Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Mennyire érzed fontosnak, hogy a játék új játékosok számára is könnyen megtanulható legyen?

1.) Nem fontos, aki nagyon akarja, úgyis megtanulja, mehet minden lapra 7+ sor, komplex jelölések, matematikai kifejezések stb.
2.) Közepesen fontos, felesleges bonyolítások nem kellenek a lapokra, és legalább a gyakoriak legyenek egyszerűbbek, hogy egy kezdő könnyebben megtanulja.
3.) Nagyon fontos, minél több új játékost kellene bevonni, a lapok legyenek a lehető legegyszerűbben fogalmazva, inkább kevesebb képesség legyen, de az egyértelmű első olvasásra.
4.) Kezdő vagyok, most tanultam meg HKK-zni, nem okoz gondot a lapok megértése.
5.) Kezdő vagyok, a lapokat sokszor túl bonyolultnak érzem.
6.) Nincs véleményem, tartózkodok.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Labirintus december 11.
Hatalom Kártyái - Homokdűnék november 20.
HKK Negyedszázad október 23.
A pillanat képe
Gyógyító érintés
(Ősök Városa varázslat)
Küldd el képeslapként!
Vannak sebek, melyeket a templomok elsőosztályú szakértelemmel bíró sámánjai sem képesek meggyógyítani. De ha ők sem, vajon kihez forduljon a torzszülöttek harapásaitól megtépázott galetki?
Nézz szét a galériában!
Ajándéksorsolás 2021. január + Kredit AKCIÓ!
A tesztelés 50 árnyalata
HKK komplexitása, meccsek gyorsasága
Megnyílt a Sárkánykő webbolt
HKK pakliszerkesztő

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Termékismertető - Hatalom Kártyái - HKK junior
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Elfeledett barlangok

A lista folytatása...
Alternativ HKK (54)
Lapötletek (64439)
A tesztelés 50 árnyalata (17)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7124)
HKK komplexitása, meccsek gyorsasága (21)
HKK kérdés? (45428)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Homokdűnék lapelemzés – 1. rész

Mielőtt elkezdenénk a konkrét értékelést, nézzük meg a pontozási rendszert röviden:

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • Természetesen a tesztelésen igyekszünk a nagyon gyenge kártyákat kiszórni, így a skála alsó fele nem annyira gyakran lesz használva, de előfordulhatnak kártyák, amik belecsúsznak. Jellemzően a gyengébb kártyák is 5-6 pontosak, ami azt jelenti, hogy bontott versenyeken elég erős lapról van szó, csupán hagyományos környezetben nem annyira állják meg a helyüket.

    Nézzük is a színtelen és jó jellemű kártyákat.

    A főnix dala (7) Gyakori kártyához képet szerintem egy nagyon erős lap, körönként lő 2-t, ez még nem is hangzik erősnek, viszont kötelékre húzat is minden körben, ami szintén nem lenne annyira vészes, ha nem a két legerősebb altípus (a tűz és a főnix) lenne rajta ezen a színtelen vízión. És igen, ráadásul színtelen, ami ugye a leguniverzálisabb szín a játékban. Minél előbb ki kell Semmizni, mert elhúzódó meccseket egymaga eldönthet.


    Dűnetenger (8) A helyszínek mindig is képesek voltak komoly erőt képviselni a játékban. Nem lesz ez másképp a Dűnetengerrel sem. Manapság már csak a Füstös késdobáló van jelen néha-néha az asztalokon, mivel a játék kicsit elhaladt a síkok mellett, de talán a Dűnetenger kicsit visszahozhatja a síkcsatákat. Elég univerzális helyszínről van szó, ami mindenféle feltétel és költség nélkül képes asztalkontrollt kialakítani. Plusz tudja azt, amit a Füstös késdobáló is, ha 2-ben él az ellenfelünk.

    Építés (3) Ezt a lapot én nem használnám szerintem sehova. Áramlásos pakliba nem igen kell visszavétel, valamint az építményekhez sem érzem szükségszerűnek, mivel kijátszva sem csinál semmit. Nem baj, néha becsúszik egy-egy ilyen kártya is.


    Hol van az istened? (8) Ebben a kiegészítőben több asztaltakarítás is megjelent, nézzük is meg az elsőt. Színtelen, így univerzalitása megkérdőjelezhetetlen, ráadásul, ha más színtelen kártyákkal is játszunk, azt egy kis szinergiával jutalmazza számunkra. Az isteniektől védett, így a legerősebb reakciók nem fogják meg. Na, nem, mintha olyan könnyű lenne megakadályozni a 2-es reakciódrágítás mellett. Legjobban persze a korlátozó dolgok mellett fog majd szerepelni, mint Harangmester, Tábori adó, és hasonló koncepciók.

    Kincskeresés (7) Ezt a lapot őszintén nem tudom belőni, így egy óvatos 7 pontot adtam neki. Vannak bőven ereklye kártyák, így van merítés mellé, habár kicsit rá kell azért építeni. Az mindenképpen erős, hogy másfél manáért, reakciódrágítással keres számunkra két lapot, amiből az egyiket egyből játékba is rakja. Könnyen lehet, hogy egy rejtőzködő spoilerrel van most dolgunk, de ezt majd az idő eldönti.


    Kitartó üvöltés (7) Érdekes kártya, egy érdekes és nem mindennapi altípussal. Igazából elég jó árban leszed egy lapot, meg kivesz egyet az ellenfél kezéből, így csinálva egy tiszta lapelőnyt számunkra, ami még akár nőhet is, ha esetleg az ellenfél megakadályozza, de nem tudja kisemmizni egyből. Időnként el is hajíthatjuk és megakaszthatjuk ellenfelünket a gonosz tervei végrehajtásában, amennyiben azt tonnányi lap kijátszásával próbálná meg kivitelezni, így téve igazán univerzálissá ezt a kártyát. Frissen bontott versenyeken és ligákon elég sztár papír lesz.

    Szomjazó féreg (5) Alapvetően Villámháborúba készült ez a féreg, hogy kicsit kárpótolja a paklit a zanszilánk szabály módosítása miatt. Ott körönként ad nekünk két ingyen szilánkot, míg máshol csak saját körben képes erre. Esetleg egyéb szilánkos pörgős, tárgyas paklikba kaphat helyet, de az ilyen lapok szerintem csak laphátránnyal szolgálnak a használójuk számára, így nem lesz nagy jövője.


    Apró segítség (9) Csak azért nem adtam neki 10 pontot, mert nem fog kivétel nélkül beférni minden pakliba – 5 lapos kontrollokba nem lesz esszenciális. Viszont minden koncepcionális pakli hasznát fogja venni, mert mindegyik tud hasznosítani valamilyen tóken lapot. Ráadásul egy törhető követővel felálló pakli számára, akár négylapos, akár háromlapos kezdéssel áll fel, kitűnő büntetést biztosít egy megszüntetés esetére. Univerzális kártya lesz, ami sosem fog blanknak bizonyulni, lévén húzhatunk helyette másik lapot, ha szeretnénk.

    A Mennyek úrnője (8) Az új etnikumok jellemzően kapnak új epikus követőt is, így az angyalok is kaptak egyet. Ezúttal ez a darab extra tempót nem ad, ami egyáltalán nem baj, sőt igencsak szimpatikus dolog számomra. Gyógyító képességgel védi a lényeinket sebzésektől, illetve biztosít számunkra egy extra lapot, amit egy angyalunk gyűjtőből való kijátszásával ér el. Arra érdemes figyelni, hogy nem csak lényt képes megtolni nekünk, hanem bármilyen angyal lapot, amik között akad azonnali leszedés, illetve asztaltakarítás is. Maga az angyal etnikum elég szépen összeáll egy koncepcióvá, így érdemes majd őket próbálgatni saját kis narancslapjukkal.


    Goblin totemisten (9) A mostani két epikus közül ő lett talán az erősebb. Szerencsére nem olcsóbbít, viszont így is rengeteg ingyen tempót biztosít számunkra. Játékonként képes adni egy ingyen szörnykomponenst és két darab Dobótőr lapot, ezzel pedig ingyen 3 zanszilánkot illetve 2 tiszta lapelőnyt teremt számunkra, ami igencsak brutálisnak mondható. Ráadásul mindezt jó eséllyel meg fogja adni a játék második körében. Biztos, hogy a goblinok előtérbe fognak kerülni miatta, ahogy az is látszik, hogy jó sansszal egy tempósabb pakli fog kerekedni belőle, és nem egy standard epikus kontroll. A homokszirén átka (8) Eddig nem létezett – vagy legalább is én nem tudok róla – azonnali asztaltakarítás, de most megérkezett egy ilyen is. A 4 zanszilánkos költségében a szám soknak tűnhet, de mivel narancsra van színezve az ikon, így sokszor varázspont befektetése nélkül érkezhet meg. Természetesen mivel magasabb költséggel van megáldva, kapott egy kis védelmet a reakcióktól is egy kompenzáció formájában, amivel kikapcsol egy kártyát két körre. Ez a mai játékban igazából megfeleltethető egy leszedésnek is. Emellett képes kisütni egy képességet mielőtt kezelné az ellenfél asztalát, ami igazán prémium papírrá teheti. Az áramlása miatt beragadni sosem fog, így biztosan sok pakliban helyett fog kapni. A legjobban valószínűleg olyan követők mellett fogja megállni a helyét, mint Harangmester, Edralian vagy Terrgath, de ha a jövőben esetleg érkezne szirén epikus, akkor ott igazi 10 pontos kártya is lehet belőle.


    Agypörkölő (7) Egy egyszerű gyakori lény, ami elvesz egy varázspontot kijátszásakor. A két nekronos költség miatt bontott formátumokon nem lesz igazán jó, de pont emiatt és a képessége miatt Lassan járj!-as koncepciókban nagyon jól muzsikálhat, mint tempógyilkos kártya. Ráadásul a statjai is elég kellemesek egy ingyenesen repülő lényhez képest. Az olyan korlátozottabb formátumokon, mint a pénteki amatőr és kezdő liga versenyek, még inkább kiemelt szerephez juthat. Járj mellett még A Semmi mestere epikus követő horda verziójában is kitűnően válthatja a Kristálypókot.

    Az oázis suttogása (7) Az előző kék gyakorihoz képest ez a lap leginkább a különböző bontott formátumokon lesz igencsak erős, míg hagyományosabb környezetben inkább a kezdőknek lehet hiánypótló kártya majd. Saját körönként 1 varázspontért húzni persze egyáltalán nem rossz, csak sajnos már a játékban vannak jobb permanens erőforrások manapság. A rajta lévő háló, (E) képesség és a baráti idézési költség azért sokat dob rajta, de ezek a képességek is leginkább frissen bontott formatokon lesznek hasznosak.


    Burástya parazita (5) Ingyenes gyakori kártya, ami körönként termel egy Burástykölyök lapot. Láttunk már hasonlót és az is csak válogatós versenyen került előtérbe. Valószínűleg ez a kártya is hasonló sorsa fog jutni.

    Bűvös oázis (7) Azok a kártyák, amiknek a teljes idézési költségét lehet helyettesíteni valamilyen módon – pláne, ha életpontból – mindig is közel álltak a drágító koncepciókhoz, főleg a Bűvös erdőhöz. Ennek a lapnak a képessége is tovább erősíti ezt a feltételezést és egyértelműen helye lehet ilyen koncepciókban. Vagy ad egy plusz drágítást, ami tovább rontja az ellenfél tempóját, vagy erősíti egy lényünket. Ez előbbi elsőnek rossznak tűnhet, mivel egy további laphátrányba rakjuk magunkat, de azt érdemes szem előtt tartani, hogy az erdős paklik általában valamilyen alternatív módon nyernek tempó és lapelőnyt, mint például Füstös késdobáló, köd keresés vagy anno régen A tűz síkja. Emiatt megérheti ingyen drágítani egyet pluszba és még inkább tempón kívülre rakni az ellenfelet. Az izomjelző osztás miatt pedig akár hordajellegű paklikban is helyet kaphat, mondjuk valamilyen Lassan járjas verzióban.


    Fertőzött gazdatest (7) Fél manért fixen kapunk egy Burástyakölyök lapot, ami nem olyan rossz védelem, de igazán akkor fog nagyot szólni, ha fennmarad két kört az asztalon. Amikor beesik 5 Főnix fióka, 5 Rambó bogár esetleg 5 Burástyakölyök, akkor ott már igen hamar vége lesz a partinak. Persze ez nem sokszor fog megesni rendes versenyeken, de bontotton, speciálisabb formátumokon illetve paklikban előkerülhet a lap, és ha nem tudjuk megoldani, akkor nagyon kellemetlen perceket fog okozni.

    Izmos pegazus (5) Frissen bontotton és drafton elég erős lény lesz: idézéssel 1 varázspontért nagy testtel érkezik, és egy lapot elraktároz magában. Hagyományos versenyeken nem hiszem, hogy komolyabb szerephez juthatna, valószínűleg a saját paklijában sem lesz gyakori vendég.


    K’yrin, a rettenet (8) A burástyák az egyik, régi-új etnikuma a HKK-nak, alapból úgy voltak tervezve az újításuk során, hogy több összeállításban is megállják a helyüket. K’yrin személyében megkapták a saját nagy/nagy lényüket, ami leginkább egy Hegymélyi keltetős felállásba fog illeszkedni, de természetesen az epikussal felálló verzióban is jó lesz. Egy betermelt Burástyakölyök után már is csak 2 mana befektetéssel érkezik majd az asztalra. Nyilván akkor éri meg igazán kirakni, ha ki tud osztani némi izmot is a kis rovaroknak, de akkor sem vészes, ha egyedül kell mennie, bezúzni az ellenfél arcát. Nem szabad elmenni az áramlása mellett sem, két lényt betermelni elég erős lehet szinte bármilyen drágítás mellett. A bursátya pakli variációi mellett Kragoru familiárisához (és így sok követős avatár paklihoz) is beférhet majd.

    Király szilmill (8) Leginkább a Mentát oltalmazójához hasonlítható elsőre, annyi különbséggel, hogy a szilmill csak leszedni tud, és kis feltétellel kapja meg a gyógyítás képességét. Cserébe viszont tud húzni még egy lapot is, így generálva egy extra lapelőnyt. Villámháborúban akár egyből megkaphatja a képességét, így hamarabb visszaadja a bele tett lapot. Ha pedig nem az ultra ritka szabálylappal játszunk, akkor 1 zanszilánkért cserébe bármikor bekapcsolhatunk rajta egy hálót, így aktiválva az előnyeit és korlátozni a pörgéseket.


    Kurtz ereklyéje (5) A 3 szörnykomponens borzalmasan drágának tűnik és a helyettesítését is elég nehéz teljesíteni – oké ott a 3 Kurtz, de őt nem azért akarjuk bekeresni, hogy 2-3 körig szorongassuk, hátha feljön az ereklyéje. Talán drafton, ha valaki extrém sokat ki tud szedni valamiből, akkor jól jöhet. Asztalt érve elég komoly dolgot tud, 3 lapot dobni és/vagy leszedni igencsak erős egy nem gyakori kártyához képest. Aztán még beszállhat egy kis gyógyításra is… jó lap lenne, kár, hogy borsos az ára. Talán valami spéci tárgyas pakliban ki lehet próbálni, de kérdés befér-e a kék szín oda.

    Napocska, a sivatagi fény (7) Ígéret volt a tiltott, Ragyogó manó pótlására, így érkezett is egy újabb dobató manó. Igaz Napocska sokkal korrektebben működik, mivel minél több lapot akarunk dobatni, annál többet kell nekünk is beáldozni. Reakcióvédelemre viszont itt sem lehet panasz, mert akár elég komolyra is szert tehet némi mana belefektetésével. Apró hátrányként megkapta, hogy a kijátszása körében ne lehessen keresni, így levédi azt, hogy Fókuszálással kombózni lehessen az adott körben. Manó paklin kívül remekül működött még Lassan járjas paklikban is, és habár nem ő lesz a legjobb ritka a kiegészítőben, de bőven meg fogja állni a helyét a saját paklijaiban.


    Prevenció (7) Az 1 manás reakciók ma már csak védekezés ikonnal az igaziak, de talán a Prevenciónak elnézzük azt, hogy nem került rá az ikon. A saját paklijában (Transzcendáló Rakshallion) fog leginkább helyet kapni, ahol ingyen tud majd megakadályozni egy lapot, más paklikban az áramlása miatt férhet be leginkább. Igazából ingyen, laphátrány nélkül gyógyít 4-et, ami szerintem teljesen oké dolog a mai metában, főleg mivel azonnal húzatja vissza magát, így egyből megadja az esélyt, hogy valami megoldás kerüljön a kezünkbe. Későbbi körökben pedig 1-ért megakadályozni egy lapot teljesen jó biznisz.

    Szilmill bűbájmester (9) A speciális semlegesítésekre mindig érdemes figyelni, főleg, ha az nem egy túl egyedi dolgot fog meg, mondjuk aktiválást kívánó hatást. A bűbájmester ezt piszkosul olcsón teszi meg (szinte ingyen) egy olyan színben, amit a legtöbben használnak manapság. A (J) képessége képes adni még egy kis lapelőnyt is számunkra, így garantált vendég lesz a versenyasztaloknál.


    Timera varázsitala (5) Habár a speciális keresések mindig veszélyesek lehetnek, talán a varázsitalban nem rejlik akkorra potenciál, hogy ez fennálljon. Nagyon szűk tartományt keres, ráadásul a Timera pakli sem igazán létezik már egy ideje. Azért a pénzfeldobós képessége miatt frissen bontott versenyeken helyet kaphat a paklikban.


    Tresed, a hűséges (10) Az olcsó, permanens dobatás, már önmagában nem tűnik rossznak, még úgy sem, hogy nincsen semmi védelme. Mondjuk, a feltámadás is tekinthető egyfajta védelemnek, ami mind leszedések, mind reakciók ellen kitűnően működik. Főleg egy ilyen lap esetében, mivel vagy így vagy úgy, de körönként kiszed egy kártyát az ellenfél kezéből. Amikor meg nincs mit dobatni, akkor nemes egyszerűséggel elveszi a következő húzás fázist az ellenféltől. Ez talán a játék legerősebb lap „dobató” funkciója, ami létezik jelenleg. Legjobban korlátozó környezetben (Zarknod bilincse, Zarknod börtönében, Hegymélyi keltető stb.) fogja otthonosan érezni magát, de szinte bárhova beférhet, ahova az ember szeretné kipróbálni a kék isteni szettet. Albo, a Sivatag kincse (9) A legújabb ritka dzsinn, aki továbbra is az arra tévedők kívánságait teljesíti majd. Olcsón érkezik és már a szimpla kijátszáskori képességével is 3 opció közül választhatunk, így igen ritkán fog rosszul jönni; egy extra manáért pedig akár mindhárom kincset odaadja nekünk. Mivel önmaga megtermeli körönként a csontot, plusz a tárgyakat is el lehet dobni egy-egy lapra, így sosem fog beragadni ez a kártya. Felgyűlt manánál igazából azt tudja, hogy húzunk 3 lapot, ami igen csak baráti dolog. Sok pakliban helyet találhat magának és talán megfelelő alapja lehet egy jövőbeli KF-es koncepciónak, ami most eléggé gyengélkedik.


    Angyali torony (8) Feltételesen megakadályoz egy varázslatot, majd (K)-ra hátul tartja az ellenfél lényeit. Már ez se feltétlenül rossz dolog egy kvázi ingyenes laptól, a sok megjelenő angyal miatt könnyen átmehet izmozásba is a történet, így igen komoly lapelőnyt termelhet meg ez a nemgyakori kártya. De ha esetleg nincs másik angyalunk, akkor is elég csak egyszer kisütni a tóken termelő képességét és már is meg van a kötelék a Kerubocskával. Frissen bontotton mindenképpen csúcskategóriás kártya lesz, de sima versenyeken is megállja majd a helyét.

    Dűnefészek (7) Itt is a következő fehér épület, ami viszont nem az angyalokat, hanem a főnix koncepciót támogatja kicsit. Visszahúzatja magát, szóval nagyon rosszul már nem járunk vele, de emellé feltétellel képes Szikrákat és így további lapelőnyöket is termelni, vagy gyorsan szétlőni az ellenfelet. Ráadásul mivel nincs rajta kivétel, az általunk feláldozott főnixek után is adja a piros varázslatot, így például kitűnő kombót alkot az Azúrfőnixszel.


    Elhagyott vizeskulacs (8) Ingyen cantrip és felgyógyít maximum életpontra, igaz kell hozzá egy lény is az asztalra, de ez nem egy teljesíthetetlen feltétel. Válogatós versenyen egy álom ez a lap. Persze a kártya igazi ereje az áramlásában rejlik, ami miatt komoly szerephez juthat versenypaklikban is, és amivel a lapok igencsak széles skáláját képes keresni, elég csak a Fairlight bölcsességére vagy az ultra bűbájokra gondolni.

    Ezüst iránytű (5) Alapvetően tóken lap Albonak, de speciális versenyeken vagy frissen bontotton beférhet, habár talán ő a leggyengébb a 3 tárgy közül, igaz a sorba rendezése jöhet nagyon jól. Csak úgy, mint a másik kettő, őt is el lehet húzni bármikor, így beragadni nem fog legalább.


    Főapát (6) Az áldozós képessége megmaradt még a régi verziójától, de az új verzió viszont önmaga is tud gyógyítani, méghozzá igen jó tempóban. Emellett kijátszásakor leszed egy lapot is, valamint van egy idézése, amivel igen olcsó lappá válhat. Persze ettől még nem biztos, hogy sok pakliba be fog férni, talán gyógyító pakliba lehet próbálni az Isteni érzés mellé, alternatív nyerésnek. Drafton persze kitűnő kártya lesz ő is.

    Gyógyító fény (6) Egy gyógyító vízió alapvetően nem rossz dolog. Mellé egy marginálisabb anti-blokkolással is rendelkezik, illetve tempót is tud ölni, ha szeretnénk. Ez utóbbi képesség persze akkor a legjobb, ha első körünkben megtoljuk, mert akkor elég durván le tudjuk szűkíteni az első körökre az ellenfél lehetőségeit. Természetesen ez a kártya is drafton lesz a legerősebb.


    Háremrém (7) A saját paklijaiban ingyen érkezik és ellop egy lényt vagy, ha nem lopott, akkor a kapott jelzőből már is megakadályozhat egy lapot. Igaz ennek az is feltétele kvázi, hogy az ellenfélnek ne legyen szörnykomponense, de ez talán nem egy nagy feltétel. A feltámadás miatt lehet még érdekes, ha esetleg valahogy tudunk rá termelni jelzőket, amit mind a manók, mind a vámpírok meg tudnak tenni. Összességében ezen a két paklin kívül nem tudom mennyire fog szerephez jutni, de az illusztrációja mindenképpen emlékezetes marad…

    Hiei (8) Ha valami, akkor ez a kártya képes arra, hogy ösztönözzön minket a minél több leszedés használatára, hiszen a leszedett lapok után további lapelőnnyel jutalmaz minket. Emellett van élete is, hogy meg legyen védve, és védekezésből is beleszólhat a játékba. Persze ilyenkor bukjuk az életet és a képessége sem sül ki egyből, de így is elég jól fog muzsikálni majd. A képessége egyébként pont a védekezés miatt nem működik az ellenfél első körében, hogy ne adjon túl nagy előnyt.


    Homoksárkány (9) Egy igazi, hordát támogató isteni kártyát kapott a fehér ezúttal. Kijön általában 2-3 izommal és gyorsan bedarálja az ellenfelet. Kifejezetten erős a permanens képessége, miszerint az ellenfélnek nincsen cserefázisa, így az képtelen védelmet tolni a lényeink elé. Persze, ha valahogyan plusz jelzőket is tudunk rá termelni, akkor kifejezetten gonosz kártya lesz.

    Ifjú kerub (6) Talán fehérben még nem volt ingyenes, gyakori, azonnali reakció, így kapott egyet ő is. Ha nem fogott meg semmit, akkor a kötelékek után sebezhet egy keveset, amit akár az ellenfél körében is megtehet, ha teljesül a feltétele. Leginkább csak speciális formátumokon vagy a saját paklijában fordulhat majd elő.


    Jéghomok totem (7) Végre egy tárgy, amire el kell költeni a szörnykomponenst, hogy kirakhassuk. Persze ez meg is éri, mert a lapot visszaadja, és minden körünkben kikapcsol egy asztalon lévő kártyát. Ráadásul ezt örökre csinálja, ami jóval jobb, mint egy dermesztésjelző vagy mondjuk egy Sármanó. Kapott egy kellemes kézből eldobásra működő reakció képességet is, ami elég széles skáláját fogja a képességeknek, így hasznos kis totemet sikerült a yetiknek felhúzniuk.

    Kerubocska (5) Legújabb tóken lap, ami egyben hiánypótló és talán túl erős is tókennek. Eddig az Elektromgömb volt a legerősebb tóken lény (esetleg a Főnix fióka), mivel (P)-ra csinálta a képességét, de most a Kerubocska is ezt tudja, ráadásul nem egyeket gyógyít, hanem egyből 3-at. Ez garantáltan egy masszív tóken lappá teszi, ami akár az őrposztban is megállja a helyét, a mágikus védelemnek hála. A pontszáma azért csak 5, mert alapból nem fogjuk pakliba rakni, csupán megtermelve számítunk majd rá. Habár drafton el lehet gondolkodni egy-két darabon esetleg.


    Mennybéli ítélőszék (8) Itt van még egy asztaltakarítás a szettben, ráadásul neki is zanszilánk a költsége, annyi különbséggel a kékhez képest, hogy az angyalos verzió tudja olcsóbbítani magát, ha az ellenfélnek több lapja van az asztalon. Igaz, nem szed le mindent, de azért ha belegondolunk, manapság egy átlagos pakli ellen megnevezzük a sárgát és máris komoly mennyiségű kártyát képes levenni az asztalról. Néha elsülhet persze egy kis visszarakásra is, sőt akár valamilyen alternatív gyűjtőgenerálást is lehet rá építeni.

    Mindig teli kulacs (6) Szintén egy Albo által adott tárgy és valószínűleg a legerősebb a háromból. Ő is tud lapot húzni kijátszva vagy eldobva is, ahogy az ereklye ikon is helyett kapott rajta. A gyógyítása miatt igen hasznos lesz, habár őt is leginkább a dzsinn által láthatjuk majd versenyeken.


    Napkirály hálája (5) Tipikus draft kártya, oda viszont elég jó. A standard védekezéses leszedés vonalon indult el, ami később kijátszva ad még valami kis extra előnyt – jelen esetben egy Kisebb angyal lapot. Ráadásul előzetesen úgy tűnik, hogy a fehér igen jó szín lesz válogatós versenyeken.

    Napozó yeti (6) Olcsó, cantrip lény, amivel lehet rombolni az ellenfél tempóját – elég jó horda alapnak mondható. Sok követős Raia pakliba és hideg/yeti koncepciókba érdemes lehet próbálgatni majd, ráadásul a nagy életpontja miatt leütni sem egyszerű. Nekem kifejezetten tetszik, hogy lehet variálni a drágítását attól függően, hogy az őrposztban van-e vagy sem.


    Nefilim (7) Valószínűleg ez a lap is inkább speciálisabb versenyeken fog felbukkanni majd, habár a saját paklijába való használatot elég szépen meghálálja kötelék képességekkel. Természetesen, mint a legtöbb angyal ő is kap valami pluszt, ha az ellenfél valamilyen módon jobban áll, így akár életjelzővel is érkezhet, hogy nagyobb fejtörést okozzon. A lényes deckek rémálma is lehet belőle, hála a mágikus védelemnek és a sebző képességének.

    Nemesröptű Frynn (4) Sajnos ez a pegazus csak annyit tud felmutatni, hogy 1 varázspontért húzat egy lapot, ami elég karcsú. Hordalénynek sem lehet nevezni az 1-es ütő erejével. Bontott versenyeken azért juthat szerephez, mert ott a pakli ilyen módon való szűkítése és a Semmizés is jó lehet, de ebben a lapban sajnos csak ennyi van.


    Oázisfészkelő (10) Na, itt egy elég erős főnix kártya… őszintén nagyon vacilláltam a pontszámán, de végül arra jutottam, hogy amiben van fehér, abban tuti tolnám, ha más nem sideból, így szerintem megérdemelte a tízest. A feltámadás miatt borzasztó nehéz lesz megoldani, arról nem is beszélve, hogy az ellenfél összes sebző forrását kikapcsolja kvázi, így még a Dobótőrök meg Elektrogömbök se viszik le. Idegesítő lény lesz, az egyszer biztos.

    Palackba zárt kívánság (8) Talán leginkább a Leira szelencéjéhez hasonlítható ez a kártya, annyiban viszont gyengébb, hogy itt nem mi határozzuk meg, hogy mit fog csinálni, hanem az ellenféltől függ. Az ereje abban lehet, hogy viszonylag kevesebb varázslat alapú leszedéssel játszunk mostanában, és így sokszor két lap kijátszáskori képességét is bele kell tenni, hogy megoldják. Ráadásul a hatásokat be is drágítja, amivel tovább nehezíti az ellenfél dolgát. Nem ez lesz a legjobb kártya, de tud kellemetlen pillanatokat okozni majd.


    Szélsikló (5) Csak úgy, mint Albo többi kincse, ez is tud húzni és mellé még egy kis apróságot csinálni az asztalon. Kijátszásakor két lényt eltakarít az őrposztból, így utat nyitva a lényeinknek, később pedig nagy körönként további egy-egy lényt vissza küld hátra. Jó eséllyel ő is csak tókenként fog szerephez jutni.

    Uriel, a sivatagi fény (8) Őt már láthattátok a bemutatókban is. Viszonylag olcsón jön és szinte fixen meg fog akadályozni valamit, mert hát mindenki játszik húzással meg dobatással. Emellé képes eldobatni egy kártyát, valamint az asztalról további végtelen lapelőnyt képes adni leszedés, illetve tóken termelés formájában.


    Védőangyal (8) Egyik kedvenc kártyám a kiegészítőben, ami leginkább sok követő fehér pakliban fog a legjobban szerepelni, ahol maximális hatásfokon adja majd a Kisebb angyalokat. Nem az a klasszikus kontroll kártya, de elég nagy meccsfordító potenciállal is rendelkezik, főleg, ha a csere fázis után játsszuk ki, ad 2-3 tókent és még le is üttethetjük az ellenfél lényeit. Igazából rá van írva a kártyára, hogy olcsó lapelőny, főleg, ha megnézzük a Jelenését is, amivel még egy lapot is leválaszthat nekünk. Ez a képessége nagyon jó büntetés arra is, ha megakadályozzák, ilyenkor is két lapja bánja az ellenfélnek.


    Yeti ereklyevadász (5) Nagyon erősen rá kell építeni, hogy ez a kártya jól működhessen, és talán nem is lesz olyan, hogy kifejezett ereklye pakli. Inkább egyfajta side képességként funkcionál a lapokon. A gyógyítás és a korrekt méret miatt frissen bontott formátumokon jó lehet akár. A háború előfutára (7) Leszed egy lapot, majd késleltetve tud adni nekünk egy lapelőnyt is. Talán nem tűnik nagy durranásnak, de azért 1-ért megoldani valamit, úgy, hogy van esély még egy extra kártyára is, egészen jó biznisz. A követőjével kombózik kicsit, és ezáltal csinálhatunk egy minőségi lapcserét is. Próféta pakliba jól fog szerepelni, de akár valamilyen Hegymélyi keltetős pakliban is lehet vele próbát tenni, habár oda jobb lesz a már látott Hiei.


    A homokfolyam dzsinnje (5) Csak a saját paklijában csinál bármit, és ott sem a legjobban. Persze előfordulhat, hogy ingyen kivesz egy reakciót az ellenfél kezéből, így meg lehet próbálni, de valószínűleg egy alkalom után ki fog szorulni a dzsinnektől is.

    Antimágikus blokkolás (6) Egy deckje van összesen, a blokkoló pakli, annak is leginkább a Lassan járj!-al felálló változata, az, amibe beférhet. Ott olcsón blokkol egy közepeset, jó eséllyel dobat két varázslatot és tud gyógyítani is. Egy próbát oda mindenképpen megér, okozhat kellemes csalódást. Ennek ellenére nem hiszem, hogy komolyabb karriert fog befutni ez a lap.


    Az első zarándok (5) Ő is tipikusan egy draftra készült papír. Versenyjátékban vannak sokkal jobb alternatívák varázslat megakadályozására, de bontott formátumokon teljesen jó reakció lesz majd, ami még egy lényt is levakar kicsit késleltetve, ha szükséges.

    Az oázis védelmezője (9) Eddig nem volt erőforrása a Rhatt isteni szettnek, de most kapott egyet. Igaz, nem a klasszikus laphúzáson és manatermelésen alapszik, de így is tökéletesen illeszkedik majd a többiekhez. Minden körben képes visszavenni valamit, ráadásul a színben rengeteg leszedés és megoldás van, amiket szívesen megtolunk minden körben, főleg háló mellett. A próféta szinergiát egy ősmágia ikonnal hálálja meg, amivel drágítós koncepciók ellen is felveheti a versenyt majd. Jó jövőbelátóhoz mérten neki is van egy (J) képessége, ami ugyan kicsit speciális, de ha jó ütembe játsszuk ki, akkor életet menthet.


    Barukka (7) Régebben volt egy lény központú, tempós, pörgős felfogású blokkoló pakli, amivel néha-néha próbálkoztak, Barukka ezt a vonalat hivatott kicsit tovább vinni. Ha ráépítünk, akkor az 1-ért három lap húzás több mint korrekt, talán lehet próbálgatni egy ilyesfajta paklit a közeljövőben.

    Burkinátor (7) Burkinátor barátunk szintén a Barukka által képviselt vonalat támogatja. Szintén egy nagyon olcsó lény, korrekt blokkolással, ami, ha létrejön, fixen keres nekünk egy gyakori lapot. Plusz akár saját magát is kikeresheti, így ha 10-nél kevesebb az ellenfelünk maximális varázspontja, akkor egyből le is blokkolhatjuk. Lehet megért volna kicsit magasabb pontszámot is, de mivel egy nagyon speciális pakliba jó, ezért csak ennyit adtam neki. Viszont speciális keresés lévén érdemes mindig szem előtt tartani majd… gondoljunk csak az Őshangya herére.


    Corlan csúf fiókája (5) Corlan kevésbé szép fiókái is a lényes blokkoló vonalat támogatják, habár kevésbé erős módon, mint az előző két lény. Főleg, mert leginkább a saját fajtársai mellett végzi el a dolgát rendesen, de ezen elég nagyot segít a tény, hogy négyszer annyit lehet belőle használni, mint egy átlag lapból. A kísérletező kedvű amatőr játékosoknak jó alternatívát nyújthat a pénteki ligaversenyeken egy blokkoló Járjas pakliba.

    Elveszett ereklyék fosztogatója (5) Kedvenc játékunkhoz még maga Harrison Ford is modellt állt, igaz picit fiatalítottak rajta Photoshoppal, de akkor is. Maga a lap nem a legjobb, eléggé speciális, amit tud, mondjuk pont emiatt a specialitása miatt szemmel kell tartani majd a metát. Könnyen elterjedhet majd valamilyen ereklye lap a paklikban, amit érdemes lehet belopni a kis gyakorival.


    Ganüid csapatépítő (6) A saját paklijába beférhet, csak sajnos a ganüidek eléggé mostoha szinten vannak jelenleg. Ha van egy-két ganüid kint, akkor egész kellemes az izomjelző osztása, de nem tudom mennyire lesz életképes maga a koncepció hagyományos versenyen. Az olcsóbbítása nagyon marginális, mert a zöld rovarok között így is sok jön 1-ért, plusz az epikus követőjük is olcsóbbít. Összességében egy kellemes közepes kártyának érzem ezt a lapot.

    Ganüid interruptor (5) A körszakítások az elmúlt években sose tudtak igazán maradandót alkotni, és ez nem lesz másképp ezzel a lappal sem. Drafton még egész jó is lehet, de verseny környezetben nem fog beférni jó eséllyel sehová sem sajnos.


    Kaerri, az Oázis dzsinnje (8) Lopása még nem volt a dzsinneknek, hát most kaptak egyet, méghozzá egy nem is rossz darabot. Az idézési költsége nagyon baráti, epikussal az 1 zanszilánk szinte már a vicc kategória, főleg, hogy mellette Járj kompatibilis is. Ellop nekünk egy lényt, amit aztán egy életjelzővel véd meg számunkra, ha pedig rádobunk egy kis plusz manát, akkor két lénytől is megszabadíthatjuk az ellenfelet. Azt is érdemes azért nézni, hogy ha szükséges, akár a saját lényünket is védhetjük vele, beáldozva a lopást cserébe. Biztos fogunk vele találkozni az asztalokon.

    Mágikus aszály (7) Ingyen gyűjtőbe küld valamit asztalról vagy kézből, az ilyen lap mindig jó. Az asztalon maradva egy hálót is rak az asztalra, de valószínűbb lesz, hogy egyből be is száll valamilyen zanszilánk költségnek. A saját deckjében egy prófétánk beáldozásával beduplázhatjuk a megoldott lapok számát, így oda lesz leginkább jó.


    Pálmalámpás (5) A korábbi lámpások igen nagy karriert futottak be draft versenyeken és valószínűleg a Pálmalámpás is csak ott lesz használható. A köteléke csak dzsinnekre működik a többi társával ellentétben, így nála jóval nehezebb elcsalni a szörnykomponenst, viszont nagyon jó kis lopás lesz az ilyen formatokon majd.

    Samantha (7) Korlátozottabb formátumokon nagyon jó alternatív asztaltakarítás lehet a ritka társai helyett. Mondjuk egy valamiben jobb, mint néhány ritka tömegpusztítás, méghozzá, hogy helyet kapott rajta egy életkioltó ikon is. Leginkább keltetőben és Lassan járj!-jal megtámogatott kalandozókhoz tudom elképzelni, de blokkoló paklik sidejában is helyet kaphat majd. Ha úgy jön ki a lépés még plusz manát is termel nekünk, de a megfelelő pakliépítés mellett a saját árát általában vissza fogja adni.


    Sivatagi inkvizítor (8) Saját deckjében jó eséllyel kötelező darab lesz, élettel érkezik és permanensen dobat lapokat az ellenfél kezéből. Az, hogy letiltja a lapok helyettesíthetőségét leginkább drágító koncepció ellen lesz hasznos, amire rátesz még egy lapáttal az is, hogy „idézésre” ősmágia ikont kap.

    Sivatagi kerub (5) Gyakori kártya leszedős képességgel, eléggé „draft szagú”. Az újrahasznosítása miatt side-ba esetleg beférhet korlátozott lapkészlet mellett, ha nagyon tartunk a generálós pakliktól, de erre is lesznek jobb alternatíváink.


    Sivatagi vándor (7) Volt már nem-lény lap és lap semlegesítése is a prófétáknak, hát most kaptak egy lény reakciót is. Egy sima védekezéses lap, ami a saját paklijában képes még egy további lapot generálni számunkra. Nem nagy durranás, de elő-elő kerülhet, főleg, mert legrosszabb esetben az ellenfél egy nekron költsége után izmozza magát, és majd valamin felszúrhatjuk egy lapra.

    Horváth Dávid

    Létrehozás: 2020. november 27. 14:29:49Utolsó frissítés: 2020. november 27. 15:17:39 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2021
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.