Túlélők Földje Szabálykönyv - Bevezető
Először
is szeretnénk megköszönni, hogy leveleddel, jelentkezéseddel
már megszavaztál némi bizalmat a játékunknak.
Ettől kezdve végig tegeződni fogunk, de nem azért,
mert ezt a játékot csak fiatalabbak játszák
- egyszerűen azért, mert a közös hobbijú,
játszani szerető emberek, a mindnyájunkban meglevő
homo ludens számára ez a természetes. A játékba
mindenki bekapcsolódhat, nemre és korra való tekintet
nélkül (hm... azért egy alsó korhatár
létezik, hiszen ez jóval bonyolultabb, mint egy átlagos
társasjáték). Az egész játékról
a következő oldalakon részletes leírása
következik, de azok számára, akik nincsenek még
otthon a szerepjátékok egyre népszerűbb világában,
talán nem árt egy egészen rövid ismertető.
Ezt az egészen újfajta játéktípust,
amely annyira alapvető kategória, mint a kétszemélyes
játékok, vagy a sportjátékok kategóriája,
csak húsz évvel ezelőtt találták ki.
A játék egyik alapvető újdonsága, hogy
a játékosok nem egymás ellen játszanak, nem
egymás elpusztítására törekszenek, hanem
képzeletbeli ellenfelekkel küzdenek meg, egymást segítve.
Ez persze eddig majdnem ugyanaz, mint egy számítógépes
játék. Ezekben az ún. szerepjátékokban
azonban a játékos egy részletesen kidolgozott személyiséget
alakít, amelynek tulajdonságai, képességei
fokozatosan fejlődnek, és ezáltal egyre keményebb
kihívásokkal nézhet szembe. Ez egyrészt a szinte
végtelen változatosságot, másrészt az
igen gyakori sikerélményt biztosítja. A játékos
minden újabb játékban ugyanazt a karaktert alakítja,
így minden tárgy, tudás, tapasztalat, amit egy korábbi
alkalommal szerzett, felhasználható később
is.
A Túlélők
Földje az első levélben játszható fantasy
szerepjáték Magyarországon. A fantasy játékokat
általában társasággal, egy asztal körül
ülve játszák, vagy számítógépen.
Mi jó lehet abban, ha az ember ezt levélben csinálja?
Nos, egy ilyen levélben játszható játék
sokkal komplexebb, részletesebben kidolgozott mint egy átlagos
számítógépes játék. Minden alkalommal
egy majdnem regényszintű leírást kapsz arról,
hogy mi történt veled, többoldalas, lézernyomtatóval
készített levélben. Így ez később
sem vész el, összegyűjtheted a veled történt
kalandokat. Ezen kívül részletesen kidolgozott térképeket
kapsz a bejárt területekről és a labirintusokról.
Sokkal több lehetőséged van, mint egy lapozgatós
könyv, vagy egy átlagos számítógépes
játék esetén. Egyszerre akár több ezer
játékos játszhatja az ország minden tájáról,
összemérheted velük tudásodat, hasonló érdeklődésű
barátokat szerezhetsz. Ahhoz, hogy játszhass, nem kell időpontot
egyeztetned: bármikor játszhatsz, bárhol, a játék
nem fog elmaradni, mert valaki nem ér rá. A postásra
pedig majdnem olyan öröm lesz várni, mint amikor ajándékot
kapsz. A játék szabályait nagyon könnyű
megtanulni, ugyanis a szabályokkal fokozatosan ismerkedhetsz meg.
Az egész játék úgy van kialakítva, hogy
a lehető legtöbb lehetőséged legyen a fejlődésre,
a sikerélményre, és további fejlesztése
is a Te igényeid alapján zajlik. Minél tovább
játszol, annál több lehetőség nyílik
meg előtted, annál többféle parancsot adhatsz
ki. És a legfontosabb persze az, hogy ahhoz, hogy játszhass,
nem kell drága gépet venni.
A Túlélők Földje mintegy 300 000 négyzetmérföldnyi
területen játszódik. A sivatagokkal, hegyláncokkal,
erdőségekkel borított világban több száz
fajta egzotikus szörny, tárgy és varázslat vár
arra, hogy felfedezd. Csapdákkal és kincsekkel teli többszintes
barlangrendszerek jelentenek fantasztikus kihívást. A játékot
egy nagy számítógéprendszer vezérli,
nyilván minden részrehajlás nélkül. Természetesen
van egy Játékmester, aki a fordulókat ellenőrzi,
figyeli a nagyobb eseményeket, és állandóan
fejleszti a játékot, újabb meg újabb felfedeznivalókkal,
utasításokkal egészítve ki.
Hogyan is működik egy ilyen játék? Roppant
egyszerűen. Amikor csatlakozol a játékhoz, kézhez
kapod a számítógép által kinyomtatott
első fordulót. Ezután levélben, parancsok megadásával
elmondod, hogy mit is szeretnél az adott helyzetben csinálni.
A parancsok kiadása nagyon egyszerű, hamar meg fogod tanulni.
Mi ezt betápláljuk a számítógépbe,
és elküldjük neked a lézernyomtatóval készített
választ. Ezután Te elküldöd az újabb parancsokat,
és ez így megy tovább. Minden fordulóért,
amit elküldesz, természetesen fizetned kell, ez a forduló
ára. A játékot addig folytatod, amíg akarod.
Mivel ez egy fantasy szerepjáték, nincs végső
befejezése, addig fejlesztheted, erősítheted a karakteredet,
ameddig csak akarod, egyre keményebb kihívásokkal
szembenézve.
A játék ún. fordulókra van osztva.
Minden játékhéten egy fordulót küldhetsz
el. Egy játékhét 7 napból áll (persze
ha akarsz, léphetsz ritkábban is). Azt gondolhatnád,
hogy emiatt a játék lassú. Nos, ez nem igaz, hiszen
egy forduló egy csomó parancs kiadásából
áll, így nagyon sok dolog történik veled az egy
hét alatt. Néhány forduló után meg fogod
szokni a játék ritmusát. Ha még így
is lassúnak tartod, akkor indíthatsz egy második karaktert
is, így játékhetenként két levelet fogsz
kapni.
Javasoljuk, látogasd meg az új játékosoknak készített oldalunkat, onnan
részletesen meg fogsz tudni mindent arról, hogyan is folyik a játék.
Ghalla
világa szép és virágzó föld volt.
A boldog és békés királyságok szomszédságában
azonban ott voltak a gonosz, fekete mágiát követő
birodalmak. Ezek, bár irigyelték a "Fehér" királyok
gazdagságát, nem mertek háborút indítani,
mert a Jók oldalán állt az Ezüst Mágusok
rendje, amely félelmetes hatalommal bírt. Nem fenyegette
tehát a Namír királyságokat veszély
egészen addig, amíg a sötét varázslók
leghatalmasabbika, egy Dornodon nevű nagymester fel nem fedezte a
Zan nevű dolgot. Hogy a Zan élőlény, varázstárgy
vagy valamilyen titkos erő, nem tudhatta senki - az azonban hamarosan
kiderült, hogy milyen borzalmas dologra képes. Segítségével
a fővarázsló képes volt közvetlen csatornát
nyitni az Energiák Síkjára, oda, ahonnét minden
varázslat származik. Soha nem látott, és varázsló
által még nem irányított mennyiségű
energia áramlott így Ghallára. Dornodon és
követői pusztító erejű tűzvihar-varázslatokká
változtatták ezt, és a Namír királyságokra
bocsátották. A borzalmas energia városokat, erdőket
égetett hamuvá, az Ezüst Mágusok pedig képtelenek
voltak megállítani. A dolog órák alatt játszódott
le, és a Sötét Oldal hívei már azt hitték,
övék a győzelem, amikor rájöttek, hogy az
általuk felszabadított hatalmas erejű varázsenergiát
nem képesek uralmuk alatt tartani. A pusztító tűzoszlopok
így a Sötét Birodalmakat is elégették,
termomágikus világégést eredményezve.
Ghalla élettől megfosztott, kiégett pusztasággá
vált: az a néhány lélek, akinek valahogyan
sikerült elrejtőznie és életben maradnia, az
éhhalál küszöbén állt. Nem sok választási
lehetőségük maradt: éhesen, legyengülve,
felszerelés nélkül elindultak kelet felé, ahol
a hírek szerint valami még megmaradt Ghallából...
A hírek igaznak bizonyultak: Ghalla északkeleti csücskében,
egy félsziget, amelyet a Túlélők Földjének
kereszteltek el, valamilyen csodával határos módon
ellenállt a pusztító tűznek. Ez a civilizálatlan,
szörnyektől nyüzsgő vidék valamilyen ismeretlen
mágikus védelmet élvezett, amelyet a még mindig
tomboló tűzviharok nem voltak képesek áttörni.
Kevesen jutottak el idáig, de akiknek sikerült, megkezdték
a második harcot, a küzdelmet a természettel, az életben
maradásért...
Nos,
természetesen egyike azon keveseknek, akik túlélték
a világégést, és valahogy elküszködték
magukat a megváltást jelentő élő földig.
Egyike vagy Ghalla intelligens, két lábon járó
(azaz humanoid) teremtményeinek (a választható fajok
leírását l. később). Foglalkozásodra
nézve kalandozó és felfedező vagy: nem riadsz
vissza a küzdelemtől egy nálad akár kétszer
nagyobb szörnytől sem, ha a túlélésről
van szó. Kezdetben szinte semmid sincs, csak valamilyen fegyvered
és egy üres kulacsod - más tárgyakat már
képtelen voltál idáig elcipelni, hiszen már
magadat is alig vonszolod. A Túlélők Földje azonban
meglepetésekben gazdag, Te pedig elég kíváncsi
és kalandra éhes vagy ahhoz, hogy hamarosan felszereld magadat
minden szükségessel, és megkezdd a tapasztalatgyűjtést,
a Túlélők Földjének felfedezését...
A jelentkezéshez
csak ki kell töltened a Jelentkezési Lapot.
Itt kell feltüntetned, hogy milyen nevet adsz a kalandozónak,
akit alakítasz, milyen fajba akarsz tartozni, és hogyan akarsz
kinézni. Mi legkésőbb két héttel a jelentkezés
illetve a pénz megérkezése után betápláljuk
a számítógépbe az adataidat, és elküldjük
neked az első forduló eredményét, egy Utasítás
Lappal együtt. Ezt kitöltöd, visszaküldöd, és
már el is kezdődnek kalandjaid!
| Rövid ismertető azoknak, akik még nem játszanak a játékkal |
| Bevezető | Választható fajok |
A karaktered | Szörnyek, tárgyak stb... |
Parancsok | Egyéb | Tartalom |
Létrehozás: 2003. szeptember 13. 23:11:51 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:19 | Nyomtatási forma |
|