Vissza a Főoldalra
 
Május 18-án szombaton részt vennél-e egy HKK versenyen, amit a Board Game Expo-n rendeznénk a ComicConon? (Belépő van, nevezési díj nincs, nyeremény van.)

1) Igen, megyek a rendezvényre, szívesen részt veszek a HKK versenyen is.
2) Megyek a rendezvényre, de a HKK versenyen nem indulok.
3) Nem megyek a rendezvényre.
4) Nem tudom még.
5) Nem érdekel.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Gaddar
(Ősök Városa galetki)
Küldd el képeslapként!
Az igazi galetkinek nincs szüksége fegyverekre, páncélokra ahhoz, hogy elbodoguljon a Teron hegy mélyének mindennapi világában. Az okosabbak viszont azt is tudják, kevesebb kockázattal jár egy pajzzsal védekezni a torzszülöttek ellen, mint csupaszon.
Nézz szét a galériában!
Board Game Expo 2024.05.18-19.
HKK Tiltott mágia döntő videó
Májusi verseny formátuma
Beholderes HKK verseny március 16. - Versenybeszámoló
Megjelentek az új Alfa paklik!

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47065)
Lapötletek (64943)
A májusi verseny páros legyen vagy egyéni? (ÚN-ről és formátumról 2-3. körben szavazunk) (29)
[HKK Piac] Régi lapok (1521)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9480)
[HKK Piac] Eladó lapok (141662)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kristályláz lapelemzés – 2. rész

Habár a pontozási rendszer a jól megszokott 10-ig terjedő skála, azért a feledékenyek és az újak kedvéért röviden nézzük meg mi mit is jelent pontosan:

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A pegazusok hercege (8) A pegazusok egyre jobban arra mennek rá, hogy minél több különböző szín van játékban, annál erősebbek. Nincs ez másképpen a hercegükkel sem, aki akár Driosz felújított verziója is lehetne. Ha van pár különböző szín az asztalon, akkor egészen olcsón tud jönni, és termelni némi lapelőnyt húzással vagy leszedéssel. Ha esetleg nem nagyon vannak kint lapok, akkor ugyan drágábban fér ki, de cserébe egy reakcióvédelemmel van ellátva. Nyilván a legjobban akkor éri meg kitenni, ha tud 2-t húzni vagy leszedni, de azért azt érdemes észben tartani, hogy üres asztalnál is cantripként érkezik, hiszen az X értéke dinamikusan változik, ő pedig már az asztalon lesz a képesség kisütésekor. Pegazusokhoz valószínűleg kötelező darab lesz, de el tudom még néhány helyre képzelni, például Sokszínűségben, de akár klasszikusabb kontrollokban is.


    Aktív manatermelés (5) A tiszta manatermelések már nem az igaziak a játékban. Az utolsó ilyen, ami be tudott futni talán a Sötét mágia volt, de már ő is kiszorult a paklikból. Szerényebb lapkészlettel rendelkezőknek azért jó lehet, ha szeretnének valami tempó jellegű paklit játszani, hiszen akár el is lehet áramolni egy lapért cserébe. Drafton még előkerülhet, ha valaki rá szeretne menni egy-két drágább lényre esetleg.

    Angus kristálypálcája (8) Semlegesítéses lap, amin van egy védekezés ikon és asztalról is tud valamit csinálni. Rossz már nem lehet. Persze némileg gyengült a védekezés szabály, de mivel ő még azelőtt készült, így rajta van egy apró hátrány arra az esetre, ha védekezve érkezne az asztalra. Igaz, alapból kicsit drágácska a 2-es költséggel, de mivel zanszilánk, így talán nem olyan nehéz összeszedni rá a keretet. Ráadásul járj kompatibilis, ami mind ellene, mind mellé igen jóvá varázsolja Angus pálcáját. Valószínűleg a következő generációs kontroll Lassan járjakba újra visszatér a sárga szín, de az éppen alakulóban lévő tárgyas verzióba tuti be fog férni. Ha nem semlegesített, akkor segít egy lényünket újra kijátszani, így adva további előnyt. Az áldozós képességének köszönhetően pedig amint lesz keretünk, elhúzhatjuk 1 plusz lapért.


    Drakolder aggastyán (7) Ha már a drakolderek szent pálcájának kapcsán felmerült a Lassan járj, mint potenciális opció, akkor a Drakolder aggastyán kapcsán is ez fog elsők között eszünkbe jutni. Szintén kompatibilis a drágító szabálylappal és képes két lapot megoldani az ellenfelünktől, mindezt úgy, hogy a nem lény lapok kijátszáskori képességeit még el is lopja. Ez gyakorlatban a legtöbbször további lapelőnyt jelentett húzás, leszedés vagy valamilyen tóken termelés formájában. Igaz, védelme nincs a vén rókának, de járj mellett maga a szabálylap védi, míg drakolder epikusban olcsóbban fog jönni, így nem okoz akkora tempó veszteséget ott sem.

    Drakolder póráz (7) Nem tudom mennyire fog beférni a saját epikus követője mellé, de igazából ha van kint egy drakolderünk, akkor a póráz elég szépen meg tud dobni némi lapelőnnyel minket. Kiosztja a jelzőit, amivel leszed 1 lapot, elraktároz egyet a lényünkön, a dermesztést meg beforgatjuk a követővel egy izomra, ha szükséges. Ugyanezt persze megtehetjük plusz sebzést jelentő jelzővel is. Bontott formátumokon is nagyon jó kis lap lesz a dupla lapelőnnyel, amit képes adni számunkra, csak kell hozzá egy KF-es lény az asztalra.


    Fifikás Smug (4) Nem túl fifikás ez a kis árnymanó. Hagyományos környezetben nem tudom elképzelni, de mivel gyakori, nem is kell. Bontott formatokon lehet vele mókázni, mert egy viszonylag korrekt méretű lény, ami kicsit szívatja az ellenfelet.

    Halászat (10) A sárga isteni szett nagyon sokáig a legerősebbnek számított, és ha a Halászaton múlna, akkor ez nem is változna egyhamar. Maga az Új Nemzedék talán kicsit visszább szorítja majd a színt. A sárga isteni ellenszere a Lassan járj nevű szabálylap volt, amit a Halászat nagyon jól kezel, hiszen szinte ingyen megtolható a drágítása mellett is. Sőt, elég sokszor bekerült a sárga a járjakba a Halászat miatt (oké azért kapott más passzoló lapokat is). Mindenesetre az egyik legerősebb isteni lap lett a régen néha-néha csak kiegészítőbe kerülő lapból. Olcsón lop, drágán lapot is húzat mellé és van egy nagyon pofás dobatás elleni képessége is. Kell ennél több?


    Homokvár (10) Anno a Káoszgoblin egy elég rettegett lap volt versenyeken, most pedig megérkezett egy újabb verziója, ami szörnykomponens termelés helyett inkább semlegesíteni tud. Ja igen, képes lopni is csakúgy nem mellékesen.  Mindezek miatt a Homokvár tutira meg fogja találni a helyét több pakliban is, kezdve az épületes koncepciótól a Molluszkon át a Semleges csatamezőig. De igazából bárhova beférhet, ahova játszanak sárgát és barnát egyszerre. Ami igazából nem is egy ritka dolog, hiszen a két szín évek óta szinte kéz a kézben járnak. Nehezen tudom elképzelni azt, hogy ez a lap nem fog nagy karriert befutni az elkövetkező hónapokban és években.

    Kristályfluxus (7) A két 10 pontos csoda után hajózzunk kicsit speciálisabb vizekre. Az áramlásos koncepció is megkapta a saját maga kis avatárját végre. Igaz, nem a legnépszerűbb vagy legkedveltebb koncepció, de igen mókás tud lenni. Jó avatárhoz méltóan minél több áramlásos lapunk van, annál olcsóbban érkezik majd. Kisüt egy áramlást, van egy élete és szépen hízik felfelé izmokkal, hogy kellemetlen perceket okozzon az ellenfélnek. Transzcendáló Rakshallion mellé befog férni, hiszen a színei is tökéletesen passzolnak a koncepcióhoz, de éjfattyakhoz is kiválóan passzol, mind képességekben, mind színekben és idézési költségben.


    Lelt arany (4) Talán járjas tárgyba ki lehet majd próbálni, mert ott jól jön a 3 komponens, amit képes adni, de valószínűleg ide sem lesz az igazi. Sajnos kijátszva nem nagyon fog semmit csinálni, hiszen ma már elhaladt a kincs szabály mellett a játék és inkább más módokon próbálnak meg csontot termelni, ha szükséges.

    Ősöreg góliát (4) Tipikus frissen bontottra és draftra való kontroll lény. Ezeken a formátumokon viszont nagyon jó, hiszen elég nehéz megoldani, és gyorsan be tudja darálni az életpontot vagy a őrposztot.


    Segítség Kragorutól (5) Ahogy az előző góliát, úgy ő is egy tipikus draft lap. A már megszokott olcsó, védekezéses leszedések táborát erősíti, ami képes még valami kis apró előnyt adni, ha kifizettük az árát.

    Utcakölyök (7) Valahogy a Dobótőrös koncepció sosem tudott kitörni a középszerű paklik táborából, így megrekedt a fun koncepciók szintjén, ami néha-néha egy-két ember elővesz egy kis derbizéshez. Mindezek ellenére az Utcakölyök egy kifejezetten erősre sikeredett darab szerintem. Másfél varázspontért ad egy tőrt és egyből dobat egy lapot is, majd minden körünkben kapunk farigcsál nekünk egy bökőt, amivel Késelést hajthatunk végre. Ez pedig elég durva lapelőnyt is jelenthet számunkra, hiszen a barna varázslat leszed egy lapot és ad egy Dobótőrt, amire a kölyök dobat egyet, a követő meg húzat egyet. Elég prémiumnak hangzik. Persze szegény hányattatott sorsú utcalegénynek nincs semmi védelme, és nagyrészt csak a saját koncepciójába fér be, ami meg nem a legerősebb, így be kell érnie 7 ponttal. Talán, ha nem az utca neveli, többre is vihette volna.


    Zangólem (4) Én nagyon szerettem ezt a lapot amikor megjelent a Zanszilánkok nevű kiegészítőben, de sajnos a felújítása nem sikerült túl használhatóra. Talán egy-egy darabokat be lehet suvasztani gólemes paklikba, de szerintem nem fog túl sok szerep jutni neki sem bontotton, sem a saját paklijában.

    Zirri átokmacska (5) Régen voltak próbálkozások Bűvös erdővel, amiben én még anno láttam a lap régi verzióját játszva. Nos, talán ezt a verziót is valami drágító szabálylappal megtámogatott áramlásos koncepcióba tudom elképzelni. Azért egy járj vagy erdő mellett elég kellemetlen, hogy redukálódik a varázspont regenerációja az embernek. Kijátszva persze egy leheletnyivel erősebb, hiszen ekkor egy lapot is dobat, de azért áramlásból rá rakni az ellenfélre még mindig olcsóbb. Mókás lap, talán lesz egy-két vállalkozó szellemű játékos, aki kipróbálja majd.


    Zw’arudo, az időfagyasztó (5) Amennyire nem kellemes látvány egy csápos lebegő fej a rét közepén, annyira nem is kell félni tőle, hiszen nem túl acélos darab, így viszonylag ritkán fog szembejönni őocsmánysága. Persze éjfattyas járjba befér, és nem is vészesen rossz oda, habár hiányzik róla egy kis áramlás. Nem gyakoriként tök oké, hogy vagy leszed valamit vagy húzat egy lapot és ezen kívül csak egy test az asztalon. Mondjuk az a lövés eléggé jó, hiszen életkioltós és a Semmibe delegálja a delikvenst. Alligátorteknős (5) A teknősöknél elindult egy vonal, ami megpróbálja kicsit a varázslatokat is bevonni melléjük, egyfajta új koncepciót alkotva. Sajnos jelenleg nem nagyon látszik még ez a koncepció, így elég nehéz ezt a lapot megítélni. A tempó jellegű epikusra és Idéző teknősre építő vonalba nem fog beférni, és a mostanában megjelent mágikus védelmű társaihoz se nagyon tud csatlakozni Kragoruba. Esetleg néhány magas költségű varázslattal lehet játszani, ahol akár első körben le tudja felezni az ellenfél életpontját. Kérdés megér-e ez 3 lapot cserébe.


    Az élet burjánzása (5) Talán a már említett Arochos mellé meg lehet próbálni valamilyen korlátozottabb versenyen, de ezen kívül nem hiszem, hogy sokat fogjuk versenyen látni. Válogatós versenyen viszont annál inkább jó lehet, mivel legrosszabb esetben cantrip és védi a lényeinket. Sok apró lény mellett pedig további lapokkal tud jutalmazni.

    Kígyópók (9) Egyik személyes kedvencem ez a lila-zöld kétszínű pókféleség A színei talán nem is korlátozzák annyira, mint elsőre gondolnánk, hiszen elolvasva a lapot egyből a korlátozó szabálylapok fognak eszünkbe jutni, és azokba ez a két szín elég jól muzsikál. A két zanszilánkért semlegesítés még nem is lenne annyira sztár, de ez a lap fixen le is szed mellé valamit, így még egy extra lapelőnyt adva. Ráadásul elég korrekt méretei vannak és egy 2-es mérgezés gyarapítja még a képességeinek sorát. Ha meg nem reagálunk vele, akkor sem kell aggódni a lapelőny miatt, mert a leszedett lapot izmokra váltja be. Zarknodos szabálylapokhoz mindenképpen kipróbálnám, de nagyon jól fog működni Hegymélyi keltető, Korlátozás és Alanori lápvidék mellé is.


    Rabu-thin főbiztos (9) Itt talán egy fokkal komolyabb megkötés a két szín, de azért nem kell kétségbeesni. A moa pakli nagyrészt a barna színre koncentrál, így bőven elfér mellette a sötétzöld, aminek ráadásul van néhány nagyon jó univerzális lapja. Lassan járjas tempó paklikba a barna mindig is élen járt, míg A teknősök bölcsessége megjelenése óta minden nekronnal operáló pakli szívesen látja a színt a keretben. Amúgy a lap alap képessége eléggé erős, ami nem is csoda, hiszen majdnem a Fairlight bölcsessége szintjén van a mutogatós képessége. Sőt annyiban még jobb is, hogy fixen lapelőnyt fog jelenti számunkra, cserébe nem feltétlenül menti meg a seggünket. Ha meg úgy van, akkor leszed egy bármilyen lényt az asztalról, például a viszonylag nehezen megoldható és mostanában eléggé népszerű T. Vlagyimirt is.

    Teknős berzerker (6) Ő egy fokkal érdekesebb darab, mint alligátor pajtása. Alapjaiban azt csinálja, amit a régi verzió is, ami egyfajta hátulról nyerés a teknős paklinak. Ha majd kikopik a hínártorony meg a Xenomorf teknős, akkor ez a lap pótolhatja őket. Ezen felül kap egy életet, hogy meg legyen védve a tartalékból nyerés, vagy egy izmot, hogy agresszívabban tudjon hordázni. A hibrid társával ellentétben ő már kapott mágikus védelmet, így plusz egy paklija van. Ráadásul ez a darab beférhet a pörgősebb hoki verzióba is az Idéző teknőssel, a sok anti-mágiát meg tudjuk pörgetni, így redukálva az ellenfél életét nullára. Lehet akár 7 pontot is megérne ez a lap, de ahhoz talán kicsit korlátozottak a lehetőségei, hiszen nagyrészt csak teknősös koncepcióba fér be, az már mindegy, hogy az epikussal vagy Kragoruval áll-e fel.


    Teknős hálótolvaj (4) Az új teknősök közül talán ő a leggyengébb, legkörülményesebb. Sajnos a teknőseinknek nem igazán van háló képessége, így a tápolásának túl sok haszna nincs a saját paklijában. A lopása miatt esetleg kiegészítő pakliban el lehet rajta gondolkodni, hátha megveti a lábát valami erős hálós lap a metában.

    Teknőstojás (6) A klasszikus teknős pakliba ő sem fog beférni, de az új vonulatú Kragorus verzióba egészen szépen muzsikálhat. Anti-mágiával van védve és minden körünkre ad egy ingyen lényt, ami ráadásul nem foglal helyet az őrposztban. Emellett passziválásra ad egy kis erősítést a páncélos hadosztálynak, így elősegítve a minél gyorsabb nyerést.


    Természetes annihiláció (5) Nekem alapvetően tetszik a lap, de nem érzem, hogy ekkora költséggel van létjogosultsága bárhova is. Ráadásul egy kicsit nehéz is neki paklit találni, hiszen maga a lap nem deklarálja, hogy hova akar bekerülni. Igazából kontrollos jellegű papír, de azokba a paklikba van jobb ennél. Egérút rajongóknak talán jól jöhet egy ilyen lap, hiszen ott nyerhetnek egy extra kört maguknak. Ezen kívül bontotton is okozhat kellemes csalódást.

    Titánpók (10) Az újak közül nekem ez a kedvenc isteni lapom és talán az egyik legerősebb is. A Villámhorgonyhoz vagy a Fekélyes burástyához lehet leginkább hasonlítani annyi különbséggel, hogy ez képes mást is fogni reakción kívül. Az 1 zanszilánk egyáltalán nem egy vészes költség egy ilyen semlegesítésnek, sőt. Ha pedig nem semlegesítünk, akkor szerintem sokkal jobb, mint egy horgony, hiszen nem random lapot fogunk kapni, hanem kereshetünk valamit magunknak. Igaz, csupán újrahasznosításos vagy mérgezős lapot, de azért ezekből bőven akadnak jó darabok ebben a színben. Elég csak a Rücskös látógömbre, Taurusra vagy az új ultraritka minotauruszra gondolni. Könnyen lehet, hogy a Sheran isteni szett át fogja venni a népszerűségi lista vezetését Fairlight barátunktól. Habár ehhez még lehet Eleniosnak is lesz egy-két szava.


    Viharburok (6) Elég stabil side lap lehet, ha esetleg a HKK belépne egy olyan korszakába, ahol tombolni fognak a különböző horda típusú paklik (erre én sok esélyt nem látok egyébként), de drafton is elég kellemes lap lehet. A bűbáj pakli nem igazán létezik, így dedikáltan, de talán lassan el lehet gondolkodni egy alternatív Korlátozásos verzión. Ha abba beférne a zöld, akkor ez a lap bőven kipróbálható oda. Mondjuk lehet sima Korlátozásos pakliban is lehet vele tenni egy próbát. Elfajzott kedvenc (6) Habár nem a kiegészítő legjobb lapja, sőt még csak a nem gyakori szekcióban sem a legerősebb, de hogy a legcukibb illusztráció címet nálam elnyerte az biztos. Amúgy meg 1 nekronért ingyen van és felvesz két altípust is nekünk, meg késleltetve kap 2 izmot, ami eléggé jó biznisznek hangzik egy ingyenes kártyára. Persze ezt meg kell élnie, ami nem egyszerű egy 1 életpontos lény esetében, de hátha. Néhány speciális pakliban lehet neki helye, például a lila követővel és keltetővel felálló horda szeretni fogja nagyon. Az ő esetében viszont tényleg elég komoly megkötés a két színe, más pakli nem is jut eszembe, ahova meg lehetne próbálni a használatát.


    Goblin (5) Alapvetően egyfajta token lap, pontosabban előre kikészített lap funkciót tölt be a katapultőr számára, de én azért eléggé pörgök egy goblinos paklira, amiben bent van 5 ilyen és végtelen tempót tudunk menni a játék legelején is már. Ingyen 2 zanszilánk, amit később el lehet húzni vagy levakarni valami zavarót, nem rossz ez. Drafton pedig a barna eléggé erős lesz, így ő is szerephez juthat majd.

    Goblin katapultőr (10) Már a bemutatók során is elhintettem, hogy szerintem könnyen a kiegészítő egyik, ha nem a legerősebb lapjává válhat a társait galád módon az ellenséges várakra és seregekre katapultáló fickóból. Csak rá kell nézni, látszik rajta, hogy nem lacafacázik. Egy darab zanszilánk a költsége, ami végtelenül olcsó ahhoz képest, hogy szinte megszámlálhatatlan lapelőny rejlik benne. Konkrétan mindenhova jó a lap, amiben Tharr képviselteti magát. Semleges csatamező, goblin pakli, moák, Hegymélyi keltető, Tharr követő plusz bármi… még Lassan járjban is komolyan elgondolkodom rajta. 


    Izomagy (6) Az ilyen ingyenes azonnali semlegesítések általában azt a célt szolgálják, hogy legyenek drafton is ilyenek, illetve, hogy a szerényebb készlettel rendelkező is találhassanak maguknak néhány megfizethető olcsó reakciót. Izomagy ezt annyiból tovább emelte, hogy van még némi szituációs képessége is épületek és tárgyak ellen, amikből azért elő szokott fordulni néhány az asztalokon. És ha már néhányszor említettem az Arochost az elemzés során, akkor itt is érdemes, hiszen képesek vagyunk nulláért megfogni valamit és a hátrányt előnnyé kovácsolni azzal, hogy a jelzőinket hátramenekítjük a tartalékunkba, hogy nehezebb legyen megoldani őket, és kapjunk kis extra tempót is.

    Ker-kalak tanácsnok (9) A régi verziója az akkor még jól működő KF-es koncepció egyik alapja volt. Habár a felújított tanácsnok nem fog tárgyak tömkelegével az őrposztban rohangálni, lesz legalább annyira erős, mint elődje, sőt. Az új Ker-kalak egy viszonylag nehezen kezelhető horda lény, ami nagyon gyorsan nullára forgatja ellenfelünk életpont kockáját. Valószínűleg különböző Lassan járjas tempó és horda paklikban fog nagy szerepet vállalni, de nem kizárt, hogy más paklikban is tiszteletét teszi majd. Talán amúgy ő az a lap, ami a legtöbbet gyengült a Kristályláz tesztelése során, és még így is elég erős maradt.


    Késelés (5) Újabb draftra szánt leszedés, ami védekezésből is működik. Persze manáért kirakni jobb, mert akkor késleltetve képes még egy lényt is megoldani a termelt Dobótőrrel. Ő is egy elég jó indok a barna szín mellett draftra.

    Kincskereső goblin (5) Őt is leginkább bontott környezetben érzem hatékonynak. 1 varázspontért leszedni nagyon prémium, de a Semmizés és a gyógyulás az, ami igazán kincset érhet egy draft versenyen. Versenykörnyezetben talán nem fog szere jutni neki, ha valaki nagyon szeretné próbálgathatja valami barna koncepcióba, de sajnos lesznek nála bőven jobb opciók is.


    Mélyre ásott kincs (9) A Moa homokgránát már elvitte kicsit a barna istenit is járjas irányba, és a legújabb darab is folytatja ezt. Így már a drágító szabálylaphoz is van több opció is isteni szettek terén, ami máris gondolkodásra sarkalja a játékosokat. A gránát inkább pusztította az ellenfél kereteit, míg a kincs rengeteg lapelőnnyel törekszik az erőforrás fölényre. Nagyon olcsón érkezik és nem hiszem, hogy a képességére gyakran kellene majd varázspontot költenünk, általában fogunk tudni mutatni neki néhány barna kártyát. Igazából elég faék isteni, de ha egyszer erős, akkor erős.

    Míves markolatok mestere (6) Szintén egy kis erősítés a késelős koncepció számára. Ezúttal nem egy pengekovács vagy egy eszetlenül hadonászó kiskölyök, hanem maga a Míves markolatok mestere az, aki a pakli támogatására indul. Más paklikban is lehet akár neki helyett találni, de Az alvilág ura mellett lesz a leghasznosabb. Termelgeti nekünk a Dobótőröket és egészen univerzális kis darabokká teszi őket, hiszen nem csak sebzésként tudjuk őket felhasználni ezentúl, hanem kis csont termelésre, gyógyításra és semmizésre is. Egészen kellemes vénség tud lenni. És ahogy már oly sokszor itt is megemlítem a Hegymélyi keltető létezését, valamint a draft formátumot is.


    Moa kristálykohó (5) A kohó esetében a piros-barna összeállítás elég komoly megkötésnek tűnik számomra. Talán a Dobótőrös pakli az, ahova beférhet. Általában lények termelik meg a késeinket, így lesz, ami építse, onnantól meg szépen adja a tokeneket és termelgeti a manát. Valószínűleg ennek a lapnak is inkább bontott formátumokon lehet jelentősége, mintsem rendes versenyen.

    Ostoba goblin (5) Csatlakozik megannyi társához, és ő is leginkább frissen bontott környezetben lesz hasznos, de ott nagyon. Ad egy kis tempót, és akár több lapot is megoldhat (ha Goblinokat tudunk neki áldozgatni külön jó). Ráadásul nem simán leszedi, hanem visszakeverteti a lapokat, így nem tudnak feltámadni, és visszavenni sem lehet majd őket.


    Soro-shar főoperátor (4) Nem hiszem, hogy ez a lap akárhol is jó lenne. Két manáért egy 1-es drágítás ma már nagyon tempótlan sajnos, még Lassan járjba is. Bontotton sem érzem benen az erőt, bár ott egy fokkal erősebb a tempó elrontása, de mire kirakjuk, addigra elég sok minden történhet, ráadásul nagyon könnyű megoldani. A drágítás mellé képes számunkra némi tempót is adni, de ez sem menti meg a lapot.

    Tak, a rabszolgahajcsár (6) Na őt el tudom esetleg képzelni bontotton kívül is valamilyen hordásabb goblin pakli élharcosaként, ahol egyetlen ostorcsapással a harcba vezényli a kis zöld goblinkákat. Igaz másfél varázspont, de leszed, aktivizál mindent és némi izomerőt is kölcsönöz a rabszolgáinak. Itt jegyezném meg, hogy a goblinok kapcsán az epikus és a Tharr követős felállás mellett igen erősen elgondolkodtató a már oly sokat emlegetett Hegymélyi keltető is, hiszen a combosabb darabok passzívan érkeznek. Draft környezetben egyébként további okot ad a barna szín választására.


    Törpe hős (8) Picit nehéz megítélnem ezt a lapot, mivel az általa támogatott koncepció jó ideje nem létezik versenykörnyezetben, de anno évekkel ezelőtt a Törpe hős emelte piedesztálra a paklit és ezt megteheti most is. KF tárgyak kijátszása után növeli a bicepszét némi izommal, miközben ugyanúgy képes fegyverek után kutatni a paklinkban. Ami itt igazán érdekes, az a kijátszáskori képessége, ami ezúttal nem a pakliból, hanem az Univerzális megoldás után szabadon, a kiegészítő pakliból ránt elő egy megfogható tárgyat. Már csak néhány hasznos ócskaságot kell találni mellé, és újra beindulhat a vonat pakli az asztalokon. Igaz, Lépéselőnyre már nem lehet számítani ilyen téren, de biztos vagyok benne, hogy a kreatívabb emberek megtalálják a módját a pakli felélesztésének.

    Horváth Dávid

    Létrehozás: 2021. július 22. 10:44:32
    Utolsó frissítés: 2021. július 22. 11:11:21
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.