Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Vikócmajom
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"Egy törpe áll előtted, arca elborult, övéből hatalmas harci kalapácsot húz elő. Miközben riadtan menekülsz, érzed, ahogy zsebeidből sorra potyognak az apró tárgyak, de nem mersz lassítani. Egy gyökérben esel hasra, jól beverve fejedet. Mikor kinyitod szemedet, egy vikócmajom néz le rád a fáról, és újabb makkot hajít kobakodra." - egy rémálomból történő ébredés pillanatai
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Elemi erők lapelemzés (1. rész)



Az elemzést a már nagyjából megszokott pontozási rendszer alapján végeztem, ami az alábbiakat jelenti:

  • 10 pont: Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakliba bekerül.
  • 9 pont: Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd.
  • 8 pont: Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de máshol is felbukkanhat.
  • 7 pont: Jó lap, be fog férni paklikba.
  • 6 pont: Nem nagy szám, de speciális versenyeken és paklikban vagy sideba beférhet.
  • 5 pont: Közepes lap, a saját paklijában sem lesz túl jó.
  • 4 pont: Gyenge kártya, maximum bontotton használod.
  • 3 vagy kevesebb pont: Ez mi?!
  • Előre is elnézést kérek, ha néhol esetleg szőrős szívűen értékeltem néhány kártyát.

    TM, azaz Tihor Miklós: Néhány lappal kapcsolatban leírtam én is a véleményemet, ahol úgy éreztem, hozzá tudok tenni még valamit. A levegő síkja (5): A kiegészítőben a pegazusok kaptak egy kis erősítést, így egy saját síkot is. Én személy szerint nem érzem annyira esszenciálisnak ezt a helyszínt még a saját paklijában se. A kör végi lap jól hangzik ugyan, de a Kincses sziget feltétel nélkül adja ugyanezt, míg a +1/+1 és a passzíváltatás nem akkora szám, hogy emiatt játszunk vele. Persze, ha valaki kedvet érez hozzá, senki sem fogja visszatartani.
    TM: Igaz, hogy csak feltételesen, de ez rögtön húz, a Kincses szigettel ellentétben. Annak, hogy az ellenfél összes lénye passzívan jönn játékba, amikor tesztelésen ezzel játszottam, komoly jelentősége volt. Arról is sokan elfeledkeznek, hogy egy helyszín csatában nem mindegy, hogy a Kincses szigetért minden egyes alkalommal 2 nekront kell fizetni. Összességében, a saját paklijában jól muzsikált, nem jutott eszembe, hogy másik helyszínt használjak helyette.


    Bufa lovagnője (7): Ez az egyik kedvenc kártyám ebből a kiegészítőből. Kijátszásakor egy kis speciális manával jutalmaz minket, melyet a kör végéig el kell költeni vagy elvész. Eddig nem hangzik túl nagy számnak, de ha hozzávesszük, hogy idézés ikont is kapott, akkor már egész komoly tempót tud adni a saját paklijaiban. Persze ami miatt játszani fogjuk, az a második képessége, ami körönként egy kör végi lappal jutalmazhat minket a megfelelő lapok után. Tűz és villám (illetve hideg, ha épít valaki ilyet) pakliban érdemes próbálgatni, de tesztelésen egy érdekes Lassan járjas pakli is feltűnt, ami Bufa lovagnőjére, az új éjfattyakra és még pár hasonló altípusú lapra épített.

    Bűzbaralang (8): Az elmúlt években az orglingok sorra kapták az erősítést, de igazán csak a Phuki megjelenését követően kezdtek el játszogatni velük az emberek. (Tudom, voltak, akik Harangmesterrel próbálgatták őket korábban.) A kis disznócskák most is megkapták a saját adagjukat, és ezúttal egy saját helyszínt is magukénak tudhatnak. Annyira nem szeretem (és szerintem nem is olyan jók) ezeket az etnikum specifikus síkokat, de ez szerintem kifejezetten egy erős darab. Ad egy kis védelmet a srácoknak és gyógyítgat is apránként, de az igazi ereje az (S)-es képességében van. Áldozni lesz mit, hiszen a pakli rengeteg tókent termel és a húzás helyett akár vissza is vehetünk egy lapot, ami kellőképpen konfigurálhatóvá teszi.


    Csúfolódás (7): Ez egy gyakori Lélekrezonancia, ami bontott versenyeken igen hasznos lesz, de bőven el tudom képzelni, hogy rendes versenyeken is felbukkanhat. Fontos észrevenni, hogy a ritka tesójával ellentétben nem kötelező neki két célpont, így csak simán le is butíthatunk valamit az ellenféltől.

    Elemek őrzője (6): Gyönyörű illusztráció, kreatív és ötletes képesség, de sajnos (bármennyire is szeretem ezt a lapot) egy középkategóriás ritkáról van szó, ami kétséges, hogy pontosan hova fog beférni. Speciálisabb paklikba, mint tűz, villám vagy hideg lehet próbálgatni, de könnyen lehet, hogy ezekbe a tempósabb deckekbe drágácska kicsit. A lap legnagyobb problémája, hogy az ütéshez kapcsolodó dolgok nem számítanak forrásnak, így az általa adott talizmán nem fog kisülni a kiosztott dermesztésjelzők után.


    Elsődleges elementál (7): Valószínűleg lesznek, akik próbálgatják majd ezt az epikust az újonnan feltámasztott elementálokkal. Kicsit a sárkány epikushoz tudnám hasonlítani, hiszen az olcsóbbításon kívül sok mindent nem csinál. Az aktívan jön dolog egyszer-egyszer jó lesz, de a lényeink képességének védelme egészen marginális dolognak tűnik. Azért a 7 pontot megadtam neki, mert hozhat be még egy decket a metába.
    TM: Nagyon sok olyan lapunk van manapság, ami 1 VP-ért jön, az olcsóbbítás ezekkel nem sok mindent csinál. Épp ezen a problémán segít, hogy más epikus követőkkel ellentétben, ez a követő az ilyen lapokra is hasznos tud lenni, főleg mivel a legtöbb új elementál alapban passzívan jön. A lap erősségét az fogja meghatározni, hogy az elementál pakli mennyire lesz versenyképes.

    Hívó kürt (9 pont): Egy régi legendás lap felújítása... nem is akármilyen szinten. A régihez képest, ami lényeges különbség, hogy ősmágiát kapott, tud adni tempót, amennyiben nem működött, és persze olcsóbban keres. Ja és nem csak lényt keres, ami elsőre lehet, hogy nem tűnik nagy dolognak, de azért egy Sárkányfészket vagy valami orgling okosságot sem olyan rossz dolog keresni vele. Szerintem bőven fogjuk látni az asztalokon ezt a papírost, főleg ha kicsit etnikum központúbb paklik is feltűnnek majd.


    Legendák völgye (új) (7): Ahogy a legtöbb embernek, úgy nekem is a legendás lények egyet jelentenek a Hegymélyi keltetővel, így nehezen tudom megítélni (elképzelni) ennek a követőnek az erejét. Természetesen engedi működni a legendás képességeket, és a szokásos epikus olcsóbítás is megtalálható rajta. Mivel az utóbbi időben jelent meg pár kontrollosabb darab a legendás lények tájékán is, így teljesen életképesnek gondolok egy good stuff jellegű legendás paklit ezzel a narancs lappal.

    Legendás pegazus (7): Újabb standard epikus, egy újabb a feledés homályából visszahívott etnikum mellé. Ugyan elvétve jöttek pegazusok az elmúlt években is, de igazán sose forrtak össze egy paklivá... talán majd most. Kontrollos körítéssel és 5 lapos kezdéssel akár egész ütőképes paklit is lehet építeni a szárnyas lovainkra. Fontos megemlíteni, hogy az epikusukba egy mini Sokszínűség van építve, hiszen bármilyen színű pegazust pakolhatunk a paklinkba büntetlenül, ami talán kicsit színesebbé teszi a többi hasonló követőhöz képest.


    Meta-morf (9): Anno a Visszahúzás és a Felzárkózás nem robbantak be annyira a metába, mint gondoltuk. A Meta-morf követi az ő sémájukat és a kevés lapos kezdéseknek próbál kedvezni; így már 9 ilyen lapot is rakhatunk a paklinkba. Egészen konfigurálható lapról van szó, hiszen akár 3 lapot is meg tud oldani az ellenféltől és a rezisztencia sem véd tőle... de legrosszabb esetben megérkezik repülve, 3 izommal és elkezdi csépelni az ellent. Én Legfőbb követős gólem pakliba próbáltam ki, ahol nagyon jól működött. Kérdés, hogy ennek a színtelen triónak lesz-e légjogosultsága a szintén kevés lapos kezdést támogató Mardakor ajándékozóval szemben, hiszen ha játszunk az új UR-rel, akkor gyengítjük ezeket a lapjainkat.
    TM: A tesztelés során a Visszahúzás és Felzárkózás egyértelműen erősebbek voltak ennél a lapnál, az utolsó pillanatban került rá, hogy repülni is tud, így már közelíti őket erősségben. A Mardakor ajándékozóval eredetileg egyáltalán nem működtek ezek a lapok együtt, a tesztelés vége felé döntöttünk úgy, hogy megengedhetjük ezt is, a több kombináció érdekében.

    Őselemi sík (7): Természetesen az elementálok is megkapták a saját helyszínüket, és persze ez is tud húzni, mint a többi etnikumos sík a kiegészítőben, talán picit hatékonyabban is, mint a többi, hiszen egy elementált elég a tartalékunkban tartan ahhoz, hogy működjön. Ezenfelül ad egy kis tápot az elementáljainknak, valamint megnehezíti az ellenfél dolgát a counterlés terén. A saját paklijában erős lesz, az biztos.


    Pura Vecz, a mester(8): Egy nagyon érdekes lapnak tartom, amit eltudok képzelni többféle pakliban is akár. Ha akarjuk, akár köré is lehet építeni a paklinkat, de igazából bármilyen sok varázslattal operáló deckbe jó lehet. Tipikusan ilyen például a tűz pakli, ami jellemzően 3 lapos kezdéssel áll fel, így képes Fókuszálással is játszani… És hát 3 helyett csak az jobb, ha 6 lapot húzunk, nem de? Persze arra is érdemes figyelni, hogy az ellenfél által kijátszott varázslat hatása nálunk is érvényesülni fog, így igencsak komoly fejfájást okozhat a szemben ülő számára. Szót érdemel még, hogy mágikus védelme van, így akár Kragoruba is beférhet, hiszen ott 1-ért fog counterelni... meg azért a Plazmacsóvát vagy a Shomori tűzmágiát sem rossz beduplázni...

    Rhatt követője (9): Az egyik, ha nem a legerősebb epikusnak tartom az eddigiek közül. Akár kontrollos, akár pörgős blokkoló paklit lehet rá építeni, ez már ízlés dolga csupán. Apróságnak tűnhet a kiforgatós képessége, de szerintem iszonyatosan erős, hiszen ha csak arra gondolok, hogy bármelyik Rhatt lapunk bekapcsolja A bölcsek kívánságát, megindul a nyálelválasztásom. És persze, ha valahova, akkor ide játszanék 3 darab Butítást, hiszen ingyen 5-t blokkolni elég jól hangzik.


    Terik-von kincstárnok (8): A moáknak eddig nem volt dedikált követőjük, de most egyből egy erősebb epikust kaptak. A jelzőket azonnal megkapja, amiről az ében íjászok óta tudjuk, hogy nagyon erős dolog. Ezekből a jelzőkből aztán olcsóbbíthatunk vagy – ami a főképessége lenne a követőnek – nyerhetünk egy kört (és rengeteg erőforrást persze), amikor az ellenfél jó eséllyel nem fog tudni beleszólni a játékunkba. Biztos, hogy látni fogjuk a versenyasztalokon, hiszen elég jó moák jöttek ki hozzá ebben a kiegészítőben.

    Xenó ősplazma (8): És persze a kis ragadozó pofák is kaptak egy epikust. A már-már megszokott olcsóbbítás ezen is ott figyel, viszont az extra képessége elég egyedi a többi epikushoz képest, hiszen tókent képes termelni. Persze a Xenó parazita nem a legacélosabb szörny a HKK világában, de az utóbbi időben a xenók kaptak lapokat, amik jobban működnek, ha sok kis xenónk van (Rosier, Xenomorf kolosszus, Rosier szelencéje és habár nem xenó, természetesen ott van a se... azaz univerumkifordító fiú is) játékban. Szintén az erősebb epikusok közé sorolnám. Ahhoz képest, hogy úgy indult a dolog, hogy ezeken a követőkőn csak apróságok lesznek, a mostaniak egész komoly dolgokat tudnak...
    TM: A tesztelés során ezt a lapot több lépésben is gyengítettük, eleinte parazitát is lehetett mutatni neki, és elég volt csak 1 xenó.


    Xenófóbia (4): A feltétele miatt leginkább csak bontotton látom a helyét... habár ott azért elég jó lehet. A megtestesült fény (7): Egy manáért azért vannak jobb counterek ennél... azért a 7 pontot megadtam neki, mert kalandozós vagy más jellegű keltetős pakliba beférhet, meg persze életes pakliba... ha fog valaha még létezni ilyen.


    Bosszúálló sün (6): Erős kérdőjel ez a lap nálam. Vannak, akik nagyon erősnek tartják, és vannak, akik... hát nem éppen. Lehet köré építeni paklit, úgy hogy minket ne zavarjon a counterlése, de nem igazán látom még a helyét ennek a lapnak. Talán Korlátozás köré fel lehet húzni egy picit drágább átlag költségű decket, de ott is csak akkor igazán jó, ha ki tudjuk tenni védekezésből.

    Bölcs remete(5): Szintén az előbb említett kalandozós életes vonalba bele lehet erőszakolni, de nem érzek fontosnak oda egy ilyen lapot.


    Bűbájos Adrienn (4): Igazából 1-ért cantrip, ami olcsóbbít, adogat manát, meg gyógyítgat. De lévén, hogy a bűbájok igen jelentős része 1-ért jön így nincs szükségük egy ilyen kártyára, főleg nem ebben a színben. Sajnos még bontotton se a legjobb.

    Elemi erő (8): Már a 10. kiadás kapcsán is megemlítettem, hogy a Kristálymágus miatt talán beszivároghat a fehér a kontrollos Lassan járj paklikba, és most itt egy újabb tökéletes darab bele. Raia amúgy is hadilábon áll leszedés ügyben, hát most kapott egy szerintem egész korrekt darabot. A védekezés és az idézés is sokat dob rajta, ami miatt nem feltétlen csak járj mellé gondolkodik el benne az ember. És természetes kapott egy kisebb alternatív felhasználást is áramlás formájában biztos, ami biztos.


    Fényelementál (6): Elsődleges elementál mellé egy zanszilánkért egész korrekt lénycounter, de valószínűleg bontotton többet less használva, mint más versenyeken.

    Fénylő manó (5): Cantrip manó... ilyent se láttunk még... ja várjatok. Sajnos a saját paklijába se válogatnám be a csapatba. Bontott formátumokon az újrahasznosítás miatt jó lehet majd.


    Gázelementál (3): Dobatás ellen még mindig sokkal inkább sideolok be egy Dimenziószövést, Démoni bölcsességet, A mélység felfedezését, de még a mára már letűnt Kasztroplanáris stigmát is...
    TM: Ebben nem értünk egyet, nagyon nem mindegy, hogy az ellenfél eldobatja a kezem, utána azt csinál, amit akar, és majd valamikor a következő húzás fázisban húzok lapot, vagy pedig egyáltalán nem tud dobatni. Ezt a lapot igazán a Varn Barett királynővel lehet összehasonlítani, az csak 1 lap dobatását akadályozza meg, viszont nem kell ÉP-t áldozni, és a manó helyettesítésre is használható. A tesztelés során a Gázelementálnak nem dobott lapszor 2 ÉP-t kellett áldozni, hanem csak 2 ÉP-t, és ezt akkor a csapat túlzottan erősnek tartotta. Én azért nem gondolom, hogy ennyi gyengítéstől a túl erősből 3 pontos lett a lap, de majd az idő megmondja.

    Hajnalperzselő (6): Tipikus side lapnak tűnik Lassan járj ellen, főleg, hogy viszi a Tleikan manapilon nevű retteget kártyát is. Sajnos ez valószínűleg nem lesz elég, ahhoz, hogy használják a kis tollast. Általában a saját körben már nem olyan jó leszedni a járjas kártyákat, a köteléke habár jó is lehetne, de két elég marginális altípussal bír (habár most van pár tűz altípusú kontrollos lap is) így még side-ot se nagyon fog látni szegény.


    Jégsüvítő (8): Igazából elég régóta tudjuk, hogy 1-ért 2-t húzni elég jó biznisz, főleg ha egy aktív lényt is kapunk mellé. Minden fehéret használó pakliba kötelezőnek érzem, de ami igazán erős benne az a sárkány altípus... hiszen így egy nem olyan régi ultra ritka lapot csalhat elő a mappák mélyéről. Ez a lap a Sárkányfészek, ami így már körönként egy varázspontért képes 2 lapot húzni, ami igen csak erősnek tűnik.

    Kisebb tűzelementál (6): Elementál deckbe talán befér... speciális counter meg buffolja a srácokat. Bontotton ő is jó lehet.


    Légy méltó magadhoz (8): Íme a Raia isteni... és fehér színhez méltóan egy counter. Egy manáért, védekezéses lapcounter... láttunk már ilyet, de isteni lévén azért kapott egy-két kisebb erősítést. Ugye, ha varázslatot fogunk meg, akkor cantrip, ami már is nem egy olyan rossz dolog. Ha van mellé fehér lapunk a gyűjtőbe, akkor meg teljesen megérős 1 varázspontért, hiszen vagy megfogunk vele valamit, vagy amennyiben megakadályozzák, ad egy Szerencsetoll lapot az asztalunkra, amit a következő körünkben fel is használhatunk. Nem biztos, hogy ettől a laptól lesz a Raia isteni szett egyből népszerű, de azért érdemes elgondolkodni a használatukon.

    Ősbolhedor (4): Volt egy törekvés, hogy a Raia legyen Lassan járjas szín, így születtek meg ezek a bolhedorok... de bontotton még talán jók lesznek valamire.


    Pozitív elementál (7): Elementál deckbe biztosan be fog férni. Követő miatt 1-ért leszed, majd ingyen dobatgat, és még védi is a többi elementált... Elég prémiumnak hangzik. Ezen felül akár Hegymélyi keltetőben illetve Zarknod bilincsében is eltudom képzelni. A fehér szín úgy is kapott pár lapot mostanában, amik elég jók bilincsbe... volt egy időszak, hogy próbálgatták is az emberek a színt, talán most megint elő veszik majd.

    Szárnyas bolhedor (4): Sajnos ő se jobb a tesójánál.


    Tébolyult angyalidéző (5): Raia pakliba jó lehet, viszonylag olcsón érkezik, ad egy angyalt és le tud szedegetni zavaró dolgokat, ha úgy van.

    Tilretas iskolája (8): Bármilyen tóken termelős pakliba el tudom képzelni a Raia követőtől a Molluszkig bezáróan. Az ilyen helyeken általában lesz építőnk és utána körönként 1 varázspontért tudunk counterelni a tókenjeinkből. Az áramlása is elég jó, akár még egy drágítással felálló tőr pakliba is el tudom képzelni.


    Vasököl (6): Állítólag pocsék dolog középső testvérnek lenni... a troll tesók közül szerintem ő a leggyengébb darab. Igaz egész olcsón tud megfogni tárgyakat vagy építményeket, de azok azért annyira nem elterjedtek minden pakliban. Ahhoz, hogy igazán jó legyen, inkább tárgyként szeretnénk kirakni, amihez viszont kell egy lény. Habár ez Sivara óta nem akkora probléma megoldani, de ettől függetlenül nem érzem benne az erőt egyelőre. Azért Lépéselőnybe el tudom képzelni a testvéreivel együtt, illetve a bontotton is eléggé jónak tűnik. Álmodozás (5): Nem tudom pontosan hova férhet be… talán egy mentális börtönbe vagy Korlátozásba ki lehet próbálni, de nem emiatt a lap miatt fogjuk összetenni ezeket.


    Blanka huncutsága (5): A saját paklijába talán befér, de már annyi jobb lap van ennél, ami segíti ilyen téren a manókat, hogy Dunát lehetne rekeszteni vele.

    Ginny, a barátságos vérfarkas (6): Hát… hát... elég barátságos. A saját paklijában hiánypótló funkciót fed le, így egy-két darab beférhet, de nem a legacélosabb kutyuska. Persze nem feltétlen baj, hogy kicsit kontrollosabb darab, és nem az agresszív hordát erősíti. De a képére nem lehet panasz...
    TM: Ez a lap erősebb, mint aminek sokan első pillantásra gondolják. Szinte bármilyen lényt el tud lopni, és ezt körönként produkálja. A feltámadó lények ellen a kánterek nem túl effektívek, ha lopott valamit, utána persze leszedheted, de semmizned is kell, nem igazán lehet laphátrán nélkül megoldani. Nekem kontroll paklikban is nagyon jól működött. Nekem ez a lap legalább 8 pontos.


    Gwendolen (5): Az alap elképzelése az volt, hogy Tokozó rakshallionos pakliba jó lesz… kár, hogy ilyen pakli már nem létezik. Bontotton viszont elég jó darab az álmozása miatt.

    Húzó áramlat (9): A Kimerülés és Konfliktus (basszus ennek is K betűs név kellett volna) vonalon elindulva a jó jellem is kapott egy 0 varázspontos leszedést. Csak ennek a lapnak a side képessége kicsit jobb lett, mint a többinek, így ugrott egy ritkasági szintet. Szinte bármilyen kékkel játszó pakliban el tudom képzelni, hiszen legrosszabb esetben keresünk egy Kurtzot mellé, majd eláramoljuk 2 lapra.


    Iszp elementál (8): Egy varázspontért reakciót semlegesíteni nem egy új keletű dolog, ahogy az sem, hogy ezek a lények általában tudnak valamit asztalról is. Viszont talán neki van az egyik legjobb képessége, hiszen minden körünkben le tud tépni egy permanenst, ami elég jó dolog. Az, hogy a saját paklijában akár cantripként is counterelhet csak hab a tortán.

    Kristálypók (4): 8-10 éve a nekronhorda mit nem adott volna egy ilyen kártyáért…


    Páros rezonancia (4): Hiába cantrip, hiába tesz ingyen játékba 2 lapot és hiába van áramlása, egyszerűen túl körülményes a kijátszási feltétele egy ilyen védelem nélküli kártyához. A sok éves Térsűrítés még lehet jobb is nála…

    Ragaszkodó szirén (4): Egyszerűen nem lehet több pontot adni rá… mindegyik szirén ugyanazt tudja… lopni. Úgy tűnik egyelőre megragadtak a bontotton jó lesz kategória szintjén ezek a lények.


    Sárkánylárva (8): Védekezik, counterel, tempót és lapot is tud adni, és még 5 darabot is lehet használni belőle. Ez nagyjából a 10 pontos lap definíciója, ami viszont lejjebb viszi, hogy a semlegesítés része csak dupla etnikumra működik. Persze sárkány paklinak bármelyik verziójában tökéletes választás… nem lesznek boldogak az ellenfelek, ha egy kivédekezett ilyen után rájuk esik első körben egy Kifejlett sárkánykígyó vagy egy Déli napsárkány (követő mellett persze). És, ha elterjednek a tűz altípusú kontrollosabb lapok, akkor nagyon könnyen lehet, hogy be fog férni sok pakliba.

    Timera gondolata (10): Demizrával és a makacskodással karöltve a kék isteni trió a legjobbak közé fog tartozni. Kijátszva visszahúzatja magát és természetesen megtermeli a saját counterének az árát. A 10 pontot azért adtam meg neki, mert habár van némi hátránya, nagyon nehéz megoldani ezt a lapot. Lévén, hogy gyűjtőből forgatva működik, nem igazán éri meg megfogni, és dobatás ellen is igen jó. Ráadásul teljesen jó eldobni Solisar aurájának vagy az isteni társának a Timera makacskodásának, ha éppen úgy van.
    TM: Ez a lap tesztelésen hasított, de azért volt olyan szituáció, amikor az ellenfél leszedte a követőmet, akkor azért az az 5 sebzés elég kellemetlen volt, szóval azért nem 100%-os bombabiztos. Mondanám, hogy ez a lap 4 sebzéssel lenne tökéletes, de gyűjtőgenbe túl jó lenne akkor.


    Timera trükkje (5): A szerencse asszonyának trükkje nem annyira elgondolkodtató lap, mint a gondolata. Sehova nem látom a helyét, egyedül a 3 lapos tűz pakliba tudom elképzelni… talán.
    TM: A lap érdekessége, hogy eredetileg nem volt rajta idézés, és 1-6 VP-t lopott, nem 3-5-öt. Az erősítések után a lapot eleinte volt, aki nagyon erősnek találta, de végül nem gyengítetettünk rajta, és most úgy tűnik, még ez a verzió sem lett elég ütős.

    Tudati kohézió (6): Egyért varázslatot fogni nem nagy cucc. Bűbáj pakliban nyilván nem lesz egy rossz lap, mert tempót is ad meg akár védelmet is, de ez nem fogja megvédeni attól, hogy a feledés homályába merüljön ez a lap.
    TM: A kijátszáskori képességnek nem sok jelentősége volt, de bizonyos paklik ellen ez egy gamebreaker volt, amikor a drágító pakli nem tudta ezt megfogni vagy legalábbis azonnal megoldani, akkor kikapott.


    Tűzfészek (6): Alapvetően egy bontott formátumon erős kártya, de akár korlátozott versenyeken és a kezdő ligában felbukkanhat majd.


    A káprázat ereje (7): Első blikkre két deckes ritkának tűnik… ráadásul két nem éppen top pakliba. Viszont ebbe a két pakliba egy nagyon erős erőforrásról van szó, hiszen a gyűjtőből is működik, lap kijátszás nélkül, ami egy elég erős dolog (lásd régen Lélekgyűjtő). Ezen felül igen csak jól kombózik az egyik új ultra ritka lappal, a Végső illúzióval, hiszen minden varázslatunk vízió lesz, így mindegyiket kiforgathatjuk neki, ami miatt akár más paklikba is felbukkanhat ez a lap. A hűség hírnöke (8): Az Elemi Erőkkel egy újabb képesség jelent meg a játékban ez pedig a (J), aminek a legnépesebb képviselői egy új etnikum, a próféták. És mint a legtöbb fajnak, nekik is jár egy védekezéses „kamikaze“ counter, ez már alapból garantálja neki a magasabb pontszámot. A (J)-s képessége viszonylag ritkán fog kisülni, mert nincs sok lopós lap a metában jelenleg, de ha esetleg az ellenfélnél van egy Csábító papnő lehet kétszer is meggondolja, hogy lopjon-e vele.


    A jövő hívása (5): Saját paklijában nagyon jó lesz, hogy ne kelljen megvárni, amíg az ellenfél kisüti nekünk a lényeink effektjét, de ennyi. Tökéletes gyakori lap.

    A jutalom hírnöke (7): Tulajdonképpen 1-ért kijön, visszahúzatja magát, és vagy kiszed egy leszedést az ellenféltől vagy előbb utóbb fogunk keresni vele egy lapot. Szóval mindenképpen generál nekünk egy lapelőnyt és ezt szeretjük.


    A megtorlás hírnöke (6): Sajnos ma már kettőért leszedni valamit saját körben kicsit gyengécskének számít, még úgy is, ha esetleg később vissza tudja rakni egy elesett társát.
    TM: A célzó forrás általában mindig őt kapta el, ezért a (J)-s képessége sajnos nem igazán működött.

    Az egyenlőség hírnöke (8): Hasonló, mint A hűség hírnöke, csak nem lapot fog, hanem egy kisebb csoportot, viszont a (J)-s képessége sokkal jobban fog működni, így megérdemli ő is a magas pontszámot.


    Az időrabló pálcája (7): Nagyon filóztam, hogy mennyi pontot adjak erre a lapra, ami ráadásul a szín isteni lapja, de végül csak ennyit tudtam. Nem érzem, annyira átütőnek ezt a kártyát. A védekezés dob rajta egy kicsit, de ezen kívül a legjobb benne, hogy fixen bekapcsolja a A bölcsek kívánsága nevű csodapapírt. De talán nem is gond, hogy Rhatt most egy leheletnyivel gyengébb istenit kapot.
    TM: 1 zanszilánkért körönkénti asztalleszedés, nem az a durva, hogy a játék eljutott idáig, hanem az, hogy így is csak 7 pontot kapott. Én sokat játszottam ezzel a lappal, és tény, hogy amiatt, hogy vannak paklik, amik nem nagyon operálnak asztalon maradó lapokkal, ill. nem lehet azonnal leszedni vele, én sem adnék rá a teljes univerzalitást jelentő 10 pontot. De iszonyú sok eset volt, amikor ő volt A megoldás, ráadásul nagyon olcsón. Nekem inkább 9 pontos (ha ennél gyengébb lett volna isteni lapként, a tesztelésen erősítettünk volna rajta).

    Bomtar rendje (6): Ez kifejezetten egy bontottra jó lap, ami néhány speckó versenyen kicsit előtérbe kerülhet.


    Carolyn, a párduc (5): Na jó, ő egy olyan koncepció képviselője, ami felett én nem tudok dűlőre jutni… blokkolós Kragoru. Olyat én még nem láttam, hogy egy ilyen deck leblokkolt volna valakit azelőtt, hogy lenullázta volna az életpontját. Carolyn esetében se értem miért akarnék blokkolni 3-at, amikor üthetek 6-ot is?
    TM: Minden azon múlik, hogy az új blokkolós követővel visszajön-e a blokkoló pakli. Ha igen, akkor ez jó lap lesz, én a blokkoló pakliban ennek mindig örültem. 1 lappal 5-öt blokkolni mindig jó, de ez emellett még fenyegetést is jelent, ellentétben sok más, nagyot blokkoló lappal. Számomra ez a „saját paklijába kötelező darab”, még akkor is, ha nincs mellé Kragoru. A költsége miatt persze ekkor nem biztos, hogy 3-mal játszanék.

    Csodafegyver (új) (8): Első ránézésre egy gyengébb Ködszitálás, de a saját deckjében 1 zanszilánkért megfogni valamit és leszedni egy permanenst is igen csak jól hangzik. Azt hiszem Rhattal nehéz lesz felvenni a versenyt counter téren.


    Ganüid proaktivátor (6): Az utóbbi időben a ganüideket eltereltük egy olyan irányba, hogy sok Ganüid ifjoncot termeljünk kézbe, és majd lesz velük valami. A proaktivátor is ezt a vonalat viszi tovább, körönként ad egyet a kezünkbe és emellett képes visszavenni lapokat a gyűjtőből, ha dobunk két lapot a képességének. Jó eséllyel két Ganüid ifjoncot, ha nem azt dobunk akkor ott a játékosokkal lesznek óriási gondok.

    Kaptárfoltozó (5): Ha valaki hatalom korlátozása versenyre ganüid paklit akar, akkor neki tökéletes választás ez a lap.


    Malkolm, a koldus (7): Na ő rajta aztán minden újdonság ott szerepel. Próféta, (J) képesség és még idézéses is. A legjobbnak akkor tűnik, ha kezdett az ellenfél, a második körbe megöljük a tempóját és kap 2-3 izmot. Nem mondom, hogy eget rengető, de én látok benne fantáziát. Talán még a régebben próbálgatott Lassan járjas kalandozó pakliba is lehelhet egy pici életet.

    Prófétaiskola (5): A saját paklijában egy-két darab elfér. Mivel a próféták nagyjából minden funkciót lefednek, így jó eséllyel eléggé konfigurálható lesz.
    TM: Játszottam próféta paklival, ebből is beraktam 1-2-t, de végül kiszedtem őket. Túl sok a feltétele annak, hogy ez a lap csináljon valamit (kell egy építő, kell egy próféta a gyűjtőben stb) Nekem ez most 3 pontos kategória, de ha lesz később több próféta, akkor ez változhat.


    Rhatt fénylovagja (5): Elképzelés szintjén értem, hogy egy ilyen járjas blokkolós irány lenne a cél ezzel a lappal, de sajnos abba a pakliba vajmi kevés lény fér be. Azért ölésnek nem annyira rossz.
    TM: Keresni mindig jó, és ez a lap a saját blokkolásával is kombózik. A tesztelés során túl erősnek találtuk, ezért végül gyengítettünk rajta, „izom- és életjelző” helyett „izom- vagy életjelző” került rá végül.

    Spórafaló (6): A ganüidek kaptak egy mini papnőt… A saját paklijában elég jó lesz a kis ifjoncokból lopkodni, de sajnos valószínűleg ennyit tud ez a lap.
    TM: Sokat játszottunk ezzel a lappal, pontosan az volt, mini papnő. Ahogy a lapok olcsóbbodnak (már most is közel van az átlag idézési költség 1-hez), egyre kevesebbet számít, hogy valami csak 1-2-es lapra hat, vagy akár 4-esre is. Cserébe viszont irdatlanul olcsó. Nem drágább kánterleni rá, viszont sokkal olcsóbb, és járj ellen ill. járjba nem jó, kb. ez volt a különbség, nekem ez inkább 8 pontos lap volt.


    Túlzó szeretet (6): Egyért már nem nagyon akarunk counterelni… Az, hogy kettőért le is szedhetünk mellé, nem lenne rossz dolog, de a Csodafegyver 1 zanszilánkért tudja ugyanezt. Maximum bilincsbe tudok elképzelni párat, de valószínűleg ott se tenném be a paklimba.
    TM: Tipikusan az a lap, ami iszonyúan univerzális, a kánterelő és leszedő lapok mindig jók, és ő mindkettőt tudja. Cserébe viszont van költsége is. A 6 pont szerintem eléggé aláment, sok pakliban fogják ezt használni, elő tud fordulni egy játék során, hogy van 1 VP-m lapkánterelésre, vagy akár 2 kánterelésre és leszedésre.

    Horváth Dávid (és Tihor Miklós)

    Létrehozás: 2018. december 5. 09:18:23
    Utolsó frissítés: 2018. december 6. 11:58:17
    Nyomtatási forma

    Az oldal új verziójának megtekintése


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.