Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Ghalla szörnyei
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Csak indulj neki a Túlélők Földjének egy göcsörtösszárú kőhegyű lándzsával a kezedben, és meglátod: olyan szörnyekkel és torz teremtményekkel találkozol majd, melyek még a legvadabb rémálmaid szereplőit is felülmúlják. Persze némi áldozat árán, hamar rá fogsz jönni melyik ellen mi a megfelelő taktika.
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Túlélők Földje Szabálykönyv - Bevezető

Először is szeretnénk megköszönni, hogy leveleddel, jelentkezéseddel már megszavaztál némi bizalmat a játékunknak. Ettől kezdve végig tegeződni fogunk, de nem azért, mert ezt a játékot csak fiatalabbak játszák - egyszerűen azért, mert a közös hobbijú, játszani szerető emberek, a mindnyájunkban meglevő homo ludens számára ez a természetes. A játékba mindenki bekapcsolódhat, nemre és korra való tekintet nélkül (hm... azért egy alsó korhatár létezik, hiszen ez jóval bonyolultabb, mint egy átlagos társasjáték). Az egész játékról a következő oldalakon részletes leírása következik, de azok számára, akik nincsenek még otthon a szerepjátékok egyre népszerűbb világában, talán nem árt egy egészen rövid ismertető.

Ezt az egészen újfajta játéktípust, amely annyira alapvető kategória, mint a kétszemélyes játékok, vagy a sportjátékok kategóriája, csak húsz évvel ezelőtt találták ki. A játék egyik alapvető újdonsága, hogy a játékosok nem egymás ellen játszanak, nem egymás elpusztítására törekszenek, hanem képzeletbeli ellenfelekkel küzdenek meg, egymást segítve. Ez persze eddig majdnem ugyanaz, mint egy számítógépes játék. Ezekben az ún. szerepjátékokban azonban a játékos egy részletesen kidolgozott személyiséget alakít, amelynek tulajdonságai, képességei fokozatosan fejlődnek, és ezáltal egyre keményebb kihívásokkal nézhet szembe. Ez egyrészt a szinte végtelen változatosságot, másrészt az igen gyakori sikerélményt biztosítja. A játékos minden újabb játékban ugyanazt a karaktert alakítja, így minden tárgy, tudás, tapasztalat, amit egy korábbi alkalommal szerzett, felhasználható később is.

A Túlélők Földje az első levélben játszható fantasy szerepjáték Magyarországon. A fantasy játékokat általában társasággal, egy asztal körül ülve játszák, vagy számítógépen. Mi jó lehet abban, ha az ember ezt levélben csinálja?

Nos, egy ilyen levélben játszható játék sokkal komplexebb, részletesebben kidolgozott mint egy átlagos számítógépes játék. Minden alkalommal egy majdnem regényszintű leírást kapsz arról, hogy mi történt veled, többoldalas, lézernyomtatóval készített levélben. Így ez később sem vész el, összegyűjtheted a veled történt kalandokat. Ezen kívül részletesen kidolgozott térképeket kapsz a bejárt területekről és a labirintusokról. Sokkal több lehetőséged van, mint egy lapozgatós könyv, vagy egy átlagos számítógépes játék esetén. Egyszerre akár több ezer játékos játszhatja az ország minden tájáról, összemérheted velük tudásodat, hasonló érdeklődésű barátokat szerezhetsz. Ahhoz, hogy játszhass, nem kell időpontot egyeztetned: bármikor játszhatsz, bárhol, a játék nem fog elmaradni, mert valaki nem ér rá. A postásra pedig majdnem olyan öröm lesz várni, mint amikor ajándékot kapsz. A játék szabályait nagyon könnyű megtanulni, ugyanis a szabályokkal fokozatosan ismerkedhetsz meg. Az egész játék úgy van kialakítva, hogy a lehető legtöbb lehetőséged legyen a fejlődésre, a sikerélményre, és további fejlesztése is a Te igényeid alapján zajlik. Minél tovább játszol, annál több lehetőség nyílik meg előtted, annál többféle parancsot adhatsz ki. És a legfontosabb persze az, hogy ahhoz, hogy játszhass, nem kell drága gépet venni.

A Túlélők Földje mintegy 300 000 négyzetmérföldnyi területen játszódik. A sivatagokkal, hegyláncokkal, erdőségekkel borított világban több száz fajta egzotikus szörny, tárgy és varázslat vár arra, hogy felfedezd. Csapdákkal és kincsekkel teli többszintes barlangrendszerek jelentenek fantasztikus kihívást. A játékot egy nagy számítógéprendszer vezérli, nyilván minden részrehajlás nélkül. Természetesen van egy Játékmester, aki a fordulókat ellenőrzi, figyeli a nagyobb eseményeket, és állandóan fejleszti a játékot, újabb meg újabb felfedeznivalókkal, utasításokkal egészítve ki.

Hogyan is működik egy ilyen játék? Roppant egyszerűen. Amikor csatlakozol a játékhoz, kézhez kapod a számítógép által kinyomtatott első fordulót. Ezután levélben, parancsok megadásával elmondod, hogy mit is szeretnél az adott helyzetben csinálni. A parancsok kiadása nagyon egyszerű, hamar meg fogod tanulni. Mi ezt betápláljuk a számítógépbe, és elküldjük neked a lézernyomtatóval készített választ. Ezután Te elküldöd az újabb parancsokat, és ez így megy tovább. Minden fordulóért, amit elküldesz, természetesen fizetned kell, ez a forduló ára. A játékot addig folytatod, amíg akarod. Mivel ez egy fantasy szerepjáték, nincs végső befejezése, addig fejlesztheted, erősítheted a karakteredet, ameddig csak akarod, egyre keményebb kihívásokkal szembenézve.

A játék ún. fordulókra van osztva. Minden játékhéten egy fordulót küldhetsz el. Egy játékhét 7 napból áll (persze ha akarsz, léphetsz ritkábban is). Azt gondolhatnád, hogy emiatt a játék lassú. Nos, ez nem igaz, hiszen egy forduló egy csomó parancs kiadásából áll, így nagyon sok dolog történik veled az egy hét alatt. Néhány forduló után meg fogod szokni a játék ritmusát. Ha még így is lassúnak tartod, akkor indíthatsz egy második karaktert is, így játékhetenként két levelet fogsz kapni.

Javasoljuk, látogasd meg az új játékosoknak készített oldalunkat, onnan részletesen meg fogsz tudni mindent arról, hogyan is folyik a játék.

Ghalla világa szép és virágzó föld volt. A boldog és békés királyságok szomszédságában azonban ott voltak a gonosz, fekete mágiát követő birodalmak. Ezek, bár irigyelték a "Fehér" királyok gazdagságát, nem mertek háborút indítani, mert a Jók oldalán állt az Ezüst Mágusok rendje, amely félelmetes hatalommal bírt. Nem fenyegette tehát a Namír királyságokat veszély egészen addig, amíg a sötét varázslók leghatalmasabbika, egy Dornodon nevű nagymester fel nem fedezte a Zan nevű dolgot. Hogy a Zan élőlény, varázstárgy vagy valamilyen titkos erő, nem tudhatta senki - az azonban hamarosan kiderült, hogy milyen borzalmas dologra képes. Segítségével a fővarázsló képes volt közvetlen csatornát nyitni az Energiák Síkjára, oda, ahonnét minden varázslat származik. Soha nem látott, és varázsló által még nem irányított mennyiségű energia áramlott így Ghallára. Dornodon és követői pusztító erejű tűzvihar-varázslatokká változtatták ezt, és a Namír királyságokra bocsátották. A borzalmas energia városokat, erdőket égetett hamuvá, az Ezüst Mágusok pedig képtelenek voltak megállítani. A dolog órák alatt játszódott le, és a Sötét Oldal hívei már azt hitték, övék a győzelem, amikor rájöttek, hogy az általuk felszabadított hatalmas erejű varázsenergiát nem képesek uralmuk alatt tartani. A pusztító tűzoszlopok így a Sötét Birodalmakat is elégették, termomágikus világégést eredményezve. Ghalla élettől megfosztott, kiégett pusztasággá vált: az a néhány lélek, akinek valahogyan sikerült elrejtőznie és életben maradnia, az éhhalál küszöbén állt. Nem sok választási lehetőségük maradt: éhesen, legyengülve, felszerelés nélkül elindultak kelet felé, ahol a hírek szerint valami még megmaradt Ghallából... A hírek igaznak bizonyultak: Ghalla északkeleti csücskében, egy félsziget, amelyet a Túlélők Földjének kereszteltek el, valamilyen csodával határos módon ellenállt a pusztító tűznek. Ez a civilizálatlan, szörnyektől nyüzsgő vidék valamilyen ismeretlen mágikus védelmet élvezett, amelyet a még mindig tomboló tűzviharok nem voltak képesek áttörni. Kevesen jutottak el idáig, de akiknek sikerült, megkezdték a második harcot, a küzdelmet a természettel, az életben maradásért...

Nos, természetesen egyike azon keveseknek, akik túlélték a világégést, és valahogy elküszködték magukat a megváltást jelentő élő földig. Egyike vagy Ghalla intelligens, két lábon járó (azaz humanoid) teremtményeinek (a választható fajok leírását l. később). Foglalkozásodra nézve kalandozó és felfedező vagy: nem riadsz vissza a küzdelemtől egy nálad akár kétszer nagyobb szörnytől sem, ha a túlélésről van szó. Kezdetben szinte semmid sincs, csak valamilyen fegyvered és egy üres kulacsod - más tárgyakat már képtelen voltál idáig elcipelni, hiszen már magadat is alig vonszolod. A Túlélők Földje azonban meglepetésekben gazdag, Te pedig elég kíváncsi és kalandra éhes vagy ahhoz, hogy hamarosan felszereld magadat minden szükségessel, és megkezdd a tapasztalatgyűjtést, a Túlélők Földjének felfedezését...

A jelentkezéshez csak ki kell töltened a Jelentkezési Lapot. Itt kell feltüntetned, hogy milyen nevet adsz a kalandozónak, akit alakítasz, milyen fajba akarsz tartozni, és hogyan akarsz kinézni. Mi legkésőbb két héttel a jelentkezés illetve a pénz megérkezése után betápláljuk a számítógépbe az adataidat, és elküldjük neked az első forduló eredményét, egy Utasítás Lappal együtt. Ezt kitöltöd, visszaküldöd, és már el is kezdődnek kalandjaid!


| Rövid ismertető azoknak, akik még nem játszanak a játékkal |
| Bevezető | Választható fajok | A karaktered | Szörnyek, tárgyak stb... | Parancsok | Egyéb | Tartalom |

Létrehozás: 2003. szeptember 13. 23:11:51
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.