejön, akkor kikereshetsz a paklidból egy másik köd ikonnal ellátott lapot és a kezedbe veheted.
Ezt a képességet nem lehet drágítani, viszont egy körben csak egyszer lehet vele sikeresen keresni, és miután ez megtörtént, ködözésen kívül semmilyen más kereső cselekedetet nem hajthatunk végre az adott játékban.

Én akkor kezdtem el a játékkal komolyabban foglalkozni, amikor ez a képesség (és a zanszilánk szabály) bejött, így végig követhettem az életútját a kezdetektől. Ez a Zanszilánkok kiegészítővel történt meg, idestova 10 évvel ezelőtt.
Már az elejétől fogva arra törekedtek a játékosok, hogy a drágíthatatlanságát használják ki, így Krigis, a lélekkufár nevezetű hordaparancsnokot próbálgatták mellé, ahol a terv egyszerű volt: második körre keresni egy Varázsködöt, majd egy Formálódó hatalmat és tempó meg lapelőnyből megverni az ellenfelet. A paklinak volt egy olyan verziója is, ahol a nyerést a Térsűrítéssel kirakott dupla Ködóriás jelentette, persze szigorúan ködözés után, hiszen mit ér az óriás izom nélkül.
Arra viszont, hogy a köztudatba kerüljön a pakli, nagyjából egy évet várni kellett, amikor is megjelent az Istenek Viadala és vele a Ködsárkány nevezetű csodapapír felújítása is. Ekkor gondolta úgy egyik kedves exjátékostársunk, hogy mennyire jó móka összerakni a paklit 3 Bűvös erdővel, hiszen olcsón kereshetünk bármit a paklinkból és majd a Ködmangó - Molgan - Ködsárkány trió mindent megold. Nos, nem volt jó móka. Igaz, hogy nem sokan forgatták, de a pakli nagyon erősre sikeredett, és alig akadt legyőzője az akkori metában. Talán csak az Ősi rúnával felálló dal pakli volt az, ami nyugodtan ülhetett le játszani ellene, minden másnak nagyon csekély esélye volt, főleg side előtt. Szerintem ekkor volt a legunalmasabb meta egész HKK-s pályafutásom ideje alatt. Minden a Trinigan - dal - köderdő trió körül mozgott, és nem nagyon lehetett látni, hogy hogyan fog kijönni a játék ebből a körforgásból.

Szerencsére végül kiszakadt ebből az unalmas mederből a versenyjáték, ám ezzel együtt a köd pakli is picit háttérbe szorult, sőt egy idő után talán a feledés homályába is veszett kicsit. Persze mindig kapott néhány lapot erősítés gyanánt, de valahogy egyik sem adott neki akkora löketett, mint a korábban említett trió. A köd pakli rajongói persze próbálgatták több verzióban is, kisebb-nagyobb sikerekkel. Volt ködös pakli Sokszínűséggel, ahol egyszerűen mindig a szituációhoz legjobban passzoló lapot keresték ki. Volt, aki A legfőbb követőre esküdött, amiben az egyik fő fegyver a Homályúr volt, amire a Homálydémon tudott további jelzőket termelni. Személy szerint egy Arochosos verziót is kipróbáltam, ami az Iszapgólemre építette a nyerést. Fun volt, semmi több.
Aztán amikor megjelent a Rejtőző főnix, akkor voltak, akik a Zarknod börtönös verzióban látták a megoldást, de a Tükördimenzió után voltak próbálkozások a Szapora törpe + Hét törpe, valamint a pakliégető vonalon a Morgan barlangja + Préselés kombóra is. Valahogy viszont egyik sem váltotta meg a világot.

A következő nagyobb löketett talán a 11. alap kiadással kapta a pakli, amiben olyan új alapelemek jöttek ki hozzá, mint a Ködlovas, Ködlidérc vagy a Cirkuláció. Ezután újra jöttek a próbálkozások Bűvös erdős, illetve a lovas miatt Lassan járj!-as változatra is. Persze a pakli továbbra sem közönségdíjas, azért bőven lehet benne potenciál. Elég csak a legutóbbi páros versenyre gondolni, ahol egy 3 Bűvös erdős felállás sikeresen abszolválta a versenyt a dobogó tetején. És akkor el is érkeztünk a jelenhez és vele együtt a rotációhoz is... Véleményem szerint a ködös pakli egy olyan koncepció, amit a rotáció (Új Nemzedék versenyek ugye) alapvetően eléggé megvisel, hiszen a legjobb kulcslapjainak búcsút kell inteni a nagyobb versenyeken.
Az év elejétől (pontosabban február elsejétől) olyan lapjai lesznek tiltottak, mint a Ködmangó, Molgan, Köd vagy a Ködóriás. De a 3 Bűvös erdős verziót a Mardakor ajándékozó tiltása is megviseli majd.

Persze marad még jó lapja (Ködlovas, Ködlidérc, Cirkuláció, illetve az újból kiadott Ősi mágiazabáló), de alapjaiban ez talán kevés ahhoz, hogy a koncepciót játszható szinten életben tartsa. Így amikor hozzám került a koncepció, úgy döntöttem, hogy igyekszem minél több hasznos lapot kreálni a koncepciónak, amikből akár többféle működőképes pakli is összerakható.

Persze az újak között lesz pár olyan papír, ami nem csak a ködös paklikban, de akár egyéb helyeken is megfordulhatnak majd. Ilyen például a Dérdémon és a Ködfarkas is, amik szerintem mindegyik köd pakli elengedhetetlen elemei lesznek a jövőben. Ugyanakkor mindkettő nagyon jól teljesíthet horda pakliban, illetve a démon hideg, a farkas pedig vonyító társai között is. Szintén erős alapelemnek gondolom a Ködtigrist, Ködtündért és a Nagyobb ködszilánkot is. Ez utóbbiról nehezen tudom elképzelni, hogy gyakran kimaradna a különböző Lassan járj! paklikból, főleg amíg a Móka és kacagás is játékban van. A tigrisnek meg brutálisan erős jelenése van, ami erdő mellett kifejezetten aljas lesz. Ráadásul az egyik legszebb illusztrációja van szerintem. Nekem nagyon bejön.
Azért persze van egy két speciálisabb ködös darab is. A Ködszilánk és kisebb tesója inkább egyfajta mókás elemként került be, illetve drafton lehetnek hasznos darabok, ha elég összejön. Ugyanez igaz az Átkozott pengére is. Aztán ott van a Ködamazon, Ködfoszlány és a Ködharcos. Nekik azért vannak univerzálisabb tulajdonságaik, amik miatt beférhetnek a különböző ködös felállásokba, de velük az alapvető célom egy életképesebb ködös horda pakli támogatása volt (nyilván ez a ritka lapokon is látszik azért). Nem annyira titkolt vágyam/igyekezetem, hogy lehessen klasszikusnak mondható aggro paklit is játszani a HKK-ban, aminek fő célja, hogy az őrposzton keresztül, minél gyorsabban lenullázza az ellenfél életpontját. És hát miért ne tehetnénk ezt meg ködös vonalon (is)? És el is érkeztünk a cikk lényegéhez (így a sok szövegelés után), a paklink összerakásához, illetve leírásához is.
Ezúttal egy ködös lapokra építő horda koncepciót fogok bemutatni nektek, amit jómagam is kipróbáltam tesztelésen. Kezdjünk is neki!

Mindenek előtt válasszunk egy narancslapot a paklink mellé. Megannyi lehetőség van, de én most a Főparancsnok mellett tettem le a voksomat, mert szerintem ez a legstabilabb követő, ha horda paklit szeretnénk támogatni. Védi a lényeinket a reakcióktól és segít abban, hogy ne hagyjon olyan könnyen alább a rohamunk.

A horda pakli legfontosabb célja, hogy minél hamarabb, minél nagyobb nyomást tudjunk gyakorolni az ellenfelünk életpontjára, így sok olcsó, lehetőleg aktívan érkező lényre lesz szükségünk. Persze ezek között van, ami a laputánpótlásunkért felel majd, és lesz, ami kis stabilitást ad vagy szimplán a nyers erőt képviseli. Nézzük meg elsőnek az utóbbi szekciót, ha már horda paklit akarunk.

3 Dérdémon
3 Ködfarkas
3 Ködlovas
3 Ködharcos

Ők elsődlegesen az ölésért fognak felelni a paklinkban, teszik mindezt ráadásul úgy, hogy egyiküket sem zavarja az ellenfélnek őrposztja. A Ködharcos képes fejbe lőni kijátszásakor, míg fekete társai szimplán láthatatlanok. Ez a fránya, sűrű köd, nem látni benne semmit.
Persze, ha csak ütnének és semmi mást nem csinálnának, akkor a mai HKK-ban már nem lennének elég jók, így mindegyik ad még egy kis finomságot nekünk.
A Ködlovast nem hiszem, hogy ecsetelni kellene, hiszen minden ködpakliban ott lesz egészen 2024-ig, mire búcsút inthetünk neki. Persze ebben a pakliban nem fogjuk annyira durván exploitolni, mint azt a Ködóriással lehetett, de azért mindig lesz valami hasznos, amit visszarak nekünk, plusz egy eléggé masszív lényecske. A Ködharcos jelenésből lehet hasznos, míg a Ködfarkas és a Dérdémon asztalról is nagyon szépen tudja kontrollálni az ellenfél kiépülését, és perszel ők is hasznosak gyűjtőből is.
Aztán akad még itt bőven olcsó lény, akik segítenek nekünk abban, hogy ne fulladjon ki a hordánk:

3 Ködtigris
3 Ködtündér
3 Ködamazon
3 Szörcsögő motyogó

A motyogót nem hiszem, hogy bárkinek be kéne mutatni, 2016 óta a legjobb gyakori lény a játékban és a 2020-as újranyomása miatt még egy darabig velünk lesz. A Ködamazon és a Ködtigris szimpla 1 manás lények, amik megérkeznek az asztalra és némi feltétel mellett adnak nekünk egy lapot a kezünbe, hogy mehessen tovább a móka. Ám emellett kaptak egy-egy jelenést is, így elhullva vagy akár elködözve is nagyon hasznosak lesznek. Az amazon egy fegyverrel dob meg minket, amivel további sebzést vihetünk be, míg a tigris talán a legerősebb jelenéssel rendelkezik mind közül, hiszen akár 3 laptól is képes megszabadítani ellenfelünk asztalát.
Ide soroltam a Ködtündért is (én a fejemben ezt egy cuki kis bolyhos izéként képzeltem el éles fogakkal, de így sem rossz), ami ugyan közvetlen lapelőnyt nem ad, de kifejezetten idegesítő volt ez a vissza-vissza ugrálós képessége, ami miatt sosem fogyott ki a lényekből a pakli.

A pakli fő gerince szerintem ezzel adott is, ideje megnézni miket tudunk még beintegrálni az eddigiek mellé.

3 Ködfoszlány
3 Ködmön

Sosem árt, ha adunk még egy kis erősítést az asztalon lévő lényeinknek, ez a két lap ezt a célt szolgálja. A plusz statok mellé mindegyik képes további lapelőnnyel jutalmazni minket. A Ködmön izmokat oszt, míg a foszlány a termelt köd gyermekek formájában ad nekünk egy minden körben megtolható keresést. De a ködös token a követőnk kisütését is segíti minden körben. Emellé a zöld bűbáj egészen durva tempóval is jutalmazhat minket. A legtöbbször ezt a lapot szeretném a kezemben tudni a második körben, hogy indulhasson a roham. Attól meg nem kell félni, hogy összehúzzuk a Szörcsögő motyogóval, hiszen ezt nemes egyszerűséggel lecserélhetjük egy bármi másra a paklinkból. Például Ködlovasra, hogy aztán szépen beködösítse a játékteret.

Tempó, laphúzás és ölés tekintetében szerintem már nagyon is jól állunk, szóval ideje némi reakcióvédelmet és stabilitást is belepakolni a történetbe.

3 Rozoga lebuj
3 Termomágikus indikátor
3 Ulver, a holdmágus

Alapvetően a követőnk is véd valamennyire a reakciók ellen, de nem árt, ha van pár szett kártyánk még ilyen célra. Egyrészt a Főparancsnok megszüntethető, másrészt akad pár lapunk, ami nem lény, így nem védi meg, viszont mi szeretnénk asztalon látni őket.
A Rozoga lebuj eléggé közismert és gyűlöletes fegyver kontrollok ellen, így megkérdőjelezhetetlen helye van a csapatban. Mellé csapódik az új sztár, a Termomágikus indikátor, ami körönként képes visszaadni egy lapot, ha ellenfelünk counterelt. Ráadásul teljesen ingyen van, mindenképpen befér ide.
Ulver talán nem az a kifejezetten reakció ellenes lap, de én szeretek az ilyen jellegű kártyákra így gondolni, hiszen ezt ellenfelünknek valamilyen szinten kötelező megfognia. Ha ezt nem teszi meg, akkor bizony további lapjai bánhatják. Ráadásul második körben a követő miatt igen kellemetlen vendég lesz.
A maradék helyekre még az alábbi lapok kerültek be stabilitás és problémamegoldás címszó alatt:

3 Ködlidérc
3 Ködmágus
2 Végtelen formázás
1 Akasztófa
1 Bomtar trükkje
1 Rücskös látógömb

A Ködlidérc olcsón tud érkezni és ad egy kis kombó faktort azáltal, hogy visszavesz nekünk valamit, akár azt is amit áldoztunk neki, ha szeretnénk azt újrahasználni. Az sem utolsó dolog, hogy segít könnyebben kihasználni a követőnket, ha esetleg topdeck fázisban érkezne. A követő miatt kapott helyet egy darab Rücskös látógömb is. Habár a ködözés miatt a saját gyűjtőnk gyarapodni fog, azért egész komoly erőt képvisel a pakli gyűjtőjátéka is, így csak ésszel szabad újrahasznosítgatni.

Itt van még nekünk a Ködmágus is, ami elkaphat egy-egy leszedést vagy akár el is lophat valamit, így megoldva a zavaró tényezőket az ellenféltől. Ami miatt viszont igazán hasznos, hogy ezt akár a ködözős képességével is végrehajthatja az ellenfél körében még mielőtt az használhatná a lapját. Ehhez Bomtar trükkjét vagy Ködlovast kell keresni ugye. A trükkből és az Akasztófából is 1-1 darab került be, hogy legyen megoldásunk ha nagyon kell.

Végtelen formázás maradt még így a végére, amit nem említettem. Ebből 2-t is betettem, mert úgy ítéltem nem olyan rossz ha felhúzom mivel tud ködös tokent termelni vagy igazából bármit ami éppen kell. Egy horda esetében például egy Animált csontváz nem olyan rossz dolog. Legalábbis azt hallottam.

Ezzel a végére is értünk az én kis ködös horda paklimnak, amit biztosan ki fogok próbálni éles környezetben is. Persze nagyjából végtelen lehetőség létezik a HKK-ban és így a ködös koncepció terén is, egy Bűvös erdős vagy Lassan járjas! felállás is bőven ütőképes lehet az új lapokkal. Sőt én Zarknod börtönével is jókat játszottam tesztelésen, de ha mindegyik verziót leírnám, akkor jövőre is itt ülnék a laptopom előtt.

Végszóul remélem sikerült néhány ember kedvét meghozni egy kis barangoláshoz a köd világába és láthatjuk majd versenyen a különböző variációkat sikert elérni.
Aztán nem eltévedni a köd erdőben! Elég para hely...

Horváth Dávid

Létrehozás: 2022. január 4. 12:11:19
Utolsó frissítés: 2022. január 5. 15:51:58
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.