Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
A pillanat képe
A mágus ujja
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
A varázsláshoz sokszor nem kell más, mint hogy elmormold a varázsigéket, vannak azonban esetek, amikor szükséges az is, hogy ujjadat az ellenfél irányába tartsd. Jobb hát, ha vigyázol erre a testrészedre, nehogy valamelyik teremtmény leharapja, hiszen akkor fuccs ezeknek a varázslataidnak.
Nézz szét a galériában!
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó - 2020. augusztus 14-16.
HKK Legendás cél
Nyári akció! - 2020.07.30. - 2020.08.17.
Kérdezz-felelek 38.
53.Beholder Találkozó 2020.07.18. – Beszámoló

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje

A lista folytatása...
Lapötletek (64396)
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó - 2020. augusztus 14-16. (3)
[HKK Piac] Eladó lapok (141512)
HKK kérdés? (45226)
Zarknod visszatér VÚ kódok (80)
HKK Legendás cél (12)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

11. kiadás - lapelemzés

Két év után ismét eljött az ideje, hogy új alapkiadást köszöntsenek a HKK-játékosok, szám szerint már a tizenegyediket, melyben az újból megjelenő közönségkedvencek mellett ezúttal is lesz 30 új kártya. A lapelemzésben kicsit közelebbről is megvizsgáljuk őket és várható erejüket.

Az értékelés a megszokott 10-es skálán történt, méghozzá az alábbi szisztéma szerint:
  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretnénk minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    Következzen tehát a 30 új lap, ezúttal csak ábécé sorrend szerint haladva.

    A teknősök bölcsessége (9): Rendkívül sokoldalú lap, amely elsőre drágának tűnhet talán, de több helyre is beférhet. A legundorítóbb Korlátozás mellé lesz: a játék elején eldobva 2v1 (extrém esetben 2v0) szituációt lehet kialakítani az ellenféllel szemben, ami nagy segítség lehet a meginduláskor. De erőforrásként is nagyot tud szólni Lassan járj!-ba, egy Tleikan manapilon után akár már a második körben kitéve, ha pedig nagy a baj, akkor az asztalt is le tudja takarítani. És hogy mi a helyzet a teknősökkel? Nos, nem titok, hogy egy új vonal első képviselője ez a varázslat, ami a következő kiegészítő(k)ben fog kiteljesedni, de már most is megéri betenni a páncélosok mellé, hiszen plusz egyet dobathatunk így anti-mágiával.


    Antimágikus goblin (8): Korábban is a varázslatok rémálma volt, ez pedig most kiegészült annyival, hogy még leszedni is megtanult. Hosszú távon kötelék- vagy erőforrásigényes, de az első használatot még ő állja - nagy kérdés, hogy emiatt goblin pakli mellett be fog-e férni máshova is, hiszen a permanens leszedés és varázslatcounter közül egyik funkció sem számít mindennaposnak a deckek többségében. Az sem válik előnyére, hogy a Fairlight bölcsességét nem bírja, de azért ne nézzük le a lapot, mert ez bizony kőkeményen képes meccseket lehozni önmagában, ha olyan a matchup.

    Azbesztsörényű pegazus (7): Közepes counter egy közepes állandó képességgel kombinálva. Az amúgy se gyenge pegazus decket nem ez fogja még magasabbra emelni, de side-ból tutira nem hagynám ki így se, hiszen egy Börtön vagy egy Bilincs dolgát keményen meg tudja nehezíteni.


    Azúrfőnix (8): Érzésem szerint ez egy nagyon jó kártya lesz minden olyan tempó deckbe, ami játszik pirossal. Ezeknél a pakliknál mindig az a legfőbb félelem, hogy az ellenfél megakasztja az indulásunkat, az Azúrfőnixszel azonban szert tehetünk némi védelemre, hiszen önmagában is használható. A mostanság igen népszerű Fairlight bölcsessége ellen pedig van egy egész jó kis Halálsikolya, ami miatt nem éri meg büntetlenül leszedni.

    Bitlandi fivér (7): A terülős paklik manapság annyira nem jellemzőek a HKK-ra, úgyhogy nehéz megmondani, hol érvényesülhet majd a legjobban az amúgy kifejezetten erős Bitlandi fivér. A laphúzós extra képesség garantálja, hogy rosszul ne jöhessünk ki belőle, a legendás képessége miatt pedig lehet, érdemes lehet elgondolkodni a legendás pakli agresszívra hangolt verzióján.


    Cirkuláció (7): A drágíthatatlanság és a húzás fázis manipulálása miatt a köd pakli Bűvös erdős és Börtönös verziójába is kellemesen illeszkedik, ugyanakkor szerintem nem túl különleges a képessége ahhoz, hogy önmagában nagyot erősítsen az említett deckeken, hiszen leszedésekben eddig sem volt hiány. Az újrahasznosítás ellenben még tovább növeli ezeknek a pakliknak a rugalmasságát a kulcslapok visszatekerésével, úgyhogy nekem fura mód ez a képesség tetszik a legjobban a Cirkuláción.

    Dl'gauruk, a makacs (7): Kissé fura lap, hiszen hiába beszélünk egy repülő, 4-et ütő, életes lényről, szegényke meglehetősen sérülékeny az őrposztban, ami különös kombinációt alkot az amúgy egész jó permanens képességével. Emiatt összességében picit körülményes ezért az árért, de egy kontrollosabb és főleg asztalon maradó lapokra építő Lassan járj!-ban vagy Börtönben azért még így is szóhoz juthat szerintem.


    Elveszett kincs (7): Nehéz megítélni ezt a lapot, mert egyre kevesebb pakliba férnek be olyan kártyák, amik kizárólag laphúzásra jók. És bár 1-ért 3 lap (némi gyógyulással megtoldva) nem hangzik rosszul, ennek azért feltétele van, az áramlás ráadásul nem igazán szélesíti a használhatóságát. Gyógyulós kombó deckbe valószínűleg be fog férni, máshova viszont szerintem kevesen fogják bevállalni.

    Enkala vérmágiája (7): A lényleszedések közül manapság csak a Főnix születik és a Fürge elf szoktak beférni a paklikba, és az igazán lényeges szituációkban hiába jön ez is 0-ért, nem vagyok benne biztos, hogy univerzális kártyaként lesz létjogosultsága, hiszen a lopással csak egy testet kapunk. Ez utóbbi miatt inkább side lapként juthat szerephez, amit az életkioltó ikon is erősít, alapból valószínűleg csak gólem deckbe fog beférni - igaz, ott elég nagyot szólhat a követő drágításával.


    Fegyverkovács (7): Ködös koncepciókban a Szapora törpe (vagy maga a Bűvös erdő, ha azzal játszunk) elég jól bekapcsolja, más kérdés, hogy egyik funkciója sem tűnik azért olyan elképesztően durvának, hiába jön ingyen. Ahol viszont nagyot szólhat, az Az alvilág ura, ingyen betermelni két kört elég jó a követő szempontjából, csak ott meg a törpéket nem lesz könnyű biztosítani számára. Talán ebből is látszik, hogy nehéz megmondani, hova illeszkedik majd a legjobban az új Fegyverkovács, egy 0 manás lappal azonban mindig érdemes kísérletezni, pláne akkor, ha egy erőforrás jellegű kártyáról van szó.

    Ganüid matematikus (8): Nem vitatom, kell hozzá alapanyag, de ha kap 4-5 jelzőt, akkor már igen durva dolgokra képes, hiszen lényegében minden fontos funkciót lefed - ráadásul úgy, hogy a counterlést pluszba lehet használni a húzás vagy a leszedés mellett. Ganüid pakli mellett Molluszkban is nagyot tud szólni, az ócskaságok folyamatos cserélgetésével ugyanis bőven tudunk neki tokeneket gyártani a gyűjtőbe, így a második körben már érkezhet is tekintélyes mennyiségű matekjelzővel.


    Hendiala trükkje (7): Nem egy egetrengető kártya, de nekem nagyon tetszik, mivel lényegében három döntési szituáció van belesűrítve egyetlen lapba. A HKK mélységét pedig mégiscsak ezek a döntési helyzetek adják. Egyik opció sem inkorrekt, hiszen a kör végi két lapot már ingyen is meg lehet kapni immáron 15 éve (Börtjauk tréfája), a dobatás pedig csak minőségi lapelőnyt ad, de még így is el tudom képzeni good stuff deckekben vagy Edralian mellé.

    Kitagadott szirén (9): A Tükördimenzióban megjelent Interdimenzionális dzsinn lényegében megnyitotta az utat az 1 manába kerülő lapsemlegesítések előtt, a Kitagadott szirén pedig erre a képletre ad egy újabb megoldást. Jelen esetben nem kell további erőforrás ahhoz, hogy kikerüljük a lap hátrányát, ugyanakkor előnyt sem tudunk kovácsolni belőle, illetve kontrollálni is nehezebb ezt a képességét, úgyhogy összességében kicsit gyengébbnek érzem, mint az említett dzsinnt. Már csak azért is, mert egy 1/3-as lényt nyilván rosszabb átadni, mint 1 csontot, ha a játék legelejét nézzük, de még így is nagyon erős counter, aminek helye lesz a kontroll és a good stuff deckekben.


    Ködkatapult (8): Az előző verzió nem futott be túl nagy karriert, így viszonylag hamar eljött az ideje a felújításnak. A lap pedig igencsak tetszetős, főleg a Bűvös erdős verzióba, miután körönkénti manabukatással és dobatással hátráltatja az ellenfelet, ezek pedig (főleg előbbi) esszenciális dolgok ebben a drágított környezetben. A Ködkatapult igazi használhatóságát az adja, hogy zanszilánkért jön, így a Ködmangóból pottyanó csontokat remekül be lehet fektetni ide. Ha pedig kiürült, akkor egy A köd gyermeke formájában termel tovább előnyt.

    Ködlicérc (8): Egy kis erősítés itt, egy kis olcsóbbítás ott, és már meg is van a köd deck legújabb motorja? Látatlanban nyilván merész lenne ezt így kijelenteni, de az új Ködlidérc láttán biztos, hogy minden ködrajongó szájában összefut a nyál - a zanszilánk költség és a 0-ra olcsóbbítás miatt a Bűvös erdős verzióban lesz igazán jó.


    Ködlovas (8): Az egyik kedvenc lapom az újak közül. A legnyilvánvalóbb kombó vele a Ködóriás, amivel több, mint baráti lesz, de az extrém ötleteket kedvelők akár OTK-paklit is építhetnek rá egy rég elfeledett követővel kombinálva. Nekem azonban nem ezek miatt tetszik, hanem azért, mert minimális szinergia biztosításával beilleszthető szinte bárhova, ahova jól illeszkednek az ilyen jellegű kártyák - korlátozó szabálylapok mellett például óriásit fordíthat a mérkőzés menetén.

    Lángoló düh (8): Az 1 manás, varázslat alapú lapcounterekből már igen sokféle variáció megjelent, ettől függetlenül nem mondhatjuk, hogy nincs fantázia a Lángoló dühben. Nagy előnye, hogy el tudjuk húzni, ha épp haszontalan, ami mindig óriási plusz egy counter esetében, ráadásul ha nagy a baj, akár 0-ért is jöhet - ez utóbbi képesség akkor értékelődhet fel különösen, ha játszunk Szikra termelésekkel, hiszen azokat nyugodt szívvel tudjuk elhajigálni neki.


    Leira szelencéje (9): Minimális költség, a lapot is visszakapjuk, onnantól pedig már színtiszta előny. Nagyon kevés olyan pakli van, amelyik nem játszik olyan lapokkal, amiket nem éri meg kétszer kisütni, ráadásul ha egy drágább képességet duplázunk be (pl. Szárnyaló tolvaj), az egyenesen meccseldöntő tud lenni. Nem vitatom, egy kicsit köré kell építeni a decket, hogy igazán kiaknázhassuk a benne lévő potenciált, ugyanakkor úgy gondolom, ez egy olyan lap, amelyiknél megéri.

    Mennyei áldás (7): Az életkioltó ikon jelentősége az életes lények visszaszorulásával per pillanat nem túlságosan nagy, de ez bármikor megváltozhat, és akkor a Mennyei áldás is komolyabb szerephez juthat - addig marad inkább egy erős side lap. A +1 zanszilánkért komoly előnyökkel rendelkező A nagytanács ítélete ma már kevés helyre fér csak be alapból, így egyelőre ez a leszedés sem lesz több olcsóbb, egyszerűbb alternatívánál. Ugyanakkor van rajta egy altípus, ami felfogható egy kis teasernek is...


    Minotaurusz naturalista (8): Körönként két lap? Ilyet se látni minden nap. Ennek persze van egy komoly feltétele, amit nem könnyű teljesíteni, de mivel legalább 1-et önmagában tud húzatni, ezért bőven megéri agyalni rajta. Az újjászületés könyve például eléggé adja magát, de ha Harangmester és további ÉP-áldozós lapok mellé tesszük, akkor igencsak meg tud szaladni ez a minotaurusz pajtás.

    Motyogó kínzómester (7): Egy sokadik variáció az 1-ért jövő, minden körünkben lapelőnyt termelő lényekre. Maximum kiegészítő lap lesz a deckekben, annak viszont alapvetően rendben van, de bizonyára sem a motyogó, sem pedig a Korlátozás pakli nem emiatt a kártya miatt fog visszakerülni a metatérképre.


    Orgling varázsló (8): Egy reakciósemlegesítésbe kicsit necces ma már beletenni 1 manát, az Orgling varázsló kedvéért azonban lehet, hogy sokan kivételt tesznek majd, hiszen nagyon komoly problémákat tud okozni, ha asztalt ér. "Üresben" ritkán éri majd meg kitenni, hiszen a laphúzást csak az ellenfél körében tudjuk aktiválni, ugyanakkor ha countereltünk vele, akkor nagyon gyorsan meg kell oldania az ellenfélnek, hiszen lap- és permanens ÉP-előnyt generál.

    Sárkányfőnix (10): Megérkezett a Tűztomboló legfőbb játszópajtása? A két kapcsolódó epikus követő mellett ez a játék talán legerősebb countere lesz, hiszen 1 zanszilánkért megfoghatunk vele bármit, hogy aztán hosszú távon még egy lapelőnyt is kinyerjünk belőle. De good stuff lapként is meglesz a helye rengeteg deckben, mert 1 zanszilánkot azért nem nehéz összekotorni az 1 mana mellé, cserébe pedig az ellenfél jóval nehezebben tud rá visszacounterelni (mivel nem minden viszi), így támadó counterként nagyon bosszantó lehet majd.


    Trükkmester (8): Meglehetősen kettős érzéseim vannak az előző évtized közepén óriási spoilernek számító Trükkmester új verziója kapcsán, 2-ért ugyanis szerintem sehova nem fog beférni, olcsóbbítással kombinálva ellenben iszonyatosan kellemetlen lény lesz. Azok a paklik viszont, amik szóba kerülhetnek (A kalandozók védőszentje, Törpe-gnóm Glion, A hét törzs főnöke), jelenleg nem igazán tombolnak, így a játékosok kísérletező kedvén is sok fog múlni, de szerintem érdemes lesz elgondolkodni miatta az említett deckeken.

    Tűzmadár (8): Egy erőforrás után önmagában le tudja zárni a meccset, hiszen ahogy az előző verzió, úgy ez is tudja önmagát keresni. A halálsikoly és a jelenés miatt meglehetősen körülményes optimálisan megoldani, jellegéből adódóan pedig rengeteg helyre beférhet, a főnix decktől kezdve a Lassan járj!-on át egészen a Zarknod börtönéig. Érdemes lesz tehát próbálkozni vele, mert a lap maximális potenciálja érzésem szerint igencsak magas.


    Védelmező motyogó (7): Az egyik dobat, a másik húzat - jól kiegészítik egymást ezek az új motyogó srácok, még ha nem is különösebben izgalmasak. A kettő közül mindenképpen ezt érzem jobbnak, leginkább azért, mert leszedni és altatni is tud, illetve az a háló sem elhanyagolható róla, de összeségében nem érzem annyival jobbnak a védelmezőt, hogy több pontot adjak rá, mint a kínzómesterre, mert ez sem nyit új dimenziókat a koncepció számára.

    Végtelen formázás (8): Az elemek illúziója után Leah kap még egy igen erős víziót. Ez ugyan 1-gyel drágább, cserébe viszont a képességei is jobbak (kivéve talán a játék legelejét), hiszen húzás helyett visszavenni tud, a kisebb lényeket is kezeli, de egy jókor bekért Animált csontvázzal akár még nyerni is lehet vele. A legfőbb ereje pedig a köd ikon természetesen, épp mint régen, hiszen így tulajdonképpen már az elködözésekor csinál egy lapelőnyt azzal, hogy egy hasznos lapot ad a gyűjtőnkbe. A börtönös verzió emiatt nagyon-nagyon szeretni fogja.


    Viharszarv (9): A Xenó báb remekül bizonyította, hogy az előre counterlés igenis tud erős effekt lenni, a Viharszarvra pedig hasonlóan szép karrier vár. Az első countert ugyebár önmagában beadja, de a későbbi aktiválásokat sem túl nehéz megoldani: legrosszabb esetben ütünk valamivel, de egy Villámhorgony vagy egy Fluxusgenerátor mellett ellőtt Szikra is megteszi. Az amúgy sem gyenge villám szinergiák még tovább erősödnek általa.

    Womath csordavezér (7): Kell még idő ahhoz, hogy a womath népség igazán összeálljon, mert kevesen vannak egyelőre. De lassacskán azért bővül az a csorda, és ha eljutunk odáig, hogy ez a lap megbízhatóan 2-ért (vagy akár még olcsóbban) jöhessen, akkor garantáltan asztalt fog érni, hiszen 2 lapot húzni azonnal, nehezen counterelhetően és egy méretes testtel azért nem rossz biznisz. Nyugalom, hamarosan összeáll a kép!


    Zarknod teremtése (9): Ha belesűrítjük a Drakolder lárva képességét ebbe a varázslatba, akkor az jön ki végeredményként, hogy ez tulajdonképpen egy variáció a Móka és kacagásra. Ez "csak" ősmágiás, az első körben nem ad akkora előnyt, illetve csontot sem tud termelni, az újrahasznosítás ugyanakkor nagyon hasznos tud lenni rajta, illetve az aktívan kapott lény is növeli a lap sokoldalúságát. Szerintem összességében egy hajszállal marad csak el az említett Rhatt laptól, ami a játék egyik legjobb erőforrása, emiatt ezt is biztosan fogjuk látni.

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2020. július 17. 09:46:42Utolsó frissítés: 2020. július 17. 10:17:14 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2020
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.