Lord Humul 1. fordulója
TÚLÉLÕK FÖLDJE | Betáplálva: 2003. febr. 20. 8h:33'
EZ A 1. JÁTÉKHETED, 1. FORDULÓD
2. játékheted kezdete: febr. 27.
A következõ fordulódat legkorábban
a 2. játékhéten tudjuk betáplálni.
| KALANDOZÓ: #4375
SZÁMLA : #XXXX
ZSETONOK : 230
Ingyenforduló: 43 Extra forduló: 18 |
|
LORD HUMUL KALANDJAI
7 nap telt el azóta, hogy letáboroztál. Az idõ esemény nélkül telt el.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+22 életerõ.)
vi 5 3 30 | viselkedésed: 5 3 30
|
Mostantól normális mennyiségû rizikót vállalsz, legfeljebb a veled egyforma erõs szörnyekkel küzdesz meg. Merészségi
szinted ettõl kezdve 5. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A
szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerõd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a
harcból. [0 pontot használtál fel, van még 114.]
fgy 50 40 | felt. gyógyítás 50 40
|
Úgy lesz, ahogy akarod - amint a parancs feltétele teljesül, végrehajtódik. [0 pontot használtál fel, van még 114.]
e 40 | élelemszerzés 40 pontért
|
Megérezve magas fûbõl érzõdõ szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy
cidrizõ szárnyas gömböc. (ld. enc.) Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.
Vad csatakiáltással, felemelve a botot ellenfeledre rohansz. Bottal kegyetlenül megütöd a szárnyas gömböc testét. (1
támadással 6 életpontot sebezve.) Egy gyenge harapást kapsz a jobb válladba. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A
szárnyas gömböc összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
5 tapasztalati pontot kaptál. Hatalmas, tüskés bokorra emlékeztet a bozótmalac. Téged azonban nem tud átverni, a
legtökéletesebb vadásztrükköt alkalmazva elejted a fehér húsú állatot. (+5 kaja.) Már az sem segít, ha kezeidet
összedörzsölöd, a fagypont alatti hõmérséklet dermesztõen rettenetes (-1 életerõ). [40 pontot használtál fel, van még 74.]
m 1 2 1 | mozogsz északkeletre, keletre, északkeletre
|
[8,3] Még mindig füves síkságon vagy. Különösen jeges területhez érkezel. Nagyon csúszik! Többször el is vágódsz, nem is
csoda, hogy hátsód sajogni kezd. Megérezve magas fûbõl érzõdõ szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. A fûben
meglapulva reménykedsz, hogy az ellenfeled nem vesz észre. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze
kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Felismered. Ez egy sarki róka. Amint eltûnik szemed elõl, kikecmeregsz a
rejtekhelyrõl.
Találkozol egy rövid, fekete hajú, szürke szemû, szakállas törpével. Jobb kezében egy kõkalapácsot, bal kezében egy
bõrpajzsot látsz. Bronzpáncélt visel. Integetve üdvözöl.
- Hahó! A nevem Acélfejû Biran. - beszéd közben végigmustrál Téged. Nem sokan úszták meg a kontinens lakói közül a
pusztító tüzet. Erre röviden elmeséled neki történetedet. A nagyszakállú törpe bólint, megértése jeléül. - El tudom
képzelni, hogy mi mindent állhattál ki. Itt, azt hiszem már bõven fogsz találni ennivalót, és patakokat, iható vízzel. Legjobb,
ha kelet felé mész: amint a tûz nyomai eltûnnek, egyre több élelem van, erdõket, kisebb településeket is találni fogsz. Nem
árt azért, ha óvatos vagy, mert igen veszedelmes szörnyek is élnek errefelé! Nem árt egyébként, ha tudod, hogy ha keletre
21, északra 18 mérföldet mész, eljutsz egy nyugati õrtoronyhoz. Itt egy varázsló lakik, aki, ha tanítani nem is tud, talán adhat
valamilyen hasznos információt, vagy megbízhat valamilyen feladattal. Nekem tovább kell most mennem. Tudod, a nyugati
határvidéket járõrözöm, nehogy valami csúf dolog bejusson a Kiégett Földrõl. Járj szerencsével! - elbúcsúztok, és õ
továbbáll.
Egyre nehezebb a mozgás összefagyott végtagjaiddal, egyre fájdalmasabb, ahogyan a hideg levegõ a tüdõdbe hatol (-1
életerõ).
(Továbbmész...) [9,3] Síkság, továbbra is csak síkság. A sík vidék a védtelenség érzetét kelti benned. Ráadásul a mindent
egyenletesen beborító hó miatt, ha úgy hozza a szükség, a természetbe beleolvadás is teljesen reménytelen. Valami
érdekesre bukkantál: azonosítasz magad elõtt egy tûzbokrot. (ld. enc.) Megérezve magas fûbõl érzõdõ szagot, rájössz, hogy
valami rád leselkedik. Hamar rájössz, hogy a feléd közeledõ szörny egy didergõ rambó bogár. (ld. enc.) Éhes szörny
kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.
Félelmet nem ismerve a másikra ugrasz. Oopssz, ez mellément! A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 3
életpontot vesztesz.) Bottal kegyetlenül megütöd a rambó bogár kitinpáncélját. (1 támadással 2 életpontot sebezve.)
Ocsmány csáprágóját a rambó bogár hasadba mélyeszti. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Ellenfeled menekül, te pedig
túl fáradt vagy, hogy kövesd.
Már gondolkozni is alig tudsz a hidegtõl, elhagyatott összefagyottságban (-1 életerõ). Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)
(Továbbmész...) [10,2] Továbbra is síkságon vagy. Épp azon töprengsz, vajon mennyi élet veszett oda a jégpáncél
borításában, amikor elrepül orrod elõtt egy pillangó. Szegény teremtés, gondolod, nem fogja sokáig bírni ebben a hidegben.
Továbbindulsz, de közben még látod, amint a pillangó összefagyott szárnyakkal, egy zuhanórepülés végén eltûnik a mély
hóban. Látsz egy mély kutat. (ld. enc.) A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messzirõl kiszúrod. Egy
fagyoskodó rambó bogár közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erõsebb, elmosolyodsz. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy
demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.
Meglengetve a botot ellenfeledre rohansz. Bottal iszonyatosan megcsapod a rambó bogár fejét. (1 támadással 2 életpontot
sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bottal gyilkos
csapást mérve bezúzod a rambó bogár testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) Csáprágójával a rambó bogár megsebzi a
jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A rambó bogár összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de
végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
5 tapasztalati pontot kaptál.
(Feltételes gyógyítás:) Egyszer csak észreveszel egy aszpirin-bokrot. Kicsi, fehér, bogyó alakú termésének gyógyereje már
régóta közismert. Leszüretelsz párat, majd bekapod õket. Pár óra múlva megmutatkozik a hatása. (+8 életerõ.) Már csupán
egy remegõ jégcsapnak érzed magad (-1 életerõ). [70 pontot használtál fel, van még 4.]
m 1 1 1 | mozogsz északkeletre, északkeletre, északkeletre
|
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]
m 1 2 | mozogsz északkeletre, keletre
|
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]
f 4 | kísérletezel a 4. tárggyal
|
Nincs elég pontod ahhoz, hogy ezt a parancsot végre tudd hajtani. [0 pontot használtál fel, van még 4.]
Fáradtan a napi megpróbáltatásoktól, táborhelyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A kalandozás közben
szerzett tapasztalatok jó hatással voltak. (+1 max. életerõ.)
Megjegyzés: próbálj minden fordulóban legalább négy mezõt lépni. A mozgás az a parancs, amelynek hatására a legtöbb
dolog fog veled történni: szörnyekkel, más játékosokkal találkozol, épületeket, növényeket fedezel fel, nyomokat, vizet, és
néha ennivalót is találsz. Persze, költheted mondjuk az összes pontodat mondjuk fegyverrel való gyakorlásra is, de így
korántsem lesz olyan érdekes a fordulód eredménye.
Sejtéseid támadnak a harcban ejtett sebekrõl. (ld. enc.)
Ebben a körben 4 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 4 pontot vihetsz át. Kapsz még 120 pontot. A következõ körben
tehát 124 pontot költhetsz el.
SZÁRNYAS GÖMBÖC (12. SZÖRNY)
Ezek a szõrös testû, denevérszárnyú repülõ ragadozók apró méretük ellenére meglepõen szívós támadók tudnak lenni.
Gyorsaságuk miatt nehéz õket eltalálni, talán legjobb megoldás egy ütõfegyverrel lecsapni õket.
|
TÛZBOKOR
Nagy szavanna-tüzek után a fekete síkságon gyakran látni itt-ott egy tovább lángoló kupacot. A tûzbokrok, szívós, nedves
ágai ugyan könnyen meggyulladnak, de nagyon hosszú idõ alatt égnek el. Minden, a vadonban sok idõt töltõ vándor és
kalandozó (akárcsak Te is) tudja, hogy milyen jól lehet ezt a növényt tûzrakásnál vagy fáklyaként használni. Ahhoz, hogy a
tûzbokorról egy fáklyának alkalmas botot vágjál, mindössze a KT 36 parancsot kell kiadnod, 3 pontért. A fáklya
meggyújtása szükség esetén nem fog gondot okozni, hiszen, mint az elõbb említett kategóriába tartozó vadon-szakértõ, akár
néhány kemény sziklával és egy kis szalmával is képes vagy tüzet csiholni.
|
RAMBÓ BOGÁR (14. SZÖRNY)
Ez az apró (csak fél méter), de igen harcias bogár nehezen állítható le, ha egyszer nekimegy valakinek. Kitinpáncéljáról a
vágófegyverek nagyon könnyen lecsúsznak. Fõként sík terepen van rá esélyed, hogy péppé verd. Nem ehetõ, akárcsak a
legtöbb szörny.
|
MÉLY KÚT
Idõnként a sík vidékeken rejtélyes, mély kutakkal találkozhatsz. Ezek mélyén néha elfelejtett kincsek, még ritkábban víz, de
majdnem mindig egy éhes szörnyeteg lakik, aki több mint boldog, ha a sült galambok egyenesen a szájába repülnek. Ha
kíváncsiságod mindenképpen legyõzi a bölcs elõrelátásodat, akkor lemászhatsz, ha van köteled, a H 92 paranccsal, 14
pontért. Mivel azonban a dolog elég nehéz és veszélyes, azok, akiknek a Mászás szakértelme 2 alatt van, nem
próbálkozhatnak a dologgal (ez ugyanis kimerítené az öngyilkosság fogalmát, és így a biztosító sem fizetne).
|
HARCCAL KAPCSOLATOS ALAPFOGALMAK
Most, hogy az elsõ csatáidat megvívtad, és láttad, hogyan zajlik a dolog élesben, nem árt néhány dolgot tisztázni. Minden
fegyvernek van egy adott sebzése. Ezt általában valahogy így jelöljük: d6, vagy 2d4, vagy d3+2. Ezeket a következõképpen
kell érteni: pl. a d6 sebzésû fegyver esetén a számítógép dob egy képzeletbeli, hatoldalú "kockával". Ennyi életpontot sebzett
a fegyver (vagyis valahol 1 és 6 között). A d8 nyolcoldalú, a d12 tizenkétoldalú képzeletbeli "kockát" jelent. Ha ez elõtt egy
szám is van (pl. 3d4), akkor az azt jelenti, hogy többször dob a gép a kockával: a példa szerint 3-szor egy 1 és 4 közötti
számot. Végezetül, ha az egész után van egy plusz, az azt jelenti, hogy a sebzéshez még ennyi hozzáadódik. Pl. d6+2 esetén
ha a kockával 3-at dobunk, a sebzés összesen 5 lesz. Másik példa: egy 3d6+3 sebzésû fegyverrel 6 és 21 közötti sebzést lehet
okozni (ugye stimmel?). Nyilván, a d6 sebzésû fegyvernél jobb a d6+2 sebzésû, és még jobb a 3d4 sebzésû. Ököllel
alapállapotban d3 sebzést tudsz csak okozni, magas ökölvívás-szintû harcmûvészek ennek többszörösét. Ha egy szörnyet
megsebzel valamennyire, de utána vagy õ, vagy Te elszaladsz, akkor visszatérhetsz újból megküzdeni vele. A labirintusok
lakói a kalandozókhoz és a felszínen lakó szörnyekhez hasonlóan regenerálódnak, sokan közülük teljes egészségüket
visszanyerik, mire újból visszatérsz megküzdeni velük. Elképzelhetõ tehát, hogy egy szörnyet 2-3 nekifutásra fogsz tudni
legyõzni. Ha ennyibõl sem sikerül, jobb, ha feladod a dolgot: mielõtt újra próbálkozol, nem árt, ha gyûjtesz még némi
tapasztalatot és/vagy jobb fegyvert. Elképzelhetõ, hogy kevesebbet sebzel a fegyvereddel a lehetséges minimumnál, ugyanis
az ellenfél védekezése csökkenti a sebzést. Ahhoz, hogy a további ismereteket szerezhess a harcról, több fegyvertípus
használatát is meg kell tanulnod.
|
KARAKTERLAP |
Lord Humul, egy fekete, hosszú hajú, zöld szemû ember férfi vagy. A bõröd kreolszínû. Ez az 1. fordulód.
Erõ: | 12 | | Szint: | 1 | | Merészség: | 5/5 | | Magasság: | 168 cm |
IQ: | 15 | | Támadás: | 0 | | Aggresszió: | 3 | | Testsúly: | 107 kg |
Ügyesség: | 14 | | Védekezés: | 0 | | Menekülés: | 30 % | | Életkor: | 21/21 év |
Egészség: | 12 | | Életpont: | 61/33 | | Jellem: | semleges | | Tul. pont: | 0 |
Szerencse: | 17 | | Varázspont: | 0/0 | | Pénz: | 0 arany | | Kép. pont: | 0 |
|
Eddig összesen 5 szörnyet (2 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 10 TP-t kaptál. Jelenleg 21 TP-d van. A következõ szinthez még 9 TP szükséges.
HARCI ISMERETEK |
| ütõfegyverek: | 1 | | | | | | |
|
EGYÉB ISMERETEK |
| 1. rejtõzködés: | 1 | | 2. nyomkövetés: | 1 | | 3. gyógyítás: | 1 |
4. vadászat: | 1 | | | | | | |
|
FELTÉTELES PARANCSOK |
gyógyítasz 50% életerõ alatt 40 TVP-ért |
|
NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve) |
1 | * | bot (#4) | | | | | | |
4 | | kaja (#2) | | | | | | |
1 | * | vizestömlõ (#3) | [üres, kapacitás: 20] |
|
Összsúly: 4.40 kg | Megterheltség: 12% |
|
EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD... |
4 | | kaja (#2) | | | | | | |
|
|
E körben tett lépéseid térképe |
|
(7,4) szárnyas gömböc (#12)
(8,3) sarki róka (#636), egy törpe férfi
(9,3) tûzbokor (#35, belõle készíthetõ: #36), rambó bogár (#14)
(10,2) mély kút (#93), rambó bogár (#14)
Mindenkinek: UL-t minden fordulóban automatikusan küldünk, tehát a Spec. Kódoknál csak akkor kérj, ha elvesztetted
vagy elrontottad a tartalékot. Nem árt, ha az UL tetejére azt is ráírod, hogy ez éppen hányadik forduló lesz. Kedves
Játékostársunk! Lehetõség van FAXon is UL-t küldeni, az alábbi feltételekkel: 1. Kérjük, hogy amennyiben lehetõség van
rá az eredeti UL-t faxoljátok, ha ez nem megy, akkor csináljatok az ÜRES UL-rõl fénymásolatot, azt töltsétek ki és azt
faxoljátok el.
2. Kérjük, hogy az UL-t FEKTETVE faxoljátok!
3. Amennyiben fénymásolatot küldesz, NE küldd el az egész A/4-es lapot, vágd ki belõle az UL-t!
4. A fénymásolás során ne nagyítsd fel az UL-t! (És ne is kicsinyítsd le!)
5. Az UL-t úgy töltsétek ki, hogy az a faxolás után is olvasható legyen, tehát semmiképpen SE ceruzával, és NE túl
vékonyon fogó tollal!
6. Amennyiben a faxotokon van FINE, vagy SUPER FINE (illetve egyéb minõségjavító opció), akkor használjátok azt!
7. Faxon mentális üzenetet küldeni NEM lehet!!
8. Egy UL-t csak egyszer küldj el!! Ha a fax olvashatatlanul érkezik, akkor postán visszaküldjük a feladónak, amennyiben
meg tudjuk állapítani, hogy kié volt. Ezért 5 zseton kezelési költséget számítunk fel. Telefonon, illetve faxon visszajelezni
nem áll módunkban.
A FAX száma: 291-14-38. (Ezen a számon csak FAX készülék van!)
Figyelem: a fordulókat faxon visszaküldeni sajnos nem áll módunkban.
|