"Talán ha eljutunk egyszer a tűz síkjára, ez a látvány fogad majd? Őrök, akik az életünkre törnek?" - álmodozó megjegyzés egy hőssé válni akaró kalandozó szájából
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Labirintus lapelemzés
Életerős minotaurusz (6)
Anno a régi változata a semlegesítés megjelenésével jött ki, és nem tudott egyebet, mint kettőért megfogott egy lényt, volt egy korrekt teste és két darab életjelzője. Ez utóbbi eléggé indokolatlan volt, inkább csak egy poénként szolgált az lap nevével kapcsolatban. Annak ellenére, hogy én nagyon szerettem a régi verziót sideból játszani, sajnos nem volt a legjobb kártya. És sajnos az új változata sem lesz az. Igazából a felújítása abból állt, hogy kapott egy képességet, amivel hasznosíthatja az életjelzőket, és hát hogy máshogy is használhatná fel ezt, mintsem hogy visszavehetünk a kezünkbe egy lényt – mégis csak ez a funkció a minotauruszok egyedisége, így gyakran találkozhatunk majd hasonlóval az ilyen lapokon. Nem hiszem, hogy gyakori vendég lesz az asztalokon, de a saját paklijában lehet majd próbálgatni, ha tudjuk olcsóbbítani, akkor már egészen jó árban rakhatjuk ki.
Fanatista minotaurusz (7)
Ő már egy fokkal jobb darab, mint az előző társa, de még ő sem üti meg azt a szintet, ami miatt a saját pakliján kívül bekerülhetne máshova is. Persze, amiket tud az eléggé jó, általunk választott lapot dobni egyértelműen erősebb, mint egy véletlenszerűt, és nemcsak azért, mert mi választjuk, hanem mert információval is gazdagodunk ezáltal. Ráadásul eme fanatista szörnyeteg másik képességét az alapján konfigurálhatjuk, hogy lényt dobatunk-e el vagy sem. Persze összességében mindegy, hogy húzunk, visszaveszünk vagy leszedünk egy lapot, mert ez a lap így is úgy is egy tiszta lapelőnyt fog számunkra generálni. Az egyetlen baja a lapnak az a költsége, ami a mai HKK-ban sajnos már magasnak számít még akkor is, ha 2 varázspontért ennyire jó dolgot tud csinálni. Speciálisabb környezetben viszont eléggé jó lehet majd.
Hendiala fonala (7)
Ingyen lap mindig jó, tartja a mondás. Hát igen ez igaz is, főleg ha tud valami hasznosat is csinálni számunkra. Hendiala legújabb lapja bár egyből nem csinál semmit, mégis megállhatja a helyét, hiszen legrosszabb esetben egyből feláldozzuk, és kör végén húzunk egy lapot, így mozgatva tovább a paklinkat. Viszont amennyiben meg tudjuk védeni csak még egy körig, akkor a következő körben már is azt tudta, hogy ingyen húztunk kettőt, amiről a Kyorg tudás óta tudjuk, hogy eléggé király dolog. Persze benne van, hogy akár kettőnél több lapot is adhat számunkra, de szerintem nincs játékos, aki megkockáztatná, hogy még egy plusz kört fennmarad ez a lap, hiszen semmi védelme nincsen. Egyedül a rajta lévő háló az, ami picit limitálja az ellenfél lehetőségeit.
Malrok, a tomboló (9)
Természetesen ez a régi új barna etnikum is megkapta a saját epikus követőjét, a mindig dühtől fortyogó és tomboló Malrokot. Én személy szerint nem szeretem az epikus követőket, ezt mindenki nagyon jól tudja rólam, mégis ezzel a darabbal szimpatizálok. Ennek pedig az az oka, hogy erősen rá kell építenünk, hiszen magától nem fog csak úgy olcsóbbítani nekünk, se semmi egyebet. És ez a ráépítés azt jelenti, hogy az egyik legérdekesebb és talán egyik legerősebb funkcióra kell felhúznunk a paklit. Ezek után persze képesek vagyunk olcsóbbítani a félbika teremtményeinket és jó epikus követőhöz méltóan egy extra lapelőnnyel is megjutalmaz minket. Ráadásul nagyon durva formában, hiszen egy bármilyen lapot előkereshetünk a paklinkból. Ami még számomra szimpatikussá teszi ezt a narancslapot az az, hogy nem automatikusan a sárga isteni szettet rakjuk majd mellé, hiszen a Sheran isteni lapjai közül az Újjászületés könyve és a Taurus is tökéletesen illeszkedik a koncepcióhoz.
Minotaurusz erénycsősz (8)
Már alapból az nagyon erőssé teszi, hogy 1 zanszilánkért visszavesz egy tárgyat vagy minotauruszt, de ezt még megfejeli egy brutális reakció ellenes, kézből működő képességgel. Talán a Megtorlóhoz lehetne ezt a részét picit hasonlítani, hiszen anno ő volt az, aki kvázi vissza tudta venni a megakadályozott lapot, és babrált picit a tempóval. Persze merőben más a két lap ereje, hiszen az erénycsőszre nem kell még egy zanszilánkot sem költenünk ebben az esetben. Egyszerűen kipattan a kezünkből, elvesz egy manát (ez sokszor igencsak zavaró lehet) és visszavesz a gyűjtőnkből egy lapot. Persze „csak” a ráírt kétféle lapot képes visszaadni, így nem annyira univerzális a kártya, de a saját paklijaiban brutális papír lesz. Legalább a Rozoga lebujjal nem működik…
Minotaurusz főszakács (9)
A zén ritka lapja és nem ok nélkül, ő lesz a leguniverzálisabb és legerősebb minotaurusz szinte biztosan. Na, de mit is tud? Hát végtelen lapot generálni számunkra, mindezt egyetlen egy darab varázspontért. Kirakjuk, megkapja az izmot, amit beduplázunk, majd az ellenfél körében még egyet rakunk rá és a következő körünkben szépen visszavesszük és kérünk 2 lapot rá. És ezt innentől minden körünkben megtehetjük vele, ugye milyen jó? Valószínűleg semmilyen barnával játszó pakliból nem fog kimaradni a közeljövőben ez a séf legény, esetleg járjakba nem fog alapból bemenni, de azért még ott is kellemesen teszi a dolgát.
Minotaurusz specialista (7)
Már a nevében is benne van, hogy speciális paklikba fog bekerülni. Jó, annyira azért nem. Legjobban a sajátjai között fogja nyilván jól érezni magát, de különböző korlátozó szabálylapokhoz is nagyon jól muzsikálhat, izé nyílpuskázhat. Az árát igazából visszaadja, majd akár gyűjtőből, akár asztalról képes újra hadba állítani egy lapot. Persze ehhez kell egy pici feltétel számára, de azért mondjuk egy szörny vagy azonnali nem lesz annyira ritka a gyűjtőkbe, hogy ne fogjuk tudni mindig használni ezt a lényt.
Rücskös minotaurusz (7)
Ez a példány első ránézésre kicsit inkább egy hordásabb vonalat erősít, hiszen egy olcsó aktív lény, amivel 3 izomjelzőt tudunk kiosztani, ami eléggé erősnek hangzik. A szépséghiba inkább az, hogy ezt megtehesse, ahhoz kell már 4 lap valamelyik gyűjtőbe, ami a játék nagyon korai szakaszában talán nem lesz jellemző. Márpedig egy horda szeretne a játék elején tempóelőnybe kerülni és elárasztani az asztalt. Persze ettől függetlenül bátran ajánlom bármilyen lényesebb pakliba a használatát, hiszen elég brutális lapelőnyt tud generálni. A saját paklijában meg iszonyú kombó potenciál rejlik benne, hiszen hasonszőrű társai közül sokan fognak asztalról visszavétellel operálni, így kisütve az izomjelzőket.
Végső mentsvár (8)
Íme, egy legendás kártya felújítása, vagyis én legendásnak gondolom, mivel amikor elkezdtem, nagyon sokat hallottam róla, szóval mostantól legendás és kész. Anno draft versenyeken hatalmas szerep jutott neki, ami ugyan most nem lesz tényező, de azért így sem panaszkodhat. Nem lehet módosítani, így fixen ingyen megmenthetjük egy lapunkat, ráadásul cantrip. Igen tudom, kérhetünk egy varázspontot is, de valljuk be, hogy leginkább húzni fogunk rá. Természetesen a halálsikolyok kombózása ki van védve, nehogy baj legyen belőle. Mivel nem titkolt cél, hogy inkább a leszedések irányába tereljük a játékot, így a későbbiekben igen komoly szerepet tölthet majd be ez a lap.
Zsákutca (4)
Habár hangulatra nagyon illeszkedik a kiegészítőbe, hiszen egy labirintus telis-tele van elágazásokkal és zsákutcákkal, sajnos ő lesz az a lap, aki valószínűleg sosem fog paklit látni. Csupán 16% eséllyel működik és mellé se reakcióvédelemmel, se leszedés védelemmel nem rendelkezik. Egyszerűen csak tiszta laphátrányt okoz számunkra a használata, így csak hangulati elem marad.