Ha gazdag nemesember vagy, könnyen elhódíthatod Lady Terilien atyjának szívét azzal, ha a lánya körül legyeskedsz. Ha azonban a lány szívére pályázol, ne legyél más, csupán egy ágrólszakadt tolvajfiú, akinek alvilági tetteit nemes elvek vezérlik, szavai romantikusak, lelke szabad.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Hódítások paklibemutató: villámháború
Az elmúlt időszakban nagyon sokat játszottam Villámháborúval, és nagy örömömet is leltem benne, többek között a Nemzetis kijutásomat és a TOP16-os eredményemet is köszönhetem neki. A tesztelés során is sokat próbálkoztam vele, játszottam manópaklival, good stuff deckkel, valamint egy kissé tempósabb, zanszilánkokra jobban épülő paklival. Végül a mellett döntöttem, hogy az utóbbiról írok paklilistát, aminek a legfőbb oka, hogy a good stuff verzióba viszonylag kevés új lapot tudtam használni, a manók egy része meg majd a Császárvárosban jelenik meg, így ezt éreztem egy bemutatásra alkalmas paklinak. Noha maga a narancs lap ultraritka, annyira talán nem problémás a beszerzése, hiszen azért viszonylag sok van kinn, és egyet elég belőle használni.
Elemezzük ki a szabálylapunkat:
A lapnak két fő képessége van. Az egyik a lények kijátszása azonnaliként. Ebből nyilván következik, hogy szinte csak lényekkel érdemes játszani, valamint, ami ebben még egy perspektíva, hogy akár az ellenfél első körében is elkezdhetünk elindulni, kikerülve a védekezés szabályt (ez a pakli erre kimondottan építeni is fog). Ez pedig azt a lehetőséget is kilátásba helyezi, hogy átadjuk a kezdést az ellenfélnek, az idézés mellett ebben már óriási lehetőségek vannak. A másik képessége annál érdekesebb. Általában az anti-mágiát érdemes választani az első meccsen, mert rögtön lesz általa az ellenfélnek legalább pár blank lapja. A második meccs érdekesebb, mert az ellenfél valószínűleg nem kockáztat és kiveszi a varázslat alapú reakcióit, ami akár azt is eredményezheti, hogy érdemes lehet valami másra váltani, leginkább ősmágiára. Ugyanakkor ez részben veszélyes, egyrészt mert több olyan lap van, ami reakcióként és leszedésként is funkcionál és attól, hogy az egyik opció megszűnik, a másik miatt még benn maradhat. Másrészt így a mi lapjaink reakciódrágítása is megszűnik, így lehet, érdemes az anti-mágiát választani ismért. Az ősmágiát akkor érdemes választani, ha az ellenfél drágító szabálylappal játszik, vagy ha sok reakciódrágításos lapja lehet (pl. a Tábori adó lehet ilyen). Mivel ez egy terülős pakli, a hálót viszonylag ritkán érdemes alkalmazni, de pl. egy sok vízióval, feltámadó lényekkel játszó gyűjtőgen ellen még ezen is elgondolkodnék (főleg 2. meccsre).
Követőt ezúttal nem használunk, így jöjjön is a pakli! Itt a fő célom az volt, hogy minél jobban el tudjunk indulni már a játék elején, akár az ellenfél első körében is. Ennek ára volt, hogy pár erős, hálós lap (pl. Tresed) most kikerül, de cserébe az ellenfél jóval nehezebben tudja majd követni a tempónkat. Nézzük, mivel tudjuk ezt elérni!
1 Mardakor misztikus - 3 Termik spóra / 3 Vándormuzsikás – ez egy dilemma, mert a Termik spóra brutális Villámháború mellett, nagykörönként 2 csont és 4 ÉP rengeteg, ráadásul – ellentétben a Szomjazó féreggel – nem teljesen rossz 1-2. kör után sem (ez egyébként egy fontos szempont volt, hogy egy lapot az erőforrás-lapjaink is be tudjanak termelni). Ha viszont nem tudunk beszerezni még egy ultraritka lapot vagy nem akarunk egy felesleges lapot kockáztatni, akkor a Vándormuzsikás sem sokkal rosszabb, lassabban termel erőforrást, de elég stabil lap.
3 Szillmil bűbájmester – nem feltétlenül ez a fő funkciója, mert a semlegesítése is erős, de nagyon olcsón kijöhet és gyakran lapot is tudunk vele termelni.
3 Fürge elf – na ez már ritkábban ad egyszerre zanszilánkot és lapot is, mert ha magát lőjük le (vagy bárki mást, ami tőlünk van), akkor mindkettő nem fog járni érte. De az ellenfél lapjaival szemben nagyon kemény, jelenleg kihagyhatatlan lapnak gondolom.
3 Manóhercegnő – bár ez már nem annyira olcsó, mert egy lapba kerül, de ha úgy érezzük, hogy meg tudjuk védeni, érdemes lehet kitenni, 2-3 izomért már bőven megéri.
3 Magányos küklopsz – nem a klasszikus első körös lap, de kiválóan alkalmas arra, hogy váratlanul meglepjük az ellenfelet egy ingyenes, komoly képességgel rendelkező lénnyel.
3 Császári kínmester – az első új lap, és ide elég kemény. Akár azt is megtehetjük, hogy az ellenfél első körében kihozzuk ingyen, leszedünk vele valamit vagy a saját életéből dobatunk egyet, majd feláldozzuk egy zanszilánknak, vagy egy másik 0-s lappal termelünk +1 vp-t az első körünkben. De ez már azok a lapok között van, amikkel fel is tudjuk használni a rengeteg vp-t és zanszilánkot, ugyanis, ha kell, tud nekünk adni egy sokkal nagyobb testű lényt (bár sajnos a sebzése fixen 0).
Egyelőre ennyi elég. Ha már lesz sok zanszilánkunk, nézzük meg, hogy mit tudunk belőle kitenni!
3 Tündér Mirca – ennek a lapnak nagy kincse a félrenyomtatás, főleg ide. Amúgy nem hiszem, hogy használnám, de 2 zsz-ért egy potenciális lopás, aminek reakcióvédelme is van, ide ajándék. És lapot is lehet neki dobni, mert elég sok elf és manó lesz a paklinkban.
3 Gammanó – ha már a manók. Ha kell, reagál, ha kell, huzat (utóbbi általában jobb lesz) és bár van egy hálója, ha nem kell, meg tudunk tőle szabadulni. És e mellett ő azért már ütni is tud.
2 Ydra, az örvénytáncos – az első olyan lapunk, amibe bele kell tenni varázspontot, cserébe viszont brutálisan erős. A 3 izmot nagyon könnyen ki tudjuk belőle szedni, de ha kell, más jelzőket is tudunk használni. És mivel a lényeink szeretik meglátogatni az őrposztot, a másik képessége is hasznos lehet.
3 Manakorall – nagyon olcsó, és a folyamatos terülés állandó lapelőnyt tud adni, de ha van rá keret, lehet van értelme becserélni egy azonnal többet adó erőforrásra, vagy ölésre. Nagyon kemény lap.
Mivel néha a Szillmil bűbájmester és a Császári kínmester is zanszilánk, ennél több talán nem kell. Bár most jut eszembe, valamit kihagytam... egy viszonylag ritkán használt lapot, ami viszont ebbe a pakliba akár még jó is lehet:
3 Goblin katapultőr – igen, trollkodtam kicsit. :). Ezt a lapot szerintem nem kell magyarázni, brutális lapelőnyt tud adni, a játék egyik legerősebb lapja.
Van egy korrekt tempónk, de azért az sem baj, ha tudunk lapokat is húzni, ne fogyjunk el a játék bizonyos szakaszában. Lássuk, e téren milyen erőforrás-lapokat tudunk használni:
3 Rubinsörényű pegazus – szerintem ezt nem kell magyarázni. Olcsó, alapból cantrip, legtöbbször még a kijátszása körében ad még egy lapot. Kegyetlenül jó lap ide.
3 Vízfőnix – kicsit gyengébb a társánál, de azért még bőven jó. Eleve dilemmája sok tempóra rámenő lapnak, hogy hány lassabb lapot engedjen be a pakliba, mert az elején nem jó őket behúzni, de később már hasznos lehet. A Vízfőnix ilyen szempontból ésszerű kompromisszum, olcsón jön ki először, de hosszútávon a feltámadása is kemény. Ráadásul neki már az ütőereje sem utolsó.
3 Minotaurusz eunuch – nem a direkt lapelőnyt adó lapok egyike, de alig van olyan lap, amit nincs értelme visszavenni a képességével, a befektetett varázspontot meg kb. azonnal visszaadja. Brutális.
3 Oázisfészkelő – bár ez csak kör végén ad lapelőnyt és pár lapunkkal kicsit antikombó is néha, de annyira kegyetlen képességei vannak, hogy egyszerűen nem hagyható ki.
Végezetül lássuk el némi védelemmel a paklit! 1-2 reakciót már eddig is becsempészünk, jöjjön még néhány, lehetőleg az olcsóbbak közül, mert a játék elején kell megvédeni a lapjainkat:
3 Demizra – ez egyértelmű szituáció, nagyon kemény lap, olcsó reakció, nem lehet kihagyni.
3 Solisar – sok kérdést ez sem vet fel, a játék elején nagyon olcsó megvédeni vele bármit, később meg már lesz rá keretünk.
3 Csillámtündér – kicsit speciálisabb, de nagyon erős semlegesítés.
3 Tűztomboló – szintén nem sok magyarázatot igényel, az egyik legerősebb reakció, ráadásul 2 másik főnixünk is van, ami bekapcsolja a kötelékét.
3 Mikhael, az oltalmazó – az egyetlen kicsit drágább reakció, de az első körben a védekezés miatt ez nem olyan nagy baj (néha akár ki is provokálhatjuk a lapot az ellenfél kezéből, pl. kiteszünk valami fontos lapot és a leszedésre/counterre tudunk védekezni), a játék későbbi szakaszában meg a kétszeri reagálás lehetősége nagyon értékes lehet.
Ezzel el is készült a paklink, ami jelenleg Misztikustól függően 60 vagy 59 lapos. Végére hagytam a céheket, ilyen pakliméret mellett vétek lenne kihagyni őket. Ha Misztikussal és Termik spórával játszom, akkor nyilván a 3 Művészek céhe a legoptimálisabb felállás. Ha viszont Vándormuzsikással, akkor érdemes lehet az egyiket egy Gyógyítók céhére kicserélni, hatékonyan lassítja az ellenfelet, és az első Vándormuzsikás esetén a lapot is visszaadja. Mindkét esetben pár lap kiszedhető, legkönnyebben talán a Gammanó, illetve az erőforrás lapokból fontolható meg, hogy 1-1 darabot kihagyunk és csak kettővel játszunk. Azonban akármelyik céh-verziót választjuk, a legfontosabb szabály, hogy ne felejtsük el a játék elején kitenni az asztalra!
Ez alapvetően egy tempódeck, de abszolút legitim megoldás az is, hogyha maradunk a kontroll iránynál és még kicsit több reakciót teszünk be, bevállalva a rizikót, hogy némiképp lassul a pakli. Ezekből a lapokból még mindig nem rossz a meggyengült Gárdakapitány sem, bár sajnos erőforrásként már nem tudjuk használni, két laptípust hatékonyan kezel. Nagyjából hasonló erősségű lap a Fekélyes burástya, csak lényeket fog, cserébe, ha verekedni kell, akkor egy jobb opció. Ha már burástyák, akkor a Burástya őrszem is egy opció, a nem lény lapokat jól kezeli, és az ütős képessége is hatékony. Szintén nem lény lapokat fog a Mogg, az ifjú is, aminek a hátránya néha problémás lehet, de legalább olcsó lap. Csak varázslatot reagál az Antimágikus goblin, de a többi képessége miatt bőven elférhet. A legtöbb potenciál normális körülmények között a Batkamanóban lenne, mert két területet is semlegesít, ha kell ütni is tud, akár ingyen is jöhet, de van egy ok, amiért nagyon nem szeretem. Ez pedig a Rozoga lebuj. Tesztelésen nem egyszer volt olyan, hogy az ellenfelem első körben kitette a lebujt és meg kellett vele fognom úgy, hogy még egy lapot is el kellett neki dobni, az ellenfél meg kör végén húzott egyet, tehát gyakorlatilag 2 lapom oldotta meg ingyen. Ez egyszerűen egy akkora hátrány, amit utána nagyjából képtelenség ledolgozni. Szóval neki szerintem meg kell várnia a 2024-et, mire előtérbe kerülhet.
Végül még néhány olyan lapról írok, ami nem került be, de hezitáltam rajtuk, és szerintem bőven elgondolkodtató:
Sullár (2022): A sok erőforrásunk mellé itt van még egy. Az ütése nem igazán erős, körönként csak egy lapot termel, cserébe a választás azért lehet egy kincs. Mindenki belátására bízom, hogy ezt használja-e vagy egy másikat.
Kristálysárkány (2021): Szerintem egy tipikus random lap, amit nem nagyon veszünk észre, pedig egyébként nagyon erős. Olcsón jön, visszatermeli magát egy kijátszáskori képességgel és elég rendesen üt. Egy reakció nélküli egyedi versenyen kipróbáltam már tavaly is Villámháborúban, és egyáltalán nem okozott csalódást.
Főapát (2020): Tavaly is használtam kiegészítőben, és ha nincs az idézés szabály korlátozása, akkor talán most alapból is bent lenne, azzal viszont picit gyengült. De a két zanszilánkos leszedés és a sebzés így is erős, követő-törés esetén meg külön hasznos a gyógyulós képessége. Ha fehér céhet is használunk, még erősebb lehet.
Gábriel, a trükkös: Személy szerint utálom ezt a lapot, mert egy nonszensz dolog, hogy költségből valami ilyen pusztítást okoz. Oké, hogy el lehet játszani mellette, de a HKK nekem mindig inkább a játék építéséről és nem a rombolásáról szólt. Ezzel együtt nem kérdés, hogy bőven beférhet.
T. Vlagyimir (2020): Leginkább ugyanazt tudom elmondani, mint előbb. Nagyon kemény lap, de jobban szeretem, amikor építem a játékot, mint amikor várok, hogy mikor jöhet ki egy Vlagyi. Viszont kiegészítő pakliban kötelező.
Bűbájos Moletta: Na, őt viszont szeretem. Alapból kicsit drága, de a zanszilánkok miatt relatíve korán kijöhet, és a képességei is elég hatékonyak, főleg, mert megvédeni általában meg tudja a pakli. Kiegészítő pakliban gyakran használom, már csak azért is, mert gyakorlatilag minden korlátozó szabálylap ellen jó.
Kasug-din nagyúr (új): Én annyira nem vagyok rajongója ennek a lapnak, hiszen reálisan kétszer működnie kell, hogy megérje, mivel a lapot a kör végén adja, sokszor tempót veszítünk általa. Ezzel együtt tud nagyon erős is lenni, ha az ellenfél sokat reagál a lapjainkra.
Kyb'er, a csontangyal (2020): Gyűjtőgenerálás ellen mindig kell valami, ez a lap az egyik legtökéletesebb opció rá.
Kb. ennyi ötletet tudok adni. Próbáljátok ki ti is, szerintem egy érdekes koncepció, és versenyeken is tud hatékony lenni!