Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Mennyire érzed fontosnak, hogy a játék új játékosok számára is könnyen megtanulható legyen?

1.) Nem fontos, aki nagyon akarja, úgyis megtanulja, mehet minden lapra 7+ sor, komplex jelölések, matematikai kifejezések stb.
2.) Közepesen fontos, felesleges bonyolítások nem kellenek a lapokra, és legalább a gyakoriak legyenek egyszerűbbek, hogy egy kezdő könnyebben megtanulja.
3.) Nagyon fontos, minél több új játékost kellene bevonni, a lapok legyenek a lehető legegyszerűbben fogalmazva, inkább kevesebb képesség legyen, de az egyértelmű első olvasásra.
4.) Kezdő vagyok, most tanultam meg HKK-zni, nem okoz gondot a lapok megértése.
5.) Kezdő vagyok, a lapokat sokszor túl bonyolultnak érzem.
6.) Nincs véleményem, tartózkodok.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Labirintus december 11.
Hatalom Kártyái - Homokdűnék november 20.
HKK Negyedszázad október 23.
A pillanat képe
Doareg-idomítás
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"Azt mondtam ülj le, nem azt, hogy pitizz" - bosszankodás a szörnyidomítással telt hosszú órákban, a Namíd sivatag forró ege alatt
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás 2021. január + Kredit AKCIÓ!
A tesztelés 50 árnyalata
HKK komplexitása, meccsek gyorsasága
Megnyílt a Sárkánykő webbolt
HKK pakliszerkesztő

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Termékismertető - Hatalom Kártyái - HKK junior
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Elfeledett barlangok

A lista folytatása...
Alternativ HKK (54)
Lapötletek (64439)
A tesztelés 50 árnyalata (17)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7124)
HKK komplexitása, meccsek gyorsasága (21)
HKK kérdés? (45428)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Homokdűnék lapelemzés – 2. rész

Mielőtt elkezdenénk a konkrét értékelést, nézzük meg a pontozási rendszert röviden:

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A drakolderek kincse (9) A sárga szín eddig nem bővelkedett dobatásokban, de ezúttal kapott néhány jobb darabot. Rögtön itt van egy drakolder tárgy, ami mindösszesen 1 zanszilánk befektetéssel megszabadítja ellenfelünket egy random kártyától. Ezen felül szépen adogatja az erőforrást vagy küldi a Semmibe azokat a lapokat, amiket nem szeretnénk, ha visszakerülnének a gyűjtőből a játékba. De ami igazán erőssé teszi az az áldozós képessége, mellyel egy további lapot tudunk dobatni. Ráadásul ezt bármikor igénybe vehetjük, addig tartalékolhatjuk, hogy majd akkor használjuk, amikor a legjobban fáj. Összességében igencsak kellemes lap lett, ami a színe miatt jó eséllyel sok pakliban meg fog fordulni.


    Aranydukát (8) A tárgy pakli legendás lopása is megérett a felújításra. Egy szörnykomponens és egy bármi befektetésével máris megszabadíthatjuk ellenfelünket egy asztalon levő lapjától. Természetesen szépen visszaadja a belerakott erőforrást, hogy aztán kereshessük is a következőt belőle, ami elég komoly nyomást helyezhet az ellenfélre, hiszen meg kell fontolnia, hogy mit hagy ellopni. Meg hát, amit ki lehet keresni azt miért ne? Inkább, mint hogy behúzzuk, nem? Leginkább persze a saját paklijában fog felbukkanni, azaz tárgyakhoz lesz hasznos, mind epikus követővel, mind Lassan járj! mellett.

    Dűneelf (6) Tökéletes lap frissen bontott és válogatós versenyekre. Olcsón egy lény, ami szépen kezelgeti az ellenfél lényeit és egyéb lapjait. Talán még speciális formátumokon is felbukkanhat, mint hatalom korlátozása vagy liga versenyek.


    Dűneelf arckendő (7) Na, de a kis sivatagi elfecskék kendői már egy fokkal érdekesebb darabok. Alapvetően ez is bontott versenyeken lesz igazán jó, de ebben látok azért fantáziát egyéb versenyekre is. Egyrészt szinte ingyen jön, és húzunk vele egy lapot, ami már önmagában egészen jó. Viszont bármelyik lényünket megvédhetjük méregjelzőktől, dermesztésjelzőktől satöbbi. Ám, ami még inkább tetszetős, hogy az ellenfél izomjelzős lényeit is tökéletesen kezeli ez a gyakori kártyácska.

    Enkala szolgája (9) Nehezen tudom elképzelni, hogy ez a kártya ne kerüljön be majdnem minden pakliba, amiben van sárga – tehát kb. mindbe. Csak azért nem adtam rá maximális pontszámot, mert a nagyon népszerű epikus követőkbe nem fog alapból beférni (sideban természetesen ott lesz ezekben is, amennyiben marad a Semleges csatamező meta) és, mert védekezésből fel kell áldoznunk. Az egyik legerősebb színben egy nagyon olcsó lap semlegesítés, ami még tempón kívülre is rakja az ellenfelet. Kell ennél több?


    Homokelementál (6) Gyakorihoz méltóan, ő is jó kis draft alapanyag lesz. Kijön, visszaadja a lapot, gyógyít és kör végén még egy extra lappal ajándékoz meg minket. Ezen kívül talán egy-egy darab bekerülhet majd az új sárga isteni mellé a paklikba.

    Homokféreg (10) Ha már meg lett említve, akkor itt is a legújabb féreg lap. Na persze egyáltalán nem az altípusa miatt lesz erős, hanem amiatt, amit csinál. A speciális keresések mindig is nagyon komoly fegyvertényt képviseltek a HKK-n belül, mint például az Őshangya here. Ne felejtsük el, hogy anno az Apró kívánság nagyon erős kártya volt, mert egyből játékba is rakta, amit keresett és az új Fairlight isteni is ezt a vonalat viszi tovább. Azért ezt a Homokféreg még megfejeli azzal, hogy lényalapú, tehát nehezebb lekezelni, extra zanszilánkot is jelent, ráadásul rendelkezik egy egészen komoly feláldozós képességgel is, amivel vagy további lapelőnyt termelhet vagy befejezheti a meccset. Keresés ügyileg szinte mindent tud, amire szükség lehet: laphúzás, gyógyulás, leszedés, ölés. Mondjuk a legtöbbet valószínűleg a szintén ebben a kiegészítőben megjelent barna építménnyel, a Tilretas homokpiramisával fogják kombózni. Így már nem is annyira speciális a keresése, nem igaz?


    Homokvihar (6) Bontott formátumokon lesz csak használva, de ott nagyon jó és olcsó sebző varázslat. Igaz, tud osztani dermesztésjelzőt is, de mivel csak egyet ad, így viszonylag speciális esetekben fogjuk tudni kihasználni majd ezt a képességét a lapnak. Viszont piszok olcsón lőhetjük ellenfelünk életpontját akár 0 alá, vagy vakarhatjuk le a lényeit az asztalról.

    Kharzimosz (7) Habár kalandozó pakli nem igazán létezik mostanában, troll meg még annyira sem, korlátozottabb környezetben találhat magának helyet ez a trollocska. Valamilyen Hegymélyi keltetővel felálló pakliban tudom leginkább elképzelni, de egy sok tóken lényt termelő koncepcióban is helyet kaphat. Nagyon hamar lefaraghatja az életpontot, ráadásul reakcióként is lehet használni a képességét, így a leszedését megelőzően is betekerhetünk egy 6-os sebzést az ellenfél arcába. Az már csak hab a tortán, hogy szépen izmozza magát, amivel akár még lapelőnyt is termelhet számunkra.


    Seephir sógólem (7) Jó eséllyel ő is a már sokat említett draft versenyeken lesz leginkább fegyvertény, de azért vannak helyek, ahova elférhet bőven. Habár kicsit megfogyatkozott már a pP képességek száma az asztalon, azért van még lap, ami használja ezt az ikont is. Például tárgy pakliban még sok minden passziválásra teszi a dolgát, így ezeket körönként akár kétszer is elsüthetjük a sógólem segítségével, de persze az sem utolsó dolog, ha az ellenfél néhány kellemetlen lapját tudjuk kikapcsolni a körünkre. Legrosszabb esetben saját magát állítja fel és megy szépen ütni az őrposztba.

    Sivatagi áramlat (8) Itt a másik a dobatás, amit a sárga szín kapott ebben a kiegészítőben. Igaz, ő lesz a gyengébb darab, viszont teljesen más koncepciókba fog beférni, mint a tárgy. Az idézési költsége és az áramlása miatt drágító koncepciók örülhetnek majd neki, de akár a már egy ideje támogatott, Transzcendáló rakshallion mellett is szerepet kaphat. Talán áramlásból lesz többször használva, hiszen jó eséllyel lényt dobat, így húzat velünk egy lapot is. Persze mivel azonnali varázslat, ezért bármikor belepiszkálhatunk ellenfelünk terveibe.


    Sivatagi csillagvizsgáló (7) Egy zanszilánkos építmény, aminek van egy speciális semlegesítése és egy korrekt asztalról működő képessége is. Habár speciális a reakció része, de három olyan funkciót szed le, amik szinte minden kártyán rajta vannak, így garantáltan tudunk vele fogni valamit. Az §°-es képessége pedig elég gonosz és nagyon jól véd az ellenfél leszedéseitől és sebzéseitől. Már ahhoz, hogy a csillagvizsgálót levegye is két leszedésre van szüksége, ami elég korrektnek mondható egy nemgyakori laphoz képest.

    Sivatagi elnyelő (8) Alapból picit gyengébb, mint a Xenó báb, mivel csak aktívan érkező lapokat fog meg – mondjuk, az asztalon maradó lapok többsége már rendelkezik a szárnyacska ikonnal, így nem akkorra hátrány ez. A saját paklijában viszont legalább akkora, ha nem nagyobb erő van benne, mint a lila xenóban. Követő mellett 1 manáért megakadályozza a következő lapot, és amint elsült a hatás rakhatja is a következő ilyet az ellenfélre. Elég idegesítő lesz legendás pakliban.


    Szunnyadó drakolder (8) Azzal, hogy kézből eldobhatóan tud kezelni lapokat, garantálja, hogy minimum egészen jó lap lesz, ráadásul akár több lapot is megoldhat ideiglenesen. Kijátszva pedig egészen masszív teremtést kapunk: élettel és sok életponttal kezelgeti az asztalt, miközben véd egy kicsit a sebzéstől. Ez utóbbi kifejezetten kellemes képesség a mai HKK-ban, főleg, hogy egy háló ikon is helyett kapott a lapon, így gátolja ellenfelünket a gyors kiterülésben. Kicsit a Kékvérű oroszlánra emlékeztet, csak a drakolder szerencsére megfelelő ritkaságot kapott.

    Triklopsz (6) Egy paklis, egyszerű nem gyakori kártya. Melák mellett a második körben 1-ért kificcen és teszi, amit az óriások általában tesznek. Klasszikus óriás pakliban szinte biztos, hogy létrejön és így máris ad egy Ekharon bébit, ami persze egyből húz is egy lapot számunkra. Szerencsére bármi történik a háromfejű óriással, egy bébit fixen ki tudunk nyerni belőle, így lapot nem veszítünk vele. Masszív gyerek lesz ez.


    Uterenth, dűneelf nagyherceg (7) Kicsit borsos az ára, viszont amikor megérkezik, komoly rendet képes vágni az asztalon. A 3 dermesztésjelző borzasztóan sok tud lenni, de képes levenni az ellenfél lényeit is az asztalról, ha arra van szükségünk. Na meg az se utolsó dolog, hogy egymaga becsavar 10-et az ellenfélen. Azt meg már csak extra, hogyha nem kell semmit megoldani, akkor dupla cantrippé válhat az elfek hercege. Védelme ugyan nem sok van, de az a kompenzációként adott Dűneelf igen idegesítő tud lenni hosszútávon. A költsége miatt valószínűleg inkább korlátozott formátumokon vagy korlátozottabb lapkészletű embereknél fog felbukkanni gyakrabban, azért eléggé jó kis lap lett belőle. A béke megkötése (6) Nem rossz maga a lap, de egy nagyon speciális, nem túl népszerű koncepció lapja. Oda persze szinte kötelező, mivel ingyen elhúzhatjuk és nyerhetünk egy kis tempót is, miközben bevédi az életpontunkat az adott körre. Ha Együgyűvel próbálgatjuk a paklit, akkor a játék elején kikapcsolhatjuk a követőnk hátrányát, így téve szert még egy kis extra előnyre.


    Alattomos skorpió (6) Szintén egy speciális paklija van, ami nem virít igazán a verseny metában. Olcsón varázslat semlegesítés, ami kötelékekre, illetve méregjelzők után tud akár lapot is fogni. Sajnos nem igen fogunk dupla köteléket mutatni skorpiókból, és az se túl gyakori, hogy legyen 4 méregjelző játékban, így nem igen fog lapot fogni. Azért bontott formatokon teljesen oké kártya lehet.

    Az élet vize (7) Valószínűleg a draft versenyek egyik sztárja lesz majd, de talán speciális versenyeken beférhet majd néhány pakliba. Ligán kezdők számára tökéletes lap, ha valamiféle lassabb, kontrollos paklit szeretnének próbálni, mert emellett a tárgy mellett nem nagyon fognak elvérezni.


    Ékszerteknős (6) Ő is egy speciálisabb kártya, aki a saját paklijában nem lesz olyan rossz. Na persze picit fura, hogy a saját pakli jelenleg nem a teknősöket jelenti, hiszen ott túl sokat nem ad hozzá a témához. Viszont igyekeztünk picit másabb irányba terelni a zöld páncélos hadosztályt, így jöttek mágikus védelmű darabok. Az Ékszerteknős is ide lesz jó első sorban, ahol szépen gyűjtögeti majd az izomjelzőket.

    Feltárt rejtekhely (5) Ő is a zöld varázslatos koncepciót hivatott erősíteni kicsit, inkább kevesebb, mint több sikerrel. Nem érzem ezt a lapot egyáltalán szükségesnek. Feltétellel tud cantrip lenni és csupán annyit csinál, hogy látjuk az ellenfél kezét. Persze az információ mindig hasznos, de egy lapot nem ér meg.


    Gyógyító köd (5) Hatalmas gyógyulás és opcionálisan megfog egy nem lény lapot. Egyértelműen bontottra készült, rendes versenyen nem fogunk találkozni vele szerintem.

    Ködmön (6) Elsősorban róla is azt gondolom, hogy bontott formátumra való lap, de talán valamilyen hordajellegű pakliban előbukkanhat speciálisabb versenyeken. Egy zanszilánkért a lényeket szépen lekezeli vagy erősíti, míg a lényeink fixen be fognak tudni ütni. Tipikus aggro támogató kártya.


    Lábadozás (5) Szintén a Sheran vonalat tolja tovább, de ez legalább alapból cantrip. És kb. ennyit is tud a lap, néha buktat egy kis tempót meg tud gyógyítani, de ezek miatt nem tartanék fent neki helyet a paklimban. Drafton persze jó lesz.

    Mór kaktuszgólem (6) Első ránézésre nem tűnik nagy számnak, viszont közelebbről megnézve elég gonosz lap tud lenni. Alapvetően ez egy követő törés elleni kártya, így leginkább a követő és Lassan járj! felállást használó koncepciók profitálhatnak belőle. Követő törés esetén nagyon hamar befejezi a meccset a Kaktusztüskékkel. Persze a gólem követős verzióban lesz a legjobb, mert ott egyből bebünteti Enkala megszüntetését.


    Nagyobb ékszerteknős (7) A Nagyobb ékszerteknős szintén a Kragoru vonalon indult el, hiszen mágikus védelemmel van megáldva. Emellett viszont egy másik vonulatot is megmutat picit, hiszen a Semmiben lévő varázslataink után tud gyógyítani. A legerősebb benne minden kétséget kizáróan a mutogató képessége, ami tulajdonképpen egy ingyen anti-mágia.

    Ősvillám amulett (9) Ezt a lapot én személy szerint nagyon erősnek gondolom, ennek ellenére nem adtam rá maximális pontot, mert eléggé függ a használt lapoktól is az ereje. Egyrészt van egy viszonylag korrekt reakció képessége, amiért cserébe el kell dobni a kezünkből, másrészt nagyon erős asztalról működő képessége van, ami egyszerre tempóelőny, lapelőny és ölés is. Igazán csak reakciókkal lehet kezelni a lapot, mert ha asztalt ért, onnantól már fixen adja az Elektrogömböt a rajta szereplő azonnal szócska miatt. És még csak nem is a kézből kijátszott lapokat nézi, hanem a tókeneket is. Ha nem tudják azonnal leszedni, akkor garantáltan gusztustalan lap lesz.


    Pókméreg (5) Csakúgy, mint a Napkirály hálája, ez is egy gyakori leszedés draft versenyekre és ez is ad egy kis extra lényt, ha nem védekezésből játsszuk ki.

    Rúnabárd (7) Újabb lap kézből eldobós képességgel, méghozzá nem is rosszal. Minden pakliban rengeteg laphúzás van, így biztos, hogy fogunk vele akadályozni ilyen forrást. Kijátszva is igen baráti, mert két lapot raktároz el a lénybe, akire tesszük, pluszba hálózik is egyet, amit bármikor megszüntethetünk, ha minket zavarna.


    Selyemátok (10) A legújabb zöld isteni egy leszedés lett, így ez a szett is lefed most már szinte mindent. Ráadásul milyen leszedés! Bőven vetekszik a jelenlegi csúcs leszedéssel, A harc elcsitul nevű kártyával, sőt még talán jobb is nála. A sárga varázslathoz képest a Selyemátok fixen mana befektetés nélkül érkezik, sőt a nekron költségnek hála még járj ellen is eggyel olcsóbb lesz, mint a Fairlight társa. Ezenkívül, míg a sárga spoiler feltétellel tud lapot húzni, addig a zöld fixen beadja az izmos lényt, így nagyobb eséllyel tehetünk szert egy extra kártyára. Igaz, hogy késleltetve fogjuk felhúzni, de az izmos lény mindenképpen hatalmas előny. A jelenése és az opcionális háló már csak hab a tortán.

    Sivatagi kőskorpió (8) Olcsó lény, ami dobat kijátszásakor. Eddig ez nem túl extra, hisz láttunk már ilyeneket. Viszont ez a skorpió utána még asztalról is tud dobatni, hiszen egyből kap egy méregjelzőt. Amennyiben nem szedik le, úgy a következő körben tud még egy lapot dobatni… ez így már 3 lap, eléggé jó egy 1 manás lénytől. És persze ha meg tudjuk menteni vagy buffolni, akkor még több lapelőnyt generálhat számunkra. A neve és mérgezése persze ne tévesszen meg senkit, nem csak mérgező pakliba lesz jó (főleg, mert ilyen nem nagyon van jelenleg), hanem bármilyen pakliba, ahova befér a zöld.


    Sivatagi teknős (9) Nem tudom elképzelni azt, hogy ez a lap ne fusson be nagy karriert. Igaz, hogy side lap, de egyszerűen minden kiegészítő pakliba befér és bármi ellen be lehet rakni a fő pakliba… lehet nem is annyira side lap. Ősmágiásan cantrip és kilövi két körre az ellenfél narancslapját, plusz korrekt statokkal rendelkezik. Nem hiszem, hogy kell ennél több egy ilyen követő/szabálylap szüntető laptól, ő a kategóriája csúcsa.

    Spektrális skorpió (9) Itt egy újabb erős zöld kártya. Mutogatásra adogat lényeket és gyógyít, kijátszva meg el lehet húzni. Személyében a Fairlight bölcsessége kistesóját köszönthetjük, annyi különbséggel, hogy ezzel nem tudunk sebezni, viszont cserébe a jelző lénynek köszönhetően masszív őrposzt torlaszt tudunk képezni, illetve ingyen tempót termelünk zanszilánkok formájában, ami a mai HKK-ban sorsdöntő lehet. Biztosan gyakori vendég lesz az asztalokon.


    Szhet, a sivatagi ősatya (8) Picit nehéz megítélni ezt a lapot, hiszen az Új nemzedék formátumokkal valószínűleg egyből parkolópályára is fog kerülne őkelme. Én most igyekeztem úgy értékelni, hogy milyen karriert futhat be ez alatt a szűk egy év alatt. A reakció védelme viszonylag jó, hiszen a 11.-ik alapkiadás, a Homokdűnék és a jövő évi kiegészítő ellen is védelmet nyújt majd. Leginkább Zarknodos környezetben, illetve vámpírpakliban fogja megtalálni helyét, de sok más helyre is lehet próbálgatni. Maga a lap meg tud akadályozni vagy eldobatni összesen 2 kártyát, így csinálva egy tiszta lapelőnyt számunkra. Ezen felül persze szépen csipegeti lefele a lényeket és magas életpontjával torlaszolja el az őrposztot. Vámpír epikusban kellemes lesz 1-ért kirakni a második körben.

    Sziklaskorpió (5) Korlátozásba lett tervezve és maximum oda is lesz kipróbálva. Leérkezik egy-két izommal és üt. Nem túl nagy eresztés, de az elraktározott lap jól jöhet, habár a jelenlegi Korlátozásokba nem igen van szükség egy ilyen kártyára. Esetleg valamilyen, a szabálylap köré felhúzott, horda paklinak lehet az alapja.


    Teknős pergamengyűjtögető (9) Megérkezett A teknősök bölcsessége legújabb és egyben legjobb barátja is. Amilyen egyszerű a képessége annyira nagyszerű is, és rengeteg lehetőség rejlik benne. Mind Lassan járj! mind Zarknod börtöne mellett remekül fog szerepelni. Előbbiben tempó lapot fog keresni, mint az Előny a Semmiből vagy a már említett teknős varázslat, utóbbiban pedig nagyon jól fog működni az ulrta ritka bűbájokkal. Persze ez csak két pakli, de sok másikban is felbukkanhat, például Korlátozás.

    Tüskecsapda (6) Mivel csapda pakli már nem létezik – ami nem is kár, hiszen a követőjük irtó inkorrekt volt, rengeteg képességgel – így nem is került rá ez az altípus. A lapot leginkább bontott formátumokon fogjuk használni, ahol nagyon jó kis asztalt kontrolláló kártya lesz.


    Vérszívó skorpió (5) Szintén egy draft kártya, de kísérletező kedvű emberek kipróbálhatják vámpírok mellé is. Főleg, ha egy picit tempósabb, hordásabb változatot szeretne valaki játszani.


    Zoloboo (7) Mivel nagyon elterjedtek és nagyon erősek a mai HKK-ban a villám és tűz lapok, így várható volt, hogy igyekszünk majd néhány ellenlapot kiadni. A Zoloboo egy ilyen lap lett, ingyen azonnalit fog, vagy olcsón egy fent említett típusba tartozó lapot tud megakadályozni. Én most 7 pontot adtam neki, de az ő ereje és használhatósága igen nagymértékben függ az aktuális metától is. Amennyiben marad a jelenlegi meta, akkor könnyen lehet gyakori vendég nem csak sideokban, de az alap paklikban is. Arochos megmentője (9) Standard 1 manás, védekezéses lapsemlegesítés. A legtöbb ilyen lap a semlegesítés mellé kap még egy apró kis képességet, mint mondjuk az Őshangya kamikaze vagy a Bűzös, a guberáló, így Arochos megmentője is kapott valamit. Ami talán nem is olyan apróság, hiszen ez a barna lény el tud lopni egy lényt, amennyiben nem semlegesítéssel játszottuk ki. Emiatt ez a kártya szinte sosem fog beragadni és garantáltan megoldunk vele valamit az ellenféltől. A jelenése a legtöbb esetben marginális, az Arochosnak meg nem ez a lap fogja meghozni a megváltást.


    Az idő vasfoga (6) Nem tudom, hogy ő pontosan hova fog beférni, de mindenesetre alapvetően KF-es pakliba van szánva. Sajnos ez a pakli jelenleg gyengélkedik – habár ezen igyekszünk változtatni a jövőben – azért nem teljesen hasztalan ez a kártya, hiszen az ellenfél egy KF ikonnal megáldott lényét vehetjük le, hogy aztán magunknak termeljünk be egy kis törpe fegyverhordozót. A kör szakítása néha jól, habár maga a funkció nem a legjobb és amúgy is vannak ennél jobb lapok erre.

    Duklopsz (9) Ránézésre is látszik, hogy elég sok pakliba jó lesz ez a fiú. Alapból be fog férni köd pakliba (jó, a börtönösbe nem), óriásokhoz, Kragoruhoz és igazából bármilyen pakliba, ami Lassan járj!-at választ magának. A 2-es reakciódrágítás igen komoly védelemnek mondaható, főleg, hogy két olcsóbbító követő mellé is esszenciális darab lesz. Korrekt méretekkel rendelkezik, és asztalra érkezésekor megjutalmaz minket egy plusz drágító szabálylappal, hogy még inkább tempón kívülre rakjuk az ellenfelet.


    Goblin régész (8) Nagyon erős kártya lesz mind goblinokhoz mind pedig tárgyas paklikhoz. Igazából az árát kvázi visszaadja, majd körönként egy tiszta lapelőnnyel áld meg minket. Amikor kijátsszuk, az első, amit keresni fogunk szinte biztos, hogy Goblin kulacs lesz (főleg, ha goblin epikussal játszunk, mert akkor már meg is van a 3 barna lap hozzá), ami máris ingyen ad egy csomó erőforrást számunkra.

    Jáde szkarabeusz (5) Maga a képessége egyáltalán nem rossz, de nem érzem azt, hogy hagyományos környezetben helyet követelne majd magának. Bontott versenyeken komoly lapelőnyt fog tudni generálni számunkra, de összességében egy nagyon sérülékeny lényről van szó.


    Kőrakás (5) Az épület pakli nem tombol igazán, így ez a lap is valószínűleg a cipősdobozok alján fogja végezni. Bontott formátumokon közepes kategória, 1 nekron és 1 mana befektetéssel leszed egy lapot. Talán, ha draftoltunk mellé hasznos épületeket, akkor ott lehet picit jobb.

    Minotaurusz homokharcos (5) Őt is leginkább frissen bontotton tudom elképzelni, mint játszható lap. Igaz, hogy olcsó és életes, de a 3 életpont azért nem a legnagyobb, így ésszel kell hadakoznunk vele. Bontotton kívül talán valamilyen kijátszáskori képességekkel operáló lényes horda pakliban el tudom képzelni, hogy működhet, de nem lesz világmegváltó.


    Moa homokgránát (9) Habár az idézési költsége 4, mégis szinte ingyen van a legújabb barna isteni kártya. A Moa homokgránát elsősorban járjas, tárgyas és sok zanszilánkot termelő paklikban fogja megtalálni a helyét, de moa epikusban is érdemes próbát tenni vele. Szépen lefelezi az ellenfél összes erőforrását, így nehezítve meg annak a dolgát. Ha meg nem tudott elvenni, akkor cserébe ad egy-két apróságot számunkra. Minden szituációban jól fog jönni, elég univerzális papír lett, és így talán segít kicsit népszerűbbé tenni a Tharr isteni szettet.

    Moa jardang (5) Pár éve még nagyon jó ellenlap lett volna kontroll paklik ellen, de jelenleg nem igazán jó semmire sem. Drafton, ha nem szedtünk varázslatokat, akkor talán jó lehet eldobatni az ellenfél leszedéseit, de ennél több nincs a lapban.


    Negeshin agyfürkész (8) Egy kezdőbarát lap, ami megtudja szívatni az ultra ritkákkal és isteni lapokkal rendelkező profikat. Szinte minden komolyabb versenypakliban vannak ultra ritkák, isteniek meg pláne, így szinte mindenhol hasznát vehetjük. Ha nem kell megakadályozni semmit, akkor meg van két korrekt kijátszáskori képessége is.

    Önfeláldozó karaván (6) Szintén bontott formátumú lap lesz belőle, mert hagyományos környezetben az §Ü-re dobatás nem annyira éri meg egy lényünket. Talán valami extrém sok lényt termelő koncepció veheti hasznát, de személy szerint nem érzem, hogy ez a lap sok helyen felbukkan majd.


    Tilretas homokpiramisa (10) A kiegészítő egyik legerősebb lapja lesz, igen komoly eséllyel. Habár speciális keresés, mégis nagyon sok lapot keres, mivel rengeteg lapnak van nekron a költségében. Legrosszabb esetben egy Tleikan manapilont keresve húzunk egy lapot és végtelen tempóra tehetünk szert, de olyan lapokat is ki tud keresni nekünk, mint Kékvérű oroszlán, Sza-ti, Tian-kris stb. Ráadásul egy elég erős asztalról működő képessége van, amivel körönként 1 zanszilánkra alakíthatjuk a következő lapunk egyik költségét.

    Tőrgodan (7) A dobótőrös pakli kötelező darabja lesz a legújabb thargodan; követővel Dobótőrt és lapot is kapunk, így kvázi mindegyik kijátszáskori képessége létrejön. Az ellenfél sebző forrásainak gyengítése mindenképpen hasznos, elég csak a divatos paklikra gondolnunk, ahol hemzsegnek az asztalokon az Elektrogömbök, amiket így egymaga kikapcsol. Ezen felül természetesen termeli számunkra a Dobótőröket, hogy minél előbb véget vethessünk a meccsnek. Sajnos ezt úgy éri el, hogy az ellenfélnek is ad belőlük, és habár ezek kevesebbet fognak sebezni, sajnos az ingyen zanszilánk nagyon erős hátrány számunkra.


    Törpe ellentámadás (7) Egy egyszerű, varázslat alapú, kvázi lap megakadályozás. Anti-mágiának nem lehet eldobni, ami viszonylag marginális képesség, csakúgy, mint a köteléke, ami nagyjából sosem fog működni, mivel nincsenek törpék a metában.


    Uterenth agyaghadserege (7) Szintén egy Lassan járj! kompatibilis tárgy lap, így oda elég jól fog illeszkedni. Három külön színből tud tókeneket termelni, amik közül a Gólem szilánk lehet az egyik legfontosabb a drágítós koncepciókba. Persze a láthatatlan Kisebb angyal, a VP előnyt generáló Csattogó krabber vagy a gyógyító Kerubocska sem rossz opció. Sima tárgy epikusba nem hiszem, hogy beférhet, de esetleg gólemekhez lehet próbálgatni, ha tudunk valahogy csontot teremteni a számára.

    Horváth Dávid

    Létrehozás: 2020. december 3. 13:32:54Utolsó frissítés: 2020. december 3. 14:14:23 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2021
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.