Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Mennyire érzed fontosnak, hogy a játék új játékosok számára is könnyen megtanulható legyen?

1.) Nem fontos, aki nagyon akarja, úgyis megtanulja, mehet minden lapra 7+ sor, komplex jelölések, matematikai kifejezések stb.
2.) Közepesen fontos, felesleges bonyolítások nem kellenek a lapokra, és legalább a gyakoriak legyenek egyszerűbbek, hogy egy kezdő könnyebben megtanulja.
3.) Nagyon fontos, minél több új játékost kellene bevonni, a lapok legyenek a lehető legegyszerűbben fogalmazva, inkább kevesebb képesség legyen, de az egyértelmű első olvasásra.
4.) Kezdő vagyok, most tanultam meg HKK-zni, nem okoz gondot a lapok megértése.
5.) Kezdő vagyok, a lapokat sokszor túl bonyolultnak érzem.
6.) Nincs véleményem, tartózkodok.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Labirintus december 11.
Hatalom Kártyái - Homokdűnék november 20.
HKK Negyedszázad október 23.
A pillanat képe
Gyógyító érintés
(Ősök Városa varázslat)
Küldd el képeslapként!
Vannak sebek, melyeket a templomok elsőosztályú szakértelemmel bíró sámánjai sem képesek meggyógyítani. De ha ők sem, vajon kihez forduljon a torzszülöttek harapásaitól megtépázott galetki?
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás 2021. január + Kredit AKCIÓ!
A tesztelés 50 árnyalata
HKK komplexitása, meccsek gyorsasága
Megnyílt a Sárkánykő webbolt
HKK pakliszerkesztő

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Termékismertető - Hatalom Kártyái - HKK junior
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Elfeledett barlangok

A lista folytatása...
Alternativ HKK (54)
Lapötletek (64439)
A tesztelés 50 árnyalata (17)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7124)
HKK komplexitása, meccsek gyorsasága (21)
HKK kérdés? (45428)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Homokdűnék lapelemzés – 3. rész

Mielőtt elkezdenénk a konkrét értékelést, nézzük meg a pontozási rendszert röviden:

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A sivatag száműzöttje (7) Nem kifejezetten nagy szám. Nagy körönként tud lopni vagy húzni egy lapot, ami önmagában nem lenne rossz képesség, de sajnos semmi védelme nincsen a 2 manás költség mellé. Azért korlátozó szabálylapok mellett lehet próbálgatni, mint Korlátozás vagy Hegymélyi keltető.


    A sürgetés rúnája (9) Cantrip bűbáj, ami minden körünk végén megjutalmaz egy extra manával és még tud mellé extra lapelőnyt generálni. Ez igen remekül hangzik még úgy is, hogy ez utóbbit feltétellel teszi. Azért elég sokszor előfordulhat, hogy ellenfelünk nem kíván cselekedni a körünkben, így dobathatunk is vele egy lapot, amivel máris elég komoly lapelőnybe kerültünk, hála az új lila isteninek. Topdeck fázisnál pedig nagyon könnyen a mi részünkre billentheti a mérleg nyelvét.

    Amőbaszerű gyík (6) Leginkább drafton fogunk ezzel a kis cukisággal találkozni. Olcsón megakadályoz nekünk egy nem lény lapot, majd kis túlzással áthatolhatatlan falat fog képezni az őrposztunkban. Esetleg néhány speciálisabb pakliban meg lehet próbálni nem válogatós formátumokon is, például Chara-din követője plusz Hegymélyi keltető pakliban.


    Az idő hercege (8) A bemutatóban már leírtam róla, hogy szerintem elég ütős kis kártya lett belőle, a Lassan járj!-ak egyik kedvenc ölése lehet belőle. Sok esetben már második körben kirakhatjuk, visszaadja nekünk a lapot és az ára egy részét, majd mehet is csatározni. És ez még kábé a legrosszabb eset, mivel nagyon könnyen adhat extra lapokat is, mert viszonylag sok versenylap húz, így tovább erősítve Az idő hercegét. Persze rendelkezik reakcióvédelemmel és kapott egy pofás áramlást is, nehogy a járjjal felálló paklink beragadjon a második körben.

    Degenerált démoncsökevény (4) A lap maga is olyan, mint amilyennek a képen lévő lény tűnik: buta és cserébe gyenge is. Persze lehet próbálni valamilyen Repülő fattyas koncepciót vagy egy fatty követővel és Molluszkkal felálló hordapaklit, de kétlem, hogy erős volna. Sajnos drafton sem lesz az igazi; a képessége még jó is lenne, ha van elég hordaalap olyan lényekből, amikre hivatkozik, de sajnos a nekronköltsége miatt túl sokat nem engedhetünk meg magunknak.


    Dezabukodonor (5) Na, ő már egy fokkal jobb, mint a démoncsökevény, habár hagyományos versenyen ő sem nagyon fog szerephez jutni, drafton kifejezetten jó lehet az izom miatt, de áramlásra is képes adni egyet lényünknek. Ha meg esik mellé néhány másik éjfatty vagy Thargodan, akkor kifejezetten erős is lehet ott.

    Horg’naug vérforraló (7) Habár nem a top paklikba lesz jó, azért igen csak komoly erő rejlik a lapban, főleg korlátozó szabálylapok és hordák mellé. A körönkénti sebzés kiosztás mindig is erős képesség volt és lesz is, ráadásul elég komoly irtást képes végezni az ellenfél soraiban. Lassan járj! paklik, Hegymélyi keltetővel felálló koncepciók és Chara-din követője is nagyon kellemes lappal gazdagodott. És ez csak néhány a paklik közül, ahova jó lehet a vérforraló éjfatty.


    Orgling katakomba (5) Nem vagyok benne biztos, hogy be fog férni hagyományos orgling pakliba, és ez nem feltétlen a lap hibája. Egyszerűen nagyon sok lila asztalon maradó nem lény lap van már, ami ilyen vagy olyan módon támogatja a kis büdöskéket, termel Orgling kártevőt és ebből nem egy darab cantrip is, így a katakomba hátrányból indul velük szemben. Sealed formatokon viszont nagyon jó kártya lesz a dermesztés- és elmúlásjelző osztás miatt, amit ugye már az általa adott tóken be fog aktiválni az ellenfél összes körében. Na, persze csak addig, amíg mindketten fenn maradnak az asztalon.

    Orgling sámán (6) Alapból talán kicsit drága, de érdemes észrevenni, hogy epikus követő olcsóbbítása mellett akár ingyen is kijátszhatjuk. Igaz, nem rejlik benne túl nagy erő, de visszavenni nem rossz biznisz, főleg egy Orgling szagvarázst minden körünkben megtolni elég fincsi. A másik képessége alapvetően olyan, ami horda vonalat támogatna leginkább, de ezidáig nem igen próbálkoztak orglingos aggro paklival az emberek, szóval leginkább arra lesz, jó, hogy a kis lényeinkkel levehetünk pár nagyobb darab szörnyet az ellenfél őrposztjából.


    Orgling törzsfőnök (7) A sámánhoz hasonló módon ő is tud akár ingyen érkezni, és neki is van állandóan működő képessége, illetve egy izom osztása, ami miatt akár el lehet vinni a kis disznókat egy horda irányába, ahol a maximális életpont csökkentés csak másodlagos győzelmi funkciót töltene be. Persze, ami ebben a lapban igazán érdekes, az a keresése. A speciális keresések erősek, így természetesen a faj specifikusak is, ha meg minden körben képes számunkra előrántani valamit, akkor egyenesen brutális lehet. Az orglingok már elég jó lefednek minden szükséges funkciót és megoldási lehetőséget, így garantáltan fogunk tudni vele a szituációhoz igazodó kártyát a pakinkból.

    Száműzött Szajonn (5) A speciálisabb, érdekesebb semlegesítések igen jók szoktak sokszor lenni… na, viszont ennek annyira speciális, hogy nem igen lehet rá építeni. Igaz vannak elszórva erős épületek a versenypaklikban, mint a Fluxusgenerátor, de emiatt valószínűleg nem fog beférni az 50 lapba. Draft versenyeken már kicsit más a helyzet, oda egészen jó lehet, habár nem a semlegesítése miatt, hanem mert ingyen tudja húzni a lapokat a saját körünkben. Ez amúgy versenykörnyezetben sem lenne rossz, de túl védtelen és esetlen ez a lény ahhoz, hogy ott megállja a helyét.


    Xenomorf kiképző (5) Jó eséllyel vele is a frissen bontott formátumokon fogunk majd csak találkozni. Ott viszont korrekt árban jön, és néhány izommal odasózhat az ellenfélnek egy keveset. Ha sikerül egy kis xenó szinergiát is bontani/szedni mellé, akkor kifejezetten erős lény lehet belőle.


    Zytan, az istencsászárnő (9) Egyértelműen az egyik legerősebb most érkező kártyáról beszélünk. Azért nem kapott maximális pontot, mert talán picit kevesebb helyre fog beférni az ára és a színe miatt. Mindenesetre a picit borsosabb ár mellé kapott idézést, anti-mágiát és életet is. Igen az élet nem annyira releváns egy kijátszásakor dobató lény esetében, de ennek a lapnak az igazi ereje abban rejlik, hogy eléggé szétzúzza az ellenfél számításait a kötelékes szinergiák terén, így komoly fejtörést képes okozni a mai versenypakliknak, amik elég erősen építenek ilyenekre. Emellett pedig nekünk az összes lényeinken lévő kötelék képességet bekapcsolja, ami nagyon komoly előnyt jelenthet. Nyilvánvalóan a saját epikus követőjével lesz a legerősebb, ahol második körben érkezhet 1-ért, és eldöntheti a meccset. Buckaquwarg (9) Az isteni lapok igen erősre sikeredtek a Homokdűnékben, így Dornodon sem panaszkodhat. Már maga a kézből eldobós képessége is igen erős, nagyon nehezen reagálható módon szed le egy lapot. És ugye a kis bucka srác ugyanúgy ki tud osztani egy elmúlásjelzőt jelenésre is, ami azt jelenti, hogy a kijátszása nélkül 2 darab lapot is megtud egyből oldani, mivel az első képességének a szokásoktól eltérően nem a Semmibe, hanem a gyűjtőnkbe kell hajítani a rovar fiút. És persze van egy több mint korrekt kijátszáskori képessége is, amivel két lapot visszapattint számunkra a játékba. Ez a képessége mindegyik paklijában igen esszenciális elemmé varázsolja majd: quwargoknál erősen segíti a pasziánsz faktort, de járjakban és egyéb korlátozó szabálylapok mellé is nagyon erős ez a funkció. És természetesen zanszilánkos költsége van, így aminek az áldozásából kijátsszuk, máris jöhet vissza terrorkodni.


    Detonáló amulett (5) Ő is leginkább draft környezetre készült, mint permanens leszedés. Rendes versenykörnyezetben bőven vannak jobb lapok nála.

    Drakolder homokvarázs (6) Ő is egy kifejezetten frissen bontott formatra készült kártya. Azért az érzékelhető, így az elemzés vége felé, hogy igen sok hasonló gyakori készült most, amik célzottan draft környezetre lettek szánva. Ez a piros is ugyanúgy működik, mint a többi gyakori draftos leszedés; védekezik, és ha később játsszuk ki ,ad valami kis pluszt is. Az feltűnhet esetleg, hogy a neve a drakolderekhez sorolja, mégsem kapta meg az altípust. Nos, ez nem véletlen, ugyanis túl erősnek gondoltuk, hogy egyből be is kapcsolná a Drakolder lárva kötelékét, amit ad.


    Kiégett quwarg (5) Kizárólag quwarg pakliban lehet majd hasznos, ott is csak a követővel és keltetővel felálló verzióban bukkanhat fel. Persze bőven vannak jobb lapok ennél a quwargok gyűjtőjátékához is, de azért egy próbát kaphat.

    Magmaspirál (6) Amikor anno a háromszín szabályt bevezettük, elhatároztuk, hogy azért amelyik paklikból esik ki egy-egy fontos lap ennek köszönhetően, azokat kárpótoljuk kicsit. Nos, a Magmaspirál egyértelműen ennek jegyében készült és a Körforgás nevű csodalapot hívatott a klasszikus tűz pakliban pótolni. Emellett persze eléggé erős lövés lesz sealed formatokon is, ahol, mind az újrahasznosítása mind az olcsó cantripsége miatt kifjezetten erős lap lesz.


    Mnhúmenisz, a tűzmágus (8) Leginkább a másod- és harmadvonalas deckeket erősítheti majd a mágiájával. Elég rendesen be van védve, plusz a jelenlegi legerősebb ikon is helyet kapott rajta, így potenciális side lap is lehet néhány élvonalbeli paklihoz, mint a főnixek például. A törhető követős koncepciókhoz érdemes viszont elsősorban próbálgatni, hiszen egyből megbünteti a követő levételét, úgy, hogy közben igen nehezen megfogható vagy leszedhető lapról van szó. Azt a néhány nekront meg megéri, hogy megnyerjük az adott meccset. Persze a legjobban a legendás pakliban fogja jól érezni magát, ahol keltető mellett akár első körben jöhet, és körönként 4-et csavarhat az ellenfél arcába.

    Moa napkollektor (6) Egyértelműen a direkt sebző koncepciókat próbálja meg támogatni ez a lap. Persze mivel nem ritka, így nem kell, hogy nagyon jó legyen, de talán így sem olyan rossz ez a piros tárgy. Végül is szinte ingyen jön és körönként buktatja a tempót vagy sebez kettőt. Dobótőrös paklikban eléggé meggyorsítja a nyerést, a járjas változatban meg komoly tempóhátrányba rakja ellenfelünket.


    Rekish, a sivatag szuronya (9) Őt már lehetett látni a bemutatókban is, és igen - vele sem fog gyengülni a főnixes koncepció, az egyszer biztos. Epikus mellett borzalmasan olcsón érkezik majd az asztalunkra, és kiszállítja a játékból az ellenfelet, ha az inkább lényeket húzott és nem megoldást erre a lapra. Hatalmas előnyt terme azzal, hogy belopja a lények kijátszáskori képességeit, viszont közben az ellen nem engedheti meg, hogy ne rakja ki őket mivel Rekish termel Főnix fiókákat is, így hamar lefaragja az életpontot is. Persze van rajta reakcióvédelem, hogy nehezebb legyen megakadályozni, és kötelékre kaphat életet is. Pontosabban mindig élettel fog érkezni, mert a pakliban, ahova be fogják rakni, majdnem minden lapon van tűz ikon.

    Teishin keselyű (7) Lassan járjas kontroll lény leginkább a kisebb lapkészlettel rendelkezők és amatőrök számára, de bárki próbálgathatja a drágító koncepcióhoz. Lényes deckek ellen nagyon hamar meghízhat, így komoly fenyegetést jelenthet majd, ráadásul rezisztenciával van védve őkelme. Korlátozott formátumokon azért valószínűleg több szerep fog neki jutni, mint hagyományos versenyeken, de ki tudja; Új nemzedék formátumokon még az egyik legjobb járjas lény is válhat belőle.


    Tűzmágusbarlang (4) Erősen kétlem, hogy ez a lap bármikor bárhova bekerülne. Igaz, hogy épület és így aztán tényleg szinte ingyen jön, de az a körönként 1 Semmizés nem váltja meg a világot. Mnhúmeniszre meg semmi sem épít annyira, hogy mindenáron ott akard tudni a kezedben. Ha bontotton valakinek jut a tűzmágusból, akkor lehet mellé pár ilyet tolni, hogy minél előbb kezünkbe tudjuk a jó kis ritkát, de ennyi.

    Varkaudar fétis (7) Egy paklis lap, oda viszont eléggé jó. Varkaudaros koncepcióban ingyen jön, és ingyen csinál egy számunkra csomó jó dolgot. Egyrészt leszedni mindig jó, de ráadásul itt költségből tudunk forgatni a gyűjtőbe lapokat, így ha meg is fogják a képességét, akkor is előnyösen jöttünk ki a dologból. Legrosszabb esetben a követővel körönként termel nekünk 2 varázspontot és 1 lapot, de ha beesik valami gyűjtőből működő dolog, akkor már tök prémium volt. De az is igen finom stratégia, hogy feláldozzuk valaminek és a generált varkaudarjainkat szépen feltámasztjuk.


    Varkaudar kardtáncos (7) Bármilyen sok zanszilánkkal operáló pakliba tökéletesen illeszkedni fog, hiszen 2 áldozásért húzhatunk 2 lapot és kapunk 1 aktív lényt is mellé. Az előző kártyával, a Varkaudar fétissel is elég jól működik együtt, ennek a kártyának bármikor szívesen fel fogjuk dobni a tárgyat. Teljesen jó biznisz, ráadásul a kardtáncos képes büntetni a követő szüntetést, azzal, hogy játékba ugrik. Persze ilyekor nem húzunk, de kaptuk egy kis tempót vagy pedig üthetjük a maradék életpontot is.

    Varkaudar tábor (5) A rezisztens épület, ami valamiféle előnyt termel, igen jól hangzik, viszont sajnos ez annyira korlátozottan működik csak, hogy nem igen fogunk vele találkozni az asztalokon. A varkaudar sokadvonalas pakli csupán és ez a lap csak oda jó. Persze ettől függetlenül nagyon hangulatos és poénos a kis belső flavoros rész a lapon.


    Zinthurg börtön (8) Olcsó épület, aminek van 3 képessége és még rá van nyomtatva a játék jelenleg leguniverzálisabb ikonja is. Nem hangzik rosszul, meg kell hagyni. Kijátszásakor le tud venni egy közepes lényt, valamint permanensen sebezgeti az ellenfelet. A dupla kötelék soknak tűnhet, de mivel a tűz ikon eléggé el van szaporodva, így szinte mindig teljesülni fog. További lényeket oldhat meg vagy húzathat lapot mindenkivel, így pedig tovább faragva az ellenfél életpontját. A tűz szinergia miatt elég sok pakliba beférhet. A csontvázsereg árulása (9) Leah is kapott egy újabb isteni kántert. Igaz, hogy nem teljesen ingyenes, de a védekezés, a zanszilánk költség és az ősmágia ikon nagyon sokat dob rajta. Természetesen valamilyen minimális hátrányt kapott a lap, de azért néhány 1 ÉP-s lényt levakarni nem nagy feladat egy jól összerakott paklinak. A holtak seregével és Gomak megsemmisítő pillantásával együtt már biztos, hogy a fekete szett a legjobb választás a Lassan járj paklik ellen. Előbbivel más drágítások ellen is nagyon hasznos duó, míg utóbbival együtt akár magába a járjas pakliba is beférhet, így adva több istenit a jelenleg legerősebb drágító szabálylapnak.


    Aszályvarázs (7) Eléggé korrekt áramlása van ennek a lapnak; korábban ilyen módon csak feltétellel tudtunk 2 lapot húzni áramlásból. Valószínűleg leginkább ily módon lesz használva ez a lap, habár kijátszva is érdekes dolgokat tud. A játék korai szakaszában sokat számíthat az egy mana beégetése, hiszen még szűkösek a készletek. Egy lapért cserébe dobat egyet késleltetve, ami nem egy nagy eresztés, de az igazi erő talán abban van, hogy bekorlátozza az ellenfelünket és csak egy lappal operálhat. Ezt elég jól ki lehet használni és elkezdhetünk garázdálkodni az ellenfél körében, de arra is tökéletes, hogy toljunk egyet a körökön, hogy több erőforrásunk és lapunk legyen felkészülni arra, hogy felvegyük a versenyt ellenfelünk pörgős paklijával.

    Csontpozdorja (5) Egyszerű draft lap újra. Védekezésből, olcsón leszed, és időnként beesik egy Nekromanta csontváz, hogy megrohamozza az ellenfelet és a nulla felé terelje annak életpontját.


    Csontváz harcos (5) Leginkább ő is frissen bontott formátumokon kerül majd a paklinkba. Korlátozott keretek között leszed, ami eléggé kérdéses, de a jelenése már egészen jó lehet. Egy fekete gerincű horda paklit fel lehet húzni rá drafton. Hagyományos környezetben szinte biztos, hogy nem fogjuk látni, ahhoz túl marginális.

    Exhumálás (10) Előzetesen talán ez a kártya tűnik a legnagyobb spoilernek a kiegészítőből. Lehet, hogy nem az a kifejezett nyerstáp, meg hát nem is ingyenes semlegesítés, mégis végtelen lehetőség rejlik benne. Akárkinek a paklijából kirak számunkra egy 1-es költségű lényt, eléggé erős képesség. Persze, ha ellenfelünk pakliját választjuk, akkor még nagyon sok hasznos információra is szert teszünk. Ha ügyesek vagyunk még a kezéről is kapunk egy kis infót. Minden pakliban hemzsegnek az olcsó, erős lények, így szinte biztosan fogunk tudni valami jót választani.


    Homokforgatag (8) Transzcendáló rakshallionba kötelező darab lesz, de szerintem más paklikban is meg fogja állni a helyét. Ingyen leszedés szinte mindig jó, pluszba képes nekünk egy extra keretért keresni valami finomságot is, ha mást nem, akkor rárakunk az ellenfélre egy T. Vlagyimirt, de akár egy Jagumirt is előránthat nekünk. Elég sok lehetőség rejlik ebben a lapban, könnyen lehet egy spoiler is akár. Az áramlása is eléggé jó, fixen cserélünk egy lapot egyre, így nem fog besülni sosem.

    Homoki yeti (6) Így elsőre nem tudom pontosan hova fog majd bekerülni, de egy hideg hordában jól mutathat. Tökéletesen kezeli a lényeket az asztalon és néhány Yeti csemete társaságában hamar bedarálhatja az ellenfél életpontját is. Az egyetlen baj vele, hogy nagyon kicsik a statjai, így nagyon könnyű megszabadulni tőle. Esetleg tempó járjakban lehet próbálgatni a kis szőrös fiút.


    Jeges szellő (7) Ugye már mutattunk egy lapot, ami kifejezetten a jelenlegi durva villám és tűz lapok ellen készült, és most itt egy másik is. Nyilvánvalóan ennek a lapnak is függ az ereje attól, hogy miként fog alakulni a versenykörnyezet a közeljövőben. A Jeges szellő felújított változata elég erősen kívánja, hogy ne játsszunk a másik két elem lapjaival, és ezt cantripséggel hálálja meg. Azért azt nem kell talán ecsetelni, hogy egy szinte ingyenes kártya, ami leszed vagy megakadályoz valamit és mellé húzat egy lapot, az mennyire jó.

    Koplaló motyogó (5) Gyakori lény alapú leszedés, amit az őrposztból sem lehet kiütni. Draftra termett kártya a javából. És kizárólag ott fogunk vele találkozni. Motyogókhoz már nagyon sok jó égetés van és sok hasznos lap s, így egy egyszerű leszedés nem fog helyett kapni a paklinkban. Persze, ha valaki kínzó vágyat érez rá, hogy játsszon vele, senki sem fogja megállítani.


    Mumifikáló szolga (6) Leginkább őt is sealed formatokon tudom elképzelni. Amennyiben létrejön, nagyon erős, hogy a jelzőket költségként ossza ki, így nehezebb belekánterelni a képességébe. Ha esetleg magát Tuathen királyt is sikerült szereznünk, akkor eléggé prémium lehet.

    Nekromanta csontbűvölő (7) Habár maga a Rox mostanában gyengélkedik, mint ahogy az összes törhető követős koncepció, azért el lehet gondolkodni ezen a lapon. Egyre több kártya jön ki, ami a csontok urát Lassan járjas környezetbe terelné és az új csontbűvölő is ezt teszi. Költsége egyértelművé teszi a használatát ilyen pakliba, ráadásul a kötelékek miatt mi magunk dönthetjük el, hogy mit szeretnénk megfogni vele. Meg persze az sem utolsó dolog, hogy a követője beengedi 1 varázspont alá, így egy nekronért képes drágítás mellett semlegesíteni.


    Pusztító motyogó (7) Olcsó varázslat semlegesítés, nincs rajta védekezés ikon sem, így tuti nem lesz a legjobb lap. Persze a saját kis paklijaiban jól fog működni, mind Korlátozásban, mint motyogók mellett le fogunk tudni vele szedni még egy lapot és így már extra lapelőnyt generált számunkra, ami ugye 1 manáért nem rossz dolog. Csak hát máshova nem nagyon fog beférni.

    Re’vah sugárduzzasztó (6) Áramlós pakliban és éjfattyak mellé egészen jól muzsikált tesztelésen, ezekbe a koncepciókba érdemes próbálgatni. Azért elég jó áramlások vannak, amiket megéri kisütni többször is, plusz nem csak a kézből kijátszott lapok után csinálja, így egy Transzörvénylővel például elég prémium párost alkot.


    Sivatagi éjszaka (6) Nagyon érdekes és ötletes lap, sajnos az ereje nem az igazi. Több lépésből működik és nagyon sebezhető. Azért börtönbe kipróbálnám, hiszen oda beférnek gyűjtőből működő lapok is és ott talán van esély rá, hogy létrejön és fent is marad ez a kártya.

    Sivatagi vérszívó (9) Itt van egy újabb lap, ami egy kicsit odaszólhat a sárga színnek. Mondjuk a villám lapok megakadályozása mellé ő képes reakciót is fogni, ami talán az egyik legerősebb és legfontosabb semlegesítés így a rengeteg semlegesítés közepette. Alapból nagyon olcsónak számít, de a saját fajtársai mellett már manaigény nélkül érkezik a játékba. Biztos, hogy sokat fogunk vele találkozni az asztalokon, és így a Homokdűnékkel a fekete jó eséllyel beágyazhatja magát az alap kontroll színek közé az elkövetkező időszakra.


    Tuathen dühe (8) Újabb eleme a járjas Rox paklinak, alakul ez kérem szépen! Azonnali szingularitásból nem sok akad a játékban (sőt manapság szingularitásból sem sajnos) pedig nagyon izgalmas taktikai elemnek gondolom. Persze pont emiatt leginkább korlátozott környezetben állhatja meg a helyét a lap, ahol nem baj az, hogy már nem játszhatunk ki több kártyát az adott körben. Mondjuk, arról azért gondoskodik a lap, hogy ne nullázódjunk le, hiszen minden sebzést azonnal visszagyógyít, így védve minket.

    Tuathen fétise (6) Nehezen tudom belőni a lapot, mert amit csinál, elég jó, de nem tudom hova betenni. Adná magát Rox pakliba, de ugye az nem igen létezik, a járjas változata meg még nem annyira létezik, ráadásul ott nem is lenne jellemző annyira, hogy megfogják a lapjainkat. Persze más paklikban hasznos lehet, hogy a megakadályozott lapunkat legalább egy Nekromanta csontvázra cserélhetjük, de nem látom hova használnám igazán ezt a lapot.


    Tuathen király múmiája (7) Végre elértünk magához Tuathen királyhoz is. Vegyes költségű lényként adja magát egy drágító koncepcióhoz, de a feltámadása miatt más korlátozó szabálylapokhoz is tökéletesen illeszkedni fog. Természetesen jó uralkodó, így az érkezését minden alkalommal egy-egy Nekropolisz felhúzásával kell ünnepelni, így téve szert további seregre, illetve lapelőnyre.

    Veszett vérfarkas (7) A régi változathoz képest kicsit fejlődött a veszett koma. Most már semlegesítéssel operál, nem pedig asztalról, cserébe mondjuk csak varázslatot tud megakadályozni. Ami viszont inkább érdekessé teszi, az, hogy nem került rá kitételként, hogy feltámadásból nem tud semlegesíteni. Nem sok olyan lap van, ami akár gyűjtőből is képes kánterelni, így mindenképpen figyelmet érdemel, főleg mert a költsége is igen barátira sikeredett. A vonyító farkashorda egy remek bajtárssal gazdagodott, még annak ellenére is, hogy a bolhák mellett némi veszettséget is terjeszt…


    Vg’axtol torzító (7) Volt idő mikor a Kyorg ősmágussal felálló éjfatty pakli komoly ellenfélnek számított az asztalokon. Akkor is az egyik legveszélyesebb egyed a Vg’axtol volt, aki megérkezése után hamar pontot tett a meccsek végére azzal, hogy bajtársait segítségül hívta. És ez nem lesz másképp az új verzióval sem. Annyit azért fejlődött, hogy már áramlásos kártyákat is képes keresni, így szélesebb körben lehet majd használni a lapot. Az már csak hab a tortán, hogy ha nincs elég keretünk kijátszani, akkor eltekerve is kereshetünk vele egy kártyát.


    Yeti mumifikátor (7) Róla is értekeztem már röviden a bemutatók során. Olcsó erőforrás lény, aminek kicsit meg kell teremteni az asztalon az alapokat, hogy igazán jól működhessen. Természetesen ő is illeszkedni fog a már sokat emlegetett járjas csontváz sereghez (jó, most már össze fogom rakni, hogy tényleg létezzen ilyen), de a hideg és yeti pakli is igen örüli fog neki. A kézből dobós képessége inkább Roxban működik jobban, ahol ingyen, nehezen megakadályozhatóan ad egy kántert az asztalunkra. Persze, ha némi extra sebzés kell a Yeti csemete is igen jól jöhet.
    Persze nem mehetünk el szó nélkül a Homokdűnék azon lapjai mellett sem, amiket nem tudunk kibontani a csomagokból. A teljesség kedvéért vessünk néhány pillantást a különböző promóciós és ultra ritka lapokra is.

    Maedhros kedvence (7) Ingyen csábítani nem nagy dolog, gyakori kártyák is tudják. Viszont, hogy alternatívaként elhúzzuk, azt már kevesebb lap tudja. Mégis, itt inkább a második mondatában rejlik az igazi erő, hiszen egy kis manáért cserébe már nem csak lényt, hanem bármit ellophatunk ellenfelünktől. És azért, ha megnézünk egy versenyasztalt, akkor gyakran tele van olcsó nem lény lapokkal is. Persze az is eléggé jó, hogy ha akarjuk, akkor az ellenfél egy életes lényét is meglovasíthatjuk.


    Magányos küklopsz (8) A bemutatók során már leírtam a véleményemet erről a lapról. Ingyen tud – igazából nagyon sokszor ingyen fog – érkezni és megszabadítja némi lap terhétől az ellenfelet. Magas életpontjával és a hálóval elég zavaró lesz asztalról is, annak ellenére, hogy csak kijátszáskori képessége van. Lassan járjas paklikban alap papír lesz, de akár ellenük is tökéletes side kártya válhat belőle.

    Timera döntése (7) Egyszerű varázslat alapú reakció. Sajnos ezek ma már nem a legjobbak a sok semlegesítés miatt, így valószínűleg nem fog nagy karriert befutni. Azért a védekezés nyilván sokat dob rajta, ahogy az 50%-ra extra lap adása is. Akik megszokták dobni az ilyen szituációkat azoknak viszont szívesen ajánlom, hogy próbálják ki a lapot, mert ritka az 1-ért cantrip reakció.


    Stefán, a kitartó (8) Számomra ez a legérdekesebb a mostani kódos lapok közül. Azon kevés lapok táborát erősíti, amik akkor erősek igazán, ha ellenfelünk már megakadályozta egy lapunkat. Ebben az esetben Stefán egyszerűen ingyen képes érkezni és beduplázza nekünk az egyik kör eleji fázisunkat. Vagyis az esetek igen nagy százalékában a húzási fázist fogja, így téve szert extra kártyára általa. Persze kapott egy érdekesebb képességet is, ami egy körszakítás. Viszont az eddigi ilyen funkcióval rendelkező lapokkal ellentétben nem kell kijátszani és semmiféle feltételnek sem kell teljesülnie, egyszerűen eldobjuk és vége a körnek. Valószínűleg ezzel a legerősebb körszakító kártya lett, Egérút fanok örülhetnek neki.

    Alanori lápvidék (9) A legújabb korlátozó szabálylap, ami az Alanor boltjában megszerezhető. Négy darabot lehet belőle használni, így elérve azt, hogy mindenki átlagosan egy lapról indítsa a játékot. Hatalmas potenciál rejlik ebben a narancslapban, mind kontroll jellegű paklit, mind klasszikusnak mondható hordát eléggé jól fel lehet majd rá húzni. Meg persze az ilyen szabálylapok mindig is nagyon jó táptalajt biztosítanak a különböző gyűjtőgeneráló koncepcióknak. A hátrányok sem véletlenül kerültek rá. Képzeljük el, mire lenne képes egy ilyen szabálylap, ha ködkereshetnénk mellette, vagy szórhatnánk ki az Elme hatalmákat meg Gemina kerteket úgy, hogy az ellenfelünknek szinte semmi esélye megfogni ezeket. Arról nem is beszélve, hogy a lapelőny generáló követők mire lennének képesek egy ilyen támogatásával.


    A Dungeon szolgálója (9) Szintén négy darabot lehet használni mindenki kedvenc pincehelyisége, a Dungeon idei promo lapjából is. Színtelen morf, ami feltámad. Itt máris néhányak kedvenc követője ugorhat be a Törpe Gnóm Glion, ahova igen prémium darab lehet. Persze nem ebben van az igazi ereje, hanem a kézben működő képességének. Eldobjuk és kereshetünk is egy másikat belőle. Ezzel egy nagyon erős és univerzális lappá varázsolódott ez a kártya. Sötét manifesztáció, Válogatás, Mithril gólem, járjas lapok, manók… és ez csak néhány a rengeteg lap közül, amivel ki lehet aknázni ezt a kártyát. Rengeteg koncepcióban kitűnő kiegészítést fog jelenteni majd.

    V’cz, a Remete (9) Talán a három viszonteladó promo lapjai közül ő lesz a leguniverzálisabb, hiszen önmagában is működik, és nem kell mellé megteremteni a környezetet. Piszok olcsón, minden körben megszabadítja ellenfelünket egy laptól a kezéből. Habár más lapok is tudnak körönként dobatni, mondjuk nem a Semmibe, de a remete azért lehetőséget teremt számunkra, hogy mi magunk éljünk a véletlenszerűen választott kártya adta lehetőségekkel. Meglátjuk milyen karriert fog befutni, de elméleti szinte minden létező pakliba beférhet, így nagyon rossz utat nem járhat be talán.


    Chara-din végső napja (8) A tesztelés folyamán talán ez az ultra változott legtöbbet a három új közül. Nagyon erős szintről indult és nagyon be lehetett vele zárni az ellenfelet, de szerencsére sikerült belőni az erejét. Előre reakció, ami ad egy lényt is, amit tempóként vagy ölésként is fel tudunk használni. Igazán persze az teszi ultrává ezt a kártyát, hogy némi szín szinergia segítségével elérhetjük, hogy fixen ott legyen a kezdőkezünkben ez a lap, így egyből indíthatunk vele. El tudom képzelni, hogy hosszútávon a 3 fatty kikérése praktikusabb és gyakrabban használt funkciója lesz a lapnak, mint az automata reakció része, de lapelőnyt így is úgy is termel számunkra.

    Immunis krakoch (8) A kedvencem a mostani ultra trióból, de ez nem meglepő, mert eléggé kedvelem a tempó járjat és ez oda lesz a legjobb talán. Pár hete a bemutatók során már kifejtettem, mire képes ez a kis lény. Nagyon olcsó, nagyon nehezen levakarható és bármit eltesz láb alól. Kell ennél több egy hordalénytől? Nem hiszem. A különböző követővel felálló járjakhoz szerintem kötelező darab lesz, de bátran lehet próbálgatni bármilyen hordajellegű pakliba, ahova kell valami, ami bármit képes megoldani. Ugye amikor a lap készült még fontos volt az is, hogy képes megoldani a tartalékban pihenő Vízitündért, de szerencsére ez már nem tényező többé.


    Kisebb kívánság (8) Talán ő lesz a gyenge láncszem a mostani felhozatalban. Nem nevezném rossznak, amit csinál, de kvázi csak egy drága keresés (oké tudom, hogy egyben leszedés meg lopás stb). Az, hogy 4 zanszilánk költségért egy bármekkora költségű lapot ingyen megtolhatunk, jól hangzik, de az esetek nagy többségében átlag 1 költségű kártyákat fogunk vele megoldani. Persze amennyiben a sárga szín visszakéredzkedik kontrollos Lassan járjakba, akkor ott akár spórolhatunk néhány manát valamelyik nagy impakttal rendelkező lapunk bekívánásával. Egy áramlással igazán semmi panaszom nem lenne rá, de így egy kicsit gyengécskének érzem a másik két ultrához viszonyítva. Aztán ki tudja lehet, hogy ő fogja a nagyobb utat bejárni.

    Ez lett volna tehát a Homokdűnék kiegészítő lapelemzésének záró darabja, remélem élvezhető olvasmány volt és sikerült némi újat is átadni számotokra. Remélhetőleg minél előbb próbálgathatjuk élesben is a legújabb HKK lapokat, de addig is mindenki vigyázzon magára!

    Horváth Dávid

    Létrehozás: 2020. december 8. 14:48:00Utolsó frissítés: 2020. december 8. 15:31:20 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2021
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.