100. forduló, Szajly összes nyilvános fordulója
Fordulóm kinézete legyen.
Kövesd a Túlélők Földje levelezős szerepjátékot: érdekességek, friss információk a Facebook oldalunkon! http://www.facebook.com/tulelokfoldje

TÚLÉLŐK FÖLDJE

Betáplálva: 2021. szept. 9. 20h:53'
EZ A 203. JÁTÉKHETED, 101. FORDULÓD
204. játékheted kezdete: szept. 15.
A következő fordulódat azonnal betápláljuk, amint megkapjuk.
Ez a forduló ingyenes
E-mail!
KALANDOZÓ: #1422
SZÁMLA : XXXX
ingyenf: 0

SZAJLY KALANDJAI


190 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [102,101] koordinátán.
A táborozás 1. napján összeakadsz egy szőke, rövid hajú, csillogó szemű, harcsabajszos kobudera férfival. Bőre sárga. Fairlight hűséges követője. Egy arany papi karkötőt, egy fekete bőrcsizmát, egy harci maszkot, egy Métely páncélját, egy ónix masszavadítót, egy ritualista amulettet, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy vark. pecsétgyűrűt és egy villám szimbólumot visel. Ruházatát egy varkaudar behemót trófea, egy élőholt sullár trófea és egy varkaudar íjász trófea színesíti. Bal kezében egy nagy vaspajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasa egy idomított spagulár. Összeismerkedtek. Az ő neve Ozeru Kobayashi. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
Az 1. napon összefutsz egy szőke, göndör hajú, kék szemű ember nővel. A bőre kreolszínű. Fairlight elsőáldozója. Egy fekete bőrcsizmát, egy griff nyakéket, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy obszidián karkötőt, egy smaragd védőgyűrűt, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy umbatari karkötőt, egy varkaudar szimbólumot és egy villám szimbólumot visel. Fegyverzetét egy varkaudar íjász trófea, egy Poomr Ko trófea és egy varkaudar felderítő trófea díszíti. Jobb kezében egy vashegyű lándzsát, bal kezében egy orgyilkos tőrt tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Egy spagulár a hátasa. Összeismerkedtek. Az ő neve Human Nature. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot.
Az 1. napon találkozol Vasöklű Thráinnal. Tharr hittérítője. Egy arany papi karkötőt, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy hősiesítő medált, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy kreiton fókuszt, egy mind. holdkövét, egy obszidián karkötőt, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy trix amulettet, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy ongóliant trófea, egy tyrannoszaurusz rex trófea és egy varkaudar hadúr trófea ékesíti. Jelet látsz a ruhájára festve: Végtelen út, mely a végső bölcsességhez vezet. Jobb kezében egy mágusölőt, bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Nem kell gyalog mászkálnia: pacija egy szelíd spagulár. Málhásállata egy törpemammut. Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Az 1. napon újból találkozol Vasöklű Thráinnal. Elég egy mentális pillantás aurájára: színtelen semleges, mint Neked. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Az 1. napon megintcsak találkozol Vasöklű Thráinnal. Érzékeled auráját: az ő jelleme is semleges.
Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerősítése után elbúcsúztok egymástól.
Az 1. napon ismét összefutsz Human Natureval. Érzékeled auráját: ő is semleges. Egy meleg kézfogás, rövid hírcsere, aztán újból elváltok.
Az 1. napon megintcsak összefutsz Human Natureval. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Az 1. napon ismét összeakadsz Human Natureval. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Az 1. napon újból összefutsz Ozeru Kobayashival. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: semleges, mint a Tiéd. Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját.
Az 1. napon ismét összeakadsz Ozeru Kobayashival. Számodra jól felismerhető a körülötte lebegő láthatatlan aura: ő is semleges. Köszöntitek egymást, aztán tovább. Az Olimpián kaptál 16000 tapasztalati pontot. A t#boroz#sod egyik napj#n üzenetet kapsz Alanorból. Megtörtént Borax temetése, és az új kir#ly megkoron#z#sa. A fôúri tan#cs nem Borax fi#t, Samaelt v#lasztotta meg új kir#lynak, hanem Zaks Boelnirt. Az egész bžzlik az udvari politik#tól, és biztos vagy benne, hogy tov#bbi bonyodalmak v#rhatóak, mert Borax (és Samael) hívei nem fogj#k eltžrni, hogy a szerintük jogos uralkodó helyett a hírhedten korrupt Boelnir uralkodjon a yaurrok felett. Olyan híreket is hallasz, hogy Samael Alanorban j#rt még a temetés elôtt, és lemondott a trónörökösi jog#ról. Ezt nehezen tudod elképzelni, mivel Samaelt egy kitartó, igazs#gos embernek ismerted meg kor#bban. Ki tudja, mi az igazs#g?
A táborozás alatt meglátogatott A FÉNY hordozóinak hírnöke! De mintha most sokkal katonásabb lenne, mint amilyennek ismered. "Szedd magad rendbe, azt lépj be a REND-be!" - hadarja. "Mi van...?!" - akarod kérdezni, de amaz már tova is viharzott. Még ilyet...!
A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetően visszanyerted erőd egy részét. (+5 életerő.) Megöntözöd a szent tölgyet (-5 korty víz). Varázserőd regenerálódik. (+72 varázspont.) Időt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Elindult a Kézművesverseny! Készíts, kovácsolj fegyvereket, páncélokat, használati tárgyakat. Mutasd meg, hogy Te vagy Ghalla legügyesebb meseterembere! No meg persze harcosa is, ha esetleg munka közben szörnyek támadnak meg... (ld. enc.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál.]
Reménykedsz, hogy a táborozás alatt nyomolvasással töltött idő egy zoloboo nyomára vezet. A keresgélés eredménytelen volt. [8 pontot használtál fel, van még 242.]

* 1. KP: v 224 0 0 elmormolod a 224. varázslatot
Mély, misztikus hangon kántálni kezdesz. Ereidben a vér forrón lendül előre. Elmondtad a munka gyümölcse varázslatot! Munkád gyümölcsözni fog! [-10 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 242.]

vps 60 VP spórolása: 60
Félreraktunk, letiltottunk neked 60 VP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy VPF parancsot (ill. kör végéig). [0 pontot használtál fel, van még 242.]

tps 20 TVP spórolása: 20 pontért
Félreraktunk, letiltottunk neked 20 TVP-t, addig nem használhatod fel, amíg ki nem adsz egy TPF parancsot (ill. kör végéig). [20 pontot használtál fel, van még 222.]

kpb 2 kezd. parancs berakása: 2

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Megfelelő mozdulatok kíséretében mormolni kezdesz. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Elmormoltad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtűrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 217.]
[A parancs tárolásra került.]

v 26 elmormolod a 26. varázslatot
Koncentrálsz, majd hozzálátsz a mágia megidézésének. Érzed, ahogy erő áramlik a tagjaidba. Egy végső mozdulattal előhívod a tulajdonságpajzs varázslatot! A varázslat működésbe lép, láthatatlanul védelmezve testedet. [-16 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 212.]

v 156 elmormolod a 156. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. A kitörni készülő energia már az ujjaidban is van! Sikerült elmondanod a varázspáncél varázslatot! [-15 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 202.]

m 5 6 8 mozogsz délnyugatra, nyugatra, északra
[101,102] Fellélegzel, ahogy az erdő nyomasztó súlya mögötted marad. Sík területre értél. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " A Barátokért érdemes élni és meghalni. Egy idézet az Éjharcos-kódexből. " Egy tiszta vizű tóra bukkantál. Egy kis patak táplálja vizével. Ivás után megtöltöd a vizestömlőt is. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy királyi őrsáncot. Látsz egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy régészeti lelőhelyet. (ld. enc.) Az egyik földhalom tetején mintha arany fénye csillant volna! Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy szent tölgyfát. (ld. enc.) Egy embert látsz, aki egy spagulárt próbál megközelíteni. Látva téged, elmondja, hogy a bátyjától kapta kölcsön a hátast, de az ledobta magáról. Sajnos nem ért az állatokhoz, hiába mondja neki, hogy hő, ahogy a bátyjától látta. Ahhoz, hogy segíthess rajta, idomítás szakértelemre és 25 TVP-re van szükség (35. jellempróba). Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy tündöklő szobrot. (ld. enc.) Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. (ld. enc.) A távolban egy gigászi csatajelenetet ábrázoló szoborcsoportot látsz. A részleteket is alaposan kiértékelve feltűnik a nagy kavarodás közepén egy apró alak. Ez nem más, mint Hayamu Oyabura, amint Chara-din hordáit szecskázza apróra. A torz lények tömege sem bírja legyűrni, mert Ghalla hét valódi istene támogatja.
(Vándorcirkusz:) Mint egy különös látomás, úgy terül szét előtted a vándorcirkusz rengeteg apró épülete. Bizsergő tenyérrel veted bele magad a szokatlan tömegbe, míg egy apró termetű férfi meg nem állít. Közlöd vele, hogy most nem mennél be, csak nézelődtél kicsit, majd továbbindulsz. [Jelenleg nincs olyan hely, ahol próbálkozhatnál (vagy nincs rá aktív CIR parancsod).] Felkapaszkodsz egy magasabb pontra, ahonnét jó kilátás nyílik, és körbevizsgálódsz a távcsővel. Néhány mérföldre keletre megpillantasz egy patakot. Délkeletre nézve látsz egy Dornodon oltárt. Délre egy vaskohó van. Északnyugatra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Az irányodba osonó szörny tehetségtelen a rejtőzködésben, ezért rögtön kiszúrod. Egy picit sem remegsz meg, amikor felismered, hogy egy piromenyét közeledik. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a rövid íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a piromenyét fejét. (3 támadással 35 életpontot sebezve.) A szörny nagy levegőt vesz, majd tüzed okád. Villámgyorsan lehajolsz - a tűz csak megpörköl. (9 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval iszonyatosan megcsapod a piromenyét fejét. (1 támadással 31 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyilkos csapást mérve bezúzod a piromenyét fejét. (1 támadással 17 életpontot sebezve.) A piromenyét feléd harap, de sikertelenül. Véres nyál csordul ki a piromenyét száján, majd halk hörgéssel a porba hull.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 190 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 9, gyógyulás: 0, összesen: -9 ÉP}

Egy igazi vadász kitartását mindig siker koronázza: három zsíros pocok a zsákmány. (+1 kaja.) Körbevizsgálódsz. Nem valami friss (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek délnyugatra. Találsz még kb. 3 hetes kobudera nyomokat, amelyek északnyugatra vezetnek.

(Továbbmész...) [100,102] A síkság nyíltsága után valamivel bátrabban érzed magad egy ritka erdőbe belépve. Gyanús mozgást látsz a fák között. Profi módon beékelődsz egy sűrű facsoport közepébe. Hiába, a tapasztalat. Ezúttal is megúsztad harc nélkül. Persze kíváncsi vagy, mi is volt az ellenfeled. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy ongóliant. (ld. enc.) Most már nincs semmi gáz. Előbújsz.

Oldalt pillantva, meglátsz egy rúnakövet. Pillanatnyi mentális érintkezés után már látod, hogy ez valószínűleg Raia rúnaköve. Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. Ilyen értelmetlen pusztítást csak egy gonosz karakter okozhat. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy szent tölgyfát. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Néhány mákrózsa virág hullik a lábad elé. Miközben felveszed, boldogan tapasztalod, hogy egy alku varázslat került rád. Hálásan nézel Elenios szemébe. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Jo-Lee a Mágus előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy álomvirágot. (ld. enc.) Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy barátság szent tüzét. (ld. enc.) Egy bokorban egy fészekbe rejtve, jókora, lila pettyes tojásokat találsz. Ebből lesz a rántotta! (+2 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Elég régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes mutáns nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [100,101] A fákat magad mögött hagyva, szelíd lejtőjű, lankás vidékre érkeztél. Oldalt pillantva, meglátsz egy vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy teljesen lerombolt oltárt. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy rúnakövet. Az auráját megvizsgálva rájössz, hogy ez feltehetően Chara-din rúnaköve. Oldalt pillantva, meglátsz egy Chara-din monolitját. (ld. enc.) Megérzed, hogy a talaj, amelyen taposol, fémet rejt. A távcsővel lassan körülnézel. Néhány mérföldre északkeletre megpillantasz egy vaskohót. Délkeletre nézve látsz egy tavacskát. Délnyugatra egy rúnakő van. Nyugatra egy művészi porolit van. Északnyugatra egy vaskohó van. Északra egy vaskohó van. Elrakod a távcsövet. Hirtelen mozogni kezd a föld! Ráismersz a lényre. Egy mélységi grittang. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Nyugodtan várod, hogy megleckéztethessed a pimasz lényt.

Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a mélységi grittang testét. (2 támadással 60 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a mélységi grittang testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A mélységi grittang megpróbál beléd marni, de kudarca teljes. A mélységi grittang most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 72, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}

Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy északi aurach. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Ellenfeled bűzfelhőt bocsát rád. Visszafojtod lélegzetedet. Marokra fogva a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az északi aurach tömpe orrát. (2 támadással 60 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod az északi aurach tömzsi testét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az északi aurach fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +3 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 3 aurach fogat. 340 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 73, sebződés: 3, gyógyulás: 0, összesen: -3 ÉP}

Megvizsgálod a talajt. Nagyon régi (kb. 3 hetes) kobudera nyomok vezetnek délre.
Találkozol Vasöklű Thráinnal. Tharr misszionáriusa. Egy arany papi karkötőt, egy grifftoll kesztyűt, egy harci maszkot, egy hatalom fülbevalóját, egy hősiesítő medált, egy Jerome köpenyét, egy két kard szimbólumot, egy Khór maszkját, egy kreiton fókuszt, egy mind. holdkövét, egy obszidián karkötőt, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy trix amulettet, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy ongóliant trófea, egy tyrannoszaurusz rex trófea és egy varkaudar hadúr trófea teszi egyedivé. Jelet látsz a ruhájára festve: Végtelen út, mely a végső bölcsességhez vezet. Jobb kezében egy mágusölőt, bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy hosszú íj. Hátasa egy idomított spagulár. Holmiját egy törpemammut cipeli.
Köszöntitek egymást, aztán tovább.
Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) [27 pontot használtál fel, van még 175.]

a 42 2570 1 átadod a 42. tárgyat a 2570. kalandozónak (1 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 1 távcsövet Szajlaa részére. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

in 2570 253 32 leírod a 2570. kalandozónak a 253. szörnyet a 32. tárgyat
Leírod pontosan, hogy milyen is egy pordémon. Elmeséled, hogy hogyan lehet szerezni (készíteni) szeksztánst. [0 pontot használtál fel, van még 175.]

m 1 1 8 mozogsz északkeletre, északkeletre, északra
[101,100] Továbbra is dombság. Néhány gyökerestől kitépett smirglibokor, tövéig letaposott aljnövényzet... árulkodó jelek ezek arról, hogy nem Sheran hívei élnek a környéken. A feléd lépkedő lény meg sem próbál rejtőzni, ezért hamar kiszúrod. Hmm, csak egy varkaudar kósza. Ettől nincs semmi félnivalód. Éhes szörny kalandozóval álmodik. Ez viszont nem alszik, hanem éppen neked akar ugrani.

Ki tudja, mire készül a másik - jobb az óvatosság! A biztonság kedvéért felraksz egy varázsvédelem II varázst. Ellenfeled néhány elegáns kézmozdulata után már süvít is feléd egy rovarfelhő. 11 életpontot vesztettél. (Darazsak vesznek körül, és csípnek!) A rövid íjjal célzol és lősz. Elrepül 3 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a varkaudar kósza jobb lábát. (3 támadással 17 életpontot sebezve.) Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd a varkaudar kósza bal lábát. (3 támadással 69 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor keményen megütöd a varkaudar kósza testét. (2 támadással 19 életpontot sebezve.) Jobbra-balra szökkenve osztja a varkaudar kósza nehezen védhető csapásait. (2 támadástól 25 életpontot vesztesz.) 13 életpontot vesztettél. Vasalt bunkóval megcsapod a varkaudar kósza jobb oldalát. (1 támadással 29 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a varkaudar kósza jobb lábát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) A varkaudar kósza fegyverével több sebet ejt a bal válladon és karodon. (2 támadástól 21 életpontot vesztesz.) 12 életpontot vesztettél. A varkaudar kósza összeesik, és nem mozdul többé. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 2 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. 870 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 144, sebződés: 82, gyógyulás: 0, összesen: -82 ÉP}

Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy vaskohót. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy tündöklő szobrot. Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágeső hull az égből. Vidáman gyűjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Észreveszel egy barátság szent tüzét. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbről: találtál egy teljesen lerombolt olvasztókemencét. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy barátság szent tüzét. Bányászat képességeddel fémet érzel a föld alatt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Nagyon régi (kb. 3 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra.

(Továbbmész...) [102,99] Továbbra is dombság. Úgy érzed mintha valami kellemetlenség közeledne hozzád. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy trappoló dinymák. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Még elég távol vagytok egymástól ahhoz, hogy a rövid íjjal beleereszthess néhány lövedéket. Elrepül 3 nyílvessző. Több lövedéked átfúrja a trappoló dinymák testét. (3 támadással 25 életpontot sebezve.) Fekete, nyúlós folyadék spriccel rád a lény szájából. Szerencsére féreugrottál. Meglengetve a vasalt bunkót a másikra támadsz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod a trappoló dinymák testét. (2 támadással 58 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a trappoló dinymák jobb első lábát. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) Egyensúlyodat egy pillanatra elvesztve, oldalra fordulsz. Máris rúgások érik a hátadat és a fenekedet. (3 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A trappoló dinymák megpróbál felöklelni szarvaival, de sikertelenül. A trappoló dinymák szemében félelem villan, aztán lassan lehunyja, miközben lelke kitör testének fogságából.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. 1 nyílvesszőt találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva az aranyló ugarhéjat, szereztél 6 csepp tintát. (Nincs mibe rakni 6 tintát.) 386 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 97, sebződés: 7, gyógyulás: 0, összesen: -7 ÉP}

Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy olvasztókemencét. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy vaskohót. Érdekes dolgot veszel észre a távolban: Chara-din egyik hitvány szolgáját látod, amint éppen kegyelemért könyörög Vemhes Guppi előtt. Mikor közelebb érsz, akkor veszed csak észre, hogy mindez egy művészien megformált szobor. Pár pillanat erejéig azon spekulálsz, hogy te milyen jelenetet építenél. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Egy bokor tövében elkapsz egy szarvasbogarat. Túl lassú volt a fiú! (+1 kaja.) Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [102,98] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Megmozdul alattad a föld! Valamilyen szörny jön fölfelé! Jobban megnézed, és rájössz, hogy ez csak egy mélységi grittang lehet. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Megmarkolva a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a mélységi grittang farkát. (2 támadással 65 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal kegyetlenül megütöd a mélységi grittang testét. (1 támadással 14 életpontot sebezve.) A mélységi grittang fogai végigkarcolják a jobb combodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Felhasználva a sullár hólyagot, szereztél 3 csepp spirituszt. 174 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 79, sebződés: 4, gyógyulás: 0, összesen: -4 ÉP}

Észreveszel egy krómkaktuszt. Észreveszel egy vaskohót. A mesebeli kis vakondot pillantod meg, ahogy egy nadrág megszövésére próbálja rábírni a pókot. A pók vállalkozna rá, de az alapanyagok lent vannak a földön, a pók hálója pedig a fa egyik ágán. Ha segíteni akarsz rajta, szükséged van egy mászókaromra. Ez a tevékenység 6 TVP-be kerül (22. jellempróba). Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy oltárt. Sheran híveié. Megállsz, és koncentrálni kezdesz: semmi kétség, a talaj fémtartalmú anyagot rejt! A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 bányászat). Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megvizsgálod a talajt. Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) alakváltó nyomok vezetnek északnyugatra.
Összeakadsz egy vörös, göndör hajú, kék szemű troll férfival. Körszakálla és harcsabajsza van. Bőre bronzként csillog. Tharr hűséges követője. Egy bronzpáncélt, egy hősiesítő medált, egy két kard szimbólumot, egy koponya gyűrűt, egy ryuku csizmát, egy ryuku karvédőt, egy ryuku köpenyt, egy ryuku sisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy tankány karmot, egy Tharr Keresztjét és egy varkaudar szimbólumot visel. Felszerelését egy vérfürdető magszim trófea, egy ryuku légiós trófea és egy arató csattanat trófea ékesíti. Hovatartozását apró jelvény mutatja: néhány, tengernyi sörben tántorgó, és daloló alak. Jobb kezében egy Krogan buzogányát, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Egy spagulár a hátasa.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Brz. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Beszédbe elegyedtek, közben előkerül pár zamatos, piros szamóca. Megköszönöd, majd jóízűen elfogyasztod. Aztán elköszöntök egymástól.
[27 pontot használtál fel, van még 148.]

kt 43 3 elkészíted a 43. tárgyat (3 darabot)
Begyűjtöttél 3 tükröt. Egészséged TF-elődött. Húh, annyira elmélyültél az alkotás pillanatában, hogy majdnem meglepett a semmiből előbukkanó pattanóböde. Na, ez se lesz barátságos találkozó!

Nem árt valamilyen védekező mágiát alkalmazni: varázsvédelem II létrehozásához szükséges szavakat mormolsz. Ellenfeled hibázott: túl távol van tőled. Ezért lőhetsz rá a rövid íjjal. Elrepül 2 nyílvessző. Lövedékeiddel perforálod a pattanóböde testét. (2 támadással 14 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és iszonyatos hideget fúj rád. Félrehajolsz, ezért csak nem fagysz teljesen csonttá. (12 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a pattanóböde hólyag testét. (3 támadással 66 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal párszor megpöccinted a pattanóböde hólyag testét. (2 támadással 10 életpontot sebezve.) Egy kis bőrt csippent le a lábfejedről a pattanóböde, ahogy megpróbál megharapni. (1 támadástól 9 életpontot vesztesz.) Vasalt bunkóval eltalálod a pattanóböde tüskés bőrét. (1 támadással 23 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a pattanóböde testét. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) A pattanóböde állkapcsa ártalmatlanul csapódik össze melletted. Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Megpróbálsz minél többet összegyűjteni az ellőtt lövedékekből. Sajnos egyet sem találsz meg. Felhasználva a kőkést, szereztél 4 kaktusztüskét. 1 143 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 117, sebződés: 21, gyógyulás: 0, összesen: -21 ÉP}

Átkutatod a legyőzött ellenfeledet, találsz is nála némi kincset, nyilván a korábbi rablásaiból. Ez az! Találtál 3 trikornis szarvat. (ld. enc.) Ja, és van itt még egy kis káoszrelikvia is. (ld. enc.) Még nincs vége! Ezúttal egy nukleáris cickány készül kirabolni!

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy energiatüskék varázslat. 27 életpontot sebeztél. A lényből áradó sugarak sejtjeidet pusztítják. (-7 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 15 aranyad is. Elszántan a másikra támadsz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a nukleáris cickány testét. (3 támadással 94 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd a nukleáris cickány fejét. (1 támadással 16 életpontot sebezve.) A nukleáris cickány harapásai nyomán sebek nyílnak a lábadon és karodon. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) A szörny sugárzása sejtjeidet roncsolja. (-6 életerő.) Sajnálatos módon tönkrement 7 aranyad is. A nukleáris cickány még megpróbál elszaladni, de két-három lépés után összeesik, és nem mozdul többet.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 2 pirkitet. 1 077 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 137, sebződés: 23, gyógyulás: 0, összesen: -23 ÉP}

Átkutatod a legyőzött ellenfeledet, találsz is nála némi kincset, nyilván a korábbi rablásaiból. Ez az! Találtál 2 vámpírfogat. (ld. enc.) Még nincs vége! Ezúttal egy autentikus vámpír készül kirabolni!

Egy energiatüskék varázslattal köszöntöd a másikat. 28 életpontot sebeztél. A szörny koncentrál. Rosszat sejtesz: valamilyen mentális támadásra készül! Fölényesen, tudomást sem veszel a próbálkozásáról. Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rontasz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az autentikus vámpír bal oldalát. (3 támadással 88 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod az autentikus vámpír fejét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Az autentikus vámpír néhányszor belevágja karmát a jobb válladba. (3 támadástól 12 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 1 szvó-ektoplazmát. 1 272 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 124, sebződés: 12, gyógyulás: 0, összesen: -12 ÉP}

Átkutatod a legyőzött ellenfeledet, találsz is nála némi kincset, nyilván a korábbi rablásaiból. Ez az! Találtál 1 szent kehelyt. (ld. enc.) Egy ideig még harci készültségben vársz, de nem jön több ellenfél. Ezúttal megvédted a tulajdonodat. [15 pontot használtál fel, van még 133.]

m 8 8 1 mozogsz északra, északra, északkeletre
[102,97] Továbbra is dombság.

Zajt hallasz a közeledből. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. Gyorsan ellátod a sebeidet: +14 életerő. Sorban állnak a kökénybokrok. Csak annyit szedsz, hogy ne nagyon utáld meg. (+2 kaja.)

(Továbbmész...) [102,96] A buckák mögötted maradnak, síkságon vagy. A terep egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy szomorúfűz. Utad során felfedezel egy amniosz-fát. Oldalt pillantva, meglátsz egy teljesen lerombolt oltárt. Gyorsan ellátod a sebeidet: +9 életerő. Megérezve a magas fűből érződő szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Csak egy uzbány. Megvető mosollyal várod a találkozást. Már éppen kezdted elunni a céltalan bóklászást. Egy kis csata éppen jól jön.

Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval borzalmas ütéseket mérve rá összetöröd az uzbány bal oldalát. (3 támadással 77 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megütöd az uzbány fejét. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) Az uzbány csőre feléd sújt, de Te könnyedén félrehajolsz. A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal.
Felhasználva a kőkést, szereztél 1 uzbány csőrt. 310 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 90, sebződés: 0, gyógyulás: 0, összesen: +0 ÉP}


(Továbbmész...) [103,95] Még mindig füves síkságon vagy. Szerencsédre hamar észreveszed a fűben feléd lopakodó valamit. Egy alpesi tehén nem ijeszthet meg. Nyugodtan várod a találkozást. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Vad csatakiáltással, felemelve a vasalt bunkót a másikra rontasz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az alpesi tehén lila foltos testét. (3 támadással 79 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az alpesi tehén jobb oldalát. (1 támadással 10 életpontot sebezve.) Az alpesi tehén szarvai súrolják a válladat. (1 támadástól 2 életpontot vesztesz.) Kisebb rúgást kapsz a bal bokádba. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A szörny még egy utolsó halálüvöltést hallat, majd eldől.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +6 életerő. Felhasználva a kőkést, szereztél 5 kaját. 287 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 89, sebződés: 6, gyógyulás: 0, összesen: -6 ÉP}

Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy templomot. (ld. enc.) Fairlight híveié. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy teljesen lerombolt oltárt. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy szent ligetet. (ld. enc.) A természet tökéletes összhangja feléd is a béke érzetét sugározza. Látsz egy Chara-din monolitját. Utad során egy különös szoborra bukkansz, ami apró, színes porszemek kavargásából épül össze. A szobor Chara-din egy hívét ábrázolja, amint alamizsnáért kuncsorog Leona előtt. Nocsak, itt van valami érdekes! Épphogy megismerhető (kb. 2 hetes) kobudera nyomok vezetnek keletre. [27 pontot használtál fel, van még 106.]

vpf 60 VP elővétele: 60
Felszabadítottunk neked 60 VP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 106.]

tpf 20 TVP elővétele: 20 pontért
Felszabadítottunk neked 20 TVP-t a korábban letiltottból. [0 pontot használtál fel, van még 126.]

v 96 99 82 elmormolod a 96. varázslatot
Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Hamarosan érzed, hogy kezed erővel telik meg. Az utolsó ige kiejtésével elmondtad a városi teleport varázslatot! Vuuush, elteleportálsz!

A TELEPORTÁLÁS PILLANATA ELŐTTI TÉRKÉPED

99 100 101 102 103 104
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
(100,101) vaskohó (#155), oltár, olvasztókemence (#86), egy ismeretlen isten rúnaköve, Chara-din monolitja (#534), érclelőhely, mélységi grittangok (#103), északi aurach (#350), Vasöklű Thráin (1664. kalandozó)
(100,102) ongóliantok (#159), Raia rúnaköve, oltár, szent tölgyfa (#393), tündöklő szobor (#1587), művészi porolit (#720), álomvirág (#395, belőle készíthető: #396), barátság szent tüze (#484)
(101,100) varkaudar kósza (#347), vaskohó (#155), tündöklő szobor (#1587), oltár, barátság szent tüze (#484), olvasztókemence (#86), érclelőhely
(101,102) tavacska, királyi őrsánc (#1140), oltár, régészeti lelőhely (#1208), szent tölgyfa (#393), 35. jellempróba, tündöklő szobor (#1587), művészi porolit (#720), piromenyétek (#99)
(102,96) amniosz-fa (#202, belőle készíthető: #203), oltár, uzbányok (#102)
(102,97) 48. jellempróba, érclelőhely
(102,98) mélységi grittang (#103), krómkaktusz (#46, belőle készíthető: #43), vaskohó (#155), 22. jellempróba, Sheran oltár, érclelőhely, Brz (4537. kalandozó), pattanóböde (#145), nukleáris cickány (#155), autentikus vámpír (#154)
(102,99) trappoló dinymák (#118), olvasztókemence (#86), vaskohó (#155), művészi porolit (#720)
(103,95) alpesi tehenek (#91), Fairlight oltár, oltár, szent liget (#439), Chara-din monolitja (#534), művészi porolit (#720)

[99,82] Lakott területre érkeztél. A város nyüzsög az élettől - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testőreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat.

A kultúra már ide is betört: Egy cikornyás betűkkel telerótt táblát pillantasz meg. Elolvasod: " Xantorg, szívem szottya, szebb vagy nekem, mint egy mammutcombika! Böhi " Szemedet összehúzva előrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy csodák kútját. Miközben fütyörészve sétálsz, megpillantasz a közelben egy nekrofunt. Valaki már majdnem teljesen learatta előtted a vajbanán-bokrot. Azért maradt még néhány fürt! (+2 kaja.) Lepihensz, és eszel. (-1 kaja.)
Összefutsz egy rövid ezüsthajú, kék szemű kobudera nővel. A bőre kreolszínű. Sheran hittérítője. Egy arany papi karkötőt, egy arany pikkelyvértet, egy féregíz nyakpántot, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy hatalom fülbevalóját, egy koponya gyűrűt, egy lajstrom medált, egy mind. kristályát, egy nekrofun medált, egy obszidián karkötőt, egy optiri agysisakot, egy smaragd védőgyűrűt, egy szerencsekockát, egy szirén köpenyét, egy vark. pecsétgyűrűt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy virág szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Fegyverzetét egy varkaudar hadúr trófea, egy óriás szőröspók trófea és egy ongóliant trófea színesíti. Bal kezében egy méregfogat tart. Lőfegyvere egy bumeráng. Hátasállata egy goldugar! Málhásállata egy hegyi szamár.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Whai Ling. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Meleg kézfogás után elbúcsúztok.
Összeakadsz egy barna, hosszú hajú, zöld szemű elf nővel. Bőre teljesen fehér! Elenios elsőáldozója. Egy angyalok gyűrűjét, egy boszorkánykendőt, egy ezüst morfmedált, egy griff nyakéket, egy grifftoll kesztyűt, egy kígyóbőr övet, egy mágusköpenyt, egy mentát karkötőt, egy mind. jádekövét, egy mithril sisakot, egy nekrofun medált, egy obszidián karkötőt, egy ryuku nadrágot, egy saválló fülbevalót, egy smaragd védőgyűrűt, egy szem szimbólumot, egy szerencsekockát, egy topáz erényövet, egy tükörpáncélt, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot és egy zafír erőövet visel. Ruházatát egy ekharion trófea, egy ongóliant trófea és egy tűzfőnix trófea teszi egyedivé. Jobb kezében egy mithril kardot, bal kezében egy pengepajzsot tart. Lőfegyvere egy fúvócső. Egy mutáns pók a hátasa. Tárgyainak egy részét egy hegyi szamár viszi. Érzékeled auráját: jelleme jó, valószínűleg nem akar rosszat.
Bemutatkoztok egymásnak. Az ő neve Galira. Homlokérintéssel biztosítjátok a későbbi telepatikus összeköttetést. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.
[-50 varázspont.] [10 pontot használtál fel, van még 116.]

kotl 7 5845 K.T. létrehozása: 7 az 5845. kalandozót
Kinyújtva tudatodat, felkészülsz rá, hogy kapcsolatot teremts más, hasonló gondolkodású kalandozókkal (az eredményről a következő fordulód elején kapsz tájékoztatást). [0 pontot használtál fel, van még 116.]

szk 781 keresed a 781. szörnyet
Elhatározod, hogy táborozás alatt megpróbálsz felkutatni egy ork bérgyilászt. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

a 2 1152 60 átadod a 2. tárgyat az 1152. kalandozónak (60 darabot)
Ok, sikeresen átadtál 60 kaját Whai Ling részére. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

aa 22 74 713 átadod a 22. tárgyat a 74. tárgyat a 713. tárgyat
Ok, sikeresen átadtál 33 tüskét Whai Ling részére. Ok, sikeresen átadtál 5 csontkulcsot Whai Ling részére. Ok, sikeresen átadtál 2 berzerker tüskét Whai Ling részére. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

aa 105 153 654 átadod a 105. tárgyat a 153. tárgyat a 654. tárgyat
Ok, sikeresen átadtál 2 evaporőr hájat Whai Ling részére. Ok, sikeresen átadtál 69 pirkitet Whai Ling részére. Ok, sikeresen átadtál 2 darázsfarkat Whai Ling részére. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

* 1. BP: h 242 0 0 használod a 242. tárgyat
Csapdát állítasz fel a motyód mellett. [1 pontot használtál fel, van még 115.]

* 2. BP: e 8 0 0 élelemszerzés 8 pontért
Nyakon csípsz egy húsos vakondot, amint épp túrásába akar visszabújni. Finom vacsora lesz belőle. (+1 kaja.) A sarok mögött csosszanó léptek figyelmeztetnek a veszélyre. Magabiztosan nézed a közeledőt. Hiszen csak egy orgyilkos. Az ellenfeled láthatólag harcra készül. Te felkészülten várod.

Félelmet nem ismerve ellenfeledre rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered az orgyilkos testét. (3 támadással 95 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal egy borzalmas ütést mérve rá összetöröd az orgyilkos fejét. (1 támadással 19 életpontot sebezve.) Szúrásokat kapsz a válladba és a felkarodba. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt.
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 320 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 114, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 107.]

* 3. BP: e 8 0 0 élelemszerzés 8 pontért
Leszüreteled egy gallopbokor érett bogyóit. Állítólag ehető. (+1 kaja.) Hatodik érzéked veszélyt jelez. A feléd közeledő orgyilkos mosolyt csal ajkaidra. Nagyot ásítasz, amíg vársz rá. A szörny a halálodat akarja, és neked ront.

Meglengetve a vasalt bunkót ellenfeledre támadsz. Vasalt bunkóval gyilkos csapásokat szórva összezúzod az orgyilkos fejét. (2 támadással 68 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod az orgyilkos testét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Bár ügyesen védekezel, az orgyilkos sem kezdő, és megdöfködi a mellkasodat. (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Az orgyilkos most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted!
Gyorsan ellátod a sebeidet: +10 életerő. Szereztél 1 orgyilkos tőrt. 320 tapasztalati pontot kaptál.
{Csatastatisztika; sebzés: 83, sebződés: 10, gyógyulás: 0, összesen: -10 ÉP}

[8 pontot használtál fel, van még 99.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következő körre át tudsz vinni. Ebből automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.

tf 4 40 fejleszted a 4. tulajdonságodat 40 pontért
Kitartóan, órákon át légzőgyakorlatokat végzel. Már nem is olyan sok gyakorlás kell ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön. [Még 45 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 59.]

tf 4 29 fejleszted a 4. tulajdonságodat 29 pontért
Átszortírozod a kajatartalékaidat, kidobva a zsíros részeket, feldúsítva a vitaminban gazdag, fehérjedús porciókat. Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az egészséged komolyan megnőjön. [Még 16 TVP-t kell elköltened.] [29 pontot használtál fel, van még 30.]
Egy kis vizet iszol a kulacsodból. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, egy helyet keresel, ahol aránylag biztonságban pihenhetsz. Egyet fordulsz fektedben, és már alszol is. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerő.)
Gratulálok, a következő szintbe léptél! A minősítésed mostantól nagyhatalmú kalandozó helyett rettenetes hatalmú kalandozó. Ennek eredményeképp, karaktered a következő fejlődést tapasztalja: +12 max. varázspont, +7 max. életerő, +1 támadás, eloszthatsz 2 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. Kifejlesztettél egy újabb alakváltó képességet. (ld. enc.)
Elmúlt a munka gyümölcse hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása. Elmúlt az alku hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebből a következő körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 242 pontot. A következő körben tehát 272 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


YAURRI KÉZMűVESVERSENY
Minden évben az őszforduló ünnepén meghirdetjük a yaurri kézművesek versenyét, ahol a királyság legremekebb kézművesei mérik össze mesterségbeli tudásukat. Idén azonban váratlan atrocitások érik azon kézműveseket, akik eme versenyre készítik a bemutató termékeiket. A beszámolók szerint szörnyek jelennek meg a semmiből, megtámadják a gyanútlan mestereket, elrabolják az éppen elkészült termékeket, és esetenként megölik magát a készítőt is. Éppen ezért buzdítunk mindenkit kalandozót és szörnyvadászt, hogy csalják lépre a szörnyeket azzal, hogy maguk is készítenek kézműves termékeket, és a rablásra megjelenő szörnyekkel kíméletlenül végezzenek! A Királyi Kézműves Céh - királyi Nagyurunk, I. Zaks Boelnir, a Varkaudarok végzete és a Thargodanok leigázója jóvoltából - éppen ezért jutalmazza azon kalandozókat, akik eme szörnyek pusztításával védik a kézműveseket. A jutalmakat az alanori és császárvárosi mágusrendek közösen ajánlották fel és készítik el, és a Trikornis Futárszolgálat kézbesíti őket.
(Játéktechnikai információk:
Az esemény ideje alatt, minden KT vagy kisülő FKT parancsnál egy vagy több szörny támadja meg a karaktert. A szörnyek száma (a KT/FKT TVP költsége)/4, lefelé kerekítve, de max. 3.
Egy mezőn bármennyiszer jöhet szörny az eseményben, de minden fordulóban egy fajta tárgy gyártására csak egyszer jöhet szörny. Azaz, ha valaki készít egy vassisakot, majd ugyanazon mezőn egy vasvértet, akkor mindkettőre jön szörny, de ha ugyanabban a fordulóban egy másik mezőn készít egy másik vassisakot, akkor arra már nem jön szörny.
Ha valaki elbújik a KT/FKT-ra jövő szörny elől akkor elveszíti az éppen elkészített tárgyát. Ha van csata, de nem győzi le a karaktert a szörnyet, akkor nem veszít tárgyat.
A karakterek minden legyőzött szörnynél találnak kincset, ami a szörny korábbi rablásából származik.
Ha az adott KT/FKT-nál minden szörnyet legyőzött a karakter, akkor speciális kincseket is lehet találni. Ennek esélye annál több, minél több szörny jött az adott KT/FKT parancsra. (Ilyen szempontból mindegy, hogy egyesével, vagy hármasával öli a karakter a szörnyeket.)
- 600 megölt szörny után nem jön több szörny a KT/FKT parancsokra.)
A mini eventekből az alábbi linken tájékozódhattok: Kalandozók Versenye

FELTÉTELES TÁMADÁS ÉS BARÁTSÁGOSSÁG
Az elmúlt évek tapasztalata alapján mindenkiben felmerülnek ötletek nemcsak a játék továbbfejlesztésével, hanem a meglevő dolgok javításával kapcsolatban is. Ilyen fejlesztésre váró parancsok a T és a BA - és a fejlesztés meg is történt! Először is, mostantól a T és BA parancsok a rendes feltételes listától függetlenül kerülnek tárolásra. Így a normál feltételes parancsokon felül ezentúl lehetőség lesz még 12 T és 12 BA parancs kiadására. A T parancs mostantól mindenben megegyezik az FT-vel is (Tehát ha egy T 96 után kiadsz egy FT 96-ot, a T 96-ot törlöd), ezért az FT parancs használatát a továbbiakban nem javasoljuk (idővel meg is szüntetjük). A T-re mostantól meg lehet adni, hogy első teljesülés után törlődjön, vagy bekapcsolva maradjon. Ha törlődő T-t akarsz kiadni, ugyanúgy használd, mint eddig, ha viszont azt akarod, hogy megmaradjon, második paraméternek írj egy egyest, pl. T 96 1. Az T törlése ugyanúgy történik, mint eddig, egy T 96 vagy T 96 1 törölni fog egy korábban kiadott T/FT 96-ot vagy 96 1-et.
Második újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól akár két vagy három paramétert is megadhatsz, ahelyett, hogy három különálló T ill. BA parancsot kéne kiadnod. Pl. T 10 11 6666 ugyanazt jelenti, mintha kiadtál volna egy T 10, egy T 11 és egy T 6666 parancsot is. Természetesen T-nél a 2. paraméter nem lehet egyes, mert ez a nem törlődő T parancsot jelenti! (Sőt, ilyenkor a gép a 3. paramétert sem veszi figyelembe.)
Harmadik újítás, hogy az T és BA parancsoknak mostantól paraméterei lehetnek egy Közös Tudat tagjai (9101, 9102, stb.), egy isten hívei (991: Leah, 992: Dornodon, 993: Raia, 994: Elenios, 995: Sheran, 996: Tharr, 997: Fairlight, 987: Chara-din), adott jelleműek (988: gonoszok, 989: semlegesek, 990: jók) sőt egy adott nembe tartozók is (998: férfiak, 999: nők). A parancsok prioritási (kiértékelési) sorrendje a következő: 1.) T kalandozóra, vagy szörnyre 2.) BA kalandozóra, vagy szörnyre 3.) T KT-re és vallásra, 4.) BA minden egyébre, 5.) T minden egyébre. Példa: T-d van trollokra, a 9101. KT-re és Vlagyimirre (6666. kalandozó). BA-d van emberekre, Dornodon híveire és Murkra (7777. kalandozó, 9101. KT tagja). [Ez a feltételes listádban így néz ki ki: FELT. TÁM: 5; 9101; 6666; BARÁTSÁGOSSÁG: 1; 992; 7777;] Ha találkozol Vlagyimirrel, meg fogod támadni, mert a kalandozóra kiadott T a legnagyobb prioritású. Ha találkozol egy Dornodon hívő trollal, nem fogod megtámadni, mert a BA <vallás> nagyobb prioritású, mint a T <faj>. Ha találkozol Murkkal, nem fogod megtámadni, mert a BA <kalandozó> nagyobb prioritású, mint a T <K.T.>. Még egy fontos apróság, ami változást jelent az előzőekhez képest: A T <kalandozó/szörny> mindenképpen végrehajtódik, ha menekülés% fölött vagy, függetlenül a merészségedtől (ez eddig is így volt), DE a többi T nem, ha a merészséged miatt nem támadnál! Tehát ha kiadod az T 1 parancsot, továbbra is csak azokat az embereket fogod megtámadni, akik elől nem bújnál el a merészséged miatt. (ez a változás.) [Tapasztalt kalandozók figyelmébe: Speciális esetet jelentenek a <szörny> fajú kalandozók, pl. a varkaudar "kalandozók". Az T <varkaudar> mindig meg fogja támadni a "szörny" varkaudarokat, de a "kalandozó" varkaudarokat csak akkor, ha azt merészséged indokolja.]
Van néhány speciális lénycsoport, akikre még Feltételes Támadás parancsot adhatsz ki, ezekhez a következő paramétert kell az FT parancs paramétereként megadnod: 9087 - termikek, 9088 - kputtyintó lények, 9089 - inváziós ellenfelek, 9090 - inváziós kalandozók, 9091 - xenomorfok, 9092 - fürkészek, 9093 - quwargok, 9094 - ganüidek, 9095 - öregedést okozó lények, 9096 - éjfattyak, 9097 - szintszívó lények, 9098 - azonnali halált okozó lények, 9099 - armageddont varázslatot használó lények.
Ne feledd azonban, hogy labirintusban a BA parancs nem működik.

RÉGÉSZETI LELŐHELY (1208. TEREPTÁRGY)
Nem mindennapi az igyekezet, ahogy a Technika Ördögei Közös Tudat tagjai eltérve a megszokásoktól, teljesen újszerűen képzelik el az életet a Túlélők Földjén. Több mint egy évtizeddel a Világégés után eme földet újonnan ültetett növények, új és hasznos építmények, égbe szökő paloták tarkítják. Megvan hát minden ahhoz, hogy az alapvetően harcos életmód helyett egy alternatívákban gondolkodó új kaszt jöhessen létre. Az előtted elterülő 50-100 négyzetméternyi, földhalmokkal és gödrökkel tarkított, könnyű korláttal körülvett régészeti terület igen szép példa arra, hogy napjainkat nem csak szörnyek hajkurászásával és súlyzók emelgetésével tölthetjük el.

SZENT TÖLGYFA (393. TÁRGY)
Először nem hiszel a szemednek. Majdan, miként többször is körbejárod megbizonyosodsz róla, hogy a legendákból ismert szent faóriást mégsem álmodod: valóban előtted áll. Miközben kérgét tapogatod, úgy érzed, mintha beszélne hozzád; ám hiába figyelsz, csak a természet békéje és harmóniája ér el hozzád. Megpróbálsz visszaemlékezni arra, amit e Tölgyről regéltek, de csak halvány utalások futnak át tudatodon a Druidákról és hatalmukat hűen mutató szent fáikról és ligeteikről. Annyi mindenesetre biztos: kellemes pihenés ígérkezik óvó karokként föléd boruló ágai alatt és érezhetően nagyon közel áll a természet Istennőjéhez... S ha kipihented magad, ródd le hálád a fának néhány csepp tiszta vízzel. [Ez egy tudatalatti kényszer, tehát akkor is fogsz öntözni, ha gonosz vagy!] A Szent Tölgyfa kiirtása igen sok munkát kíván. A Szent Tölgyfánál Sheran hívei ugyanúgy IMádkozhatnak, mint az oltároknál.

ELENIOS TÜNDÖKLŐ SZOBRA (1587. TEREPTÁRGY)
Valami fura van a levegőben. A lágy szellő elsöpri a vér szagát, és friss virágillat nyugtatja orrodat. Fegyvereidet lerakva felegyenesedsz, hogy megkeresd, honnan ered. Nem is olyan messze egy alakot látsz lágyan lengedező öltözékben, kékes fényben úszva, de mégsem vakítón. Egyáltalán nem bántja a szemed, ahogy ránézel. Közelebb lépve jobban szemügyre veszed a tökéletes, örök szépséget, Elenios tündöklő szobrát.

MŰVÉSZI POROLIT (720. TEREPTÁRGY)
"Ahogy bandukolsz, látsz egy meghatározhatatlan alakú, torz, gyatra megmunkálású tárgyat. Leginkább valami primitív nép által készített monolitra hasonlít. Közelebb érve érzed, hogy nem csak csúnya, de iszonyú szagot áraszt, és a látványa is gyengíti egész testedet. Teljesen döbbenten harákolsz, hiszen nem létezhet valami vagy valaki, aki ilyen szörnyűséget alkotni képes, ami - legnagyobb rémületedre még a varázserődet is elszívja. Odébb vonszolod magad, hiszen ha már itt kell a közelben táboroznod, legálabb minél messzebb legyél ettől az átkozott gusztustalanságtól."
Nos, kalandozótárs, ha már Neked is volt ilyen élményed egy-egy Chara-din monolit tövében, akkor fogod igazán értékelni azt a tereptárgyat, amit most már Te is elkészíthetsz. Művészi és tudati energiájuk segítségével az Idő Porszemei KT tagjai megoldották, hogy minden monolitból származó káros hatást semlegesíteni lehessen - egy másik építmény felhúzásával. Ezt nevezzük Porolitnak. A Porolit örvénylő, kavargó porszemekből álló dolog, ami egészen kis gondolatodra csodálatos módon összeáll egy teljesen eredeti művészi alkotássá. Létrehozni az EP 720 100 X paranccsal bárkinek lehet, csak meg kell adni (X paraméterben), hogy ki, vagy mi foglalkoztatta az ihlet pillanatában a legjobban az építőt: szörny, kalandozó, vagy bármilyen lény. Természetesen az alkotó művésznek ismernie kell a lényt, amit meg akar formálni... Ha nem adsz meg harmadik paramétert, saját magad képmását hozod létre. Sajnos, a porszemek kordában tartása nem egy egyszerű művelet, igencsak sok időt kell rászánnia a Porcsinálta művésznek (ez 100 TVP-t jelent, 99 TVP-től nem halad egy porszemnyit sem az építkezés). Ezek után azonban bárki, aki utánad erre jár, meg fogja látni gondolataid tárgyát - persze a Porolit tulajdonságának megfelelő kiegészítésekkel. Eme műnek az a tulajdonsága, hogy az adott mezőn esetlegesen megtalálható Chara-din monolit káros hatását (a fele VP regenerációt) egyszerűen semlegesíti. Se több, se kevesebb. Már ha a művészi értéket nem számoljuk. Ez utóbbi persze igen jelentős... Természetesen az ÉP parancs miatt a Munka Gyümölcse varázslat teljes mértékben hat rá. A Porolit enciklopédiáját az építőjének ismernie kell! Ezért terjeszd a jó hírt ismerőseid között! Nos, ha már megismerkedtél e magasztos célú alkotással, akkor javasoljuk, próbáld ki magad: Vajon milyen lesz a Te Porolitod?

ONGÓLIANT (159. SZÖRNY)
Képzelj el egy majdnem négy méter magas, rinocéroszbőrű, vérben forgó szemű tomboló óriást. Igen, az imént lefestett kép leginkább egy nyugtatókkal telepumpált, szende ongóliantgyermekre illik. Az ongóliantok nem ismernek el senkit és semmit maguk fölött, és ez jogosnak is tűnik, amikor valaki megpillantja fél tonnás kőbunkójukat és iszonyatos termetüket. Szerencsére, az ongóliantok csak eldugott helyeken, magashegyek közt és lakott területektől távoli földeken élnek. Néha azonban feldühítik őket - például valamelyik isten ongóliant-vadászatra indul - és ilyenkor gyilkos pusztító ongóliant törzsek indulnak meg a városok felé, hogy a rajtuk esett sérelemért elégtételt vegyenek. Az ongóliantokat csak a legtapasztaltabb kalandozók képesek megállítani, a legtöbbet (szám szerint negyvenhatot) eddig Toborzásgátló Vlagyimir ölte meg. (A halhatatlanok rekordjait senki sem tartja számon, Dornodon, a leghírhedtebb ongóliant-vadász valószínűleg csak kacagna Vlagyimir nyomorúságos teljesítményén.) Ha esetleg te is ongóliant-ölésre adnád a fejed, nem árt, ha tudod - nagyon, NAGYON tapasztaltnak kell ahhoz lenned, hogy Merészséged akár 10-re állításával harcot kezdeményezz. Ha pedig a direkt FT-re hagyatkozol, nyáladat csorgatva a hatalmas kincsek után, amit az ongóliant a zsákjában hordoz, ne feledkezz meg az ongóliant pusztító tűzleheletéről, amelynél csak a sárkányoké halálosabb...

ÁLOMVIRÁG (395. NÖVÉNY)
Az Álomvirág egy egészen különös növény: szárai a megszokott vegetációtól eltérően nem zöldek, hanem szinte teljesen átlátszóak, üvegszerűek. Ennek oka, hogy a növény nem a szokásos módon, a talajból nyeri a növekedéséhez szükséges anyagokat (és alakítja át fotoszintézissel), hanem mentális úton, a közelben alvók álmaiból merít energiát (emiatt viszont nagyon könnyen kiirtható). Talán ez az oka annak is, hogy a növény parányi virágai nem egyszínűek: a szivárvány ezerféle árnyalatában tündökölnek. Ha szerencsés vagy, valamelyik virág nemrég bontotta ki szirmait, s begyűjtheted róla a virágport [ezt automatikusan meg is teszed]. S hogy ez mire jó? Ha este, elalvás előtt belélegzed [a H 396 paranccsal], akkor éjszaka kellemesen kipihened magad, miközben különös kirándulást teszel az álmok birodalmában...

A BARÁTSÁG SZENT TÜZE (484. TEREPTÁRGY)
A Barátság Szent Tüze egy kasztroplanáris úton megidézett, mágikus tulajdonságokkal bíró csatorna, amelyen keresztül az Igaz barátság szerzetesrend tagjai istenükhöz imádkozhatnak. Ha be akarsz lépni a szerzetesrendbe, add ki a BA 9141 parancsot, de vigyázz, ez egy komoly döntés, és ha később meggondolod magad, esszenciád egy részét kell hátrahagynod a kilépéskor. A Szent Tűz kioltására lehetőség van az RM paranccsal, de ez igen speciális: 60 TVP-t és 60 csepp vizet igényel (és mint minden tereptárgynál, itt is meg kell adnod egy ütőfegyvert, amivel a tüzet szétcsapdosod).

CHARA-DIN MONOLITJA (534. TÁRGY)
Egy öt méter magas, fekete, fenyegető csiszolt kőtömb - ez Chara-din monolitja. Chara-din hívei (vagy szolgáik) építették, istenük parancsára. A monolit félelmetes mágikus erővel bír: elszívja a környezetében tartózkodók mágikus energiáját, így a Chara-din hívőket kivéve mindenki elveszti a regenerált varázspontjai felét, a Chara-din hívők viszont dupla vp-t kapnak (ez a hatás nekrofunnal és más duplázó hatásokkal nem adódik össze). A monolit felépítése 100 TVP-be kerül, és az ÉP 534 parancsot kell kiadnod hozzá. Az építkezést egyszerre kell elvégezned, tehát 99 TVP elköltésével az építkezés semmit nem halad! [Tehát ha nem tudod egyből felépíteni, a parancsot végre sem hajtod.] A monolit tengeren, lakott területen és mocsáron kívül bárhol megépíthető.
A monolitot bárki rombolhatja a "Zan Indukátor és egyéb, az emberiség egészére káros dolgok Pusztítása": ZIP 534 100 paranccsal. Ekkor 100 TVP elköltésével teljesen lerombolod a monolitot. Ha kevesebb TVP áll rendelkezésedre, a parancs nem hajtódik végre.

TRIKORNIS SZARV (198. TÁRGY)
Leölve a csodálatos és kedves trikornist (még rágondolni is szörnyű!) hozzájuthatsz a középső, szépen ívelt és csavaros szarvhoz, amely sokak szerint mágikus erővel bír.

KIS KÁOSZRELIKVIA (2643. TÁRGY)
Egy undok kis békát ábrázoló szoborra bukkantál. Az anyaga ismeretlen, de enyhe mágiát sugároz magából. Kétségkívül Chara-dinhoz, pontosabban annak első számú avatárjához, Okülüpajhoz kapcsolódik ez az apró relikvia. Vajon tudod valamire használni? Ki tudja!

VÁMPÍRFOG (1221. TÁRGY)
Amit a kezedben tartasz, az egy vámpír szemfoga, hosszú, hegyes, véres, és mostanra már ártalmatlan, hacsak nem karcolod össze magad, nem kell tőle félned. A vámpírféreg szájában is pont ilyen fogak sorakoznak, úgy néz ki, bármilyen testben is legyenek, ez egy kinézetre teljesen hasonló komponens a vérszívó szörnyetegekben. És, hogy mire használhatnád fel? A közhiedelem szerint, aki vámpírfogat rejteget a kabátja alatt, annak hite kikezdhetetlen.

SZENT KEHELY (257. TÁRGY)
A szent kelyhek speciális kegytárgyak, amelyeket magas rangú papok hordanak maguknál. A szent kelyhet istened templománál vagy oltáránál automatikusan használod, ha kiadod az IM parancsot. Ilyenkor a kelyhet az oltárra (templomnál a belső szentély oltárára) helyezed, és ha hű papja voltál istenednek, az ima meghallgatásra kerül, és a kehely megtelik isteni könnycseppel. Ez a felszentelt folyadék akkor sem ömlik ki a szent kehelyből, ha azt fejjel lefelé fordítod. Egy szent kehelybe 10 isteni könnycsepp fér. A szent kelyhet lehetetlen ellopni.

TEMPLOM (256. ÉPÍTMÉNY)
Magas rangú, istenükhöz közel álló papok előbb-utóbb útnak indulnak, hogy végrehajtsák az egyik legszentebb küldetést, a templomépítést. Ez minden szempontból igen nehéz és időigényes feladat. Először is meg kell keresni azt a szent helyet, amely a legalkalmasabb a templomépítésre. Ehhez a papnak állandó kapcsolatot kell tartania istenével, buzgó imádságok útján. Ehhez az IM 1 parancsot kell kiadnod, egy olyan mezőn, ahol még nincs oltár, (és már istened megadta a templomépítés küldetést) instrukciókat kapsz, hogy milyen messze vagy a templomépítésre legalkalmasabb mezőtől (de az IMádkozás más előnyökkel ilyenkor nem jár). Minden nagyobb területen van egyetlen mező, amely alkalmas arra, hogy templomot építs rajta a te istened számára. Más istenek más helyszínt preferálnak. Ha megtaláltad az alkalmas helyszínt, hozzáláthatsz az építkezéshez. Az építkezés az ÉP 256 <TVP> paranccsal történik, és minden 20 TVP-nyi elvégzett munkának van látható hatása (tehát 19 TVP-ért a munka semmit sem halad). A templom teljes felépítéséhez összesen 3000 TVP szükséges. (Igen, nem 300, hanem HÁROMEZER. Elvégre nem egy hétvégi bungaló felhúzásáról van szó.) Nyilvánvaló, hogy egyetlen hívő számára egy templom felépítése majdhogynem az örökkévalóságig tartana: mindenképp szükség van több hívő együttes munkájára. Arra azonban vigyázz, hogy a munkálatban résztvevőknek legalábbis tanítványnak kell lenniük. Javasolt az építkezésben hatékonyan segíteni tudó szörnyek befogása, és használata.
Ha a templom felépült, a H <szent szimbólum> paranccsal lehet felszentelni, 10 TVP-ért. A szentelés folyamán szükséged van 20 kajára, isteni áldozatnak. A szentelő pappal együtt minimum öt olyan pap jelenléte szükséges, akinek aktuális küldetése a templom felszentelése, ill. már teljesítette ezt a feladatot, és legalább 300 TVP erejéig részt vett a munkában. Mivel minden isten templomát más mezőn kell felépíteni, ezért természetesen senki elől sem lehet a fáradtságos munkával felépített oltárt "ellopni", "elszentelni" egy másik isten híve által.
Ha egy templom felszentelésre kerül, minden hívőt, aki megkapta a templomépítő küldetést, és megfelelő mértékben részt vett az építkezésben, az istene úgy tekinti, mint aki teljesítette a feladatát - még akkor is, ha esetleg a templomtól távol van. [Megjegyzés: ha esetleg egyszerre istened több templomának munkálataiban akarsz részt venni nem árt, ha tudod, hogy kizárólag az a munka számít, amit a legutolsó templomnál építettél! Más isten templomába meg se próbálj építkezni, mert ezért istened nagyon haragos lesz.] Egy templom felépítése ÉS felszentelése előremenetelt jelent a papi ranglétrán minden hívő számára, bármilyen rangúak is.

SZENT LIGET (439. ÉPÍTMÉNY)
Utad során egy vékony, alig letaposott ösvényre bukkansz, melynek végén különös kis tisztást találsz. A kicsiny ligetbe lépve, furcsa érzés lesz úrrá rajtad, mintha nem is a természet, hanem emberkéz alkotta volna. A sudár kőris és mahagónifák szinte teljesen körbezárják a kis térséget, amelyről első pillantásra megállapítod, hogy kiválóan alkalmas táborozásra, és viszonylag jól védhető. Ahogy letelepszel a gondos kezek által levágott fűre, hirtelen tökéletes biztonságérzet száll meg, szinte feloldódsz a téged körülölelő csendben. Most már biztosra veszed, hogy eme helyet mágia hozta létre, de arra képtelen vagy rájönni, hogy milyen erőknek köszönheti létezését. Halványan érzed egy nem evilági hatalom jelenlétét, hiszen szinte vibrál körülötted az egész hely. Ahogy behunyod a szemed, egy darabig tisztán hallod az erdő hangjait, szinte eggyé válsz ezzel a különös kis ligettel. Végül kipihenve magad továbbállsz, de azért még egy búcsúpillantást vetsz a gyönyörű tisztásra és a fákra, melyeknek ágai mintha óvón vigyáznák a szent liget bejáratát. [Megjegyzés: a Szent Ligetet a Hófarkas klán hozta létre, igazi hatása a Szent Ligetnek csak a Hófarkas klán tagjaira van.]

A KVATÁCIÓ MEGISMERÉSE, 2. LÉPÉS (17. ALAKVÁLTÓ KÉPESSÉG)
Ujjongasz magadban - hamarosan eléred a TELJES KVATÁCIÓT, amely virtuális halhatatlanságot jelent, és tudomásod szerint eddig egyetlen alakváltónak sem sikerült végrehajtania. Az atomi és molekuláris szintű átalakítások tovább folynak, tovább növelve átmeneti gyengeségedet (további -2 védettség) ez azonban nevetséges ár a Teljes Kvatáció elérésért. A kvatációs transzformáció melléktermékeként egy újabb, igen értékes képességet is elsajátítottál: ez a kisebb tűzlehelet. Életenergiádat mostantól képes vagy korlátozott mértékben direkt energiává alakítani, és ezt forró tűzleheletként ellenfeledre köpni. A tűzleheletet ugyanúgy kell használni, mint a normál támadó varázslatokat, a TV és FTV parancsokkal. A különbség az, hogy a tűzlehelet használatához nem kell varázspont, alkalmazásakor mindössze 2 életpontot kell feláldoznod. A kisebb tűzlehelet sorszáma 110, [tehát TV 110-el rakhatod be a TV listádra] karakterszintenként D3 életpont sebzést okoz (max. 50D3), amit sikeres mentődobás felez.

KARAKTERLAP

Szajly, egy göndör ősz hajú, csillogó szemű alakváltó férfi vagy. A bőröd kreolszínű. Fairlight elsőáldozója vagy. Ez a 101. fordulód.

Erő: 26 Szint: 18 Merészség: 5/1 Magasság: 180 cm
IQ: 22 Támadás: 18 Agresszió: 3 Testsúly: 77 kg
Ügyesség: 14 (18) Védekezés: 20 Menekülés: 30 % Életkor: 33/33 év
Egészség: 17 (18) Életpont: 246/246 Jellem: semleges Tul. pont: 2
Szerencse: 26 Varázspont: 231/35 Pénz: 825 arany Kép. pont: 1
Eddig összesen 891 szörnyet (13 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 6 863 TP-t kaptál. Jelenleg 267 606 TP-d van. A következő szinthez még 72 394 TP szükséges. Trófeáid: tüskés harci gromak, varkaudar bajnok, varkaudar behemót. Jelenleg 11 árnyékmxtu-d van.

HARCI ISMERETEK
ökölvívás: 1 ütőfegyverek: 24 lőfegyverek: 17

Feltételes lőfegyver használat: semmi (0 .); kerek kő (#19) (1 -5.); nyílvessző (#108) (6 -); mérgezett vasnyíl (#187) ( kalandozókra);
99,82 mezőn táborozol
Teleport hatása alatt állsz, melynek induló koordinátája 103,95
Max. X koordináta (eddig teleportálhatsz városi teleporttal): 108

SZÁMLÁLÓK
Max életkor 173 év Átcsoportosítási és instabil keret: 400 000 TVP E 1 paranccsal ölt szörny: 50 000/2
Csodák kútjából max. támadás: 1

EGYÉB ISMERETEK
1. rejtőzködés: 7 2. nyomkövetés: 35 3. mászás: 6
4. csapdakészítés: 6 5. gyógyítás: 29 6. titkosírás: 2
7. felderítés: 9 8. szörnyidomítás: 1 9. teológia: 2
10. taumaturgia: 17 11. versengés: 1 12. zene: 1
13. szörnyismeret: 10 14. zárnyitás: 1 15. vadászat: 15
16. bányászat: 12 (+1)

FELTÉTELES PARANCSOK (még 47 lehet)
deus ex machinád 1 mezőre repítsen
gyógyítasz 40% életerő alatt 15 TVP-ért (max. 3 alkalommal)
kutatsz max. 50 TVP-ért
mászol max. 100 TVP-ért
maradék TVP-dből az egészség (4) tulajdonságodat TF-eled
Barátságosság (aktív: 6, max: 50)
fémbontó szójer (#150), fabontó szójer (#71), manifesztátor (#124), pszi elementál (#221), arató csattanat (#144), nómenklatúra (#158)

VARÁZSLATAID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP) gigaököl (#49, 16 VP) városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)
varázsvédelem II (#108, 18 VP) varázspáncél (#156, 15 VP, 10 TVP) a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
időcsere (#285, 5 VP) mágikus gyorsítás (#330, 0 VP)
Papi varázslataid
alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP) varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP) esőidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)
erőpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP) kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP) korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)
unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP) tündérfény (#25, 1 VP) tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)
Alakváltó és tudati képességeid
kisebb tűzlehelet (#110, 2 ÉP)

JELENLEG RAJTAD LEVŐ AKTÍV VARÁZSLATOK
tulajdonságpajzs (#26) varázspáncél (#156)

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZŐ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
10. és magasabb szintűek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 20)
energiatüskék (#29)
Védekező varázslatok (aktív: 1, max: 20)
varázsvédelem II (#108)
Feltételes támadó varázslatok (aktív: 1, max: 119 - védekező varázslatokkal együtt)
energiatüskék (#29) >> varkaudar bajnok (#190)

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Látványos áldozat lenne, ha be tudnál mutatni nekem egy xirnox szivet.
2.) Áldozz fel számomra két grifftojást.
3.) Hah, ezt nem fogod egyhamar megcsinálni! Ölj meg egy ragyás burástyát. (teljesítve)

ÉPÜLETES KÜLDETÉSEID
szürke mágustorony (500): kész. városháza (Qvill) (527): kész. cseréptetős torony (549): kész. városháza (685): többek közt 4. tárgyat kell leadnod. Fősátor (770): új.

ISMERT LABIRINTUSOK
1, 5, 6, 7, 41.

HŐSTETTEID
Miniesemény statisztikák
Jelenlegi miniesemény:
Megölt szörnyek: 3. Szerzett pont: 301. Beállított erő: 0 Összpont: 301

Összsúly: 73.30 kg Megterheltség: 101%
GYJ: Tetszőleges értékű tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 64 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
22 arany (#50) 2 berzerker tüske (#713) 5 csontkulcs (#74)
2 darázsfarok (#654) 2 evaporőr háj (#105) 48 kaja (#2)
7 nyílvessző (#108) 2 óndarab (#85) 65 pirkit (#153)
1 távcső (#42) 33 tüske (#22)

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 aurach fog (#657) 2 kaktusztüske (#114) 1 kis káoszrelivkia (#2643)
20 mákrózsa virág (#56) 2 mocsári penke (#148) 2 orgyilkos tőr (#225)
6 spiritusz (#170) 1 szent kehely (#257) 1 szvó-ektoplazma (#151)
3 trikornis szarv (#198) 3 tükör (#43) 1 uzbány csőr (#169)
2 vámpírfog (#1221) 1 víz (#27)

E KÖRBEN TETT LÉPÉSEID TÉRKÉPE

98 99 100
81
82
83
(99,82) csodák kútja (#1096), nekrofun (#173), Whai Ling (1152. kalandozó), Galira (5845. kalandozó), orgyilkos (#131)

Változások a Túlélők Földjén a legutóbbi fordulód óta...


* - A termikek kaptak gyűjtőszámot. A 9087-es számmal lehet rájuk hivatkozni BA, T és FTV parancsoknál.
* - Az esszenciamágnest működőképessé tettük a Résföldön.
* - Átneveztünk 3 termiket: destruáló > destruktív, lamentáló > laudáló, kreatív > debütáló. Az enciklopédiájukat újra kiküldtük azoknak, akik ismerik őket.
* - Elindult a Yaurri Mászóverseny.
* - Ha az adott mászóhelyre ki van kapcsolva a plusz szörny a H <mászóhely száma> 1 paranccsal, akkor az eseményből jövő plusz szörny sem jön a másznivalóban.
* - Javítottuk, hogy a káoszportál varázslat nyugaton is működjön az égigérő grokra.
* - A Résföldön a program ottani lényeket generál az égigérő grokokba.
* - A Résföldön mindenki max. pontszámot kap a mászóversenyben.
* - Javítottuk az omega kristály működését. - Javítottuk, hogy a bónuszból vehető szilmillek a Kiégett Földeknek megfelelő bónuszt adják a Résföldön is.
* - Javítottuk, hogy az agrumtárgyakat csak kvazárkovácsnál lehet elkészíteni.
* - A minieventek szörnygenerálásból kivettük a síkok és Résföldek labirintusos szörnyeit, a Tűz létsíkja és Élet földje Tier 3-as szörnyeit, és a Negatív sík erősebb Tier 3-as szörnyeit.
* - Kivettük a minieventek szörnyei közül a Zinthurgot. Illetve nyugaton 2-3 szinttel csökkentettük a generált szörnyeket.
* - Megszűntettük a nyugati kincsfiltert, azaz ezentúl nyugaton is eshet minden tárgy, amit egy szörny dob, vagy talál a karakter.
* - Az aranyfaló ládikót nem lehet hazsnálni nyugaton. Ha ott próbál meg valaki VP-t termelni vele, akkor hibaüzenetet kap.

Üzenet küldése a karakternek