Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Hóditások december 10.
Zén Legendái: Hordázás szeptember 15.
A pillanat képe
Árnytündér valóság
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Az éjfekete köntösben járó, csuklyát viselő, arctalan lények uruk, a halál istene által adott küldetéssel érkeztek földünkre: minden árnytündér kiirtásának szent céljával. Azonban hamar rá kellett ébredniük: az árnytündérek hatalma túl nagy, és már nem az ő erejükhöz fogható. Mivel küldetésük teljesítése nélkül Leah szolgái nem térhettek vissza a túlvilágra urukhoz, egyhangú életüket továbbra is az utukba sodródó kalandozólelkek likvidálásával mulatják.
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás december + novemberi eredményhirdetés
Hatalom Szövetsége verseny változás
Beholderes HKK verseny november 26. - Versenybeszámoló
Hódítások lapbemutató 4. hét
Látogatás a Cartamundinál

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái verseny - 2022. december 17., Kaposvár 8.
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7684)
Ajándéksorsolás december + novemberi eredményhirdetés (6)
Lapötletek (64678)
HKK kérdés? (46450)
Hódítások lapbemutató 1. hét (105)
Hatalom Szövetsége verseny változás (3)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kérdezz-felelek 48.

Az alábbiakban összegyűjtöttük az elmúlt időszakban (ezen belül is, elsősorban a HKK Nemzeti Bajnokságon) felmerült kérdéseket és az ezekre adott válaszokat.

Gábriel a képességével tud-e életet másolni?
Nem. Az élet csak akkor működik, ha az élettel bíró lényt kézből, a teljes költsége kifizetésével játsszuk ki, ha az életet más lapról másoljuk, nem.

Ha az Ongóliant bébivel sebzek egy lényt, aminek élete van, és utána 5-6-ot dobok, le tudom szedni?
Sajnos nem. Ez technikailag egy hatás, ami sebez és leszed, így az élet megvédi a lényt (de a leszedésnek választhatsz más célpontot is, mint a sebzésnek). És a célpontot még a dobás előtt meg kell határozni, így akkor is célzó hatásnak minősül (és ha drágább célozni a célpontot, akkor drágulni fog), ha nem dobsz 5-6-ot.

Ha a Dinamikus szintézist egy olyan reakcióval akadályozzák meg, ami a Semmibe küldi, húzok-e rá lapot?
Nem. A Dinamikus szintézis képessége arra vonatkozik, ha a gyűjtőből Semmizik ki. Ilyenkor azonban a reakciósorból kerül a Semmibe.

A Legaljasabb motyogónál mikor kell eldöntenem, hogy visszaveszem kézbe?
A tápok, amiket a legaljasabb motyogó ad, a kijátszáskori képesség eredménye / része, beleértve a visszavételt is, így ekkor kell eldöntened, kör végén vissza akarod-e majd venni.

Mi történik, ha Immunis krakochhal megütök egy életes lényt?
A lény ÉP-je először lecsökken, majd a krakoch képessége miatt lekerül a lényről az élet. Az élet azonban csak akkor gyógyítja meg a lényt, ha egy sebző forrástól kerülne gyűjtőbe (Kódex 134.4.2), a krakoch képessége nem ilyen (Kódex 134.4.7), ezért nem gyógyul meg.

A Manócsúzlit mikor vehetem vissza?
A Manócsúzli §Ü képessége egy aktiválást kívánó kapcsolódó hatás, akárcsak az Unaloműzőé, ugyanúgy működik. Ha az ellenfeled kijátszott egy lapot, az esetleges reakciók lezárása után, következő cselekvésként használhatod csak. Ha más cselekvést választasz, utólag már nem veheted vissza arra a lapra, de egy lapra több Manócsúzlit is visszavehetsz.

Ha 4-nél kevesebb céhet használok, rakhatok-e be Mardakor céhmesterrel a paklimban használt 3 színtől eltérő színűt?
Nem, a lap szövege egyértelmű, a színkorlát ignorálása csak a céhmester miatt berakott extra céhre vonatkozik.

Lélekkatapulttal gyógyulhatok-e, ha nincs lap az ellenfél kezében?
A gyógyulás feltételét, vagyis, hogy "nem találod el az eredményt" nem tudod teljesíteni ilyenkor, ezért nem gyógyulsz.

Ha a kör végén van egy hatásom, amivel húznék, ellenfelemnek pedig egy, ami dobatna tőlem, mi a sorrend?
A sorrendet ilyenkor mindig az dönti el, akinek a köre van.

Ha a Farkaseledel ÉP-jét 0-re csökkentik, fel lehet-e áldozni életmentő hatásként, hogy izmot osszon a többi lénynek?
Van egy nagyon régi, "szerepjátékos" szabályunk, amivel sok játékos talán tisztában sincs:

"37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb SP-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja."

A kérdés az, hogy a Farkaseledel ilyenkor használhatja-e az izomosztást úgy, hogy voltaképp saját magát nem tudja megmenteni. Maga a szabály ennél butább, az csak azt nézi, hogy a képesség növelni tudja-e a lény saját ÉP-jét, vagyis gyógyítja-e. A válasz igen, az már csak részletkérdés, hogy ő maga már ott sem lesz addigra.

Ezt a kicsit elavult szabályt frissítenünk kell, mert ha lények ÉP-je 0-ra csökken, amúgy is csak életmentő hatás használható, de a szabályrendszer logikája alapján nyugodtan meg lehet engedni, hogyha egy lénynek ilyen képessége van, azt tudja használni, függetlenül, hogy a saját megmentésére használja vagy sem. Tehát a fenti, 37.4. pontból kiszedjük az „ilyen képességet csak a saját megmentésére használhatja” részt. De a fenti kérdésre a válasz ettől nem módosul, a képességet továbbra is használhatja.

Anbam tud-e dobatni, ha ÉP áldozással szüntetik meg a követőmet?
Igen, ez is egy módja a „kikapcsolásnak”.

A jelenlegi szabályok szerint a kötelező automatikus reakciókat pótolni kell a kör végéig. De mi a helyzet ezen belül az automatikus reakciókkal?
Ha egy automatikus reakciót csak a kör végén pótolnánk, az nagyon drasztikus visszacsinálásokat eredményezne a körben. Épp ezért az automatikus reakciókat legfeljebb a reakciósor lezárulásáig lehet pótolni, ezt a szabályokban is rögzíteni fogjuk. Ha a játékosok mindketten elfogadták, hogy egy adott lap létrejött (vagy nem jött létre) és a játékba (gyűjtőbe) került, utána már utólag nem lehet az automatikus reakciót használni (de megmarad a következő cselekvésre). Új Kódex pont lesz:

95.4. A játékosoknak az automatikus reakciók jelenlétét mindig jelölniük kell. Ha egy játékos elfeledkezik az általa létrehozott automatikus reakció hatásáról, akkor azt csak a reakció sor lezárulásáig pótolhatja.

Leira, a hangtolvaj a HKK történetének legnagyobb FAQ gyára, de bármennyi magyarázatot is fűztünk hozzá, a működésével kapcsolatban folyamatosan jönnek a kérdések a versenyeken.
Bár jan. 1-től Leira kirotál, de azért a káosz formátumokat a jövőben is támogatni fogjuk, ezért várható, hogy legkésőbb jan. 1-től Leira kapni fog vagy egy egyértelműsítő nerfet (csak megakadályoz, nem másol képességet, de a korábbi nerfet visszavonjuk), vagy egy bant. De addig is, lássuk a 2 leggyakrabban felmerülő kérdést, amelyekre ugyan van magyarázat a lap alatt, de nem árt még egyszer tisztázni:

1. Ha ketten Leiráznak ugyanarra a képességre, a képesség mindkét játékos Leirájánál létrejön, nem oltják ki egymást, nem veszi el a másodjára kijátszott a képességet az első Leira elől. Pl. ha mindketten Leirázunk T. Vlagyimir áramlására, mindketten megkapjuk a 3 VP-t.

2. Az, hogy Leira semlegesíti a képességet, és ezután az létrejön Leira képességeként, mind a semlegesítés része, tehát hiába egy hatás, nem tudsz rá forrásra reakcióval reagálni. A versenyen többször előjött az, hogy a Kristálytorony őrzője csábítására Leirával reagáltak, és az őrző gazdája ezt megpróbálta megakadályozni az őrző képességével.

Ez nem működik, mert ahogy az előző kérdezz-felelekben írtuk, a lap képességére való reagálás nem minősül a lapra történő hatásnak, tehát Leira képességére nem tudsz reagálni vele. Persze ettől még mondhatnád, hogy magát a csábítást próbálod megakadályozni vele, de ahogy fent írtuk, az eredeti képességet hiába akadályozod meg, attól az még Leira képességeként ugyanúgy létre fog jönni.

Hogyan lehet az aktivizálást igénylő és automatikus képességeket megkülönböztetni?
Leira a hangolvaj működése után ez a versenyeken a 2. leggyakoribb kérdés, ezért próbálunk egy egyérteműsítő mankót adni:

1.) Ha kettőspont szerepel a mondatban, az mindig aktivizálást igénylő képesség. (És ami egy mondatban van, az egy képesség.) Nem ideértendők az egyszavas kulcsszavak (Élet, blokkolás stb) itt a kettőspont a kifejezés része.

2.) Ha nem tudsz többféle cselekvés közül választani (egy állítmány van) és arról az egy dologról dönthetsz, hogy megtörténjen-e vagy sem, akkor az egy aktivizálást igénylő képesség. Pl:

„Ha akarod, célpont lap gyűjtőbe kerül.” --> egy állítmány van, dönthetsz, hogy használod-e.

„Kijátszásakor ellophatsz egy permanenst, vagy visszavehetsz egy lapot a gyűjtődből.” -> több állítmány, több választási lehetőség van, nincs kettőspont, automatikus hatás.

3.) Minden egyéb képesség automatikus.

Ez nagyjából megfelel az eddigi szabályoknak, néhány speciális esetben volt csak ettől eltérés. Az újrahasznosítás szövege szerint visszakeverHETSZ ezért ez aktivizálást igénylő képesség volt, de ez csak egy felesleges kivétel a rendszerben, hiszen ha nem akarsz újrakeverni, akkor X=0, átrakjuk ezt is az automatikus képességekhez.

A jövőben pedig próbálunk MINDIG kettőspontot rakni az aktivizálást igénylő képességek szövegébe (pl. „Ha akarod: célpont lap a gyűjtőbe kerül”) és akkor tényleg csak a kettőspontot kell majd keresni.

Gyógyulás-e, ha egy lény maximális ÉP-je növekszik?
Ez a kérdés korábban az izomnál jött elő, és volt olyan FAQ, ahol le is írtuk, hogy igen, az izommal való ÉP növekedés is „gyógyulás” azonban ez több szinten is ellentmondáshoz vezetett, ezért visszakanyarodunk a régebbi, hosszabb távú állásfoglaláshoz:

Ha egy lény max. ÉP-je nő valamilyen buffoló forrástól (izom, erőjelző, vagy más állandó +ÉP-t adó hatás) és ilyenkor a szabályokból adódóan a lény aktuális ÉP-je is megnő, az nem számít gyógyulásnak. Hasonlóképp, mint ahogy a lény max. ÉP-jét csökkentő hatás (aminek következtében az aktuális ÉP-je csökken) sem számít sebződésnek (erre van is egy Kódex pont, a (Kódex 4.25.4.), az egyértelműség kedvéért a növekedésre vonatkozó ponttal is kiegészítjük).

A max. ÉP növelés továbbra is életmentő forrás, mint ahogy a gyógyulás is, de nem számít gyógyulásnak (mint ahogy az sem gyógyulás, ha felveszek magamra egy páncélt). Az a gyógyulás, ahol a szöveg ezt konkrétan említi.

Összefoglaló
Ahogy látjátok, a szabályok egyértelműsítése kedvéért van néhány apró változás az eddigiekhez képest, ezek:
- az újrahasznosítás aktivizálást igénylő helyett automatikus képesség lesz.
- ha egy lény 0 ÉP-re kerülne, életmentő képességeit akkor is használhatja, ha az saját ÉP-jét nem növeli.
- ha egy lény max. ÉP-je nő, és emiatt az aktuális is, az nem minősül gyógyulásnak.
- az elfelejtett automatikus reakciókat nem lehet a kör végéig pótolni, csak a reakciósor lezárásának a végéig.

Tihor Miklós

Létrehozás: 2022. november 2. 15:44:02
Utolsó frissítés: 2022. november 7. 10:12:59
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.