Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Orgling varázsló
Küldd el képeslapként!
A mágiához értő orgling olyan ritka, mint a fehér holló - és ezen nincs is mit csodálkozni, hiszen a mágia az intelligencia függvénye, és mint tudjuk, ez utóbbiban az orglingok nem bővelkednek (bár ez az elmélet az Orglingok Lázadása óta meginogni látszik). Mégis, ha nagy ritkán összeakadsz egy orgling varázslóval, nem árt felkötni a nadrágszárat, hiszen gyors véget ér az, aki ellenfelét lebecsüli...
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-18 20:32:01 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
7252-5

Karakterszám: 7252 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 5 Játékhét: 12
E forduló ára: 15 zs. Maradék zseton: 1109
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2016. jún. 10. 9h:09'
A következõ fordulód táplálható: 2016. jún. 11.

E-mail!

ZABADAK KALANDJAI




Bezörget hozzád az egyik szomszédod, és megkérdezi, nincs-e kedved kirúgni a hámból, megünnepelni a megérkezést a szintre. Kis tûnõdés után bólintasz. Egész jó kis csapat verõdött össze! Végigsétáltok a barlangok elõtt, majd elhagyjátok a Központi termet, és átértek a kiszolgáló személyzet szállásait magukba foglaló, tágasabb barlangokhoz. Itt élnek többek között a Takarítók, azok a továbbköltözni nem akaró galetkik, akik a szint tisztaságáról gondoskodnak, és a Szállítók, a nagydarab, ámde nem túl okos fickók, akik a szintek közötti temérdek szállítási feladatot végzik el. Szigorú rendben sorakoznak a Rendfenntartók barlangjai, õk gondoskodnak róla, hogy a törvényeket mindenki betartsa, és szükség esetén megleckéztetik azokat, akik a szint dolgozóira mernek támadni a pimaszabb fiatalok közül. Ezt persze kevesen kockáztatják meg, hiszen legalább egy év elzárás jár érte. És itt élnek persze a kereskedõk, gyógyítók, tanítók és más hasonlók. Némelyik átmenetileg vendégeskedik itt, klánja, szövetsége vagy a Hegy vezetõinek megbízásából, mások itt élnek már azóta, hogy képtelenek voltak a csarnok szentélyéig eljutni, és munkát vállaltak. És persze itt van a szint kocsmája is, amelyet a fiatal, fejlõdni kívánó galetkiknek tilos látogatniuk, de persze néha-néha, különleges alkalmakkor megszegik a törvényt, és belekóstolnak az erjesztett gombából készült ital, az iwiri kesernyés nedûjébe. A csoportban van egy idõs galetki, õ fizet mindenkinek egy-egy italt. Nevetgéltek, beszélgettek, aztán egyszercsak füttyszó harsan, és valaki azt suttogja: a Rendfenntartók! Iszkiri, rohantok vissza a Központi Csarnokba. De azért jó móka volt!
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Morq Fan Gor, egy magas, vékony testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve 32700.) A te szinteden a legnevesebb Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 978.)
Egy öreg galetki érdekes dolgokat mesélt:
*jún. 9.* Ursus Maritimus pszionikus küzdelemben diadalt aratott Miss Missing felett. *jún. 9.* Miss Missing pszionikus küzdelemben diadalt aratott Ursus Maritimus felett. *jún. 9.* Miss Missing pszionikus küzdelemben diadalt aratott Ursus Maritimus felett. *jún. 10.* Ursus Maritimus pszionikus küzdelemben diadalt aratott Miss Missing felett. *jún. 10.* Miss Missinget kis híján megölte egy bolyongó lidérc. *jún. 10.* Miss Missinget kitüntette a mágusok tanácsa sokoldalú fejlõdéséért!
Pihenésedet semmilyen különleges esemény sem zavarta meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 187.]

kno 6 7 6. képességre 7 képességpont
Elköltesz 7 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a gyorsaság tulajdonságod most már 5!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 187.]

h 8 6 8. tárgy használata
Lecsúszik a torkodon az õskõ. Kellemes melegséget érzel. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a gyorsaság tulajdonságod most már 6!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 187.]

kno 102 2 102. képességre 2 képességpont
Elköltesz 2 képességpontot a bal karom végtagodhoz tartozó roncsolás szakértelem növelésére. A gyakorlásnak köszönhetõen bal karom végtagod speciális támadási módja 3. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 187.]

k 15 499 445 kaland elvállalása
(15. kaland:) - Örömmel látom, hogy megpróbálkozol az Alfa Klub akadálypályájával. Mindössze néhány feladatot kell teljesítened a jutalomért. Elõször az intelligenciádat teszteljük, több lépcsõben. Egyre bonyolultabb feladatokat kell megoldanod. Ha hibázol, akkor büntetést kapsz. Gyere, ülj be ebbe a székbe.
A két lábadat egy bilinccsel odarögzítik a szék lábához. Az elõtted levõ asztalon egy kõlapra vésett feladat van és egy homokóra. Ein Stein megfordítja az óra, és int: kezdheted. Az elsõ feladat egy másodfokú egyenlet.
[IQ próba 6-os küszöbre: sikeres] Gyorsan felírod a képletet, behelyettesítesz, és már kész is az eredmény. Ein Stein ránéz és bólint: - Rendben van.
Most jön a következõ: ez egy szöveges feladat.
[IQ próba 7-es küszöbre: sikeres] Elolvasod a feladatot. A megfogalamzója igyekezett a régies szöveggel megzavarni, de nem sikerült neki. Villámgyorsan felírod az egyszerû egyenletet és már meg is van a megoldás. Ein Stein ránéz és bólint: - Rendben van.
Most jön a következõ: ez egy kétismeretlenes egyenletrendszer.
[IQ próba 8-as küszöbre: sikeres]
A következõ feladat különösen nehéz lesz. Á megint a múltkori trükk, de most nem ülsz fel neki:
- Kedves Ein Stein! Ezt végig sem lehet olvasni a rendelkezésre álló idõ alatt, tehát a feladatnak nincs megoldása.
- Ravasz. Rendben, elfogadom. De akármilyen okos is vagy, azért meg kell tudni védeni magad. Egyet int, és máris elõtted terem egy szörny. Ellenfeled egy polipfej (#14).

*** 1. KÖR *** A polipfej felé mozogsz, hogy megtámadhasd. A polipfej feléd mozog. Támadod a polipfejet. Rávágsz bal karmoddal. (10 ép-t sebeztél). A polipfej téged támad. Villámgyorsan elõrevág bal csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Ostorként csattant bal csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Körbe-körbe forgatva üt jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Rád vág jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** A polipfej rád támad. Meglóbálva zúz bal csápjával. Elkerülted. Elõresuhint bal csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Ostorként csattant jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). Odacsap neked jobb csápjával. (1 ép-t sebzõdtél). A polipfejet próbálod megsebezni. Elõre szúrsz bal karmoddal. (10 ép-t sebeztél). A polipfej halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 20 sebzést okoztál, és 7 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+21%). Megéheztél. Falni kezdesz. (+12% jóllakottság.) - Jól van, valóban alkalmas vagy puhánynak! Íme itt a jutalmad: egy különleges varázsital, és 50 arany. Az italt akár most el is fogyaszthatod. - bólintasz, és lassú kortyokban elnyered a gyanús színû folyadékot. Mûködik! (+1 IQ.) Boldogan távozol. (+2 képességpont.) (+1 hõsiesség pont.)

(499. kaland:) Megkeresed a kõomlást. Az a fehér dolog már nincs ott a tetején, de ha már idáig eljöttél, mindenképp érdemes felmászni, határozod el. Mászni kezdesz fölfelé.
[Mászás próba 5-ös küszöbre: sikeres] Baj nélkül felértél a kõomlás tetejére.
Nem hiába fáradtál! A következõ kincse(ke)t találtad: egy lemezpáncél és egy maszk.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.

(445. kaland:) Könnyen megtalálod a mészkõ építmény bejáratát, az ajtó enged a második rúgásodnak, és behatolsz az épület belsejébe. Hirtelen mozgást észlelsz a szemed sarkából. Ellenfeleid 2 tûzféreg (#5).
Nincs esélyed a gyõzelemre. Futsz, ahogy a lábad bírja. A küldetéssel kudarcot vallottál (próbálkozhatsz vele késõbb újra).
[53 TVP-t használtál fel, maradt még 134.]

bb 1 7 több épület meglátogatása
[be 1:] Lebattyogsz a boltba. Megnézed, hogy mi kapható, és kb. mennyiért: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, nordkristály (#146) 13 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, láncing (#1030) 92 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap, köpeny (#1135) 6 ap, utazóköpeny (#1136) 27 ap, köntös (#1150) 11 ap, csonttõr (#1301) 33 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, a sav köntöse (#26800) 69 ap, a légzés amulettje (#27745) 69 ap, az angyalok amulettje (#28195) 69 ap.

[be 7:] Visszamész a barlangodba. Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója, Thunil Baltarog egy izmos, pikkelyes testû, háromszemû, tüskés bõrû galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és kedélyesen beszélgetni kezd veled:
- Üdvözöllek, barátom! Feltételezem, hogy valamilyen küldetést, feladatot szeretnél tõlünk kapni. Nos, szerencséd van! Az egyik alkímistánk barlangját elfoglalta egy elég undorító torzszülött. Ki kéne a lényt ûzni a barlangból, mert az alkímista fontos munkát végez a magasabb szinten élõ lordok számára, és tragikus következményekkel járhat, ha nem teszünk valamit gyorsan. (3. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
Lelkesen bólogatsz, jelezve, hogy kedvedre való a feladat.
- Ja, még egy dolog - szól utánad az elöljáró - a fõ problémát az okozza, hogy a torzszülött a barlangot egy mágikus akadállyal zárta le, amelyen a keresztüljutáshoz kristályamulett szükséges, ami nekünk sajnos nincs.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 124.]

m 4 3 2222 1414 4444 4435 mozgás az Õsök Csarnokában
(M 4,3) Elmész az Õsök Csarnokába.
(M 5,3) Kelet felé sétálsz a Csarnok barlangfalai közt. A teremben, ahová érkezel, mocorgás támad. Csak nem egy kitrancsírozandó torzszülött? Ellenfeled egy nohnetár (#12).

*** 1. KÖR *** Megindulsz a nohnetár felé. Már ott is vagy! A nohnetár feléd mozog. Megtámadod a nohnetárt. Gyorsan felé lendítesz bal karmoddal. Hátraugrott a támadás elõl. A nohnetár rád támad. Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt fúj feléd. (9 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Megtámadod a nohnetárt. Odacsapsz bal karmoddal. Nem találtál. A nohnetár rád veti magát. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád. (6 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** A nohnetárt próbálod megsebezni. Lesújtasz bal karmoddal. (7 ép-t sebeztél). Roncsoltál. A nohnetár rád támad. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád. (9 ép-t sebzõdtél).
[A csatában összesen 7 sebzést okoztál, és 24 sebzést kaptál.] Menekülsz, mented az irhádat. Újra a 4,3-es mezõn vagy.
(Feltételes gyógyítás 3 alkalommal:) Kihasználva gyógyítói tudásodat, gyógyítasz magadon. (+25 életpont.)
(M 5,3) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 5,3) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 5,3) Azon a mezõn ebben a körben már kudarcot vallottál: csak TVP pazarlás lenne ismét próbálkozni.
(M 4,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 3,3) Nyugatra mész tovább. Ez egy próba helyszíne volt, szerencsére te itt már sikeres voltál.
(M 3,2) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,3) Lépteid visszhangoznak, ahogy nyugati irányba ballagsz. Nocsak, mi ez, zöldségeskert? Liánok, bokrok, mohák mindenhol.
(M 1,3) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 1,3) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 1,3) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 1,3) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,3) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 1,3) Hamarosan ráébredsz, hogy erre nincs út.
(M 2,4) A térképen még egyszer ellenõrizve, déli irányba indulsz. Körbevizsgálódsz a helyen, ahová érkezel, de nincs itt semmi.
Kimész a Csarnokból.
Fejlõdsz: +1 bal karom szakértelem; [37 TVP-t használtál fel, maradt még 87.]

vd vadászat
Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. A déli kõbányák egyik elfeledett járatán keresztül ereszkedsz le a torzszülöttek nyomorúságos csatornaszintjére. Egy észak-dél irányú folyosó közepén állsz, amely enyhén lejt dél felé. Vadászösztöneid mentenek meg attól, hogy egy fentrõl gurított szikla ne zúzzon agyon. Harcra készen, megfordulsz. Ellenfeled egy nohnetár (#12).

*** 1. KÖR *** Megindulsz a nohnetár felé. Már ott is vagy! A nohnetár feléd mozog. Megtámadod a nohnetárt. Lecsapsz bal karmoddal. (9 ép-t sebeztél). Vastag bõrét szaggatod. A nohnetár rád támad. A nohnetár mérgezõ gázt fúj rád. (9 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** A nohnetárt próbálod megsebezni. Kimeresztve, elõre suhintasz bal karmoddal. (12 ép-t sebeztél). Roncsolod bõrét. A nohnetár téged támad. Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt fúj feléd. (8 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** Megtámadod a nohnetárt. Odacsapsz bal karmoddal. (10 ép-t sebeztél). Roncsoltál. A nohnetár hörögve elterül.
[A csatában összesen 31 sebzést okoztál, és 17 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+25%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot. Összegyûjtöd a "kincset": egy nohnetár gumó. [ld. enc.] Ideje enni! Falni kezdesz. (+15% jóllakottság.)
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet. (+11 életpont.)
[18 TVP-t használtál fel, maradt még 69.]

vd vadászat
Itt az ideje egy kirándulásnak a torzszülöttek közé! A vadászhírek jó fogást ígérnek a szint keleti részén, így hát odamész. Odalent a fentinél sokkal áthatóbb, mélyebb sötétség fogad, még infralátásoddal is nehezen boldogulsz. Már majdnem feladod, amikor nyomra bukkansz. Hamarosan a nyom nagyon forró lesz. Kellemes csetepaténak nézel elébe! Ellenfeled egy mélységi gnóm (#10).

*** 1. KÖR *** A mélységi gnóm mágikus ereje felhasználásával elõidéz egy energiatüskét. 3 életpontnyit sebzõdsz. Megindulsz a mélységi gnóm felé. Már ott is vagy! A mélységi gnómot próbálod megsebezni. Lesújtasz bal karmoddal. (14 ép-t sebeztél). A mélységi gnóm kileheli lelkét.
[A csatában összesen 14 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+25%). Elrakod a zsákmányt, ami egy kés.
(Feltételes gyógyítás 1 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet. (+7 életpont.)
[21 TVP-t használtál fel, maradt még 48.]

vd vadászat
Elhatározod, hogy vadászni mész. Egy szûk járatban való kúszás-mászással közelíted meg a torzszülöttek szintjét. Huh, leértél a csatornaszintre. Nevéhez hûen, a levegõt betölti a csatornák dögletes bûze. Üvöltést hallasz magad mögött. Nocsak, vadászó és éhes torzszülött(ek)! Megfordulsz. Ellenfeled egy zöld nyálka (#8).

*** 1. KÖR *** Megindulsz a zöld nyálka felé. Már ott is vagy! A zöld nyálka feléd mozog. Megtámadod a zöld nyálkát. Gyorsan felé lendítesz bal karmoddal. (10 ép-t sebeztél). A zöld nyálka téged támad. A zöld nyálka savat lehel rád. (7 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** A zöld nyálkát próbálod megsebezni. Lecsapsz bal karmoddal. Félrehajolt. A zöld nyálka rád veti magát. A zöld nyálka savat lehel rád. (6 ép-t sebzõdtél).
*** 3. KÖR *** A zöld nyálkát próbálod megsebezni. Gyorsan felé lendítesz bal karmoddal. El sem találtad. A zöld nyálka rád veti magát. A zöld nyálka savat lehel rád. (7 ép-t sebzõdtél).
[A csatában összesen 10 sebzést okoztál, és 20 sebzést kaptál.] Megérint a halál szele. Rettegve menekülsz.
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 32.]

p portyázás
Mosolyogva hagyod el barlangodat: portyára indulsz. Különösebb cél nélkül kóvályogsz a barlangok között, kihívást keresve. Egy kürtõ mellett mész el, amelybõl friss légáramlatot érzel. Lepillantasz. Nem látsz semmit, de hangfoszlányok jutnak el hozzád! Csak a kincs szót bírod kivenni. Hmm! Késõbb érdemes lenne visszajönni, és lemászni. (273. kaland, összköltsége 10 TVP.) Nem telik sok idõbe, és találsz egy alkalmas helyet. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Vendéglátód Lahiri, egy erõs vékony testalkatú, hosszú sötét hajú, spirituális tekinteû férfi. A kölcsönös üdvözlések után kényelembe helyezitek magatokat a földön, és kirakjátok az ennivalót a padló közepére terített takaróra. Micsoda finomságok! Nem kell sokáig biztatni: máris enni kezdtek. Az evés befejeztével izgalmas beszélgetésbe bonyolódtok, a téma: vajon hogyan nézhet ki az Ellenség? Mit csinál most odakint? A szó aztán a közelmúlt kalandjaira terelõdik, mindketten eldicsekedtek gyõzelmeitekkel. Hú, milyen késõ van már! Megköszönöd a vendéglátást, és hazaindulsz. (+9% jóllakottság) Ismét tanultál valamit - megtudod, mi az a womath. [ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 32.]

p portyázás
Kalandra fel! Portyára indulsz. Hosszú kutatásba kezdesz, lehetõleg egy olyan barlangot szeretnél találni, amelyben még nem voltál. Nem habozol sokat, választasz egy barlangot. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Ahogy beljebb lépsz, biccent feléd Kis Moff, egy buta, szõke, szilikonmellû, tangát és holdjárót viselõ nõ. Viselt tárgyai: ezüst fülbevaló, köpeny, díszes fejék, az élet könnyû láncinge, kristályamulett. Dícsérõ szavakkal illeted a takaros kis barlangot, majd beljebb lépsz. Leültök a földre, Kis Moff pedig egybõl étellel kínál. Te is elõveszed az ennivalót, amit magaddal hoztál. Mohón falatozni kezdtek. A vacsora után a mágiáról beszélgettek, hogyan, mint érdemes használni, és megéri-e a rááldozott energiát. Aztán persze a kalandjaitokról is szó esik. Hú, milyen késõ van már! Megköszönöd a vendéglátást, és hazaindulsz. (+9% jóllakottság) Megjegyzel valamit a Kis Moff által meséltekbõl, megtudod, mi az a sahran rák. [ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 22.]

x 30 exkaváció, ásatás
Nehezen megközelíthetõ helyre mászol fel, egy óriási kráter falán. Az itt található barlangokban állítólag egy õsi faj élt évszázadokkal ezelõtt. Talán rábukkansz valami érdekesre... Egy õsi óriásgomba megkövesedett maradványai vannak elõtted. A hatalmas törzsbe valaki egy ajtót épített. Kíváncsian kinyitod. Egy lépcsõ vezet a mélybe. Izgalmas! Késõbb majd megvizsgálod. (299. kaland, összköltsége 20 TVP.) Õsi írásra bukkansz. De nemhiába rendelkezel régészeti képességgel - sikeresen kisilabizálod: "Én, Mlapkodi Refeal, az egykori Namír Egyetem gnóm professzora vésetem ezeket a szavakat a falra. A hegyek mélyére való számûzetésünkkel civilizációnk végéhez közeledünk. Mégis, mi, a világ tudósai, nem hagyhatjuk, hogy az általunk összegyûjtött tudás semmivé váljon, elvesszen. Bár a könyvtáraink anyaga nagyrészt megsemmisült, mégis, bõséggel van tudás, amelyet magunkkal hoztunk. Elsõként a világunk történetírója, Treem által lejegyezett ezerévnyi történelmünket fogjuk falfeliratok formájában megörökíteni. Ezután, ha lesz elég idõnk, következhetnek a tudományok és egyéb ismeretek."
[22 TVP-t használtál fel, maradt még 0.]

x 30 exkaváció, ásatás
Ezt a parancsot nincs sok értelme 10 TVP-nél kevesebbért kiadni. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 0.]
forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +6 galetki erõt és +2 hírnevet kaptál. A kör során összesen 82 sebzést okoztál, és 71 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 6 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 0 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 180 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Zabadak, egy apró, kócos, hol mindenfelé idegesen pillongató, hol szórakozottan elbámészkodó férfi vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: puhány. Ez az 5. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 3 / 0.10
[2] IQ: 7 / 1.21
[3] ügyesség: 3 / 0.25
[4] egészség: 3 / 1.82
[5] mágia: 1 / 0.15
[6] gyorsaság: 6 / 0.45
[9] Méret/ép: 42 / 14
Min. méret: 30
Barlangméret: 42
PONTJAID
Varázspont: 5 / 5
Képességpont: 9 / 37%
Hõsi pont: 5 (2)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 0%
Galetki erõ: 88 / 72
Hírnév : 10
Jóllakottság: 177%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 2 (0)
Galetki gyõzelmek: 0 (0)
Torzsz. csaták: 28 (5)
Torzsz. gyõzelmek: 23 (3)
Leölt torzszülött: 23 (3)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 0 (0)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[13] elektr.lehelet: 1 / 0.40 [17] vastag bõr: 3 / 0    

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[48] mászás: 3 / 0.50 [56] varázsitalfõzés: 1 / 0 [67] régészet: 2 / 1.22

VÉGTAGOK
bal karom [100] méret: 5 / 0 [101] szakért.: 5 / 0.75 [102] roncsolás: 3 / 0  


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 70 0 30; VI erõ:80% ép:35%; PV 3 5 2;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (7. épület), #19 (9. épület), #273 (5. forduló), #445 (1. forduló), #299 (5. forduló).

TÁRGYAID

114 arany (#1) 1 díszes rézkulcs (#129) 1 hamis arany (#809)
1 kés (#5) 1 kötél (#128) 1 kristályamulett (#130)
1 lemezpáncél (#1000) 1 lemúr hártya (#161) 2 liánvirág (#24)
1 maszk (#1090) 1 mitulen fû (#20) 1 nohnetár gumó (#212)
3 õsi relikvia (#17)


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 50 arany (#1), 1 lemezpáncél (#1000), 1 maszk (#1090), 1 nohnetár gumó (#212), 1 kés (#5).

Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 õskõ (#8).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



NOHNETÁR GUMÓ (212. TÁRGY)
A nohnetárok hátsó fertályán (már ha egyáltalán meg tudod állapítani, melyik a hátsó fertálya) nagy, zöld színû gumó nõ. Ha esetleg elejtesz egy nohnetárt, érdemes ezt a gumót félretenni, ugyanis a szint kereskedõje szép pénzt fizet érte - állítólag a felsõbb szinteken élõ alkímistáknak adja el, akik a gumó belsejében termelõdött nedveket felhasználják bizonyos mágikus fõzetek elkészítésekor.



WOMATH (16. LÉNY)
A womathok állítólag békés kérõdzõk voltak, amelyeket nyájakban tenyésztettek az egykori felszíni lakók. Amikor az élõvilág a katasztrófa miatt a föld alá kényszerült, a womathoknak is alkalmazkodniuk kellett. Ezek az alacsony, de tömzsi négylábú növényevõk most a mélyben található gombatelepeket legelik, de közben hatalmasra nõtt, vaksi szemük állandóan a sötétséget fürkészi az esetleges ragadozók után. Veszély esetén a womath menekülni próbál, de ha ez nem segít, megvédi magát rugdalódzó patáival. A womath általában a tejivók zsákmánya.



SAHRAN RÁK (21. LÉNY)
A sahran rákokat a galetkik kasztjából mintegy ötven évvel ezelõtt közösítették ki, és azóta számûzött torzszülöttek, elvesztették fejlõdési képességüket. Mindezek ellenére nem szabad õket lebecsülni, továbbra is kiváló harcosok ezek az óriási, rákszerû lények, ollójukkal egyetlen mozdulattal képesek kettéroppantani egy alacsonyabbrendû torzszülöttet. A sahran rákok elfogyasztását a rovarevõkön és a zöldvérûeken kívül szinte mindenki kannibalizmusnak tartja.



NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A HATODIK FORDULÓDHOZ
Ha te notórius tûz- vagy egyéb lehelet használó vagy, akkor talán nem fontosak annyira a következõ sorok, de azért nem árt, ha átfutod õket. Végtagod támadóerejét jeletõsen megnövelheted, ha valamilyen speciális képességet növesztesz rá. Ez lehet mérgezés, bénítás, vámpirizáció meg mindenféle hasonló nyalánkság [Ld. Szabálykönyv: Végtag speciális képességek.] Ha támadóerõdet szeretnéd megnövelni, jól jöhet a sebzõ méreg, amely sikeres mérgezés esetén minden körben sebzi ellenfeledet. Ha a védelem elsõrendû, válaszd a vámpirizációt, így minden ütéssel gyógyulhatsz, kevesebb TVP-t kell gyógyításra költened, vagy a bénítást, hogy ellenfeled ne tudjon megütni. Ha szeretsz kockáztatni, válaszd a kontaktmérget vagy a paralízist: sok csatában nem is látod hasznukat, de néha könnyedén fogsz gyõzni akár nagyon erõs ellenféllel szemben is. A rothasztás vagy energiaszívás akkor hasznos, ha úgy érzed, a csatákat könnyen megnyered speciális képesség használata nélkül is, viszont jól jön egy kis extra táp. A manaszívásnak és roncsolásnak most még kevés hasznát veszed, késõbb lesznek fontosak: ráérsz ilyesmit majd az új végtagodra rakni. Tegyük fel, hogy mondjuk a vámpirizációt választod. Ekkor a BE 4 203 100 parancsot add ki. A 203 a vámpirizáció száma, a 100 pedig azt jelenti, hogy az elsõ végtagodra rakod. A mûvelet 20 TVP-t és 5 KNO-t igényel. Ha igazán azt szeretnéd, hogy a vámpirizációnak látszatja legyen, rögtön rakj is rá mondjuk 6 KNO-t (KNO 102 6), így ütésenként 2 ép-t fogsz gyógyulni. 11 képességpontért nem is olyan rossz. Persze a többi képesség ugyanolyan jó, mint a vámpirizáció, válassz olyasmit, ami legjobban illik karaktered stílusához!
Ha esetleg a lehelésre specializáltad magad: nem árt, ha tudod, hogy rövid távon a lehelés nagyon hatékony, de: bizonyos szörnyek teljesen immúnisak egyik vagy másik támadási formára, ezért nem árt kétféle lehelést fejleszteni, de még jobb a lehelés mellett a közelharchoz is konyítani. Elég kellemetlen, ha az Õsök Csarnokában egy legyõzhetetlen ellenféllel akadsz össze. A kezdõ szinten általában elég, ha 3 kno-ért felnöveled a végtag méretedet 3-ra (KNO 100 3), ezzel már a legtöbb, leheletedre immunis lény ellen lesz esélyed.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.