Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
Nektoraf
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Sárgás, viaszos testű, szőrnélküli óriásmajmok - rettenetesen agresszívek és sunyik. A bozótosban lapítva várják, hogy arra járjon valami, ami náluk jóval gyengébb, és aztán lesből támadnak." - Encyclopedia Fantasia a nektorafokról
Nézz szét a galériában!
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022.
Kérdezz-felelek 46.
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma
Résföld lapelemzés - 3. rész

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2022. július 24., BarCraft 2
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma (28)
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok (8)
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022. (4)
Lapötletek (64619)
HKK pakliszerkesztő (327)
Kérdezz-felelek 46. (13)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Résföld lapelemzés - 1 rész

Most, hogy megjelent az új kiegészítő, a Résföld, mi más is következhetne, mint a jól megszokott lapelemzés. Az értékelést tekintve két apróságon változtattam a múlt félévhez képest. Ahogy akkor is, úgy most is elsősorban már az Új Nemzedék formátumokon való használhatóságot veszem alapul, de ezúttal már fél szemmel arra is figyelek, hogy hamarosan újabb év lapjai esnek ki ebből a környezetből, így azt is próbálom szem előtt tartani, hogy abban a környezetben mennyire lesz a lap életképes. A másik pedig, hogy mivel sok olyan lap van, főleg a gyakoriak között, amivel igazából csak bontott környezetben fogunk találkozni, elhatároztam, hogy ezeket a lapokat is próbálom részletesebben kielemezni és differenciálni őket e formátumok szerinti használhatóságuk alapján.

Emiatt a pontozáson is picit változtattam:

  • 10 pont - Erős spoiler, amely több pakli alapja lehet, káosz formátumon is előtérbe fog kerülni.
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káosz formátumon is megállja a helyét.
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káosz formátumon is elférhet.
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
  • 5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is csak erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
  • 4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
  • 3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
  • 2 pont – Már bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
  • 1 pont – Inkább hagyjuk.
  • Átlényegülés (4): Picit sajnálom, hogy végül nem lapra tehető bűbáj lett belőle, mert akkor több kísérletezési lehetőséget adna, Fogadóval pl. jól működhetne. Így kissé izzadtságszagúnak érzem a használatát. A lényre rakható bűbájok komoly hátránya, hogy bizonyos esetekben ott maradnak a kezünkben, mert nincs mire rakni (az meg végképp nem szerencsés, ha az ellenfél lényét erősítjük ezzel). Bontott környezetben viszont erős lehet, mert az 1 zsz-es cantrip lapok mindig megadják a lehetőséget arra, hogy nagyobb eséllyel húzzuk fel az erősebb lapjainkat. Ki tudja, néha 1-1 lény képességét is fel lehet vele erősíteni. Válogatós versenyen meg a színtelensége is előny.


    Daxx (7): Az éjfattyak is megkapták a maguk epikus követőjüket. Összességében hasznos funkciókkal bír, de azért van bennem egy kis bizonytalanság. Az olcsóbbítása nem rossz, de az, hogy az első körben nem használható, sokat gyengít rajta más hasonló epikus követőkhöz képest. Az extra lap megadását olyan szempontból nem nehéz összehozni, hogy nagyon sok éjfattynak van erős áramlós képessége. Komoly ára viszont, hogy a 4. kör előtt ez biztosan nem szerezhető meg és bár elméletileg több lap is kinyerhető benne, a gyakorlatban ezt kizártnak tartom. Mindent egybevetve hasznos követő, de azért az éjfattyakat láttam a tesztelésen többek között Lassan járjas!, Semmi mesterés vagy Transzcendáló rakshallionos felállással is, és nem biztos, hogy az epikus követő a legerősebb választás.

    Termik epikolosszus (8): Itt viszont egyértelmű a választás! A követő képessége nagyon jól szimbolizálja a termikek kollektív tudatát, mellyel egymást segítik. 1-2 lénynél ez még nem jelent nagy előnyt, de minél több van belőlük az asztalon, annál inkább zavaró lesz még a legesetlenebbnek tűnő példányuk is, hiszen egy másik lény képességével már elég fájdalmas dolgokat lesz képes végrehajtani. Az már csak hab a tortán, hogy az egyiket még egy reakciódrágítással is megfejelhetjük. Ami számomra zavaró volt, hogy amikor már sok termik van lenn, akkor nehezen követhető, hogy most melyik az, ami már használt „K” képességet és melyik nem. Erre ki kell majd találni valami jó jelölést.


    Vlagyimir ítélete (10): A régi verziója nagy karriert futott be, és úgy érzem, ezzel ő sem marad adós. A legtöbb tömegirtáshoz képest kisebb hátránya, hogy ez nem minden esetben fogja az ellenfél összes lapját leszedni, előnye viszont, hogy az ellenfél kezét is dobathatja, és ha létrejön, akkor minden előnyt elvesz az ellenféltől. Elsősorban olyan paklikba fog bekerülni, amik kezdésnél laphátránnyal indulnak (Bűvös erdő, Fókusz meglelése, Legfőbb követő), de a színtelensége miatt nagyon sok más helyre be fog férni. Emellett Arochossal vagy más olyan kombós lapokkal is erős, amivel a saját életünket tudjuk 1-re vagy az alá csökkenteni (csak tudjunk utána felgyógyulni). A kristálytorony őrzője (8): Masszívan erős, multifunkcionális lap. Bár a két varázspont némiképp még a mai játékban is soknak tűnik, sokat nem bukhatunk vele. A kompenzációja nagyon erős, ha pedig létrejön, akkor azt az ellenfél egy lénye bánja, vagy némi tókennel és/vagy zanszilánkkal erősít minket. Külön öröm, hogy az általa termelt/lopott lényt meg is tudjuk védeni vele. Mivel Járj- és Keltető kompatibilis, illetve Zarknodos szabálylapok mellé se lesz rossz, elég sokrétű lapról beszélünk. Csak azért nem adok neki 9 pontot, mert nem vagyok benne biztos, hogy az azonos színben található Csábító papnő dominanciáját saját pakliján kívül meg tudja-e törni.


    A tudomány kudarca (5): Ez egy érdekes lap. Első ránézésre az a kérdés jut róla az ember eszébe: ezt miért kellene kijátszani. Jobban belegondolva azonban vannak szituációk, amikor bőven megéri úgy kitenni az asztalra két lapot az ellenfél kezéből, hogy azok elvesztik a kijátszáskori, és ideiglenesen a speciális képességeiket is. Egy tárgyas-kombós pakliban például nem biztos, hogy rossz opció az erőforrás-tárgyakat kirakni, és egy környi időt nyerni vele. Az éjfattyaknál is jellemző, hogy a kijátszáskori képességet és élet nélküli lényeket már könnyebben megoldjuk. Akármekkora őrültségnek is tűnik, néha egy T. Vlagyimirt sem rossz dolog így kitenni, hisz elvehetjük az asztalt takarító képességét. Arról se feledkezzünk meg, hogy a Tudomány kudarca kijátszásánál mi választhatjuk ki a két lapot, és nem kötelező mindegyiket kitenni. Ezzel együtt nem érzem többnek a lapot egy kiegészítő lapnál, de azért ne feledkezzünk meg a létezéséről, tud meglepetést okozni.

    Az anyakirálynő oltalma (7): Faék egyszerűségű védőlap két különböző paklihoz, azon belül is leginkább az epikus követős verziójukhoz. Xenók közé egy hajszállal erősebbnek érzem, mert ott a kétszínűség biztos nem fog gondot okozni, burástyáknál ez talán nagyobb bizonytalanságot jelent.


    Burástya fattyú (7): Erre a lapra rá van írva: lapelőny. Kijátszásakor huzat, legalább egy lapot megold, tókent termel. Ugyanakkor bizonytalanság is van bennem a téren, hogy hova lesz jó. Burástyák közé a kétszínűsége miatt nem biztos, hogy befér. Emellett az a gond, hogy ez akkor erős lap, amikor az ellenfél még nem épült ki. Az idézési költsége miatt viszont középjátékban reális kijátszani. Fókusz meglelése mellé viszont optimális mind a képessége, mind a színei miatt.

    Csökevényes burástya (9): Szerintem nagyon erős lap! 1 varázspontért lényt semlegesíteni egyáltalán nem rossz! Ráadásként, ha ez nem is jön össze, akkor is legalább egy tókennel vigasztalódhatunk. Ha pedig erre épp nincs szükség, akkor könnyedén ütőlénnyé avanzsálhatjuk. A költsége pedig járj kompatibilis. Itt nincs kérdésem a felől, hogy masszív versenylapot látunk.


    Ehknagorhu (7): Az új főnixpopuláció egyik tagja. Alapból „csak” egy feltámadó ütőlény – ami azért okozhat kellemetlen pillanatokat. Fajtársaival és tüzes lapokkal körítve már komoly fenyegetést jelenthet. Saját paklijában mindenképp megfontolandó a használata, máshol nem igazán látom benne a perspektívát.

    Gyémántfésű (10): Elérkeztünk a kiegészítő egyik legjobb lapjához. A Kifordított varázsdoboz óta tudjuk, hogy a két nekron idézési költségű, permanens erőforrások szép karriert futhatnak be. A Gyémántfésű gyengébb a varázsdoboznál, mert nincs meg benne a nagykörönkénti két lapelőny lehetősége, de azért ez a tárgy is olcsón generálhat lapelőnyt. Ha felhalmozódik a manánk, akkor a lopása is nagyot szólhat. A jelenése és az ereklye ikon csak hab a tortán.


    Gyémántsörényű pegazus (4): Egy újabb egy manás kék lénysemlegesítés. Nézzük, miben jobb, mint a Csökevényes burástya! Semmiben. Ennek a költsége nem kompatibilis semmilyen drágítással, nincs kompenzációja, üresben kirakva gyengébb, kétszínű, ráadásul van egy eléggé komoly hátránya. Ezek alapján esélytelennek tartom, hogy sima versenyeken találkozzunk vele. Bontott versenyeken viszont elég jó lehet, viszonylag kevés a gyakori semlegesítés, főleg ilyen széles spektrumú. Igaz, hogy a kevesebb kijátszási képesség ezen a formátumon helyzetbe hozhatja a leszedéseket a counterekkel szemben, de mindig lesz olyan lény, amit érdemes megfogni vele. És bár az egy hitelezett varázspontot a következő kör elején vissza kell fizetni, ez a hátrány az ellenfél második körében nagyon sokszor bevállalható lesz, ha ő kezdett. És legalább lesz egy zanszilánkunk vagy építő lényünk.

    Kristálytorony (5): Ritka, hogy valaminek az őrzője értékesebb, mint amit őriz, de itt ez a helyzet. Ez is inkább bontott környezetben lesz erős, a lopás mindig hasznos ezen a formátumon. Bár kell hozzá egy lény, de mivel ez már a felépítésekor szükséges, ebből ritkán lesz gond. Ha leszedik, akkor sincs nagy baj, a nullás költsége miatt kicsi rá az esély, hogy mi járunk vele rosszul. A két hasznos side-képessége miatt azt is el tudom képzelni, hogy épület pakli kiegészítőjébe be fog férni. Igaz, a kék szín erre nem igazán optimális, legalábbis hagyományos környezetben.


    Lélekkatapult (4): Önmagában kétséges, hogy bárhova be fog-e férni, inkább csak az Alanori katapultállomás „tókenjének” tudom elképzelni. Azok közül viszont talán a legjobb, egyrészt azért, mert neki van a legkisebb a hátránya, másrészről talán ez adja a legbiztosabban az előnyt. Éppen ezért frissen bontotton is elég jónak tartom a lapot. Ha a játékosok már csak a húzott lapjaikból élnek, akkor egy permanens dobatás belekényszerítheti abba is az ellenfelet, hogy ne az optimális pillanatban játssza ki a lapját.

    Manócsúzli (5): A bontott formátum újabb kedvencéhez érkezünk. Egy zanszilánk a költsége, cantrip, ez már önmagában nem rossz. Ráadásul az ellenfél bele van kényszerítve a leszedésébe, különben újabb lapelőnyt ad nekünk, és néha még egy-egy kisebb lényt is megold nekünk. Válogatós versenyen a kétszínűsége miatt kicsit gyengébb, de ott is kelendő lehet. Másfajta versenyeken ezzel együtt nem sok esélyt adok neki.


    Nargoth, a kristályfőnix (8): A bontott formátumon hasznos lapok után nézzünk fényesebb horizontra! Elérkeztünk a fórum egyik sokat vitatott lapjához. A kijátszáskori képessége igazi tókengyilkos képesség, de másfajta lényeket ritkán old meg, mert azok jelentős részének több az Ép-je, mint 3 – védekezési bónusszal. Ha viszont rásegít 1-2 Főnix fióka, akkor máris felperzselheti az asztalt. A második képessége is érdekes: optimális esetben fájóan komoly sebzést produkálhat. Hogy ez jól működjön, vagy nekünk kell rengeteg áldozható lényt bedobni komponensért, vagy az ellenfélnek kell tókenekkel telíteni az asztalát. Főnix pakliban bérelt helye lesz, és a tűz paklikban is felbukkanhat. Ezen felül sárkány- vagy a szörnykomponens révén sebző képessége miatt goblin pakliban is el tudom képzelni – de ehhez a kettőhöz már komoly kompromisszumokat kell kötni a színei miatt, ugyanis egyik pakli esetében sem érzem, hogy megéri a kéket és a pirosat is használni együtt.

    Patrícia, a résföld úrnője (7): Szirén pakliba hasznos lehet. A követő segítségével egy vp-ért kijátszható, a csábításának pedig akkor is van értelme, ha csak gyenge lények vannak az ellenfél asztalán. A követőnk „J” képességének használatához is közelebb visz, illetve a lény visszaadásával ki tudunk keresni egy erősebb szirént. Ha pedig megoldják, még egy kis jelenéses meglepetése is van.


    Szirén gésa (8): Az új reakcióknál már cél, hogy csak akkor legyen bennük egy második lap lehetősége, ha magasabb árat fizetünk érte. A szirén gésa is ilyen: a három varázspont a játék elején veszélyesen sok tud lenni. Ezzel együtt egy multifunkcionális lapot kaptunk, ami a saját pakliján kívül Zarknodos koncepciókban, vagy Fókusz meglelése mellé is helyet kaphat (ha nélkülözzük az Antimágikus rakshalliont). A kompenzációja orosz rulett, néha nagyon durva, máskor gyakorlatilag használhatatlan. Az aktiválást kívánó képessége ritkán jött létre a tesztelésen, jellemzően megpróbálták megoldani, mielőtt kihasználható lett volna. Ez viszont azt jelenti, hogy legalább két lapját elpazarolta rá az ellenfél, ami sosem rossz üzlet.

    Térfaló manaspórák (9): Már a régi is egy nagy kedvencem volt, és talán az új is hasonló sikereket fog elérni. A körönkénti keresés mindig nagyon erős képesség, bár nem olcsó. A három dobott lapból szinte biztos, hogy az egyikkel azonos típusú lapot tudunk majd keresni. Emellett pedig picit gyógyít is. Ne feledkezzünk meg az alternatív gyűjtőgeneráló, illetve pakliégető képességéről sem, bár ez szökőévente fog megjelenni.


    Toxikus burástya (7): A korábbi, univerzális burástyák után ez legfeljebb a saját paklijában kap majd helyet, és ott sem feltétlenül lesz húzólap. Jelzők szinte mindig lesznek az oldalunkon a Burástya kölykök miatt. Hogy az általa termelt méregjelzők ténylegesen mekkora kárt okoznak, elég bizonytalan. Persze nem gyenge lap, mert nagyon gyorsan vissza tudja adni az általa termelt lapot, onnantól pedig már nagy baj nem lesz belőle. A fény szentélye (5): Nem lenne rossz lap, ha nem volna szintén ebben a kiegészítőben a Tiszta lelkek városa. Így félek, hogy nem nagyon fog beférni versenypaklikba. Hiába van a városhoz képest semlegesítése és permanens sebzés-reakciója, ez egy olyan szűk szegmense a játéknak, hogy nincs komoly hatása egy mérkőzésre. Ellenben a város zanszilánkért jön, ingyen termel tókent, akár izmokat is tud osztani. Maga a szentély kiegészítő pakliba talán elfér, valamint bontott versenyeken is erős lehet, mert ott a direkt sebző lapok fontos elemét képezik a játéknak, és az építő lény sem lesz akkora gond.


    A remény angyala (7): Sokszor láttam ezt a lapot játék közben, de még mindig nem tudtam belőni az erejét. A három képessége közül a gyógyulás viszonylag ritkán fog megjelenni, a követőforgatás viszont annál gyakrabban. Ez önmagában egy megfelelő kiegészítő lappá teheti. A harmadik képessége is jó üzlet, de nagyban függ az ellenfelünktől is, hogy mekkorát fog szólni. Hasznos még a jelenés képessége, így ha megoldják az egyiket, hamarosan egy újabb példányával kell szembenéznünk, ugyanakkor a költsége miatt ez azért így is tempóveszteséggel jár. Tipikusan az a lap, amiről el tudom képzelni, hogy sokak által használt lappá válik, de azt is, hogy a mappák alján fog porosodni. Az ősmágiája miatt kiegészítő lapként mindenképpen számolni kell vele.

    A résföld tréfája (7): Érdekes lap, ám az ereje bizonytalan. Alapjáraton egy egy varázspontos, védekezős ellenvarázslat nem tűnik rossznak. 1-2 év múlva ezeket már nagyon meg fogjuk becsülni. A tréfa használatával azért kompromisszumokat is kell kötnünk. Az egyik, hogy csak asztalon maradó lapokat fog meg, ami az előző kiegészítőkben lévő reakciókhoz képest visszalépés. Nagyobb gond a dobatásának véletlenszerűsége. Ez jelentheti, hogy az ellenfél eldobja a megakadályozott lapot, ekkor a Semmibe counterelt a Résföld tréfája. Ha valami mást dob az ellenfél, az nagy rizikó. Elképzelhető, hogy ezzel jobb helyzetbe kerülünk, mintha az eredeti lap került volna a Semmibe (pl. egy másik erőforrás lapját dobattuk ki, és így már nem tud a körben megindulni), de lehet az is, hogy egy Teknősök bölcsességét fogunk kidobni, amiből biztosan nem jövünk ki jól. A Semmibe küldés miatt látok benne potenciált, de ellene szól, hogy a fehérben még mindig sok a reakció, ráadásul ebben a kiegészítőben is jött egy ennél sokkal erősebb.


    A tiszta lelkek városa (7): Egyszerű, ám hatékony lap. Angyalok közé mindenképpen hasznos, mert mind az izmok, mind a tókenek jó szolgálatot tehetnek, de épület pakliba is el tudom képzelni az aktív lények miatt, amit termel. Utóbbiban kérdéses azért a színe, de azt gondolom, hogy bőven jó lehet.

    Alanori katapultállomás (8): Épületek közé a fehér szín újabb érvet kapott az Alanori katapultállomás formájában. Nyilván a meghatározott lapok termelése nem ugyanaz, mintha csak simán húznánk egy lapot, ám a három katapult, amit megtermel, mind az ellenfél kezét, mind az asztalát, mind az ÉP-jét képes kezelni. Ezekkel a katapultokkal az ellenfélnek kell foglalkoznia. A jelzős hátrányt azért kapta, mert kellemetlennek tűnt, hogy ha már megvan a három katapult, akkor saját maga áldozásával termeljük meg vele az újabb katapultokat, hogy így kétszer is lehessen használni egyet. Persze a jelzők leszedhetők az állomásról, de ez így azért nem annyira durva szinergia, ami miatt aggódni kellene. Az épületek mellett Börtönökben, Bilincsekben, sőt akár Korlátozásban sem érzem reménytelennek a lapot – ha tudunk építőt termelni neki és ha játszunk fehér színnel.


    Az angyalgárda parancsnoka (7): Ez egy elég jó lap. Azért nem adok neki több pontot, mert eléggé bizonytalan vagyok, hogy a jó jellemű hordák összességében életképesek lesznek-e. Ha igen, akkor a pakli vele fog kezdődni. Bár védelme nincs, ha van rajta kívül 3 Kisebb angyalunk, az a győzelmet jelenti. Szerintem van értelme próbálgatni, főleg korlátozottabb környezetben.

    Az angyali kórus szava (10): Azt gondolom, hogy elérkeztünk a kiegészítő legerősebb reakció lapjához. Az alap hasonló, mint a Résföld tréfájánál: egy varázspont, védekezés, de itt egyrészről bármilyen lapot megakadályozhatunk vele, másrészt, ami talán még fontosabb, hogy van benne egy kis extra előny. Ha ki tud jönni cantrip reakcióként, akkor már nagyon megérte, de ha csak egy Kerubocskát termelünk vele, akkor is bőven jól jártunk. És ha csak simán reagált, azért az se rossz. Úgy hiszem, ezzel a lappal még bőven fogunk találkozni.


    Az úrnő hírnöke (6): Ha játékosba is lőnének a Kerubocskák, még ennél is magasabb pontot adnék. Így viszont nekem a tesztelések alatt kissé lassúnak tűnt. Általában az volt a tapasztalatom, hogy ha nincs mellette rajta kívül Kerubocska, akkor nagyon lassan termeli be őket, ha pedig van, akkor ritkán volt rá szükségem. Ezzel együtt szem előtt kell tartani, hogy egy 1.5 manás lényről beszélünk, ami visszaadja a lapját és hálózik is, így azért tud kellemetlen meglepetéseket okozni.

    Batkamanó (8): Picit a Csökevényes burástya jut róla eszemben, amennyiben ez is egy választási lehetőséget kínál egy reakció és egy izmos ütőlény között. Szerintem a burástyánál egy hajszállal azért gyengébb, mert hiába jöhet ingyen, a lap eldobása hátrányba hozhat minket, két varázspontért pedig néha drága. Ugyanakkor széles spektrumban semlegesít, ezért biztos vagyok benne, hogy találkozunk majd vele versenyeken.


    Égi dajka (7): Érdekes lap, ugyanis 20 zanszilánkért képes 20-at lőni, ami egy elég egyedi képesség. Eddigi tapasztalataim alapján ez inkább vicces, mint a durva. Amikor van ennyi erőforrásunk, már jól állunk e nélkül is, máskor ez sem segít. Saját paklijába ugyanakkor bőven beférhet.

    Főnix herceg (7): Egy kombó legenda tért vissza a játékba. Az elődjével ellentétben ezzel nem fogunk tudni végtelen sebzést összehozni, ráadásul az árához képest szolid értéket teremt. A legjobban akkor járunk vele, ha nem is játsszuk ki, hanem valahogy más módon juttatjuk a gyűjtőnkbe. Ha oda bekerül, körönként hozhatjuk vissza, ekkor szolgálhat ütőlényként, vagy leszedésként, esetleg Főnix fióka termelésként. Kevésnek tűnik az üdvösséghez, de ha az Élőholt inváziós főnixek kirotálnak, már bőven használható lesz.


    Kisebb fénydzsinn (7): Hasonló érzéseim vannak vele, mint a Főnix herceggel. Jelenleg nem meggyőződésem, hogy dzsinnek közé beférhet, de a Tükördimenzió kiesésével már ő is előtérbe kerülhet, feltéve, hogy marad annyi dzsinn, hogy a koncepció életképes legyen.

    Ostoba yeti (6): Egy agresszív hordapakliba szerintem beférhet, az anti-mágia ott nem zavaró, viszont az ellenfélnek az lehet. Az árához képest nagyot üt, és néha fel is támad (Yeti csemete ebben jól tudja segíteni). Talán még a yetik közé is ki lehet próbálni, de szerintem abba a pakliba van nála jobb lap.


    Pegazus bébi (6): Tűztomboló light. Pegazus pakliban elférhet – bár ott sem lesz a legjobb. A saját paklijában nem számít, hogy milyen színei vannak, a reagálása is szélesebb spektrumú lesz. Ráadásként akár 4/4-es lénnyé is előléphet. Ezen kívül a bontott versenyeken is jó lehet, máshol viszont nehezen tudom elképzelni. A semlegesítésénél egy Sheran védősárkánya is jobb (és az sem a counterek csúcsa) és az Üllői úti lelátókat leszámítva viszonylag kevés helyen tudom elképzelni a zöld és a fehér színt együtt.

    Szeráf (3): Tipikus angyalos képessége van, ugyanakkor drágán és csak „J”-re teszi a dolgát. A saját paklijába bőven lesznek jobb lapok. Bontott környezetben közepesen használható lap lehet, egy elhúzódó mérkőzésen nagyon jó lesz behúzni, mert ha összejön a képessége és visszahozhatjuk az egyik legerősebb lapunkat, azzal gyakorlatilag meccset nyerünk. A játék elején azonban nem lesz túl nagy öröm, ha a kezünkben van.


    Vhulkhan, a magmalord (8): Egy lopós dzsinnünk már van, ami meglehetősen hatékony is, ám Vhulkhan barátunk hozzá képest olcsóbb, ráadásul az epikus követővel akár 1 varázspontért leszedésként is funkcionálhat. Ezután eléggé meg fogja keseríteni a kisebb lények és épületek életét. Ez utóbbi képesség, bár jelenleg a viszonylag kevés játszott építmény miatt másodvonalasnak tűnhet, azonban van egy olyan érzésem, hogy év végére ez már fel fog értékelődni… de mindent a maga idejében. A béklyók lerázása (6): A blokkoló pakli is megkapta a maga erősítéseit, ezek egyike A békylók lerázása, ami azonban szerintem még idő előtti. A két varázspontos leszedés nem túl acélos, ennél sokkal erősebbek vannak. A kettőért két lap dobatástól sem esek hasra. Az érdekes képessége a gyűjtőből működő „blokkolása”, ami garantálja, hogy a lapjaink fogják az ellenfelünk max vp-jét csökkenteni. Nekem ez most még kevésnek tűnik a blokkoló pakliba, de nem zárom ki, hogy 1-2 éven belül már elég erős lesz hozzá.


    A tudat ellensége (7): Na, ez már egy fokkal hatékonyabb, részben az ára miatt, részben pedig azért, mert a képessége, ha meg tudjuk védeni, visszaadja a lapot, amit felhasználtunk rá. Ráadásul 3 lapból egyet keresni gyakran jobb is, mint simán egy lapot húzni (kivéve azt a szerencsétlen helyzetet, ha egy varázslat sincs köztük). Ha pedig már pár lényünk kinn van, akkor varázslatként egy cantrip blokkolással lephet meg minket. Ezenkívül még el tudom képzelni valami főleg varázslatokkal operáló kontroll pakliba a keresése miatt, bár oda szerintem vannak jobb lapok.

    Blobbakish (9): Mind a Varkaudar tűzmágus, mind a Xeno Ct’lauhud elég szép karriert futott be a dobatás alapú reakció képességével, amire igen kevés lappal lehet reagálni. Ez a kártya hasonló képességekkel van megáldva. Sajnos ezeknél egy hajszállal gyengébbnek gondolom, ugyanis a reakcióként való használata nem ingyenes, és azért jóval szűkebb spektrumban működik, mint a másik két lapnál. Ezért cserébe viszont kapunk egy nagyon masszív lényt, ami igen hamar pontot tehet a játék végére. Termik pakliba különösen durva volt a tesztelés korai szakaszában, mivel ez a hetes korlát csak saját magára vonatkozott, így korlátozni kellett. De így is nagyon erős lap maradt.


    Bomtar vétója (8): A két 1 varázspontos fehér ellenvarázslathoz képest, amit láttunk, kicsit gyengének tűnik a maga másfél varázspontos költségével. Ugyanakkor ez az extra költség jócskán kompenzálva van – szó szerint. Ha megakadályozzák, akkor kikereshetünk belőle egy másikat - ez különösen hatékonnyá teheti! Egy reakció csatában érdemes lehet hagyni, hogy ne jöjjön létre, majd az eredeti lapra reagálni, hogy kisüssük ezt a képességét. Hogy dobatásra is keresheti magát, már csak hab a tortán. Azért az Angyali kórus szavának az erejével nem ér fel, de a Résföld tréfájánál jobbnak tartom.

    Corlan (8): Szép nagy állat - emellett még hasznos is! Egy blokkoló pakliban könnyen kijöhet 2-3 varázspontért. A reakciódrágítás, az Élet: 1, a 6 ÉP és a mágikus védelem együttese garancia, hogy ne lehessen könnyen megoldani. Külön öröm, hogy nem csak ütőlényként tud működni, hanem egy gyakorlatilag minden korlátozó szabálylapot kikerülő erőforrása is van. Lényesebb blokkoló pakliba bérelt helye lesz, de avatárok vagy Kragoru mellé is el tudom képzelni (bár ott gyengébb, ha nincs követőnk, akkor magasnak számít az idézési költsége).


    Debütáló termik (7): Érdekes lap. Viszonylag olcsó, 3 képességet is meg tud akadályozni, viszont erősen szituációfüggő, hogy éppen ez mennyire lesz hatékony. A leszedések elleni védelme nem valami acélos. Termikek közé valószínűleg bekerül, és erősen a meta függvénye, hogy vajon más pakliban helyet kap-e.

    Destruktív termik (7): Valóban romboló lett ez a termik: tiltja a kijátszáskori képességet, sem a gyűjtőt nem tudja az ellenfél használni, s még egy lapját is a gyűjtőbe küldheti. A §¨ képessége más termikekkel összehasonlítva valamivel gyengébb, viszont a követő ezen tud segíteni. A halálsikoly képessége kellemetlen lehet egy elhúzódó mérkőzés során. Összességében termikek közé ezt a lapot erősebbnek tartom, mint az előzőt, azonban amíg annál látok rá esélyt, hogy legalább kiegészítő pakli szintjén máshova is bekerül, addig ez inkább egy paklis lapnak tűnik.


    Kreatív termik (10): Elérkeztünk a termik generáció legerősebb lapjához, ami más paklikban is megállja a helyét. Önmagában véve is pozitív, hogy van egy a Homokgólemhez hasonló képessége, ez legalább kiegészítő pakli szintjén minden olyan pakliban felveti a használatának lehetőségét, ami játszik Rhattal. A húzó képessége nagyon erős, bár nem használható minden helyzetben. Ha sok asztalon maradó lappal játszó, terülős paklit használunk, akkor szinte garantálható, hogy kevesebb lapunk lesz, mint az ellenfélnek. Ha mindez nem lenne elég, fekete – pardon, világoszöld – halálként még a gyűjtőből is vissza tudja hozni az egyik társát. Nem zárom ki, hogy a kiegészítő legerősebb lapját tartjuk a kezünkben…

    Lassító gityola (10): Vagy lehet, hogy most vagyunk a kiegészítő legerősebb lapjánál? Nehéz megítélni, de az tény, hogy a Rhattnak ezúttal kijut a jóból. Ugyan a lap a kijátszásakor semmit sem csinál, ám ingyenes, így kockázatot sem jelent a kijátszása. Ha csak a Rhatt és a színtelen lapokat vesszük alapul, már akkor is kereshető vele többek között Aszályvarázs, V’cz, a remete, vagy akár az előbb bemutatott Kreatív termik is. Ha más színekben gondolkodunk, csak úgy hemzsegnek a spoiler lapok a listán! Dornodonnal kifejezetten erősnek tűnik, ugyanis a Fekete kos rituáléja és a Buckaquwarg is kereshető a szín isteni szettjéből, és akkor a Sárkánykőről – amivel kisebb kombóba is bele lehet kezdeni – még nem is beszéltünk. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sokféle pakliban fog még megfordulni ez az apróság.


    Laudáló termik (7): Az előző két nem gyakori termikhez képest ezt gyengébbnek tartom. A kijátszáskori képességek megakadályozása jó, de 3 ilyen termik is van, ez talán feleslegesen sok. A §¨-s képessége bizonyos paklik ellen nagyon jó, máskor azonban nem sokat ér, és be kell várnia a barátait, hogy valami értelmeset csináljon. Nálam ez a lap meta függvényében szorulhat vissza a kiegészítő pakliba, vagy kerülhet az alapkoncepcióba. Meglátjuk, mi lesz belőle!

    Picinyke csoda (3): Ez egy kevésbé csodás lapja a színnek. Versenykörnyezetben nem tudom elképzelni a használatát, bontott versenyeken érdekes lap lehet. A játék elején, pl. a második körben, ha nem mi kezdtünk, elég vicces, hogy egy leszedéssel a manahátrányunkat kompenzáljuk. Elhúzódó mérkőzésen már nem fogunk örülni neki, hiszen csak lényeket szed le – azokat sem biztosan.


    Redukáló termik (6): Az 1/1 nem nagy kincs a játékban. Az olcsóbbítás nem rossz, de mivel sok az egy varázspontos termik, ennek haszna felől is vannak kétségeim. A termik követő és az ősmágia ikon azonban elég érv arra, hogy kipróbáljam – legalább a kiegészítő pakliban. A grafikája a társaiéhoz hasonlóan igen hangulatos!

    Reflektáló termik (8): Talán a legerősebb nemgyakori termik a listán. A reakció-spektruma a legszélesebb, hiszen rögtön kétféle típusú lapot is meg lehet vele fogni – ezért van némi költsége. A kompenzációja is masszív, és ha sikeresen létrejött, nem egyszerű megoldani, hiszen sok leszedés varázslat alapú, amik ellen tud védekezni. Az idézése meg a félkarú rablón három cseresznyét ér! Ezt akár valamilyen good stuff pakliban is el tudom képzelni.


    Termik evolúció (7): Termikek közé mindkét képessége hasznos, más pakliba viszont nehezen tudom elképzelni. Csak a reakció képessége miatt nem érdemes használni, a keresés eléggé paklispecifikus – ha nem morfot szeretnénk keresni vele.

    Termik spóra (8): Túlzónak tűnhet a pontszám, de a lapban sok lehetőséget látok! A Szomjazó féreg is hébe-hóba előkerül a versenyasztalokon, ha gyorsan szeretnék az általa termelt zanszilánkokkal pontot tenni a mérkőzés végére. A Termik spóra részben gyengébb a féregnél, hiszen körönként csak egy zanszilánkkal erősít minket. Cserébe ősmágiás, gyógyít, és ami a legfontosabb: a középjátékban sem válik haszontalanná – ezért több is használható a pakliban. Termikek között biztosa lesz a helye, de drágító szabálylapok elleni kiegészítő lapnak is hasznos, ha játszunk zanszilánk költségű lapokkal.


    Termiknátor (7): A harmadik, kijátszáskori képességeket blokkoló termik. Az előzőeknél ez valamivel drágább, de az olcsó termikek mellett elférhet belőle egy-két darab. A §¨ képessége az egyik leghatékonyabb a termikek közül. Egy izommal is meg tudjuk ajándékozni, ami a potenciális lapelőnyön felül azért jó, mert ez a pakli egyik ölőlapja, így számítani fog a sebzése. Az egyetlen baj vele, hogy leszedésekkel viszonylag könnyen megoldható. Kérdőjeles, hogy más paklikban használható-e, most még inkább nem, de eljöhet az ideje.

    Téveszme (2): Nehéz megérteni a lap lényegét. A kijátszása sem tényleges, sem minőségi előnyt nem rejt, hiszen mindkettőnktől dobat – mindenkitől véletlenszerűen. A varászpont-termelés jó lehetne, ám az első körben nem használható, a kései játékban meg jellemzően felesleges, illetve általában a varázspont termelés ilyenkor laphátránnyal egyenértékű. Ha nekünk már nincs lapunk, akkor körönként dobat egyet, de ennyi erővel egyszerűbb és hatékonyabb egy Vízióhalált kijátszani. E mellett kapott egy második színt – így már draftokon sem lesz mindig jó. Talán egy darabot használnék belőle frissen bontott környezetben, ha nem bontottunk Vízióhalált. Érdekességként említhető, hogy megszületett az első, szörnykomponenst tartalmazó varázslat. Ennek játéktechnikai jelentősége nincs, egyszerű nyomdahiba.


    Védelmező (6): Egy védő és egy leszedő funkció egy két manás, idézéses lényen. Külön-külön egyiket sem érzem annyira erősnek, hogy csak amiatt elgondolkodjak a használatán. Így, hogy egy lapon vannak, talán valamiféle lényes koncepcióban elgondolkodnék a használatán, de inkább csak korlátozott környezetben.

    Szabó András

    Létrehozás: 2022. június 17. 13:02:40
    Utolsó frissítés: 2022. június 20. 09:35:18
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2022
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.