Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Jársz-e versenyre?

1.) Igen, hetente járok.
2.) Igen, havi átlag 2 verseny.
3.) Igen, havi 1 verseny.
4.) Néha megyek el, pl. új kieg frissen bontottja.
5.) HKK-zok, de versenyre nem járok.
6.) Nem HKK-zok, csak szavazok.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Boszorkánytánc február 22.
HKK - Zanuv Tresk - Zanszilánkok Cseh HKK február 11.
A pillanat képe
Sephrenia, a styr varázslónő
(Könyv szereplő)
Küldd el képeslapként!
Sephrenia, styr varázslónő, Aphraelnek, a styr gyermekistennőnek a főpapnője és a pandion lovagrend mágiaoktatója is egyben. Jelentős szerepe volt Bhelliom nevű relikvia megszerzésében, és Azash, a gonosz, ősi styr isten elpusztításában.
Nézz szét a galériában!
Boszorkánytánc – lapelemzés
Beszűkült látókör – Versenybeszámoló
Beszűkült látókör - 2020. február 22.
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő a Boszorkánytánc!
Boszorkánytánc – Beharangozó

A lista folytatása...
Legaktívabb fórumok és fórumozók
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Tengermély
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Misztikus erők
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Végzetúr alappakli

A lista folytatása...
HKK kérdés? (45089)
[HKK Piac] Eladó lapok (141456)
[HKK Piac] Régi lapok (1402)
Boszorkánytánc – lapelemzés (1)
Beszűkült látókör – Versenybeszámoló (23)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28245)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Az elfekről általában
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Alakváltás egyszeregy


Rengeteg kérdést kapok nap, mint nap a játék minden szegmenséből, és igyekszem ezeket mindig, mindenkinek megválaszolni. Akadnak azonban olyan kérdések, amelyek nem intézhetők el egy egyszerű útmutatással, vagy egy szabálypont, esetleg FAQ beidézésével. Ennek lehet oka, hogy túl bonyolult a kérdés, vagy túl speciális ahhoz, hogy általánosítani lehessen belőle, de oka lehet az is, hogy a firtatott játékelem, vagy szituáció (még) szabályozatlan. Van egy harmadik kérdéskör is, amikor nem elég egy rövid válasz a fórumon. Amikor valami olyan dolog kerül napvilágra, ami sok más játékost is érdekelhet, és esetleg sokak számára homályos. Egy ilyen kérdéskör az alakváltó lapok pontos működése is.

Alakváltó lapról akkor beszélünk, ha a másoló lap saját maga alakul át másolattá, azaz egy másik lap alakját, és tulajdonságait veszi fel. Az alábbiakban az Alakváltó ősködről fogok beszélni, de amiket leírok, az minden alakváltó lapra (Kisebb Zan, Törzsi sámán, A tenger gyermeke, Duplikátum stb.) ugyanúgy igaz, akkor is, ha ezek szövegezése nem feltétlenül egységes. (Nem fogom az összes idevágó FAQ-t és szabályt beidézni, mivel nem oktatni akarok, csak megvilágítani a homályos részeket. Ettől függetlenül, amiket leírok, azok természetesen a szabályokból következnek, esetleg korábbi FAQ-kon alapulnak, és ha valakit nagyon érdekel a kérdés, bármikor megtámogatom bármelyik részt beidézett szabálypontokkal.)

Az ősköd, és a hasonlóképp működő lapok szövege szerint, az ilyen lap kijátszását úgy kell tekinteni, mintha a másolt lapot játszanánk ki. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy kézben még ősköd, mikor sikeresen létrejött, akkor meg már egy másik lap. Már csak az a kérdés, hogy a lapkijátszás lépései közt, pontosan hol foglal helyet az alakváltás pillanata?

Az 1. lépés a lap felfedése, és bejelentése, hogy ki fogjuk játszani. Itt még egyértelműen az ősködről van szó.

A 2. lépés, hogy teljesítjük a kijátszási feltételt. Ilyen az ősködnek nincs. Mivel pedig itt még nincs szó róla, hogy milyen alakot fog felvenni, ezért itt még mindig az ősködről van szó.

A 3. lépésben hozzuk meg a szükséges döntéseket, például célpontot is itt választunk. Az ősköd esetében itt választjuk ki, hogy milyen alakot fog felvenni.

Nos, ezen a ponton, a 3. lépésben zajlik le az alakváltás. Innen kezdve már nem az ősködről van szó, hanem annak a felvett új alakjáról. A játékvezetéssel arra jutottunk, hogy az eddigi általános gyakorlattal ellentétben, alakváltás esetében vissza kell ugranunk a 2. pontra. Ugyanis az alakváltással kijátszott lapnak is teljesíteni kell a kijátszási feltételét. Ha valamiért erre nincs lehetőség, akkor azt a bizonyos lapot az alakváltó lap nem másolhatja. A másolás feltétele tehát, hogy a másolat kijátszási feltétele is teljesüljön.
Ha pedig így tekintjük, akkor innentől teljesen egyértelmű minden. Kiválasztottuk a másolni kívánt lapot, majd visszaugrunk a 2. lépésre, és innen kezdve már a másolt lap kijátszása folytatódik, a már jól ismert további lépésekkel. Emiatt egy korábbi faq-t felül kell bírálnunk. A Duplikátumnál azt írtuk le, hogy a Duplikátum kijátszására lehet akkor is reagálni varázslattal, ha anti-mágiás tárgyat másol. Ez a megállapítás nem tartható, (és nem is túl logikus). Szóval ha az alakváltó lap anti-mágiás, vagy olyan lapot másol, amire (valamivel) nem lehet reagálni, akkor a fenti okfejtés után már egyértelmű, hogy a másolatra sem lehet ilyen lappal reagálni. Az idézett FAQ-t töröljük, illetve megváltoztatjuk, és a fenti szabályt rögzítjük a Kódex-ben is.

Na de nézzük a felmerült további kérdéseket! Azt ugye már korábban kijelentettük, hogy reakció (vagy semlegesítésre képes) lényt nem másolhat reakcióként az ősköd. Ha visszalapoztok a fentiekhez, láthatjátok is, hogy miért. A reakció, és semlegesítésként kijátszott lényeknek az a közös kijátszási feltétele, hogy valamire reagálva, azaz reakcióként játsszuk ki őket. Igen ám, de az ősköd nem játszható ki reakcióként (ez a lehetőség nem szerepel rajta), azaz ez a speciális kijátszási feltétel nem teljesül.
Vannak lények, amelyeket az ellenfél körében, és/vagy akkor is ki lehet játszani, amikor azonnalit (pl.: Ménkű ménes, Sheirra, Kisebb jégdémon stb.) Ilyen lényt ugyan másolhatunk az ősköddel, de kijátszani csak a saját fő fázisunkban lehet, mivel a kijátszás pillanatában maga az ősköd nem rendelkezik azzal a képességgel, hogy máskor is kijátszható. Hasonlóképp, a másoló lapot nem lehet védekezésként kijátszani, akkor sem, ha védekezéses lapot másolunk.

És hogy van ez az idézéssel? A fenti levezetésből látható, hogy az idézés viszont működik, hiszen miután kiválasztottuk a másolt lapot, akkor már annak a kijátszási lépéseit kell végrehajtani, a 2. lépéstől kezdve, tehát az alapköltségének kiszámításakor (4. lépés) már az idézést is figyelembe kell venni.

A fenti modellből szépen megválaszolható minden további kérdés, ami az Alakváltó ősköddel, és úgy általában az alakváltó lapokkal kapcsolatban felmerülhet. A Kódexbe is beraktuk az ezzel kapcsolatos szabályokat.

Remélem, sikerült szélesíteni a látótereteket.

Jancsár János

Létrehozás: 2020. február 3. 14:00:34Utolsó frissítés: 2020. február 5. 14:43:44 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.