Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Szárnyas bolhedor
Küldd el képeslapként!
A bolhedorok minden valószínűség szerint az egykori, letűnt világban élő óriási repülő lények leszármazottai. Ez ma már elképzelhetetlennek tűnik, ahogy az is, hogy ezek a szörnyek elbirják egy kifejlett galetki súlyát a hátukon, így hát a hátasállatként való hasznosításuk helyett jó áron megszámított szárnyukért vadásszák őket.
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-03-29 13:58:55 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
7880-32

Karakterszám: 7880 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 32 Játékhét: 109
E forduló ára: 10 zs. Maradék zseton: 400
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2017. okt. 6. 9h:03'
A következõ fordulód táplálható: 2017. okt. 7.

E-mail!

SYMUR NEVETHAR KALANDJAI




Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Morq Fan Gor, egy magas, vékony testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve 32700.) A te szinteden a legnevesebb Maocad herceg, egy magas, kékbõrû, sugárzóan szép arcú, ezüst, hosszú, hullámos hajú férfi. (hírneve 1895.)
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 311.]

kno 55 13 53 3 55. képességre 13 képességpont
Elköltesz 13 képességpontot a szívósság szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a szívósság szakértelmed 8. szintre nõtt. Elköltesz 3 képességpontot az ékszerészet szakértelmed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, az ékszerészet szakértelmed 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 311.]

h 8 55 8. tárgy használata
Elnyeled az õskövet. A hatás azonnal érezhetõ! A sok gyakorlás meghozta eredményét, a szívósság szakértelmed 9. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 311.]

kf 142 207 bekészíted a 142. tárgyat
Leveszed a bronzmedált. Felveszed a kalmár nyakláncát.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 311.]

ea 2 20 eladás
Lesétálsz a kereskedõhöz. Végigmustrálod a kínálatot: kemény bõrpáncél (#3) 36 ap, törpe pikkelyvért (#4) 45 ap, kés (#5) 1 ap, fogazott tõr (#6) 3 ap, bõrpáncél (#9) 18 ap, parittya (#10) 10 ap, kerek kõ (#11) 1 ap, harci fejsze (#12) 18 ap, sziklarepesz (#13) 5 ap, üvegcse (#14) 3 ap, bolhedor szárny (#15) 9 ap, mandolin (#19) 72 ap, mitulen fû (#20) 36 ap, mátekel gomba (#21) 36 ap, winropu moha (#22) 36 ap, sötét mák (#23) 36 ap, liánvirág (#24) 36 ap, csótányláb (#25) 36 ap, ragálygomba (#26) 36 ap, gyilkos boróka (#27) 36 ap, tejfonál (#28) 36 ap, mézfû (#29) 72 ap, hónakkupók (#30) 72 ap, elonotichlan (#31) 72 ap, kötél (#128) 18 ap, rozsdás kard (#131) 10 ap, ében tündekard (#132) 36 ap, ében láncing (#134) 72 ap, khaldoran öv (#137) 54 ap, üvegszimbólum (#138) 27 ap, Rogan karkötõje (#145) 216 ap, yeti csont (#160) 19 ap, villámöv (#172) 72 ap, lelakatolt ládikó (#310) 540 ap, lemezpáncél (#1000) 90 ap, vas lemezpáncél (#1001) 155 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 231 ap, pikkelyvért (#1015) 36 ap, díszes pikkelyvért (#1017) 123 ap, könnyû láncing (#1031) 127 ap, mellvért (#1045) 63 ap, bõr mellvért (#1046) 112 ap, bronz mellvért (#1047) 177 ap, pajzs (#1060) 18 ap, kerek pajzs (#1061) 41 ap, sisak (#1075) 18 ap, vassisak (#1076) 41 ap, szárnyas sisak (#1077) 86 ap, maszk (#1090) 9 ap, halotti maszk (#1091) 25 ap, fejpánt (#1105) 9 ap, díszes fejpánt (#1106) 25 ap, csizma (#1120) 9 ap, vándorcsizma (#1121) 25 ap, fekete csizma (#1122) 69 ap, köpeny (#1135) 5 ap, utazóköpeny (#1136) 21 ap, kék köpeny (#1137) 62 ap, köntös (#1150) 9 ap, zöld köntös (#1151) 25 ap, átlátszó köntös (#1152) 69 ap, íj (#1270) 18 ap, nyílpuska (#1285) 36 ap, tõr (#1300) 9 ap, csonttõr (#1301) 25 ap, kard (#1315) 18 ap, görbekard (#1316) 41 ap, hosszúkard (#1317) 86 ap, lándzsa (#1330) 18 ap, barbár lándzsa (#1331) 41 ap, gyalogos lándzsa (#1332) 86 ap, a tolvaj átlátszó köntöse (#9252) 403 ap, a merénylõ köpenye (#11035) 95 ap, a merénylõ kõamulettje (#11096) 259 ap, a harcmûvész díszes fejpántja (#13706) 259 ap, a majom halotti maszkja (#14141) 259 ap, a természet csatos öve (#16916) 254 ap, a bölcsesség vas lemezpáncélja (#17651) 388 ap, a ragadozó nyílpuskája (#20185) 126 ap, a ragadozó harci nyílpuskája (#20188) 682 ap, a küzdelem márványgyûrûje (#20576) 259 ap, a túlélés zöld köntöse (#21401) 259 ap, a tûz bõr mellvértje (#22196) 228 ap, a tûz csonttõre (#22451) 142 ap, a méreg zöld köntöse (#24101) 142 ap, a méreg gyalogos lándzsája (#24282) 287 ap, a regenerálódás köpenye (#24535) 50 ap, a regenerálódás öve (#24565) 50 ap, a sün bõr mellvértje (#24896) 228 ap, a yeti pajzsa (#26260) 63 ap, a yeti nyílpuskája (#26485) 81 ap, a sav lemezpáncélja (#26650) 135 ap, a sav fülbevalója (#26905) 50 ap, a légzés könnyû íja (#27821) 157 ap, az angyalok vassisakja (#28076) 157 ap, az ellenállás nyílpuskája (#28735) 81 ap, a sólyom vassisakja (#29426) 157 ap, a sólyom utazóköpenye (#29486) 138 ap. Eladsz 20 drágakövet 435 aranyért.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 306.]

ve 19 1 vásárlás
Veszel 1 mandolint 72 aranyért. [ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 306.]

kf 207 142 bekészíted a 207. tárgyat
Elhagyod a boltot. Leveszed a kalmár nyakláncát. Felveszed a bronzmedált.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 306.]

kf 214 100 bekészíted a 214. tárgyat
Elrakod a görbekardot. A mancsodba veszed a Trollagyart.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 306.]

k 16 2 kaland elvállalása
(16. kaland:) Jelentkezel Purbah mesternél, mondván, hogy készen állsz a próbára. A mester elõször is a 30 aranyat kéri.
[Tárgyhasználat: 30 arany]
Miután kifizeted a pénzt, a mester egy színes, csillogó ajtó elé vezet. Az ajtót csak akkor tudod kinyitni, ha megfejted a színes kockák logikáját. Intelligenciapróba? - nézel döbbenten. "Hja, kérlek, az akadémián vagyunk!" árulja el Purbah mester arckifejezése.
[IQ próba 10-es küszöbre: sikeres]
Rövid gondolkodás után megfelelõ sorrendben megnyomod az ajtón levõ színes kockákat, és az ajtó rögvest feltárul. Az ajtó mögül morgást hallasz.
- Íme, egy torzszülött - hallod Purbah mester kommentárját - amellyel a lehelni nem tudok képtelenek megbirkózni, neked viszont nem fog komoly kihívást jelenteni! - Ellenfeled egy kõzúzó (#49).

*** 1. KÖR *** Megindulsz a kõzúzó felé. Már ott is vagy! A kõzúzó feléd mozog. Megtámadod a kõzúzót. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá. (23 ép-t sebeztél). A kõzúzó rád támad. Tekergetve suhint nyelvével. (3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Megroggyansz, ahogy bénító méreg kerül véredbe. Gyengülsz (-10% támadás). Regenerálsz (+3 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a kõzúzót. Kitátod szádat, és beborítod jeges leheleteddel. (24 ép-t sebeztél). A kõzúzó halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 53 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+38%). Összefut a nyál a szádban. Tömni kezded magadba a finomságokat. (+15% jóllakottság.)
- Ez valóban könnyû feladat volt - jegyzed meg. - Mi jöhet még? - Purbah mester szája ravasz mosolyra húzódik.
- Tényleg könnyûnek találtad a próbát? Akkor következzék valami nehezebb! Két lény, amelyek ellen pont hogy nehezen boldogul egy lehelõ galetki - persze csak akkor, ha eddig félvállról mûvelte a lehelést! A szakértõnek nem fog igazi gondot jelenteni... Ellenfeleid egy protolisk lárva (#19) és egy élõ cseppkõ (#48).

*** 1. KÖR *** Megiszol 1 jéglehelet italát. ( +15 jéglehelet.) Az élõ cseppkõ céloz, és lõ rád. (16 ép-t sebzett.) A protolisk lárva máris elõtted terem! A protolisk lárva rád veti magát. Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt fúj feléd. (4 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** Az élõ cseppkõ odajön hozzád. A protolisk lárvát próbálod megsebezni. Kitátod szádat, és beborítod jeges leheleteddel. (45 ép-t sebeztél). A protolisk lárva kileheli lelkét. Az élõ cseppkõ rád veti magát. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád. (12 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 3. KÖR *** Az élõ cseppkõ téged támad. Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt fúj feléd. (11 ép-t sebzõdtél). Az élõ cseppkövet próbálod megsebezni. Kitátod szádat, és beborítod jeges leheleteddel. (36 ép-t sebeztél). Az élõ cseppkõ holtan terül el. Regenerálsz (+4 ép)
[A csatában összesen 81 sebzést okoztál, és 43 sebzést kaptál.] Ezt a csatát te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+55%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Elrakod a zsákmányt, ami egy sziklarepesz. A gyomrod korog egyet. Szádba tömöd az ízletes falatokat. (+13% jóllakottság.)
- Nos látom, tényleg igazán rátermett vagy - mondja kissé bánatosan Purbah mester. - De talán a következõ próba után... - ezzel egy újabb barlang felé toszigál, amelyben még több torzszülött nyüzsög.
- Álljon meg a menet! - kiáltod, és gallérjánál fogva megragadod a mestert. - Látom már, mire megy ki a játék! A próba teljesíthetetlen, és csak szeded a pénzt a hiszékeny galetkihez! Most azonnal megyünk az elöljáróhoz, és õ majd elmondja, mi a véleménye az akadémia szélhámos oktatójáról!
Purbah szemében elõször haragot, majd riadtságot látsz. Úgy látszik, érzékeny pontra tapintottál! Az oktató szabadkozni kezd.
- Khm... Jól van, sikeresen kiálltad az utolsó próbát, a talpraesettség és a meggyõzõkészség próbáját! Legyen tiéd ez a kincs - és ezzel elõhúz egy díszes övet a zsákjából, és a kezedbe nyomja. Megvizsgálod.
[Ékszerészet próba 3-as küszöbre: sikeres]
- Hiszen ez egy hamisítvány! - kiáltasz fel. Már újra nyúlsz a mester gallérja után nyúlnál, amikor felemeli a kezét.
- Bizony, ez is csak egy próba volt, de te sikeresen kiálltad! Íme, a jutalmad: egy a Tél aranylánca! - Alaposan megvizsgálod, és fel is próbálod. Bizony, ez mûködik! Boldogan távozol. [ld. enc.]
(+2 hõsiesség pont.)

(2. kaland:) Visszatérsz a boltoshoz, és azt mondod neki, elvállalod a feladatot. A kereskedõ elmosolyodik, és elmagyarázza, ki lenne az áldozat. Hatalmad tudatában, fölényesen keresed fel a barlangot.
[Csapdaészlelés próba 7-es küszöbre: 3 hõsiesség pont árán sikeres]
Hohó, egy vékony zsinór van a bejáratnál keresztbe feszítve! Óvatosan átléped.
[Lopakodás próba 5-ös küszöbre: sikeres]
Óvatosan beljebb osonsz. Csendben eléred a belsõ barlangot. Ahogy belépsz, egy rémült galetki pattan eléd.
- Az adósságért jöttem - recseged színtelen hangon. A galetki szemei kitágulnak, tudja, hogy az életéért kell harcolnia, hiszen törleszteni nem tud. Elõre lódulsz. Ellenfeled egy adós (#109). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Az adós téged céloz, amikor a parittyával lõ. Nem talált. Az adós felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Az adóst próbálod megsebezni. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel. (22 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** Az adós téged támad. Feléd üt jobb karmával. Elhibázta. Meglóbálva zúz bal csápjával. (12 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. Támadod az adóst. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel. (21 ép-t sebeztél). Az adós kileheli lelkét. Regenerálsz (+4 ép)
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 12 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+50%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Összegyûjtöd a "kincset": egy parittya. [ld. enc.]
Nos, ezzel megvolnánk! A galetki trófeáját magaddal viszed, hogy bizonyíthasd a kereskedõnek, a feladatot végrehajtottad. A kereskedõ vállon vereget, aztán eléd borít egy tucat drágakövet. - Itt a fizetséged, kedves orgyilkosom! - mondja biztatóan. Most aztán kétszer is meggondolja magát, aki esetleg nem akar fizetni nekem.
(+1 képességpont.)
[55 TVP-t használtál fel, maradt még 251.]

mak 3 4 3. makró definiálása/hívása
3. makró törölve. Helyére a következõ 4 parancsot definiálod:
v 154 154. varázslat elmondása
[Parancs 3. makróba tárolva.] Elõhívsz egy kisebb erõpajzs varázslatot. (+4% védekezés.) (-6 vp.)
[3 TVP-t használtál fel, maradt még 248.]

x 10 exkaváció, ásatás
[Parancs 3. makróba tárolva.] Egy több száz éve elhagyatott barlangot választasz az ásatás színhelyéül: régen állítólag itt éltek õseitek vezetõi. Talán találsz valami érdekeset! Meglátsz valamit a fal tövében. Hohó, ez elonotichlan ! Leszedsz 1 adagot. Nem foglalkozva tovább a faunával, hozzálátsz a régészeti feltáráshoz. A fenébe, megzavartak! Ellenfeled egy húsevõ növény (#46).

*** 1. KÖR *** Megrohamozod a húsevõ növényt. A húsevõ növény odajön hozzád. A húsevõ növényt próbálod megsebezni. Kitátod szádat, és beborítod jeges leheleteddel. (24 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik (4 sebzés). A húsevõ növény rád támad. Rád vág jobb csápjával. (3 ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. Paralizálódsz. (-99 ügyesség.) Harapni próbál fogával. (9 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Bõröd roncsolódik. ( -2 tüskés bõr.) Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** A húsevõ növény rád támad. Meglóbálva zúz jobb csápjával. (4 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. Kitátja száját, harapni próbál fogával. (8 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Bõröd roncsolódik. ( -2 tüskés bõr.) A húsevõ növény hörögve elterül. Regenerálsz (+4 ép)
[A csatában összesen 48 sebzést okoztál, és 24 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+44%). Viszed, ami mozdítható: egy húsevõ bibe, 14 arany és egy hamis arany. [ld. enc.] Nos, hol is tartottál az ásatásban? Nocsak, egy írás! Minden tudásodat felhasználva, kiböngészed: 1. "A Dornodon által okozott világégést talán sohasem fogjuk kiheverni. Mindenesetre, ez a borzalmas tragédia egy új korszak és idõszámítás kezdetét jelentette, amelyet harmadkornak hívunk. A kronológiában Harmadkor 1. éve helyett egyszerûen csak 1. szerepel." - Treem. Sikeresen végrehajtottad a 2-es klánküldetést!
(Feltételes gyógyítás:) fehér gyógyitalt használsz gyógyításra. Gyógyulsz 40 életpontot.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 235.]

z 19 10 zenélsz 19. hangszeren 10 TVP-ért
[Parancs 3. makróba tárolva.] Elõveszed a mandolint, és játszani kezdesz rajta. A felcsendülõ melódia szomorú, a Rúvel hegybõl ideköltözött ifjú galetkik sorsáról szól. A szokásosnál lassabban adod elõ, hogy biztosan ne rontsd el. Hirtelen zajra leszel figyelmes. Egy dühödt torzszülött tör be hozzád, úgy látszik, õ nem értékeli a mûvészetet. Ellenfeleid egy árnymanó suhanc (#18) és egy förtelemféreg (#27).

*** 1. KÖR *** Megközelíted a förtelemférget. Az árnymanó suhanc feléd rohan. A förtelemféreg odajön hozzád. Támadod a förtelemférget. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá. (18 ép-t sebeztél). Az árnymanó suhanc téged támad. Fogazott tõrrel próbál megsebezni. Nem talált. A förtelemféreg rád veti magát. Tekergetve suhint farkával. Elkerülted. Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** Rúnákat rajzolsz a levegõbe, mire létrejön egy életszívás. A förtelemféreg 11 sebzést kap. Ennek eredményeképp gyógyulsz 7 ép-t. (-5 vp.) A förtelemféreg kileheli lelkét. A következõ pillanatban felrobban! 13 ép-t sebzõdtél. Az árnymanó suhanc sebzõdik 7 ép-t. Az árnymanó suhanc téged támad. Fegyverével, egy fogazott tõrrel keresi a gyenge pontodat. El sem talált, haha. Regenerálsz (+4 ép)
*** 3. KÖR *** Megtámadod az árnymanó suhancot. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel. (20 ép-t sebeztél). Bûzöd fojtogatja (5 sebzés). Az árnymanó suhanc kileheli lelkét. Regenerálsz (+4 ép)
[A csatában összesen 54 sebzést okoztál, és 13 sebzést kaptál.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+39%). Elteszed a zsákmányt, ami egy fogazott tõr.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 225.]

ad 10 aranydukát szerzése
[Parancs 3. makróba tárolva.] Jelentkezel a dukátbanknál, munkát szeretnél vállalni. A latrinapucolást bízzák rád. Milyen megalázó munka! De valakinek ezt is el kell végeznie, és te nem vagy válogatós. A munka után hosszú fürdõt veszel a közeli barlangtónál (a bûz fejlesztése egy dolog, de ez még neked is túlzás volt), majd jelentkezel a fizetségedért. 1 aranydukátot kaptál.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 215.]

bb 1 11 9 több épület meglátogatása
[be 1:] Ellátogatsz a helyi "fûszerárushoz". Odasomfordál hozzád a boltos.
- Pont egy ilyen sötét alakra van szükségem, mint amilyen te vagy! - kissé megütközve nézel vissza a boltosra, de õ zavartalanul folytatja. - Nemrégiben elloptak tõlem egy mágikus drágakõérték-becslõ szerkezetet, és törvényes úton nem tudom visszaszerezni. Vissza kellene valakinek lopnia! - arckifejezésedet látva még hozzáteszi: - mondok egy árat, és te eldöntöd majd, hogy megteszed-e, vagy sem!
- Korrekt ajánlatnak tûnik - bólintasz. A kereskedõ összedörzsöli a kezét, és azt mondja, hogy 100 arany. - Majd meglátom, ingatod fejedet. - a tarifa felugrik 120-ra, majd 150-re. - Talán ez már elfogadható... - morfondírozol. A boltos ezután elmagyarázza, hogy a szint egyik zugékszerésze lopatta el a szerkentyût. Megtudakolod a barlang helyét. (1. kaland, összesen 15 TVP-t igényel.

[be 11:] Hazamész a boltból. Belépsz a Tudósok Klánjának épületébe. [Olvass el egy õsi falfeliratot!] Ezt a küldetést sikeresen teljesítetted! Jutalmad egy képességpont és plusz egy rangpont. A következõ feladat, amivel meg szeretnénk bízni téged: 2.) Nyilván mostanra már rengeteg õsi relikviát találtál. Ha egy tucatnyit rendünknek ajándékoznál, akkor ezzel méltón jeleznéd a közös kutatás iránti elkötelezettségedet.

[be 9:] Elmész a templomba, amely egy ezernyi gyertyával megvilágított barlangcsarnok. A fénytõl kissé elvakulva lépsz be. Az egyik pap odalép hozzád, és megszólít:
- Látom, jól fejlett, harcrakész galetki vagy. Lenne egy megbízásunk számodra, ha nem veted meg a munkát! - határozottan biccentesz, mire a pap folytatja. - A templom pincéjében mostanában rettenetesen elszaporodtak a csótányok. Persze teljesen kiirtani õket nem lehet, de legalább valaki megtisztíthatná a pincét úgy nagyjából! Az még csak hagyján, hogy iszonyú büdös van odalent, de mostanában több papot is megettek a csótányok, márpedig ez tûrhetetlen! Ha segítesz, a munka után vendégünk vagy egy ingyen gyógyításra, és útravalóul is kapsz némi gyógyitalt. (14. kaland, összesen 40 TVP-t igényel.)
[15 TVP-t használtál fel, maradt még 200.]

m 8 4 8189 3434 4141 4343 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 8,4) Az Õsök Csarnoka ezer titkot rejt. Itt az ideje, hogy folytasd a felderítését!
(M 8 189) A legközelebbi feladat megoldásánál 189 lesz a válaszod.
(M 8,5) Déli irányba mész. Halk suhogást hallasz, és egy áttetszõ test jelenik meg elõtted. Az õsök egyik szelleme! Átszellemülten hallgatod, ahogy a síri hang felteszi számodra a mindent eldöntõ kérdést:
Ha 4 szárnyas bolhedor 7 hét alatt 196 kiló bogarat fal fel, akkor 9 szárnyas bolhedor 3 hét alatt hány kiló bogarat eszik meg?
Némi habozás után válaszolsz. [189] A szellem kifejezi elismerését. Kiálltad a próbát! (+20% lélekenergia.) Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
(M 7,5) Mindenre ügyelve, a nyugati járaton mész. Egy sötét barlangszobába érkeztél.
(M 7,6) Rövid vizsgálódás után dél felé indulsz. Szerencsés vagy: ebben a szobában nem vár semmilyen gonosz akadály.
(M 6,6) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 6,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 7,5) Tovább északra! A terem, ahová belépsz, nagyon magas, de nincs benne semmi érdekes.
(M 6,5) Nyugat felé mész az útvesztõben. Amikor belépsz a barlangterembe, ráébredsz, hogy torzszülöttek szentségtelenítették meg az Õsök Csarnokát. A te dolgod, hogy rendet tegyél. Ellenfeled egy mahomohi (#43).

*** 1. KÖR *** Megrohamozod a mahomohit. A mahomohi feléd mozog. A mahomohit próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá. (13 ép-t sebeztél). Nehezen bírja a szagodat (3 sebzés). A mahomohi rád veti magát. Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt fúj feléd. (9 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** A mahomohit próbálod megsebezni. Kitátod szádat, és beborítod jeges leheleteddel. (18 ép-t sebeztél). Szagodtól fuldoklik (4 sebzés). A mahomohi téged támad. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád. (10 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 3. KÖR *** Elmondasz egy életszívás varázslatot. A mahomohi sebzõdik 11 ép-t. Ennek eredményeképp gyógyulsz 11 ép-t. (-5 vp.) A mahomohi halálos sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+4 ép)
[A csatában összesen 49 sebzést okoztál, és 19 sebzést kaptál.] Gyõztél! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+35%). Elteszed a zsákmányt, ami 12 arany és egy hamis arany.
(M 6,4) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 5,5) A következõ terem nyugatra van, így arra indulsz. Kavarogni kezd a por a földön, és lassan alakot ölt. Ijedten hátralépsz: egy õsi szellem! Mély hangon szólal meg, és közli, hogy meg kell oldanod egy egyszerû feladatot, ha tovább akarsz menni:
Ha 4 womath 10 hét alatt 320 kiló gombát fal fel, akkor 5 womath 9 hét alatt hány kiló gombát eszik meg?
No, ez így kissé bonyolult elsõre. Majd gondolkozol rajta.
(M 6,6) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 5,5) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 6,6) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
[23 TVP-t használtál fel, maradt még 177.]

kf 195 bekészíted a 195. tárgyat
Leveszed a kígyó csizmáját. Felveszed a suhanó csizmát.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 177.]

k 1 kaland elvállalása
Elhagyod az Õsök Csarnokát. (1. kaland:) Elindulsz a "zugékszerész" barlangjához. A zugékszerész a bimbódzó konkurrencia: drágaköveket vesz és ad el, néha jobb áron, mint a kereskedõ, néha rosszabbon. Sajnos nem értesz még eléggé a drágakövekhez, és attól tartasz, a zugékszerésznél nagyobb az esély, hogy átejtenek, ezért nem is próbálkoztál nála eddig. Nos, ide bejutni nem lesz túlzottan könnyû! Hosszasan bámészkodsz a környéken, végül megpróbálsz besurrani egy alkalmas pillanatban.
[Lopakodás próba 8-as küszöbre: sikeres]
Hosszú ideig vársz, míg végül a testõrök figyelmét eltereli egy kurtizán, és villámgyorsan sikerül besuhanni észrevétlenül. Odabent az ékszerész épp alkudozik valakivel. Most vagy soha!
[Lopás próba 8-as küszöbre: 2 hõsiesség pont árán sikeres]
Hason csúszva közelíted meg az asztalt, amelyre a mágikus szerkezetet állították. Lassan emeled fel kezed, és veszed el a szerkentyût. Kezed nagyon picit remeg, de végül sikerül mindkét kézzel megmarkolni a zsákmányt. Most jön a nehezebbik rész: ki is kell jutnod észrevétlenül!
[Lopakodás próba 9-es küszöbre: sikeres]
Már épp elkezdenél kikúszni, amikor távoli lépéseket hallasz. Az egyik õr jelenik meg kisvártatva az ajtóban, benéz, hogy minden rendben van-e, aztán távozik. Huh, nem vett észre! Óvatosan kilopakodsz, és épp idejében: az üzlet, úgy tûnik, megköttetett! A bejáraton suhansz ki, amikor az ékszerész ordítását hallod, nyilván most fedezte fel a kárt. De már elég messze vagy, és senki sem látott bemenni! Hmmm... Most pedig nézzük a szerkezetet! Talán te is tudnád használni! Egyszercsak eléd toppan egy alak: a boltos.
- Láttam, amikor kijöttél. Ügyes voltál! Itt a pénzed. - ezzel a kezedbe nyom egy erszényt. Lebiggyeszted az ajkad: nem lett volna rossz megtartani ezt a mágikus izét! De aztán a pénz csörgése felderít.
(+2 hõsiesség pont.)
(+2 képességpont.)
[15 TVP-t használtál fel, maradt még 162.]

kf 19120 bekészíted a 19120. tárgyat
Leveszed a suhanó csizmát. Felveszed a kígyó csizmáját.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 162.]

k 14 271 248 390 kaland elvállalása
(14. kaland:) Itt az ideje a rovarirtásnak! A papok megmutatják a lejáratot a templom pincéjébe. Megindulsz lefelé. Hú, itt tényleg büdös van! A lépcsõn valami megmozdul. Ellenfeled egy óriáscsótány (#7).

*** 1. KÖR *** Az óriáscsótány felé mozogsz, hogy megtámadhasd. Az óriáscsótány feléd rohan. Támadod az óriáscsótányt. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel. (18 ép-t sebeztél). Az óriáscsótány halálos sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 18 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+17%).
Odébbrúgod a széttaposott dögöt, és lejjebb merészkedsz. A milgand fényénél körülnézel, és azonnal surrogó hangra leszel figyelmes. A fenébe! Ellenfeleid 3 óriáscsótány (#7).

*** 1. KÖR *** Megindulsz az 1. óriáscsótány felé. Már ott is vagy! A 2. óriáscsótány feléd mozog. A 3. óriáscsótány feléd rohan. Az 1. óriáscsótány közelebb jön, hogy támadhasson. Megtámadod az 1. óriáscsótányt. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel. (22 ép-t sebeztél). Az 1. óriáscsótány holtan terül el. A 2. óriáscsótány rád támad. Ocsmány csáprágójával harap. El sem talált, haha. A 3. óriáscsótány téged támad. Csáprágójával mar. Elkerülted.
*** 2. KÖR *** A 2. óriáscsótányt próbálod megsebezni. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel. (26 ép-t sebeztél). A 2. óriáscsótány kileheli lelkét. A 3. óriáscsótány téged támad. Csáprágóját próbálja beléd mélyeszteni. Nem talált.
*** 3. KÖR *** Támadod a 3. óriáscsótányt. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel. (24 ép-t sebeztél). A 3. óriáscsótány hörögve elterül.
[A csatában összesen 72 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+36%).
No, ez tényleg elég piszkos munka. Undorodva haladsz tovább a szûk pincefolyosón. A következõ teremben is nyüzsögnek a csótányok. Ideje rendet vágni! Ellenfeleid 4 óriáscsótány (#7).

*** 1. KÖR *** Megközelíted az 1. óriáscsótányt. A 2. óriáscsótány közelebb jön, hogy támadhasson. A 3. óriáscsótány feléd rohan. Az 1. óriáscsótány feléd rohan. A 4. óriáscsótány máris elõtted terem! Az 1. óriáscsótányt próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá. (24 ép-t sebeztél). Az 1. óriáscsótány halálhörgés közepette a földre zuhan. A 2. óriáscsótány téged támad. Marni próbál. Félrehajoltál. A 3. óriáscsótány téged támad. Megpróbál megmarni. Elkerülted. A 4. óriáscsótány rád veti magát. Csáprágójával agresszívan harap. Mellétrafált a balfácán.
*** 2. KÖR *** Megtámadod a 2. óriáscsótányt. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá. (20 ép-t sebeztél). A 2. óriáscsótány kileheli lelkét. A 4. óriáscsótány téged támad. Csáprágóját próbálja beléd mélyeszteni. (11 ép-t sebzõdtél). Tüskéid sebzik. A 3. óriáscsótány rád veti magát. Megpróbálja beléd mélyeszteni csáprágóját. Ez mellément. Regenerálsz (+4 ép)
*** 3. KÖR *** Elõhívsz egy életszívás varázslatot. A 4. óriáscsótány sebzõdik 11 ép-t. 7 ép-t gyógyított rajtad. (-5 vp.) A 4. óriáscsótány kileheli lelkét. A 3. óriáscsótány rád veti magát. Harapni próbál. Elkerülted.
*** 4. KÖR *** A 3. óriáscsótányt próbálod megsebezni. Csonttá fagyasztod jéghideg leheleteddel. (23 ép-t sebeztél). A 3. óriáscsótány halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 84 sebzést okoztál, és 11 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+45%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Pfû! Ez fárasztónak fárasztó volt, ha nem is érezted veszélyesnek. Úgy tûnik, végeztél! Vagy mégsem? A barlang végében látsz egy korhadt faajtót, mögüle kaparászást hallasz. Abból nem lehet bajod, ha megnézed! Kitárod az ajtót, és egy óriási, fekete csótány ugrik feléd! Ellenfeleid egy csótánykirálynõ (#128) és egy óriáscsótány (#7). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** A csótánykirálynõ közelebb jön, hogy támadhasson. Az óriáscsótány irányába mozogsz. Az óriáscsótány máris elõtted terem! A csótánykirálynõ rád támad. Elõrehajolva marni próbál. (13 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Támadod az óriáscsótányt. Nagy levegõt veszel, és dermesztõ hideget köpsz rá. (23 ép-t sebeztél). Az óriáscsótány kileheli lelkét. Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** A csótánykirálynõ rád veti magát. Csáprágójával agresszívan harap. Mellé! A csótánykirálynõt próbálod megsebezni. Kitátod szádat, és beborítod jeges leheleteddel. (17 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 3. KÖR *** Elmormolsz egy életszívás varázslatot. A csótánykirálynõ sebzõdik 11 ép-t. 5 ép-t gyógyított rajtad. (-5 vp.) A csótánykirálynõ holtan terül el.
[A csatában összesen 57 sebzést okoztál, és 13 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+50%). Magadhoz veszed a zsákmányt, ami 21 arany és egy hamis arany.
Micsoda förtelmes borzalom! No, ebbõl tényleg ki lehet nézni, hogy megevett egypár papot. Miután meggyõzõdsz róla, hogy nincs több csótány a környéken, kimész a pincébõl, és jelented a papoknak, hogy teljesítetted a megbízást. Óvatosan lemerészkednek a pincébe, de amikor látják a sok dögöt, örvendezni kezdenek. Hivatják a Takarítókat, hogy rendet csináljanak, te pedig megkapod a jutalmadat - teljesen meggyógyítanak, és még kapsz is útravalóul két fehér gyógyitalt.
(+2 hõsiesség pont.)
(+1 képességpont.)

(271. kaland:) Nocsak! A sziklaajtó visszazáródott. Újra a falhoz érinted a tenyeredet, mire az ajtó kinyílik. Egy hatalmas követ görgetsz az ajtónyílásba, nehogy megint visszazáródjon, és aztán bent rekedjél. Aztán belépsz. Három út vezet innét tovább. Az elsõ járat felett nagy sárkányfogak vannak, a második fölött hegyes cseppkövek, a harmadik felett semmi.
[Csapdaészlelés próba 7-es küszöbre: sikeres] Közelebbrõl megvizsgálod a járatokat, és azt látod, hogy egyedül a sárkányfogast nem védi csapda, tehát ezen mész tovább.
Körbevizsgálódsz, hogyan tovább. Egy ajtó! Sajnos zárva van. Elõszórod a kulcsgyûjteményedet és az egyéb szerszámaidat, és nekilátsz a munkának.
[Zárnyitás próba 5-ös küszöbre: sikeres] Klikk! Sikerült! Kinyitod az ajtót, és belépsz rajta.
Körültekintõen haladsz elõre.
[Csapdaészlelés próba 6-os küszöbre: sikeres] Hopp, majdnem ráléptél! Egy billenõ kõlap van elõtted, amely kétségtelenül valamilyen csapdát aktivál. Kikerülöd.
Hurrá, kincset találtál, ami egy nyaklánc.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 33% lélekenergia. Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.

(248. kaland:) A megkövült óriásgombához visszatérve, belépsz az ajtón, és lemész a lépcsõsoron. Egy széles barlangterembe jutsz. Egy kacskaringós folyosón vezet utad tovább.
[Csapdaészlelés próba 8-as küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] Egyszercsak megtorpansz, és felnézel. A plafonon egy szépen összecsomagolt hálót látsz! Nagy lendülettel vetõdsz elõre! A háló villámgyorsan lecsapódik, de már mögötted.
Bizarr helyszínre érkezel. A sötét barlangteremben fortyogó savtó tenyészik. Szerencsére, valamilyen jótét lélek a két parton növõ óriáscseppkövekre kötelet kötött, amin át lehet mászni.
[Csapdaészlelés próba 6-os küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] Még jó, hogy ilyen éles a szemed! Látod, hogy a kötelet középen annyira megszaggatták, hogy alig tart össze. Itt nem jutsz át! Beledobsz egy követ a savtócsába. Nem is olyan mély! Újabb kövekbõl és sziklákból "ösvényt" építesz, amelyen lépkedve át tudsz menni.
Egy tömör kõajtó magasodik elõtted, amely be van zárva. Szerszámokat veszel elõ, amelyek segíthetnek az ajtó felnyitásában.
[Zárnyitás próba 6-os küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] Sikerrel jártál! Az ajtó feltárul. Belépsz rajta.
Megpillantasz egy zsinórt, amely keresztbe van kifeszítve elõtted. Milyen ügyetlen csapda!
[Csapdaészlelés próba 7-es küszöbre: 1 hõsiesség pont árán sikeres] Felemeled a lábad, hogy átlépd, és ekkor megpillantasz egy nagyon halvány vonalat a padlón. Ha átléped a zsinórt, pont oda lépsz, ami az igazi csapdát beindítja! Nagy lendületet veszel, és hatalmasat ugrasz a lépés helyett.
Hurrá, kincset találtál, ami 9 arany.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 50% lélekenergia.

(390. kaland:) Úgy látszik, tökéletesen megjegyezted az utat, mert rövid keresés után sikerül megtalálnod a járatot, amely visszavezet az üdítõ vízeséshez. Itt az ideje megvizsgálni a barlang titkát! Erõdben, ügyességedben bízva mászol felfelé.
[Mászás próba 7-es küszöbre: sikeres] Megizzadtál, de fent vagy! Egy eldugott barlangban találod magad.
Kutakodsz egy kicsit, hátha találsz valami mozdíthatót. És igen, amit találsz az 20 arany.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
[85 TVP-t használtál fel, maradt még 77.]

mak 2 2. makró definiálása/hívása

pv 5 8 portyázás viselkedés
Portyázás során elõször is megkérdezed a galetkit, hogy van-e kedve beszélgetni egyet. Ha te mész portyázni, harcolni semmiképp sem szeretnél!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 77.]

ism 3 a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal

p portyázás
Kinyújtózol, majd vidáman fütyörészve kilépsz a barlang ajtaján. Kirándulásod során számos barlangot találsz, kérdés, hogy van-e köztük alkalmas. Valamiben megakad a szemed. Nocsak, itt mézfû nõ! 1 darabot sikerül begyûjteni. [ld. enc.] Na végre, találtál egy megfelelõ barlangot. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Odabent fogad Charma di Angelo, egy vékony, hosszú hajú, dögszagú, elbûvölõ galetki férfi. A Mutánsok klánjának kocsány rangú tagja. Viselt tárgyai: csontmaszk, bõrpáncél, fekete nadrág, az egyensúly gyûrûje, szivárvány karkötõ, kék köpeny, khaldoran öv, vándorcsizma. Máris otthonosan érzed magad vendéglátód barlangjában. Charma di Angelo mosolyogva hellyel kínál, majd õ maga is lehuppan. Hohó, micsoda finomságok vannak itt elõkészítve! Máris falatozni kezdtek. A szokásos témák - torzszülöttek, kalandok - után a családotokra terelõdik a szó, és egy pillanatnyi csönd támad. Te is eltûnõdsz, mit csinálhatnak most a szüleid. Bár még szívesen maradnál, de már tényleg ideje indulni. Elköszönsz, és távozol. (+10% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Charma di Angelo által meséltekbõl, megtudod, mi az a quwarg katona. [ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 77.]

p portyázás
Kedved szottyan egy kis kirándulásra a városban. Hosszú kutatásba kezdesz, lehetõleg egy olyan barlangot szeretnél találni, amelyben még nem voltál. Odamész az egyik "galetkitanyához". A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Odabent fogad Ogre a renegát harcos, egy hosszú, vöröses hajzatú, izzó tekintetû, szúrós szemû mezitlábas férfi. A Tudósok klánjának tanársegéd rangú tagja. A KANKURENCIA szövetségbe tartozik. Végignézed a felszerelését: a szakács üstje, a mágus szimbóluma, Örökkévalóság Gyémántja, a bérmágus sárgaréz nyaklánca, a kígyó fülbevalója, org.lázadás emlékérme, a gyorsaság malachit karkötõje, az elfek fülbevalója, arany lárvaköpeny, a tökéletesség díszes karkötõje, a lich vándorcsizmája, a tûz márványgyûrûje, Xantin ezüstöve, a káosz hercegi amulettje, az óriás rövid tõre, a tûz ezüst fejpántja, az energia könnyû pikkelyvértje, a gepárd íja. Ogre a renegát harcos mosolyogva tessékel beljebb, és leültök a bõrbõl készült ülõpárnákra. Milyen kellemes meleg van itt! Elõveszed az ételt, amit hoztál, míg Ogre a renegát harcos finomságai már a földre terített takarón gõzölögnek. Jó étvággyal falatoztok. A lakoma közben mindenfélérõl beszélgettek. Mindketten meséltek legutóbbi kalandjaitokról, arról, hogy milyen torzszülöttekkel és galetkikkel találkoztatok. Nocsak, hogy elrepült az idõ! Sajnos menned kell. Elköszönsz vendéglátódtól. (+5% jóllakottság) Elmédben elraktározol egy keveset a hallottakból, megtudod, mi az a vörös mösze. [ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 67.]

p portyázás
Itt az ideje, hogy baráti látogatást tegyél galetkitársaid között. Kirándulásod során számos barlangot találsz, kérdés, hogy van-e köztük alkalmas. Megközelíted az egyik alkalmasnak látszó barlangot. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
A barlang lakója Tov Ravis, egy magas, zöld pikkelyes bõrû, sötét ködbe burkolódzó, vörös szemû férfi. A Halhatatlanok klánjának sekrestyés rangú tagja. A következõket látod nála: ezüst nyaklánc, kristályamulett, pikkelyvért, a teknõs vándorcsizmája, a Tél ezüstlánca, a káosz futárainak köpenye, az egyensúly gyûrûje, Trollagyar, a tökéletesség halotti maszkja. A kölcsönös üdvözlések után kényelembe helyezitek magatokat a földön, és kirakjátok az ennivalót a padló közepére terített takaróra. Micsoda finomságok! Nem kell sokáig biztatni: máris enni kezdtek. Étkezés után az erõsebb torzszülöttek harcászati elemzésébe kezdtek: hosszan beszélgettek arról, melyiknek mi a gyenge pontja. Nos, elõbb-utóbb minden galetkinek szüksége lehet egy másodlagos támadási formára... Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: búcsút intesz vendéglátódnak. (+10% jóllakottság) Elmédben elraktározol egy keveset a hallottakból, megtudod, mi az az asztrálpók. [ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 57.]

forduló vége
Nocsak, valami érdekes dolgot veszel észre: Néhány duzzadt xenópetéd már óriásira nõtt! Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +5 galetki erõt és +31 hírnevet kaptál. A kör során összesen 565 sebzést okoztál, és 138 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 10 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 57 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 289 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Symur Nevethar, egy optimista, jókedélyû, de cinikus humorral bíró, sziklaszürke bõrû, fehér szemû férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: kõevõ. Ez a 32. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 7 (8) / 0
[2] IQ: 10 (12) / 3.03
[3] ügyesség: 6 (10) / 1
[4] egészség: 7 / 3.55
[5] mágia: 7 (10) / 2.77
[6] gyorsaság: 7 (10) / 1.34
[9] Méret/ép: 73 / 73
Min. méret: 73
Barlangméret: 73
PONTJAID
Varázspont: 93 / 67
Képességpont: 20 / 91%
Hõsi pont: 50 (12)
Tám.bónusz: 5%
Véd.bónusz: 31%
Galetki erõ: 273 / 198
Hírnév : 405
Jóllakottság: 200%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 3 (0)
Galetki gyõzelmek: 0 (0)
Torzsz. csaták: 190 (10)
Torzsz. gyõzelmek: 185 (10)
Leölt torzszülött: 230 (18)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 1 (0)

A Tudósok Klánjának (#11) tagja vagy.
Rangod: diák (8)
Speciális képességeid:
+2 gyógynövények, +2 v.ital fõzés, +8% varázstárgy találására; 40%, hogy v.ital fõzés kudarckor a komponensek megmaradnak.
Aktív Klánküldetéseid:
1.) Hozz nyolc molad púpot! 2.) Hozz 12 õsi relikviát. 3.) Látogass meg barátságosan hat galetkit. [számláló: 3]

HARCI SZAKÉRTELMEK
[10] tûzlehelet: 1 / 0 [11] jéglehelet: 11 (15) / 4.35 [15] regeneráció: 6 (8) / 0
[16] tüskés bõr: 6 / 0 [18] tûzimmunitás: 3 (6) / 0.40 [19] hidegimmunitás: 3 (4) / 0.40
[20] savimmunitás: 3 (4) / 0 [21] elkt.immunitás: 3 (6) / 0.40 [25] bûz: 5 / 0

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[45] csapdakészítés: 3 / 0.15 [46] csapdaészlelés: 3 / 0.95 [47] zárnyitás: 4 / 1.55
[48] mászás: 6 / 2.60 [50] meggyõzõkészség: 4 / 1.05 [53] ékszerészet: 3 / 0.25
[54] kereskedelem: 4 / 2.42 [55] szívósság: 9 / 0 [56] varázsitalfõzés: 3 (5) / 1
[57] gyógynövények: 3 (5) / 2.24 [58] nyomkeresés: 5 / 1.83 [59] vezetõkészség: 2 / 0.05
[62] lopás: 5 / 0.15 [64] átokszórás: 5 (7) / 2.10 [66] lopakodás: 5 / 1.22
[67] régészet: 5 / 2.67 [68] zene: 4 / 0.45 [69] tanulás: 2 / 0.95

VÉGTAGOK
jobb mancs [100] méret: 1 / 0 [101] szakért.: 5 / 0.88     Trollagyar
farok [103] méret: 4 / 0 [104] szakért.: 6 / 0.85      

VARÁZSLATOK & PSZIK
[149] dimenziókapu: 3 / 0.06 [48] ellenáll.megtörése: 1 / 0 [29] életszívás: 7 / 1.60
[40] gigaököl: 1 / 0 [13] jégcsóva: 4 / 0.06 [15] jégpajzs: 5 / 0.22
[154] kisebb erõpajzs: 3 / 0.88        

T/V VARÁZSLATLISTÁID
1. lista (0%): 29 életsz                  

MAKRÓID
1. Makró
pv 3 4 8
ism 3
p
2. Makró
pv 5 8
ism 3
p
3. Makró
v 154
x 10
z 19 10
ad 10

HARCI PROGRAMOD
1: életsz t.var. ha ellenfeled #34. Prioritás: 80.
2: életsz t.var. ha ellenfeled #30. Prioritás: 80.
3: jégpajzs v.var. ha ellenfeled #1901. Prioritás: 80.
6: jéglehelet itala v.var. ha ellenfeled #48. Prioritás: 50.
4: életszívás t.var. ha egy ellenfél ép-je 11 alatt van, Prioritás: 30, és ha ellf. 24. képessége 0 v. kevesebb.


ELLENFÉL LISTÁK
1901: jégmedúza (#22).

FELTÉTELES PARANCSAID
GY 50 0 0 50; VI erõ:150% ép:35%; PV 5 8; PSZ 48 58 66 67 47 54;

SPECIALIZÁCIÓD: Kuporgató. (Drágakövek és õsi relikviák eladásakor több pénzt kapsz, nagyobb eséllyel találsz gyógyfüvet, és többet. Tudsz aranyat és elrohadó tárgyat rakni a feneketlen zsákba.)
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #5 (3. épület), #8 (7. épület), #50 (20. épület), #211 (31. forduló).

TÁRGYAID


Páncélok, ruhák
* 1 a bérmágus vassisakja (#17276) * 1 a kígyó csizmája (#19120) 1 a nyomkeresés fejpántja (#194)
1 a ragadozó köntöse (#20050) 1 a Tél aranylánca (#175) * 1 a Tél ezüstlánca (#170)
* 1 az elektromosság zöld köntöse (#27251) 1 díszes fejék (#135) * 1 ében láncing (#134)
1 khaldoran öv (#137) 1 suhanó csizma (#195) 1 törpe pikkelyvért (#4)

Ékszerek, kincsek
* 1 a jég márványgyûrûje (#22826) 1 a kalmár nyaklánca (#142) * 1 a majom sárgaréz nyaklánca (#14231)
1 a sav nyaklánca (#26830) 1 a szakács üstje (#192) * 1 a szalamandra csepp fülbevalója (#26006)
1 a tárgyalás gyûrûje (#144) 568 arany (#1) * 1 az egyensúly gyûrûje (#213)
1 az erõ amulettje (#1645) * 1 bronzmedál (#207) 13 drágakõ (#2)
* 1 ezüstmedál (#208) 35 hamis arany (#809) 1 malachit karkötõ (#1241)
1 nyaklánc (#1180) * 1 szivárvány karkötõ (#139)

Felszerelés
3 aranydukát (#437) 1 díszes rézkulcs (#129) 1 kötél (#128)
12 Krónika (#783) 1 mandolin (#19)

Fegyverek
1 fogazott tõr (#6) 1 görbekard (#1316) 2 harci fejsze (#12)
4 kerek kõ (#11) 2 kés (#5) 1 parittya (#10)
1 sziklarepesz (#13) * 1 Trollagyar (#214)

Varázsitalok és füvek
5 elonotichlan (#31) 5 fehér gyógyital (#50) 6 gyilkos boróka (#27)
2 hõsiesség itala (#52) 1 liánvirág (#24) 1 mézfû (#29)
3 mitulen fû (#20) 1 óriásnövés itala (#60) 4 ragálygomba (#26)
7 sötét mák (#23) 2 tejfonál (#28) 4 üvegcse (#14)
14 winropu moha (#22)

Egyéb kacatok
1 duzzadt xenópete (#479) 1 elektronit (#141) 1 húsevõ bibe (#151)
2 lemúr hártya (#161) 6 mandibula (#157) 2 molad púp (#16)
1 molitár háj (#165) 1 nohnetár gumó (#212) 4 nordkristály (#146)
2 óriási xenópete (#480) 2 pirgamit (#152) 1 xenópete (#278)
1 yeti csont (#160)

A szürkével jelölt tárgyakra szerintünk már nincs szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az EE parancs egyik paraméterének 7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat eladod (ami nem eladható, azt eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz el KF-elt, vagy feneketlen zsákban levõ tárgyat.


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 559 arany (#1), 3 hamis arany (#809), 1 mandolin (#19), 1 fehér gyógyital (#50), 1 aranydukát (#437), 1 elonotichlan (#31), 1 sziklarepesz (#13), 1 a Tél aranylánca (#175), 1 parittya (#10), 1 húsevõ bibe (#151), 1 fogazott tõr (#6), 1 nyaklánc (#1180), 1 mézfû (#29), 2 óriási xenópete (#480).

Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 8 drágakõ (#2), 2 duzzadt xenópete (#479), 1 õskõ (#8), 1 jéglehelet itala (#54).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
10  
11  
12  
13  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



MANDOLIN (19. TÁRGY)
Ez az egyszerû pengetõs hangszer a legelterjedtebb zeneszerszám a galetki bárdok között. Könnyen megtanulhatsz rajta játszani, és dalodat nagyszerûen kísérheted vele. A mandolin használatához a Z 19 (TVP) parancsot add ki, de ennek elõfeltétele, hogy rendelkezz a zene szakértelemmel. Ezt az akadémián sajátíthatod el, a BE 4 68 paranccsal, 5 képességpont árán.



A TÉL ARANYLÁNCA (175. TÁRGY)
A Tél aranylánca az anyagát kivéve szinte tökéletes hasonmása az Tél ezüstláncának. Az aranyszemek talán egy kicsit nagyobbak, és a csatton levõ üveggömb csiszolása is ügyesebb munkának tûnik. A nemesebb anyag természetesen nagyobb hatalmû mágiát rejt magában. Amíg az övet a derekadon viseled, hárommal megnõ a jéglehelet képességed.



ADÓS (109. LÉNY)
Ez a szerencsétlen galetki adósságba keveredett, és most végezned kell vele némi fejpénzért! No igen, nem szép dolog, amit csinálsz, de legalább jól megfizetnek érte. Hogy viszonyul mindez a Hegy Törvényéhez, miszerint galetki nem ölhet meg galetkit? Egyszerû: nagyon, nagyon alaposan, körültekintõen kell eljárnod, nehogy kiderüljön a dolog! És persze a saját kondícionálásodat is le kell küzdened valahogy. Mondjuk csata közben ezt mondogatod magadban: "ez egy nyomorult torzszülött, ez egy nyomorult torzszülött..." Igen, menni fog!



PARITTYA (10. TÁRGY)
Némelyik torzszülött bámulatos ügyességgel használja ezeket a primitív távolsági fegyvereket. A parittyával köveket tud nagy sebességgel kilõni, amelyek bámulatos fájdalmat tudnak okozni, ha a megfelelõ helyen találják el az ellenfelet. A parittya 2D4 sebzést okoz, és lõfegyvernek kell tekinteni. Te még mindig inkább maradj a varázslatoknál...



HÚSEVÕ BIBE (151. TÁRGY)
A húsevõ növény bibéje állítólag fontos anyagi komponense egy nagyhatalmú varázslatnak - csoda, hogy ezek a szerencsétlen torzszülöttek még nem pusztultak ki! Azért örülsz, hogy a varázslatok nagy többségének nincs anyagi komponense - nem sok kedved lenne a mágia gyakorlásához, ha zsákszám kéne magaddal cipelni a különbözõ ocsmányságokat!



CSÓTÁNYKIRÁLYNÕ (128. LÉNY)
Amikor elõször megláttad az óriáscsótányokat, azonnal eldöntötted, hogy ezeknél undorítóbb, visszataszítóbb, ocsmányabb rovarok nem léteznek. Persze a csatornarendszerben való kalandozásaid során hamar ráébredtél, hogy ez nem igaz, de azért a csótánykirálynõ látványára semmilyen korábbi tapasztalat nem volt képes felkészíteni. Az óriási, méregtõl csöpögõ mandubilákról a szemed rögtön a vastag kitinpáncélra ugrik, és az izmos ízelt lábakra, amelyeknek köszönhetõen a királynõ egy pillanat alatt elõtted tud teremni. Ja, és persze a csótánykirálynõ körül mindig megtalálhatók gyermekei, az óriáscsótányok.



MÉZFÛ (29. TÁRGY)
Elnevezését onnan kapta, hogy állítólag a gyilkos méhek a mézfû virágából készítik a legfinomabb mézet. Ezt a legendát már igen nehéz lenne ellenõrizni, mert a mézfû a mostoha körülményeknek köszönhetõen jórészt kipusztult, a gyûjtõk a természet igazi csodájának tartják, ha valaki talál 1-1 példányt. [Szükséges varázsital fõzés szint: 5.]



QUWARG KATONA (69. LÉNY)
A quwarg egy õsi rovarfajta, amely a hangyához hasonlóan, bolyokban él. Riasztó mesék szólnak arról, hogy a hegy gyomrában, ismeretlen járatok mélyén vannak barlangok, amelyek több ezernyi quwargnak adnak otthont. A quwarg dolgozókkal ugyan nem fogsz találkozni, de a méteresre nõtt quwarg harcosokkal annál inkább! Rovarevõk és micinisták számára jelenthet a quwarg táplálékot.



VÖRÖS MÖSZE (56. PSZIONIKUS LÉNY)
A möszék fajai benépesítik az asztrális teret, fõként más lényeken élõsködve. Elõfordul, hogy más létsíkon élõ lényeket is megtámadnak, ha pszionikus tevékenységet észlelnek, de az elmúlt századok során legtöbb fajuk elvesztette a képességet, amellyel más síkban élõ lényekre is rá tudnak tapadni. A vörös mösze mind közül a legártatlanabb, legéletképtelenebb, könnyû célpont pszionikus gyakorláshoz.



ASZTRÁLPÓK (63. PSZIONIKUS LÉNY)
Az asztrális sík besûrûsödõ, ködös bugyraiban ocsmány teremtmények tenyésznek, ezek az asztrálpókok. Asztrális fonalakból szõtt hálójukat mindenkire kivetik, hogy aztán a csapdába esett áldozat elméjét csupaszra borotválják pszionikus támadásaikkal. Csak egyetlen módon menekülhetsz: ha a te pszionikád hatalmasabb...



ÓRIÁSI XENÓPETE (480. TÁRGY)
Hoppá! A xenópetéd még tovább növekedett! Most már hatalmasra nõtt. Nem kétséges többé, hogy VALAMI növekszik odabent. A pete gyakran lüktet, és néha látod, hogy valamiféle sötét árny mozdul odabent. Talán a legjobb lenne sürgõsen megszabadulni tõle, mielõtt még kikel!




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.