Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája
A számlanyitás folyamata
Árak + Jelenlét bónusz
Befizetési módok
Jelentkezési lap
Kedvezmények
Kipróbálás (10 ingyenes forduló)
Szabálykönyv
Új játékosoknak
Alanori Krónika kupon
Aukció
Beállítós UL
Bónuszok
Eseménynaptár
Hasznos Információk
Ismeretek hasonlítása
Kalandozók versenye
Karakternév-változtatás
Lemaradás vásárlása
Reinkarnáció
Statisztikák
Szavazások
Tesztcsata
Titanitdukát aukció
Tudástár
UL küldés
Beholder Labirintus
Memóriajáték
Mini-szójáték
Puzzle
Chat, üzenõfal
Fórumok
Közös Tudatok
Közös Tudatok Listája
KT-képességfa
Levelezési lista, IRC
Megosztott fordulók
Nyilvános fordulók
Miniolimpiák
Olimpiák
TF találkozó
AK Archívum
GN Archívum
Írások, novellák
Linkek
TF könyvek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Vízfelszín, azaz tükör
Küldd el képeslapként!
Mielőtt elődeink felfedezték, hogy a krómkaktusz sima, kemény bőréből kimetszve egy darabot, hordozható tükörhöz juthatnak, csak a pocsolyák, tavak és egyéb vizek felületét használhatták a férfiak borotválkozásra, illetve a kalandozóhölgyek szépítkezésre.
Nézz szét a galériában!
XLVI. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés
A Sötétség Kora - helyzetjelentés
XLVI. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Aukciós statisztika
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból

A lista folytatása...
HKK online, TF online, Argum City (49)
Épülettervezői pályázat 2. (11)
A Sötétség Kora - helyzetjelentés (7)
Olimpiák eredmémyei (9)
A Sötétség Kora - retró történelmi esemény (17)
Tavaszi befizetési akció 2024.03.01. (péntek) - 2024.03.18. (1)

További témák...

2024-04-20 02:45:20 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

A makrók működése

Makró létrehozása, illetve felülírása: MAK [sorszám] [mennyi parancsból]

Egy makrót tudsz létrehozni a fenti paranccsal. A következő, 2. paraméterben megadott parancsból egy új makró jön létre, akkor is, ha a megadott sorszámon már van egy makród, ebben az esetben felülírja a meglévő makrót. Ha a korábbi makródban 10 parancs volt és a 2. paraméternek az új makró létrehozásánál csak 2 parancsot adsz meg, akkor az új makró csak 2 parancsot fog tartalmazni.

Makró módosítása: MAK [sorszám] [mennyi parancsból] [hányadik parancstól]

Van lehetőség a makró módosítására is a fenti parancs kiadásával, ha le szeretnéd cserélni az 1. makród 2. parancsát, akkor a MAK 1 1 2 parancs hatására a következő megadott sorban lévő parancs lecseréli a létező makró 2. parancsát. Konkrét példa:

MAKRÓ 1 ezekből a parancsokból áll (a létrehozással együtt):

MAK 1 3 (makró létrehozása 3 parancsból)
  • M 2 (1. makró 1. parancsa lesz)
  • BE 500 (1. makró 2. parancsa lesz)
  • KF 1 3 (1. makró 3. parancsa lesz)
  • Ha rájössz, hogy valójában nem is az 500. házba kellene bemenni, hanem az 501. házba, akkor a következő paranccsal le tudod cserélni a BE 500-at BE 501-re:

    MAK 1 1 2 (1. makróban cserélj 1 parancsot, a 2. parancstól)
  • BE 501
  • Ennek hatására az 1. makród a következő parancsokat fogja tartalmazni:

  • M 2
  • BE 501
  • KF 1 3
  • Természetesen, ha a 2. paraméternek nem 1-et írsz, hanem egy magasabb számot, akkor több parancsot is lecserélhetsz, nézzünk erre is egy példát:

    MAK 1 2 2 (1. makróban cserélj le 2 parancsot, a 2. parancstól)
  • BE 502
  • H 211
  • Ennek hatására az 1. makród a következő parancsokat fogja tartalmazni:

  • M 2
  • BE 502
  • H 211
  • Parancs beszúrásra nincs lehetőség, csak felülírásra.

    Makróban használható parancsok

    A makróban gyakorlatilag szinte bármilyen parancs menthető, akár BUL-ban is. (Kivétel a MAK parancs, szóval makrón belül másik makró nem hívható meg.) Ebben az esetben a BUL-ban használható parancsok le is fognak futni, amit viszont nem használhatsz BUL-ban, az csak elmentődik a makróba. Érdemes figyelni erre, mert ha egy makróba pl. KF parancsot raksz BUL-ban, akkor az létre is fog jönni, és lehet csak az lenne a célod, hogy a következő forduló végén KF-eld az adott tárgyat, amikor meghívod a makrót. Ekkor a makró összeállítása után tedd rendbe a karaktert még a BUL-ban (KF-eld vissza azt, amit leveszel a makró miatt).

    Nem használható a makróban többször ugyanaz a tárgy H paranccsal, illetve többször ugyanaz a varázslat V paranccsal, még akkor sem, ha más paramétert adsz meg neki. Kivétel ez alól a HH es a VV parancs, ezekben a parancsokban megadhatsz olyan tárgyat, vagy varázslatot is, amit már egyébként használtál. A programba időközben bekerült egy-két tárgy és varázslat, ami ez alól a korlát alól kivételt képez, ezek a következők: Trinigan rúnája (#453), valamint a távolbalátás (#374) varázslatok és a ryuku tájoló (#1224) tárgy. Ezeket V és H paranccsal is lehet többször használni egy makróban eltérő paraméterrel.

    KT képességek EK paranccsal, eltérő paraméterrel használhatók többször is egy makróban, ha a minden parancsra vonatkozó alap korlátozást figyelembe veszed, vagyis a parancs első két paramétere nem lehet egyforma (pl EK 116 es EK 116 90 133 mehet egy makróba, az első paranccsal kikapcsolod a totemet, a második paranccsal bekapcsolod, hogy 90% alatt teljes gyógyulást lőjön, a 2 parancs között pedig lehet pl egy ezüstmágus kürt használat).

    Konkrét példa, hogy érthető legyen, hozzunk létre egy Trinigan rúnája makrót, amivel be lehet állítani a hulladékkezelést:

    MAK 1 3 (létrehozzuk az 1. makrót 3 parancsból)
  • V 453 1 1 (beállítjuk a Trinigan rúnáját a deus ex machinára, hogy 1-nél több ne legyen nálunk)
  • V 453 2 30 (beállítjuk a Trinigan rúnáját a kajára, hogy 30 darab legyen nálunk maximum)
  • V 453 3 3 (beállítjuk a Trinigan rúnáját a vizestömlőre, hogy 3 darab legyen nálunk)
  • A makró ebben a formában el lesz mentve és le is fut a fordulóban, mivel a Trinigan rúnája a makró V parancs korlátozása alól kivétel, az alábbi példa viszont nem fog lefutni:

    MAK 1 3 (létrehozzuk az 1. makrót 3 parancsból)
  • V 18 15 (vak őrület varázslattal 15%-ra állítjuk a menekülést)
  • V 18 20 (vak őrület varázslattal 20%-ra állítjuk a menekülést)
  • V 18 25 (vak őrület varázslattal 25%-ra állítjuk a menekülést)
  • A makró ebben a formában el lesz mentve, viszont ebből a makróból csak az első V 18 fog lefutni, ha kiadod a MAK 1 parancsot a fordulóban és 15% marad a menekülési %-od, a másik kettő parancsra ezt a hibaüzenetet kapjuk: "Ugyanaz a parancs kétszer ugyanabban a makróban nem futtatható".

    Ugyanez igaz a H paranccsal való tárgyhasználatra is. Gyakorlati példával élve egy makróban nem használhatsz sámánmaszkot 2 szörnyre (pl. átkapcsolod egy lényre ami az adott tereptípuson jön és utána a makró végén visszakapcsolod az eredeti lényre). Ilyen esetekben mindig az első jön létre, a második nem.

    Térjünk vissza a HH és VV parancsra. A HH és VV parancs egy speciális eset és egy megkötés van, ha az adott parancsban már van olyan tárgy, vagy varázslat, amit a makróban már korábbi parancsban használtál (az adott parancs nem számít), akkor parancsonként egyetlen paramétert lecserél a program 9999-re futtatáskor (hátulról indulva). Konkrét példa, hogy érthető legyen: VV 25 25 25 (3x tündérfény), vagy HH 979 979 979 (3x sáfránykő) használata megengedett, ha még nem használtál tündérfényt, vagy sáfránykövet korábban. Ha már volt tündérfény a makró egy korábbi parancsában, akkor a VV 25 25 25 futtatáskor VV 25 25 9999 lesz (vagyis 3 helyett 2x fog lefutni a tündérfény).

    A makrón belül van még egy figyelés, többször ugyanaz a parancs nem adható ki egy makrón belül, ez a figyelés gyakorlatilag csak az első 2 paramétert nézi, még a 3 paraméteres parancsoknál is, itt a 3. paramétert figyelmen kívül hagyja. Hogy érthető legyen szintén egy példán keresztül magyaráznám el:

  • VV 25 25 25
  • VV 25 25 171
  • A második parancs ütközik az elsővel, mivel ha levesszük a 3. paramétert mindkét parancsról, akkor ezt kapjuk:

  • VV 25 25
  • VV 25 25
  • A fent leírt korlát miatt ez egyező parancsnak minősül, így nem futtatható egy makróban. Ez a 2 paraméteres vizsgálat az összes kiadott parancsra érvényes, a mozgástól kezdve a belépés parancsokig, még a KNO parancsra is. Vannak olyan jól működő makrók, amivel ezt a korlátot át lehet lépni. Pl. a pszi fejlesztő makrónál, ha KNO-val fejleszted a pszi-t, akkor megadhatod először a KNO [pszi szakértelem száma] 1 parancsot, majd a növelés után ugyanabban a makróban a KNO [pszi szakértelem száma] 2 parancsot, mivel a pszi fejlesztésnél, ha a KNO hatására *-os lesz a pszid (19-es pszi felett) már nem von le több KNO-t, csak egyet, amivel csillagos lesz.

    Nézzünk pár gyakorlati makrót, pszi pontból erő TF-elés:

  • VV 299 299 299 (csinálunk 3x20 tvp-t)
  • TF 1 10
  • TF 1 11
  • TF 1 12
  • TF 1 13
  • TF 1 14
  • Ez a parancs így lefut és 0 tvp-be kerül a makró, lévén csinálunk 60 tvp-t a makró elején és utána pont 60 tvp-t költünk el, ha 2x adnánk ki a TF 1 10 parancsot, akkor parancsegyezés miatt nem futna le.

    VV és HH parancs használatra egy példa, pszi fejlesztésre pszi kövekkel (ez csak sziklozug raguval és szürkeállomány aktivizálásával együtt működik, mert így fixen 3 pszi kőtől megnő a pszi, 1 pszi kő 34%-ot fejleszt így):

    A programban történt változások miatt már nincs szükség VV 112-re a pszi növeléshez, ezt a program automatikusan megteszi minden egyes parancs kiadása előtt, ha csillagos a pszid, van elég pszi pontod és tvp-d.

  • HH 248 248 248 (Háromszor használunk pszi követ, mivel egy 34%-ot fejleszt kövenként. A parancs végén csillagos lesz a pszi)
  • HH 1 248 248 (Itt először bekattan a pszi gyűjtés, megnő a pszi eggyel és utána indul a parancs kiértékelés: az első paraméterre egy nem 248-as tárgyat kell írni, hogy ne legyen parancsegyezés. Ebből a parancsból HH 1 248 9999 lesz a futáskor, vagyis 1 pszi kő használat.)
  • HH 248 1 248 (Szintén felcseréltük az első két paramétert, hogy ne legyen parancsegyezés, ebből a futáskor HH 248 1 9999 lesz. Újabb 1 pszi kő használat.)
  • HH 2 248 248 (Be kellett hozni egy másik tárgyat is HH-ba, hogy ne legyen parancsegyezőség, a futáskor HH 2 248 9999 lesz. A 3. pszi kő használat. Ez után a parancs után újra csillagos lesz a pszi)
  • HH 248 2 248 (Itt szintén bekattan a pszi gyűjtés automatikusan a parancs kiértékelés előtt, mert csillagos volt a pszi. Felcserélt paraméter a 2-es tárggyal, futáskor HH 248 2 9999 lesz. 1 pszi kő használat.)
  • HH 3 248 248 (Új tárgyat kell behozni, hogy ne legyen parancsegyezőség. Futáskor HH 3 248 9999 lesz, ami a 2. pszi kő használat.)
  • HH 248 3 248 (Felcserélt paraméter. Futáskor HH 248 3 9999 lesz. A 3. pszi kő használat. A parancs után csillagos lesz a pszi)
  • HH 4 248 248 (Itt is nő a pszi automatikusan. Új tárgyat kell behozni, hogy ne legyen parancsegyezőség. Futáskor HH 4 248 9999 lesz, ami az 1. pszi kő használat.)
  • HH 248 4 248 (Felcserélt paraméter. Futáskor HH 248 4 9999 lesz. A 2. pszi kő használat.)
  • HH 5 248 248 (Új tárgyat kell behozni, hogy ne legyen parancsegyezőség. Futáskor HH 5 248 9999 lesz, ami a 3. pszi kő használat. A parancs végén újra csillagos lesz a pszi)
  • Ez a makró így 10 parancsot tartalmaz, és +4 pszit lehet vele elérni a fent leírt feltételek mellett (az utolsó csillagos pszit a következő kiadott bármilyen parancsnál automatikusan megnöveli a program, ha van rá erőforrásod).

    Az első két paraméter figyelése az 1 paraméteres parancsokra is hat, ilyenkor a 2. paraméternél 0-t kell nézni, pl az alábbi 4 parancs nem azt csinálja, amit szeretnél:

  • V 96 143 62
  • M 3
  • V 181 187 62
  • M 3
  • Mert bár 2 különböző városi teleportot használsz, ami jó. (Ugye a kétszer a V 96, vagy kétszer V 181 nem jönne létre, lévén varázslat és már használtad a makróban.) Azonban a 2 darab M 3 parancsból csak az első fog lefutni, ugyanis a második M 3 parancsnál hibaüzenetet kapsz, hogy már van ilyen parancs a makróban.

    Ugyanilyen az LM parancs is, ahol pl az LM 50 50 50 + LM 50 50 60 parancsnál a második kizárásra kerül a makróból, mert mindkét parancs 2 paraméteresre csökkentve azonos (LM 50 50).

    Létrehozás: 2014. szeptember 11. 12:09:57
    Utolsó frissítés: 2017. február 9. 15:41:18
    Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2024
    E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.