Az ork kölykök az orkbarlangok legrettenetesebb ellenfelének számítanak. Elsősorban azért, mert segélykérő kiáltásukra rögtön odacsődül három ork verőlegény, két ork mészáros és sokszor maga a vezér is.
Szerkesztőség: honlap@beholder.hu Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci) Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5) Ha hibát találsz a honlapon: Írj nekünk!
Hódítások paklibemutató: Hajók
A Hódítások kiegészítő megjelenésével adja magát az ötlet: építsünk hajó paklit!
Az első kérdés, hogy kontrollosabb hajó paklit akarunk építeni, reakciókkal, ami előnyt próbál kiépíteni, vagy egy aggró paklit, ami minél előbb megpróbálja bevinni vagy a 20 sebzést vagy a flottát egy all-in keretében.
A tesztelésen többen próbálták a kontrollosabb verziót, de nem igazán tűnt erősnek. Persze lehet, hogy csak nem építették meg tökéletesre, de én úgy láttam, a reakciók csak hígították a paklit, a flottát így jóval esélytelenebb volt kihozni, masszív lapelőnyt pedig nem olyan egyszerű a hajókkal kiépíteni.
Épp ezért én inkább az aggró verziót próbálgattam, minimálisabb reakciómennyiséggel.
Az sem mindegy, melyik követőt választjuk – és igen, több is van!
A triviális választás persze a direkt a hajókhoz kitalált Weerd admirális. A reakcióvédelem pontosan azzal egészíti ki a hajót, ami a legnagyobb gyengéje, hogy megfogják a lapjait. A leszedésektől ugye annyira nem kell félnünk. A pakli másik nagy rákfenéje a lopás, így viszont, hogy az elsőt megakadályozza, ellenfelünknek egyet el kell lőnie üresbe, hogy a második létrejöjjön, így már jóval kevésbé tudja paklinkat összetörni egy Halászat.
További kézenfekvő megoldás még Asz-phalt: a garantált építő hasznos dolog, így nem kell annyi építővel játszani. Amiért én mégsem Asz-phaltoztam: a hajók többsége zsz-ből jön, nem igényelnek építőt, annyira nem függnek az építőktől, mint egy hagyományos építmény pakli.
Az Építő rakshallion, mint a legtöbb megszüntethető követő, brutális előnyt ad: igen nagy az esélye, hogy a 2. körben a teljes kezünket ki tudjuk pakolni, és akár a flotta is megvan. A dolog szépséghibája persze a szokásos: az Építő rakshallion valójában nem ezt tudja, hanem amit a legtöbb ilyen követő, egyszerűen sebez 14-et az ellenfélbe, és más képessége nincsen. Aki szeret kockáztatni, és jó szerencsével tudja megdobni a kezdést, annak ez a követő bejövős lehet. A versenyt nem nyeri meg, de lesz néhány látványos győzelme.
A 3 papírforma szerinti követő mellett a leleményesek találhatnak más követőket is. Például ki lehet próbálni akár A roxati céhtanács főtitkárával is. Mielőtt valaki ezen ledöbben, fussunk végig ezt a felállást:
1. Bőséges erőforrás előny a hajók kijátszásához
2. Lapelőny a céhek §• képességén keresztül
3. Előny a csatamezővel szemben (ami a fenti 3 követőről nem mondható el)
Sajnos van egy nyilvánvaló hátrány is, jóval lassabb lesz a pakli, mint a fenti 3, ezért csak a kontrollosabb verzió a járható út.
És biztos, hogy vannak mellé még más követők is. Viszont én most alapvetően a kiegészítő lapjait szeretném használni, beleértve a követőt is, és a tesztelésen is főleg ezzel játszottam, úgyhogy én maradok Weerdnél.
Hatféle színben van hajónk, ezért azt is el kell dönteni, melyik 3 színben vannak azok a hajók illetve építők, amik nekünk a legszimpatikusabbak. Nézzük sorban, én mit raknék be egy aggró hajó pakliba. Természetesen ez szubjektív, másnak lehet más kedvencei lesznek.
Erdauin csillaga. Nagyon jó védelemmel rendelkező lap, kiemelkedő flotta és körönkénti sebzés értékkel, járj nem drágítja.
Alanori mágikus korvett. Idézhető azonnali cantrip flotta, ami hatásként játékba tud rakni zsz-ért akár építő hajót is.
A tenger úrnője. Leszedés, kánterelés, semlegesítés-szivatás, nem kell hozzá építő, ősmágiás.
Buborékváros. Lapkánter, hajó pakliba talán van annyira jó, mint Az ősmágia tornya, ha nem jobb, mert kb. mindig lesz építője, és a Semmizés is nagyon értékes.
Varkaudar naszád. Cantrip húzás / visszavétel, §¨-s leszedés. Nem olcsó, de nem kell hozzá építő.
Lurtz. Reakció- és leszedésvédett, építő/ütő feltámadó lény aki 2 lapot tud a Semmibe küldeni.
Ostromgálya. Dobatni szinte mindig jó, főleg, ha ez csak zsz-be kerül.
Nekem összességében a fenti 2 szín volt a legszimpatikusabb, a lapok jól kiegészítik egymást, van húzás, leszedés, dobatás, sebzés, aránylag sok a járj-kompatibilis lap köztük. A maradék szín jóval kérdésesebb. Leah talán a leggyengébb, de a másik 3 szín mindegyikében vannak erős lapok. A Fairlight hajók picit jobban igénylik az építőt, így őket inkább Asz-phalt mellé raknám, míg Tharrból az egyik erős hajó UR, a másik pedig csak egy Zénben fog kijönni, így én végül Dornodonra tettem le a voksom, a 2 építő lény, az Ork fedélzetmester és Ork hajóács miatt. Én a nem gyakori fedélzetmestert még erősebb lapnak is tartom, mint a hajóácsot, mivel csak 1-ért jön, idézhető, rögtön húz, tehát a leszedésektől se blankul be, ő is leszed és Semmiz. Persze a hajóáccsal való keresés is nagyon hasznos, őt is érdemes használni. Illetve ha majd lesz esetleg Hagarrunk, őt is berakhatjuk.
Maguk a Dornodon hajók nem olyan erősek, a Rakon Végzet a 2 építővel könnyen a kezünkben ragadhat, az építők számától függ, meg lehet-e kockáztatni, de 1 szerintem bőven befér.
A Kalózos zénben jön majd egy piros hajó még, amit érdemes lesz berakni.
A Gyevi bíró annyira univerzális, hogy kihagyhatatlan ebből a pakliból.
A tavaszi alfákban is lesz még egy (gyakori!) lap ami kiváló ebbe a pakliba, de rá várnunk kell még pár hónapot. 0-ért jön és feltámad, ennél nem is kell többet tudnia! Amíg megérkezik, helyettesíthetjük Száműzött Szajonnal vagy Csillámtündérrel akár.
A meccsek felében ellenfelünk fog kezdeni, és ha tudja, az 1. körös indulásába nem tudunk beleszólni, az eléggé kellemetlen tud lenni. Ezért bármennyire is aggró verziót játszunk, kell valami védekezés lap, hogy ellenfelünk 2x is meggondolja, megindul-e. Ebből a kategóriából a legjobb talán Az angyali kórus szava.
És persze az isteni lapokat se felejtsük ki! Ha már aggró meg orkok, a Dornodon adja magát:
Szottyantó tudja magát adni építő lényként (lehet dobni neki pl. Építő bárkát, Hagarrt vagy majd azt az alfás gyakorit), és ugye a Buckaquwargot se akartuk kihagyni, ami a HKK leguniverzálisabb kombó-lapja.
A Királyi galleont nehéz szívvel hagytam ki, VP-t termelni és húzni körönként az egyik leguniverzálisabb dolog a HKK-ban, és a dermesztésjelző elleni védelem nagyon jól jön, hiszen ez elég gyakori, és a hajókat hatékonyan le tudja kapcsolni. Akinek van egy Mardakor misztikusa, annak talán még azzal is érdemes lehet berakni ezt a lapot.
Lássuk a végleges paklit!
Ha garantáltan, biztosan tudjuk, hogy az ellenfél nem tud már az első körben belenyúlni a játékunkba, indulhatunk az 1. körben is - de azért ez igen ritka. Az esetek többségében érdemesebb várni, és nem beleszaladni egy védekezésbe. Az idézhető lapokat (korvett és fedélzetmester) érdemes a 2. körig tartogatni, ha nem kezdtünk, hogy spóroljunk 1 vp-t.
Mielőtt egy fontosabb hajót raksz ki, ne felejtsd el használni a követő reakciódrágítását! Ha olyan hajót raksz ki, aminek már amúgy is van, és pont ezért ez ellenfél nem fogja tudni megfogni, akkor ne pazarold el.
Ha felhúzod a Buborékvárost és A tenger úrnőjét is, figyelj rá, hogy először az előbbit játszd ki!
Mindig figyeld, hogy összejön-e a flotta! Ne áldozgasd be a hajókat zsz-nek, hogy sebezni tudj, ha játékban maradva összejön a 20 SP.
Figyelj a hajó szabályra! Ha ellenfeled leszedi vagy visszaveteti egy hajódat, csak passzivizáld helyette :)
Az előkészítő fázisban ne felejtsd el visszavenni az Építő bárkát! Ha van Lurtzod, lehetőség szerint hagyj 1 VP-t a képességének használatára! Ha egy hajót áldozol a Buckaquwargnak, előtte használd a képességét! Tudom ezek legtöbbje egy profinak triviális dolog, de a cikk természetesen kezdőknek is szól.
Ezt most nem csináltam, mert egyelőre fogalmunk sincs, hogy fog a meta jövőre kinézni. De sajnos a hajó paklik sérülékenyek a drágítással szemben, úgyhogy a szokásos drágítás elleni side lapokat muszáj berakni, térfixáló és társai, ahogy mező ellen az Anbam, Termo is bekerülhet, a Misztikus + galleon ha máshová, side-ba mehet a Művészek céhe és egyéb dermesztgetős dolgok ellen. Az Őrjöngő xenót se felejtsétek ki, a Korlátozás mindig örül neki. A pakliban elég sok húzgálás és keresés is van, ezeket nem lehet mind kidobálni bilincs ellen, úgyhogy talán jobb side-be berakni valami lekapcsolást, mint pl. A remény angyala.