Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Elemi rin
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Az elemi rin a hiedelem szerint egy másik létsíkról származik, és ha itt találkozol vele, akkor épp valamilyen síkok közötti átjárót keres, felderítő munkát végez, vagy el akar ragadni egy galetkit." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (30)
HKK kérdés? (47084)
Lapötletek (64958)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Élőholt invázió lapelemzés – 3. rész



Mielőtt nekikezdenénk a konkrét értékelésnek, szokás szerint ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Jöjjön tehát az utolsó rész a semleges jellemű és a kódos lapokkal, ezúttal is ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    Apró kincs (7): A tárgy deck mostanság a Lassan járj! támogatásával ért el jó eredményeket. Ez a lap szintén egész lesz jó oda, hiszen olcsón megadja a kezdeti lendületet, hogy aztán a kincsezésünkről is levegye a lapköltséget, emellett pedig a követő laphúzós képességét is segíti. A négylapos verzióba már kevésbé lesz fontos – legfeljebb side-ba.


    Aranybánya (6): A két hasonló tárgyas erőforrás közül érdekes mód én ebben látom a kisebb potenciált, hiszen hiába adja vissza egyből a lapot, igazából pont a kezdeti tempó megszerzését nem segíti – ha csontot akarunk termelni vele, akkor nem tesszük bele szívesen a már meglévőket. Idézéssel már jobb, de az ugyebár csak a meccsek felén fog működni.

    Az idő tornya (7): A körmegszakítás, mint funkció mostanra szinte teljesen kikopott már a játékból – nemes egyszerűséggel azért, mert most már sokkal könnyebb beleszólni az ellenfél körébe, mint régen. Ergo csak aggro, vagy tempó deckek ellen éri meg, máskülönben nettó laphátrány. Ez utóbbi problémát megoldja Az idő tornya az elmúlásjelzőknek és az apró képességeinek hála, meg hát sokkal olcsóbb sem lehetne már ennél. Kérdés, hogy ez elég lesz-e arra, hogy beférkőzzön a metába.


    Elektrosztatikus kisülés (7): Egy újabb 1-es, védekezéses gyakori leszedés, amit erősségben én a Motyogás és a Hóvarázs közé lőnék be, de igazából nagyon közel van egymáshoz a három lap. Az Elektrogömb azért tud elég zavaró lenni, illetve vannak csábító szinergiák is – gondolva itt elsősorban a Fluxusgenerátorra.

    Ewgbert titka (7): A Trinigan deck kapott néhány elég kemény lapot a kiegészítőben, a Trinigan manakonzervátora pedig még mindig elképesztően erős – ergo simán el lehet gondolkodni a koncepción. Ha összerakjuk, akkor az Ewgbert titka is nyilván be fog férni, de azért a szingularitás néha kényelmetlen lesz, hiszen a saját körben a megindulásunkat korlátozza, az ellenfél körében pedig a védekezést. A jutalom persze megér ennyi kockázatot, de alapvetően nem ettől a laptól lesz igazán erős a pakli – már ha az lesz egyáltalán.


    Fairlight pusztító masinája (4): Aki visszasírja a 2000 előtti HKK hangulatát, az biztosan elmorzsolt egy könnycseppet ezen kártyát olvasván. Játszani persze nem fogják, mert nagyon körülményes a használata a plusz feltétel miatt, hiába permanens leszedés, de azért lehet rajta jókat mosolyogni.

    Fec kísértete (8): Side lap keresések ellen – annak viszont elég jó. Nyilván erősen metafüggő, hogy mikor lesz érdemes helyet szorítani neki, de elég durván megregulázza az ilyesfajta próbálkozásokat, három különböző módon is. Érdekes lehet vízió deckbe is Kyb’er ellen, ha éppen nem Bilincsezünk, de ez picit rizikós azért.


    Halállista (9): Igazán erős dobatása nem nagyon volt Fairlightnak mostanában – nem véletlen, hogy a Méonech fürkészt még mindig játsszák, illetve a villám szinergiák miatt az Elektra kerül még elő néha. Most azonban itt a Halállista, amely pofátlanul olcsón kiszedi az ellenféltől azt a lapot, amitől a leginkább félünk, emellett elég szépen kombózik a szín legnagyobb spoilerével, a Fluxusgenerátorral. Olcsó countere és leszedése már volt a sárgának, így ez az extra funkció továbbra is igen előkelő helyen fogja tartani Fairlightot az isteni rangsorban.

    Kinetikus detonáció (6): Többfunkciós lap, igaz, egyiknek sem különösebben erős. Varázslatot fogni ennyiért már semlegesítésből is bőven tudunk, a leszedés pedig közel sem visz mindent – rugalmassága miatt mindenesetre hasznosnak bizonyulhat kezdőbbek számára.


    Ménkű ménes (8): Ingyenes, alig counterelhető instant leszedés? Hol kell aláírni? Nyilván nem ennyire egyszerű a történet, hiszen előbb ki kell pakolnia az ellenfélnek, és van, hogy egy 1-es lapot rögtön le szeretnénk szedni, mielőtt nagyobb baj történne. Ettől függetlenül nagyon erős, amit csinál, különösen Lassan járj! ellen – a vérfarkasok különösen utálni fogják, hiszen nem elég, hogy bármelyik „aktiválja” rögtön, de még a Semmibe is lő.

    Tébolyodott drakolder (8): Egy 1-ért 1/5-ös repülő lény, ami kijátszásakor leszed bármit, mindenféle feltétel nélkül már önmagában evolúciós lépcsőfoknak tekinthető a játékban. Ennek persze van még három másik képessége is, jellegét tekintve pedig le sem lehet tagadni, hogy a Jégkornis távoli rokonáról van szó. A szép karriert befutó pegazusnál persze gyengébb összességében, de így is be lehet illeszteni elég sok helyre – Zuon mellett nagyon erős lesz, ez nem is kérdés.


    Tilretas szerencsebarlangja (4): Egy random effekttel rendelkező lapot nyilván sosem fogunk fix funkcióra használni (feltéve, hogy ennyire különbözőek a kimenetelek), így az univerzalitását kell vizsgálnunk a lapnak. Az pedig sajnos nem túl jó, hiszen a Szellemszolga és az 1-es Mágusiskola ritkán fognak közelebb vinni bennünket a győzelemhez.

    Tr’ngn manipulátor (8): Hasznos kijátszáskori képesség, akár körönként kisüthető lapelőny és egy elég erős áramlás – mindez akár mindössze 1 mana befektetéssel, +1-es reakciódrágítással. Na ilyen lapok miatt már inkább elgondolkodik az ember a triniganos koncepción – mindamellett, hogy ez az éjfatty önmagában is simán használható, azon túl, hogy újgenerációs társai mellett is igen jól érzi magát.


    Trinigan (7): Itt van maga Trinigan is, aki ugyan csak nem gyakori, de a saját paklijába azért elég kemény lesz. A kompenzáció miatt lapot fixen nem bukunk vele, ráadásul hasonlóan olcsó, mint a manipulátor, így innentől nem kérdés, hogy melyik két lap lesz a deck motorja – magán a manakonzervátoron kívül persze. Keresni is ez utóbbit fogjuk vele általában, de pedig behúztuk mindkettőt, akkor elég undorító lesz megtolni őket akár már az első körben. Fókusz deckbe is ki lehet esetleg próbálni.

    Zén bosszúja (5): 2-ért leszedni 2 lapot még instantból sem egetverő biznisz, pláne szűkítő feltétellel (a lapok 80-90 százalékát azért így is viszi szerencsére), frissen bontott környezetben viszont elég jó lesz azért.


    Zu’lit gyűjteménye (6): Na ez már sokkal jobb, mint a Tilretas szerencsebarlangja: jobb lapokat termel és megoldani is nehezebb. Villám decken kívül máshova persze így sem fog beférni valószínűleg, ott azonban jó szolgálatot tehet. Az újjászületés könyve (10): A Sheran, mint isteni szín eddig eléggé hátul kullogott a rangsorban, most azonban ez biztosan megváltozik, hiszen a zöld kapott egy brutális permanens erőforrást. Az újjászületés könyvében majdhogynem nulla rizikó van (azt a kezdeti 3 ÉP-t csak az epikus követők fogják igazán megérezni), ezért sem lehet helyettesíteni az első körtől, onnantól fogva viszont magában lehozza a meccset: kezdetben húzat, aztán visszavetet, miközben a gyűjtőket is kordában tartja és az életpontunkról is gondoskodik. Ez a tárgy elég jól szemlélteti, hogy hol tart már a HKK.


    Földanya teremtése (8): Erősen egypaklis lap. Elméletben persze több dologra is proccol, de az eddigi tapasztalatok alapján tudjuk, hogy ez az esetek többségében inkább a Sheran kontrollt fogja jelenteni, ahova egyértelműen óriási táp lesz, a kezdést is jó eséllyel át fogjuk adni miatta. Mérgező lények mellé még szóba jöhetne, de esélyes, hogy azért akarunk anti-mágiázgatni is valamennyit, ami miatt kicsit trükkösebb a használata.

    Holttengeri teknős (8): Epikus teknős deckbe undorító lesz, hiszen ott szinte mindig 1-ért érkezik majd, vagyis elég jó eséllyel spellmentesíteni tudjuk az ellenfél kezét, hogy utána kezelésbe vegye a lényeket. Máshova első pillantásra már kevésbé illeszkedik, ugyanakkor mivel a lap képessége „saját magát balanszolja”, ezért sokszor azt fogja tudni, hogy X-ért dobat X-et, majd körönként még egyet, ami még a Káoszgoblin vagy az új Vámpírherceg mellett is egész jó. Egyedül akkor rossz, ha az ellenfél egyáltalán nem játszik varázslatokkal, hiszen akkor drága marad szegény, és így jóval lassabban is dobat.


    Méregharcos (8): Ez már sokkal kevésbé „spike” lap, mint a Földanya teremtése, vagyis nem kiugróan erős a maximumértéke, cserébe viszont jóval univerzálisabb, hiszen ez már mindenképpen befér például mérgező deckbe is. Maga az 1-ért reakciósemlegesítés persze nem egetverő, de az egyéb extrák miatt így is bőven bizalmat szavazhatunk neki. Ha létrejött, akkor például egy Fekete özvegyet már fixen be is termel.

    Méregsárkány (8): A kevés „nagylény” egyike a kiegészítőben, ami viszont nem csak az ütéshez ért, sőt elég durván kontroll alatt tartja az asztalt. Nem nehéz kiszámolni, hogy extrém sok lapot is megoldhatunk vele, egy nagy kör alatt akár hármat is (plusz oszthatunk még mérget az ellenfél körében is), az életjelző miatt pedig utána futhatunk vele még egy kört – vagy ha hátul hagytuk, akkor nemes egyszűréggel levehetjük róla a mérgeket. A Lassan járj! és a sárkány deck is imádni fogja, de az sem kizárt, hogy ez lesz az „új” Kékvérű oroszlán, hiszen nagyon sok ponton hasonlítanak.


    Quwargya növesztése (4): Tipikus frissen bontott lap, annak sem a legnagyobb táp, hiszen igazából +1 lapot stackelünk be vele 1 manáért. De a blanktól azért fényévekre van szerencsére.

    Rubinszemű éjvirág (5): Visszatérhet vajon a kalandozós aggro pakli? Merész kijelentés lenne azt állítani, hogy igen, de ez a fullos végzet… akarom mondani ember csajszi azért elég jól bevédi a többieket, mind az ütéstől, mind pedig Oz’mogroth bácsitól.


    Targantula (6): Drafton undorítóan erős lap, ami mutatja az erejét, jelenleg azonban nem látom, hogy constructed környezetben milyen pakliba férhet be, hiszen nem nagyon van olyan olcsólényes deck, ami kifejezetten őrposztból ÉS tempóból szeretne nyerni. Ez persze bármikor változhat, ami miatt érdemes észben tartani a Targantulát is.

    Teknős gárdista (8): A 2-es anti-mágia ellenére jóval univerzálisabb lény ez annál, mint amilyennek látszik – simán beférhet majd a kontrollokba is, mint annak idején a Zseniális teknős, hiszen a lapelőnyt ugyanúgy betermeli, ha mi dobunk neki. A legjobb persze epikus teknős deckbe lesz, hiszen ott még olcsóbb és el lehet pörgetni neki például a kézben ragadt Ifjú teknősöket. Spellesebb metában már-már spoilergyanús is lehet majd.


    Teknős iszapkatapult (8): Minden kiegészítőben van egy-egy olyan gyakori lap, ami utat tör magának akár a legjobb hagyományos deckekbe is. Ezúttal érzésem szerint a Teknős iszapkatapult lesz az, hiszen tulajdonképpen egy 1 zanszilánkért jövő instant leszedés, amit bátran be lehet tenni anti-mágia mellé, ez pedig új lehetőségeket nyit meg egy csomó deck (pl. Villámháború, tempó Korlátozás) számára. Ráadásul a side képessége is nagyon hasznos, főleg dobatás mellé.

    Teknős mágiapáncél (5): Egy alapvetően anti-mágiára építő deckben miért akarnánk még több spelldobatást? Máshova (ami nem teki) persze még jó lehetne, de ott meg nem igazán fogjuk tudni kirakni.


    Teknős monstrum (5): Ez a lap igazából az egyik új UR, A tenger gyermeke kedvéért született meg, magában nem hiszem, hogy használnák bárhova – még ha egyébként sok apró hasznos képessége is van. A kövek hatalma (4): Az épületeknek eddig sem a manatermeléssel volt gondjuk, építő lény termelés pedig szintén akad ennél sokkal jobb is. Persze ha valaki valamilyen elsőkörös all-in verzióval szeretne játszani, az bepróbálhatja, hiszen a világ összes varázspontját betermelheti.


    Az óriások fájdalma (8): Az óriások között akad nem egy, nem kettő univerzális darab Lassan járj!-ba (Ovgun, A dűnék királya, Lassú pentadron stb.), ami miatt ez egy elég nagy táp lehet a drágítós szabálylap mellé, hiszen sokkal kiszámíthatóbb, mint A becsület helyreállítása vagy a Démoni mágia. Márpedig azok is bőven elő szoktak még kerülni – ez alapján Az óriások fájdalma pláne szóhoz juthat majd.

    Goblin tolvaj (5): A goblin deck kapott egy speciális Oz’mogroth-ot. Ez azonban két helyen is sántít: egyrészt nincs goblin deck (vagyis hát van, de az egy tempó/kontroll pakli és Veszélyes fajon szokott felbukkanni), másrésgzt miért ne játszanék inkább az éjfattyal?


    Gormug parittyásai (7): Még egy lap, ami a goblinokat igyekszik feltámasztani. Ez már sokkal inkább tetszik, mert a direkt játék sokkal jobban illik a koncepcióhoz hagyományos környezetben, mint a reaktív stílus. Márpedig körönként odaverni 5-6-okat, vagy akár még többet az ellenfél arcára elég direktnek hangzik számomra.

    Hurok (4): Tipikus frissen bontott töltelék lap, annak viszont tökéletes.


    Inváziós emlékérem (5): Ennél még a gyakori lapok között is vannak jobb azonnali semlegesítések. Egyedül Lassan járj!-ba jöhet szóba, hiszen ott azért kevés a használható gyak-nemgyak a kezdők számára, de óvatosan a nekronmennyiséggel a pakliösszeállításnál!

    Moa csillagbárka (5): Egy újabb asztaltakarítás, amit az Oz’mogroth árnyékában elég nehéz reálisan értékelni. A goblinhoz hasonlóan ez is két lépésben csinálja, viszont kicsit olcsóbb annál – de kevésbé univerzális is. Összességében elég körülményes, moa vagy épület deckbe is legfeljebb csak bekereshető 1 darabot fognak belőle játszani.


    Moa fegyvergyár (8): A lap régi verzióját eléggé szerette a Molluszk úgy tíz éve – ez már Lassan járj!-ba és Az alvilág ura mellé is vígan be fog férni. A két narancslap kombinációjába meg aztán főleg, mind közül ott lesz talán a legerősebb. A nagykörönként betermelt három ócskasággal elég könnyű kivégezni az ellenfelet, illetve a kisebb lényeket is kordában lehet tartani. Ráadásul nem is feltétlenül kell mellé sok áldozható lap, hiszen az ellenfél köre végén a „felesleges” Dobótőröket simán be lehet váltani Moa torpedókra.

    Sza-ti igazságtevő (8): Talán a legjobb univerzális kártya, amit kapott a Lassan járj! ebben a kiegészítőben. Az ellenfél első manáját elcsenni baromi erős képesség, a tempóelőnyt aztán pedig szép lassan át tudjuk váltani lapelőnyre, így lényegében azt mondhatjuk, hogy mindent tud, amit tudnia kell, hiszen a húzás mellett leszedésre is képes. Tharr ezzel könnyen bebetonozhatja magát a szabálylap mellé.


    Tian-kris szabómester (7): Sza-ti jóbarátja már kicsit speciálisabb, ő inkább moa és tőr deckben fog igazán villogni, de azért vele is elég csúnyán lefojthatjuk az ellenfelet – csupán annyiról van szó, hogy önmagában kevésbé univerzális. Viszont a másik játékos első manájának becsórására ő is tökéletes, csak ő két lépésből csinálja ezt, illetve megcounterelni is könnyebb.

    Törpe favágó (5): Varázszöldségek, rettegjetek, mert megérkezett a félelmetes Törpe favágó, aki garantáltan rendet tesz majd az asztalokon!


    Zsákmányvadász (9): Az olcsó counterek és leszedés mellé most egy nagyon nehezen eltakarítható permanens erőforrást kapott a Tharr isteni szettje, ami főleg barnára, illetve varázslatokra építő deckekben fog nagyot szólni, hiszen ezekben körönként adja nekünk a lapot. Ebben a counterdús környezetben akár még a Tharr követőjén is el lehet gondolkodni (egyszínű-közeli deckben a legerősebb a Zsákmányvadász), hiszen ez egy olyan követő, aminek az esetleges belövése nem jelent annyira egyértelmű tempóveszteséget, mint sok másiké. Tűztornádó (10): Rengeteget beszéltünk már a piros szín várható erősödéséről, és ennek legfőbb katalizátora szerintem a Tűztornádó lesz, ami talán a legerősebb instant leszedés a játékban. A Komposztálással elég jól összevethető: annál elég sokszor olcsóbban fogjuk kijátszani, vagyis nulla rizikóval, a Szikrákkal pedig esetenként durvább dolgokat is tudunk csinálni, mint a varázszöldségekkel. A Fluxusgenerátor sem véletlenül vált akkora spoilerré.


    Motyogórém (9): Egy újabb variáció a Perzselő homokra, ezúttal pakliégetéssel. A legegyszerűbben talán úgy jellemezhetjük őt, hogy ami játszik jelenleg Szörcsögő motyogóval, az szinte biztosan játszani fog ezzel a kártyával is, hiszen ketten együtt már igen komoly problémát okozhatnak. De hogy mennyire jó lesz önmagában, azt sem nehéz belátni, hiszen 15-18 lap elégése olykor sokkal zavaróbb, mind 10-12 sebződés, ugyanennyi gyógyulás vagy éppen 6-7 blokkolás, csak hogy a bűbájokkal vessük össze. Csak ez még lény is, ami jelenésből is éget még párat búcsúzóul.


    Ganüid térharapó (9): Az ajándék ifjonc miatt egyértelműen epikus ganüidbe lesz a legerősebb ez a lap, de mivel legrosszabb esetben is 1-ért húzat 2-t, ezért bárhova beférhet majd, ami használ Rhattot. Az pedig sosem rossz, ha az éppen semmire sem jó kártyáinkat el tudjuk dobni, hogy leszedjünk velük valamit.

    Ez volt tehát az Élőholt invázió lapelemzése. Én úgy gondolom, hogy egy nagyon erős, használható lapokkal teli kiegészítőt kaptunk, amiben amennyire kevés fajta ritka található a mostanság megszokotthoz képest, olyannyira komoly mértékbe fogja formálni a metát. Ti mit gondoltok, melyik kártyák lesznek majd a legnagyobb sztárok?

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2019. június 28. 14:43:05
    Utolsó frissítés: 2019. július 1. 12:06:11
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.