Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: A fény gyermekei szeptember 18.
A pillanat képe
Tirranda
(Ősök Városa galetki)
Küldd el képeslapként!
Tirranda, az Ősök Városa egyik tolvaj klánú galetkije a frissen lopott mágikus gyűrűt vizsgálgatja. Az elsőre is egyértelmű, hogy nem a törékeny lányka ujjaira tervezték.
Nézz szét a galériában!
Roxat céhei lapelőzetes 2.
Ajándéksorsolás December + Novemberi eredményhirdetés
Karácsonyi meglepetés Zén
Roxat céhei lapelőzetes 1.
HKK Középsuli - speciális reakciók

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2021. december 12., Kaposvár 8.
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Módosított szövegű lapok

A lista folytatása...
[HKK Piac] UR lapok (10618)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7342)
Roxat céhei lapelőzetes 1. (125)
HKK pakliszerkesztő (217)
Kristályláz beharangozó (136)
Homokdűnék bemutató – 1. rész (246)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Roxat céhei


Kedves Játékosok! A mai nappal elküldtük a Cartamundi számára az utolsó anyagot is a következő nagy HKK kiegészítő, a Roxat céhei megjelenéséhez, úgyhogy most már csak annyi a dolgunk, hogy hátradőlünk, és várunk, hogy minden rendben legyen, és a paklikat a január 15-i megjelenés előtt rendben megkapjuk. A várakozással töltött időt igyekszünk úgy áthidalni, hogy minél több anyagot közlünk az új kiegészítőről.

Elsőként jön most a beharangozó cikk. A Beholder találkozó után, várhatóan december elejétől pedig jönnek a napi lapbemutatók, egészen karácsonyig. A karácsonyfa alá ajándékként szeretnénk a lapkeresőbe az összes lapot berakni, és januárban, a kiegészítő megjelenése előtt pedig közlünk még néhány paklit, ami már az új lapokat használja, és beszélünk az ezekhez kapcsolódó stratégiáról. Roxat, a Yaurr Királyság déli nagyvárosa nem volt mindig olyan sötét és komor, mint manapság. Egykoron virágzó település volt, a környék kereskedelmi és kulturális központja. Remekbe szabott építészeti csodákkal, hatalmas, nyüzsgő piaccal és békés, boldog polgárokkal. Aztán valami eltörött, megváltozott… Mint amikor a gyönyörű gyümölcs belül rothadásnak indul. Senki sem tudja mikor, és főként miért indult el a folyamat, de megtörtént. A bűn és a fertő elharapódzott. A közbiztonság leromlott, és a békés lakosság nagyobb része lassacskán elmenekült. A városőrség lezüllött, a tolvaj- és bérgyilkosklánok kapcsolatai az élet minden területét behálózták. Az Udvar mindezt fanyar közönnyel tűrte, mondván: míg az adó rendben befolyik a városból, nem avatkoznak annak ügyeibe.
A hátramaradt becsületes lakosság önnön védelme érdekében céhekbe tömörült. Aki Roxat városában kívül reked a céhek láthatatlan védőkörén, nem húzza sokáig. Itt mindenki tartozik valahová. A céhek fegyverrel, politikával és ármánnyal védelmezik saját tagságukat, kiváltságaikat és territóriumukat. A céhvezetők tanácsa Roxatban élet és halál ura, és ez valódi, kézzel fogható hatalom! A céhtanáccsal még a bűnbandák sem akaszkodnak össze, a döntéseit még ők is elfogadják. Ez a rejtélyes város minden sarkon, minden sötét, szűk sikátorában halálos veszélyt és féltve őrzött titkokat rejteget.
Most, ennek a kiegészítőnek a lapjain keresztül te is betekinthetsz Roxat titokzatos városának színfalai mögé. Most pedig a száraz tények: a csomagokban szokás szerint 2 ritka, 5 nem gyakori és 11 gyakori lesz. Az egyik ritka 1:3 eséllyel lehet foilos ritka, és a csomagokban 1:5 eséllyel lesz kód is. Összesen 70 féle ritka, 60 féle nem gyakori és 50 féle gyakori lap lesz. A kiegészítővel együtt érkezik 4 kódos, 2 BDV-s és 3 új ultraritka lap is, ezeknek lesz foilos verziója is. Természetesen a védnöki lapok is ezzel a szállítmánnyal jönnek, ezeket a január 15-i versenyen át lehet venni személyesen, akinek erre nincs lehetősége, futárral elküldjük neki, és remélhetőleg már 17-én, hétfőn meg fogja őket kapni. Szintén ekkor kapják meg a kiemelt forgalmazók is a saját egyedi lapjukat.

Ennek a kiegészítőnek a bruttó ajánlott ára marad annyi, mint a Homokdűnék és a Kristályláz volt, 1650 Ft. Ugyanúgy 22 paklis gyűjtődobozok lesznek. Ahogy korábban olvashattatok róla, a kiegészítő újdonságát a céhek jelentik. Nem kell megijedni, ezek nagyon egyszerű lapok lesznek, legtöbbjüknek lesz egy körönként, és egy egyszer ( §-s ) használható képessége. A szabálylapokhoz, követőkhöz hasonlóan a játék elejétől kint vannak, de nem kezdesz miattuk kevesebb lappal, és ahhoz, hogy használni tudd őket, először aktivizálni kell őket. És kikapcsolni is csak olyan hatással lehet a céhet, amire kifejezetten rá van írva, hogy céhet passzivizál. A céhek beleszámítanak a színkorlátba, és max 3-at használhatsz, tehát a közül a 3 céh közül kell választanod, amik a paklid színei, de ezen belül játszhatsz 3 azonos céhhel, vagy akár a 3 különbözővel is. A céheknek van egy egészen pici hátrányuk: minden használt céhért +1 (az aktívan játékba jövő céhért pedig +2) a minimális pakliméreted. Tehát 3 céh esetén egy normál pakliban 50 helyett 53 lappal kell játszanod. Erre azért van szükség, hogy annak, hogy céhhel játszol, legyen legalább egy nagyon minimális költsége.
Egy-egy céh tesztelésével sokkal több időt töltöttünk, mint egy átlagos lapéval, hiszen ezeket a lapokat nem olyan könnyű megoldani, ha már működni kezdenek. Viszont ahhoz, hogy működni tudjanak, a paklidba aktiváló lapokat kell beraknod, és ezt a céhek erősségébe bele kellett számítani. A kiegészítőben nagyon sok aktivizáló lap lesz. Nyilván azok a legjobbak, amelyek amúgy is nagyon jól passzolnak egy versenypakliba, mert akkor mintegy mellékesen beaktivizálhatják a céhet. Ha meg nem húzod fel (vagy nem jön létre) akkor se volt számottevő költsége annak, hogy a céhhel játszol.
Nyilván már mindenki nagyon kíváncsi, hogy megtudja, a céhek konkrétan milyen hatással bírnak, de ez csak a lapbemutatóból fog kiderülni. Nagyon nehéz dolgunk volt, mert úgy kellett új, érdekes, használható lapokat alkotni, hogy már nem mehettünk tovább a powercreep emelkedő ösvényén. Alapvetően a fő cél az volt, hogy olyan lapok, mechanizmusok szülessenek, amelyek a saját környezetükben egy picivel lassabb, kiegyensúlyozottabb játékot eredményeznek (túl nagyot nem lehetett visszafelé lépni!), viszont a régebbi lapok mellé rakva is van esélyük.
1.) Reakcióvédelem. Az első dolog, ami talán jó eséllyel szembetűnő lesz, hogy a szokásosnál jóval több lap kapott valamilyen reakcióvédelmet: reakciódrágítás ikont, komolyabb kompenzációt, jelenést és esetenként anti-mágiát. Nagyon sok versenypakli játszik jelenleg 30+ reakció lappal, szeretnénk, ha ez kicsit visszaszorulna, és nem ez lenne az optimális stratégia.
2.) Kijátszáskori képesség helyett §. Már korábban is találkozhattatok a §: játékonként egyszer képességgel lapokon, de ez eddig főleg a próféták sajátja volt. Manapság már minden asztalon maradó lapnak van kijátszáskori képessége, ezért is kell nagyon sok reakcióval játszani, mert ha a lap már létrejött, akkor hiába tudod megoldani, sok esetben már visszaadta magát vagy akár 1-nél több lapelőnyt generált. A lapok jelentős részén most az erősebb kijátszáskori képesség helyett § lesz. Így egy leszedéssel a lapot pont ugyanúgy meg lehet oldani, mint egy reakcióval.
3.) Reakciók és leszedések aránya. A fenti 2 törekvéssel párhuzamosan, a reakciók gyengülnek, 0-ért jövő lapkánterekre már ne számítsatok. Kevesebb reakció lesz, azok is speciálisabbak, az erősebb reakciók pedig ha lénybe vannak építve, a lény azon kívül nem tud sok egyebet. Viszont ezzel párhuzamosan, a leszedések valamivel erősebbek lesznek, több lesz belőlük.
4.) Régi spoilerek elleni védelem. Nyilván a fentieket olvasva azt gondoljátok, ez szép és jó, de a HD-s, KL-s, TD-s spoiler reakciók megvannak még, majd használjuk azokat, akár §, akár kijátszáskori képességek vannak. Való igaz, hogy a reakcióvédelem csak részben nyújt erre megoldást, hiszen minden lapra nem lehetett azért rakni. Vannak azonban egyéb mechanizmusok is, mint pl. olyan lap, amire 2021-es vagy régebbi lappal nem lehet reagálni, vagy olyan, ami isteni lap, vagy kijátszáskori képességgel bíró lap ellen jó. Ilyenekből túl sok azért nem lesz, hiszen, ahogy írtam, erősségben az RC azért nem akkora visszalépés a korábbi kiegekhez képest. Régi vágyam, hogy valamilyen módon, más stratégiai játékok heurisztikáihoz hasonlóan a lapok erősségét be tudjuk pontozni. Ez óriási segítség lenne abban, hogy tudjuk, a lapok mennyire erősek. Megkönnyítené a tesztelést, az összehasonlítást és a powercreep előre vagy hátra mozgás sebességének mérését is.
Sajnos azonban a HKK rendszere annyira szerteágazó, hogy eddigi többszöri próbálkozás ellenére sem sikerült egy, a lapokat pontozó szisztémát kidolgozni.
Főleg azért, mert egy lap erősségét nagyon sokban befolyásolja, hogy milyen paklival játszol, milyen lapokat húzol mellé, mekkora eséllyel jön szembe egy bizonyos pakli stb. Én azért a dolgot nem adtam még fel, az elképzelés az lenne, hogy minden képesség, hatás kapna egy pontértéket, ezeket összegezzük a lapon, és megszorozzuk egy idézési költségtől függő szorzóval. Ezután pedig az így kalkulált nyers értékre rászabadítjuk a gépi tanulást úgy, hogy dobálunk fel lap-párokat, ezekről egy játékosnak meg kell mondania, szerinte melyik az erősebb, és ez alapján módosítani, pontosítani az eredeti pontrendszert.
De addig is, amíg ezt sikerül kifejleszteni, marad a régi módszer, a lapokat teszteljük, ha erősnek tűnik, gyengítjük, ha gyenge, erősítjük. Azonban van mód rá, hogy már eleve adjunk egy keretet annak, hogy a kiegészítő össz-erőssége hogy alakul: ez ugyanis jelentősen függ attól, hogy mennyi a lapok átlagos idézési költsége, ill. mennyi képességük van. Az átlagos idézési költség kalkulálható: míg a HD/KL-ben az 1.35 volt, addig a Roxatban ez 1.5 lesz. Arra pedig, hogy egy lapnak átlagosan mennyi képessége van, becslést ad, hogy a lapon mennyi szöveg található. A HD/KL lapokon az átlagos szövegterjedelem 179 karakter volt, az RC-nél ez már csak 171 lesz. Végül azoknak, akik a fenti, technikai fejtegetésen át tudták magukat rágni, következzen néhány fun fact arról, hogy milyen lapokra is számíthattok!

  • Jönni fog egy korábban túl erősnek tartott, ezért kitiltott lap "szelidített" formában. Csak nehogy kifordítson valamit!
  • Visszatérnek a lényként és varázslatként is kijátszható, undorító férgek.
  • A teknősök mágia iránti affinitása tovább növekszik.
  • Két lap is lesz, ami megkeserítheti a narancs lapjainkat kikapcsolók életét.
  • Lesz olyan asztalpusztítás, amit ha megakadályoznak, a következő körben újra kijátszhatod.
  • A KF-es tárgyak új sztárjának költségét akár az ellenfél gyűjtőjének semmizésével is fizetheted.
  • Az orglingok ebben a kiegészítőben minden korábbinál büdösebbek lesznek.
  • A világot ismét felégeti minden idők leghatalmasabb sárkánya.
  • A tleikan manapilonok helyére Ewgbert húz fel egy égigérő varázstornyot.
  • Az egyre sűrűsödő ködből olyan nevenincs borzalmak törnek elő, amelyek miatt muszáj kijárási korlátozást bevezetni.
  • A moa romok közül előkerül egy ősi fegyver, egy ZF1-es, ami nem a négy ismert elem felhasználásával készült. De mire való az oldalán a piros gomb?
  • Végre kiderül, Gida valójában hogyan halt meg.
  • Bab, borsó, krumpli, répa, tök... egy jó leveshez már csak egy kis gomba hiányzik!
  • A kihalófélben levő Mardakorok nemzetségének újabb véne kerül elő, ezúttal a céhek szolgálatában.
  • Az óriásasszonyok ongóliant bébiket fognak világra hozni, amelyek moa relikviákat hajigálva hoznak pusztulást a csatamezőre.
  • A TF története szerint a Daxx bolygón az éjfattyakra vadászó ganüidek visszatérnek, Tóth Csaba helyett most Kovács József újszerű ábrázolásában. Sőt, lehet maga Daxx is megjelenik még jövőre...


  • Tihor Miklós

    Létrehozás: 2021. november 16. 13:38:51Utolsó frissítés: 2021. november 16. 15:17:39 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2021
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.