5. forduló, 88. forduló, Itried D' Maskee összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. febr. 7. 4h:14'
EZ A 64. JÁTÉKHETED, 30. FORDULÓD
65. játékheted kezdete: febr. 14.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló 10 zsetonba került.
E-mail!
KALANDOZÓ: #4439
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 13

ITRIED D' MASKEE KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [86,-7] koordinátán.
A krónikából levont következtetések révén nem csinálsz hiábavaló tevékenységeket (+25 tvp ).
Három gnóm közelít hozzád. A vezetőjük közli, hogy a szürke mágus, szolgálataid fejében benevezett a kerületi nyunyónyűvő bajnokságba, ha tetszik, ha nem. Értetlenkedésedet látva, elmagyarázza a sport alapjait. Egy új képesség távlatai nyílnak meg előtted. [nyunyónyűvés: 1. szint.] A verseny egy hatalmas stadionban zajlik. Fura, hogy a lelátókon csak gnómok ülnek. Akkor szörnyedsz el, amikor előgörgetnek egy hatalmas, mintegy négy méteres nyunyót! Nyűni kezded, de nagyon nehezen megy. A közönség őrjöngve, tombolva biztat (+1 önbizalom). Oldalt pillantva látod, hogy ellenfeled, egy hatalmas troll, már majdnem végzett a saját nyunyójával. Hamarosan egyértelművé válik, hogy vereséget szenvedtél. A rendezők egy százfogú tátott szájához kísérnek, és pironkodva közlik, hogy sajnos ez a vesztes sorsa. Kétségbeesetten próbálsz ordítani...
Guvadt szemekkel térsz magadhoz az álomból. Megrázod magad: minden oké, sehol a stadion, sehol a százfogú. Legalább arra emlékeznél, hogy mi is volt az a nyunyó...
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+78 életerő.)

v 1 7 elmormolod az 1. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Az utolsó szavakra megtelsz energiával. Egy végső mozdulattal előhívod a vámpirizáció varázslatot! Ellenfeled közelharcban elfüstölő életenergiájának egy részét fel tudod fogni. [-8 varázspont.] Valami egészen új dolgot tanultál, egy új képességet szereztél (teológia: 1. szint). (ld. enc.) [5 pontot használtál fel, van még 196.]

m 3 mozogsz délkeletre
[87,-6] Dombos terepre érkeztél. Az óriási vonulatokból álló Szürke hegyek nyugati lábaihoz értél. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy trappoló dinymák. Nem tetszik a szörny képe. Úgy döntesz, kiplasztikázod egy kicsit.

Megveted a lábad, és a parittyával ellenfeledre lősz. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a trappoló dinymák testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) A lény tintát köp rád! Szerencsére féreugrottál. Meglengetve a bronzhegyű lándzsát a másikra ugrasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a trappoló dinymák testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a trappoló dinymák fekete testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Rúgásokat kapsz a kezedre és a lábadra. (4 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Húsodat át- meg átjárja a trappoló dinymák szarva. (2 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával nagy lendületet véve kegyetlenül megszúrod a trappoló dinymák bal vállát. (1 támadással 25 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a trappoló dinymák testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A trappoló dinymák szinte eltipor támadásaival! (4 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák sorozatos szúrás-támadásai egyre hátrébb szorítanak. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 506 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 99, sebződés: 24, gyógyulás: 11, összesen: -13 ÉP}

Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy teljesen lerombolt oltárt. Egy kisebb csoportosulást pillantasz meg. Hét törpe és egy alakváltó herceg álldogál egy üvegkoporsó mellett. Mindnyájan könnyeznek, mintha gyászolnának. A koporsóban egy gyönyörűséges ember nő fekszik. Nyilvánvalóan halott. Ha segíteni akarsz, 24 TVP-t kell elköltened (45. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy satnya hangyauborka-bokrot találsz. Van rajta néhány érett gumó. (+1 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 186.]

kt 19 40 elkészíted a 19. tárgyat (40 darabot)
Begyűjtöttél 40 kerek követ. [40 pontot használtál fel, van még 146.]

m 1 1 mozogsz északkeletre, északkeletre
[88,-7] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. A feléd közeledő gyilkos tetű mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával több döféssel felnyársalod a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a gyilkos tetű testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A gyilkos tetű feléd sújt csáprágóival, de mellé! A gyilkos tetű összecsuklik, majd megpróbál feltápászkodni, de végleg elhagyja az ereje, és elterül. Megölted.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 315 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 66, sebződés: 0, gyógyulás: 7, összesen: +7 ÉP}

Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [89,-8] Még mindig dombos terepen vagy. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Már gyerekkorodban sem ijedtél meg, ha egy gyilkos tetű közeledett feléd. Most sem aggódsz különösebben. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Párszor kipécézted a gyilkos tetű testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Meglengetve a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a gyilkos tetű kitinpáncélját. (2 támadással 42 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a gyilkos tetű szőrös potrohát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Csáprágójával a gyilkos tetű megsebzi a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a gyilkos tetű száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 315 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 lőfegyver). Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 62, sebződés: 4, gyógyulás: 7, összesen: +3 ÉP}

Látsz egy oltárt. Sheran hívői építették. [20 pontot használtál fel, van még 126.]

m 3 3 mozogsz délkeletre, délkeletre
[90,-7] Vált a terep, ahogy egyre többet mászol felfelé. Ez már magashegység. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Hmm, csak egy vadtroll. Ettől nincs semmi félnivalód. Mivel meglepni nem sikerült, ezért gondolkodás nélkül neked ront a szörny. Persze te sem maradsz tétlen.

Mielőtt ellenfeled a közeledbe érhetne, megcélzod a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a vadtroll testét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Vad csatakiáltással, felemelve a bronzhegyű lándzsát a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a vadtroll ragyás bőrét. (2 támadással 29 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+3 életerő). Orgyilkos tőrrel teljesen átdöföd a vadtroll jobb lábát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A vadtroll csapásokat oszt a bal karodra karmaival. (2 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A vadtroll megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A troll teste fényleni, majd baljóslatúan pulzálni kezd. A következő pillanatban darabokra robban (-7 életpont)! Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 236 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 53, sebződés: 12, gyógyulás: 5, összesen: -7 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy pillanatig bambán bámuljátok egymást egy mucugróval, aztán gyorsan elkapod, mielőtt alámerülhetne a pocsolyában. (+1 kaja.) A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Egy szikla mögé rejtőzöl. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy proteinsólyom. (ld. enc.) Hamarosan elmúlik a veszély. Megnyugodva ugrasz elő.

Bekapsz pár falatot. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [91,-6] Fellélegzel, lazíthatsz egy kicsit. A hegységnek vége, dombok közt vagy. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Megörülsz, amikor rájössz, hogy egy trappoló dinymák került az utadba. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

A parittyával ellenfeledre célzol és lősz. Elrepül 2 kerek kő. Megsoroztad a trappoló dinymák fejét. (2 támadással 11 életpontot sebezve.) Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Szerencsére féreugrottál. Marokra fogva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre ugrasz. Bronzhegyű lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a trappoló dinymák testét. (2 támadással 45 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Orgyilkos tőrrel megdöföd a trappoló dinymák testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (4 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Néhány döfést kapsz a jobb karodba. (2 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a trappoló dinymák száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 506 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 67, sebződés: 11, gyógyulás: 7, összesen: -4 ÉP}

Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. [20 pontot használtál fel, van még 106.]

m 3 mozogsz délkeletre
[92,-5] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Fairlight rúnaköve. Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba).
(Vándorcirkusz:) Először egy maga elé mormogó atlétaruhás fickó halad el melletted, majd egy kölyökképű árnymanó kezében lufival.
- Közel a cirkusz - gondolod, és sietősebbre fogod lépteid, hogy hamarosan meg is pillanthasd a különös sátoregyüttest. A jegyszedő törpe azonnal kiszúr, és eléd siet. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Ráismersz a lényre. Egy megsebesített karmos tankány. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. (ld. enc.) Ha a szörny harcolni akar, ám legyen. Majd megmutatod neki.

A közelharc előtt még megeresztesz a parittyával néhány lövedéket. Elrepül 2 kerek kő. Többször meglövöd a karmos tankány bal oldalát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Megmarkolva a bronzhegyű lándzsát ellenfeledre rohansz. Bronzhegyű lándzsával jól megszurkálod a karmos tankány kitinpáncélját. (2 támadással 17 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Orgyilkos tőrrel megbököd a karmos tankány kitinpáncélját. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+1 életerő). A karmos tankány szarvai apró sebet okoznak a bal lábadon. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny több karmával is a lábadra csap. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A karmos tankány összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 tankány karmot. (ld. enc.) Messze hajítod a vacak kis törpemammut trófeát, és kimetszel magadnak egy megfelelő karmos tankány trófeát. 443 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 34, sebződés: 16, gyógyulás: 3, összesen: -13 ÉP}

Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Egy ork sámán közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Ellenfeled varázstudó! Elmond magára egy számodra ismeretlen védekező varázslatot. Ellenfeled támadó varázslatot alkalmaz: lángcsóva varázslatot lő rád. 6 életpontot vesztettél. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. Néhány helyen eltalálod az ork sámán tömzsi testét. (2 támadással 12 életpontot sebezve.) Elszántan a másikra rontasz. Bronzhegyű lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod az ork sámán testét. (2 támadással 39 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+4 életerő). Orgyilkos tőrrel megdöföd az ork sámán jobb lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot ereszt meg irányodba ellenfeled. 19 életpontot vesztettél. Az ork sámán szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. 531 tapasztalati pontot kaptál. Megújítod a vámpirizáció varázslatot. [-8 varázspont.]
{Csatastatisztika; sebzés: 65, sebződés: 25, gyógyulás: 6, összesen: -19 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 96.]

m 3 mozogsz délkeletre
[93,-4] A síkság itt véget ér, és egy ritka erdő kezdődik.

Utad során felfedezel egy kék orchideacserjét. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Egy bokrot találsz, tele félig érett egressel. (+1 kaja.) Korgó gyomrodra hallgatva, megállsz enni. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Friss elf nyomok vezetnek keletre. [10 pontot használtál fel, van még 86.]

m 2 mozogsz keletre
[94,-4] Az erdőt síkság váltja fel. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad előtt egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Elenios rúnaköve. Egy Baar-ork lány szalad oda hozzád, és sírva meséli, hogy elvesztette az egyik bakkura csizmáját. Leesett a lábáról, és nem is vette észre. Biztosan a környéken veszett el. 18 TVP és legalább kettes felderítés kell ahhoz, hogy segíthess neki (36. jellempróba). Felfedeztél egy álomvirágot. Épp virágzik! Begyűjtesz 1 álomport. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Felismered a közeledőt. Csak egy sóhajtó dorony. Nem jelenthet különösebb problémát. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a parittyával. Elrepül 2 kerek kő. A lény nagy levegőt vesz, és félrefújja lövedéket. Elszántan a másikra támadsz. Bronzhegyű lándzsával tökéletesen perforálod a sóhajtó dorony jobb első lábát. (2 támadással 41 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+5 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A sóhajtó dorony fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Bronzhegyű lándzsával jól megszúrod a sóhajtó dorony jobb hátsó lábát. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). Orgyilkos tőrrel eltalálod a sóhajtó dorony testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) Vámpirizálsz (+2 életerő). A sóhajtó dorony fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A sóhajtó dorony még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva 3 csepp spirituszt, szereztél 1 dorony tüdőt. (ld. enc.) 498 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 szúrófegyver). Elmúlt a vámpirizáció hatása.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 18, gyógyulás: 11, összesen: -7 ÉP}

Egy bokorban egy fészekbe rejtve, jókora, lila pettyes tojásokat találsz. Ebből lesz a rántotta! (+2 kaja.) [10 pontot használtál fel, van még 76.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 1 40 fejleszted az 1. tulajdonságodat 40 pontért
Találsz egy hatalmas sziklát, és nyomban nekilátsz, hogy erősíts: mellmagasságig, majd a fejed fölé emeled a nehéz súlyt! Már csak egész keveset kell gyakorolnod, hogy az erőd érezhetően megnövekedjen. [Még 20 TVP-t kell elköltened.] Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [40 pontot használtál fel, van még 36.]

tf 1 6 fejleszted az 1. tulajdonságodat 6 pontért
Nekilátsz, hogy tested minden porcikáját megmozgató gyakorlatokat végezzél. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az erőd komolyan megnőjön. [Még 14 TVP-t kell elköltened.] [6 pontot használtál fel, van még 30.]
Vizet kortyolsz a vizestömlőből. Még egyszer végiggondolva a nap eseményeit, táborozásra alkalmas helyet keresel. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. Karaktered megállíthatatlanul fejlődik, a tapasztalatoknak köszönhetően. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól hadviselt harcos helyett kemény kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +7 max. varázspont, +4 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 169 pontot. A következő körben tehát 199 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


TEOLÓGIA
Annak meghatározásában, hogy egy isten által adott varázslatot a papja milyen jól tud elmondani, mennyit gyógyít, mennyit sebez, mennyi varázspontot nyer vissza a kör elején, döntően függ attól, hogy az isten mennyire kedveli azt a szolgáját. Az istennek tetsző cselekedetek közelebb vihetnek a hatalomhoz, míg a vallással ellentétesek (pl. gonosz isten követője jóságpontot kap), eltávolíthatnak tőle. Azt, hogy mennyire kedvel az istened, a rangodból tudhatod. Kezdetben egyszerű KÖVETŐ vagy, amint az a Karakterlapodról le is olvashatod. Hosszú munkával léphetsz előre a ranglétrán az egyre magasabb fokozatba - a követő után a hűséges követő, azután pedig a ministráns következik. A varázslat erejébe azonban még két egyéb faktor is szerepet játszhat. Az egyik az, hogy milyen erős a Te hited, mennyire vagy tapasztalt a papi mágia megidézésében. Ez a szakértelem a teológia, minél több papi varázslatot mondtál már el, annál magasabb. A teológia szinted jelentősége kb. egyharmada a rangodénak. A másik faktor a gonosz és jó papoknál van meg, náluk ugyanis szerepet játszanak még jellempontjaik is (amely a jellem után, zárójelben szerepel a karakterlapon). Példa: egy Leah-követő 4-es teológiával és kb. 30 jellemponttal már olyan erős varázslatokat tud lőni, mint egy Leah-ministráns 1-es teológiával és 5 jellemponttal. [Megjegyzés: ez a leírás csak egy hozzávetőleges segítség annak megértéséhez, hogy milyen faktorok befolyásolják a varázslás pontos erősségét. A pontos képletet ne kérd a játékvezetőtől, mert nem fogja tudni megadni.]
Megjegyzés: 250-es szakértelem felett minden 25 teológia számít egy szintnek a papi erősséged szempontjából.

PROTEINSÓLYOM (771. SZÖRNY)
Néha, mikor kapaszkodsz fel a magashegységekben, egy zöld villanást látsz csak, ahogy valami elsuhan a magasban. Ha szerencséd van a lény nem vesz észre és folytathatod az utadat rendületlenül. Ám, ha a proteinsólyom fészke felé veszed az irányt, kíméletlenül lecsap rád! Hegyes csőrével pillanatok alatt szivacsot csinál a fejedből, már ami a lyukakat illeti. Varázslatokat használni esztelenség ellene, mivel lénye taszítja a mágikus energiákat. Azt mondják, a proteinsólyom tojásából remek rántottát lehet készíteni, combja megfűszerezve pedig mennyei étek, bár Te senkivel nem találkoztál még, aki eljutott volna a fészkéig, vagy sikerrel elejtett volna egy proteinsólymot. A szerencsésebbek megúszták némi koponyasérüléssel és örök életükre gurgulázó rongybabákká váltak az agykárosodás miatt, míg a kevésbé szerencsések párszáz méter zuhanás után szétloccsantak egy nagyobb kődarabon a proteinsólyom támadása után. D.E.M. nélkül ez egész kellemetlen tud lenni.

KARMOS TANKÁNY (137. SZÖRNY)
A karmos tankány majdnem másfél méter magas, orrszarvú bogárra emlékeztető szörny. Páncélzata valamilyen kemény, szürke kitin, ütőfegyveren kívül szinte semmivel sem lehet áthatolni rajta. Egyik nagy különbség (a méreten kívül) az orrszarvú bogárhoz képest, hogy nemcsak szarvát tudja támadásra használni, hanem borzasztóan hegyes és kemény karmait is.

TANKÁNY KAROM (237. TÁRGY)
Amikor kimetszed a karmos tankány karmait, érdekes ötleted támad. Kivájod a húst a karmos kezek belsejéből, kiszárítod, és látod, hogy pont belefér a kezed. Néhány próbát teszel - igen, egész jól tudsz vele fogni! Bár mászni nem bírnál benne, harcolni, fegyvert fogni azonban igen. A KF 237 paranccsal veheted fel, és amíg rajtad van, eggyel jobb a védettséged. Ezenkívül ökölharcban lesz +5 sebzésed minden egyes támadásra.

DORONY TÜDŐ (212. TÁRGY)
Három csepp spiritusz felhasználásával kinyerheted és tartósíthatod a dorony különösen erős tüdejét. Majd csak jó lesz valamire.

KARAKTERLAP

Itried D' Maskee, egy hosszú aranyhajú, zöld szemű elf nő vagy. A bőröd kreolszínű. Leah híve vagy. Ez a 30. fordulód.

Erő: 13 (21) Szint: 12 Merészség: 5/5 Magasság: 139 cm
IQ: 16 (24) Támadás: 29 Agresszió: 5 Testsúly: 48 kg
Ügyesség: 17 (25) Védekezés: 13 Menekülés: 30 % Életkor: 147/147 év
Egészség: 12 (20) Életpont: 322/293 Jellem: gonosz (10) Tul. pont: 16
Szerencse: 11 (19) Varázspont: 221/157 Pénz: 50 arany Kép. pont: 11
Eddig összesen 117 szörnyet (8 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3 350 TP-t kaptál. Jelenleg 27 382 TP-d van. A következő szinthez még 5 618 TP szükséges. Trófeáid: karmos tankány, trikornis, Quirov.

HARCI ISMERETEK
szúrófegyverek: 11 (+1) ütőfegyverek: 2 lőfegyverek: 10 (+1)

94,106 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 99

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 1440 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 9 2. nyomkövetés: 9 3. csapdakészítés: 1
4. gyógyítás: 4 5. teológia: 1 (+1) 6. vadászat: 7

FELTÉTELES PARANCSOK (még 50 lehet)
maradék TVP-dből az erő (1) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 1, max: 50)
kőevő (#62)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
familiáris idézése (#159, 40 VP, 20 TVP)
Papi varázslataid
vámpirizáció (#1, 8 VP, 5 TVP) hősi babérok (#263, 500 VP, 50 TVP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
feltámadás (#168)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Hozz egy deus ex machinát és áldozd fel.
2.) Pusztíts el egy smirglibokrot.
3.) Ölj meg egy színes dözmöngöt.

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
cseréptetős torony (549): többek közt 195. tárgyat kell leadnod. sötét kastplom (566): többek közt 198. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
41.

Összsúly: 52.36 kg Megterheltség: 46%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 102 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
3 spiritusz (#170) 4 víz (#27)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 álompor (#396) 1 dorony tüdő (#212) 2 kaja (#2)
24 kerek kő (#19) 1 tankány karom (#237)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95
-9
-8
-7
-6
-5
-4
-3
(87,-6) trappoló dinymák (#118), oltár, 45. jellempróba
(88,-7) gyilkos tetű (#116)
(89,-8) gyilkos tetű (#116), Sheran oltár
(90,-7) vadtrollok (#70), proteinsólyom (#771)
(91,-6) trappoló dinymák (#118)
(92,-5) Fairlight rúnaköve, 35. jellempróba, karmos tankány (#137), ork sámán (#345)
(93,-4) kék orchideacserje (#67, belőle készíthető: #68)
(94,-4) Elenios rúnaköve, 36. jellempróba, álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), sóhajtó dorony (#112)

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Itried D' Maskee 30. fordulója

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) drótszőrű pincsi (#22) grákó denevér (#25)
királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28) surranó kígyó (#30) sünmedve (#33)
gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) hamupók (#40) óriás patkány (#42) tigroszlán (#43)
technokolin (#50) bakkura (#52) bo-skorpió (#54) rőtmanó (#55) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) kőevő (#62) húsevő magszim (#67)
evaporőr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71) garokk (#73) gitonga (#76)
zoloboo (#77) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84)
sörényes ubuk (#89) alpesi tehén (#91) púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) piromenyét (#99)
szőrös pók (#100) sullár (#101) uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104)
vadász varkaudar (#108) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111) sóhajtó dorony (#112) süvítő rája (#113)
vérszomjas csüldő (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetű (#116) mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118)
emberevő (#119) tetemember (#123) manifesztátor (#124) útonálló (#130) orgyilkos (#131)
karmos tankány (#137) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szőrlajhár (#141) vadászkutya (#143)
arató csattanat (#144) kardfogú fülemüle (#146) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) pszi elementál (#221)
ork sámán (#345) khór darázs (#348) északi aurach (#350) halálmadár (#351) bíbor szulfagor (#358)
földsárkány (#359) ryuku gárdista (#360) csontlepke (#746) csodabogár (#755) alattomos manó (#756)
proteinsólyom (#771) Quirov (#975)

Tárgyak

kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5) kőkés (#6)
kőhegyű lándzsa (#7) szöges bunkó (#8) dárda (#10) csontkés (#11) csontszurony (#12)
kőkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) vadász tatu bőr (#15) bordacsont (#16) szögletes kő (#17)
parittya (#18) kerek kő (#19) mérgezett tüske (#23) víz (#27) ököl (#28)
smirglilevél (#29) smirglibokor (#31) lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszőr (#37) gumifa (#38) grákóbőr (#41) tükör (#43)
krómkaktusz (#46) kígyóbőr kesztyű (#49) arany (#50) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) szöges páncél (#65) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68)
szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rát-fa (#77) mászókarom (#78) korongfa (#79)
lapkorong (#80) olvasztókemence (#86) bronzhegyű lándzsa (#87) mély kút (#93) bakkura bőr (#95)
bakkura csizma (#96) fekete gyöngy (#99) magszim bél (#103) evaporőr háj (#105) fabontó (#106)
rövid íj (#107) nyílvessző (#108) vapár cserje (#109) vapár ág (#110) madártoll (#112)
xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115) móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118)
púderkő (#119) rókafarok (#124) ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133)
gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135) rúnakő (#136) koponya szimbólum (#139) oltár (#146)
mocsári penke (#148) grok-képződmény (#149) pirkit (#153) vaskohó (#155) világítótorony (#156)
sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) spiritusz (#170) nekrofun (#173) márványtorony (#175)
obszidián függő (#195) trikornis szarv (#198) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) dorony tüdő (#212)
orgyilkos tőr (#225) acélpengőke (#231) lajhár csont (#236) tankány karom (#237) lant (#238)
tüskecsapda (#242) bumeráng (#249) huhogó bibe (#332) phua-kúp (#372) fény szentélye (#376)
szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) barátság szent tüze (#484) Arénagödör (#497)
Chara-din monolitja (#534) sámán erszény (#650) aurach fog (#657) Morgan kristálya (#659) művészi porolit (#720)
örökkéval.gyémántja (#1065) csodák kútja (#1096) tündöklő szobor (#1587) krónika (#1725) Beholder csapda (#2107)
leviatán hólyag (#2182) asztrális vortex (#2324) mind. holdköve (#2469) argum szörnymágnes (#2503)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
ÁL    tárgy1      tárgy2      tárgy3           20  áldozat bemutatása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
CIR   [beállítás]                               -  vándorcirkusz látogatása  
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
EA    mit         darab                         -  eladás boltban
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FF    1.fegyver   2.fegyver   3.fegyver         -  feltételes fegyverváltás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FKT   tárgy       darab       [1]               ?  feltételes készítés
FKU   TVP                                     TVP  feltételes kutatás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IM                                             30  imádkozás oltárnál
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KÖTB  K.Tudat                                   -  Közös Tudatba belépés
KÖTL  létszám     vezető                        -  Közös Tudat létrehozása
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
LOT   1.tipp      2.tipp      3.tipp            -  lottózás (10 arany)
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
RM    fegyver     mit         TVP             TVP  növény/épület rombolása
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TIM   TVP                                     TVP  titkosírás megfejtése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
V     varázslat   [param1]    [param2]       5(?)  varázslás
VE    mit         darab                         -  vásárlás boltban
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra
VTN   varázslat   [varázsl]   [varázsl]        35  var. tanulása mestertől
ZIP   mit         TVP                         TVP  rombolás nemes céllal

Üzenet küldése a karakternek