102. forduló, Thoooord összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2020. nov. 12. 21h:05'
EZ A 10. FORDULÓD
EZ A 10. FORDULÓD
INGYENES KIPRÓBÁLÁS!
(Az első 10 forduló ingyenes!)

THOOOORD KALANDJAI


Néhány óra telt el azóta, hogy letáboroztál a [26,-6] koordinátán. Egy labirintusban vagy, az 1. szinten/térképen, az 1. pontnál. Természetes, hogy eközben nem történt semmi.
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+19 életerő.)

vi 3 5 30 viselkedésed: 3 5 30
Mostantól elővigyázatos vagy, legfeljebb a nálad jóval gyengébb szörnyeket támadod meg. Merészségi szinted ettől kezdve 3. Csak az azonos jelleműekkel vagy barátságos. A szörnyeket és az ellentétes jelleműeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 5. Ha életerőd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 150.]

lm 3 3 1 mozogsz 3 3 1
A folyosó balra kanyarodik, és kisebb teremmé szélesedik ki. [2. PONT] Hirtelen egy manót veszel észre magad előtt. (ld. enc.) Fegyvere egy kőkés. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Elszántan a másikra rontasz. Bunkósbottal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a manó jobb oldalát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a manó jobb lábát. (1 támadással 3 életpontot sebezve.) Előrehajolva csap a manó, de Te könnyedén hárítasz, csak egy apró karcolást kapsz. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 10 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 14, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Átkutatod a szörnyet. Találsz nála 1 kőkést. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
Bátran haladsz tovább. Egy régi, rozsdás ajtó! Lenyomod a kilincset: Szerencsére nyitva van. Az ajtó mögött egy kis szoba van, a manó fészkével. A sarokban kupacban hevernek a lerágott csontok, és egy kibelezett lila brekk. [3. PONT] A fal mellett találsz egy kisebb faládikót. Nincs bezárva: óvatosan kinyitod. Megnézed, hogy mi a zsákmány: 5 deus ex machina (ld. enc.) Nagyon vigyázol rá. (ld. enc.). Gyorsan kiüríted a ládát. Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
Egyhelyben toporogsz.
A folyosó balra kanyarodik, és kisebb teremmé szélesedik ki. [2. PONT] Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
Visszaérkeztél a manófészek kijáratához. Kipréseled magad a nyíláson. Végre egy kis szabad levegő! Gyorsan ellátod a sebeidet: +0 életerő.
[20 pontot használtál fel, van még 130.]

m 3 2 mozogsz délkeletre, keletre
[27,-5] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A fű zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtető szörnyet. Felismered a közeledőt. Csak egy bo-skorpió. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Úgy tűnik, ma Te vagy a főfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyőzni, jöhetnek a fegyverek.

Meglengetve a bunkósbotot a másikra támadsz. Bunkósbottal többször kegyetlenül megütöd a bo-skorpió testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a bo-skorpió testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szörny belemar a jobb térdedbe. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával a kezedre csap. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Magad mögé lököd a pitiáner gorombilla trófeát, és kiszedsz egy bo-skorpió trófeát. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 26, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Találsz egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Alaposan körülnézel a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [28,-5] A síkság "meggyűrődik", dombos vidékre vált. Utad során felfedezel egy krómkaktuszt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy tazunkaróka. (ld. enc.) Az ellenséges teremtmény a földbe akar döngölni. Nem hagyod magad.

Elszántan a másikra ugrasz. Bunkósbottal halálos csapásokat osztva péppé vered a tazunkaróka nyakát. (2 támadással 23 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megütöd a tazunkaróka testét. (1 támadással 2 életpontot sebezve.) A tazunkaróka a bal karodba mélyeszti hegyes fogait! (1 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a tazunkaróka száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 rókafarkat. (ld. enc.) 48 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 25, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

Észreveszel valamit a földön. Nem túl friss (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek délkeletre. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [20 pontot használtál fel, van még 110.]

kt 43 5 elkészíted a 43. tárgyat (5 darabot)
Begyűjtöttél 5 tükröt. [25 pontot használtál fel, van még 85.]

m 4 5 5 mozogsz délre, délnyugatra, délnyugatra
[28,-4] Vége a fárasztó fel-le mászásnak: a dombságot síkság váltja fel. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy facsoport. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy szárnyas gömböc közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Legjobb védekezés a támadás, kiáltod, és már ugrasz is.

Elszántan ellenfeledre támadsz. Bunkósbottal gyilkos csapást mérve bezúzod a szárnyas gömböc fejét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal kegyetlenül megütöd a szárnyas gömböc testét. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A szárnyas gömböc fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 1 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 16, sebződés: 1, gyógyulás: 0, összesen: -1 ÉP}

Felfedeztél egy mély kutat. Megpillantasz egy tiszta vizű patakot, amely északkeletről folyik délnyugatra. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy oltárt. Valamilyen ismeretlen istené lehet. Két manógyerek vív előtted játékcsatát husángokkal, harsány kiáltásokkal. Nem látják, nem is láthatják a bozótban meglapuló, a húsos manoncokat nyálát csöpögtetve szemlélő bolhakutyát. Ha közbeavatkozol a gyerekeket segítve, 5 TVP-t kell elköltened (7. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Oppsz, itt járt már valaki! Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek északra. A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 nyomkövetés).

(Továbbmész...) [27,-3] A sík vidék bozótos terepbe vált át. Vékony, de tiszta vizű patakra bukkansz, amely északkeletről folyik délnyugatra. Egy öreg törpét pillantasz meg, amint nagyban ás. Kérdésedre mogorván azt válaszolja, hogy kincset keres, de egyedül eléggé nehezen boldogul. Ha segíteni akarsz rajta, 30 TVP-t kell elköltened (24. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Már messziről meghallod a feléd tartó lényt. Egy lila brekk nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Bunkósbottal iszonyatosan megcsapod a lila brekk testét. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a lila brekk bal hátsó lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A lila brekk fogai megkarcolják kézfejedet. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) A lila brekk most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 kaját. 4 tapasztalati pontot kaptál. A gyakorlástól megnőtt tudásod (+1 ütőfegyver).
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 5, gyógyulás: 0, összesen: -5 ÉP}

Találsz néhány fincsi földigilisztát. (+1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Nem túl régi (maximum néhány napos) troll nyomok vezetnek északkeletre.

(Továbbmész...) [26,-2] Változik a vidék képe, síkságon vagy. Találsz egy rát-fát. Messziről megérzed a víz szagát: egy kis patak által táplált tavat találtál. Valakinek nem tetszett a vikócmajmok kibicelése, ugyanis közéjük dobott egy nagy követ. Az egyiket el is találta, és most ott nyöszörög előtted egy nagy sebbel a feje tetején. Ha segíteni akarsz rajta, 10 TVP-t kell elköltened (25. jellempróba). Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Egy bo-skorpió közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Vad csatakiáltással, felemelve a bunkósbotot a másikra támadsz. Bunkósbottal gyilkos csapásokat szórva összezúzod a bo-skorpió bal hátsó lábát. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal megcsapod a bo-skorpió testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a bal bokádon. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió farkával a kezedre csap. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) A bo-skorpió most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. 52 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 23, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Eszel valamit. (-1 kaja.) [30 pontot használtál fel, van még 55.]

m 5 mozogsz délnyugatra
[25,-1] Magasabb területen vagy, dombokkal tarkítva. Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Megpillantasz egy felfelé kapaszkodó élőlényt. Egy homokvarány közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erősebb, elmosolyodsz. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Meglengetve a bunkósbotot ellenfeledre ugrasz. Bunkósbottal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a homokvarány lapos hátát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Kőkalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd a homokvarány testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A homokvarány néhányszor belevágja karmát a bal válladba. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a homokvarány száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +2 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 varányszemet. 5 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 17, sebződés: 8, gyógyulás: 0, összesen: -8 ÉP}

[10 pontot használtál fel, van még 45.]

h 34 használod a 34. tárgyat
Kiásol egy nagy gödröt. Eredményes volt a munkád. Kiástál 1 óndarabot! [8 pontot használtál fel, van még 37.]

tf 2 10 fejleszted a 2. tulajdonságodat 10 pontért
Felidézel magadban néhány matekfeladatot, amit annak idején az iskolában adtak fel a bölcsek, házi feladatként, és sosem tudtad őket megoldani. Most hosszasan töprengesz rajtuk... Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az IQ-d érezhetően megnövekedjen. [Még 29 TVP-t kell elköltened.] [10 pontot használtál fel, van még 27.]

f 63 kísérletezel a 63. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelő vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz mászókarmot. (ld. enc.) 39 tapasztalati pontot kaptál. [12 pontot használtál fel, van még 15.]

f 70 kísérletezel a 70. tárggyal
Előpakolsz a zsákodból, és töprengeni kezdesz egy új műszaki újdonság kifejlesztésén. Eltelik egy óra... Brávó! Feltaláltad, hogy hogyan csinálhatsz rézgolyót. (ld. enc.) 12 tapasztalati pontot kaptál. Oppsz, itt járt már valaki! Még egész friss troll nyomok vezetnek északkeletre. [12 pontot használtál fel, van még 3.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlőből. Alaposan elfáradva, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tűnik. Percek sem kellenek hozzá, hogy mély álomba merülj. Némi fejlődést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól biztató túlélő-jelölt helyett bátor vándor. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +5 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot.
Ebben a körben 3 pontod maradt, ebből a következő körre 3 pontot vihetsz át. Kapsz még 151 pontot. A következő körben tehát 154 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


MANÓ (36. SZÖRNY)
Földalatti üregekben, vájatokban élnek a manók. Ezek az apró termetű, ragyás bőrű, sárga fogú humanoid teremtmények felettébb sunyi természetűek. Nem valami intelligensek, ezért fegyverzetük is nagyon primitív, de ha egyszerre többel találkozol, akkor veszélyesek lehetnek.

DEUS EX MACHINA (1. TÁRGY)
A deus ex machina tenyérnél valamivel nagyobb, fémből készült, dobozra emlékeztető varázstárgy, amely képes birtokosát a legveszedelmesebb helyzetekből is kimenteni. Ha egy támadás, varázslat, vagy bármilyen ártalmas dolog a halálodat okozná, akkor a deus ex machina az utolsó pillanatban felragad, és messze repít a veszély helyszínétől, és esetleg még gyógyít is rajtad. Az energiák felszabadulása sajnos elpusztítja a varázstárgyat, ezért használat után célszerű újat szerezned. A deus ex machina telepatikus programokkal átprogramozható a DX <távolság> paranccsal. Használatkor a tárgy <távolság> mezőre fog repíteni a veszélytől, véletlenszerű irányba. <távolság> maximum húsz lehet, minimum egy, alapértelmezése nyolc.
További kiegészítések, csak haladó és veterán játékosoknak: Ha legalább 20. szintű vagy, és nincs deus ex machinád, sem fogsz meghalni - az istenek megmentenek, persze némi tapasztalati pont és tulajdonságpont árán. Ha ehelyett szívesebben vállalod továbbra is a halált, és összes tárgyad elvesztését, akkor add ki a H 1 999 parancsot, ettől kezdve ismét bebocsátást nyerhetsz Leah birodalmába. Egy újabb H 1 999 parancs visszaállítja az eredeti állapotot. Ehhez a beállításhoz nem kell, hogy deus ex machina legyen nálad.

VÉDEKEZÉS A TOLVAJOK ELLEN
Eleged van a tolvajokból! Valamit ki kellene már találni védekezésül... Ez az! Mi lenne, ha táborozáskor néhány tárgyat begyűrnél a ruhád alá, ill. ráfeküdnél? Így ezeket a tárgyakat biztosan nem tudnák ellopni, akárcsak azokat, amelyek rajtad, ill. a kezedben vannak.
Ehhez a KF <tárgy> 3 parancsot kell kiadnod. Maximum két fajta tárgy lehet így őrizve, a tárgylistádon ezeket nem *, hanem + jelöli. Az így KF-elt páncél persze nem ad védekezést, a varázstárgy sem ad tulajdonságaidhoz, hiszen nem magadra öltöd, csak nagyon vigyázol rá. A többi KF-elt tárgyhoz hasonlóan, a LE paranccsal szüntetheted meg a tárgy-őrzést. Ha kézbevenni/felvenni akarsz egy őrzött tárgyat, akkor először egy LE parancsot kell rá kiadnod. Az őrzésnek persze csak táborozás alatt van jelentősége, az így beKF-elt tárgyakat is nyugodtan használhatod (pl. ásó).
Érdemes a birtokodban levő deus ex machiná(k)ra, ill. még egy fontos és értékes tárgyadra mindig kiadni. Aranyra sajnos nem működik ez a parancs (hiszen szanaszét van dugdosva, a különböző zsebeidbe), de a pénz védelmére van egy másik megoldás: rakd be Fairlight valamelyik bankjába.
Megjegyzés: a KF <tárgy> 3 parancsot az a barátod is használhatja, aki még nem kapta meg ezt az Encyclopediát.

BO-SKORPIÓ (54. SZÖRNY)
Ez a jól megtermett, mérges csípésű bogár nem igazi skorpió. Nevét onnét kapta, hogy a skorpióhoz hasonlóan, farkának előresújtásával támad, és ez a csípés mérgező. Ollói viszont nincsenek, csak hatalmas csáprágói. Mérgét az alkimisták szerint ugyan ki lehet nyerni, de a koncentrátum veszít ilyenkor az erejéből.

TAZUNKARÓKA (81. SZÖRNY)
A tazunkarókák, ezek a farkas méretű, vörös szőrű ragadozók a rőtmanók kedvenc hátasállatai. Hogy egy bunkóval vered ki a fogát, csontszablyával felaprítod a hátát, vagy felnyársalod egy csontszuronnyal, egyre megy - akit a rőtmanó szeret, Te valószínűleg nem szereted!

RÓKAFAROK (124. TÁRGY)
Sokak szerint a tazunka farka szerencsét hoz, de hogy ehhez mit és hogyan kellene tenned, egyenlőre fogalmad sincs. Varázserejű vagy sem, mindenesetre mutatós hadizsákmány.

MÁSZÓKAROM (78. TÁRGY)
Ha a két kezedre valamilyen állati bőrt tekersz, és ebbe a szuperhegyes tigroszlán fogakat illeszted, ún. mászókarmokat kapsz, amelyek segítségével még akár nagyon sima felületeken (rát-fa, korongfa törzse) is fel tudsz mászni. A mászókarmokat ilyenkor automatikusan fogod használni, hiszen egy KT parancs ürügyén vagy kénytelen mászni. Ahhoz, hogy egy pár ilyet készíthess, 6 tigroszlán fogra van szükséged, és a KT 78 parancsot kell kiadnod, 20 pontért.

RÉZGOLYÓ (343. TÁRGY)
Hogy ez eddig nem jutott eszedbe! A bányászati melléktermékként felhalmozódott rézből kiváló parittyalövedék készíthető. Ehhez a KT 343 parancsot kell kiadnod, 2 TVP-ért, egy olvasztókemence mellett, kezedben egy kőkalapáccsal (és persze ne feledkezz meg az egy rézdarabról!). A rézgolyó sebzése 2d6.

KARAKTERLAP

Thoooord, egy barna, hosszú hajú, csillogó szemű troll férfi vagy. Bőröd teljesen fehér! Ez a 10. fordulód.

Erő: 19 Szint: 6 Merészség: 3/5 Magasság: 255 cm
IQ: 7 Támadás: 5 Agresszió: 5 Testsúly: 488 kg
Ügyesség: 12 Védekezés: 0 Menekülés: 30 % Életkor: 16/16 év
Egészség: 18 Életpont: 100/61 Jellem: semleges Tul. pont: 1
Szerencse: 8 Varázspont: 0/0 Pénz: 0 arany Kép. pont: 4
Eddig összesen 59 szörnyet (7 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 227 TP-t kaptál. Jelenleg 1 053 TP-d van. A következő szinthez még 947 TP szükséges. Trófeád: bo-skorpió.

HARCI ISMERETEK
ütőfegyverek: 7 (+1)

25,65 mezőn táborozol
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 28

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 65 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 1 2. nyomkövetés: 4 (+1) 3. gyógyítás: 5
4. vadászat: 1 5. bányászat: 2

FELTÉTELES PARANCSOK (még 49 lehet)
deus ex machinád 8 mezőre repítsen
gyógyítasz 50% életerő alatt 40 TVP-ért

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke házikó (504): kész. törpe házikó (532): többek közt 43. tárgyat kell leadnod.

ISMERT LABIRINTUSOK
2.

Összsúly: 29.05 kg Megterheltség: 60%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 122 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
5 deus ex machina (#1) 1 kőkés (#6) 1 óndarab (#85)
1 rókafarok (#124) 5 tükör (#43) 2 varányszem (#30)
2 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

24 25 26 27 28 29
-7
-6
-5
-4
-3
-2
-1
0
(25,-1) homokvarány (#16)
(26,-6) a 2. labirintus bejárata, manó (#36)
(26,-2) rát-fa (#77, belőle készíthető: #69), tavacska, 25. jellempróba, bo-skorpió (#54)
(27,-5) bo-skorpió (#54), oltár
(27,-3) patak, 24. jellempróba, lila brekk (#11)
(28,-5) krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), oltár, tazunkaróka (#81)
(28,-4) szárnyas gömböc (#12), mély kút (#93), patak, oltár, 7. jellempróba

TÚLÉLŐK FÖLDJE REFERENCIA


Thoooord 10. fordulója
Ez a referencialista tartalmazza azoknak a szörnyeknek, tárgyaknak és parancsoknak a listáját, amelyeket mostanáig megismertél. Minden tizedik fordulóban kapsz egy ilyet. SZÖRNYEK: Ezek azok a szörnyek, amelyekről kaptál E.F.-et, tehát megtámadhatod őket. TÁRGYAK: Ezek azok a tárgyak, amelyekről tudod, hogyan kell elkészíteni, és/vagy E.F.-et kaptál róluk. UTASÍTÁSOK: Ez csak egy kis emlékeztető, segítség ahhoz, hogy tudjad, milyen parancsokból állíthatod össze a fordulódat, és hogyan kell ezeket használni. A szögletes zárójelben írt paramétereket nem kötelező kiírni.

Szörnyek

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetű (#15) homokvarány (#16) ormánygőte (#18) kavadu (#19) drótszőrű pincsi (#22)
grákó denevér (#25) királygyík (#26) sakál (#28) surranó kígyó (#30) woor-antilop (#31)
manó (#36) gorombilla (#38) lebegő gomba (#39) tigroszlán (#43) bakkura (#52)
bo-skorpió (#54) húsevő magszim (#67) tazunkaróka (#81) spagulár (#82) bíborgörény (#84)

Tárgyak

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlő (#3) bot (#4) bunkó (#5)
kőkés (#6) bunkósbot (#9) kőkalapács (#13) vadász tatu bőr (#15) szögletes kő (#17)
parittya (#18) kerek kő (#19) ormánygőte csont (#21) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30) smirglibokor (#31)
lapockacsont (#33) ásó (#34) tűzbokor (#35) fáklya (#36) drótszőr (#37)
grákóbőr (#41) tükör (#43) királygyík bőr (#44) kis bőrpajzs (#45) krómkaktusz (#46)
surranó kígyó bőr (#47) antilopbőr (#48) kígyóbőr kesztyű (#49) bőrpáncél (#51) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) tigroszlán fog (#63) szárnyas hernyó (#69) rézdarab (#70) rát-fa (#77)
mászókarom (#78) óndarab (#85) olvasztókemence (#86) manilla-fa (#91) kötél (#92)
mély kút (#93) bakkura bőr (#95) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) púderszikla (#118) púderkő (#119) rókafarok (#124) oltár (#146)
vaskohó (#155) rézgolyó (#343) malom (#1204)

Parancsok

A     tárgy       kalandozó   darab             -  tárgy átadása
BA    élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  barátságosság
BE    [épület]                                  5  belépés épületbe/lab.-ba
D     tárgy                                     -  tárgy eldobása
D     tárgy       darab       hova              6  tárgy elrejtése
DX    1-20                                      -  D.E.M. beállítása
É     TVP                                    1-40  élelemszerzés
ÉP    épület      TVP                         TVP  építkezés
EXT                                             -  játékhét visszadátumozási kérelem
F     tárgy                                    10  kísérletezés, feltalálás
FGY   életerő%    TVP         [hányszor]      TVP  feltételes gyógyítás
FLH   szint       fegyver     [darab]           -  felt. lőfegyver használat
FU    kalandozó                               (5)  feltételes udvarlás
FV    tárgy       darab       honnan            4  felvesz elrejtett tárgyat
GO    próbaszám                                10  jellempróba-gonoszság
GY    TVP                                    1-40  gyógyítás
GYJ   [tárgy]     [megterh]   [érték]           -  gyűjtés szelekció
GYK   fegyver     TVP                        1-50  gyakorlás fegyverrel
H     tárgy                                     ?  használja a tárgyat
IN    kalandozó   élőlény     tárgy             -  információ átadás
K,FK  faj         lépésszám   irány            10  követi a megadott fajt
KF    tárgy       [1-2]                         -  felvesz/felölt/kézbevesz
KF    tárgy       3-4                           -  őriz a tolvajok ellen
KF    lőfegyver   [lövedék]                     -  bekészíti a lőfegyvert
KNO   képesség    [hányszor]                    -  képesség növelése
KT    tárgy       [darab]                       ?  készít/begyűjt
KUT   TVP                                    1-50  átkutatja a terepet
L,FL  kalandozó   [tárgy]                       5  lopás kalandozótól
LE    tárgy                                     -  letesz/elrak
LM    pont        [pont]      [pont]         5+OV  labirintusban való mozgás
M     irány       [irány]     [irány]          10  adott irányba mozgás
SE    próbaszám                                 ?  jellempróba-segítség
T,FT  élőlény     [élőlény]   [élőlény]         -  élőlény megtámadása
TF    tulajd.     TVP                         TVP  tulajdonság fejlesztése
TNO   tulajdonság [hányszor]                    -  tulajdonság növelése
VI    merészség   agresszió   menekülés%        -  viselkedés
VIK   merészség                                 -  merészség kalandozókra

Üzenet küldése a karakternek