Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Azt a döntést hoztuk, hogy az egyszínűség egyedisége formátumon bizonyos hatásoknál nem kell megmutatni a kezet annak igazolására, hogy csak egyszínű lapok vannak a kezedben, hiszen ez mindig teljesül. Egyetértesz ezzel, vagy szerinted jobb, ha a kezet ugyanúgy kell mutatni ilyenkor is?

1) Igen, maradjon így.
2) Nem kell ez a kivétel.
3) A szabályalkotókra bízom.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: A fény gyermekei szeptember 18.
Hatalom Kártyái - Kristályláz július 17.
A pillanat képe
Womath
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A womathok a mélyen fekvő barlangcsarnokokban élő békés kérődzők. Vaksi szemükkel állandóan a sötétséget fürkészik, és ha kell, megvédik magukat a homály ragadozóitól hatalmas patáikkal." - Encyclopedia Fantasya
Nézz szét a galériában!
Válogatós verseny - 2021. szeptember 18.
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő A fény gyermekei
Új Zén: A fény gyermekei
Tükördimenzió akció - 2021.09.08. - 2021.09.15.
Tükördimenzió Legendás cél sorbemutató

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Homokdűnék
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Kristályláz
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 11. kiadás

A lista folytatása...
HKK pakliszerkesztő (173)
Tükördimenzió akció - 2021.09.08. - 2021.09.15. (24)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28377)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7294)
Új Zén: A fény gyermekei (43)
Kombók a HKK-ban (5964)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kristályláz lapelemzés – 1. rész

Habár a pontozási rendszer a jól megszokott 10-ig terjedő skála, azért a feledékenyek és az újak kedvéért röviden nézzük meg mi mit is jelent pontosan:

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • Természetesen a tesztelésen igyekszünk a nagyon gyenge kártyákat kiszórni, így a skála alsó fele nem annyira gyakran lesz használva, de előfordulhatnak kártyák, amik belecsúsznak. Jellemzően a gyengébb kártyák is 5-6 pontosak, ami azt jelenti, hogy bontott versenyeken elég erős lapról van szó, csupán hagyományos környezetben nem annyira állják meg a helyüket.
    Az elemzés szempontjából még ami érdekes lehet az a kétszínű lapok koncepciója, mint újdonság. Ezek ugye két színhez is bepasszolnak, így picit nehezebb őket elhelyezni a cikksorozatban. Mivel külön kategóriát nem akartam létrehozni nekik, így úgy döntöttem, hogy haladok a színekkel és amelyiknél hamarabb sorra kerül az adott lap ahhoz fog bekerülni.
    De ennyi bevezető után térjünk is rá a lényegre és nézzük meg a lapokat egyesével!

    Nézzük is a színtelen és jó jellemű kártyákat.

    Burástya territórium (6) Ha már van egy Burástya territóriumőrző, akkor adta magát, hogy a kék rovarok saját helyszíne a Burástya territórium legyen, így van mit őriznie a semlegesítős lénynek. Maga a lap nem a legacélosabb, de azért nem is vészesen rossz. Olcsóbbítja a burástyákat és saját körben 3 képesség közül is választhatunk neki. Ezek közül az aktivizálás talán a leggyengébb, de mind a Burástyakölyök termelés mind a visszavétel nagyon jól tudnak jönni. Előbbi főleg azért, mert üres asztalnál is tudjuk használni, míg utóbbi esetében tudjuk, hogy az elhullott lényeket visszavenni mindig is elég jó dolognak számított a játék története során. Főleg mivel vannak zanszilánkos rovarok, de akadnak burástyák, amiknek áldozni kell a képességeik kiaknázásához. A saját etnikumához természetesen jó kis lap lesz, ha más nem, akkor kiegészítő pakliba mindenképpen érdemes egy-két darabot rakni majd az esetleges síkcsaták megnyerése érdekében. Az epikussal felálló verzióban nem annyira szükséges, mert kicsit lassúcska, de Zarknodos vagy Hegymélyi keltetős verziók mellé hasznos lehet.


    Glória (6) Színtelen lapként akár magasabb pontszámot is érdemelne, mivel szép kis potenciál rejtőzhet benne, viszont a hatékonyságának feltétele, hogy legyen egy kijátszáskori képességgel rendelkező, KF-elni tudó lény az asztalon. Ez persze nem teljesíthetetlen dolog, de a játék elején könnyen jöhet rosszkor, ami ma már szinte megengedhetetlen egy laptól. Persze van egy nagyon erős kézből müködő képessége, ami 1 varázspontért cserébe egy elhullott lényünket bepattinthatja a játékba, ráadásul mindenféle megkötés vagy korlátozás nélkül teszi ezt. Visszatérve a kijátszására, elég durva dolog 1 zanszilánkért kvázi megduplázni egy lény képességeit főleg, hogy mellé még tud némi kis apróságot is a Glória. Semmizhetünk vele és egy _ereklye ikon is meglapul rajta, ami miatt igazából egy ingyenes lappá válik, és ki tudja, mikor vesszük hasznát annak, hogy az altípust is felveszi egyúttal. A KF koncepció ugyan nem tombol mostanában, de például frissen bontott versenyeken nagyon erős lap lehet belőle, és némileg korlátozott környezetben is el tudom képzelni, mint potenciális versenylap. Azt pedig mindig érdemes észben tartani, hogy akár az ellenfél lényére is rátehetjük, ha annak egy számunkra kedvező kijátszáskori képessége van.

    Konok féreg (4) Hát igen. Ő tipikus kiegészítő pakliba való lap, ami nagyjából egy pakli sidejába tud bekerülni, egyetlen pakli ellen lesz csak jó, és amúgy is csak 1 darabot lehet majd használni. Persze ez annak fényében nem olyan gond, hiszen a feltételek teljesülése mellett ki lehet keresni. Hiába kapcsolja vissza a legendás lényeink képességeit és hiába forrásimmunis, hiszen se a követő által adott tempót nem tudja kárpótolni, se reakcióvédelme nincsen, így jó eséllyel nem is jön majd létre.


    Taumaturgikus transzformáció (4) És már is itt egy újabb side lap. A Taumaturgikus transzformáció nem próbál sokkal több lenni a régi változatánál, igazából annyival tud többet, hogy egy kicsit belepiszkál az ellenfél gyűjtő játékába, van egy sokszor irreleváns ősmágiája és persze cantrip tud lenni. Ez utóbbi talán a leghasznosabb dolog rajta, de még ennek függvényében sem hiszem, hogy sokat találkoznánk vele a versenyeken. Egyrészt nem igazán tombolnak a blokkoló paklik, másrészt a legtöbb pakli nem engedheti meg magának azt, hogy egy side lapja csak egy nagyon speciális esetben legyen használható.
    (szerk: ingyenes, drágíthatatlan, kvázi kánterelhetetlen cantrip, ami még dobatás után is visszahúzza magát. Igen, blokkoló pakli kis eséllyel jön szembe, de annyi jelenéses és feltámadó lap van már, hogy ezt nagyon sok pakli ellen érdemes lenne besideolni. Nekem ez min. 6-os).

    Időkristály (9) Őt már a bemutatóban láthattátok, az Időlassító után egy újabb ingyenes Bufa tárgy, ami akár az ellenfél körében is érkezhet. Nagyon vacilláltam a pontszámán a 8 és a 9 között, de végül úgy döntöttem, hogy a magasabb pontot adom neki, mivel eléggé univerzális lapról beszélünk. Kis túlzással szinte bárhova beférhet majd ez a kártya, hiszen kvázi színtelen és nincsen semmi veszítenivaló vele. Az ősmágiájának hála Lassan járjak és a mostanában kicsit előre törő Hegymélyi keltető ellen is igencsak hasznos lesz, de talán elősegítheti egy régi kontroll követő, az Edralian újjáéledését is kicsit. Összességében én elég pozitívan állok ehhez a laphoz, aztán majd meglátjuk az idő mit hoz ennek a kristálynak.


    Manóhercegnő (7) A manó kedvelők dörzsölhetik a kezüket, hiszen hercegnőjük új erőre lap a Kristálylázban. Manó pakliban mindenképpen kötelező darab lesz majd, de bőven el tudom képzelni, hogy egyéb lényesebb, hordásabb jellegű koncepcióban is próbálgatni fogják a lapot. A kijátszáskori képességét a Teriád ámokfutóról leste az úri hölgyemény, de a plusz sebzés és hirtelen nagy lapelőny helyett inkább a megfontoltabb apránkénti leszedést választotta fegyverül. Költségét tekintve egy standard manóról van szó, annyi különbséggel, hogy bármilyen lényt dobhatunk neki. illetve, ha helyettesítés nélkül tesszük ki, akkor kap egy kis védelmet. Amúgy pont ezek miatt állhat helyt máshol is a saját pakliján kívül. Én például szemeztem vele egy kicsit elfeledett és sosem túl sikeres koncepcióba is, az Arochosba, ahol a jelzőinket egyből lapelőnyé alakítja, és jóval nehezebb megoldani őket.

    Tanulságos mese (5) És ha már Arochos, akkor itt is van a pakli régi sztárja, a Tanulságos mese felújítása. Ahogy a régi, ez is leginkább Arochosba lesz csak jó, más pakliba nem igen tudom elképzelni. Igaz, oda viszont szinte kötelező darab, hiszen ingyen hátrahúzza és beéletezi a kis jelzőinket, majd némi izomra is eltekerhetjük. Igazából olcsóbban tudja azt, amit a régi. Kár, hogy csak egy nagyon perem koncepcióba használható a lap. Esetleg valami bontott vagy draft versenyen egy hordásabb témába be választanám, de ennyi. Nem is feltétlen az ereje miatt, hanem a viszonylag szegény felhasználhatósága miatt kapott ennyivel kevesebb pontot a hozzá hasonlóan izmozó Manóhercegnőnél.


    Alanella, az ellenállhatatlan (8) A szirének is megkapták a saját követőjüket. Alanella egy egyszerű standard epikus, olcsóbít és feltétel mellett tud lapelőnyt generálni számunkra. Ezt az extra lapot ráadásul egy kereséssel éri el, aminek habár viszonylag komolyabb feltétele van és csak szirént tud keresni, az olyan lapokkal, mint Leira, a hangtolvaj, Csábító papnő vagy Kristálytiszta dallam azonnal képes eldönteni a meccs kimenetelét. Ha más nem, akkor a kék ultra ritka miatt fogják próbálgatni az emberek ezt a követőt is, de jó lenne, ha a kis hableányok végre összeállnának egy koncepcióvá.

    Asz-phalt, a megbízható (7) Mostanában nem nagyon jött hordaparancsnok típusú követő, de most a Kristálylázzal egyből kettő is érkezett. Ebből az egyik Asz-phalt, aki vagy egy 5 lapos kezdéssel vagy, ha beáldozzuk egy lapunkat, akkor egy asztalon kezdő Szellemszolgával támogatja meg az ügyünket. A Szellemszolgából egész könnyen kitalálható, hogy a követő elsősorban építményes koncepció megtámogatására lett kitalálva, de a kreatívabbak akár valamiféle KF-es témát is felhúzhatnak rá, hiszen a szolga ebben is segítségünkre lehet. Elsőre talán lehetne a szegény ember Molluszkjának is tekinteni, de vajon tényleg csak egy rosszabb Molluszk lenne ez a követő? Azért ez nem olyan biztos, hiszen a dupla építőt igénylő építmények már egészen brutális dolgokat képesek művelni és a szolga egymaga fel fogja tudni őket húzni a 2. körtől. Ráadásul aktívan adja nekünk az építő lényt alapból, így ha nem mi kezdtünk is képesek vagyunk semlegesítő épületeket felhúzni.


    Iustitia (9) A szabálylapok talán még jobban meg tudják bolygatni a versenymetát, mint a követők. Nemrég jött az Alanori lápvidék, ami képes lehet erre (habár még nem nagyon próbálgatták az emberek) és most itt van a Iustitia is. A lap egyszerűen azt csinálja, amit a neve is sugall, az igazságosságra törekszik azáltal, hogy mindenkivel egyformán húzat és dobat lapokat a különböző források után. De hogy mit is lehet vele kezdeni az már csak a játékosok kreativitásán múlik majd. Lehet újfajta, inkább leszedésre építő kontrollokat próbálgatni Harangmesterrel vagy anélkül, esetleg valamilyen feltámadós hordát, gyűjtőgeneráló koncepciót, de akár szimplán a dobatást is ki lehet aknázni vele. Személyes kedvencem az Az álmok mesterével és Iustitiával felálló víziós pakli, ahol a dobatós lapok kifejezetten jól érzik magukat és a lapelőnyünket sem húzásból akarjuk szerezni, így nem adunk plusz lapokat ellenfelünknek.


    Ulkor jégisten (8) A kiegészítő másik epikus követője a hideg/yeti koncepciót hivatott megdobni kicsit. Ő már annyiból újabbnak számít, hogy nem került rá a plusz tempó és inkább valami egyedibb képességet kapott. Persze az egyszeri laphúzás is rákerült, de a dermesztésjelző osztogatás próbálja kreatívabb irányba vinni a dolgokat. Ehhez persze hideg lapot kell dobnunk a kezünkből, de mivel a 3 jelző ma nagyjából egyenértékű egy leszedéssel, így fair üzletnek tűnik egy lapért cserébe megoldani egy másikat. Meg azért akadnak lapok, amik termelik nekünk a hideg kártyákat, így picit könnyebbé téve a dermesztésjelzők kiosztását. Habár már a bemutatóban leírtam, de szerintem kifejezetten balanszos követő lett és mind kontrollosabb mind tempósabb/hordásabb koncepciót lehet majd rá építeni. Szinte biztos, hogy találkozunk még vele az asztalokon. A főnix tüze (5) Első Elenios lapunk egyből egy kék-piros papiros lesz, még ha nem is a legcombosabb. A legkönnyebben összehasonlítani az előző kiegészítőben megjelent A főnix dalával lehet, ami annak ellenére, hogy picit drágább és általános mégis erősebb szerintem a laphúzó potenciál miatt. Persze vitathatatlan, hogy egy 1 zanszilánkos azonnali vizíó, ami szépen sebezget nem hangzik rosszul, de a színei bekorlátozzák a használatát. Főnix és tűz pakliba természetesen befér, habár előbbi szerintem nem szorul rá, míg az utóbbi talán nem elég erős most ahhoz, hogy sokan próbálgassák. Pedig egy Antimágikus rakshallionnal és Ősi rúnával felálló változatba egészen szépen működhet a lap. Frissen bontotton viszont nagyon kellemes lap lesz majd.
    (szerk: nekem ez a klasszikus 8 pontos kártya, „saját paklijába kötelező darab”. 1 zsz-es azonnali vízió, ez már önmagában egy nagyon beteg dolog. Sokat játszottam főnix paklival, ez a lap nagyon rugalmas volt, a 2-es újrahasznosítás egy nagyon hasznos kiegészítés rajta. Ha az ellenfél nem tudja gyorsan kisemmizni, gyorsan terminálja a játékot. De majd kipróbáljátok.)


    Burástya avarkomposztáló (9) A burástyák egészen komoly erősítést kaptak ebben a kiegészítőben, így nem csoda, hogy az avarkomposztáló is egy erősebb darabra sikeredett. És persze az ereje mellett egészen univerzális is. Az előkészítő és húzás fázis beduplázása minden pakliban nagyon jól jön, csak azért nem kapta meg a 10 pontot, mert mindenféle védelem nélkül elég könnyű megoldani ezt a lényt. Persze, ha már fennmarad 1-2 kört, akkor el is döntötte a meccset az extra tempó- és lapelőnnyel. A legjobban persze Zarknodos szabálylapokba és Alanori lápvidékbe fog működni, de Hegymélyi keltetőbe is kitűnő darab lesz. Persze az Egérút szerelmesei is örülhetnek ennek a burástyának, hiszen komolyan megkönnyíti a győzelem elérését.

    Burástya berzerker (8) Újabb burástya, ami korlátozó szabálylapokhoz tökéletesen fog passzolni. A bemutatóban már láthattátok, hogy lesz vele egy mókás kis kombó is, de persze anélkül is erős darab lesz. Olcsón, élettel védve körönként leszed vagy dobat egy lapot, ennél többet nem nagyon lehet kérni egy 1 manás lénytől. A legtöbbet talán keltető mellett fogjuk látni, habár az avarkomposztálóval most már tényleg illene össze állnia egy Zarknod bilinccsel vagy börtönnel felálló burástya paklinak is.


    Burástya őrszem (8) Az őrszemről is elmondható az, ami az előző két társáról is. Nagyon olcsó, bilincs és keltető kompatibilis burástya, ami univerzalitásának hála a saját pakliján kívül is tökéletesen fog működni. A hegymélyi keltetős kontroll mostanában kezdett előre törni, és elnézve ezeket a kék legényeket az ereje csak nőni fog a következő időszakban. Habár el tudok képzelni olyan szituációt, amikor ki kell rakni passzívan az őrszemet, de a legtöbbször azért be fogjuk tartani semlegesítésre, hogy aztán a következő körünkben máris rárakhasson egy automatikus reakciót az ellenfelünk következő nem lény lapjára. Zavaró kártya lesz, az biztos.

    Burástya pókfajzat (6) Ingyen tempó termelés, kijátszva pedig megszabadítja az ellenfelet két laptól, ez elég jó egy nem gyakori kártyához képest még akkor is, ha a költsége 2-re hág fel. Igazából, ami bekorlátozza a használatát az az, hogy a tempó adása csak kötelékre működik, és hogy kétszínű a lap. Persze a saját etnikumához be fog férni, mivel a burástya pakli csak a kék színt igényli magának.  Különösen akkor gondolkodnék el a használatán, ha valamilyen zavaró szabálylapot választunk a kék rovarok mellé.


    Dinamikus szintézis (9) Nem titkolt dolog, hogy az újabb isteni lapokat próbáltuk úgy megalkotni, hogy ne eszement nyerstápok legyenek, amik gondolkodás nélkül bárhová beférnek. Tehát ne minden isteni ingyenes lapcounter, leszedés vagy erőforrás legyen. Elenios esetében ez azt jelentette, hogy a korlátozó szabálylapok felé tolódott kicsit az isteni szettje. Tresed is erősebb ilyen paklikba, de a Dinamikus szintézis is kifejezetten Zarknod mellett fogja legjobban megmutatni az erejét. Univerzális képességei vannak egy vízióba csomagolva, ami már önmagában eléggé spoiler gyanússá tesz bármilyen lapot. Az idézési költsége talán picit magasabb a megszokottnál, de ahol meg van teremtve a kicsit lassabb környezet ott nagyon erős lesz. Ráadásul a vízióknak van egy olcsóbító követője is, ahol már 1 zanszilánkért csinálhatja a dolgát.

    Elbájolt xenomorf (8) A xenomorfok is kapnak kétszínű példány, a többé-kevésbé elcsábított Elbájolt xenomorfot, aki, miután elbájolták, elleste gazdáitól, hogyan is kell átcsábítani a gyanútlan áldozatokat a saját oldalára. Leginkább a saját paklijában fog helyett találni, mivel itt olcsóbban és élettel (amit amúgy a saját parazita termelése miatt fixen megfog kapni)  érkezik, ami igazán brutális kontroll lénnyé teszi a folyamatos parazita gyártással és lapelőny generálással. Biztos, amit biztos egy háló ikon is került rá, hogy nehezebben lehessen körbejátszani, de egy kétszínű ritka lapnál ez talán belefér. Mondjuk a saját színén kívül a jelenlegi talán leguniverzálisabb és legtöbbet használt színt, Eleniost kapta meg másodiknak, így nem biztos, hogy ez egy komolyabb korlátozás lesz rajta.


    Elburjánzott keltetőfészek (5) Az elképesztő burástya kombó második fele. Ingyenes anti-mágia - nagyjából ez a lap ennyit tud csak. Persze lehet próbálgatni a Burástya berzerkerrel, de anélkül csak egy szimpla anti-mágia, és azért akadnak jobb módszerek és lapok is a dobatásra. Egy-két alkalommal talán látjuk majd szórakozni vele valakit, de nem hiszem, hogy a mókafaktoron túl bármit is tudna ez a lap produkálni.

    Esszenciakristály (5) Tipikusan bontottra és draftra készült kártya, ott viszont nagyon is jó. Bontott formátumokon az 1 szörnykomponensért érkező tárgyak még bőven jónak számítanak. Az Esszenciakristály ráadásul egyből visszahúzza magát, és ha nem szedik le hamar, akkor igencsak lefaragja ellenfelünk életét. A játék korai szakaszában a varázspont elvétele is eléggé frusztráló tud lenni, illetve egy ereklye ikon is megbújik rajta, így akár visszaadhatja az árát és gyógyíthat rajtunk egy keveset, ha szükséges.


    Függőhíd (4) Talán az első igazán gyenge kártya eddig. Nem nagyon látom a szerepét se bontott környezetben, se pedig versenykörnyezetben. Elsőre talán Arochos, ami beugrik az embereknek, de oda meg a színei nem az igaziak sajnos. Legjobb esetben egy ingyen zanszilánk, amit aztán elhúzhatunk.

    Gosan (5) Egy zanszilánkok ellen készült zanszilánkos kalandozó, ki hajdanán még végzetúr volt. Kettő zanszilánkért cserébe megfog egy szintén zanszilánkos kártyát majd utána passzivizálásra képes további narancssárga költségű lapoktól megszabadítani az ellent. Szinte biztos, hogy csak bontott formátumokon fog szerephez jutni. Versenykörnyezetben sajnos a zanszilánk költségben az 1-es szám a divat, így sokszor tempó hátrányból tudná csak megoldani őket Gosan.


    Harcedzett szirén (5) Bármennyire is kemény ez a páncélos asszonyság, ő kifejezetten draft környezetre lett tervezve, de ott bizony kemény darab lesz. Gyakoriként bőven lesz majd az asztaloknál, így lehet majd szedni őket rendesen. Igaz, hogy 2 varázspontba kerül, de cserébe bármit képes ellopni és a lopás bontotton a legerősebb képesség. Ha pedig valami balga teretményt sikerült vele csábítani, akkor akár egyből mehet is verekedni az őrposztba.

    Hazárdjáték (6) Habár Timera sosem tartozott az igazán játszható koncepciók közé, időről-időre jöttek ki szerencsén alapuló lapok, ahol jellemzően kockadobás döntötte el, hogy mi is fog történni. A Hazárdjáték hű nevéhez ilyen téren. Dobsz egy kockával, és majd valami történik. Persze ezek többnyire számunkra pozitív dolgok, de azért az esetek hatodában nem fogunk örülni neki. Érdekesség, hogy az eredeti ötlet az volt, hogy 6-os dobásra nem sebződik a használója, hanem egyszerűen elveszti a játékot. Na az lett volna az igazi hazárdírozás!


    Kisebb burástya fészek (5) Mindenfelé csak burástya fészkek vannak úgy látszik. Merőben más, mint a másik fészek, hiszen ez egyértelműen a követővel való nyerésre megy rá. Felépítésekor kettő Bursátyakölyökkel is megdob minket, majd a következő kör elején még eggyel, ezzel az egy lappal már meg is van a követő feltételéből 3. Azért bontotton lehet valami agresszívebb Burástyakölyök rohamra építeni néhány ilyen segítségével.

    Ködös szurdok (3) Az előző kétszínű építmény nem volt nagy szám, és sajnos ez sem lesz az. Egy sokkal-sokkal gyengébb Rozoga lebuj, ami alapjaiban még nem lenne baj, de itt még van egy erős korlátozó tényező és egy durva szerencsefaktor is. Bontotton se nagyon szeretnénk kibontani sajnos. Valószínűleg valami összeesküvés van a lap mögött... :(


    Kronoszaurusz (7) Tökéletes horda alap az új Kronoszaurusz, mind bontott formátumokon, mind pedig versenykörnyezetben. A horda paklik szerelmesei biztosan örülnek egy ilyen darabnak. Olcsó, repülő és láthatatlan lény, ami vagy beöli az ellenfél tempóját, és így nem tud védekezni, vagy izommal érkezik, hogy nagyobbat üssön arcba és legyen rajta egy lap elraktározva. Az áramlása mellett sem szabad elmenni csakúgy, hiszen emiatt akár Lassan járj mellé vagy ellen is el tudom képzelni. Elég gonosz dolog áramlásból tempót ölni és termelni egyszerre… főleg drágított környezetben. Könnyen lehet, hogy ez a lap lesz a Kristályláz Szörcsögő motyogója.

    Lélekparázs (5) Standard gyakori leszedés, ami kifejezetten draft versenyekre van tervezve. Mindig kell egy-két ilyen, hogy a bontott formátumokon is legyen valami kis interakció. Talán Eleniosban még nem volt ilyen, de most megkapta ő is a sajátját ebben a szettben. Korábbi társaihoz hasonlóan valószínűleg ő is prémiumnak fog számítani drafton, hiszen akár két lapot is képes levenni az asztalról.


    Nekrobestia (6) Egyszerű, de nagyszerű kártya lett ez a kétszínű fenevad. Legalábbis én kedvelem. Két nekronért cserébe kijátszásakor leszed valamit és kapunk egy igencsak masszív testet, amit akár egyből tolhatunk is be harcolni némi áldozatért cserébe. Bontotton ő nem lesz túl jó a költsége miatt, viszont kisebb lapkészlettel rendelkező, illetve kezdő játékosoknak remek darab lehet. Leginkább hordajellegű paklikba, illetve keltetőbe és járjba tudom elképzelni.

    Rejtett örvény (3) Itt egy újabb Eleniost is tartalmazó kétszínű kártya, de sajnos ő sem lesz jobb, mint másik két gyakori társa. Maximum bontott formatokon lehet némi szerepe, de ott sem lesz a legjobb, mert az esetek felében 2 varázspontot nem fog érni ez a lap. Mindegyik funkciójára vannak sokkal jobb opciók még ezen a színen belül is.
    (szerk: a 3 pontot karcsúnak érzem, a bontotton egy választható leszedés / kánterelés / húzás, aminek nincs nekron a költségében, nekem minimum 4 pontot ér.)


    Repülő erőd (4) Úgy látszik Elenios szeret Sherannal közösködni, hiszen ez már a negyedik ilyen duplaszínű lap. Az elözővel ellentétben ennek a lapnak bőven jó szerep juthat draftokon és egyéb frissen bontott versenyeken. Ez persze nem csoda, hiszen a permanens laphúzásokat nem csak a versenyjátékban, hanem drafton is nagyon szeretjük. Ráadásul némi szerencsével egy kis extra gyógyulással is megáldhat minket.

    Rynthus (6) A mutáns kalandozóvá avanzsált galetkiben már megvan a potenciál, hogy lásson versenypaklit is, ne csak bontotton játszunk vele. Mondjuk a képességének költsége miatt bontotton pont nem annyira jó amúgy. Mindenesetre szerephez juthat néhányszor versenyeken, főleg korlátozottabb formátumokon. Róla is elsőnek a Hegymélyi keltető jut eszembe és valószínűleg oda is fogják próbálgatni a koncepció kedvelői, mivel itt erősen felértékelődik a tempókülönbség, amit képes okozni. Ráadásul azt se felejtsük el, hogy ő bizony képes az első körben egyből visszaadni az árát, így kiférhet mellé még valami más is.
    (szerk: Én erre a lapra min. 7-et adtam volna, nagyon univerzális darab, kvázi ingyenes, nehéz elképzelni olyan szituációt, ahol nem lenne hasznos valamelyik képessége, főleg, mivel mostanában kevesebb VP termelő lap kerül kiadásra. Én az elmúlt fél évben mindig beraktam legalább a kiegészítőbe).


    Szent szó (5) Újabb kétszínű gyakori laphoz érkeztünk, de ezúttal Raia istenséggel fogott össze Elenios. Eléggé a hordát támogató lapra sikerült a Szent szó (és a társa a Szentségtelen szó is), így ilyen irányban érdemes gondolkodni vele. Raia követője például mindenkinek beugrik, ha ebből a két színből keresünk hordát, de lassan el lehet gondolkodni egy kék alapú aggro paklin is, hiszen ez a kiegészítő bőven ad hozzá alapot. Drafton meg simán rá lehet menni a Kronoszaurusz és Szent szó duóra, amik segítségével eléggé gyorsan be lehet darálni az ellenfelet.

    Szirén partizán (6) Nagyjából ő is a Harcedzett szirén szintjén van, csupán talán neki nagyobb esélye van arra, hogy rendes pakliba is bekerüljön és ne csak drafton brillírozhasson. Ezt a kötelék képessége teszi számára lehetővé, hiszen ha van mellé egy másik hableányunk, akkor a lopás mellett egy kézben lévő lapot is kiszed ellenfelünktől. Amúgy meg 1-es költségért 2-es lényt belopni teljesen jó biznisz.


    Szivárványsörényű pegazus (4) A pegazusokhoz talán kicsit lassúcska és igazából szükségük sincs erre a lapra. A helyszín őszintén szólva nem fér be hozzájuk (meg ugye jóval hamarabb ki is tiltódik Új nemzedékről), míg a cantrip közepes lénye nem ér 2 manát. Igen az epikus tud olcsóbítani, de azt a körönkénti keretet ennél sokkal jobb lovakra is el lehet lőni. Bontotton egy nagyon erős talán a lap. Ott 2-ért húzol vele és talán hamar összejön a képessége, amivel legrosszabb esetben húzol minden körödben egy lapot.
    (szerk: ebben a lapban sokkal több potenciál van, mint ami első pillantásra látszik, ezt az is meg tudja erősíteni, aki rendre az Ulver képességét másolta vele a szombati versenyen. A lap sokban hasonlít a Leira szelencéjére, ami azért egy vitathatatlan csúcsspoiler. A saját paklijában 1-ért jön és a feltétele is teljesíthető, és ugyanúgy cantrip. Ha nem lenne a feltétel, én 8 pontosnak tartanám (saját paklijába kötelező darab), de egy 7-est még így is megérdemel).


    Transzkristály (6) Az Esszenciakristálynál már írtam, hogy bontotton az 1 szörnykomponenses tárgyak elég jónak számítanak, és ez bizony igaz a Transzkristályra is, ami Transzörvénylő barátunk zsebéből esett ki két örvénylés között. A kristály segítségével kölcsön vehetünk 1 lapot ellenfelünk asztaláról, aztán körönként termelgethetjük vele az erőforrást. De ha nincs mit lopni, akkor sem kell kétségbeesni, mert el is húzhatjuk egy kör végi lapra. Ami itt sokkal érdekesebb képesség, hogy amennyiben ellenfelünk szeretné eldobatni, szépen játékba ugrik és termel nekünk egy lapelőny valamilyen módon. Elég jó lehet Korlátozásos paklik ellen ez a funkciója. Az már csak hab a tortán, hogy egy extra varázspont befektetéséért úgy rakhatjuk játékba, hogy jóval nehezebb rá reagálni. Emiatt az áramlás miatt el tudom képzelni valamilyen Bűvös erdős pakliba is akár. A mennyek kapuja (6) Első Raia lapunk rögtön egy kétszínű kártya lesz, ami az angyalok két színé töltötte magára. Viszonylag szűkebb a felhasználhatósága, de a saját paklijában azért szorulhat neki némi hely. Minden körünk elején keresni elég jó dolog azért, viszont félő, hogy más paklikban nem igazán jut majd szerephez. Hiába a feltételes lénykeresés, nem valószínű, hogy a laphátrányból induló paklikba beférne ez a lap. Miatta el lehet esetleg gondolkodni egy Zarknod börtönében felálló angyalseregen is.


    Életkristály (7) Az egy zanszilánkos lapok nagyon rosszak nem lehetnek általában, így az Életkristály is meg fogja találni a helyét. Ha akarjuk, akkor egyből tudunk is húzni vele egy lapot, ha nincs extra fölösleges zanszilánkunk, akkor akár az általa adott tókent is fel lehet erre használni. Asztalról képes egy kis tempót adni és szépen lassan növelheti az életpontunkat vagy termeli a mindenféle tóken angyalkákat nekünk. Gyógyulós pakliba betenném, Raia hordából meg semmikképpen sem hagynám ki. Nagyon jól muzsikált a pakli A legfőbb követős változatában is.

    Elit búvárharcos (5) A Ragyogó manó tiltása óta valahogy nem találják apró termetű barátaink a helyüket. A Homokdűnékben volt már egy próbálkozás a dobatás pótlására a Napocska nevű lappal, és most itt van a kis búvárharcos is, hogy némelyest kompenzálja a dobatás hiányát a manóknál. A saját paklijába valószínűleg be fog férni, hiszen körönként képes dobatni egyet, egy olyan feltétellel, amit a manó pakli könnyűszerrel teljesít minden körében. Miután pedig nincs szükségünk a dobatására, egyszerűen elhúzhatjuk egy lapra. Tökéletesen passzolni fog oda, ahova tervezve lett. 


    Gyógyító rúna (5) Egy egyszerű egypaklis keresés. Na jó, annyira nem egy paklis, mivel minden pakliban találunk lapot, amit tud keresni, de nem hiszem, hogy gyógyítós kombó paklin kívül máshova be kerülne emiatt. Bontotton még elég jó lehet, főleg ha van valami erős lapunk, amin megbújik a gyógyul kulcsszó.

    Kristálysárkány (7) Elsőre talán nem tűnik annyira keménynek ez a csillogós gyík, de azért tud elég kellemetlen perceket okozni. Sárkányokhoz kötelező darabnak tartom, mivel nagyon olcsón képes érkezni és akár ki is süthetjük egy asztalon lévő sárkányunk képességét is, ha feláldozzuk neki és visszavesszük azt. A fő ereje viszont inkább abban rejlik, hogy sárkány. Így mind az új kódos lappal, mind a Sárkányfészekkel képesek vagyunk a semmiből elő rántani egyet, amikor szükségünk van rá. És persze nem csak sárkányokat képes visszahúzni, hanem zanszilánkos lapokat is amikből dögivel van a játék asztalokon.


    Kristályvámpír (5) A fehér és a fekete talán a két legjobban elütő szín, mégis most itt egy lap, ami mindkettőhöz tartozik egyszerre. Persze ez olyan szempontból nem meglepő, hogy mindkét színben érkezett már vámpír. A törékenynek tűnő hölgyemény viszont keményebb tud lenni, mint hinnénk. Költsége elég jóvá teszi járj ellen, kijátszásakor leszed valamit, majd aztán képes eléggé gyorsan megcsapolni az ellenség életpontját vagy visszahozni minket a halál torkából, ha úgy adódik. Vámpírokból mindig is lehetett egyfajta hordásabb vonalat is megütni, amit ez a darab igencsak elősegít. De a klasszikusnak mondható Leah vagy Raia hordában is kifizetődő játszani vele.

    Márványhó yeti (8) És máris itt van egy újabb fekete-fehér csoda egy újabb etnikumból, ami mindkettő színben megtalálható. A Márványhó yeti, habár 2 manába kerül és még olcsóbító epikus sincs mellé, ha asztalt ér nagyon könnyen lehozhatja a meccset. Igazi board kontroll lapról van szó. Igaz, hogy ellenfelünk választja meg, hogy mit áldozzon fel, de higgyétek el, nagyon hamar elfogynak a feláldozható lapok az asztalról. Ráadásul mellé még gyógyít is ez a márványos kis teremtmény. Nagyon stabil sidelap válhat belőle, ami az őrposztból nyerni akaró paklik rémálma lehet.


    Nyugati holdsárkány (4) Egyszerű cantrip gyakori kártya. Túl sok port nem fog kavarni mivel nem igazán van paklija. A legfőbb követős Raia pakliba vagy egyéb fehéret játszó hordákba lehet próbálgatni, de igazából van rengeteg cantrip lény ugyanennyiért, amik még csinálnak is mellé valamit. Bontotton, ha lap szűkében vagyunk bekerülhet a csapatba, de a nekron költség nem a formátum barátja.

    Őrangyal (8) A mennyek kapuja után egy újabb Raia-Rhatt angyal, aki már ismerős lehet azoknak, akik követték a lapbemutató sorozatokat. Nevéhez hűen, az asztalon tartózkodása alatt őrzi a játékost és az összes egyéb teremtményét is attól, hogy idő előtt nulla alá csökkenjen az életük. Azért egy leszedéssel könnyedén megoldható, mivel nincsen semmi védelme, viszont nem is a kijátszáskori vagy asztalról működő képessége miatt lesz igazán erős ez a lap. Ez az első lap, ami úgy is képes képességet használni, hogy fel sem kell húznunk hozzá. A pakliban való puszta jelenlétével képes minket megmenteni a halál torkából. És mivel hárommal játszhatunk, így ezt háromszor is megtehetjük. Idegesítő egy lap lesz, az egyszer biztos.


    Ozixi Thrill (4) Voltak már hasonló lapok a játékban, de azok sem futottak be nagy karriert, pedig csak egy színnel rendelkeztek. Én személy szerint nem igazán látom, hogy hova lehet jó ez a kártya, mondjuk gyakori lévén nem is kell versenylapnak lennie. Bontotton meg drafton meg éppenséggel akár jó is lehet egy 1 manás 2 izmos lény.

    Porzó manó (5) Egyike azon kevés manónak, aminek nem lehet helyettesíteni a költségét, de ez nem is baj. Így is viszonylag olcsón tud jönni és akár körönként termelhet egy lapelőnyt, ami eléggé jóvá teszi alapjaiban. A gond vele az, hogy lassú és nincsen semmi védelme, így nem túl valószínű, hogy sokat fogjuk látni. Kiegészítő pakliba elférhet, mert néha nagyon jól tud jönni, illetve draft versenyeken elég erősnek számít szerintem.


    Raquel haragja (7) Alapvetően egy sima leszedésről beszélünk, de mivel rajta is ott ékeskedik az angyal altípus így természetesen van egy-két csavar a működésében. Ha úgy állnak a csillagok akkor ez a lap képes 3 lapelőnyt is generálni nekünk, hiszen egy cantrip lopássá válik. És ehhez még hozzájön a tény, hogy az esetek felében csupán 1 drab zanszilánkba fog kerülni, ami rendkívül olcsónak számít. Sok követős Raia pakliba ő is szuperul szuperált, de angyalokon kívül még egy Zarknod bilincsébe is el tudom képzelni a lapot.

    Riska, a vérbank (8) Márványhó yeti után szintén egy erős kontroll lény, ami a fehér mellett a sötétzöld színt is magára öltötte. Némileg körülményesebb a hideg barátunknál, mivel egyrészt kell mellé egy másik lény is, másrészt nagyon oda kell figyelni, hogy mikor milyen jelzővel mi történik. De ha ezeket az akadályokat sikeresen vesszük, akkor végeredményül elég sok izommal megáldott lényt tudhatunk magunkénak, amivel már gyerekjáték elérni a kívánt lapelőnyt a végső győzelmet.


    Rubinsörényű pegazus (7) Olcsó erőforrás lény, ami nem csak a saját paklijában fog remekül működni. Persze a pegazusokkal sokkal könnyebb azt a nem túl komoly feltételt teljesíteni, de azért egy másik bármilyen színű lap akármelyik pakliban lesz. Sok minden mást nem lehet róla mondani, egyszerű, de erős lap. Az anti-blokkolás szinte jelentéktelen lesz, de a gyógyítós képessége lehet hasznos, hogy védje magát kicsit a sebző forrásokkal szemben.

    Solthunis, elemi dzsinn (7) Nem tudom volt-e már lap 5 altípussal, de most érkezett egy. Azért elég ritka lesz, hogy ne költsünk el neki 4 életpontot az extra 3 típusra. Persze a színe korlátozza a használhatóságát, illetve nehéz lesz olyan paklit építeni, ahol az összes képességét ki tudjuk sütni, de ha sikerül, akkor viszont nem panaszkodhatunk. Ha teljesen ki tudjuk aknázni, akkor 1 varázspontért megoldott két lapot, meg húztunk is rá. Ez azért egészen jól hangzik, ha nem lenne ilyen feltételrendszere, akkor máris hárommal több pontot kapna.


    Sötét angyal (7) Úgy tűnik, a vámpírok szeretnek kétszínűek lenni, de hát jól áll nekik... Nem egy összetett lap és nem is fogja egymaga megnyerni a meccseket, ennek ellenére megérdemli a ritkaságot, hiszen elég sok pakliba beférhet majd. Rögtön ott a vámpír és az angyal pakli, de jól működik Raia követője mellé is, illetve a kijátszáskori képessége használhatóvá teszi gyűjtőgeneráló koncepciókba is. Ez utóbbi különösen izgalmas lehet A mennyek úrnője követővel, amire egy újfajta ilyen koncepciót is fel lehet építeni. A lap fő képessége persze a kötelékre működő leszedés, amihez még kijátszani sem kell csak eldobni kézből.

    Thu’zad utazása (9) A Raia isteni szett valahogy sosem tartozott a nagyon népszerű választások közé. Egyedül talán a Womath miatt volt egyszer-kétszer egy pakliba beválasztva a szín. Most viszont a Thu’zad utazása változtathat ezen. A legendás kártya felújítása nagyjából ugyanazt tudja, mint elődje csak picit jobban. Kapott némi védelmet, illetve az idézési költsége is sokkal rugalmasabb és így olcsóbb lett. A jelenése segítségével még egyszer kisüthetjük a korlátozását ellenfelünkre, így nyerve extra időt magunknak. A segítségével talán gyakoribb vendég lesz a fehér isteni az asztalokon.
    (szerk: ha a lapokat 1-10-ig, és nem 1-9-ig kéne értékelnem, akkor valószínűleg ez lenne a lap, amire 10-et adnék. Én az isteni ikont nem érzem akkora megkötésnek, hogy ez csökkentse a kártya értékét, ez csak egy döntés a pakliépítéskor, melyik szettet választom, de amikor behúzom őket, nekik fogok a legjobban örülni. Raiába mindig beraktam, miatta a Raia isteni szettel játszottam, és elég nagy százalékban hozta a meccset, szóval nálam ez 10-es).


    Topáz drakón (4) Végtelenül egyszerű gyakori lény, ami bontotton elég jó lesz, de máshol nem fogjuk látni. Ha valaki nagyon szeretné akkor sok követős Raia hordába ki lehet még próbálni esetleg.


    Tzhourion kristályvulkán (5) Leginkább vele is majd sealed formátumokon találkozhatunk, ott viszont eléggé meccsfordító lehet. Négy zanszilánk azért nem olyan sok egy ilyen versenyen és viszonylag kevés reakció is van. Ha mégis megfogják, akkor is elvisz valamit magával vagy húzhatunk egy másik kártyát. A jósnő kristálya (7) Időről időre felmerült itt-ott a Lassan járjas tárgy pakli fogalma, de eddig nem igazán volt jelen a metában. Na jó, volt egy nagyon rövid időszak amikor lehetett elég jó eredményt menni a régi tárgy követővel megtámogatva, de aztán az betiltásra került, így ez a koncepció is elsüppedt kicsit. Most viszont elég sok lapot fog kapni, köztük A jósnő kristályát is. Volt már itt egy lap, ami három (J) képességgel is rendelkezett és itt is van egy újabb. Igaz, ez némileg egyszerűbben csinálja. Összességében varázspontból, szörnykomponensből és lapból is plusz egybe jövünk ki a kristály használata után, de még így is elég jó és mindenképpen a koncepció alapjához fog tartozni a lap.


    A próféciák beteljesülése (5) Nagyon szűk a felhasználhatósága, nagyrészt csak a nem annyira létező próféta pakliba férhet be, főleg hogy a jelenése csak a saját paklijában működik. Persze az ősmágia ikon miatt nagyon jó kis side lap lehetne drágítás ellen, de ez a két szín elég kevés pakliban szerepel együtt.

    A szükség hírnöke (4) Két manás lopás, ami mást már nem igazán tud csinálni. Még szerencse, hogy egy gyakori lapról van szó, így bontott környezetben még jó is lehet.


    Az elsők hagyatéka (7) A jósnő kristályához hasonlóan ő is egy nagyrészt egypaklis ritka lap, és ugyanúgy a Lassan járjjal felálló tárgyas paklit hívatott életre kelteni. Kijátszásakor a Semmibe lő valamit, ami igen hasznos a mai HKK-ban a sok jelenés, feltámadás és egyéb gonoszság világában. Ez még persze nem lenne elég, ahhoz, hogy ritka legyen, így kapott egy kellemes (J) képességet is. Ennek ugyan van egy kisebb költsége, de ha csak annyit csinálunk, hogy feláldozzuk önmagát már akkor is húzhatunk vele két lapot, így már is igen szép lapelőnyre tettünk szert általa. Mondjuk a tapasztalat azt mutatta, hogy általában lesz még egy költségünk, hogy kérjünk 3 szörnykomponenst is, így redukálva alacsonyra a lap nettó költségét.

    Barlangi kvarcdzsinn (8) Szintén egy járj kompatibilis lap, ami hivatott némileg támogatni a tárgyas verziót. Ezt egy elég komoly tempó adással vagy pedig egy ingyen játékba tétellel teszi mindezt. Persze a tárgyas koncepción kívül dzsinnekhez is tökéletesen passzolni fog. Sőt szinte bármilyen világoszöldet és barnát használó, tempóra építő Lassan járj pakliba be fog férni függetlenül attól, hogy abba van e másik dzsinn vagy tárgy. Talán a Tharr követővel felálló verzióban lesz a legerősebb, ahol akár első körben is ki férhet és elkezdheti csépelni az ellenfelet. Ami igen kellemetlen, hiszen egy eléggé nagy lényről beszélünk… talán kicsit túl nagyról is.


    Csillámléptű (6) A Csillámléptű egyszerre próbálja erősíteni a blokkoló paklit és a pegazusokat is, talán kicsit kevesebb sikerrel, mint kéne. Egy változó költségű lényről van szó, ami 1 izommal érkezik és választhatunk, hogy anti-mágiázzon vagy blokkoljon. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy blokkolni fog az esetek igen nagy százalékában, hiszen mind a blokkoló pakli, mind a pegazusok szép számmal használnak varázslatokat, így nem feltétlen szerencsés ezek ellenszerét kérni. Ha beüt akkor további lapelőnyt is képes generálni számunkra. Ez eddig elég jól hangzik, amúgy mégis nem érzem azt, hogy ezt a lapot nagyon be akarnám rakni ezekbe a paklikba. Pegazusba egyszerűen nem kell, míg a blokkoló pakli sokkal gyorsabb tud lenni annál, mint amit ez a szárnyas paripa adhat. Talán amiatt bekerülhet néhány darab, hogy megkönnyítse az amúgy igencsak nehézkes ölést a blokkoló pakli számára.

    Gömbpuffancs (3) Habár létezett és akár még létezhet is egy nagyrészt lényeken alapuló blokkoló hordaszerű pakli, de még abba sem férne be ez a gyakori lény. Papíron jól hangzik a varázslatoktól való védelem minden lényünkre, de sajnos semmit sem visz előrébb minket a lap. Bontott és draft versenyeken sem lesz túl acélos sajnos.


    Kreatúra kreálása (7) Legjobban talán a Homokdűnék Exhumálásához hasonlítható, ami egy 10 pontos lap volt anno. A Kreatúra kreálása viszont nem lesz az, amiben két igen fontos különbség is közrejátszik, és amiket nem tud kompenzálni az sem, hogy blokkol, hogy magasabb költségű lapot is ki tud venni és, hogy ad némi sebzést a lénynek. A kisebbik, hogy nekron költséget tartalmaz, ami sokszor nem fér bele az agyonoptimalizált paklik keretébe. Habár igaz, ez még teheti hasznos side lappá Lassan járj ellen, így nem feltétlen akkorra hátrány ez. A másik fontos különbség, hogy csak az ellenfél paklijából válogathatunk, így nem tudunk rá építeni, csak bízni abban, hogy majd ellenfelünk paklijában lesz valami számunkra is hasznos. Ezektől függetlenül persze nyugodtan lehet próbálgatni és talán még helyet is talál majd magának, ha máshol nem akkor a blokkolós járj pakliban.

    Kristálykerub (6) Ez az angyal felfogható a Rémeb egy mennybéli reinkarnációjának is, hiszen költségben ugyanazok, mindegyik képes feltámadni és lapot húzni. A kerub talán a jobbik, mivel kisebb feltétellel tudjuk cantrip feltámasztani, ráadásul bizonyos szituációkban képes levenni egy zavaró lapot az ellenfél asztaláról. Bontotton talán nem lesz akkora sztár a nekron költség miatt, de egy újfajta angyalokon alapuló Kragoru familiárisa paklinak az egyik alapja lehet.


    Legendás tornyok csodálója (4) Nagyon specifikus keresés, bontotton nem lesz hasznos, de versenykörnyezetben se nagyon fogunk vele találkozni. Persze tud olyan lapokat keresni, mint Az ősmágia tornya vagy a Ryuku őrtorony, de nem hiszem, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy pakliba kerüljön. Főleg, mert az épületes pakli nem éppen a legjobbak közé tartozik jelenleg.

    Magmaköpő (4) Frissen bontotton és draft versenyen egy eléggé korrekt elszedés lesz, amiből ha van pár darabunk néha még cantrip is lehet. Ganüidekhez talán bekerülhetne, de jelenleg nincsen ilyen verseny pakli.


    Rafael, a gyógyító (7) Alapjaiban nem tűnik rossznak a semlegesítés plusz gyűjtőből életre keltés, mégis talán picit nehéz neki helyet találni. És ennek az oka az idézési költsége, ami az idézés miatt kicsit szélsőségessé válik. Alapjaiban 2 a költsége, ami elég sok tud lenni egy célzás semlegesítésért cserébe, míg idézéssel 1 zanszilánkért képes érkezni, ami meg pofátlanul olcsó, főleg, ha visszarakni is tudunk vele valamit. Angyalokhoz biztosan érdemes kipróbálni, hiszen van egy elég erős kötelékre effektívebben működő képessége is, amivel lapelőnyt raktározhatunk el vagy távol tarthatjuk ellenfelünk egy lényét az őrposzttól, hogy üthessünk. A másik koncepció, amibe érdemes szemezni vele, az angyalok kapcsán már említett, Kragoru familiárisa, ahol követő mellett fixen 1-ért jön és teszi a dolgát.


    Rhatt robajló dühe (9) Ingyenes isteni reakció. Ez elég standardnak hangzik és igazából az is, mégis van egy nagyon jelentős előnye más isteni counterekkel szemben. Ez pedig az idézési költsége, ami alapból 4 és csupán némi életpont befektetéssel tud ingyen jönni. Ez egyrészt lehetővé teszi, hogy a rekaciódrágítással rendelkező lapokat is ingyen fogja meg, illetve nehezebben lehet ellene védekezni a népszerű X+1-es semlegesítésekkel. És persze ne feledkezzünk meg arról, hogy van már egy Lassan járj kompatibilis világoszöld isteni a Brutálgeddon személyében, így akár oda is be lehet tenni és bővíteni kicsit az isteni szekcióját a paklinak.
    (szerk: igaz, hogy ettől a laptól sebződhetünk is, de számomra még akkor is 10-es lap, és ezt többször bizonyította gyakorlatban is. Az, hogy a reakciódrágitást is ÉP-vel ki tudom fizetni, gyakorlatilag ezt egy ősmágiás ingyenes lapkánterré teszi.)

    Horváth Dávid
    (szerk: Tihor Miklós)

    Létrehozás: 2021. július 20. 10:12:57Utolsó frissítés: 2021. július 20. 11:46:34 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2021
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.