Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
     
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Elemi erők november 24.
HKK - Zén Legendái: Elfeledett bűbájok szeptember 22.
A pillanat képe
Lávacsiga
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ez a folyékony lávaként kúszó, képlékeny lény természetesen a legtávolibb rokonságban sincs a békés csigákkal, az elnevezést mindössze alakja miatt kapta. Hihetetlen bár, de időről időre élet születik még a fortyogó lávatavak mélyén - és az esemény nagyságát még az sem csökkenti, hogy ezeknél a szüléseknél bizony mágia bábáskodik. A lávacsiga halálos ellenfél, nyálka helyett szétégetett sziklát hagy maga mögött, és gyilkos tűzcsóvával képes ellenfeleire támadni." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Elemi erők lapelemzés (2. rész)
Ünnepek – Beharangozó
Beholder Karácsony - Akció! 2018.12.05. - 2018.12.19.
Elemi erők lapelemzés (1. rész)
HKK kódbeváltás információk

A lista folytatása...
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Az élet bölcsője
Az eddig megjelent HKK kiegészítők listája
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Elemi erők
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 10. kiadás

A lista folytatása...
Ünnepek – Beharangozó (19)
Elemi erők lapelemzés (1. rész) (46)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9328)
HKK kérdés? (44157)
Segítség blokkoló pakli összeállítására (26)
Lapötletek (63916)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Elemi erők lapelemzés (2. rész)



Az elemzést a már nagyjából megszokott pontozási rendszer alapján végeztem, ami az alábbiakat jelenti:

  • 10 pont: Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakliba bekerül.
  • 9 pont: Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd.
  • 8 pont: Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de máshol is felbukkanhat.
  • 7 pont: Jó lap, be fog férni paklikba.
  • 6 pont: Nem nagy szám, de speciális versenyeken és paklikban vagy sideba beférhet.
  • 5 pont: Közepes lap, a saját paklijában sem lesz túl jó.
  • 4 pont: Gyenge kártya, maximum bontotton használod.
  • 3 vagy kevesebb pont: Ez mi?!
  • A folytatásban a semleges jellemű lapokat elemzését olvashatjátok.

    A harc elcsitul (10): Fairlight a két counter istenije mellé kapott egy leszedést is, ami – csak úgy, mint társai – szintén vissza tudja magát húzatni. Mini életkioltó leszedés, ami időnként cantrip… nem hiszem, hogy ezt a lapot nagyon ecsetelni kéne. A sárga szín jó eséllyel pályázik dobogós helyre az isteni lapok versenyében.


    Bo’adhun csapás (7): Itt a pontszámba lehet részemről egy kis elfogultság, de nekem valamiért tetszik ez a lap. Elég alpári tud lenni, lő fejbe 8-at majd húzat is egy lapot. Drágább lapról lévén szó, egy kis reakció védelmet is kapott. Első ránézésre az, hogy általános, hátránynak tűnhet, de ha belegondolunk, hogy az ősmágiás semlegesítések mind azonnaliakat visznek, már nem is annyira rossz ez a laptípus. A gondja inkább a lapnak, hogy egydimenziós és csak ölésre jó, ráadásul követő törés ellen sem a legjobb az idézési költsége miatt. Azért a már említett direktsebzős Lassan járjba beférhet, illetve valami pörgősebb, Fairlight követős deckbe is el tudom képzelni, ahol elég sok zanszilánkot tud termelni a palki.

    Darko, a legnagyobb törpe (6): A legkisebb óriás mellé megjött a legnagyobb törpe is. Sajnos valószínűleg nem fog olyan karriert befutni, mint elődje, de azért a két saját deckjében elférhet. Óriásokhoz alapból is jó lehet, míg törpékhez inkább sideból tudom elképzelni a legnagyobbat.


    Drakolder lárva (4): Szegényke nem túl acélos, még a saját deckjébe se tenném be, hiszen nagyjából egy token szintjén mozog. Tulajdonképpen egy tokenről is van szó, hiszen a következő év egyik BDV-s lapja tudja nekünk termelni, amivel már egész szép lapelőnyre tehetünk majd szert.

    Drakolder villám (7): Védekezéses lapcounterekből elég sok van már, és azok jobbak is egy kicsit, mint ez. Nyilván a két saját paklijában iszonyat erős lesz 1 zanszilánkért megfogni valamit, és az a kis sebzés is jól jöhet sokszor. Más paklikban azonban csak védekezve éri meg megtolni, és egy ilyen lappal nem igazán akarunk majd játszani. Szerencséjére a drakolderek elég jók az epikusukkal, így jó eséllyel fogjuk majd látni versenyeken.


    Enkala laboratóriuma (6): Ez a lap a gólem követővel keresve képes a második körben 3 drágítást rakni a játékba, ami elég szépen hangzik. Sajnos ennek ellenére nem érzem úgy, hogy emiatt a lap miatt fog a gólem pakli hirtelen verseny esélyessé válni, de azért van benne fantázia. Ha valaki nagyon akarja, akár egy épületes pakliban is kipróbálhatja, az ellenfelet hátráltató elemként, de persze ez a lap is a bontott versenyeken lesz igazán erős, ahol egymaga képes lehozni a játszmákat.

    Fluxusgenerátor (8): Leginkább a Tűzrakáshoz tudnám hasonlítani, csak annál egy picit kevésbé effektíven termeli a tokeneket nekünk. Cserébe viszont kétfélét is tud nekünk termelni, ami konfigurálhatóság szempontjából nagyon jó. Valamint nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy ad egy kis sebzést ezeknek a lapjainknak. Tűz és villám pakliba kötelező darab lesz, de szinte bármilyen másik pakliban el tudom képzelni, akár mezőben vagy Harangmesteres kontrollban is.


    Földindulás (6): Nem érzem ezt a lapot elég jónak. Egy-két lapnál többet nem nagyon akarunk leszedni a játék elején, és erre a funkcióra klasszisokkal jobb lapok vannak már bármelyik színből. Abban az esetben, amikor meg 6-7 varázspontért kell megtolnunk, már valószínűleg nem állunk jól, bár ha ebben az esetben létrejön, akkor lehet, hogy rosszul sem. Mindenesetre akadnak jobb asztaltakarítások a játékban, de korlátozott környezetben esetleg előkerülhet.

    Furkósbot (6): A troll trió legkisebb darabja. KF-es pakliban teljesen jó darab, de akár sima Lépéselőnybe is elférhet. Figyelmet érdemelhet, hogy tárgyként kijátszva elkapja az ultra ritka bűbájokat is, ami manapság nem egy utolsó szempont.


    Gólemulett (5): Találtunk még pár funkciót, amit Johann, a jó apa nem fedett le a tokenjeivel, így ezt sürgősen orvosolnunk kellett.

    Guldor tekintete (5):Nem hiszem, hogy túl sok pakliban látnánk viszont, de korlátozott versenyeken illetve kezdőknek elférhet. Tipikusan bontott lap, de oda egy tökéletes lövés, ami gyakorlatilag vissza tud venni egy lapot nekünk a gyűjtőből. Nyilván akkor éri meg felrakni valamit a pakli tetejére, ha az utána megfelelő előnyt tud generálni, vagy esetleg meg is nyeri a játékot a következő körben.


    Ht’duner mennydörgő (6): A három elemi éjfatty közül talán a leggyengébb darab, de villámos pakliba biztosan játszanám. Beviheti a hiányzó sebzéseket, de kirakva életes háló, ami – a termelt elektrogömböknek hála – szépen lassan felőrli az ellenfelet. Nem az a klasszikus éjfatty, de akár melléjük is meglehet próbálni, ha más nem az áramlása miatt. Esetleg a már többször említett, érdekes direktsebzős járj pakliba is befér.

    Infektív drakolder (7): Újabb nem gyakori kártya, ami leginkább bontott versenyeken fog szerephez jutni. Azért talán érdemes elgondolkodni rajta a saját paklijában, hiszen be tudja duplázni a követő által adott izmokat, vagy persze a drakolderekre rakott jelzőket rámásolhatjuk az ellenfél lényeire, így csökkentve azok méreteit. Szerencsére kör végén visszaadja a beletett lapot, szóval sokat nem lehet vele bukni. Hmm, lehet nem is rossz kártya ez! Ha lennének klasszikus értelemben vett horda paklik a metában, akkor tökéletes side lap lehetne.


    Jégvihar (7): Nem sok lap van, amik az előkészítő fázisban működik, de mindig érdemes az ilyenekre odafigyelni, hiszen elég nehéz védekezni ellenük. A saját paklijaiban elfér majd, hiszen két igen korrekt dolgot tud csinálni a körünk elején. Mind a dermesztésjelző, mind a sebzés osztása hasznos dolog, és persze az még jobb, hogy vegyesen is lehet akár.

    Korallgóllem (4): Nem látom, hogy ez milyen gólem pakliba férhet be. Bontotton se igazán jó szegény. Maradhatott volna a tenger mélyén!


    Manaelementál (7): Elementál pakliban jó lesz, hiszen ott olcsón megfog valamit, majd szépen visszaadogatja a tempót, vagy a lapot az elementáljaink után. Illetve akár az ellenfél elementáljai után is, ha játszik velük. Esetleg akár pároson meglehet tolni a dupla elementál epikust. Ha pedig már nincs szükségünk rá az asztalon, akkor egyszerűen feldobjuk, hogy életre hívjuk egyik elesett társát.

    Megkövült kémbogár (6): Egész érdekes képessége van a kis ganajtúrónak. Korlátozottabb versenyen beférhet, de akár a kikeresett Sivarákat és Kurtzokat is lecserélgethetjük más lapokra, ami nem feltétlen rossz dolog. Persze, ha valaki a Rambó bogarak szerelmese, akkor ez a lap segíthet elárasztani az asztalt a bogarakkal.


    Nihilum kulcs (8): A tárgy pakli mostanában nem igazán kapott nagyon erős lapokat, de ez a kulcs nekem elég ütősnek tűnik, mind tárgyakhoz, mind Lépéselőny mellé. Semlegesít valamit, majd utána tud leszedni is. Ha meg éppen nem kell counterleni, vagy nem tudunk, akkor el tudjuk húzni. A kompenzációja pont azt tudja, hogy a beletett szörnykomponens semmiképpen sem veszik kárba. Jó kis papíros! Amellett se menjünk el figyelem nélkül, hogy vegyes idézési költségű a lap, így a nemrégiben próbálgatott járjas tárgy pakliba alap kártya lesz.

    Örvénymester (6): Egyértelműen Transzcendáló rakshallion mellé lett kitalálva a lap. Itt 1-ért kijön, ad egy közepes testet, és keres egy újabb áramlásos lapot. Magát is tudja keresni, szóval akár második körben kirakhatjuk mind a hármat, majd az utolsóval bekeresünk valami tápot, és üthetünk kilencet. Talán majd, ha a pakli életképes lesz, felbukkan majd ez a lap is benne.


    Rughar könyvtára (8): Eléggé nyerstápnak tűnik ez a lap nekem. Kijön, húzat kettőt, ami miatt még akár csatamezőkben, Molluszkokban, de egyéb deckekben is elférhet. Mondjuk az ilyen speciális keresések esetében mindig megindul az emberek fantáziája, hogy nincs-e valami jó kis kombó vele… Nos ennél akad. Gondolom (láttam rá utaló jeleket bizniszes topikokban), már többen összerakták fejben, hogy mi is ez, de azért most lerántom a leplet. A legegyszerűbb megindulás egy Templomszolga lesz, ami mellé már nem is kell semmi, hiszen minden más a pakliban van. A szolga keresi a könyvtárat (merthogy szentély!), megépíti azt, majd az keres egy Illúziópalotát (igen ezt az első kiadásos lapot), ami még egyet és még egyet, míg az utolsó egy Gyilkos erődőt (időközben kell egy Sivarát is keresni, ami felhúzza az egyik palotát azért, hogy az erőd kiférjen 2 Szellemszolgából), ami pontot tesz a meccs végére. Persze nem a világ legjobb kombója, de elég vicces, kellemetlen perceket tud okozni az ellenfélnek, és akár Zarknod börtöne mellett is működik.

    Strukturális átrendezés (4): Bontotton szűkíti a decket, meg szökőévente megfiguráz egy lényt. Ennyi.


    Talált kincs (5): Bontotton és drafton lehet rá építeni a sok zanszilánk miatt, de amúgy nagyjából kezdő játékosoknak jó a Ligában, tárgypakli mellé. A perzselés elmarad (6): Drafton, ha nagyon tűz pakli ellen akarunk menni, jó lesz. Szerencsére mást is megfog, így akár tényleg jó lehet bontott formátumokon. Meg persze érdemes fejben tartani a lapot, hiszen egyre több kontrollos jellegű lap kap tűz ikont és bármikor azon kaphatjuk magunkat, hogy ez a kis nem gyakori kártya a top deckek lapjainak felét ingyen megfogja.


    Aliza, az ezerszemű mátriárka (8): Nem hangzik rosszul egy manáért egy automatikus countert játékba rakni, még úgy sem, hogy ránk is kihat, hiszen ha úgy építjük a paklit, akkor ez nem fog minket zavarni. Persze előfordulhat, hogy az ellenfél is kikerüli a counterét, de nekünk akkor is maradt egy lényünk az asztalon, ami izmokkal (tehát lapelőnnyel) hálálja meg a paklinkba tett szinergia elemeket.

    Beloran (9): Szintén egy zöld semlegesítős lény. Alizához hasonlóan ez az avatár is akkor működik igazán, ha a paklink gerincét Sheran varázslatokra húzzuk fel, hiszen ekkor vagy olcsóbban érkezik (szinte ingyen), vagy visszavesz valami hasznosat számunkra. Alapvetően ő a kontrollosabb felfogású paklikba (jellemzően 5-6 laposokba) fog beférni, de azért említsük meg az altípusát. Habár a már-már klasszikusnak mondható 5 követős avatárba ő nem fér be, azért lassan el lehet gondolkodni egy sima Istenek hírnöke felálláson, hiszen egyre több olcsó avatár jelenik meg, és abban a pakliban Beloran azért még is csak egy nulláért jövő semlegesítő lény.


    Földanya átka (10): Újabb zöld isteni, szintén counterként. Habár az Őshangya kamikaze és Owooti trükk kettős nem futott be nagy karriert, trióvá bővülve én már elgondolkodnék rajtuk. Főleg a korábban már tárgyalt Sheranos kontrollba mindenképpen. Na, de mit is tud ez a kártya? 2-ért counter, eddig nem lenne túl jó, de szerencsére lehet helyettesíteni a költségét lapdobással, vagy gyűjtőből való kiforgatással. És persze jó istenihez híven, amennyiben a gyűjtőből elhasznált kártyánk zöld vagy kézből dobtunk neki lapot, visszaad egy kör végi papírost nekünk.

    Genpőc trükkje (4): Ha valaki kezdő vagy esetleg nem kezdő, de minden áron gyakori kártyákkal akar játszani, akkor nekik tudom ajánlani ezt a lapot.


    Hullámelementál (6): Így a bontottokon megtetszett ez a kártya. Igazából korlátozott versenyeken és a saját követőjével nem egy vészesen rossz gyakori lap. Olcsón tud érkezni, gyógyítgat és semmizget. Meg mellé elég termetes darab is, a kárpótlásáról már nem is beszélve.

    Ködteknős (7): Manapság a köd pakli és a teknős pakli is eléggé gyengélkedik, és bár nem biztos, hogy ez a lény hozza el a megváltást nekik, de szerintem miatta el lehet gondolkodni rajtuk. 5 követős és börtönös köd pakliban is lehet próbálgatni, hiszen elég komoly anti-mágiája van, és ha esetleg nem tud dobatni, akkor is csinál valami hasznosat. Persze a köd pakli nagyon szereti azokat a lapokat, amik gyűjtőből is működnek, hiszen elködözve keres egy szituációhoz jobban illő kártyát, majd a gyűjtőből még mindig tudja használni az adott lapot. Azért a kvázi reagálhatatlanul kettes anti-mágia elég sokszor fordíthat a tények állásán.


    Kóspalaki vízszámláló (8): Bármilyen etnikum pakliba el tudom képzelni. Olcsón jön, van egy kis védelme, és védi az adott etnikumot a counterektől. És persze kegyetlen tempóban tudja boostolni a választott fajunkat. (K)-ra két ilyen altípusú lényünket jutalmazza izommal és élettel, ami szerintem elég beteg. Ha egy hordásabb jellegű fajon gondolkodunk, mindenképpen jusson eszünkbe ez a kis gnóm, hiszen hamar pontot tehet a meccs végére. És persze figyeljünk arra, hogy nem csak lények után sül ki. Ez egyre fontosabb hiszen egyre több lény altípussal ellátott nem lény lap lát napvilágot.

    Közös nevező (6): Adtam neki 6 pontot, mert ritka. Nem tudom, lehet velem van a baj, de egy nem védekezéses, 1 varázspontos counter, aminek közepes side képessége van, és még spell alapú is, az szerintem már nem elég jó. Főleg egy olyan színben, amiben hemzsegnek a jobbnál jobb semlegesítések és reakciók.


    Őselementál (6): Egy gyakori kártyának ennél többet nem is kell tudnia. Nem mondom, hogy vele indítanám az elementál paklimat, de azért elgondolkodnék rajta, ha alapból nem is, de sideba igen, ha kicsit drágítósabb a meta esetleg.

    Őshangya kultivátor (6): Őshangya pakliba egy kitűnő erőforrás, ami termelgeti a kis quwargokat az ellenfélhez, így erősítve a boly többi tagját. És persze a többi hangya is szép számmal képes kisütni az ő képességét, akár mindegyik körben. Eddig is elég pörgős népség voltak, de a kultivátor még egyet rátud hörrenteni a lapelőnyre, ha úgy alakul.


    Őshangya ostromgép (9): Na ez az őshangya már acélosabb darab. Sok helyre befér majd. Bitang erős dolog 1 zanszilánkért semlegesíteni, attól függetlenül, hogy nem lapot fog. Emellé még asztalról is tud egy manapság igen erős funkciót. Biztos vagyok benne, hogy Sheran még jó ideig benne marad a kontrollokban. Igaz, hogy eleinte lehet jobban megéri kérni 1-2 quwargot, hogy igazán jól működjön a dobatása, de szerintem ez a lap akkor is elmebeteg erős. Bocsánatos bűn, hogy az ellenfél választja ki, mit dobjon el.

    Teknős leviathán (7): És a leviathán belépett a küzdőtérre! Ellenfele a lila sarokban a Xenomorf kolosszus! Elképesztő viadalnak nézünk elébe hölgyeim és uraim, monstrum a monstrum ellen! Ghallát megrengető összecsapás lesz ez, garantálom. Drága, nagy, butuska lény, de nem baj, kellenek ilyen kaliberű legények is a bandába. Teknősökhöz nem hiszem, hogy befér, de Lassan járjba elgondolkodtató. Viszonylag olcsón kijöhet, counter védelme bőven akad, és egy csinos kis kárpótlás is ráfért őkelmére. Ha pedig megérkezik, garantált, hogy az ellenfél összes lénye melegebb éghajlatra fog költözni. Különösen jó megoldás a mostanában rettegett Lélekkufár ellen.


    Tőzegelementál (7): Lénybe épített nem gyakori unaloműző. Ahogy a legtöbb nem gyakori kártya, úgy bontotton ő is jó lesz. Az újrahasznosítás sokszor nagyon hasznos tud lenni, míg a kárpótlása miatt azt se fogjuk bánni, ha esetleg leszedik. A funkciója elég erős (Unaloműző ugye), így szinte biztos, hogy epikus elementálba kötelező darab, ott máris csak egyért érkezik, és elkezd dolgozni.


    Tudós teknős (7): Megmondom őszintén, igencsak nehezen lövöm be ezt a kártyát. A védelme teljesen jó, nem igen van lap a metában, ami megoldja. Csinál valami kicsit asztalról, és természetesen már kijátszásakor hasznos, hiszen megszabadítja az ellenfelet egy lapjától. Még is valahogy kicsit drágácskának tűnik nekem. Az Evolvált pókvadász jut róla eszembe, ami nem futott be túl nagy karriert. Börtönös teknős pakliba azért el tudom képzelni, de ha a jövőben esetleg jön egy teknős epikus, akkor jó eséllyel oda is kötelező darab lesz majd. Aranyfogú Moldy (6): Egész tesztelés alatt azt hittem, hogy ez egy törpe hölgy. Közepes lapnak érzem, KF-es pakliba, már ha lesz még ilyen, nem rossz a kompenzáció osztás miatt. Habár nyilván elsősorban Törpe-Gnóm Glionba rakná be az ember. Nem tudom oda mennyire fér be egy ilyen lap, 2 zanszilánkért húzni vagy visszavenni a követőnek feláldozott legényeket, nem egy vészesen rossz történet. Ha pedig megakadályozzák, akkor a pakli tartalmaz elég zanszilánkos kártyát ahhoz, hogy azt a két szörnykomponenst kellőképpen fel tudja használni.


    Arochos meglepetése (5): Aminek a nevében Arochos szerepel azok általában nem jók Arochos pakliba. Mondanám, hogy ez a lap nem követi ezt a tendenciát, de igen. Habár a lap maga egészen olcsó, sajnos ma már nem elég az, hogy fejbe lő, még akkor se, ha ad jelzőket. Persze, ha valaki direktsebzős Arochos paklival akarja tolni, akkor oda ez egy egész korrekt kártya. Talán valami extrém sok tókent termelő pakliban jó lehet kivégzésnek, hiszen ott nem lehet rá reagálni, illetve bontotton nem egy rossz lap, de ez elég sok lapról elmondható.

    Az elemek esszenciája (7): Kifejezetten tetszik ez a lap nekem. Nem tudom, hogy pontosan hova lehet majd használni, de szerintem, lehet vele meglepetéseket okozni. Tárgyas paklikba biztos, hogy használnám, de akár valami kevés asztalon maradó lappal operáló pakliba is simán el tudom képzelni. Még akár járjba is, ahol eléggé tudja rombolni az ellenfél tempóját.


    Az öldöklés dala (5): Arochosba kivégzés. Nagyjából ennyit lehet elmondani a lapról. Klasszikus hordába is jó persze. Én Leah követőjében próbáltam ki a tesztelés során, és ott azért rendesen oda tudott sózni az ellenfeleknek.

    Bosszúszomjas pegazus (6): Az első képessége nem túl hasznos, valószínűleg sokszor 2/2-ként fog érkezni. Pegazus pakliba talán be lehet majd szuszakolni, mert ott 1-ért tud 3 izmot adni egy társának, de máshova nem látom a helyét.


    Bukott stratéga (3): Az a baj a lappal, hogy olyan paklit próbál erősíteni, ami nagyjából megszűnt létezni az utóbbi időben. És az eltűnése előtt is átalakult egy inkább tókenből termelem meg a tárgyaimat dologgá, így egészen ritkán tudnánk csak kiaknázni ennek a lapnak a képességét. Mindenesetre a nevéhez valószínűleg hű fog maradni.

    Elemi kő (4): KŐ! Látható rajta, hogy egy poén lap, de azért nézzük mit is tud. Kirakjuk, majd következő körben beduplázódik, majd megint és megint és nyertünk. Ennyi kör alatt előkészíteni a nyerést, ez nem hangzik túl jól, bármennyire is mókás kövekkel ledobálni az ellent. Rendes versenyen nem igen fog pakliba kerülni valószínűleg, habár 4 lapos tárgy pakli mellé lehet tolni. De elvetemültebbek berakhatják Főparancsnokba is, ahol elég szépen meglehet gyorsítani a kövek termelését.


    Emberevő óriás (6): Lassan járjas óriásba jó lesz. Ott elég olcsón meg tud fogni valamit, majd szépen elkezdi megenni az arra tévedő gyámoltalan kalandozókat. Máshova egyértelműen nem fér be szerintem. Mondjuk az óriások is kezdenek kicsit egysíkúak lenni, counterelnek meg izmozódnak.

    Fakabát (9): A legnagyobb testvérhez is elérkeztünk! Nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy ő a legerősebb fivér. Ha csak alapjaiban nézzük is, 3 zanszilánkért, ősmágiásan meg tud fogni egy asztalon maradó lapot, már akkor is figyelmet érdemel, hiszen a Lassan járjas pakliknak alapvetően ilyen lapjaik vannak, és szeretnénk elcsípni ezeket minél olcsóbban. Ha pedig egy lényünket tudjuk kabátba öltöztetni (ez így télen mondjuk nem árt), akkor egyenesen prémiummá válik. Alig várom, hogy egy Fakabát felvegyen egy másikat!


    Goblin dzsungelharcos (3): Követő kikapcsolásra sokkal jobb opciók vannak, nem fogunk egy ilyen lapnak helyet tartani a side-unkban.

    Goblin kardnyelő (6): Dobótőrös pakliban, illetve goblinos deckekben teljesen jó lap. Olcsón jön, tud tápolódni, ennél többet nem lehet várni egy gyakori kártyától.


    Harci sámán (9): Tharr is kapott egy isteni leszedést. Kicsit gyengébb, mint sárga társa, de én azért látom az erőt benne. Nyilván védekezésből a legjobb, de azért 1-ért a saját körünkben leszedni sem rossz dolog. Ha sok barna, asztalon maradó lappal játszunk, azt külön meghálálja a lap. Nem tudom a barna hol lesz az isteni rangsorban, de az mindenképpen mellette szól szerintem, hogy nem csak counter van a repertoárjában, hanem egy viszonylag korrekt leszedés is.

    Harci zene (9): Egy olcsó multifunkcionális kártya. Szerintem elég erős spoiler lesz belőle, amint a játékosok megízlelgetik, mit is tud ez a lap. Legrosszabb esetben ingyen megfog egy nullás lapot. Már ez is eléggé jó, hiszen van isteni lap, ami szintén ezt tudja. És aligha lehet mondani paklit, amibe ne lenne lény… és ha már van lényünk, akkor ez megint csak ingyen (hisz megépítik) tud leszedni lapokat, vagy valami költségesebb dolgot megfogni. Mi ez, ha nem egy erős kártya?


    Malekish (8): Szerintem eléggé korrekt lap. 1 manáért, és ha létrejött, akkor szinte fixen fogunk húzni egyet, és öljük az ellenfél tempóját. A következő körben meg kvázi 1 manáért megint eljátsszuk ugyanezt. Moa epikushoz biztosan játszanám, de a Hegymélyi keltető is csak úgy kiált ezért a lapért. Talán lehel egy kis életet abba a pakliba is ez a kiegészítő.

    Meghibásodott gépóriás (8): A két gépóriás közül őt tartom jobbnak. Óriás követős járj pakliba biztosan betenném. Második körben akár 1 manából kirakjuk, és lefojtjuk a következő két kört. Mi meg a maradék manánkból és a követő olcsóbbításából szépen kirakunk még kettő termetes lényt, és bedaráljuk az ellenfelet, amit ő tehetetlenül, mana nélkül néz. Továbbá, ha jobban megnézzük, moa epikusba se egy rossz darab, mert szépen elsütjük a követő képességét, majd kirakjuk ezt, és nyerünk két kört, ami idő alatt ma már illik megnyerni egy játékot.


    Megjavított gépóriás (6): Az is ritka, hogy valamiből a hibás a jobb, de gépóriásnál ez a helyzet. Varázslatoktól bőven be van védve, de ennek ellenére moa pakliba őt nem érzem annyira. Óriásokhoz azért beférhet, akár első körben meg tud érkezni, és bukatja az ellenfél varázspontját, valamint szépen faragja az életét is. Esetleg a tavaly forgatott tempó járjba meg lehet próbálni, ahol amúgy is ráment kicsit a pakli a lefojtásra és drágításra, de nem ő lesz az első, akit a pakliba rakunk.

    Moa fényvető (7): Újabb lap a Lassan járjas tárgy pakliba, de moákhoz is érzem ezt a lapot. Olcsón kirakhatjuk – főleg, ha van köteléke –, és után szépen leszedeget akár lényeket, akár nem lényeket. Vagy persze egy-két aktiválással az ellenfél életpontját is könnyen nullába viheti. Van egy kisebb fajta büntetése, aminél külön jó dolog – érdemes rá figyelni –, hogy amennyiben mi lőjük le a saját fényvetőnket, akkor is ellőhetjük azt a 4 sebzést. Ez nagyon sokat számíthat adott mérkőzésen.


    Moa hibernátor (8): Nicsak, még egy moa! Talán az egyik legérdekesebb képességű lap a kiegészítőben. Persze nem a szörnykomponens adás vagy a dermesztés miatt, hanem mert forrásra immunissá képes tenni egy lapot. Nem tudom volt-e ilyen lap már a játék történetében, de én nem tudok róla. Ezt egy elég érdekes funkciónak találom. Biztosan van mindenkinek egy-egy kedvenc lapja, amit szívesen forrás immunissá tenne. Mondjuk egy Öntörvényű krabber, Vízitündér, Lélekkufár, Elmecsapda, csakhogy néhány népszerű(tlen) kártyát említsek a közel múltból.

    Rogyasztó (5): Kijön, nagy/nagy és passzív. Persze azért passzív, mert az elsődleges célja a lapnak, hogy gyógyítson, meg tempót adjon. (Mondjuk a Semmizés sosem rossz dolog egy lapon.) Sajnos még követővel is csak a következő körre adja vissza az árát, így nem igazán éri meg belerakni az erőforrásunkat ebbe a lapba.


    Rozsdás jelzavaró (7): Egy egyszerű kis kártya, ami azért bekerülhet pár pakliba. Sokáig KF-es tárgy volt, de aztán megváltoztattuk, mert így picit használhatóbb. Moa epikusba kiváló, hiszen semlegesít, így akár az ellenfél körében termelhetünk egy jelzőt a követőnkre. A tesztelők közül többen szerették volna, hogy kígyót is semlegesítsen, hogy elkaphassa a Kifejlett sárkánykígyót, de így sajnos csak holmi Az elme hatalmát tud megfogni.

    Tilretas áldozata (6): Sok tókent termelő paklikba ingyen ellehet húzni, gyógyít, meg semmiz egy keveset. Nem a világ biznisze ez a kártya, de kell pár ilyen lap is a szettbe.


    Tőrmágia (6): Dobótőrős pakliban olcsón ad két tőrt, így már is maximális hatásfokon működik a követő. Később pedig könnyedén bebiztosíthatja a nyerést nekünk néhány Dobótőr mellett. Persze az sem rossz, ha esetleg gyógyulnunk kéne, de nekünk csak tőreink vannak. Ilyenkor fogjuk szépen, kiforgatjuk, és magunkba dobáljuk a tókeneket. Érdemes figyelni a köd ikont rajta, aminek egyelőre megmondom őszintén, nem látom a szerepét, de bármikor felbukkanhat egy köd pakli, amibe befér ez a papír is.

    Horváth Dávid

    Létrehozás: 2018. december 7. 09:53:30Utolsó frissítés: 2018. december 7. 12:06:34 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2018
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.