Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
Nedonkutya
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ölj öt nedonkutyát!" - szűkszavú tolvaj klánküldetés, mely azt elfelejti megemlíteni, hogy ehhez a torzszülötteket irányító öt példány zselészerű ichinedart is le kell győzni
Nézz szét a galériában!
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022.
Kérdezz-felelek 46.
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma
Résföld lapelemzés - 3. rész

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2022. július 24., BarCraft 2
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma (29)
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok (8)
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022. (4)
Lapötletek (64619)
HKK pakliszerkesztő (327)
Kérdezz-felelek 46. (13)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Résföld lapelemzés - 2 rész

A színtelen és jó jellem elemzése után folytatódjon a lapok kielemzése a gonosz jellemű lapokkal. Mivel a jó színekkel érintett kétszínű lapok elemzésére is sor került már, így itt egy picivel kevesebb lap lesz, de ezek között is nagyon sok érdekes kártya található.

Emlékeztetőül az idei pontozásom:

  • 10 pont - Erős spoiler, amely több pakli alapja lehet, káosz formátumon is előtérbe fog kerülni.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káosz formátumon is megállja a helyét.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káosz formátumon is elférhet.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is csak erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
  • 4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
  • 3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
  • 2 pont – Már bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
  • 1 pont – Inkább hagyjuk.
  • A kárhozat fala (4): Érdekes lap, bár nem túl erős. Jól hangzik saját körönként leszedni egy lényt, majd néhány használat után sebezni is. A baj az, hogy az ellenfélnek van ideje megoldani. Így nehezen tudom elképzelni hagyományos környezetben. Bontott versenyen viszont ideális, ott elég sok a lény, és a permanens leszedés is hasznos lehet.


    Drig’ra, az álomtörő (8): Az új éjfatty seregünk első darabja, rögtön egy gonoszabb példány. Az epikus követővel felálló pakliban jellemzően lényként került kijátszásra, mivel a 2 lap dobása komoly értéknek számított. Leszedésként kevésbé tudtam használni. Transzcendáló rakshallion – Bűvös erdős pakli mellé viszont az áramlása volt értékes. Annál a paklinál a fix költségű leszedés és a vele járó olcsóbbítás komoly fegyvertény volt a drágított környezetben. És e mellett még Fókusz meglelése mellé is nagyon jól működött.

    Éjpók (3): Bontott környezetben jól működhet, mivel a mágikus védelem és az esetleges célozhatatlansága miatt egy nehezen elpusztítható lény válik belőle. E mellett akár a Kragoru vagy a mérgező pakli is szóba jöhet, de különösebb képesség nélkül ezekbe szerintem nem fog beleférni.


    Ez’draothon magmadaráló (3): Az a gyanúm, hogy ez a lap is meg fog ragadni a bontott szinten. Ott nem rossz azért, mert elég nagyot üt, és biztos lesznek 1 Ép-s lények, amiket cantrip módon meg tud oldani. Ha bontunk/válogatunk mellé több áramlás képességgel rendelkező lapot, akkor komoly meglepetést okozhat. Éjfattyak közé erőltetettnek érzem, mert kétséges, hogy a pakliban a sárga használt szín lesz.

    Kiüresedett Kenny (7): Az Obszidián pegazus rajongóinak vigaszdíja ez a lap. A paraméterei alapján jónak tűnik, hiszen lapelőnyt szinte biztos generál a kompenzáció és halálsikoly kettős miatt. Márpedig meg kell megoldani, különben körönként dobat egyet. A gyakorlat mégis azt mutatta, hogy nem annyira erős. A zanszilánk költsége ellenére viszonylag drága, így a mérkőzés elején nem jó behúzni. Mikorra sikerült kijátszani, valamelyik játékos jellemzően úgy állt, hogy a Kenny által adott, viszonylag lassú lapelőny már keveset számított. Pegazusok közé vagy Sokszínűség mellé ezzel együtt adja magát, de Fókusz meglelése mellett is jó lehet, főleg, mert az Antimágikus rakshallion gyengítése miatt a kompenzáció jelentősége nőhet.


    Massza (7): Anno a Börphaug komoly karriert kanyarított kontroll kreatúraként. A Massza sokban hasonlít az említett laphoz. Mindig a játék aktuális viszonyaihoz tudjuk igazítani, mit szeretnénk belőle kihozni. Frissen bontott környezetben erős lesz, mert ott a méretei és a választható védelmei miatt körülményes megoldani. Draft környezetben óvatosan kell vele bánni a két színe és a költsége miatt. Hagyományos környezetben valószínűleg csak mérgező pakliban láthatjuk viszont. Érdemes megemlíteni, hogy a lap 1997-ben jelent meg, de a grafikája mai mércével is kiváló!

    Méregmánia (7): Mérgező pakliban hasznos kiegészítő lap lehet, de akár alapból is felbukkanhat. Nem rossz képesség, hogy a mérgező lényeink tárgyakat, bűbájokat oldhatnak meg, illetve tartalékban lévő lényeket is ölhetnek. Ráadásul ebben a pakliban a két színe sem fog gondot okozni. Más paklikban nagyobbak a kétségeim, hiszen két szín használata korlátozza a pakliépítést, illetve csak a mérgező lényekre vonatkozik a képessége.


    Nz’kromithlan, a mágus (8): Tetszetős lap. Mindegyik képességénél van erősebb a jelenlegi játékban, ám az, hogy mindig az adott szituációhoz igazíthatjuk, univerzális megoldássá teszi. 2022-ben talán még borsos az idézési költsége, viszont 1-2 év múlva elérheti a zenitjét. Éjfattyak mellé most is használható, főleg az epikus követőjükhöz, ahol az 1 vp-s lapsemlegesítés csábítónak tűnik.

    Orgling hekatomb (5): Tipikus esete a „sok hűhó semmiért” lapnak. Mivel a játszmák felében az első körben nem lehet kijátszani, valószínűleg sikerült túlzottan gyengíteni a lapot. A 4-5. körtől kezdve ez a lap már semmivel nem több, mint egy 4/4-es lény, ami 2 varázspontért nem túl acélos. Igazából a 2-3. körben ér valamit ez az orgling, erre viszont nehéz építeni. Ezzel együtt valami hordásabb orgling vagy legendás pakliban talán elfér.


    Pcz’gecz, a tisztító (9): Tesztelésen az egyik leggyengébb éjfattyként született, és az egyik legerősebbé nőtt fel. Ez nagyban köszönhető az áramlásának: a két varázspont előny a T.Vlagyimir (új) óta ismert, használt, szeretett képesség. A zanszilánk költsége miatt gyorsan kijátszható, és ha létrejött, komoly fejtörésre kényszeríti az ellenfelet, hiszen hiába kell várni két kört a leszedős képességének használatáig, a reakció képessége és a hálója miatt nehéz lesz mellette kiépülni. Bár ő maga csak életjelzőt tud levenni lényekről, azért fél szemünket vessük a SS’raezhára, aki viszont a késleltető jelzőkből is képes lehet erőforrást termelni.

    Rg’rlng gázfröccsentő (7): Nem rossz lap, de talán kicsit gyengébb, mint a többi éjfatty. Főként, mert ha 3 VP-nél kevesebbért játsszuk ki (ez vonatkozik arra is, ha a zanszilánkot csontból vagy áldozásból fizetjük) akkor eléggé védtelen. Ha sok erőforrást költünk rá, akkor meg tempón kívüli lehet. Az áramlásában sincs akkora lehetőség, mint a többi éjfattyban. Próbálgattam éjfattyak és Fókusz meglelése mellé is, de egyik pakliban sem ő volt a pakli legjobbja. Fentiektől független használható lap, a dupla etnikuma miatt pedig az orglingok közé is megfontolandó.


    SS’raezh, a mágiaelnyelő (8): Éjfattyak közé erőteljesen ajánlott a használata! Bár a jövőben gyengülni fog, jelenleg erős az első képessége, aminek hála az ellenfél nem fogja a korábban kiadott varázslatait kijátszani. Az izom már csak hab a tortán. Emellett pedig ott van a másik képessége is, bár azért azt időnként mérlegelni kell, hogy az éjfattyakon lévő életjelzőt megéri-e levenni ezért az erőforrásért. Körülményesnek tűnik, de időnként akár a saját Művészek céhünkkel is tehetünk rá álmot.

    Tl’urlang tojás (7): Csak éjfattyak közé fér el, de ott hasznos lesz. A 2 varászpontba kerülő lény semlegesítés nem világrengető dolog, de azért hasznos. Ha epikus követőnk nincs/nem működik, a varázspont olcsóbbítása hasznos, későbbi játékban a nekronköltséget is csökkentheti, ami a paklinkat védi. Az áramlása valamivel gyengébb, mint a Bn’oxrad szaggatóé, de vannak olyan paklik, amiket nagyon fog zavarni.


    Urgol (7): Az alvilági fogorvosok rettegett páciense! Thargodan epikus, Kragoru familiárisa, illetve Fókusz meglelésében egyaránt felbukkanhat. Egyikben sem ő lesz a legdurvább lap, de meg lehet találni a helyét.

    Vízióhalál (6): A Téveszménél jóval hatékonyabb dobatás. Egy picit ugyan drágább (bár a zanszilánk költség miatt ez sem biztos), de saját lapot nem kell dobni, egyszer azonnaliként is működik, és egy picit még antiblokkol is. Ezzel együtt sem érzem csúcskategóriás lapnak, de Álmok mestere vagy valami korlátozó szabálylap mellett akár helyet is kaphat – inkább korlátozott környezetben. Válogatós versenyen is legalább egyet kiszednék belőle, ha játszom a színét.


    Xenó lárva (7): Ebben a kiegészítőben három xenó alapú reakció is megjelent. A Lárva játékmechanikáját már több lapnál láttuk korábban – nem is rossz eredménnyel. Mégis van kérdőjel a Xenó lárva esetében: minél univerzálisabb, annál drágábbá válhat. Ha megnézzük a dupla kötelékes képességét az 2 varázspontért egy lapsemlegesítés, ennél egy Fájdalom ura – ami szintén most jelent meg – erősebb. Azért ne írjuk le a lapot, az ősmágia képesség sokat dobhat rajta, illetve xenó epikus mellett egyért nem lény lapot foghat meg – ez nem rossz. Legfőbb káoszmester mellé is el lehet gondolkodni rajta.

    Xenó pátriárka (9): Nem egy rossz lap, és akkor finoman fogalmaztam. A kompenzációja biztosíték rá, hogy az ellenfél laphátrányba kerüljön a kijátszásakor. Az „S” dobatás nem rossz, de önmagában nem világrengető, 7 pontra volt elég Kenny esetében. Azonban az a tény, hogy a mi kis kópénk a dobott lapot a saját oldalunkon játékba hozhatja, rögtön megvilágosítja számunkra, hogy mekkora nagy spoiler. A tesztelésen sokáig a „J” képessége is egy külön dobatás volt az „S” mellé, úgy túl erősnek bizonyult. Végül gyengítettünk rajta, valamint az epikus olcsóbbítás korlátozása sem fog neki jó tenni. A fentiektől függetlenül azonban erős lap maradt.


    Xenó rajzás (8): 2 varázspontért nem érzem túl erősnek a képességét, bár egy elhúzódó meccsen nyilván nem lesz már vele gond. 1 zanszilánk költségű reakcióként viszont már más a leányzó fekvése. De hogyan süssük ki a dobatást, ami ennek a feltétele? A legkézenfekvőbb megoldás az Edralian. Valószínűleg xenók közé is jó lesz, főleg az epikus követővel felálló verzióba. Akár a Sheran szín mellé is el tudom képzelni a zöld céh és a Varázsrépa miatt. Próbálgatni kell, meg fogja szolgálni!


    Zarknod érintése (7): A végére maradt egy olyan nem gyakori lap, ami akár komolyabb meglepetést is okozhat. A képesség elvétele egy nagyon hatékony forrás, ráadásul az élet sem véd ellene. Mivel létrejönnek a kijátszáskori- ÉS speciális képességek, ez újabb lehetőségeket nyit meg. Ha pedig újabb veszélyes lap kerül az asztalra, egyszerűen visszavesszük a kezünkbe, és megoldjuk azt is. (igaz, ezt csak a saját körünkben tudjuk megoldani). Mindez egy 2 varázspont költségű laptól elfogadhatóan hangzik, szerintem vele fogunk találkozni a versenyasztalokon. A fájdalom ura (9): Megelőlegezem a magas pontszámot, szerintem jó lap. Az biztos, hogy Thargodan pakliban brutálisat fog szólni (más kérdés, hogy a Thargodan pakli mint olyan össze fog-e állni rendesen), de más helyeken is jól működhet. A másfél varázspontos semlegesítés még nem a legjobb, ugyanakkor, ha sikerül valahogy levenni róla a dermesztéseket, vagy életben tartani két körig, akkor brutális lapelőnyt termelhet. Üresbe is kijátszhatjuk, a nagykörönként két lap is könnyen el tudja dönteni a mérkőzést. Persze nem túl olcsó, de a képességei önmagukért beszélnek.


    A tolvajok fejedelme (8): Hasonlóan a Xeno pátriárkához, ennek a lapnak is az a fő funkciója, hogy az ellenfél lapjaiból nyerjünk némi előnyt. Sajnos annál ez gyengébb, mert hiába működik többször, ha nem sikerül kitenni, akkor ez a lap nem több, mint egyszerű pakliégetés, annak is csak egy igen gyenge verziója. Az ugyanakkor javít rajta, hogy két lapból választhatunk, így ritkán marad hasztalan. Kalandozók védőszentje mellé erős darab lehet, de Alvilág ura, vagy Korlátozás/Zarknod börtöne mellé is el tudom képzelni.

    Cikázó platform (7): A Trükkös csapda óta tudjuk, hogy a cantrip zanszilánk sosem rossz, főleg, ha van némi extra képessége. Ez a lap az elődjénél azért lényegesen gyengébb: van színe, nem lehet egy körben többet kitenni, és ami legfontosabb, hogy a Semmizés jóval erősebb alternatív képesség, mint az őrposztméret növelése. Ezzel együtt biztos vagyok benne, hogy lesznek olyan paklik, ahol a kirotált Csapda helyére be fog férni.


    Csepegő plazma (3): Versenypakliban nemigen tudom elképzelni, inkább csak a Plazmapermet tókenjeként. Bontott környezetben közepesen erős lap, a direkt sebző képessége nem a legdurvább, de azért használható. Előnye, hogy áramlásként azonnal huzat, ezzel növelheti az esélyét az erősebb lapok behúzásának.

    Drakolder ivadék (4): El tudom képzelni, hogy e köré a lap köré drafton paklit építek. Legrosszabb esetben kapunk egy izom jelzős lényt. Az egyéb jelzőink után korlát nélkül ad erőjelzőket, ez óriási lénnyé teheti, főleg, ha több is van belőle. Sima versenyasztalon nehezebben tudom elképzelni.


    Formázó kés (8): Leginkább tárgyas vagy Lassan járjas vonalon tudom elképzelni. Bár csak lényeket tud leszedni, azt elég hatékonyan teszi, néha egy Gólem szilánkkal is megajándékoz. Mivel nincs limitálva az áldozható ÉP mennyisége, Vlagyimir ítéletével tudunk vele végtelent sebezni, ha nullára áldozzuk magunkat (ehhez kell egy lény, amibe sebezhetünk), kitesszük az Ítéletet, majd ereklyének bedobjuk a Tőrt. Aranyos, de ez egy 2.5 lapos, nem kivédhetetlen kombó, talán nem kell miatta aggódni.

    Gyors reflex (10): a mai játékkörnyezetben kulcsfontosságú, hogy a második körben kijátszott lapunkat meg tudjuk védeni. Mivel egyre valószínűbb, hogy ez a lap 2-3 VP-ért fog érkezni, egyre szűkül a tér, hogy meg tudjuk védeni. A Gyors reflex komolyan formálhatja a játék képét, mert ezt a szűkülő kaput tárja szélesre. Sikeres kijátszás esetén ráadásul visszavehetjük a kör végén, így tényleges lapelőnyt is képezhetünk vele. Hosszútávon lehetséges, hogy ez a lap önmagában érv lesz a piros szín használatára. Sárkány-, főnix és minden, pirossal játszó epikus pakli kötelező tartozékává fog válni.


    Lángoló Lenny (6): Két egykoron szép időket látott, de most sem gyenge koncepció szerelemlapja. Sajnos azonban vannak vele problémáim. Olcsóbbító követő mellett egy varázspontért hasznos kellene, hogy legyen, hiszen az állandó képessége mindig zavaró, ahogy a leszedés is, és a lapelőnyét sem nehéz kisütni. Ugyanakkor vegyük észre, hogy ezek közül a képességek közül majdnem az összeset tudja a Pegazusok hercege is, ami hasonló áron kijöhet és az ütőereje is sokkal nagyobb. Tüzes pakliba még kevésbé érzem, mert ott a legtöbb lap egy színből való, és direkt sebző képessége sincs. A rotáció előrehaladtával talán azért előtérbe kerülhet.

    Legendás tolvaj (5): A legendás pakli a legtöbb puskaporát már sajnos kilőtte a Roxat céheiben, itt már csak pár kiegészítő lap jutott neki (bár egy kódos lap képében még jön egy komolyabb erősítés). Ezt nem is érzem alapból igazán erősnek, de kiegészítő pakliba valamilyen Zarknodos szabálylap ellen jó lehet.


    Önkéntes áldozat (3): Tetszett az alapötlet, és a tesztelés során próbálkoztam is vele legendás pakliban meg Villámháborúban is. Ám sajnos azt éreztem, hogy túl kicsi az előny, amit generálni tud azért cserébe, amilyen körülményes a használata. Bontott versenyen azonban még így is el tudom képzelni, ott lehet értelme a kijátszáskori képességgel vagy épp izommal rendelkező lényeket visszaveteti, majd visszahozni, miután feláldoztuk egy zanszilánknak. Mivel a vele kombózó lapok eleve a bontott környezet erősebb lapjai, nem olyan izzadtságszagú ezt összehozni.

    Plazmapermet (6): Nem volna ez egy rossz lap alapjáraton, csak valahogy mindig azt éreztem, hogy van nála jobb. Korrekt tömegirtás, de mondjuk egy Hólavinával összevetve eléggé vérszegénynek tűnik. Nem rossz az áramlása, de a végkifejlet az, hogy 3 varázspont és 2 kör alatt nyerünk egy tiszta és egy minőségi lapelőnyt, azért ez sem olyan sok. Transzcendáló rakshallion, illetve Dax mellett már jobb a történet (utóbbinál egy körrel felgyorsítja a követő laptermelését), ám ezekbe a paklikba pedig a színe miatt nem éreztem, mert a lila-fekete kettős mellett a kéket és a sárgát is szívesebben használom ebben a vonulatban. Így még keresem a helyét. Ha valami áramlós vonulatot céhekkel akarunk összerakni, oda talán működőképes lehet, mert a Penge Boriszal együtt ott már beférhet a piros a pakliba.


    Quwarg komornyik (5): Leginkább side lapnak tudom elképzelni quwargok, esetleg más pirossal játszó paklik mellé. A tókenek leszedése nem rossz képesség, ami meg külön érték, hogy a Semmibe lövi őket (pá-pá Főnix fióka, illetve Csatornapatkány). Ha nem kell a leszedés, akkor is fennmaradhat őrposzt-torlasznak, vagy beváltatjuk egy kör végi lapra. Ezzel együtt nem ez a lap fogja megváltani a világot. Az illusztrációja kapcsán ambivalens érzéseim vannak: önmagában véve az egyik kedvencem, de talán túlzóan „méretes” egy 0/1-es lényhez képest.

    Quwarg testépítő (7): Ez egy érdekesebb lap a quwargok mellé. A Quwartyogó kiváltását célzó lap, annál minimálisan gyengébb, de használható. Az igazi izgalmát azonban a dobós képessége adja: könnyen tudjuk vele kompenzálni az erőforrás hátrányunkat. Az ellenfél második körében – ha ő kezdett – tud zanszilánkot termelni, a Nyomorult quwargok pedig a követő körben varázspontot adnak, és picit gyógyítanak is. Volt olyan alkalom, amikor egy 3 lapos, agresszív Járj! ellen ez a lap hozott vissza, amikor nem kezdtem. Quwargok mellé alaplap lesz, de a második képessége miatt kiegészítő pakliban máshol is el tudom képzelni.


    Résföldi plazmahányó (5): Elsősorban bontott környezetben hasznos. Kijátszásakor egy kisebb lényt megold, és ha felkerül az őrposztba, ott is kellemetlenül fog ÉP-t csipegetni. Egyébként trükkös megoldások vannak a lappal, mert ha sikerül növelni a sebzését (pl. Főnix fiókákkal), akkor akár a kijátszásakor rögtön 5-7 Ép-ket tud sebezni, ami már nem olyan rossz. Mindazonáltal komolyan korlátozottnak kell lennie annak a versenyformátumnak, ahol ezt a lapot találjuk a legjobb opciónak.

    Valfar, a holdszellem (9): A Rücskös látógömb és a Vízióféreg óta tudjuk, hogy az azonnal húzató vízió lapokban milyen erő van. Ennek nagy előnye a másik kettőhöz képest, hogy minden feltétel nélkül adja meg a lapelőnyt, a hátránya viszont, hogy varázspontot kell beletenni, illetve, hogy nem gyógyít, sőt, néha kellemetlen sebzései is lehetnek. Mindent egybevetve a Rücskös látógömbnél azért egyértelműen gyengébb, hiszen az ingyenes, néha két zanszilánk is benne van, újrahasznosít (ami sokszor a Semmizéssel ér fel), gyógyít és viszonylag könnyű megoldani a húzását. A valódi versenyhelyzet inkább a hamarosan kirotáló vízióféreggel szemben van, ami olcsóbb, fixen gyógyít, de néha nem lehet kisütni a húzását. Azzal kb. egy szinten van szerintem, ám a Vízióféreg jelenleg is eléggé gyakran használt lap. Így szerintem alapból is nagyon népszerű lap lesz Valfar, kiegészítő pakliban pedig szinte minden olyan pakli használni fogja, ami játszik pirossal és szabálylappal.


    Vámpírtőr (8): Többször játszottam vele, illetve ellenem is gyakran használták. A tesztelés korai szakaszában 1 zanszilánkért lehetett visszavenni, úgy nagyon erős volt, néha már-már Fairlight bölcsességével azonos hatásfokot éreztem benne. Ezért mérséklődött az ereje, és fel is vetődik, hogy kétszínű lapként nem lesz-e túlságosan gyenge. Megnyugtatok mindenkit: bőven használhatónak bizonyult ez a lap a jelenlegi formájában is, ami nagyban köszönhető az életkioltó képességének. Vámpírok közé pedig bérelt helye lesz. A hold ragyogása (7): Egy régi klasszikus vérfarkas lap feltámadását látjuk, a saját paklijában ez a lap nagyon erős. A gyűjtőgenerálás a sokszor feltámadó vérfarkasok mellé elég hatékony képesség, de az igazi előnye a visszahozatalban van, amivel a nem feltámadó lényeket is könnyedén visszateszi a játékba. Emellett az ellenfél lapjait is képes megfricskázni. Más paklikba a gyűjtőgenerálást és a dermesztést önmagában nem érzem erősnek, de farkasok mellé kötelező darab lesz.


    A holtak ura (8): Hasonlóan a Szirén gésához ez is egy viszonylag drága, semlegesítő lap, ami kikerüli a drágító szabálylapokat. Nekomanták és csontvázak mellé biztosan be fog kerülni, már a Rox olcsóbbító képessége miatt is. Nem zárom ki, hogy egy Zarknodos pakliban is találkozni fogunk vele, hiszen saját körönként termel egy Nekromanta csontvázat, amelyek pusztulásakor további lapok leszedésére lesz lehetőségünk. Ez azért meggyőző érv lehet.

    A túlvilág nagykövete (8): Hasonló gondolatok jutnak róla eszembe, mint a Holtak uráról. Rox mellett egy zanszilánkért jöhet ki, ami impozáns. Ez is termeli a csontvázakat, majd azokat fel is tudja használni, így a kisebb lényeket könnyen elpusztítja. Mivel életkioltós és mindenképpen elpusztítja a lényt vagy épületet, elég kevés hatékony védelem van ellene. Mindezek alapján ezt is el tudom képzelni akár Lassan járjas vagy Zarknodos paklikban is.


    Az idézés mestere (6): Ez már egy kevésbé jó oldala a Nekromanta/csontváz vonulatnak. Nem arról van szó, hogy rossz dolog lenne Animált csontvázakat termelni, ezek erőben magasan a Nekromanta csontvázak felett állnak. Ám külső körülménytől függ, hogy ez sikerül-e, és ez elbizonytalanít. Egy Quwarg animátor ennél hatékonyabban tud csontvázat termelni. Apró vigasz az életjelző, amit passzivitása esetén ad, de ennek a hatékonysága is kérdéses. Valami korlátozott versenyen azért el tudom képzelni, főleg, mert a mérkőzések felén egyért jön (ez egyébként az én ötletem volt, hogy ha már Idézés mestere, akkor legyen idézése ).

    Bn’oxrad szaggató (8): Masszív dög, az áramlós éjfattyak közül az egyik legerősebb. A leszedő képessége alapjáraton nem nagy durranás, de az élete miatt szinte biztos el tudjuk sütni, illetve az sem mindegy, hogy egy lap a gyűjtőbe vagy a Semmibe kerül-e. Az előre megakadályozó képességek között a lények semlegesítése a jobb opciók egyike. Persze óvatosan kell bánni vele, mert az ellenfél bedobhat egy kompenzációs lapot neki, ha pedig némi drágítással megfűszerezzük a játékkörnyezetet, akkor már szinte képtelenség belőle jól kijönni. Nagyon idegesítő lap, szinte bármilyen korlátozó szabálylap mellé el tudom képzelni – a Keltetőt kivéve.


    Csontépítés (6): Jópofa lap, de igazából nem érzem. Figyelemre méltó a kompenzációja, de ritka az az alkalom, amikor megijedek attól, hogy az ellenfelem kap 2 Nekromanta csontvázat. Az izmos képessége már jobb, de azért ahhoz is ki kell épülni, hogy működjön. Rox mellett talán jó lehet.

    Falkavezér (8): No, érkezett egy hordalény? Igen, méghozzá nem is rossz. Bár a kétszínűsége elsőre hátránynak tűnhet (és a pakliépítésnél az is), ugyanakkor megvan az az előnye, hogy a két leginkább horda-alapú isteni követővel egyaránt működni tud. Segítségével könnyen lehet akár 10-15 ÉP-t sebezni, ráadásul a lény-lény ellen harcokban (van még olyan?) sem elhanyagolható a képessége. Hogy a hordák összességében mennyire lesznek erősek, az kérdés, de nem ezen a lapon fog múlni.


    Fenris, az utolsó (8): Elég jók lettek a fekete etnikumokhoz tartozó lapok, hiszen szinte az összes használható valamelyik korlátozó szabálylap mellett is. Fenris esetében is ez a helyzet, mert bár nem olcsó, egy körönként lapelőnyt adó lény, ami fel is tud támadni, nem becsülhető le. Saját paklijában bérelt helye lesz.

    Féregfark, a visszataszító (7): Újabb kétszínű hordalény érkezett, némi Harry Potteres beütéssel. Ezt a lapot leginkább Leah követője mellé tudom elképzeli, ott 1 varázspontért 2 Csatornapatkányt termelni 1-1 izommal (így már összesen 8-at ütnek) elég hatékony, ráadásul a patkányokat hatékonyan megoldani is szinte képtelenség. Lényként inkább valamilyen Zarknodos pakliban tudom elképzelni, ahol a termelt patkányok és az alternatív tömegirtása lehet hasznos. Viszont ennél a lapnál hátrány a kétszínűség, főleg, mert két olyan szín fúziójáról beszélünk, amiket viszonylag ritkán teszek be egy pakliba. Ez visszavetheti az erejét.


    Imz’loutharg, a csontpréselő (2): Továbbra sem ez a kedvenc színkombinációm. Sima frissen bontott versenyen 1-2-t használnék belőle, mert leszedhet egy lényt, és összesen sebez hetet, illetve az áramlása is jól jöhet. Az a baj, hogy e mellett már egy válogatós versenyen is nehezen tudom elképzelni, mert ott már ez nem ér meg két színt. Máshova meg felesleges.

    Kókadt motyogó (8): A motyogók is megkapták a maguk „hatékonyságtól függő” olcsó, semlegesítő lényüket. Alapjáraton egy gyengített verziója a Totyogó motyogónak, de azt a 10, illetve 20 lapot a saját paklijában nem nehéz összehozni. Sajnálom, hogy nem 8, illetve 16 lap a feltétel, mert akkor akár egy Gyémántfésű, vagy Kifordított varázsdoboz után is lehetne már vele varázslatot fogni. Így más paklikba kevésbé univerzális, de azért el tudom képzelni, hogy helyet fog kapni, főleg 1-2 év múlva.


    Láplidérc (3): Alapvetően ködös és lápvidékes paklikban lenne jó, de egyikben sem világmegváltó az 1-ért 3/3-as izmos lény. Bontott és válogatós környezetben viszont működhet, ha sikerül még mellé pár jó köd lapot bontani (ez inkább draftokon játszik, mert az előző kiegészítőkben több volt a ködös lapok száma).

    Misztikus sötétségkő (6): Annak idején Hatásvadászat mellé használtam ennek a lapnak az Újjászületéses verzióját, ami körönként 6 Ép-s sebzést jelentett. Na, ezt az új verzió már megduplázza, ez már nagykörönként 12-vel is meg tudja kínálni az ellenfelet. Ezzel együtt szerintem ez inkább poén, mint erős lap. Bontott formátumon hasznos, mivel zanszilánkért is lőhet – egyébként a nekron költsége miatt nemigen használnák.


    Motyogó szolga (10): Nem tudom, hány ember adna erre maximális pontot, de szerintem ez lehet a kiegészítő egyik meglepetéslapja. A tesztelés alatt felfedeztem újra a Semmi hívását, ami 0-ért Semmibe lő és ez egyre többször tűnt effektívnek. Ahogy csökkennek a kijátszáskori képességek, ez egyre zavaróbb. Ez is egy ingyenes Semmibe lövés, ráadásul ezért nekront se kell fizetni, (igaz, a Járj emiatt drágítja) ez már önmagában jó. Ha ez éppen nem működik, akkor motyogó epikus/Semmi mestere paklikban becserélhetjük némi erőforrásra. Mivel csak 8 lap kell a Semmiben a szörnykomponens elnyeréséhez, ez egy két nekron költségű lap kijátszása után már megvan. 16 lap sem eget rengető, onnantól pedig jelentős erőforrással gazdagodhatunk egy 0-s lényért cserébe. A két képessége révén nem tudok elképzelni olyan szituációt, amikor haszontalan lenne. Bár ritkán fog önmagában meccset nyerni, de szinte minden good stuff pakliban jó kiegészítő lap lehet, ami használ Leah-t.

    Mutáns csontváz (5): Egész jó paklit lehet rá építeni válogatós versenyen. Kijátszásakor már visszaadja az árát, és ha van mellé 8-10 csontvázunk, akkor viszonylag könnyű a „J” képességét is kisütni. De frissen bontotton sem bukhatunk sokat, ha használjuk. Hagyományos környezetben a Büntető motyogó szűkebb hatókörű, gyengécske utóda – bár itt fix a dobatás.


    Nekromanta vezér (8): Rox mellé és Leah hordába hasznos erőforráslap, akár vámpírok közé is el tudom képzelni. Többet nem látok benne, de ez is bőven elég. Bontotton nem szívesen bontanám a ritkák közül.

    Rothadó katapult (3): Az Alanori katapultállomás második számú katapultja. Az ingyenes lapleszedés vonzó lehetőség – még ha az esetek felében fel is kell áldozni ekkor ha nagyon kell, termelhetünk még egyet az állomással. Bontotton is el tudom képzelni, mert nem kerül varázspontba, és egyszer biztosan működni fog (bár az ellenfél számíthat rá). Ezen kívül semmiz is, ami nem nagy előny, de ne feledkezzünk meg róla!


    Rothadó mágus (7): Rox mellé ez is hatékony lap. Akár egy zanszilánkból kijátszható, körönként termel egy csontvázat, ráadásul költségként Semmiz, ami ellen nehéz védekezni. Zarknodos paklikban viszont ezt kevésbé érzem, mivel ott az izmos csontvázak annyira nagy előnyt nem adnak.

    Rox jobb keze (7): Nomen est omen! Rox mellé hatékony a képessége, nem mindegy, hogy csak olcsó lapokat vagy bármit meg tudunk-e vele fogni! Saját paklijában a csontváz-termelés is hasznos lesz. Más pakliba viszont nem erőltetném, ott a csontváz termelés még a jelenéssel együtt is elég körülményesen jelent előnyt.


    Tuathen parancsa (3): Az 1/1 ma már marginális képesség. Hiába olcsó, kétlem, hogy komolyabb pakliban szerepet kapna. Bontott versenyen határeset, mert ott a cantrip lapok mindig hasznosak, viszont amit csinál, ott is karcsú lehet. Válogatós versenyeken viszont az előbb említett Mutáns csontváz mellé nagyon jó, mert laphátrány nélkül ad némi tápot a csontvázainknak és teszi lehetővé, hogy könnyebben behúzzuk a legerősebb lapokat.


    Yeti hegyivadász (8): A Roxat céhei yeti seregéből egy átköltözött a Résföldre, méghozzá az egyik legerősebb. Olcsó, van kompenzációja, az ellenfél lapjait hatékonyan gyengíti. A Jégdiszkoszok pedig – ha épp nincs jobb funkciójuk – laphúzásként is jól működnek, de ölésre sem utolsók. Yetik mellé tökéletes darab lesz, de egy Alanori lápvidék, vagy akár Korlátozás mellé is el tudom képzelni, ha befér a fekete szín.

    Szabó András

    Létrehozás: 2022. június 21. 10:09:44
    Utolsó frissítés: 2022. június 22. 09:21:18
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2022
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.