Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Pakliszerkesztő (mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Résföld június 18.
Zén Legendái: Kísértetjárás május 21.
A pillanat képe
A szerelem hatalma
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
Szép dolog a szerelem! Még a Túlélők Földje veszélyekben hemzsegő világában is! Meghódíthatod mások szívét azzal, hogy mákrózsavirágot ajándékozol neki, illetve kedves szavakat suttogsz kiválasztottad fülébe. Ha szerelmed viszonzásra talál, akkor ha a frissen szerzett bőrök mosására, vagy brekkfőzésre nem is, egyéb programra azonban biztos, hogy rá tudod bírni szíved választottját!
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás július + júniusi eredményhirdetés
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022.
Kérdezz-felelek 46.
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek

A lista folytatása...
Résföld lapelemzés - 1 rész (53)
Lapötletek (64621)
XIII. Nyugat-Magyarországi HKK Találkozó - 2022. (5)
HKK Nemzeti Bajnokság 2. nap formátuma (29)
Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok (8)
HKK pakliszerkesztő (327)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kérdezz-felelek 44.


Az alábbiakban a Roxat céhei megjelenésével kapcsolatos kérdésekre adunk válaszokat.

Először is, bár mindig igyekszünk a lehető legtökéletesebb munkát kiadni a kezünkből, előfordul, hogy néhány dolgot elnézünk:

- Az Erős goblinra nem gyakori ikon került, de ez valójában egy gyakori lap.
- Az Ongóliant diszkosz csak kézből kijátszáskor aktivizálja hordozóját, különben végtelen kombót alkotna Bűbájos Molettával.
- Tündér Mirca idézési költségébe tévedésből 2 varázspont helyett 2 zanszilánk került, és ezt az ellenőrzés során nem vettük észre. Szeretnénk, hogyha lapokat csak akkor kéne másképp játszani, ahogy rájuk van írva, ha ez abszolút szükséges. Épp ezért itt ugyanazt tesszük, mint amit a tévedésből repülő Mithril gólemnél: a következő hónapokban megnézzük, van-e probléma így a lappal, és ha nincs, marad így, nem fogjuk az eredeti szándékra nerfelni.

Még egy, Roxat céheihez nem kapcsolódó dolog, egy régóta belengetett nerf a HKK jelenleg legerősebb lapjával, a V'cz a remetével kapcsolatban:
Itt felmerült, hogy a lapot nerfeljünk, és egyszerűen csak a Semmibe fog a képessége dobatni. Végül azonban egy ennél jóval minimálisabb nerfnél maradtunk. A remete képessége a következőre változik február 1-től:
(S), [1]: válassz egy véletlenszerű lapot ellenfeled kezéből, majd választasod szerint dobd a Semmibe, vagy játszd ki azonnal +1 VP-ért!
Így annyi változik csak, hogy a képesség mindenképp dobató forrás (sok szabályproblémát megoldva ezzel), a lopott lap kijátszása +1 VP-be kerül, és nem tartogathatod kör végéig. Ezzel a lap eredeti funkciója megmarad, de egyértelműsödik, és egy picit gyengül. Reméljük így a lap erőssége megfelelő lesz, és nem lesz szükség további nerfre. Ha ellopják a Felfelé a lejtőn lapomat, onnantól kell számolni az ellenfél lapjait, vagy a kör elejétől?
Amikor egy lap számol valamilyen, az adott körben megtörtént dolgokat, az történhet visszamenőleg a kör elejétől, vagy csak a lap kijátszása után. Alapértelmezésben a lapok attól kezdve működnek, hogy kijátsszuk őket, attól kezdve is számolnak (pl. a háló is ilyen), ld. Izzó fókusz FAQ. Ha az egész kört kell tekinteni, akkor a lap szövege külön utal erre. Az ilyen lapok nagyon ritkák, épp ezért erre egzakt terminológia nincs még, de mivel a Felfelé a lejtőn szövegében külön ki van írva, hogy az adott körben második, harmadik kijátszott lap, ezért nála az egész kört nézzük.

A Hadd hulljon a férgese rakhat-e az őrposztba Lárvát, ha nincs ott hely?
5.4.3.1. Ha egy forrás vagy hatás lényt tesz az őrposztba, de szövegében nem utal az őrposzt méretére, akkor a lény az őrposzt méretétől, és a már ott lévő lények számától függetlenül odakerülhet.
(De a következő csere fázisban ki kell mozgatni a többletet.)

Ha egy céhet passzivizálnak, majd újra aktivizálnak, ismét használható lesz-e a § képessége?
Nem. A § elvesztése mindaddig érvényes, amíg egy lap ki nem kerül a játékból (ami egy céhhel amúgy sem történhet meg).

Lehet-e aktív céhet aktivizálni, illetve passzív céhet passzivizálni?
Normál lapok esetében is legális célpontja egy aktivizáló forrásnak egy aktív lap, ill. passzivizálónak egy passzív - csak nem csinál vele semmit. Ilyen szempontból a céhek sem kivételek.

Lehet-e a Ködamazon § képességének költségét vegyesen is fizetni, akár úgy, hogy mutatok egy köd lapot a kezemből, és egy elfet a gyűjtőmből?
Igen, itt még szerepel is rajta, hogy és/vagy.

A Lávasárkány tud-e 1 céhet aktivizálni, és 1-et passzivizálni? És Augur?
A Lávasárkánynál nincs ráírva a lapra, hogy ezt vegyesen is lehet, tehát vagy aktivizálni, vagy passzivizálni tud. Az Augurnál viszont szerepel az és/vagy, ő tud vegyesen is.

Az Úrnő sárkánya halálsikolya mikor sül ki? Vissza tudja hozni saját magát?
Az Úrnő sárkányára direkt rá van írva, hogy "másik" lényt, tehát saját magát nem tudja visszahozni. De maga a halálsikoly egyébként akkor sül ki, amikor a lény már a gyűjtőbe került, ezért egyébként vissza tudná hozni (ezért is van rajta ez a kitétel).

Ha az Ongóliant bébinek 1-2-t dobok, és fel kell áldoznom a választott lapot, azért kaphat-e szörnykomponenst az ellenfél?
Az áldozás a kettőspont után van, ezért nem költség, hanem a hatás része, így ez egy kényszerített áldozás, az ellenfél kap szörnykomponenst.

A Lelki kötődésen az szerepel, hogy a lapok mindenképpen a gyűjtőbe kerülnek. Véd-e ettől az élet?
Nem. A mindenképpen minden szabályt felülír.

A Lelketlen parancsnok képessége áldozásnak számít? Jár érte szörnykomponens?
A lapok szövegét igyekszünk precízen megfogalmazni. Ha nem az „áldozás” kifejezés szerepel a szövegben, akkor nem az. Ez egy gyűjtőbe küldő forrás, az ellenfél kap érte szörnykomponenst, és az esetleges izom, halálsikoly is ki fog sülni. És a mindenképp kifejezés miatt az élet sem véd tőle.

A Csontkés képessége húzó forrásnak számít-e?
Az a hatás, ami tud húzni, akár feltételesen vagy késleltetve is, húzó forrásnak számít, akkor is, ha a húzáshoz szükséges feltétel nem teljesül később, a képesség létrejöttekor.

A Goblin orgyilkos tud-e kijátszásakor szörnykomponenst adni, ha céhet aktivizál?
A Goblin orgyilkos kijátszáskori képessége 1 mondatba van írva, a nagybetűvel írt VAGY a teljes mondatot elválasztja, vagy a VAGY előtti rész jön létre, vagy az utána jövő. Ezért céh aktivizáláskor nem tud szörnykomponenst adni.

Ha a Lárvát azonnaliként játszom ki, van-e féreg altípusa?
A válasz triviálisan az lenne, hogy miért ne lenne, de van egy nagyon régi szabálykiegészítés, ami szerint egy kétféleképp kijátszható lap (Kódex 50.2) varázslatként kijátszva nem tartja meg az altípusát. Ennek a nagyon régi, kivételekkel kiegészített kivételnek mára már nincs értelme, mivel lény altípusa már sok esetben amúgy is van nem lény lapoknak. Ezért ezt a kiegészítő szabályt eltöröljük.

Lehet-e a Szorgos burástya képességét akkor is használni, ha sem nekem, sem az ellenfélnek nincs céhe?
Ha egy forrás számára kötelező célpontot választani, az csak akkor játszható ki, ha van célpont (Kódex 21.5.3), a célpontválasztás egyfajta speciális kijátszási feltétel. Hasonlóképp, ÉP-t nem áldozhatsz, ha ezáltal az ÉP-d 0 alá csökkenne. Azonban más, összetett hatásoknál ilyen feltétel nincs kikötve, pl. kijátszthatsz egy dobató forrást akkor is, ha az ellenfélnek nincs lapja, húzó forrást, ha nem tudsz húzni, gyógyulást, ha már max. ÉP-n van. Ezért ezt a hatást is tudod használni akkor is, ha nincs céh. Más kérdés persze, hogyha ilyen lappal játszol, akár érdemes lehet berakni mellé egy céhet, hogy hatékonyabb legyen.

Szorgos burástyával aktivizálom a Tolvajok céhét, a kapott Burástya kölykökre sebződik az ellenfél?
A kapcsolódó hatásokat csak akkor kell vizsgálni, amikor már a teljes hatás létrejött, amihez kapcsolódik. Nem számít, hogy a hatás aktivizálásakor a hatást kiváltó lap még nem volt játékban. A Szorgos burástya § képessége először aktivizálja a Tolvajok céhét, majd játékba kerülnek a kölykök. Ezután jönnek a kapcsolódó hatások, már játékban van a Tolvajok céhe, sebez.

Mi történik, ha van 2 Moa önjáróm? Mindkettő az ellenfél első lapjára sül ki, vagy az első 2 lapját leszedhetem?
Ha egy eseményre több kapcsolódó hatás is kisülhet, akkor azok sorban jönnek létre, az egyik teljesen létrejön, aztán jön csak a második. Épp ezért amikor az ellenfél kijátssza az első lapot, kisül rá az első automatikus képesség, és a gyűjtőbe küldi, a második nem sül ki, mivel már nincs játékban a lap, tehát az a második lapra fog várni. Az egyetlen kivételt az automatikus reakciók jelentik, ezek ugyanis a reakció természeténél fogva kisülhetnének úgy is, hogy nem várják meg az előző létrejöttét, épp ezért erre van külön szabályunk, hogy egy eseményre csak egy automatikus reakció sül ki.

A Halálparancs jelenése is életkioltó?
Igen. Amelyik lapon életkioltó ikon van, annak a lapnak minden hatása (aktiválást kívánó, automatikus, esetleg kijátszáskori képessége, áramlása, jelenése) ugyanúgy életkioltó.

Fairlight bankárt 0-ra sebzik. lP képességgel aktivizálhat-e egy céhet, hogy megmentse magát?
A lP képessége azonnali cselekvés, és közvetve növeli a lény életpontját, tehát életmentésre is használható.

A Termomágikus indikátor minden kör végén működik, vagy csak a kijátszása körének a végén?
Ha a szövegben szerepelne az, hogy „kijátszása köre végén...” akkor csak egyszer, a kijátszása körében működne. Így viszont nincs ilyen megkötés, a hatás minden kör végén megtörténik, mint pl. annak idején a régi isteni bűbájoknál. Szintén a Termomágikus indikátorral kapcsolatban merült fel, hogy a halálsikollyal létrehozott automatikus reakció „gazdája” ki lesz (ez akkor érdekes, ha valaki reakciójára hivatkozunk). Természetesen azé, aki az indikátor is volt, mert a hatást az ő lapja hozta létre, függetlenül attól, hogy az mindenkire vonatkozni fog.

A Zansárkány költségét VP-ből kell fizetni?
Ahogy az első mondatban is szerepel, a Zansárkány költsége pontosan annyi, mint a másolt lapé. Egészen pontosan, amennyi a másolt lap alap idézési költsége:
21.9.0. Ha egy szabály vagy lap szövege egy játékban, kézben, gyűjtőben vagy pakliban lévő lap idézési költségére vonatkozik, és röviden idézési költséget említ, ott ezen az alap idézési költséget kell érteni.
Pl. ha egy 2VP 1zs költségű lapot leolcsóbbít az ellenfél 1VP 1 zs-re, és utána a költségéből 1 VP-t helyettesít 1 lapdobással, mert ezt a lap lehetővé teszi, attól még a Zansárkány költsége továbbra is 2VP 1 zsz lesz (és ha az ellenfél a zanszilánknak szörnykomponenst fizetett, attól te még fizetheted azt VP-vel). Felmerült még kérdésként, hogy a Sárkány úrnő olcsóbbítja-e a Zansárkány költségét, lévén az sárkány. A válasz sajnos nem, egy alakváltó lapnál a költség kiszámolása és kifizetése már a felvett alakja / színe / típusa / altípusa szerint történik, a Zansárkány sárkány altípusának csak a kézben vagy gyűjtőben van jelentősége, ott tud pl. köteléket teljesíteni.
Még a Zansárkányhoz tartozik, hogy bár tud azonnalit is másolni, mivel altípusa szörny, ezért csak a saját fő fázisodban játszhatod ki továbbra is, az Alakváltó ősködhöz hasonlóan (de Villámháború mellett viszont bármikor).

Dungeon kriptáinál ha meghal egy lény, és bekerül a kripta alá, kijátszhatom abban a körben?
Ha ez a saját lapod volt, akkor már játszottál ki ilyen nevű lapot a körben, mivel ez egy vízió, nem játszhatsz ki még egyet. Ha az ellenfél lapja volt, akkor nyilván kijátszhatod.

Temető mellett feltámadhat-e lény semlegesítésként az ellenfél körében?
A főszabály az, hogy lényeket csak a saját fő fázisunkban játszhatunk ki. A feltámadás ezt a szabályt egészíti ki azzal, hogy az ilyen lényeket a gyűjtőből is kijátszhatjuk (de természetesen továbbra is csak a fő fázisban). A semlegesítés egy kivétel a lénykijátszásra, megengedi, hogy a lényt bármikor kijátszhassuk, amikor azonnali reakciót ki lehet játszani. Ez a kivétel természetesen a feltámadásra is vonatkozik.
A Villámháború lehetővé teszi, hogy lényeket bármikor kijátsszunk, amikor azonnalit is - így Villámháború mellett a Temetővel támaszthatunk fel lényeket az ellenfél körében is. Fontos! Sok lényen szerepel a feltámadás képesség előtt, hogy §°. Ezeket a lényeket (hacsak nincs Temetőnk játékban), továbbra is csak a saját körünkben támaszthatjuk fel (de ott bármikor, amikor azonnalit játszhatunk ki). Néhány lényen (általában a semlegesítéssel rendelkezőkön) az §° helyett §¨, feltámad szerepel, ők feltámadhatnak Villámháború mellett az ellenfél körében is.

Végül két nem Roxatos kérdés:
A Mennyek kapujával visszavehetek-e egy nem lény angyalt (pl. másik Mennybéli ítélőszék), ha kevesebb lapom van a kezemben és játékban összesen?
Igen. Ha egy képesség többféle dolgot tud, vaggyal elválasztva, akkor eldöntheted, hogy a képesség mit csináljon. Attól, hogy az egyik lehetőségnek feltétele van, nem kötelező azt választani, ha teljesül.

A Kárhozott bájolásnál mikor kell eldönteni, hogy a lapot eldobatom-e, vagy kijátszom?
Az ellenfél kezét mindig csak a képesség létrejötte után nézheted meg, ezért ezt a döntést is csak akkor hozhatod meg. Mivel nem tudod előre, hogy fogsz-e dobatni, de van rá lehetőség, ez egy dobató hatásnak minősül akkor is, ha alétrejöttekor nem a dobatást választod (ld. még a fenti FAQ-ban V'cz a remete és a Csontkés).

Tihor Miklós

Létrehozás: 2022. január 27. 13:17:56
Utolsó frissítés: 2022. január 28. 10:26:36
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2022
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.