Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Fűszerraktár
(Ősök Városa építmény)
Küldd el képeslapként!
"Átvert az az átok remete! Kincset ígért, de ebben a raktárban csak fűszer és fűszer van, ameddig csak ellátni." - gondolatok egy galetki szájából, a kaland folytatásához szükséges nagy ötlet megszületése előtt
Nézz szét a galériában!
Daxx - egy másik univerum
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
LXII. Alanori Olimpia
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Aukciós statisztika
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Daxx - egy másik univerum (1)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
A Sötétség Kora - helyzetjelentés 3. (12)
Lapötletek (65032)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Túlélők Földje Szabálykönyv - Egyéb

Most már ismered a játék környezetét és néhány alaputasítást. Már csak az van hátra, hogy megtanuld, hogyan kell mindezeket a parancsokat megírnod nekünk. Ha Interneten játszol, ugorj oda, ha viszont postai úton szeretnél játszani, akkor olvass tovább. Mindig, amikor levelet kapsz tőlünk postán arról, hogy mi is történt a karaktereddel, egyben küldünk egy ún. Utasítás Lapot is. Erre rá kell írnod a saját nevedet, a karaktered hivatkozási számát, a számlaszámodat és azt, hogy hányadik fordulónak az UL-jét küldöd. Ezek egyikét se felejtsd el, mert különben nem tudjuk az utasításaidat betáplálni, és az UL-t kénytelenek vagyunk visszaküldeni. Kérjük az UL-t NE ceruzával töltsd ki, mert az nagyon nehezen olvasható. Természetesen aki az interneten játszik, annak nem kell postán küldenie semmit, minden e-mailben történik.

Ezután sorban fel kell sorolnod az arra a körre szánt parancsaidat. Minden sorban az első vonalra írd a parancs rövidítését, ezután jönnek a paraméterek. Nem árt, ha minden parancs mellett megjegyzed magadnak azt is, hogy a parancs hány pontba került. Így végül ellenőrizheted, hogy nem használtál-e el több pontot, mint amennyi a rendelkezésedre áll. Ezt a bekeretezett rovatot a forduló betáplálásakor mi nem figyeljük!

Alább látható egy példa az Utasítás Lap kitöltésére. Ezt a példát gyakran nézd meg, az első néhány UL kitöltése előtt mindenképpen.

Maximum 20 parancsot adhatsz ki. Mindig ellenőrizd le még egyszer, hogy jól, a megadott formátumban, paraméterekkel adtad-e ki a parancsokat, és valóban azt fogják-e csinálni, amit Te akarsz, mert a már beküldött UL-en utólag nem tudunk változtatni. (Az ilyen dolgokat kérő levelek általában 1 nappal később érkeznek meg.) Legfontosabb azt ellenőrizni, hogy a mozgásokat jól számoltad-e, hiszen egy épületbe való belépés nem fog sikerülni, ha nem azon a mezőn vagy, ahol az épület.

A kitöltött lapot ezután postára adod, és cserébe mi elküldjük az újabb levelet. Minden 7 napon beküldhetsz egy UL-t. Ez egy játékhét. Az UL-eket egymás után tápláljuk be. Ez azt jelenti, hogy egyszerre mindig egy játékos lép, akár egy társasjátékban.

Ha az UL a következő játékheted első napjánál korábban érkezik, akkor csak a játékheted első napján fogjuk betáplálni. Amennyiben kimaradsz egy körből, akkor egy játékhéten két UL-t is küldhetsz (hogy behozd a lemaradást). Ilyenkor sorszámozd be őket, hogy tudjuk, melyiket kell előbb betáplálni.

Egy borítékban többen is küldhettek UL-t. Ha számít, hogy milyen sorrendben tápláljuk be, akkor ezeket is sorszámozzátok be. Ilyenkor feltétlenül egy borítékban küldd az UL-eket, mert ha levelezőlapként érkeznek, akkor nem tudjuk garantálni a megfelelő sorrendet. Ha ráadásul még a borítékba is a megfelelő sorrendbe rakva teszed őket (és nem jól összekeverve), azt külön megköszönjük. Ha az UL-ek be vannak sorszámozva, akkor egy UL-t addig nem táplálunk be, ameddig az előtte levőt nem tudtuk betáplálni. Tehát ha pl. az 1-es sorszámúnak nincs pénz a számláján, akkor addig a 2-10-ig számozott karakterek sem tudnak lépni. Éppen ezért kérjük, hogy csak akkor sorszámozd be az UL-eket, ha tényleg összefüggnek egymással. Ha egy karakterednek egyszerre több UL-t is küldesz, akkor technikai okok miatt nem tudjuk garantálni, hogy egy nap alatt az összes forduló be lesz táplálva.

Mivel a fordulók táplálása és nyomtatása nem feltétlenül egy időben történik, ezért az olyan típusú kívánságokat mint: "A következő UL-t csak akkor tápláld be, ha legalább 28 pontért tudtam gyakorolni", sajnos nem tudjuk teljesíteni.

Többeknek problémát okozott, hogy a számlaszámukat megláthatja más is, amikor megmutatja neki a fordulóját. Ennek elkerülésére a következő megoldást találtuk ki: a 3. fordulótól kezdve a számlaszám nem jelenik meg a forduló fejlécében.

Az UL-en van egy Speciális Kódok mező. Ha egy plusz Utasítás Lapot szeretnél kérni, írd be ide azt, hogy UL. (Egyet mindig automatikusan küldünk, tehát csak akkor kérj plusz UL-t, ha elhasználtad a tartalékot.) Minden 10, külön kért UL 5 zsetonba kerül. Ha esetleg egy Jelentkezési Lapra van szüksége egy barátodnak, akkor írj ide JL-t. Ha azt szeretnéd, hogy a számlaszámod megjelenjen a forduló fejlécében, akkor az SZL spec. kódot használd. Ennek hatására a számlaszám újból megjelenik a forduló fejlécében. Az SZL kód újbóli használatával a számlaszám ismét titkos lesz.

A címváltozás rovatban, ha akarod, megadhatod a telefonszámodat is. Ilyenkor ezt mindenféle visszajelzés nélkül felvesszük az adatbázisba, és ha más kalandozóval találkozol, ezt is megadjuk neki, de a te fordulód fejlécében nem fog szerepelni.

Minden igyekezetünk ellenére is előfordulnak néha hibák. Leggyakoribb az, hogy az operátor hibásan gépeli be az UL-t. Az elgépelések kiküszöbölésére vezettük be az ellenőrzőszámot. Ennek használata egy picit figyelmesebb UL-kitöltést kíván, viszont szinte teljesen kiküszöböli a leggyakrabban előforduló elgépeléseket. Az ellenőrzőszám kiszámolása nagyon egyszerű feladat: az UL-en szereplő összes 1000-nél kisebb paramétert össze kell adni. Bele kell számolni az épületek sorszámait (500-600 feletti számok), és a jellemekre, nemekre, hívőkre (988-999) kiadott parancsok paramétereit, de nem kell beleszámolni az 1000-nél nagyobb paramétereket (karakterszámok, JLK parancs). Szintén nem kell beleszámolni a sorszámot, a fordulószámot és a TVP költséget, ugyanis ezek nem utasítások paraméterei (A fentiek alapján a példa UL-en fekete kiemeléssel jelöltük meg azokat a számokat, amelyeket összeadva kaphatod meg az ellenőrzőszámot). Az ellenőrzőszám használata nem kötelező, azonban erősen javallott, mert a saját érdekedet is szolgálja. Fontos, hogy az ellenőrzőszámot pontosan számold ki, hiszen a rosszul odaírt szám nem segít a pontos táplálásban, hanem csak lassítja a munkát.

Figyelem! Elgépelésre vonatkozó reklamációt csak abban az esetben tudunk elfogadni, ha a reklamált UL-en volt helyesen kiszámolt ellenőrzőszám!

Még valami: az ellenőrzőszám célja az, hogy az operátor minél pontosabban tudja betáplálni az UL-t. Ha nem stimmel a szám, és látja, hogy ő jól írta be az UL-t, akkor nem azt fogja gondolni, hogy rosszul másoltad a piszkozatot az UL-re, hanem azt, hogy elszámoltad az ellenőrzőszámot.

Természetesen a korral haladva, a TF már játszható az Interneten, és E-mailben is. Fordulóidat megkaphatod E-mailben, egy szépen szerkesztett htm file-ban, ha megadod nekünk E-mail címedet. Jelentkezési Lapodat és Utasítás Lapjaidat is feladhatod az Internetről.
Ha E-mailben szeretnél nekünk UL-t küldeni, akkor le kell töltened honlapunkról egy UL készítő programot, és az az által generált UL-t kell számunkra elküldened az ul@beholder.hu címre.

Ez a szabálykönyv és a jelentkezési lap ingyenes. Minden további kör természetesen pénzbe kerül. A forduló árát megtalálod árlistánkban. A befizetett pénzt zsetonok formájában, egy ún. játékszámlán tartjuk nyilván. Így, ha esetleg egyszerre több karakterrel játszol, akkor mind ugyanazt a számlát használják. Minden fordulód elküldésekor a számládról levonunjuk az adott forduló árát (a 0. forduló árát visszatérítjük a 6. forduló lejátszásakor). Ha nincs elegendő zseton a számládon, akkor sajnos a számítógép nem engedi az újabb forduló betáplálását. Ezért kérünk, hogy ha a számládon már kezd fogyatkozni a zsetonok száma (100 alatt van), adj fel némi utánpótlást. A játék ára magába foglalja a Neked küldött levelek postaköltségét, a nyomtatási és egyéb költségeket is.

A számlanyitás nagyon egyszerű dolog, olvasd el milyen lehetőségeid vannak erre.

A játékra befizetni a későbbiekben is ugyanígy kell, csak a közlemények rovatba feltétlenül tüntesd fel a számlaszámodat. Mielőtt később pénzt fizetsz be, azért a biztonság kedvéért olvasd el a pénzbefizetésről szóló részt.

Lehetőség van arra, hogy egyszerre több karakterrel játsszál. Miután az első levelet megkaptad a jelentkezésed után, kérhetsz egy újabb JL-t, amelyen ha akarod, újabb karaktereidet nevezheted be. Ezekért ugyanúgy kell fizetni, mint az első karakteredért. Kérésedre ezeket nagyon messze ill. nagyon közel helyezzük el egymáshoz.

Az Alanori Krónika a Beholder Kft. hivatalos kártya, fantasy és science fiction szerepjáték magazinja. A Túlélők Földjével kapcsolatos novellák mellett megjelennek benne a TF játékosainak apróhirdetései, rövidebb írásai. Sok mindent megtudhatsz arról, hogy éppen mi zajlik a félszigeten, és rengeteg új információhoz juthatsz belőle. A Túlélők Földjén kívül rendszeresen olvashatsz az Ősök Városáról (a Beholder Kft. másik fantasy levelezős játéka), a Hatalom Kártyái gyűjtögetős kártyajátékról, a Shadowrun szerepjátékról, és ritkábban más szerep- és kártyajátékokról. Azzal, hogy belépsz a Túlélők Földje játékba, automatikusan megrendelője leszel az újságnak, minden hónapban kedvezményes áron, a fordulóddal együtt elküldjük neked. A magazint újságosnál nem lehet megkapni, csak szerepjátékokkal, kártyával foglalkozó boltokban, de ott többe kerül.
Ha a Túlélők Földjét az interneten játszod, nem küldünk neked Alanori Krónikát, csak abban az esetben, ha ezt külön kéred.

Ha valami problémád van, akkor próbáld meg tömören megfogalmazni, és a lényeget megírni. Minden esetben szerepeljen a reklamáló levélben a karakter- és számlaszámod, valamint a fordulószámok is. Az olyan reklamációkkal nem tudunk sokat kezdeni, hogy "A múltkor elírtátok az egyik karakterem fordulóját. Javítsátok ki!". Lehetőleg kerüljétek az olyan kifejezéseket, hogy "utolsó fordulóm", "barátom karaktere". Ehelyett inkább írd azt, hogy "12. fordulóm", "9001-es karakter". Sokszor ilyen apróságok miatt nem tudunk hibákat kijavítani, és vagyunk kénytelenek levelezgetni a reklamálóval. (Ami neki is, nekünk is idő- és pénzpocsékolás.) Ha valamiért nem lehet azonnal elintézni a problémádat, és megkérünk, hogy küldj be bizonyos dolgokat, akkor FONTOS, hogy a második leveledben ne csak annyi álljon, hogy pl. "itt van a 11. fordulóm fejléce", mert nem biztos, hogy a játékvezető ebből emlékezni fog a problémádra. Ezért ilyen esetekben kérjük, hogy pár szóban ismét foglald össze a probléma lényegét, hogy képben legyen a Játékvezető.

Először is győződj meg róla, hogy léptél-e már azóta, hogy a pénzednek meg kellett érkeznie. Mert pl. ha egy napon adod fel az UL-t és a pénzt is, akkor könnyen előfordulhat, hogy az UL hamarabb kerül betáplálásra, mint ahogy a pénz megérkezik. Ilyenkor csak következő fordulódban kapod meg az értesítést a pénz jóváírásáról.

Ha az első lépés OK., akkor küldd be a feladószelvényt (amit természetesen visszaküldünk), vagy a fénymásolatát, hogy utána tudjunk nézni, nálunk történt-e valami tévedés, vagy a posta keverte el a pénzt. Ha a posta a ludas, akkor a feladószelvénnyel tudsz reklamálni (a feladást követő 30. nap után lehet csak reklamálni).

Kérjük, hogy feladószelvényt csak akkor küldjél be, ha valami probléma van, és ilyenkor természetesen írd is meg, hogy mi a gond. Pusztán befizetési igazolásként soha ne küldd be a feladószelvényt, zsetonokat ugyanis csak a megérkezett pénz után írunk be. Az így beküldött szelvényeket sem megőrizni, sem visszaküldeni nem tudjuk.

A) Ha táplálási hiba volt, akkor küldd vissza a fordulót, bejelölve, hogy melyik parancsot rontottuk el. Küldj egy helyesen kitöltött UL-t is. Mi minden betáplált UL-t megőrzünk, és ilyenkor vissza is keressük, hogy valóban mi hibáztunk-e? Ha igen, akkor természetesen javítjuk a hibát.

B) Ha úgy gondolod, hogy valami programhiba történt, akkor is küldd vissza a TELJES fordulódat (vagy fordulóidat, ha több karaktert is érint a dolog), hogy meg tudjuk vizsgálni a dolgot.

A hiba kijavítása nem biztos, hogy azt jelenti, hogy a fordulódat újratápláljuk. (Ez nem a kérésedtől, hanem a játékvezető döntésétől függ.)

FONTOS, hogy csak a legutolsó fordulódnál van lehetőség az újratáplálásra. Többek között ezért sem érdemes ugyanazzal a karakterrel többet lépni egyszerre.

Bármilyen javítás csak akkor lehetséges, ha a hibát mi okoztuk. Ha az UL helyesen lett betáplálva, és nem volt programhiba sem, akkor nincs lehetőségünk a javításra.

Ha a karakternek további fordulókat is küldesz, akkor feltétlenül írd le, hogy mi legyen velük abban az esetben, ha a kért javítást nem végezzük el.

Az operátor sokszor megpróbálja kijavítani a hibásan kitöltött UL-t (ha biztos benne, hogy mit akartál valóban csinálni), de nem feladata értelmezni az UL-en lévő parancsokat. Tehát ha egy értelmetlen parancsot írsz az UL-re, és az betáplálásra kerül, akkor nincs helye a reklamációnak.

Ha nem kaptad meg időben a fordulódat, akkor először is ellenőrizd, hogy van-e elég zseton a számládon. Ha nincs, küldj, és minden OK.

Ha van, akkor is várj két hetet, a várható táplálási időponthoz képest. Ha ez is eltelt, és még nem kaptad meg, akkor küldd el még egyszer a kérdéses forduló UL-jét a következő üzenettel: "Ez az X. fordulóm UL-je, amit egyszer már elküldtem. A fordulót még ma sem kaptam meg: <dátum>. A címem: xxx. Kérem intézkedjetek."

Semmiképpen ne küldd el úgy még egyszer az UL-t, hogy nem írod rá ezt a mondatot, mert ez mindféle problémákat eredményezhet.

Ha a reklamált fordulót egyszer már betápláltuk, akkor 3 zsetonért újra elküldjük.

A dátum igen fontos része a reklamációnak, mert sokszor előfordul, hogy a posta lassan hozta az UL-t, mi csak akkor tudtuk betáplálni a fordulódat amikor te már a reklamáló levelet írod.

Ha a meg nem érkezett fordulón CÍMVÁLTOZÁS is volt, akkor azt feltétlenül írd le még egyszer.

Ha pénzt adtál fel a fordulóval együtt, akkor a feladószelvényt is mellékeld a reklamáló levélhez, mert lehet, hogy a fordulód megérkezett, csak a pénzzel van probléma.

Az elveszésnél egyébként gyakori ok lehet, hogy valaki emeletes házban lakik, és a JL-en a jelentkezésnél nem adta meg az emeletet és az ajtót. Arra is ügyelj, hogy a neved kint legyen a levélszekrényen, mert ha ott teljesen más név olvasható, mint a borítékon, előfordulhat, hogy a postás a levelet nem kézbesíti ill. visszaküldi.

FONTOS, hogy akkor is küldd el a kérdéses forduló UL-jét, ha valamiért úgy gondolod, hogy az UL-ed már be lett táplálva, azután veszett el a postán.

FIGYELEM! CSAK A LEGUTOLSÓ FORDULÓDAT TUDJUK ÚJRA ELKÜLDENI!!!

Ha változik a címed, akkor ne feledkezz meg az IRÁNYÍTÓSZÁMRÓL! Figyelj arra, hogy az új címen biztos megtaláljon a postás. Gyakran előfordul, hogy címzett ismeretlen jelzéssel jönnek vissza az új címről a fordulók, főleg a nyári szünet idején. Ha emeletes házban laksz, akkor mindenképpen írd meg az emeletet és az ajtószámot is, mert nem biztos, hogy a postás végignézi az összes postaládát. Ha nem szerepel a neved a postaládán, (mert pl. a haverodnál nyaralsz két hétig), akkor fontos, hogy a címhez írd oda azt a nevet is, amit megtalálhat a postás. Pl. Nagy István címén Kovács Pál részére.

Egy számlaszámhoz egy cím tartozik, ezért nem szükséges minden karakterednél megadni a címváltozást. Ugyanezért nem áll módunkban az azonos számlán levő karakterek fordulóit különböző címre küldeni.

Sok problémát okoz, hogy többen nem értik pontosan a számlaszám és a karakterszám fogalmát, a következőkben megpróbáljuk elmagyarázni.

A SZÁMLASZÁM a játékos (azaz a Te) azonosító számod, olyasmi mint a személyi szám. Számlaszáma mindenkinek csak egy van, és az sohasem változik meg. Tehát ha már régebben játszottál, abbahagytad, és újra kezded, akkor ismét a régi számlaszámodat kapod meg. A számlát (számlaszámot) nem lehet átadni, és nem lehetséges az sem, hogy két embernek azonos legyen a számlaszáma. A számlaszámhoz kapcsolódik minden olyan dolog, ami veled, a játékossal (nem pedig a karaktereddel) kapcsolatos: a lakcímed, telefonszámod, e-mail címed, TF-es e-mail jelszavad, a befizetett pénzek, és az, hogy rendeltél-e Alanori Krónikát.

A KARAKTERSZÁM az általad irányított karakter azonosítója. Olyan mint mondjuk egy autó rendszáma. Egy embernek lehet több autója (amelyeknek persze különböző a rendszámuk; de ettől a tulajdonosnak még nem változik meg a személyi száma). A játék nyelvére lefordítva: egy játékosnak lehet több karaktere, azaz egy számlaszámhoz tartozhat több karakterszám. A karakterszámhoz azok a dolgok kapcsolódnak, amelyek egy-egy karakterhez tartoznak: az adott kalandozó tulajdonságai, tárgyai és minden más jellemzője, ezenkívül az, hogy hányadik fordulója következik, mikor lépett utoljára stb.

Reméljük, hogy ebből a magyarázatból egy kicsit jobban érthető lett a dolog.

Játékunk egyik egyedülálló lehetősége, hogy a játékosok üzeneteket küldhetnek rajtunk keresztül is, nem csak levélben, postán. Persze ez igen lassú folyamat, előfordulhat, hogy a másik csak 15 nap múlva kapja meg az üzenetet, ezért javasoljuk inkább a postai üzenetváltást, hacsak nincs a másik címe titkosítva. A rajtunk keresztül továbbított levelek közül is csak azokat tudjuk továbbítani, amelyek megfelelnek az alábbi követelményeknek:

  1. Egy darab A4-es méretű lap. (Nem kemény karton, nem összecsatolt lapok, nem apró fecnik.)
  2. A bal felső sarokban van a feladó karakterének a sorszáma.
  3. A jobb felső sarokban a címzett karakterének sorszáma, mellette (előtte, alatta) a TF felirat.
  4. Egy UL-lel maximum 3 üzenetet küldhetsz, egy embernek legfeljebb egyet. Háromnál több üzenet esetén minden további három üzenetért egy zseton kezelési költséget számítunk fel.

Azokat az üzeneteket, amelyek nem felelnek meg az 1-3. követelményeknek, nem továbbítjuk, és erről semmilyen külön figyelmeztetést nem küldünk.

Ha bármilyen kérdésed van a játékkal kapcsolatban, valamit nem értesz, elégedetlen vagy valamivel, vagy segítséget szeretnél kérni, fordulj nyugodtan a Játékvezetőhöz. Ezt teheted levélben az 1193, Budapest, Mikszáth Kálmán utca 12. postacímen, vagy E-mailben a tf@beholder.hu címen. Kérdésedet próbáld röviden, tömören, érthetően feltenni, az UL hátulján. Könnyen lehet, hogy olyan kérdést teszel fel, amelyre a Játékvezető nem tud vagy nem akar válaszolni. A további problémák elkerülése végett kérjük, ha bármilyen kérdésed van, a következő formában tedd fel:

  1. A kérdést az UL hátuljára írd, ne külön cetlire, és ne külön levélben.
  2. A Spec. Kódok rovatba írd azt, hogy ÜZ, felhívva a játékvezető illetve az operátor figyelmét a túloldal üzenetére.

Ha ennek ellenére sem kaptál választ, annak a következő okai lehetnek:

  1. A választ megtalálod, ha tüzetesen átolvasod a szabálykönyvet. Mielőtt bármilyen kérdést felteszel, nem árt, ha mindig megnézed a szabálykönyvet, lehet, hogy benne van a válasz.
  2. A játékvezető úgy ítéli meg, hogy ezt az információt a karakterednek még nem kell tudnia (tehát vagy néhány vagy jónéhány fordulón belül úgyis meg fogja tudni).
  3. A kérdéseddel egy olyan tevékenységet akarsz végrehajtani, amire nem találtál a szabálykönyvben parancsot. Pl. leírod, hogy fel akarsz szedni smirglilevelet, amint látsz smirglibokrot. Az ilyeneket figyelmen kívül kell hagynunk. Csak azokat a parancsokat tudjuk betáplálni, amelyeket a megadott formátumban, rövidítésekkel, paraméterekkel írtál le. Ha valami olyasmit akarsz csinálni, amire nem találsz parancsot, akkor azt sajnos (a karaktered jelenlegi állapotában) nem lehet megcsinálni, hiába írod le szövegesen.
  4. Olyan dolgot kérdezel, amelyet a kalandozód sem tudhatna (pl. hogyan találhatod meg a Zan nevű dolgot).
  5. Új parancsok, módosítások bevezetését kéred. Mindennek, ami úgy van most, ahogyan, megvan a jó oka, hogy miért olyan. Mindenkinek minden alkalommal el lehetne magyarázni, hogy ez meg az miért így vagy úgy van, de erre idővel te is rá fogsz jönni.
  6. Egy hibára hívod fel a figyelmünket, a.) amely valójában nem hiba, csak félreértettél valamit, b.) már folyamatban van a korrigálása.

Ha úgy érzed, hogy a fenti kategóriák egyikébe sem tartozott a kérdésed, és mégsem kaptál rá választ, elképzelhető, hogy a játékvezető elfelejtett valami miatt válaszolni. Ilyen esetben a következő UL-eden ismételd meg a kérdést. Ha újból nem kapsz választ, akkor a játékvezető úgy ítélte meg, hogy mégiscsak a nem megválaszolható kategóriába tartozik a kérdés. Nemcsak a játékvezető, hanem más játékosok is kiváló információforrást jelentenek, érdemes hozzájuk is fordulni kérdéseiddel.

Talán most, a szabálykönyvet végigolvasva azt mondod: Á, erre nekem nincs időm... Á, a szüleim úgysem fogják engedni... Nos, tapasztalataink szerint a játékot lehet úgy is játszani, hogy játékhetenként 1 órát, meg úgy is, hogy sokkal többet töltesz vele. Nem igényel speciális helyet, akár a metrón, az órák közötti szünetben, ebédidőben is elolvashatod a fordulót és kitöltheted az UL-t. Viszont ezzel a játékkal rengeteg új barátot szerezhetsz, fiúkkal, lányokkal ismerkedhetsz meg, levelezhetsz velük. Ezenkívül egy komoly, gondolkodásra ösztönző játék, amely az összefogásra, nem pedig a szembenállásra tanít, a legtöbb társasjátékkal ellentétben.

Ebből a szabálykönyvből csak annyit tudhatsz meg a játékról, amit mi feltétlenül szükségesnek tartottunk a kezdéshez. A többi dologra Neked kell rájönnöd: ez is része a játéknak. Ha valamit kezdetben rosszul csinálsz, ne ess pánikba! Az egész úgy van megtervezve, hogy lehetőség legyen a tanulásra. Semmilyen hiba sem végzetes a Túlélők Földjén. Eleinte valószínűleg gyakran fogsz éhezni és szomjazni, de ezek a dolgok csak az ellenállóképességedet edzik: ilyesmibe még nem nagyon halt bele itt senki. (Ötlet: ha nagyon éhezel, adj ki 2-3 É 40 parancsot.) Ne állíts be kezdetben különösen nagy agressziót: erre ugyanis rá lehet fázni. Legyél barátságos más játékosokkal, mert különben nem fogsz címeket kapni, nem szerzel kapcsolatot, márpedig a többi játékos a legjobb információforrás. Bölcs legyél a merészség és a menekülés% megválasztásánál is. (Ötlet: 3-4. szintig a 40% alatti menekülés majdnem az öngyilkosságnak felel meg. A merészséget sem érdemes 6-nál nagyobbra állítani, hacsak nem érzed magad nagyon erősnek).

Te döntöd el, hogy a jó vagy a sötét utat választod, hogy milyen stílusban játszol: kincsekre vadászol, szörnyekre vagy más játékosokra. Küldetéseket próbálsz teljesíteni, minél több információt szerezni, a tulajdonságaidat növelni vagy minél több varázstárgyat összegyűjteni. Mindez persze megy együtt is - de ki mondja meg, hogy mi az optimális egyensúly?

Már az első néhány fordulóban rá fogsz bukkanni a Túlélők Földjének lakóira. Vannak köztük barátságosak, alattomosak, pénzsóvárak és segítőkészek. Semmiképp se legyél mindegyikükkel agresszív, mert rengeteg információt és egyéb segítséget kaphatsz tőlük. Ezen kívül ők a legjobb forrásai a labirintusok, barlangrendszerek, sötét várak térképeinek. Ezek pedig a legjobb tárházai az érdekességeknek, kincseknek...

Előbb-utóbb meg fogsz ismerkedni néhány, a fizikai tulajdonságoknál jóval összetettebb rejtett képességgel. Ezek közül az egyik legerősebb a varázslás. Varázslatokat úgy szerezhetsz, ha valamelyik isten követőjévé válsz, vagy ha keresel egy mágust, aki a "halandók mágiájára" megtanít. Egyik sem könnyű út, de feltétlenül alapvetőek az igazi hatalomhoz. Az istenek követése gyakran a jó vagy a gonosz egyértelmű követését és egy szent háborúban való részvételt is jelent. Vannak más, rejtettebb forrásai a természetfölötti hatalomnak, de ezeket nehezebb megismerni. Állítólag a legmagasabb hegyek között, rejtve van néhány kolostor, ahol a kalandozókat megtanítják a kí tudományára, a harcművészetek felsőfokára. És ez nemcsak harci tapasztalatot jelent... Minderről többet legfeljebb a kobuderák tudhatnak. Hasonlóan rejtélyes állítás, miszerint kitartó gyakorlással valaki a mentális képességeit olyan fokra fejlesztheti, hogy ezzel az ún. pszi tudással akár ölni is képes. Legendák? Mesék? Ezt csak az öregebb alakváltók tudnák megmondani.

Mindenki fél a haláltól - a tudás, a kincsek, a tapasztalat végét jelenti. Öreg bölcsek szerint azonban a halál sokkal bonyolultabb, mint az ember hinné. Az istenek állítólag mindenkinek megadják a lehetőséget a visszatérésre. Az ilyesmiben kevésbé hívő főmágusok kitaláltak a mendemondák szerint egy olyan varázsszert, amely még ennél is kevesebb esélyt ad a halálnak. A közszájon ez csak deus ex machina néven forog, de igazság szerint a háborúra készülődő Ghallában még senki sem látott ilyet. Persze a fantasztikus Túlélők Földjén minden sokkal hihetőbbnek tűnik.

A bölcsek beszélnek más dimenziókról is, amelyekre mágikus kapukon át lehet eljutni. Istenek és démonok élnek ezeken a helyeken? Ez hasonlóképpen hihetetlen, mint ahogy az is, hogy az igazán nagy hatalomra szert tevő kalandozók halhatatlanná válhatnak, saját szörnyeket, varázslatokat, tárgyakat, labirintusokat teremthetnek. No de a felfedezéseket mindig az ehhez hasonló dolgokban való hit motiválta...

Immár több, mint négy éve annak, hogy az első túlélők megérkeztek a kiégett földről. A világ ez a alatt a négy év alatt nagyot változott, s a régi időkre ma már szinte senki sem emlékszik.

Mikor az első kalandozók maroknyi csoportja elérte az azóta számukra otthont adó Erdauint, még szinte semmit sem tudtak. Nem voltak rúnakövek, városoknak még hírét sem hallották, s leginkább azzal voltak elfoglalva, hogyan vészeljék át az első napokat, s készítsék el kezdetleges felszerelésüket.

Aztán az élelmesebbek szervezkedni kezdtek, mert együtt minden sokkal könnyebb, és a Túlélők Földjén lassan megjelentek az első kalandozók által épített dolgok: olvasztókemencék, oltárak. Szinte azonnal fellángoltak a parázs viták, hogy melyik istennek miben van igaza, no és persze melyik faj különb. S bár a szembenálló felek mérge általában hamar elpárolog, a viták során számtalan szövetség született, melyek hol támogatják egymást, hol pedig szemben állnak egymással. Némely ilyen szövetségnek sikerült magasabb szintre emelnie a tagok kapcsolatát: belőlük születtek a Közös Tudatok, melyek ma leginkább meghatározzák Erdauin arculatát.

Az eltelt idők során azonban a kalandozók nem csak egymással, hanem külső hatalmakkal is gyakran kerültek szembe. Az első ilyen alkalommmal egy híres varázsló és harcos, Toborzásgátló Vlagyimir fenyegette pusztulással a tűzviharok által megkímélt földdarabot. S bár Vlagyimir a mai napig is titkos terveken munkálkodik, a Túlélők Földjének leigázásáról szőtt terveit kudarcba fulladtak. Mert bár voltak, akik melléje álltak, a kalandozók többsége felismerte a veszélyt, s egy emberként összefogva lerombolták Vlagyimir építményeit, s hosszú időkre elűzték Erdauinról.

Időközben kiderült, hogy nem vagyunk egyedül e földön, mert egy apró - ám kalandozó szemmel nézve igencsak hatalmas - királyság húzódik a szomszédságban. S bár nem mondható el, hogy a kalandozók és a király viszonya felhőtlen lenne, azért e kapcsolatból is érdekes dolgok születtek. A legfontosabb talán az a viadal, melyet rendszeresen rendeznek meg a királyság fővárosában, Alanorban, s ahol a túlélők rendszeresen mérhetik össze képességeiket játékos versenyeken, s a bajvívás számtalan formájában.

Később varkaudarok hadserege érkezett, de ők sem jártak sikerrel. Hosszú és kemény harc során, de végül ők is belátták, hogy a Túlélők Földje a kalandozóké. S hogy ez mennyire így van, a legjobb, ha saját szemeddel győződsz meg róla. Csak rajtad múlik, hogy meg akarod-e ismerni e különös világot, még különösebb lakóival - a lehetőség bárki számára nyitva áll. S ha egyszer, egy szál bottal és egy vizestömlővel "felfegyverkezve" megérkezel, fogadd te is megértéssel és köszöntsd jó szándékkal őket.

Találkozunk a Túlélők Földjén!


| Rövid ismertető azoknak, akik még nem játszanak a játékkal |
| Bevezető | Választható fajok | A karaktered | Szörnyek, tárgyak stb... | Parancsok | Egyéb | Tartalom |

Létrehozás: 2003. szeptember 13. 23:17:15
Utolsó frissítés: 2023. január 20. 13:06:52
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.