Vissza a Főoldalra
 
Mi legyen a céhekkel Új Nemzedék formátumon?

1) Maradjanak tiltva.
2) Engedjük vissza őket, nerfelve.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Energiaital
(Ősök Városa varázsital)
Küldd el képeslapként!
"Az energiaital a város széles körben használt doppingszere, a gyorsabb fejlődés eszköze. Az eredmény azonban rendkívül törekény, vigyázz hát az állandó, folyamatos használattal! Könnyen megsínylődheti a szervezeted!" - Encyclopedia Fantasya
Nézz szét a galériában!
Céhek Új Nemzedéken
Alfa menü akció eredményhirdetés
Ajándéksorsolás november + októberi eredményhirdetés
Nemzeti paklibemutató: Motygen
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Lapötletek (65036)
Moa civilizáció lapbemutató 2. hét (50)
Céhek Új Nemzedéken (16)
HKK Online V1.0 (31)
Nemzeti paklibemutató: Motygen (4)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8232)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Élőholt invázió lapelemzés – 2. rész



Mielőtt nekikezdenénk a konkrét értékelésnek, szokás szerint ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Folytassuk hát: a második részben a jó jellemű lapok kerülnek terítékre, ezúttal is ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    Álomóriás (5): Egy tempó paklival (mondjuk Lassan járj! + Melák, az óriás) elvenni az ellenfél körét nagyjából egyenlő a győzelemmel, és bár ez a lap elsőkörös ütőlény az említett deckbe, azért a képességét nem valami könnyű kisütni, valamint a színe sem a legjobb. Emiatt nem valószínű, hogy sűrűn fogjuk látni.


    Bundás szirén (9): Ez a lap elég jól összehasonlítható a Jégsüvítővel, amit sokan szeretnek, a Bundás szirén azonban szerintem jobb nála. Ez egyrészt fixen azonnal adja az egyik lapot, másrészt pedig nem nehéz találni neki még egy célpontot – akkor pedig már egyértelműen felülről kompatibilis a sárkánnyal. Lopni ritkán fog, de olykor ez is megeshet (ha meg nincs egy kósza Elektrogömb vagy Orgling kártevő, akkor a +1/+1-et is köszöni szépen), a hálózsákba bújva pedig már megoldani sem könnyű.

    Bűvös forrás (9): A Xenó bilincsmester-mánia miatt (is) kicsit kikoptak most a paklikból az erőforrások, de egy ilyen permanens laphúzás / manatermelés láttán azért összefut a nyál az ember szájában. A legjobb valószínűleg Semleges csatamezőbe lesz, hiszen ott azért játszunk bőven tempó lapokkal, amikkel hasznosíthatjuk az extra manát, de ne legyenek kétségeink, a folyamatos laphúzásnak szinte bármilyen deckben lesz helye. Ja, és Kurtz természetesen kötelező mellé!


    Dühöngő Amod (7): Érdekes lap... na nem az első képessége, hanem az áramlása miatt, amolyan mini Elnyelő éjfatty. Mivel az alap költséget nézi, ezért drágító szabálylapok mellé is el lehet rajta gondolkodni – igaz, a legnagyobb ellenségnek számító UR-bűbájok pont kiesnek a tartományból. Edralianban is érdemes lesz tenni vele egy próbát – legalábbis a jelenlegi metában mindenképp.

    Kísértetkölyök (5): 1-ért dobatni egy lapot alapvetően nem rossz biznisz, de nem egy, nem kettő jobb lény van már erre a funkcióra. Persze azok jellemzően inkább ritka kártyák, de hát ettől még elbukik az összehasonlításban szegény Kísértetkölyök.


    Kísértetvándor (5): A semlegesítés elterjedése óta az anti-mágia sokat gyengült, hiszen a régi időkkel ellentétben ma már elég korlátozottan biztosítja csak a védelmet a saját körünkre. Emiatt egy ennyire egykaptafás lapnak sincs túl sok létjogosultsága a deckekben – annyiban azért figyelemre méltó, hogy nagyon olcsó és nekronköltség nélküli feltámadó lény.

    Leira, a hangtolvaj (10): Nagyon sok olyan lap van a játékban, amit csak a kijátszáskori képessége miatt játszunk. Ha ezt megfogjuk, akkor olyan, mintha kvázi a lapot fognánk meg, ami 1-ért egész jó üzlet. Csak hogy Leira még el is lopja utána! És nemcsak a kijátszáskorit, hanem aktiválást kívánót is. Sőt a gyűjtőből aztán még egy max. 1-es permanenst is. Ha jól olvassuk az ellenfél terveit, és a megfelelő pillanatban tudunk vele counterelni, akkor egészen észveszejtő dolgokat fogunk tudni művelni vele, akár 2-3 lapelőnyt is generálva egyetlen manából.


    Mentát oltalmazója (7): Főleg korlátozó szabálylapok (Bilincs, Börtön, Korlátozás) mellé illeszkedik, hasonló, mint a Xenó savköpülő, javítja egy kicsit az ötlapos paklik elleni matchupokat. Igazi lapelőnyt viszont kicsit lassan termel csak: önmagában sok vizet nem zavar, a lapot csak kör végén veteti vissza, így megindulni sem tudunk belőle, illetve a dobatásnak is kell idő, amíg eljut a kutyus a gyűjtőig.

    Pletykafészek (5): A Rughar monilitja még az ÉP-áldozás ellenére is jobb ennél, de kezdő játékosok azért használhatják ezt is nyugodtan, ha elbírna még egy kis laphúzást a lényes paklijuk, hiszen ingyen és hátrány nélkül teszi a dolgát a Pletykafészek.


    Szirén csapda (4): Drafton és frissen bontotton önmagában is elég jó, de amúgy csak tokenként funkcionál Leira mellé, máshol nem igazán éri meg használni.


    Tleikan felfedező (8): Bár mást tudnak, alapvetően nagyon hasonlít ez a lény a Mentát oltalmazójához. Ezt egy kicsivel jobbnak érzem annál, hiszen azonnal adja a lapot (még ha be is drágítja), ami például Börtön mellett egy „szabad” körben elég jó lehetőséget nyújt, hogy rárakjunk valami terrort az ellenfélre. Egy UR-bűbáj sajnos (?) pont nem fér ki a második körben, de egy 1-es vagy 2 ZSZ-es lapot például már simán ki tudunk tenni a korai szakaszban is. A Fény ragyogása (6): Az idézés miatt elgondolkodtató lehet Raia követős pakli mellé, de egyrészt annak vissza kell kerülnie a metába, másrészt pedig bármilyen forrást nem fog, csak olyat, ami minket bántana. Emiatt pedig már nem annyira univerzális ahhoz, hogy mindenáron beférjen.


    Angyali bűbáj (8): Na emiatt már sokkal inkább elgondolkodik az ember a Raia követőjén! Counterből persze eddig sem állt rosszul a fehér szín, de hát minél több és minél olcsóbb van belőlük, annál jobb. A többi X+1-es counterrel ellentétben ennek két side képessége is van – az egyik ezek közül elég parányi, de ha a jelenéses lapok kellőképpen bekerülnek a metába, akkor sokat számíthat, hiszen ezek szinte mind élőholtak.

    Ezeréves manó (5): Alapvetően nem hangzik rosszul, hogy Manó tekercseket termelünk, és azokat dobáljuk a többi manónak. A baj csak az, hogy előbb ennek létre kell jönnie, aztán nem szabad, hogy egyből le is szedjék, aztán az sem árt, ha túl is él egy kört, hiszen egészen addig nem termeltünk vele előnyt – azt a minimális tempót leszámítva, amit egy 2/3-as repülő lényt jelent. Egyszóval hiába termel kvázi körönként egy lapot, túl sokat kell előzetesen beletennünk, hogy ezt realizáljuk.


    Fokhagymakoszorú (4): Plusz egy 0-s KF-es tárgy Johann mellé, persze bekérni szökőévente fogjuk csak, inkább a téma miatt került csak be – bontott formátumokon sem fog túl gyakran leszedni.

    Hóvarázs (6): Ez a lap is elsősorban token, ugyanakkor magában is teljesen vállalható dolgot csinál – tulajdonképpen egy újabb variáció az 1-es, védekezéses gyakori leszedésekre, ez néha kikapcsol még egy második lapot is egy-két körre.


    Manokalipszis (5): Éjjen’, most már a manó pakli is meg tudja oldani az UR-bűbájokat! Na nem mintha olyan óriási szüksége lett volna az etnikumnak egy ilyen kártyára – a manó deck side-jában talán felbukkanhat, de azért erre sem vennék mérget.

    Megrontott trikornis (8): A lényalapú leszedéseket leginkább Zarknodék mellé szeretjük használni, a Megrontott trikornis azonban pont ezen narancs lapok mellé lesz jó kevésbé, hiszen laphúzás van a képességébe építve. Ugyanakkor ez, valamint az átlagértékre pofátlanul alacsony idézési költség miatt bárhol máshol felbukkanhat majd, hiszen 1 ZSZ-ért cantrip leszedni valamit (ráadásul a Semmibe) elég finom egy 4/4-es repülő lénybe építve, nem nagyon volt eddig ilyen.


    Rémisztő yeti (5): Feltétel nélkül ellop bármit, és egész szépeket is üt. Nagy kár, hogy – egyelőre – nincs paklija szegénynek, mert 3-ért azért meglehetősen drága, de eljöhet még az ő ideje.

    Szárnyaló tolvaj (8): Egy drágább főnix, amit érdekes módon pont nem akarunk olcsóbbítani, hiszen elég tápos ilyenkor a képessége. Persze 1 ZSZ-ért sem rossz dobatni egy általunk választott lapot egy 3/4-es, körönként lövöldöző lénybe építve, de ha beletesszük azt a +2 manát, akkor elég komoly extra értékre tehetünk szert. Leginkább az Ysdrullhoz tudnám hasonlítani: annál minimálisan drágább, illetve a pool is kisebb (legalábbis mennyiségben, egyébként ez bármit kitehet), viszont ez jobb asztalról, drágább rá reagálni, valamint Bilincs ellen sem válik blankká.


    Szorgalmas főnix (6): Még egy fehér főnix, ő azonban már kevésbé izgalmas, hiszen a saját deckjében annyit tud, hogy nettó 1 manáért visszaveszünk vele egy lapot, aztán ütögetünk, gyógyulgatunk meg semmizgetünk vele. Semmi egetrengető, de azért még bőven használható – máshova már nem tenném be.

    Tomboló womath (5): Még a gyakori szekcióban is vannak ennél jobb lénybe épített leszedések. De ha később előtérbe kerülnek esetleg a womath szinergiák, akkor még előkerülhet, illetve készül egy követő, ami mellett még lehet benne fantázia.


    Vízióféreg (8): A Rücskös látógömb egy elég népszerű lap, és a Vízióféreg is hasonlóan szép karrierre számíthat. Ezt már az első körben is simán ki lehet sütni (sőt, akkor a legegyszerűbb), igaz, egy zanszilánkot valahonnan találnunk kell rá. Ha Raiát elkezdik többen használni, akkor egy egészen népszerű lap is lehet belőle, hiszen a körönkénti erőforrás mellett masszív gyógyulást is biztosít.

    Womath (10): Minden bizonnyal a legerősebb isteni lap az új kiegészítőben. Meg kell hagyni, rá is fért Raiára, mert nem nagyon használták eddig (bár véleményem szerint kicsit alulértékelt a Raia isteni szett), ez viszont a drágító szabálylapokon kívül konkrétan mindenhova és minden ellen nagyon erős lesz. Ráadásul a legtöbb istenivel ellentétben a Womath nem egy egyszeri olcsó dolgot tud, hanem hosszú távon önmagában lehozza a meccset, az anti-mágia és a rezisztencia miatt pedig megállítani sem egyszerű. Ideje előszedni újból a csábításokat, mert ez nagyon kemény lesz!


    Yeti elementalista (7): Ha úgy nézzük, akkor 2 zanszilánkért és 1 manáért leszedünk egy lapot, és kiosztunk két dermesztést – mindezt egy 3/3-as, ősmágiás, jelenéses lénybe építve, ami ráadásul később betermel majd nekünk még egy leszedést. Ez így egyáltalán nem hangzik rosszul – a top paklikba aligha fog beférni, kezdőbb játékosoknak viszont bátran tudom ajánlani a kicsit lassabb, kontrollosabb deckekbe. A kitartás hírnöke (5): Frissen bontott környezetben nagyon erős lap, hiszen két-három lényt is megoldhat akár, potom 1 manáért, illetve kivégzének sem rossz. Hagyományos környezetben viszont már nem nagyon lesz játszva.


    A túlvilág hírnöke (6): Nem igazán győzött meg ez a lap. Oké, feltámaszt valamit, de ő maga nem zavar sok vizet: ütőlénynek kicsi, a (J)-s képessége pedig könnyen lehet, hogy egyáltalán nem fog kisülni. Ilyenkor pedig felmerül a kérdés: nem lenne jobb inkább valami olyannal játszani helyette, ami mindig jó, és nem függ attól, hogy mi van a gyűjtőkben?

    Brutálgeddon (9): A Lassan járj!-nak eddig a Gomak megsemmisítő pillantása és a Megsemmisítő csapás között kellett döntenie, már ami az isteni lapokat illeti (és általában ez is egy elég egyértelmű választás volt), most azonban itt a Brutálgeddon, ami alaposan felforgatja az állóvizet. Természetesen ugyanúgy jó lesz bárhova máshova is, hiszen elég könnyű olcsóbbítani, meg amúgy is zanszilánkért jön, ráadásul áramlani is tud, ha pedig létrejön, az könnyen végzetes lehet az ellenfél számára, mivel mindhárom funkció baromi erős. A Rhatt isteni szett eddig sem volt gyenge, úgyhogy emiatt nem kell félteni.


    Ganüid extrapolátor (7): Na, itt az egyik ganüid, ami elég jól tudja hasznosítani az epikus által adott ifjoncot. Meg igazából bármi mást is, hiszen az éppen haszontalan pajtásait is nyugodtan lecserélhetjük vele, mindezt úgy, hogy a végén manánkba nem fog kerülni az ügylet, de inkább tempóelőnybe fogunk kerülni az esetek többségében. 1 mana nem túl nagy kockázat mindezért.

    Ganüid paraprotektor (8): Még egy erős ganüid, ami kötelező lesz a saját paklijába – egy újabb variáció az X+1-es counter sémára. Asztalról ő már nem tud sokat önmagában, csak ha tudjuk hasznosítani azt a plusz egy lapot a kezünkben, viszont mivel a semlegesítés kritériuma nem mondható túl szigorúnak, ezért simán felbukkanhat más deckekben is – például Molluszkban vagy Magiroxban.


    Ganüid tojómester (4): Jó-jó, nem rosszak azok a kézbe termelődő ifjoncok, de azért CSAK emiatt nem tennék be egy lapot a paklimba.

    Kratüsz (6): A blokkoló pakli pörgősebb, lényes verziója nem nagyon látott versenyasztalt mostanában, de a Kratüsz láttán talán érdemes lesz majd elővenni és próbálgatni egy kicsit az Ezeréves tornyot és a többi finomságot.


    Manaválság (8): A boldogság ünnepe után újabb klónt kapott a Perzselő homok, ezúttal blokkolásra. Sokáig kettesével csökkentette az ellenfél max. VP-jét, úgy kicsit erős volt. Így már jóval lassabb, de epikus Rhatt követője mellé így is kötelező lesz – viszont a három lap közül egyértelműen ez a legkevésbé univerzális.

    Rhatt báránya (5): Jobb, mint az Éhező bestia. Ennél többen nem igazán érdemes tudni erről a lapról.


    Rosalinda (7): Egy 2-es lap, ami valójában ingyen jön az esetek többségében – az ilyenekre mindig érdemes odafigyelni. Az olcsó azonnali counter persze nem egy túl egyedi képesség, hiszen láttunk bár nem egy ilyet, viszont ez Lassan járj! / Hegymélyi keltető + A kalandozók védőszentje, esetleg A Semmi mestere mellé simán bepróbálható.

    Szinati templomőr (8): Na ő már univerzálisabb darab, mint az előző. Önmagában a Sziklavadász vagy a Fec sokkal jobb persze, ez azonban nagyon könnyen be tud durvulni, blokkoló deckbe pedig egyenesen gyomorforgató lesz 0-ért lapot counterelni vele. Két kobuderát sajnos már ritkábban fogunk neki mutatni, de azért alakul a szinergia a Szomorú szamurájjal.


    Zöldszemű Evelin (6): Bontott formátumokon ez a lap nagyon erős – talán túlságosan is, hiszen ha nem tudják rögtön leszedni, akkor nagyon könnyen elszállhat. Hagyományos környezetben már kevésbé meggyőző ez az izmozgatás, mivel a hálón kívül nem nagyon zavarja az ellenfelet, és azért ütőlénynek sem a legdurvább.

    A cikksorozat harmadik része még hátravan – a következő felvonásban a semleges jellemű lapokat fogjuk elemezni!

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2019. június 27. 13:59:48
    Utolsó frissítés: 2019. június 28. 12:57:29
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.