Vissza a Főoldalra
 

Hírek
Mi is az a Shadowrun?
Chat, üzenõfal
Fórumok
Shadowland
Szavazások
Ismertetők, írások
Kaladmodulok
Novellák
Cikkek a Krónikából
Shadowrun könyvek
Linkek
Letöltés
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
A mátrix
Küldd el képeslapként!
A mátrixban minden csak virtuális valóság. A mátrix zsonglőrei, a dekások mindig az általuk elképzelt, idealizált, vagy jelképes alakban jelennek meg a mátrixban.
Nézz szét a galériában!
Könyvismertető - Nigel D. Findley: A nap háza
Könyvismertető - Mel Odom: Hajtóvadászat
Könyvismertető - Robert N. Charrette: Jogos kárpótlás
Könyvismertető - Stephen Kenson: Keresztutak

A lista folytatása...
A gyűrű - Shadowrun novella (2)
Játékost keresek! (105)
Robert N. Charrette: Sose kezdj sárkánnyal (15)
Online Shadowrun project (69)
Shadowrun 4. kiadás (151)
Magyar Shadowland (2074)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Semmi személyes... csak üzlet (Shadowrun)

A következő oldalakon a Játékmestereknek szeretnék segíteni némi ismertetővel azzal kapcsolatban, hogyan is tekintenek az óriáscégek az árnyvadászokra, és milyen feltételekkel, milyen körülmények között szokták alkalmazni őket. Ennek segítségével talán könnyebb lesz elkülöníteni egymástól a megatársaságokat, nem fog minden Johnson hasonlóképpen viselkedni és ugyanakkora fizetséget felajánlani.

Némelyik cégnél egy-két különleges egységet is ismertetek, melyek szintén hasznos segítséget nyújthatnak a játék színesítéséhez. Ezek közül némelyik talán még a játékosok számára is új lesz...

A tizedik megatársaságot, a Wuxingot kihagytam az cikkből, mert ez a cég annyira egyedi, hogy a teljes leírás nélkül igen kevés haszna lenne az ismeretlen kifejezésekkel telezsúfolt rövid tájékoztatónak.

Az Ares általában nem titkolja, hogy ő az árnyvadászok alkalmazója. Ha mégis, akkor a fizetség is ennek megfelelően alakul.

Amennyiben felfedik kilétüket, az Ares Johnsonjai fizetségként akár felszereléseket is felajánlhatnak pénz helyett. A csapat ilyenkor az eredeti összeg 120 százalékát kaphatja fegyverekben, katonai felszerelésben és kiegészítőkben, felét előre, felét pedig a feladat teljesítése után. Ha a fizetség pénzt és felszerelést is tartalmaz, akkor a nuyen összege maximum 80 százalékkal csökkenthető. A lőszer, tárak és egyéb kiegészítők számba vétele a fizetség megállapításakor történik. Járművek és robotok is az alku tárgyát képezhetik, vagy akár külön is lehet róluk tárgyalni.

Az Ares néha felkér megbízhatóbb árnyvadászokat, hogy új felszereléseket teszteljenek. A vadászoknak az akció után részletes jelentést kell tenniük, és csak a legritkább esetben tarthatják meg a tesztelt felszerelést.

Az Aresnek dolgozó csapatok ingyenes DocWagon, vagy annak megfelelő szerződést kapnak. Azonban a cég egy percig sem habozik magára hagyni ügynökeit, ha érdekei úgy kívánják. Ezek az Ares által birtokolt DocWagon szerződések azonnal érvénytelenné válnak, amint a vadászat véget ér. Bizonyos esetekben a karkötők nyomkövetőt is tartalmazhatnak; az ilyen nyomkövetőt csak a DocWagon karkötő használhatatlanná tétele árán lehet eltávolítani.

Az Ares céglegényeinek saját DocWagon szerződésük van, fizetségük pedig 20 százalékkal nagyobb, mint a szabadúszóké.

Knight Errant Firewatch osztagok: ezek az osztagok 5-7 elit katonából állnak, melyek közül legalább egyikük rigó, egy másik pedig Felébredt tag. A Firewatch osztagok évekig gyakorlatoznak együtt és kidolgozzák saját, egyedi taktikájukat; nincs közöttük két egyformán viselkedő csapat. A Firewatch katonái azelőtt elit egységekben szolgáltak, például a Sziú Különleges Erőknél, így rengeteg különféle taktikát és tapasztalatot ötvöznek.

A Firewatch csapatok a legmodernebb felszereléssel rendelkeznek - amit kívánnak, azt megkapják. Minden csapattagban nagy valószínűséggel található valamilyen kiberver (még a Felébredt tagokban is); ezek mindegyike minimum alfa osztályú, de a béta-, vagy delta beültetés sem ritkaság.

A Firewatch csapatokon belül nincs nemi vagy faji megkülönböztetés, tehát ugyanúgy belefuthatsz egy indián törpe nőbe, mint egy fehér humán férfiba. A varázslók között a hermetikusok vannak túlsúlyban a sámánokkal szemben. Az egyes osztagok folyamatosan versenyeznek egymással, de nem hagyják, hogy ez a küldetés sikerét kockáztassa. Minden osztagnak van saját szimbóluma, neve és megkülönböztető jelzése.

A Felébredt tagok minimum 3. Szintű beavatottak, és általában az Összpontosítás és Varázspajzs metamágikus technikákban képzettek.

A Láthatatlanok: A Láthatatlanok azok, amit a nevük is sugall. Olyan sámáni beavatott ügynökök egy csoportjáról van szó, akik különösen képzettek a felderítés, rejtőzködés és álcázás mágikus és metamágikus technikáiban - közöttük olyanokban is, amelyek ma még ismeretlenek a nagyvilág előtt. Minden valószínűség szerint egy varázslótársaságot alkotnak, származási helyük pedig a Bennszülött Amerikai Nemzetek és a Felébredt vidékek.

Különös módon a Láthatatlanokat nem az Ares toborozta és képezte ki, hanem szorosan a céggel együttműködve tevékenykednek. Hogy ki áll mögöttük és mi az igazi céljuk, az ma még nem ismert. Az sem tisztázott, kivel állnak kapcsolatban az Aresen belül, mivel a hivatalos és nem hivatalos Ares csatornák megkerülésével tevékenykednek. Talán a Knight talált hasonló célokkal megáldott szövetségeseket ellenségei terveinek kifürkészésére, vagy Roger Szárnyaló Bagoly, a Knight Errant vezetője használja fel őket saját céljai elérése érdekében? Esetleg ők Arthur Vogel, a cég főrészvényesének titkos támogatói?

További információk az Ares Macrotechnologyról...

Az Aztechnology szinte soha nem alkalmaz nyíltan árnyvadászokat. Ehelyett kirakatcégeinek, leányvállalatainak, vagy alvállalatainak (természetesen egyiket sem könnyű kapcsolatba hozni a céggel) miriádjain keresztül intézi a vadászok felbérelését.

Az Aztechnology jól fizet, általában 25-50 százalékkal jobban az átlagosnál. Az általa használt álcacégtől függően a vadászoknak a fizetség 50 százalékáig fogyasztási cikkeket is felajánlhatnak. Ezek lehetnek élelmiszerek, elektronikai cikkek, vagy akár fizetett vakáció - egyszóval nuyen helyett szinte bármi.

A Nagy A vadászokat használ szinte bármilyen munka elvégzésére, kivéve az orgyilkosságokhoz - ezeket az akciókat a Leopárd Őrség és a vármágusok végzik.

További információk az Aztechnologyról...

Régebben a különösen nagy ravaszságot és titkosságot igénylő feladatokat a Seraphim intézte, és csak a kisebb fontosságú munkák elvégzésére béreltek fel árnyvadászokat. Azonban még a vadászok akcióit is a legapróbb részletekig kidolgozták, és megkövetelték tőlük, hogy a cég szabályai szerint játsszanak. Ha az árnyvadászoknak nem volt saját dekásuk, a cég biztosításként melléjük rendelt egyet (néha a csapat tudtával, néha nem). Közvetlenül az árnyvadászok soha nem kaptak szerződést, mindig a Seraphim alkalmazta őket.

Ezek az alapelvek még mindig működnek ugyan, de Aurelius (az Ares igazgatótanácsának egykori elnöke) drasztikus változtatásokat eszközölt. Utasítására egyre több és több árnyvadász csapatot alkalmaznak (a szokásos bérezéssel), sőt, néhány csapat még a fizetési listára is felkerült. Az ilyen vadászoknak rendszerint átlagos életvitelt és havi 5000 nuyenes fizetést biztosítanak, melyet módosíthat a tapasztalat és nehezebb munkák utáni bónusz. Ezek az alkalmazottak CATCo-termékekben is kérhetik bérüket - ez főként szoftvereket jelent.

A CATCo által alkalmazott vadászokat rendszerint felkérik a részletes jelentéstételre, így a cég egyéb hasznos információkat is megtudhat tőlük. Sőt azt sem bánják, ha a vadászok minden útjukba eső adattárat feltörnek, az így szerzett hasznos információkért (vagy bármi egyéb, hírszerzői értéket képviselő dologért) extra pénzt fizetnek.

A Seraphim: A Seraphim egyike a világ legjobb hírszerző hálózatainak. A Seraphim minden ügynöke különbözik a többiektől, de a maguk területén egytől-egyig kitűnő képzettségű szakemberek. Némelyikük a kutatásra specializálódott, mások a biztonságra és védelemre, megint mások pedig a kémkedésre vagy hírszerzésre. Egy ügynök általában egy vagy két területen számít kiemelkedő képességűnek. Minden szükséges felszereléshez hozzájutnak, akárcsak az alfa és béta osztályú kiberverekhez. Bármilyen műveletet, amibe belekezdenek, alapos nyomozás és pontos tervezés előz meg, többféle vészmegoldás kidolgozásával.

A Seraphimon belül nincs nemi diszkrimináció, viszont csak nagyon kevés metahumán található a soraik között, azok is főként tündék és törpök.

További információk a Crossról...

A Mitsuhama főként azok közül az árnyvadászok közül válogat, akiket a Jakuza ajánl számára, mivel ezek általában becsületbeli ügynek tekintik a feladat sikeres teljesítését. Ha megtörtént a kapcsolatfelvétel és létrejött az üzlet, az MCT elvárja a vadászoktól, hogy feltétel nélkül kövessék az előzőleg rendelkezésükre bocsátott tervet - még akkor is, ha annak látszólag semmi értelme sincs. A cég többre becsüli az engedelmességet a rögtönzésnél.

Rengeteg MCT vadászat foglal magában valamilyen "üzenetküldési feladatot", amelynek értelmében az árnyvadászoknak valamilyen szokatlan dolgot kell végrehajtaniuk. Ez lehet egy üzenet leírása, egy falkányi figyelőszellem szélnek eresztése, valamilyen tárgynak a helyszínen felejtése, egy személy fülének, fogának vagy ujjpercének elhozása (természetesen a delikvens életének megkímélése mellett) stb.

Az MCT majdnem a dupláját fizeti a megszokott áraknak, azonban előszeretettel egyenlíti ki a számlát céges bankókban (kivéve, ha a vadászok előtt titkolni akarják kilétüket). Az MCT Johnsonjairól köztudott, hogy néha még akkor is céges papírokkal fizetnek, ha előre nem ez volt megbeszélve. Amennyiben a vadászok haboznának az MCT-n keresztül vásárolni, a cég számos Jakuza közvetítőt tud ajánlani, akik elfogadják a bankókat (természetesen az utcai indextől függő, magasabb áron lehet náluk bármit is beszerezni).

További információk a Mitsuhamáról...

A Novatech még csak most építgeti fel titkosügynöki hálózatát, ezért folyamatosan vadásznak a tehetséges jelöltekre. Lanier (a cég biztonsági főnöke) még olyan árnyvadászokat is hajlandó felhasználni, akiket Novatech elleni akciók folyamán csíptek el. Ezeknek nagyobb fizetséget ajánlanak fel, és korábbi munkaadójuk ellen fordítják őket.

A Novatech valamivel a szokásos árak felett fizet (kb. 5 százalékkal) az új jelentkezőknek, de a fizetési skála az idők folyamán az addigi teljesítmény függvényében változhat, egészen +25 százalékig. A pénzt természetesen felszerelésre vagy egyéb szolgáltatásokra is be lehet cserélni, és mindezt kedvezményes árakon. Ezek lehetnek: kiberdekkek, programok, Cavalier Arms fegyverek, Pioneer kiberverek, vagy némi testrészpótlás a Nightingale's Body Shop-tól (az utóbbi három cég a Novatech leányvállalata). A megszokott eljárás szerint bármi, amit a vadászok az akció folyamán begyűjtenek, őket illeti, bár a Novatech néha szép összeget hajlandó fizetni, ha valami számára érdekes dolog felkelti a figyelmét. Lanier pályafutása során úttörőnek számított a céglegények alkalmazása terén, és ezzel a szokásával még ma sem hagyott fel. Számos csapatot tart a fizetési listáján, de nem akadályozza őket az egyéb, külsős feladatok elvállalásában - feltéve, hogy ezek az akciók nem érintik a Novatech-et. Ezek a csapatok ugrásra készen, bármikor bevethetően készenlétben állnak.

Lenier szinte hihetetlenül sokat ad a biztonságra, és folyamatosan ellenőrzi az alkalmazott árnyvadászok hátterét. A múltjukat ugyan nem használja fel ellenük, de szükség esetén a hatalmában lévő információkkal nyomást gyakorolhat rájuk.

Fekete Omega, Alfa és Nova: A Fekete Omega egy elit harci mágusokból álló hermetikus mágikus társaság. A Samantha Villiers által irányított eredeti társaság kevésbé volt harc-orientált, de később Samantha és Miles Lenier átszervezte a csoportot. A mostani Omegának egy tucat tagja van, mindegyikük legalább ötödik szintű beavatott, és minőségi kibervereket hordoznak a testükben (némelyik delta osztályú). A társaság legalább két tagja jártas a kibermantikus mágiában is.

A Fekete Omegát csak akkor vetik be, amikor a Novatechnek valóban a nagyágyúkra van szüksége. Esetleg a kiemelt fontosságú árnyvadászatokat fedezheti egy-két Omega-tag.

A másik mágikus társaság, a Fekete Alfa egyaránt nyitott a hermetikusok és az adeptusok számára is, és az eljövendő Fekete Omega tagok gyakorlócsapataként szolgál. A Fekete Alfa főként a Novatech telepek asztrális védelmének felállításával és az őrző szellemek irányításával, valamint mágikus kutatásokkal foglalkozik. Mindegyikük legalább harmadik szintű beavatott.

A harmadik társaság, a Fekete Nova csak nemrég alakult. Kizárólag sámánokból áll, és az Alfa és Omega csoportok feladatait egyaránt elvégzi.

A Renraku már nyakig merült az árnyüzletekbe, emiatt pedig a nuyen gyorsan és szabadon áramlik. A kiadott feladatok jó részére kevés idő áll rendelkezésre, és nélkülöz mindenfajta háttérnyomozást. Ez azt jelenti, hogy a cég nem törődik vele, kiket alkalmaz, de mivel a legtöbb vadászat tűzharcba torkollik, elég gyorsan rossz hírnévre lehet szert tenni az árnyakban az ilyen feladatok elvállalásával.

A Renraku a vadászokkal való üzletkötésben modern elveket vall: rugalmasak, jól fizetnek, ügyelnek a biztonságra és folyamatosan adnak munkát a jelentkezőknek. Johnsonjaik szinte mindenféle munkát jól megfizetnek, sok esetben pedig egyszerre két-három feladatot is adnak a csapatoknak, hogy az árnyvadászokat a saját oldalukon, folyamatos alkalmazásban tudják.

A cég szereti tesztelni az új tehetségeket, ezért úgynevezett "bányász" Johnsonokat is használnak. A bányászok által felkínált munkák rendszerint nem igaziak, de a megbízó annak állítja be őket és általában a cég biztonsági rendszerét tesztelik velük.

A Renrakunak végrehajtott első sikeres vadászat után az árnyvadászoknak nuyen helyett felajánlhatnak felszerelést, kibervert, vagy akár beültető műtétet a fizetség maximum 25 százalékáig; ezen felül mindent a vadásznak kell állnia. Minden ezután következő, sikeresen végrehajtott akció növelheti ezt az arányt 5 százalékkal, de soha nem haladhatja meg az 50 százalékot.

A cégen belül elterjedt rasszizmus ellenére, a Renrakus Johnsonok nem ódzkodnak a metahumán vadászok alkalmazásától, sőt előszeretettel bérelik fel őket. Persze a Renraku is feláldozható eszközöknek tekinti az árnyvadászokat, és a metahumánokra ez fokozottan érvényes.

További információk a Renrakuról...

Az S-K-nak dolgozni nem könnyű feladat. Az S-K mindent megtesz annak érdekében, hogy sötétben tartsa a vadászokat munkaadójukkal kapcsolatban, és a munkákat sem könnyű első pillantásra megítélni; lehetnek sokkal könnyebbek, de jóval nehezebbek is a vártnál.

Hogy a vadászok sikeresek-e vagy sem az akció eredeti céljának elérésében, rendszerint nem sokat számít a cégnek. A lényeg, hogy illeszkedjen a nagy egészbe. Sok árnyvadász meglepődik, amikor a Johnsonuk nem törődik a sikertelenségükkel; az S-K-nak sokkal fontosabb, hogy pontosan kövessék az utasításokat és minden erejükkel próbálják végrehajtani a feladatot. Emiatt a Johnson a vadászat végén plusz jutalmat ajánlhat fel, mivel az eredetileg kialkudott összeg nem a valódi, hanem a megállapított célok teljesítéséért jár. Azok a vadászok, akik nem követik a tervet és elbuknak (még ha azt is gondolják, hogy sikerrel jártak), kétszeresen is ráfizetnek - egyrészt pénzben, másrészt egy későbbi alkalommal az utasítások figyelmen kívül hagyása miatt.

Ha a csapat sikeresen túljutott néhány S-K vadászaton, felfigyelhetnek rájuk. Ilyenkor az S-K ügynökök "vizsgavadászatokat" rendeznek a számukra, ahol általában a csapat, vagy az egyes csapattagok gyengéit tesztelik. Ha túlélik, az S-K céglegényi lehetnek, és innentől különleges elbánásban részesülnek. A trükk az egészben, hogy erről nem értesítik magukat a vadászokat; továbbra is dolgoznak az S-K-nak, mintha mi sem történt volna. Általában csak az olyan vadászcsapatokat avatják be a dologba, akik már évek óta különleges sikerességgel teljesítenek.

Ha a csapat az S-K fizetési listájára kerül, nem kap könnyebb feladatokat, sőt a munkák még inkább követhetetlenek lesznek. A legkönnyebb sétagalopptól az apokaliptikus rémálomig minden szóba jöhet, melyeknél a vadászoknak kérdés nélkül kell a legkülönbözőbb feladatokat teljesíteniük, a világ minden pontján.

Az S-K az átlagosnál magasabb fizetséggel dolgozik (150 százalék), és igen nagylelkű a veszélyességi pótlék tekintetében. A fizetési listán lévő csapatok az átlagos árak dupláját, vagy akár tripláját is kaphatják. A cég pontosan tudja, mire van szükségük a vadászoknak (gyakran előbb, mint ők maguk) és ezt is felajánlhatja az alku folyamán. Az S-K adatbázisaiból és hírszerzői forrásaiból származó információk is alkothatják a fizetséget, akárcsak a hamis személyazonossági papírok, útlevelek, vagy egyéb hivatalos okmányok. Az S-K bármikor szívesen fizet különleges felszerelések formájában, vagy elégít ki egyéb igényeket a nuyenbér helyett.

További információk a Seader-Kruppról...

Céljai elérése érdekében a Shiawase gyakran kénytelen olyan külsősök szolgálatait igénybe venni, akik nem osztják az ő nézeteiket a hűségről a családhoz, kötelességhez és becsülethez. A Shiawase Johnsonok megpróbálnak ez ellen tenni, ezért általában kiválasztott közvetítőkkel dolgoznak, akik a Bushido követelményeinek megfelelő árnyvadászokat foglalkoztatnak.

Amikor felbérelik a vadászokat, elvárják tőlük, hogy teljesítsék a rájuk szabott feladatot, vagy haljanak meg a próbálkozás közben. Nem tűrik, és nem is fogadják el a kudarcot. Ugyanakkor teljes diszkréciót követelnek meg az árnyvadászoktól. Azokat, akik túlságosan beszédesek, vagy túl sok negatív figyelmet irányítanak a cégre, nem alkalmazzák többé.

A Shiawase legtöbb Johnsonja a Piaci Hírszerzési és Előrejelzési Igazgatóságnál (PHEI) dolgozik (a Shiawase hírszerző ügynöksége), a PHEI pedig pontos nyilvántartást vezet minden felhasznált és alkalmazott árnyvadászról. Azok a vadászok, akik a Shiawase által felállított normák értelmében már bizonyították hűségüket, külön PHEI Johnsont "kapnak", aki félig-meddig céglegényként fogja kezelni őket. A PHEI ezeket a vadászokat rendfenntartóként, provokatőrként, vagy akár bérgyilkosként is alkalmazhatja. Minél többet dolgozik a vadász a Shiawase-nek, annál több adata lesz róla a PHEI-nek - kiszállni tehát nem lesz könnyű.

A Shiawase az átlagos árakkal dolgozik, a fizetség 10 százalékát akár Shiawase részvényekben is ki lehet alkudni. Ezek ugyan nem adnak szavazati jogot, de osztalékot fizetnek. Ritka esetekben ez az arány 50 százalékig is felmehet. Tadashi Shiawase alkalomadtán kibervereket is felajánlhat fizetségképpen, mert szüksége van tesztalanyokra a legújabb biotechnológiai és pszichotrópikus fejlesztésekhez, amit a kutatói előállítottak.

A Szellemek Társasága - Kami No Bushi: A Szellemek Társasága a Shiawase elit biztonsági alakulata. Minden csapat hat Shiawase katonából áll, akiket egykori Fuchi ügynökök képeztek ki. A csapatban legalább egy adeptus és egy olyan tag van, aki ért a rigózáshoz vagy dekázáshoz. Szükség esetén a PHEI rendelkezik felettük, rendszerint titkosügynöki feladatokra vagy árnyvadászatok biztosítócsapataként vetik be őket. A varázslókat szükség szerint osztják be a csapatokhoz, de mindig párosával. Az adeptusok és a varázslók minimum harmadik szintű beavatottak. A Renraku Vörös Szamurájaihoz hasonlóan a Szellemek társaságának tagjai is testre szabott, középkori szamuráj vértre emlékeztető páncélzatot viselnek.

A Yamatetsu Johnsonjai a legparanoiásabbak ebben az egyébként is paranoiás szakmában, ezért mindent megtesznek, hogy találkozóik olyan biztonságosak legyenek, amennyire csak lehetséges. A Johnsonok többsége az orosz katonai és rendőri szervektől jött, akik addig mindenkit ellenségnek tekintenek, amíg nem bizonyítja a barátságát.

Ha a vadászok először dolgoznak a Yamatetsunak, a cég csak egy apróbb feladatot ad nekik - küldemény kísérete, biztosítás, vagy valami hasonló egyszerű dolog. A fizetség ilyenkor még alacsonyabb az átlagosnál (50-80 százalék). Sikeres teljesítés esetén még egy-két hasonló kaliberű munka következik, de ezúttal már normális díjazásért. Ezek a feladatok egyre bonyolultabbak és nehezebbek lesznek.

Az akadályokat sikeresen vevő árnyvadászok komolyabb vadászatokban vehetnek részt, amelyekhez szinte mindig utazniuk kell; a Yamatetsu előszeretettel használ helyi ismertséggel nem rendelkező vadászokat. A fizetés az átlagos akár 200 százalékáig is felmehet (ebben már benne van az útiköltség is). A Yamatetsu ellátja a vadászokat helyszíni céges kapcsolatokkal, mert valószínűtlen, hogy azok rendelkeznének ilyenekkel egy idegen városban.

A cég egyéb fizetési alternatívákat is felajánlhat, például hamis papírokat vagy kibervereket. Ha a vadászok lakóhelyén van CrashCart szolgáltatás, a fizetség lehet Ügyvezető Gyémánt szolgáltatás is (megegyezik a DocWagon szuper platina szolgáltatással - 75000 nuyenért). Bizonyos vadászatokra is adhat a Yamatetsu valamilyen alacsonyabb besorolású CrashCart szerződést, de csak akkor, ha ez nem nyújthat támpontot az ellenfeleknek.

Az idő múltával a vadászokat hivatalosan alkalmazhatják a Különleges Biztonsági Osztagnál is (KBO), ami rengeteg megfigyelő és testőrszolgálatot jelent. Ehhez azonban a vadászoknak le kell adni a DNA mintájukat a cégnek. A KBO állományában a fizetés az átlagosnak minimum kétszerese.

A Yamatetsu semmiféle előítélettel nem viseltetik az alkalmazott árnyvadász-csapatok irányában, előszeretettel alkalmaznak metahumán vadászokat. A Yamatetsu Johnsonjainak nagy százaléka is metahumán.

További információk a Yamatetsuról...

Fordította: Lombardi
A cikk az Alanori Krónika 55. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 9 szavazat alapján 8.6)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Megatársaságok - Ares Macrotechnology (Shadowrun ismertető).

Létrehozás: 2004. május 6. 09:40:32
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.