Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Mocsári láz
(Kalandok Földje)
Küldd el képeslapként!
Nemrégiben egy mocsári láz járvány söpört végig a Kalandok Földjén. A kalandozók hetekig rosszul érezték magukat, míg a láz csillapult valamelyest, és ez bizony kihatással volt az életük minden területére. E betegségnek azonban létezik egy kevésbé könnyed lefolyású mutációja is, melynek végső stádiuma a halál. A képen két ebben szenvedő kalandozót láthatunk!
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Legendák Viadala (31)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (7)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8135)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Konfabuláló iterátor vs Művészek céhe


A tavalyi év legvitatottabb lapja a Művészek céhe volt. Nem csoda, hiszen nagyon nehéz az erősségét egy olyan lapnak belőni, ami mindig ott van, még ha csekély dolgot is csinál és azt is csak ritkán, megérős, ha nincs alternatívája.
Azt pedig, hogy mekkora hátrányt jelent, hogy az erősebb lapjaidat kisebb eséllyel húzod be, szintén nagyon nehéz átszámítani a Művészek céhe által kínált egyszeri előnyre.

A nerf mellett ezért a Hódításokkal jött több lap is, amely nem engedi, hogy a lapjainkon álom- vagy dermesztésjelző legyen. Emellett van néhány lap, aminek a költségét jelzőkből lehet helyettesíteni. És van egy konkrét ellenlapunk is, a Konfabuláló iterátor. Az első két kategóriába tartozó lapokat persze nem feltétlenül érdemes pusztán a Művészek céhe ellen besideolni, de emellett számos más, erős versenylap is van, ami dermesztésjelzőket tud osztani, ha az ellenfelünk ezekkel is játszhat, már megérős lehet. Nem szólva az Ulkor jégistenről, ami ellen kifejezetten erős ellenlapok a jelzőből is fizethető varázslatok.

Az elv, meg a tesztelés persze egy dolog, éles versenyen is ki akartam próbálni, hogy a Művészek céhe ellen készült legerősebb ellenlap, a Konfabuláló iterátor hogy muzsikál.

A Dönczi Krisztián által megálmodott, és azóta mesterszintre fejlesztett „Homok-mező” paklit már régóta ki akartam próbálni, főleg, mivel az első versenyemen ez volt az első pakli, ami szembejött (DK kezében) és tényleg secperc alatt kinyírt. A paklit a fenti kísérlet miatt megcsonkítottam, Művészek céhe nélkül játszottam, 3 itetárorral a kiegészítő pakliban a hétvégi kecskeméti kiemelt versenyen.


Maga a pakli véleményem szerint egy igazi mestermű, ezért csak annyit változtattam rajta, hogy kihagytam a leggyengébbnek tűnő lapokat (ha már kisebb volt a Művészek céhei nélkül az elvárt pakliméret), és az Ewgbert megszakítása (2022) lapokat Timera döntésére cseréltem, mivel céh nélkül a megszakítás nem annyira erős lap.

A pakli számos szinergiára és kombóra épül. A Homokféreggel tudjuk keresni a Perzselő homokot vagy a Tilretas homokpiramisát, az utóbbival pedig tovább tudjuk keresni a Gyémántfésűt, krakochot, ongóliantok dühét, attól függően, mire van szükségünk. Ha van mellé még egy Minotaurusz eunuch, ami a Homokférget vagy a homokpiramist vissza tudja venni, a győzelem már gyakorlatilag garantált, és mindehhez minimális manára van szükségünk.
És emellett persze bent vannak a pakliban a HKK legerősebb lapjai, a legjobb reakciók a 3 színből, valamint a Halászat, Goblin katapultőr, Kárhozott bájolás, mind durva fenyegetés, ami önmagában meg tudja nyerni a meccset.
A Hódításokból az alappakliba a Daloló szirén és a Továbbfejlesztett technika került be, ezek önmagukban is erős lapok, de Az ongóliantok dühével együtt garantált, hogy mindig lesz mit idéznünk, ha nem kezdünk, ez is nagyon fontos, hogy a kezdő igen jelentős előnyét egy picit tudjuk csökkenteni.

Persze a Semleges csatamező hátránya, hogy az ellenfél a játék elején kivehet 7 lapot. Jól látszott, hogy szinte mindenki az Immunis krakochot tartja mind közül a legerősebbnek, legnagyobb fenyegetésnek, nagyobbnak, mint a „homok-kombót”, a reakciókat vagy a lapelőny termeléseket. Emellett általában V'cz, a Remete került ki (hiába csak 1 volt a pakliban, a Homokféreggel és a homokpiramissal elég konzisztensen ki tudott volna ugrani az asztalra). A maradék 3 lap már attól függött, kit mi zavart, volt, aki a 3 Halászatot, és olyan is, aki az Enkala szolgáját vette ki.

1. ellenfél: Bögös Dániel
A 2022-es Nemzeti bajnok Lassan járj - Tharr követő kombinációval játszott. (Dani, még mindig várjuk az interjút tőled! :)) Az első meccsben sikerült minden fenyegetést semlegesítenem, és aránylag könnyen nyertem. Természetesen Daninak rengeteg lapja volt mező ellen a side-ban, és a második meccsben ezeket elég jól be is húzta. Ő kezdett, és elég szépen kipörgött a 2. körre, igaz, egy Perzselő homok mellett, de a halálközeli állapotból egy Vlagyimir ítéletével szépen kiegyenlítette az életpontot, és megnyerte a meccset. Harmadik meccsre sajnos nem volt idő, mert mint kiderült, az első 2 körre csak 60 percet kaptunk, így döntetlen lett az eredmény. A címadó dilemmára, bár Dani játszott céhekkel, az iterátort ellene nem raktam be. A meccsek gyorsan eldőltek, így a Művészek céhe sem hiányzott nekem, nem csinált volna semmit.

2. ellenfél: Minyó András
Ez egy tükörmeccs volt, András az enyémhez hasonló paklival játszott, de persze nála Művészek céhe volt, úgyhogy kiváló lehetőség volt a dilemma tesztelésére.
Az első meccsben a krakochok ütögették egymást agyon majd jöttek vissza jelenéssel. A meccset végül az döntötte el, hogy én jászottam Továbbfejlesztett technikával, így tovább bírtam krakochokkal. Érdekesség, hogy volt a meccsben egy pont, ahol András 9 VP-nél 2 Művészek céhét is használt. Jelentősége igazándiból nem volt, a dermesztésjelzők leestek, és 1 körrel később nyertem.
A 2. meccsre bejöttek a iterátorok, lássuk, segít-e az, hogy én nagyobb eséllyel húzom be a tükörmeccsben kulcslapnak számító Anbamot és más ellenlapokat!
Aki pókerezik, tudja, hogy egy ász pár nem jelent garanciát a győzelemre, csak növeli annak a valószínűségét, így volt ez most is. A számos besideolt lapból semmit nem húztam be, hiába volt nagyobb esélyem, Andrásnak viszont emlékeim szerint volt egy Anbamja. Ahogy szép lassan laphátrányba kerültem, sajnos elkövettem egy hibát is, nem húztam a Mágikus beavatkozásra, ezen az egy lapon az utolsó esélyem is elúszott, hogy fordítsak. Sem a Művészek céhe, sem az iterátor nem játszott, a lapelőnyön múlt a játék.
A 60 perces limit miatt a 3. meccset csak elkezdeni tudtuk. Ismét nem húztam ellenlapot, de próbáltam az elején 2 krakochal nyomást helyezni, Andrásnak azonban volt megoldása, így ez a kör is döntetlen lett. Az iterátor nem jutott szóhoz, mivel egyszerűen nem húztam fel, a Művészek céhe volt használva egy meccsben, de nem segített visszahozni a meccset.

3. ellenfél: Dönczi Krisztián
2 döntetlen, azaz 6 helyett 2 pont után elég kellemetlen meglepetés volt, hogy DK-val kerültünk össze. Természetesen ő is a fenti paklit játszotta.
Ő volt az, aki az Enkalákat szedte ki az elején. Hogy érveit alátámassza, egy első körös kánter csatában kirakta a saját Enkaláját, és igaza volt, onnan a meccset már nem tudtam megfordítani.
A második meccsben az elején ki tudtam hozni egy Termót (az egész versenyen ez volt az egyetlen alkalom, amikor behúztam 50 lapból), és a Gyémántfésűvel elloptam a csalinak kirakott Antimágikus goblint, aminek Krisztián nagy bánatára tudtam mutatni etnikumnak a kezemből egy katapultőrt, hogy le is szedjem a következő lapját. A játékot (végre!) a Konfabuláló iterátor terminálta, a bepasszivizált Művészek céhe miatt DK kezében az Ewgbert megszak beblankult, ezt a meccset nyertem.
A harmadik meccs előtt derült ki, hogy Krisztián elfelejtette besideolni az Anbamokat. Ezt itt pótolta, és gyorsan be is húzott kettőt, én egyet sem. Ebből a hátrányból nem lehetett visszajönni, ezt a meccset ő nyerte, 1:2 lett a vége.
A Művészek céhe nem jutott szerephez ebben a csatában, az iterátor viszont hozott egy meccset.

4. ellenfél: Dóczi Roland
Roland hajó paklival jött. Bevallom, én is fontolgattam ezt a lehetőséget, ha már cikket írtam róla, illik ki is próbálni, mint ahogy ezt a korábbi paklikkal tettem, de úgy éreztem, hogy a Gyevi bíró és még 2-3, hamarosan megjelenő lap nélkül még szuboptimális a pakli, ezért később fogom csak összerakni.
A papírforma érvényesült, bármilyen követőt is választ a hajó pakli, sajnos a Semleges csatamező egy elég rossz matchup számára, amit csak erős sideolásból, szerencsés húzásból lehet visszahozni. Lehet ezért is fogok még kísérletezni a főtitkáros hajó paklival, hogy mező ellen esélyesebb legyen majd.
Roland ellen végül 3:0-ra nyertem, nem volt jelentősége, hogy nem játszottam Művészek céhével. Mint minden versenyen, amin elindulok, vittem ajándékot most is, ellenfeleim ezúttal egy dedikált foil Főnix fiókát kaptak, trófeaként vagy vigaszdíjként.

5. ellenfél: Várnai Péter
Péter ezúttal is egy elég kreatív paklival jött, Lassan járj + Sárkány úrnővel, de nagyon egyedi verzióban. Érdekes, hogy mennyire sok járj volt a versenyen, és jót is mentek (a 2-3-4. helyet vitték), úgyhogy nem bántam annyira, hogy mezővel jöttem.
A lemezőzött nagylényes pakli jelentős hátrányban van side előtt, ezt ki is használtam, sikerült minden fenyegetést hárítani és szép lapelőnyt kiépítetni, az első meccset könnyedén nyertem.
A 2. meccsre Peti részéről jött be a sok sidelap, én viszont raktam be az iterátorokat - hiszen 5 céhhel játszott! Két Anbamot is húzott, ez azért eléggé megizzasztott, tőlem viszont jöttek az iterátorok, elég hatékonyak voltak. Aztán volt egy pont - jó eséllyel az Anbamok miatt okozott laphátrány miatt - ahol már nem tudtam fogni egy fenyegetést, Buckaquwarggal előugrott az Északi tűzsárkány és a Kifejlett sárkánykígyó a gyűjtőből. Na ebben a meccsben ha lett volna Művészek céhem, biztos, hogy örültem volna ezen a ponton - viszont az iterátor is szépen bepasszivizálta Peti céheit, az sem volt rossz. Itt tényleg hajszálon múlt már minden, de végül sikerült 0-ra sebeznem őt, mielőtt megfordította volna a meccset.
A harmadik meccsben hiába raktam ki 2 iterátort a 2. körben (az egyiket idézésből) és csűrtem be velük 12-t, a Ködlovas (2020) - Niotherg, a védelmező (2022) végtelen kombót nem bírtam kezelni.
Így végül 2:1-re nyertem ezt a kört. Az iterátor ezekben a meccsekben egyértelműen hasznosabb volt, többször passzivizáltam velük céheket és ütöttek nagyokat.

1. A verseny nagyon szórakoztató volt, számos döntési szituációval, volt esély hibázni bőven.
2. A Konfabuláló iterátor nem csodaszer, van, amikor jobb, mint a Művészek céhe, de van, amikor az utóbbi azért talán hasznosabb lett volna. Az, hogy a pakli szűkebb, és nagyobb eséllyel húzom be a sidelapokat / kulcslapokat, elvben haszos, de azért meg lehet dobni azokat a százalékokat így is, hogy az ember nem húz be semmit.
3. Az Anbam nagyon durva ellenlap a mező ellen. Önmagában egyetlen Anbam még nem fogja megverni, de kellően erős támogatással jelentősen lecsökkenti a mező esélyeit.
És ilyen szempontból van létjogosultsága 50 lappal játszani 60 ellen egy tükörmeccset a másik mező ellen.
4. A Kasug-din nagyúr nekem nagy csalódás volt. A Termóhoz hasonlóan, kezdőkézre be kell húzni ahhoz, hogy működjön, viszont a termora később legalább lehet körvégi lapot húzni, ez blank lesz, ha már laphátrányban vagyunk, nem tud fordítani.
5. Maga a kánterelgetés valamennyit veszített a súlyából, szerintem a 35+ reakciós pakliknak kezd leáldozni, túl sok spoiler rotált ki, túl sok a kántervédelem a lapokon. Az azonnali leszedések mindig jók voltak, mint ahogy a lapelőny generálás is.
6. Ha változtatnék a paklin (csak azért, hogy kiéljen a pakliépítő hajlamaimat), jó eséllyel az Eleniost cserélném le. Tükörmeccsben szívesen dobálnék az Anbamoknak (meg Kárhozott bájolásoknak és hasonlóknak) ilyen lapokat, hogy Kreatív termik meg a A mélység felfedezése. Csak ugye akkor se Művészek céhe, se iterátor, se Gyémántfésű... A másik lehetőség a Raia, Istenölő mellett nem kell a krakochok miatt aggódni, a Felfelé a lejtőn (2022) egész tűrhetően helyettesíti a Gyémántfésűt, Az angyali kórus szava a Tűztombolót, Mikhael, az oltalmazó vagy a Vízfőnix meg (mint idézhető lap) mehetne be a Daloló szirén helyére, őket is lehet vidáman dobálni a Kreatív mellett, side után meg ugyanúgy be lehet rakni azt a 3 Kreatív termiket egy Mardakor misztikussal...

Tihor Miklós

Létrehozás: 2023. január 18. 11:26:13
Utolsó frissítés: 2023. január 18. 12:34:41
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.