Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
A triklem drakolder
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A triklem drakolderek Ghalla szuperintelligens, hihetetlen hatalmú lényei, mégis, egyesek szerint nem egyebek, mint egy mágikus kísérlet eredményei, amelyet a fiatal Dornodon hajtott végre, a tökéletes élőlény utáni kutatás során. A történet szerint a mágus egyesíteni akarta a trollok regenerálódó képességet, a quickling nevű szupergyors lények gyorsaságát, a gólemek sebezhetetlenségét, a sárkányok hatalmát és a mára már eltűnt mágikus lények, a beholderek varázsképességét. A kísérlet túlzottan is jól sikerült." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés
HKK Kódex változások
Hatalom Szövetsége - 54. félév végeredmény
Ajándéksorsolás április + márciusi eredményhirdetés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (22)
HKK online, TF online, Argum City (49)
Lapötletek (64957)
Versenybeszámolók (19284)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8133)
Versenyhirdető (1827)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Élőholt invázió lapelemzés – 1. rész



Mielőtt nekikezdenénk a konkrét értékelésnek, szokás szerint ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Vágjunk bele, jöjjenek elsőnek a színtelen és a gonosz jellemű lapok, ábécé sorrendben haladva az egyes színeken belül.

    A hitetlen (6): Az univerzális színtelen lapoknak mindig örülünk, ami miatt azonban mégis alacsonyabb pontszámot kapott A hitetlen, az az, hogy side előtt nem az igazi. Márpedig manapság pörgős versenyekből van több, ezt pedig muszáj belekalkulálni lap erejébe is. Később persze már nem rossz biznisz nettó 0 manáért visszavenni valamit, pláne akkor, ha még egy lényt is ki tudunk lőni a képességével, alapból viszont szerintem nem sokan fogják játszani, még az új szabálylap mellé sem, amivel egyébként nem véletlenül „rímel” a neve.


    A teknősök öregapja (9): A teknősök az elmúlt időszakban eléggé eltűntek (leszámítva persze a brutál erős Idéző teknős + Teknős hínártorony „kombót”), az Élőholt invázióban érkező új tekik, illetve A teknősök öregapja epikus verziója azonban könnyen visszaránthatják őket a metába. Az új követőnek két nagy előnye van. Az egyik az, hogy sokkal stabilabbá válik a deck azáltal, hogy az egy-két drágább lap (pl. Zseniális teknős, Tudós teknős) is olcsóbban érkezik, nem lesz akkora szórás a lapok idézési költségében, már ami a konkrét kijátszáskori árat illeti. Emellett pedig az egyre inkább kiszoruló Ifjú teknős is több értelmet nyer – nemcsak azért, mert a drágább teknősök miatt jól jön az olcsóbbítása, hanem mert a második-harmadik példány sem feltétlenül lesz blank azáltal, hogy a „besülő” anti-mágiákat is hasznosíthatjuk. Az az egy ingyen dobatás a folyamatos tempóelőnnyel kombinálva pedig rögvest veszedelmessé teszi a páncélos pajtásokat lényegében minden pakli ellen.

    A torzak hercege (9): Egy epikus követőre és lila színre építő pakli már beverekedte magát nemrég a legjobb deckek közé (természetesen a Legfőbb káoszmesterről van szó, de a Xenó ősplazma is megér egy misét), és könnyen lehet, hogy itt van a következő. Az új Thargodanok egyrészt nagyon erősek lettek, másrészt a csonttermelés a rengeteg zanszilánkos lap miatt még az olcsóbbításnál is erősebb, hiszen így akár manaköltés nélkül pakolhatjuk a Chara-din démonokat, ami mondani sem kell, hatalmas előny az ötlapos kezdéssel kombinálva. Ráadásul amíg régen inkább a pörgésről szólt a deck, addig most simán el tudjuk vinni kontrollos irányba is – sőt minden bizonnyal ez a verzió lesz a legerősebb.


    A vak jós (7): Na ez már egy fokkal univerzálisabb színtelen lap, mint A hitetlen. Kicsit hasonlítanak is: mindkettő 1 manás lény, ami valamilyen formában visszaadja a lapot, itt azonban az életes háló elég zavaró tud lenni az ellenfélnek, ha pedig sikerül betalálni a (J)-s képességével, akkor már tényleg nagyon jól jártunk. De ha nem jön be, az sem baj: sosem rossz dolog infót kapni az ellenfél kezéről. Hitetlenség mellé jó eséllyel játszani fogják.

    Ganüid nagymester (8): A ganüideket koncepcióként nagyon rég láttuk már működni, de hát jól tudjuk, hogy az epikus követők vannak annyira erősek, hogy akár önmagukban is játszható szintűre tudnak rántani egy-egy koncepciót. Itt egy picit azért óvatosabb vagyok, de a potenciál bőven megvan benne – főleg úgy, hogy az az ingyen Ganüid ifjonc nagyon könnyen és gyorsan beváltható egy tényleges lapelőnyre, főleg az új ganüidekkel.


    Hitetlenség (8): Ha A hitetlennél hátrányként tüntettük fel, hogy pörgős versenyen nem túl jó, akkor a Hitetlenség esetében mindenképpen előnynek kell beírnunk, hiszen ott nem lesz lehetősége kiside-olni a blank lapokat az ellenfélnek. És a blank jelen esetben tényleg blank, nem úgy, mint bizonyos kártyák Bilincs vagy Börtön ellen. Ráadásul ha azt nézzük, hogy akár már 12 isteni lapot is lehet használni, akkor könnyen kiszámolható, hogy egy 5 lapos pakli ellen általában 4v4 felállásban fogjuk indítani a meccset – és nekünk még ott lesz az a +1 beépített laphúzásunk, miközben ő egyre nagyobb eséllyel fogja felhúzni a további isteni kártyáit. Ami miatt kicsit bizonytalan a lap jövője, az az, hogy vannak deckek, amik 0-3 isteni lappal játszanak, azok ellen pedig nem csinálunk szinte semmit. Éppen ezért talán Harangmesterrel párban fog a legjobban működni, hiszen így építhetünk a Visszahúzásra és a Felzárkózásra is a színtelen lapok közül, amik adnak egy kis extra lendületet.

    Intéző morf (6): Manát nagyon nem kell rá költeni, a lapot is visszaadja... csak éppen túl sok mindent nem csinál. Ettől függetlenül morf, a körönkénti semmizés pedig mindig hasznos, ami miatt 1-1 darab esetleg beférhet belőle bizonyos deckekbe, amik könnyen elő tudják keresni, széles körben viszont nem fogják használni.


    Lymona (6): Side lap sok apró idegesítő lény ellen? Elsőnek mindenkinek a Kismassza és az orglingok ugranak be, de Molluszk és Inváziós éjszaka ellen sem rossz. Az más kérdés, hogy megér-e ez 3 slotot a side-unkból – mert alapból nem fog beférni sehova, az hétszentség...


    Valsirah, a tündöklő (9): Ha csak a kép alapján pontoznánk, akkor még ennél is többet kapott volna, de ne legyünk telhetetlenek, ez így is egy nagyon erős epikus lett. A séma itt is hasonló: 1-es olcsóbbítás és játékonként egy lapelőny, amit jelen esetben meglehetősen könnyen lehet realizálni – mondjuk egy Xenó bilincsmester lelövésével, mindezt teljesen ingyen. Ráadásul ha van tűz forrásra kisülő effektünk (pl. Yaurri pokoltalizmán), akkor az ikont is kihasználhatjuk rajta. Nagy ritkán pedig kivégzés is tud lenni – mindenki járt már úgy, hogy 1-2 ÉP-n múlott a győzelem, úgyhogy ez sem elhanyagolható. Áldozati fatty (4): Frissen bontott és draft környezetben még a gyengébb counterek is aranyat érnek – ez ott akár 1 manáért, később 2 fattyat betermelve még egészen jó is tud lenni. Constructed formátumokon viszont nem fog pakli közelébe kerülni.


    Baghar testőre (9): Máris itt van az egyik a bivalyerős Thargodanok közül, akiket a követőnél említettünk. Az epikus mellett ez például 1 zanszilákért viszi a lapok egy elég nagy százalékát (köztük az UR-bűbájokat – kivéve az Emelkedő káoszhangulatot), és ha ez még nem lenne elég, akkor utána körönként adja még a lapot is, meg csontot ad, meg lő... szóval tipikusan olyan lap, ami ha ott marad pár körig, akkor onnantól önmagában lehozza nekünk a meccset. Ráadásul a költsége, illetve az általa fogott laptartomány simán játszhatóvá teszi más deckekbe is, és ha lesz egy 6-9 lapból álló univerzális „Thargodan-csomag”, akkor már a köteléket sem lesz nagy művészet kisütni.

    Drakolder kripta (6): Nem hinném, hogy bármilyen pakli ezzel kezdődne majd, ugyanakkor a nagy körönkénti akár két lapnak megfelelő előny elég csábítóvá teszi a terülős deckekbe. Alapvetően persze inkább bontott/draft sztár lesz, de nem lepődnék meg, ha máshol is fel-felbukkanna néha, budget paklikba meg aztán pláne jó opció.


    Gohma (7): Magiroxba kicsit antikombó (hiszen a követőnk is a gyűjtőből táplálkozik), Rox mellé viszont már kifejezetten undorító tud lenni, hiszen önmagában betermel nekünk egy csomó countert – előbb az asztalra, majd ő maga is elcsíphet valamit a gyűjtőből. Mindezt akár 1 zanszilánkért, ráadásul még el is lehet tekerni egy másik lapra, ha éppen úgy van. Nem egy őrült nagy kártya, és a Rox jövője is erősen kérdőjeles, de maga Gohma még bőven-bőven használható.

    Irányított őrület (9): Jelenleg a Chara-din isteni szett a legnépszerűbb a versenyeken, és nem kérdés, hogy az Irányított őrület is simán be fog férni a Chara-din vortexe, Kaotikus hullámzás, A hatalom szava trió mellé. Van nekünk már ugyan egy Kiüresedésünk, de ez lap sokszor olcsóbban fogja tudni azt a dupla dobatást – ami mellé nem mellesleg van még három másik képessége is. Lényegében minden szituációban jó lesz valamire.


    Káoszgyilkos (8): Ez a Thargodan ugyan csak nem gyakori, de így is kötelező lesz a saját deckjébe, hiszen 1-ért dobatni vagy leszedni ÉS kapni egy izmos lényt (mindezt nehezen counterelhetően) több mint ízletes. Univerzális lényként ráadásul simán felbukkanhat más deckekben is, mondjuk Korlátozásban vagy Lépéselőnyben.

    Kontinuumfabrikátor (9): Még egy nagyon erős Thargodan, ami eléggé hasonlít a Baghar testőréhez: szemtelenül olcsón fogja a lapkészlet talán legveszélyesebb szeletét, hogy aztán még a lapot is visszatermelje, méghozzá irányítottan. Egy 2 zanszilánkos, idézéses, anti-mágiás lénycountert pedig nagyon szívesen be fogunk tenni más deckekbe is – mondjuk Magirox vagy Molluszk mellé.


    Orgling ellőcentrum (9): Az ősmágia tornya (új)? Nyilván nem egészen, hiszen az említett épület egyik nagy ereje a nevében is szereplő tulajdonságában rejlik, meg hát adja magát mellé Sivara is, de az Orgling ellőcentrum (10 pontos név!) bőven versenyezhet vele, hiszen amíg a torony önmagában nem tud már semmit, addig ez folyamatosan termelgeti az idegesítő kártevőket. Sőt, kézből is el lehet pörgetni, ha éppen nem kell – és hát 1-ért, nehezen counterelhetően berakni a játékba 2+2 zanszilánkot adott esetben egy komoly megindulást is megalapozhat. Orgling pakliba különösen undorító lesz Orgling szagvarázzsal.

    Szándékos pusztítás (5): Egy használható gyakori tömegirtás. Ennél többet nem is nagyon kell belelátni – sosem árt, ha a kezdő játékosoknak is rendelkezésre áll ez a funkció, még ha vannak is ennél sokkal-sokkal jobb lapok is.


    Szépia (8): Az eddigi Chara-din ritkákkal ellentétben ez már jóval speciálisabb darab, leginkább Chara-din követője és Molluszk mellé tudom elképzelni. Ezen követők mellett viszont iszonyú erős permanens erőforrás – különösen előbbinél, hiszen ha ott létrejön első lapként, akkor már rögtön adja is a tápot. Egy 1 manás lénytől ennél többet aligha várhatunk.

    Topránypolip (4): Ez a lény leginkább azért született meg, hogy A tenger gyermeke betermelhesse, magában nem nagyon fog beférni sehova. Leszámítva persze a polip-mém decket!


    Uthan Teriadan (8): Most hirtelen jött pár lap, ami miatt még erősebb lesz a lila a Legfőbb káoszmester mellé. 3 manáért persze nagyon drága, de a sok olcsó counterrel gyorsan tele tudjuk pakolni a gyűjtőt, így hamar lemehet akár 0-1 manára is – és ami nagyon erős benne, hogy fixen csinál valamit. Hacsak nem áll olyan rosszul az ellenfél, hogy már dobatni sem tudunk tőle. :) Leszedni sem igazán éri meg, hiszen akkor el tudjuk húzni egy lapra – tipikusan az a lény, ami elsőre egyáltalán nem tűnik zavarónak, aztán szép lassan egyre kellemetlenebbé válik.


    Xenó savköpülő (8): Ez a kis xenó a korlátozó szabálylapok első számú fegyvere lesz mostantól az ötlapos paklik ellen... meg igazából mindennek, ami ötnél kevesebb lappal kezd, és tud hasznosítani egy 1 manás lényt. Csak azért nem adtam neki több pontot, mert side előtt jelentősen gyengébb, a kiegészítő paklikban azonban rengeteg decknél ott figyel majd, hogy aztán önmagában kiépítsen akár 3-4 lapnyi előnyt is. A hely szelleme (10): Tűztomboló, Csillámtündér, Bűzös – csak néhány a legerősebb nem-isteni semlegesítések közül. Nem véletlenül hoztam fel őket, mert A hely szelleme elég hamar össze fog barátkozni velük – meg sok minden mással is, hiszen Dornodon várható felemelkedésének egyik legfőbb katalizátora lesz, ez nem is lehet kétség. Az említett főnixsárkánnyal elég jól összehasonlítható: ennek rosszabbak a szinergiái, illetve izmot sem tud kapni, ellenben az asztalról akár több lapelőnyt is termelhet a lények lecsipegetésével, ha pedig egy 2-3 manás lapot kaptunk el vele, akkor már az ellenfélre is komoly veszélyt tud jelenteni.


    Alattomos ork (4): Drafton elég jó kis lap, hiszen ott jó eséllyel lesz mellé kötelékünk, így meg lehet regulázni vele a Targantulákat. Normál környezetben viszont már nem nagyon van létjogosultsága ennek a mechanikának.

    Dornodon mosolya (10): Mikor volt utoljára olyan, hogy egy szín két 10 pontos lapot is kapott egyszerre? Hogy tényleg így lesz-e, az persze majd eldől a versenyasztalokon, most még csak jósolhatunk, ám az nem vitás, hogy Dornodon isteni lapja is brutálisan erősre sikeredett. Nekem személy szerint tetszik benne, hogy nem a 0-s isteni vonalat viszi tovább – persze a 2 zanszilánk sokszor ugyanúgy nem fog manaköltésben megnyilvánulni, ami egy counterbe/leszedésbe oltott kereséstől több mint brutális. Olykor még a saját lapunkat is megéri majd leszedni vele, ha be tudunk keresni valami durvát. Amennyire periférián kívül volt eddig a Dornodon isteni szett, ez a lap annyira el fog gondolkodtatni mindenkit.


    Khóri teknősfajzat (8): Nem árt, ha a fránya UR-bűbájokat nem csak A nagytanács ítélete viszi le a meta lapok közül – mostantól a Khóri teknősfajzattól is lehet majd rettegni, ami counterelni és leszedni is tudja őket. Első, de még második ránézésre is csak side lapnak tűnik, ám elég sok erős asztalon maradó nem lény lap van jelenleg a metában a bűbájokon túl is (gondoljunk csak például a Fluxusgenerátorra vagy a Varázskertre), így alapból is simán bevállalható.

    Lady Mo’Netta (5): Olcsó, olcsó... de nagyon nem is csinál semmit emellé. Még akkor se nagy szám, ha cantrip, hiszen legjobb esetben sem fog termelni többet 2-3 tőrnél, ami annyira nem nagy dolog. Leginkább az a baj vele, hogy olcsósága ellenére pont induló lapnak nem jó, csak akkor, ha épp van mellé árnymanónk.


    Pai-ne, a végzetsikító (9): A reakciósemlegesítések közül leginkább a Villámhorgony futott be nagy karriert, ami azonban isteni lett (ez is jól mutatja az erejét), így ideje volt, hogy egy univerzális kártya a helyébe lépjen. Nos, itt van hát Pai-ne, aki ugyan egy picivel drágább a horgonynál (de tényleg csak picivel), ugyanakkor egy hálós ütőlény, ami még az asztalt is kezelésbe tudja venni egy kicsit (természetesen A hely szellemét fogjuk neki megmutatni kötelékre) – ennyire counterdús környezetben, mint a mostani nem igazán tud rossz lenni, pláne ennyiért.

    Quwarg kaszinó (7): Azt már tudtuk, hogy az orkok nem vetik meg a szerencsejátékot, na de a quwargok? A neve és az altípusa ne tévesszen meg senkit: ez egy bárhova beilleszthető, olcsó permanens erőforrás, ami 50% eséllyel tényleges lapelőnyt tud generálni, de a tokentermelés is elég jó azért rajta. A manás opciók már jóval gyengébbek, de hát egy kockadobós lapra azért kellenek ilyen kimenetelek is. A legjobb deckekben nem lesz helye, de ilyen-olyan hiki-hoki paklikba simán befér.


    Qwisyx, a quwargólem (8): A quwargok és a legendás lények nem nagyon tombolnak mostanság – még szerencse, hogy Qsisyx nem is igényli ezt. Ha kijött, akkor már laphátrány leszedni, ugyanakkor otthagyni sem jó, hiszen a rengeteg token idővel nagyon kellemetlenné tud válni, miután egyszerre gyógyulunk, sebzünk és pusztítjuk az ellenfél manáját. Lehet érdemes lenne megint elővenni a Hegymélyi keltetőt?

    Rik-ki, a lángsuttogó (9): Véleményem szerint ez a lap az aggro jellegű paklik kötelező eleme lesz, hasonló karrierre számíthat, mint a Nekronsárkány – csak ez pont nem Lassan járj! mellett fog a legnagyobbat szólni. Ha önmagában nézzük, akkor 1 manáért és 1 zanszilánkért be tud tekerni 9 sebzést, ráadásul tökéletesen lekezelni is borzasztó nehéz, hiszen már kijátszásakor is ad egy Szikrát, a gyűjtőből is működik, de akár el is lehet húzni. Összességében egy nagyon olcsó direkt sebzés, ami ha kell, akkor az asztalt is kezeli, mindezt több részletben – mi másról álmodik egy agresszív deck, ha nem erről?


    Tollafosztott főnix (7): A lap olyan szempontból érdekes, hogy kicsit önmagát korlátozza, mert ha inkább bevédeni próbáljuk (azonnali), akkor valószínűleg kisebb eséllyel fogjuk kisütni saját magunk a körünkben, ha viszont mondjuk szörnyet nevezünk meg, akkor simán lehet, hogy az ellenfél leszedi, mielőtt kirakhatnánk a következő főnixet, vagy bármi más tempó kártyát. Persze pont az ilyen lapok jók, amik elgondolkodtató szituációkat eredményeznek, inkább csak azt akartam sugallni, hogy nagy a szórás a Tollafosztott főnixben – néha 1 zanszilánkért jövő, (K)-ra lapot húzó űtőlény lesz, máskor meg nem nagyon csinál majd semmit.

    Tűzkullancs (5): Egy nagyon olcsó lapokkal operáló, terülős kezdő deckbe beilleszthető, de alapvetően ez is inkább draft/bontott matéria – annak viszont elég jó.


    Tűztemető (4): Elég jól hangzik, hogy körönként tudjuk termelni vele a Szikrákat és a csontvázakat... csak hát kell neki muníció bőven. Jófejségből inkább nem is hasonlítjuk össze a Tűzrakással.


    Yun-na, a sikolyidéző (7): Ha önmagában nézzük Yun-nát, akkor 4 manáért le tudunk szedni vele két lényt és ki tudunk keresni egy lapot. Ez annyira még nem nagy szám persze, de kiindulásnak sem rossz. Az biztos, hogy közel sem annyira univerzális, mint a hölgytrió másik két tagja, ellenben elég komoly kombópotenciál van benne – lehetséges, hogy alábecsülöm egy kicsit, de jelen pillanatban úgy érzem, hogy inkább hosszú távon, akár pár kiegészítő múlva jöhet majd ki ennek a lapnak az igazi ereje, amikor már nagyobb lesz a merítés a Jelenések terén. A fekete herceg (7): A jó öreg parasztseggf...? Na jó, kicsit talán túlontúl egyszerű is A fekete herceg, ugyanakkor az 1-ért 6/6 azért kellőképpen undorító, pláne úgy, hogy megszabadulni is nehéz tőle, hiszen ha leszedjük, akkor már keresi is a haverját. Ha kettőt húzunk, akkor még jobb: az egyik áramlik, a másik pedig már repül is ki – mindez persze Rox mellett lesz a leginkább kifizetődő.


    Árnyékvándor (6): Ez sem egy bonyolult kártya, és bár a játék nem igazán az ilyen lényekről szól, azért az már figyelemre méltó, amikor egy repülő lény önmagában be tud verni 9-et mondjuk topdeck fázisban. Az epikus vámpír deck budget verziójába tuti tolnám, ott már a második körös 1-ért 5/5 is elég jó lesz.

    Árnytündér lidérc (7): A klasszikus gyűjtőgeneráló paklik már rég nem az ütőlényekre alapoznak (a vérfarkas deck persze más tészta, de az egy külön kategória), egy ingyen 3/4-es, feltámadó repülő lény azonban több mint elgondolkodtató. Őszintén szólva el tudom képzelni azt is, hogy egyáltalán nem fog asztalt érni, és azt is, hogy a kiegészítő egyik sleeper hitje lesz, mint anno a Szörcsögő motyogó.


    Azt motyogtam, nem (9): Ebben a lapban óriási potenciál rejlik – a kérdés pusztán az, hogy mennyire éri meg köréépíteni a paklit, hiszen azért nem árt, ha ki is tudjuk sütni, mivel 1-es, védekezéses, spell alapú lapcounterből van már egy pár. Igaz, a maximumértéke egyértelműen ennek a legnagyobb mind közül. Ami miatt végül megadtam neki a magasabb pontszámot, az az epikus Motyogó kultivátor, hiszen amellett, hogy egy bárhova beilleszthető spoiler-közeli lapról beszélünk, ezen – kissé elfeledett, de beteg (S)-es képességgel rendelkező – követő mellé az eddigi talán legjobb lap lesz, mert el tudjuk húzni a gyűjtőből.

    Csontherceg (8): Na az ilyen kártyák azok, amik miatt elgondolkodik az ember a Roxon. Kijön 1 nekronért, betermel egy csontvázat, az ellenfél körében még egyet, majd amikor jövünk, akkor az izomra visszakapjuk a lapot is. Nem rossz kezdés ugye? Kicsit talán túlságosan is no risk + high reward, de csak ebbe az egy koncepcióba.


    Csontvázroham (7): Még egy nem gyakori a Rox mellé, ez azonban inkább töltelék jellegű. Persze így is be fog férni, hiszen 1 nekron nem nagy ár egy istant leszedésért vagy egy lénybe épített counterért, de ha ismét jó lesz a pakli, az nem a Csontvázrohamnak lesz köszönhető.

    Esszenciavámpír (5): Nagyon kis agresszívak lettek ezek az új vámpírok. Ez eggyel kevésbé tetszik, mint az Árnyékvándor, mert nem konfigurálható, illetve általában a jelenése is gyengébb, de az említett kezdő deckbe azért simán beraknám.


    Haláladó (8): A fekete jelenleg az egyik leguniverzálisabb szín a játékban, és ez a lap is beférhet tulajdonképpen bárhová. Leggyakrabban azonban szerintem korlátozó szabálylapok mellé (Bilincs, Börtön, Korlátozás) éri majd meg használni – egyik pakliban sem ez lesz a legnagyobb táp, de egy nagyon megbízható, hasznos bűbáj, amihez mindig bátran nyúlhatunk majd a decképítésnél.

    Jégdiszkosz (5): Filléres permanens sebezgetés, lénybe és játékosba egyaránt. Jelenleg még nincs paklija, de érdemes lesz észben tartani, mert egy ennyire olcsó kártya bármikor jó lehet hirtelen, ha jön mellé néhány szinergialap.


    Ködszellem (8): A kiegészítő egyik legelgondolkodtatóbb lapja. A legjobb persze Bűvös erdős köd pakliba lesz, ez majdhogynem rá is van írva, de ezen felül is rengeteg lehetőség rejlik benne, amit a korábbi fórumos kommentfolyam is bizonyít. Hogy képes lesz-e visszahozni a Bűvös erdőt a metába? Erre nem esküdnék meg, de kiindulásnak nem rossz – addig is kíváncsian várom, hogy milyen szabálylapok mellett bukkan majd fel.

    Léleksárkány (7): Ütőlénynek kicsit halandó, dobatásnak némileg körülményes. A kettőt persze együtt tudja, idézéses, és még egy erős jelenése is van, úgyhogy a végeredmény már bőven rendben van, inkább csak arról van szó, hogy a paklijai (leginkább: sárkány) jelenleg nem mutatnak túl nagy potenciált.


    Motyogás (7): Ez a lap jelenleg szerintem az egyik legjobb gy-ngy instant leszedés a Koncentrált bűzsugár és a Kimerülés mellett, amiket olykor ugyebár használgatnak hagyományos környezetben is. Szerintem időnként ez is felbukkan majd, pláne most, hogy a pakliégetés szerepe megnőtt – elsősorban persze inkább kezdőknek ajánlom.

    Sagarothi árnyékfaló (5): Csak hogy frissen bontotton is legyen valami ellenszer a sok jelenéses lapra...


    Szellemfarkas (4): Ha a farkas decknek az lenne a baja, hogy le lehet ütni a lényeit, akkor már rég nem lenne játszható, de hát tudjuk, hogy nem ez a helyzet. Eltekerni meg csak akkor fogjuk, ha már elfogyott a paklink – akkor meg már úgyis mindegy, nem?

    Vámpírherceg (10): Leah-ra is ráfért már egy nagyon erős isteni lap, amit most meg is kapott a Vámpírherceg személyében. A Káoszgoblin egy elég jó viszonyítási alap, ami ugye elég szép karriert futott be, és még most is játszogatnak vele: na, ahhoz képest ennek van egy baromi erős jelenése, illetve egy reakciódrágítása 3-as értéknél, ami az anti-mágiával nagyjából összevethető. Az teszi igazán kegyetlenné, hogy akár 4 (!) lapot is megoldhat az ellenféltől önmagában, ráadásul még olcsóbbítós követője is van – nem véletlenül került rá, hogy csak 2-ig mehet le a költsége, hiszen epikus vámpír pakliba elmebeteg lett volna 1-ért kirakva a második körben.


    Yeti nagymogul (8): 1-ért bármilyen lapot semlegesíteni lényként nagyon erős – ez már önmagában elég ahhoz, hogy elidőzzünk a Yeti nagymogul felett. Jelenleg talán még nincs annyi hideg lap a metában, hogy eljöjjön az ő ideje (és a fekete Legfőbb káoszmester is elég extrémnek hangzik), de amint meglesz a kellő mennyiségű szinergia, úgy fog felemelkedni ez a yeti spoiler státuszba, úgyhogy érdemes szem előtt tartani.

    Ez volt a lepelemzés első része – a második felvonásban a jó jellemű lapokkal folytatjuk!

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2019. június 21. 11:17:37
    Utolsó frissítés: 2019. június 24. 15:05:13
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.