"A csarnok közepén fehéren örvénylő ködöt látsz. Lassan lépkedsz felé. Érzed, hogy ez nem lehet más, mint az Ősök Központi Csarnoka! Ahogy egész közel érsz, látod, hogy a ködben figurák szellemalakjai örvénylenek. A kobudera nevű torzszülöttekre hasonlítanak, de sokkal magasabbak, és nemes a tekintetük! Hosszú karmaik vannak, és testüket szőrzet borítja. Miféle teremtmények ezek?" - részlet egy kalandból
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Az istenek csarnoka - lapelemzés
A Beholder júliusi HKK versenyén megjelent a legújabb Zén kiegészítő, Az istenek csarnoka, melyben az isteni bűbájok felújított verziói tértek vissza, egy kellemesen szimmetrikus minikieget alkotva. És hogy milyenek lettek maguk a lapok? Kiderül lapelemzésünkből, gyertek beljebb!
Chara-din bűbája (8): A lila pont egy olyan szín, ahova simán beférhet adott esetben egy-két 1-nél drágább kártya is (pl. Solkim, az alkimista, Emelkedő káoszhangulat), vagyis az olcsóbbítást elég jól ki tudjuk használni rajta. Ha sok dobatással játszunk, akkor nem is feltétlenül kell korlátozó szabálylapban (Zarknod börtönében, Zarknod bilincse, Korlátozás) gondolkodnunk, hiszen akkor is simán benullázhatjuk egy-két kör alatt az ellenfelet, ha nem szűkítjük le a kezek méretét. Az már más kérdés, hogy ekkor már kevésbé engedhetjük meg magunknak, hogy más színekkel is játsszunk, vagyis ügyesen kell balanszolni aközött, hogy legyen mit dobatni, illetve hogy ne legyünk túl nagy hátrányban a deck „egyszínűsége” miatt. De a lapban bőven van potenciál.
Dornodon bűbája (8): A piros elég komoly erősítést kapott az Élőholt invázióban, méghozzá minden fronton, úgyhogy ha valaki agresszívabb paklit szeretne játszani, az továbbra is megteheti. A körönkénti 4 sebzés már önmagában is egész jó ilyen költség és képességek mellett, de ami igazán erőssé teszi a lapot, az az, hogy Szikrákat termelve, majd a bűbájt visszavetetve és újból kijátszva simán kilőhetjük az ellenfelet akár egy kör alatt is, ha van rá elég varázspontunk.
Elenios bűbája (6): A drágítás nem rossz dolog… feltéve, hogy alapból rendelkezésre áll és tudunk vele kalkulálni. Ezt hívják például Lassan járj!-nak, Főparancsnoknak vagy Antimágikus rakshallionnak. Az Elenios bűbája viszont csak az első-második körben fogja igazán zavarni az ellenfelet, ráadásul nekünk is kellene „mozgolódnunk” egy kicsit mellette, hiszen igazán úgy tudjuk kihasználni ezt a funkciót, ha kiterülünk, amíg az ellenfél nem tud beleszólni. Nem vitatom, lesznek olyan szituációk, amikor ez a bűbáj önmagában le tudja hozni a meccset, máskor viszont nem sok vizet zavar majd.
Fairlight bűbája (6): Olyan szempontból nagyon hasonlít az Elenios bűbájához, hogy ennek is főleg az első-második körben van igazán komoly hatása – ha például el tudjuk venni vele az ellenfél első manáját, az elég fájdalmas tud lenni. Fairlight elég erős zanszilánkos lapokat kapott mostanában (Bo’adhun csapás, Jégvihar), úgyhogy leginkább ezekkel érdemes kombinálni, hogy felhasználhassuk a kapott csontokat – egy direkt sebzésre építő decket is lehet akár építeni rá.
Leah bűbája (8): A Rox, a csontok urával felálló koncepció kapott néhány erős lapot az Élőholt invázióba, ebbe biztosan érdemes lesz kipróbálni a Leah bűbáját, hiszen ott amúgy is főleg feketével fogunk játszani. De egyébként sem tűnik rossznak, hiszen körönként egy lapelőny van beleépítve, ami mindig jó – kezdetben egy 4/2-es lény formájában, majd ha azt megoldja az ellenfél, akkor az izomra lapot is húzhatunk.
Raia bűbája (7): A Raia követője kicsit eltűnt a metából mostanában, ez azonban egy újabb lap, ami miatt el lehet rajta gondolkodni. Kijátszása körében rögtön két angyalt is termel, az anti-mágiával párban ez már elég jó, hosszú távon pedig elég jól lehozza a meccset az angyalseregnek hála. Gyógyulós deckbe már kevésbé illeszkedik, úgyhogy ez a képessége kevésbé lesz hangsúlyos – persze mellékesen elég hasznos tud lenni az a körönként 3 ÉP.
Rhatt bűbája (6): Azok a Rhatt lapok, amik csak blokkolni tudnak, már nem elég jók – legalábbis egy kontrollos változatba semmiképp. Aki azonban a pakli ritkábban használt, lényes/tempó verziójával szeretne próbálkozni, oda mindenképpen tegye be, hiszen az olcsóbbítás jól fog jönni a 2-es költségű blokkoló lények mellé.
Sheran bűbája (7): A körönkénti 2 izomjelző elég szép kis előnyt tud jelenteni, ha pedig nagyobb lényeink vannak, akkor őket élettel védhetjük be. Ez mind szépen és jól hangzik, egyben azonban azt is jelenti, hogy előbb ki kell pakolnunk, vagy legalábbis még a kijátszásának a körében, ami kicsit szűkíti a Sheran bűbája használhatóságát, hiszen nem minden szituációban lesz hasznos – a méregjelzők azért van, hogy nem osztanak-szoroznak túl sokat.
Tharr bűbája (8): Anti-mágiázunk egyet, majd körönként húzunk egy lapot – ez egészen korrekt, Tharr követője mellé biztosan játszanám, pláne úgy, hogy akad egy-két drágább countere is a színnek (Daes Mo’ran, Fakabát, Pengecsapda, A különlegesség megcsúfolása). Elviekben Szellemszolgát is tudunk vele termelni, ez azonban csak szökőévente fog csak előfordulni – az épület deck azért más színeket is szeretne használni, túl sok univerzális Tharr építmény pedig jelenleg nem nagyon van.
Bufa bűbája (9): Egyértelműen a kiegészítő legnagyobb spoilere, ami megkéri ugyan a képessége árát (egészen pontosan feltételét), a jutalom azonban szintén nem marad el. Sőt, ár-érték arányban ez jelenleg talán a legerősebb erőforrás kártya a HKK-ban. Csak hát nyilván meg kell teremteni mellé a körülményeket is, ami Korlátozás mellett lesz a legegyszerűbb, de a Sokszínűség is egy jókora tápot kapott a személyében.
A fenti bűbájok a szeptember 1-jén életbe lépő háromszín korlát mellett még inkább előtérbe kerülhetnek majd, hiszen ebben az új metában már kevesebb áldozattal jár egy egyszínű pakli, vagyis bátrabban lehet majd velük kísérletezni. Ti melyikben érzitek a legnagyobb potenciált?