Karakterszám: |
5441 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
29 |
Játékhét: |
523 |
E
forduló ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
199 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2019. nov. 17. 16h:28' |
A következõ
fordulód táplálható: 2019. nov. 18. |
|
E-mail!
SLY KALANDJAI
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony
testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve
32700.) A te szinteden a legnevesebb
Night Wolf, egy szürkés-kék bõrû,
kék szemû, tüskés fejû, emberre hasonlító férfi. (hírneve 1491.)
Pihenésedet semmilyen különleges esemény sem zavarta meg.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 216.]
tv 1 |
varázslat berakása 1. varázslatlistára |
1. TV lista törölve.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 216.]
az 1120 1151 1015 1046 |
tárgy azonosítása |
Nekilátsz beazonosítani a tárgyakat.
Csizma: értéke 5 arany. A következõ
képességekkel rendelkezik: +3% védekezés.
Zöld köntös: értéke 12 arany.
A következõ képességeket azonosítod: +2% védekezés.
Pikkelyvért: értéke
20 arany. A következõ képességekkel rendelkezik: +10% védekezés, -2 gyorsaság.
Bõr mellvért: értéke 52 arany. A tárgy érdekes tulajdonságokkal rendelkezik:
+18% védekezés, -4 gyorsaság.
[8 TVP-t használtál fel, maradt még 208.]
tk 52 732 732 |
52. többszemélyes kaland |
Itt az idõ, hogy végrehajtsd az 52. többszemélyes kalandot! Csatlakozik
hozzád ismeretlen galetki, ismeretlen galetki.
Rettegve indultok útnak. A küldetés nagyon veszélyesnek tûnik, és mindnyájan
attól féltek a lelketek mélyén, hogy a vuerg foglyul ejt benneteket és
eljuttat benneteket az Ellenséghez. Most azonban már nem fordulhattok vissza,
az a gyávaságotokat bizonyítaná. A vuerg barlangjához iszonyúan meredek
és szûk járatokon keresztül lehet felvergõdni, amelyekben kevés a levegõ,
és rengeteg a mérges gáz. Csak a legrátermettebbek küzdhetik magukat itt
keresztül!
[Egészség-összeg próba 22-es küszöbre: 2 hõsiesség pont árán
sikeres]
Napoknak tûnik az idõ, míg végül eljuttok a vuerg barlangjához. A feketén
ásító barlangszáj fenyegetõbb, mint minden eddigi barlangnyílás, amivel
szembekerültetek. Rettegve néztek egymásra, aztán nekivágtok. Ahogy beléptek,
kattogó hangra lesztek figyelmesek. A milgand fényénél borzalmas, mozgó
fémszerkezetek jelennek meg elõttetek. Ez egy igazi halálfolyosó! Le-lecsapó
pengék, forgó, tûhegyes karok. Mennyire ügyesnek kell ahhoz lenni, hogy
valaki itt át tudjon jutni?
[Ügyesség-összeg próba 23-as küszöbre: sikeres]
Rövid megbeszélés után nekiindultok. Szemet gyönyörködtetõ a jól koordinált
mozgás, amellyel mindig épphogy átsuhantok a halálos szerszámok között,
egymást fedezve, segítve. Egyedül itt senki nem tudna túljutni! Alig hiszitek
el, hogy átjutottatok, és mindössze néhány kisebb-nagyobb karcolással sikerült
megúszni a dolgot. Most azonban hátrahõköltök - egy hatalmas lávató zárja
el elõttetek az utat! A hõség irtózatos. Elborzadva figyelitek a vuerg
mágiájának mûködését: itt-ott idõnként fekete kövek bukkannak fel a lávából.
Ha elég gyorsak vagyok, át tudtok érni, ha nem, alámerültök a lávában,
és nem marad belõletek más, csak forró gõz. Rövid próbát tesztek, ki mennyire
gyorsan tud ugrani és futni.
[Gyorsaság-összeg próba 24-es küszöbre:
sikertelen] Az eredmény siralmas! A próba után kiderül, hogy ha az igazi
köveken ugrálnátok, bizony nem mind érnétek át élve. Vissza kell fordulnotok!
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 188.]
(4. kaland:) Elmész a varázslótoronyba, és az öreg mágust keresed, aki a
feladatokat szokta adni. Hamarosan elõkerül.
[Tárgyhasználat: 3 mitulen fû]
- Köszönöm, hogy segítettél. - mondja a mágus. - Hálám jeléül fogadd ezt
a sárga gömböt. Ha akarod, el is adhatod, de lehet, hogy még szükséged
lesz rá. - megnyugtatod az öreget, hogy semmi pénzért nem fogsz ilyen értékes
ajándékot eladni, bár nem igazán érted, hogy mit kezdhetnél ezzel a vacakkal.
Elbúcsúzol a varázslótól.
[ld. enc.]
(+1 képességpont.)
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 183.]
fel |
felköltözés a következõ szintre |
Úgy döntesz, hogy már elég érett és harcedzett vagy ahhoz, hogy keményebb
kihívásokkal nézz szembe. És mivel az Õsök áldását is megszerezted, tényleg
semmi akadálya nincs, hogy a következõ szintre, tágasabb barlangba költözzél!
Összeszeded minden holmidat, és elmész a szint középpontjába. A hatalmas
központi csarnok kellõs közepén egy óriási, plafontól padlóig tartó cseppkõ
van, amelynek oldalába csigalépcsõt faragtak. Ez az egyetlen út a szintek
között! A lépcsõ tövében két óriási galetki szobor áll, szemük vörös fényben
izzik. Rettegve mész közelebb. A szemek fénye zöldre vált, az Õsök áldása
kísér! Bátran lépkedsz el a szobrok között, és semmi rossz nem történik.
Hosszú ideig tart, amíg felérsz. Egy fehér, márványfalú henger belsejében
találod magad. Nem látsz kijáratot. Egyszercsak szikrázni kezd a levegõ,
apró villámok csapdosnak beléd! Üvöltesz a fájdalomtól, holott tudod, hogy
ez egyike a város vezetõi által felállított kamráknak, amelyek a galetkik
fejlõdését gyorsítják fel. Persze nem lehet túl gyakran alkalmazni, hisz
az halálos lehet... Kimerülten terülsz el. Mikor magadhoz térsz, egy, a
lentihez hasonló barlangban találod magad, a fehér kupolának nyoma sincs.
Sehol a lejárat! Megtapogatod magad: a kezelés hasznos volt! (+10 méret,
+10 max. varázspont, +10 képességpont.) Ez hát a féregszint! A továbbvezetõ
feljáratnál két, a lentihez hasonló szobor áll, szemük tiltó vörössel izzik.
Hmm, még idõbe fog telni, amíg tovább akarsz költözni. Elindulsz a lakóhelyek
irányába. Egy-két galetkit látsz, ellenséges pillantásokkal méregetnek:
gyorsan fel kell majd készülnöd a portyázókra. Ideje barlangot keresni!
Hosszasan kutatsz, néha alig sikerül a harcot elkerülni, amikor pihenõ
galetkiket zavarsz meg. Végül találsz egy kényelmes, száraz barlangot,
amelynek a bejáratán pont beférsz. Huh! Izgatottan várod, hogy megkezdhesd
az új szint felderítését.
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 153.]
be 8 1 |
meglátogatod a 8. épületet |
Meglátogatod az Akadémia mellett épített kúp alakú szürke épületet, tetején
hatalmas gömbbel. Ez a Pszi Iskola. Egy nagydarab, pikkelyes óriásgyík
cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Elmondod, hogy a pszi szakértelmek
csodálatos világával szeretnél megismerkedni. Megtudod, hogy az oktatás
10 képességpontba és 200 aranyba kerül. Felvezetnek a nagy gömbbe, amely
az épület tetején van. Fantasztikus! A hatalmas, üres térben galetkik lebegnek,
szemük csukva, mintha aludnának. Oktatód, egy nyúlánk, nagyszemû, sárgás
bõrû galetki elmagyarázza, hogy a tanulók és mestereik épp az asztrális
síkon kalandoznak. Izgalomba jössz, hogy milyen fantasztikus, új dimenzió
felderítésére lesz hamarosan lehetõséged. Az oktató azonban lehûti a kedélyedet:
elmondja, hogy az asztrális kalandozás enyhén szólva is egy igencsak veszedelmes
vállalkozás, és a jól képzett pszionicisták is általában csak csoportban
mernek megkockáztatni egy hosszabb kiruccanást. Megtudod, hogy az asztrálból
rengeteg pszionikus ragadozó leselkedik a tapasztalatlan elmére. Ezután
következnek a gyakorlatok. Kiderül, hogy a pszi képessége minden galetkiben
megvan, de egy erõteljes varázslat és pszionikus hatás együttes kombinációja
szükséges ahhoz, hogy ezt a megfelelõen érett elmében felszínre hozzák.
Az általad végzett relaxációs és mentális gyakorlatok közepette észre sem
veszed, hogy befejezõdött a stimuláció! (-10 képességpont.) Döbbenettel
érzed, hogy képes vagy átcsúszni az asztrális térbe, érzékelni az ebben
a párhuzamos dimenzióban zajló dolgokat. Érzékeled a többi pszionicista
tudatát, és egyéb, homályosabb dolgokat is. Azonban nagyon hamar elfáradsz,
és visszahúzódsz. Oktatód elmagyarázza, hogy milyen gyakorlatok szükségesek
a pszionikus képesség ébrentartásához és fokozatos fejlesztéséhez. Ezenkívül
felhívja figyelmedet, hogy a lehetõ legrövidebb idõn belül térj vissza,
hogy elsajátíthass valamilyen önvédelmi képességet, mert anélkül könnyû
préda leszel az agresszív elmék számára. Végül kifizeted a 200 aranyat,
és boldogan távozol. (Elsajátított szakértelmeid: pszi támadás 1. szint,
pszi energia 1. szint. A további pszi képességek elsajátítása 100 aranyba
és 5 képességpontba kerül.)
[50 TVP-t használtál fel, maradt még 103.]
be 8 130 |
meglátogatod a 8. épületet |
Meglátogatod az Akadémia mellett épített kúp alakú szürke épületet, tetején
hatalmas gömbbel. Ez a Pszi Iskola. Egy szárnyas, rücskös bõrû orrszarvúlény
röfögve érdeklõdik, hogy mire lenne szükséged. Elmondod, hogy szeretnéd
elsajátítani a agyvihar pszi képességet. Kifizeted az oktatás költségét,
100 aranyat, és bevezetnek egy izolált kamrába az alsó szinten. Tökéletes
sötétség vesz körül. Hamarosan az asztrális térben szárnyalsz, ahol találkozol
oktatód elméjével. Nem érzékeled az idõt, miközben tudatotok összekapcsolódik,
és elsajátítasz egy új képességet, melynek neve agyvihar! (-5 képességpont.)
Felfrissülve térsz magadhoz, és hagyod el az iskolát.
[20 TVP-t használtál fel, maradt még 83.]
be 13 |
meglátogatod a 13. épületet |
Belépsz a Pszionicisták Klánjának épületébe. Érdeklõdésedre elmondják, hogy
a Klánba való belépés feltétele legalább 4-es pszi energia. Ha be akarsz
lépni, és teljesül ez a feltétel, add ki a
BE 13 1 parancsot. A Klántól
kapható speciális képesség: rangtól függõ plusz pszi energia és pszi támadás
harcokban; GY paranccsal többet gyógyulsz.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 78.]
bb 3 4 7 8 20 |
több épület meglátogatása |
[be 3:] A város egyik legfélelmetesebb épületét, a varázslótornyot látogatod
meg. Itt szinte tapintható a mágia! Félve lépsz be az ajtón. Megkapod a
szinten megtanulható új varázslatok listáját. Ezeken felül persze minden,
korábbi szinten is ismert varázslat tanulható (ha volt ilyen). Zárójelben
a varázslat sorszáma, a szükséges Intelligencia szint, és az arany ár látható:
jégpajzs (#15, IQ8, 50ap) tûzpajzs (#16, IQ8, 50ap) gránitbõr (#17, IQ14,
200ap) sorvasztás (#30, IQ10, 100ap) gigaököl (#40, IQ12, 90ap) agyroppantás
(#43, IQ12, 120ap) ellenáll.megtörése (#48, IQ14, 150ap) alkímia (#147,
IQ9, 250ap) láthatatlanság (#157, IQ12, 350ap) láth. észlelése (#158, IQ13,
80ap) szellemidézés (#159, IQ7, 50ap) kineport (#163, IQ10, 120ap) tombolás
(#167, IQ6, 320ap) villámpajzs (#170, IQ8, 50ap) savpajzs (#171, IQ8, 50ap)
gázpajzs (#172, IQ8, 50ap) {Megjegyzés: Itt csak akkor fogsz újabb küldetést
kapni, ha egy bizonyos feltételt teljesítesz.}
[be 4:] Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Az információs részlegnél
érdeklõdsz az igénybe vehetõ új szolgáltatások felõl. Új szakértelmet a
BE 4 {szakértelem} paranccsal sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Új
végtagot a BE 4 {végtag} paranccsal növeszthetsz 10 kno és 20 TVP árán.
A {végtag} típustól függõen 100-105 lehet. Az 1. szinten 1, a 2-3. szinten
2, a 4-6. szinten 3, a 7-9. szinten 4, a 10-12. szinten 5, a 13-16. szinten
6 végtagod lehet. Végtag szakértelmet a BE 4 {képesség} {végtag} paranccsal
sajátíthatsz el, 5 kno és 20 TVP árán. Részletesebben ld. szabálykönyv,
Épületek, Akadémia. Már elsajátíthatod az akadémián a párbajozás (34-es)
szakértelmet, ami igen hasznos, ha más galetkikkel csatázol. Az akadémia
egyik oktatója - Purbah mester néven mutatkozik be - megkérdezi, hogy szeretnéd-e
a lehelet képességedet növelni. Mohón bólintasz. Purbah mester magyarázni
kezd:
- Én magam a támadási formák közül a leheletet kedvelem a leginkább,
ezért is próbálom támogatni az ilyen stílust követõ galetkiket. Ha a próbát
kiállod, egy fantasztikus varázstárgyat kapsz jutalmul! Persze ez nem jótékonysági
intézmény, a próbára nevezési díjat szedek a költségeim fedezésére, úgyhogy
csak akkor jelentkezz, ha valóban úgy érzed, készen állsz, különben 30
aranyad bánja!
(16. kaland, összesen 35 TVP-t igényel.)
[be 7:] Az elöljáró palotája a szint szívében, a többi fontos épület mellett
található. Egy hatalmas és díszes kõépület, amely a többi építmény fölé
emelkedik. Tisztelettel léped át kapuját. A szint elöljárója,
Vizevil Rogan
egy vékony, áttetszõ bõrû, vastag szájú, egyetlen óriási karmot birtokló
galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és miután bemutatkoztatok, beszélgetni
kezd veled:
- Feltételezem, hogy valamilyen megbízást szeretnél! - bólogatsz.
- A feladat igen egyszerû: betört a vegetáriánus kertünkbe egy csapat kóbor
göthös yeti. No, persze nem a gombát zabálják, hanem a kertészeket! Ezektõl
az undorító állatoktól kéne megpucolni a létesítményt. Siker esetén 80
aranyat fizetünk. Egyszerûen hangzik, nem?
(8. kaland, összesen 30 TVP-t
igényel.)
[be 8:] Meglátogatod az Akadémia mellett épített kúp alakú szürke épületet,
tetején hatalmas gömbbel. Ez a Pszi Iskola. Egy nagydarab, pikkelyes óriásgyík
cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Elmondod, hogy csak látogatóba
jöttél. Az ajtónálló mosolyogva bólint, és körbevezet. Egy mentát szólít
meg:
- Testvérem, Sly! Örömmel látunk az iskolában. Ha esetleg kedved
van hozzá, volna számodra egy megbízásunk, amely próbára teszi pszionikus
képességeidet. Ha készen állsz, jelentkezz nálam, én Ixrion mentát vagyok.
Röviden a feladatról:
- A pszi iskolát egy speciális mentális pajzs védi,
amely közösségünket az asztrális térbõl érkezõ behatolóktól védi. Sok-sok
tudósunk naphosszat a testét elhagyva, az asztrálban barangol és kutat,
katasztrofális lenne, ha az odakint tomboló pszionikus ragadozók lecsapnának
rájuk. Sajnos, a pajzs néha megsérül, általában valamelyik asztrális élõsködõ
tevékenységének eredményeképp. A te feladatod lenne a sérülést megkeresni
és kijavítani.
(20. kaland, összesen 20 TVP-t igényel.)
[be 20:] Rábukkansz a remete odújára. Egészen le kell hajolnod, hogy beférj
a szûk nyíláson, de odabent tágas barlangszoba fogad. A remete mosolyog.
Üdvözöllek, ifjú galetki! Feltételezem, hogy mint sokan mások, te is
valamilyen különösen veszélyes, tiltott kalandról, kincsrõl szeretnél hallani
tõlem. Nos, lehet róla szó, de tudnod kell, hogy a nagy erõ kevés ezeknél
a küldetéseknél: az eszednek is a helyén kell lennie! Ha meg tudod adni
a választ az alábbi fejtörõre, akkor majd segítek. A kérdésre a válasz
egy 90-nél kisebb kétjegyû szám! [Ha tudod a választ, a BE 20 (megfejtés)
paranccsal közölheted a remetével.] - hegyezed a füledet.
- A választ
öt szellem fogja megadni: egy áttetszõ, egy fehér, egy félelmetes, egy
huhogó és egy õsi. Mind az öten elárulnak valamit a jelszóról: ha jól odafigyelsz
rájuk, ezek alapján az információk alapján tudni fogod az egyértelmû választ.
Vigyázz, lehet, hogy valamelyikük hazudik! Az információk alapján ugyan
több lehetséges válasz is van, de én elárulom neked, hogy ezek közül sorban
a negyedik a megoldás! Egy aprócska információt az áttetszõ szellem is
ad: A megfejtés osztható öttel. Közelebb hajolva elárulja neked, hogy a
félelmetes szellem és a huhogó szellem között van hazudós. Persze a fehér
szellem mást mondana... A fehér szellem a következõt mondja: Az elsõ számjegy
lehet 1, 4, 5 vagy 8. Még flegmán hozzáteszi, hogy hallotta, amikor a huhogó
szellem azt mondta, hogy az õsi szellem hazudik. Egy aprócska információt
a félelmetes szellem is ad: A megoldás két számjegyének összege kilencnél
több. Még flegmán hozzáteszi, hogy az õsi szellem és az áttetszõ szellem
állításai mindig ellentétesek. Így hangzik a huhogó szellem segítsége:
A válasz 50-nél nagyobb. Elárulja még azt is, hogy az áttetszõ szellem
hazudik. Az õsi szellem a következõt mondja: A szám nem osztható hárommal.
És még hozzáfûzi, hogy a fehér szellem és a félelmetes szellem között van
hazudós. Persze az áttetszõ szellem mást mondana... A remete is elárul
valamit: A válasz egy páros szám.
(Ha sehogy sem tudod megfejteni a rejtvényt,
megvesztegetheted a remetét 2 képességponttal - ekkor a BE 20 2 parancsot
kell kiadnod.)
[25 TVP-t használtál fel, maradt még 53.]
Sajnos nincs nálad drágakõ.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 53.]
ism 2 |
a következõ parancs ismétlése 2 alkalommal |
Készenléti állapotodat ellenõrzöd, majd elindulsz. A közelben van egy kolónia,
amelyben sok új lakó talált szállást. Ha egy kis szerencséd van, könnyen
találsz arrafelé ellenfelet. Furcsa látvány tárul eléd. A plafonról hatalmas
pókhálók segítségével valaki egy nagy, zöld gömbökbõl álló fészket lógatott
le. A felülrõl zárt fészeknek rövid keresgélés után megtalálod a bejáratát.
Persze ki tudja, miféle ocsmányság tanyázhat odabent? Elõbb-utóbb azért
meg kéne nézni.
(422. kaland, összköltsége 5 TVP.) Hamarosan kiválasztasz
egy megfelelõ barlangot. A jelzés alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
Vendéglátód
Bacquer Victor, egy sápatag, metszõ tekintetû, nagyravágyó és
rendkívûl pofátlan férfi. A Tudósok klánjának hallgató rangú tagja. Felszerelése:
csepp fülbevaló, a méreg sisakja, az élet vándorcsizmája, szivárvány karkötõ,
ezüst fülbevaló, átlátszó köntös, az Örökkévalóság Rubinja, az egyensúly
gyûrûje, a regenerálódás kõamulettje, a méreg görbekardja, a teknõs szimbóluma,
a kalmár nyaklánca, nagyobb pókcsatos öv. Bacquer Victor körbevezet a barlangban,
megmutogatja trófeáit, majd leültet a hátsó falnál elhelyezett bõr ülõpárnákra,
és elõhozza az ételt. A lakomához te is hozzájárulsz némi hazaival. Jóízûen
falatoztok. Közben megvitatjátok a szintetek és a távolabbi régiók híreit.
Aztán szóba kerülnek a kalandjaitok, persze versenyezve dicsekedtek sikereitekrõl.
Jóllaktatok és kibeszéltétek magatokat: búcsút intesz vendéglátódnak. (+5%
jóllakottság) Ismét tanultál valamit - megtudod, mi az a tudatfaló.
[ld.
enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 53.]
Elég a henyélésbõl! Itt az ideje egy kis akciónak. Módszeresen kutatsz más
galetkik barlangjai után. Elõbb utóbb csak találsz megfelelõ ellenfelet...
Találomra kiválasztasz egy barlangot, amelybe be tudsz jutni. A jelzés
alapján, a lakóval baráti társalgás lesz.
A galetki, aki itt lakik
Aranykarmú Mandola, egy aranybarna boru, zöld szemu,
karcsú, ruganyos, csábító nõ. A Pszionicisták klánjának gondolkodó rangú
tagja. Végignézed a felszerelését: bronzmedál, a kalmár nyaklánca, az egyensúly
gyûrûje, szivárvány karkötõ, a teknõs könnyû pikkelyvértje, fekete nadrág,
suhanó csizma, a szalamandra halotti maszkja, a bérmágus zöld köntöse,
a tökéletesség csonttõre, a tárgyalás gyûrûje, khaldoran öv. Aranykarmú
Mandola mosolyogva tessékel beljebb, és leültök a bõrbõl készült ülõpárnákra.
Milyen kellemes meleg van itt! Elõveszed az ételt, amit hoztál, míg Aranykarmú
Mandola finomságai már a földre terített takarón gõzölögnek. Jó étvággyal
falatoztok. A vacsora után a mágiáról beszélgettek, hogyan, mint érdemes
használni, és megéri-e a rááldozott energiát. Aztán persze a kalandjaitokról
is szó esik. Nocsak, hogy elrepült az idõ! Sajnos menned kell. Elköszönsz
vendéglátódtól. (+8% jóllakottság) Elmédben elraktározol egy keveset a
hallottakból, megtudod, mi az az asztrálpók.
[ld. enc.]
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 43.]
mak 1 |
1. makró definiálása/hívása |
ism 3 |
a következõ parancs ismétlése 3 alkalommal |
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. A vadászhírek
jó fogást ígérnek a szint keleti részén, így hát odamész. Ahogy leérsz,
küzdõállást veszel fel, és körülnézel. Bármelyik pillanatban megtámadhat
egy torzszülött. Egy fekete gránitból épült vár magasodik elõtted. Szarvas,
fenyegetõ tornyai a magas barlangtetõt súrolják. A bejárat, egy rácsos
kapu, tárva-nyitva áll! Mint egy ragadozó nyitott szája - gondolod keserûen.
(474. kaland, összköltsége 20 TVP.) Mintha csak virágot szednél, úgy gyûjtesz
útközben 1
winropu mohát. Befordulva egy sarkon, megzavarsz egy torzszülött
rituálét. Szétspriccelnek, azonban van, amelyik harcolni akar. Ellenfeled
egy molitár (#35) [aura: méret: 40.].
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a molitárt. A molitár odajön hozzád. Támadod
a molitárt. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(10 ép-t sebeztél). A molitár rád veti magát. Megpróbál felbuktatni jobb
lábával. Elhibázta. Megpróbál felbuktatni bal lábával.
(2 ép-t sebzõdtél).
Regenerálsz (+2 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a molitárt. Tüzet lehelsz ellenfeledre.
(11 ép-t
sebeztél). A molitár rád veti magát. Hasba próbál rúgni jobb lábával.
El sem talált, haha. Megpróbál felbuktatni bal lábával. Mellétrafált a
balfácán.
*** 3. KÖR *** A molitárt próbálod megsebezni. Nagy levegõt veszel, és a
következõ pillanatban elborítod tûzleheleteddel.
(7 ép-t sebeztél). A molitár
rád támad. Elõrerúg jobb lábával.
(2 ép-t sebzõdtél). Megpróbál felbuktatni
bal lábával.
(9 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 4. KÖR *** Támadod a molitárt. Nagy levegõt veszel, és a következõ pillanatban
elborítod tûzleheleteddel.
(10 ép-t sebeztél). A molitár rád veti magát.
Hasba próbál rúgni jobb lábával. Mellé! Egy rúgást próbál bal lábával.
Hátraugrasz a támadás elõl. Regenerálsz (+4 ép)
[A csatában összesen 38 sebzést okoztál, és 13 sebzést kaptál.] A küzdelem
eredménye döntetlen.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 33.]
Rövid gondolkodás után úgy döntesz, hogy most vadászni indulsz. Egy fémlétrán,
egy függõleges aknában jutsz le az elkülönített szintre, ahová a galetkik
vadászni járnak. A barlangteremben, ahová érkezel, óriási szobrokat pillantasz
meg. Egy letûnt, barbár civilizáció idoljai, õseid már ledöntötték, lerombolták
õket. Mintha csak virágot szednél, úgy gyûjtesz útközben 1
sötét mákot.
Egy szûk oldaljáratot találsz, az elején alig bírod magad belepréselni,
de aztán késõbb kiszélesedik. Aha, egy torzszülött rejtekhely! Ellenfeled
egy fekete hólyag (#38).
*** 1. KÖR *** Megindulsz a fekete hólyag felé. Már ott is vagy! A fekete
hólyag feléd rohan. Megtámadod a fekete hólyagot. Felé döfsz jobb karmoddal.
(15 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+2 ép). A pontosság csonttõrével lesújtasz.
(8 ép-t sebeztél). A fekete hólyag rád veti magát. Nagy levegõt vesz, és
hatalmas savcsóvát köp feléd.
(15 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod a fekete hólyagot. Felé ütsz jobb karmoddal.
(18
ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+2 ép). A pontosság csonttõrével támadsz.
Ez mellément. A fekete hólyag rád támad. A fekete hólyag savat lehel rád.
(14 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 3. KÖR *** A fekete hólyagot próbálod megsebezni. Kitátod a szádat,
és tüzet lehelsz! Ellenfeledet elborítják a lángnyelvek.
(16 ép-t sebeztél).
A fekete hólyag hörögve elterül. A következõ pillanatban felrobban!
10
ép-t sebzõdtél. Regenerálsz (+4 ép)
[A csatában összesen 57 sebzést okoztál, és 39 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+36%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy
kapj egy képességpontot.
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 20.]
Ezúttal a torzszülöttek közt fogsz portyázni. A szokásos izgalom lesz rajtad
úrrá, ahogy lemászol a csatornarendszer szûk és sötét folyosói közé. Aha,
torzszülött szagot érzel! A levegõt szaglászva, elindulsz a nyomon. Nocsak,
mit találtál! 1
tejfonál ! Óvatosan begyûjtöd. Üvöltést hallasz magad mögött.
Nocsak, vadászó és éhes torzszülött(ek)! Megfordulsz. Ellenfeled egy renegát
mágustanonc (#47).
*** 1. KÖR *** A renegát mágustanonc ellõ egy tûzfal varázslatot. A renegát
mágustanonc irányába mozogsz.
12 ép-t sebzõdtél a tûzfaltól. Megtámadod
a renegát mágustanoncot. Kimeresztve, elõre suhintasz jobb karmoddal.
(21 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+2 ép). A pontosság csonttõrével próbálsz
sebet ejteni ellenfeleden.
(4 ép-t sebeztél). Regenerálsz (+4 ép)
*** 2. KÖR *** A renegát mágustanonc varázshatalma segítségével elmond egy
agyroppantást. Ezt most megúsztad. A renegát mágustanoncot próbálod megsebezni.
Felé döfsz jobb karmoddal.
(22 ép-t sebeztél). Vámpirizálsz (+2 ép). A
pontosság csonttõrével lesújtasz.
(8 ép-t sebeztél). A renegát mágustanonc
halálos sebet kapva a földre zuhan. Regenerálsz (+4 ép)
[A csatában összesen 55 sebzést okoztál, és 12 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+44%).
[16 TVP-t használtál fel, maradt még 4.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.] [ld. enc.] [ld.
enc.]
Ebben a körben +13 galetki erõt és +13 hírnevet kaptál. A kör során összesen
150 sebzést okoztál, és 64 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok
eredményeképp
10 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 4 TVP-t viszel
át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
221 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Sly, egy vidám tekintetû átlagos galetki férfi vagy. Jelenlegi
lakóhelyed: féregszint (3. szint). Táplálkozásod: rovarevõ. Ez a 29. fordulód.
|
[1] erõ: |
5 / 0.13 |
[2] IQ: |
8 / 6.37 |
[3] ügyesség: |
4 (6) / 0.95 |
[4] egészség: |
5 / 0.30 |
[5] mágia: |
3 / 0.90 |
[6] gyorsaság: |
7 (8) / 1.19 |
[9] Méret/ép: |
75 / 49 |
Min. méret: |
60 |
Barlangméret: |
75 |
|
|
Varázspont: |
37 / 37 |
Képességpont: |
26 / 65% |
Hõsi pont: |
10 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
7% |
Galetki erõ: |
216 / 150 |
Hírnév : |
167 |
Jóllakottság: |
178% |
Életkor: |
12
/ 12 |
|
|
Galetki csaták: |
0 (0) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
185 (3) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
170 (2) |
Leölt torzszülött: |
200 (2) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
0 (0) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[10] tûzlehelet: |
9 (11) / 3.07 |
[15] regeneráció: |
8 / 0 |
[17] vastag bõr: |
4 / 0 |
[18] tûzimmunitás: |
2 (4) / 0.20 |
[19] hidegimmunitás: |
1 (2) / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[46] csapdaészlelés: |
4 / 0.20 |
[47] zárnyitás: |
4 / 1.28 |
[48] mászás: |
4 / 2.70 |
[52] auraészlelés: |
2 / 0.60 |
[54] kereskedelem: |
4 / 3.17 |
[55] szívósság: |
3 / 0.52 |
[56] varázsitalfõzés: |
3 / 1.51 |
[57] gyógynövények: |
3 / 0.31 |
[58] nyomkeresés: |
3 / 0.43 |
[60] pszi támadás: |
1 / 0 |
[61] pszi energia: |
1 / 0 |
[66] lopakodás: |
2 / 0.10 |
[67] régészet: |
5 / 2.83 |
[69] tanulás: |
7 / 2.20 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb karom |
[100] méret: |
10 / 0 |
[101] szakért.: |
10 / 1.52 |
[102] vámpirizáció: |
4
/ 0 |
|
bal csáp |
[103] méret: |
1 / 0 |
[104] szakért.: |
7 / 1.18 |
|
|
a pontosság
csonttõre |
|
VARÁZSLATOK & PSZIK |
|
|
[130] agyvihar: |
1 / 0 |
[154] kisebb erõpajzs: |
6 / 0.64 |
|
|
HARCI PROGRAMOD |
1: tûzlehelet használata ha ellf. 18. képessége 5 v. kevesebb, Prioritás:
50, és ha egy ellenfél ép-je 10 alatt van, és ha 1 vagy kevesebb ellenfél
van. |
FELTÉTELES PARANCSAID GY 40 5 0 50;
VI erõ:125% ép:30%;
PV 5 3 8;
HE 1;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #8 (7. épület), #16 (4. épület), #20 (8. épület),
#422 (29. forduló), #474 (29. forduló).
TÁRGYAID |
Páncélok, ruhák |
* |
1 a szalamandra maszkja (#25840) |
* |
1 az enyészet köntöse (#23200)
|
|
1 bõr mellvért (#1046) |
|
1 csizma (#1120) |
|
1 pikkelyvért (#1015) |
* |
1 Xantin bõröve (#169)
|
|
1 zöld köntös (#1151) |
Ékszerek, kincsek |
|
212 arany (#1) |
* |
1 az egyensúly gyûrûje (#213) |
|
21 hamis arany (#809)
|
* |
1 szivárvány karkötõ (#139) |
Felszerelés |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
1 kötél (#128) |
|
1 õskõ (#8) |
Fegyverek |
* |
1 a pontosság csonttõre (#4451) |
|
1 csonttõr (#1301) |
|
3 fogazott
tõr (#6) |
|
1 görbekard (#1316) |
|
4 kerek kõ (#11) |
Varázsitalok és füvek |
|
1 csótányláb (#25) |
|
1 fehér gyógyital (#50) |
|
1 gyilkos boróka (#27)
|
|
3 liánvirág (#24) |
|
2 mátekel gomba (#21) |
|
2 méregellenállás itala
(#51) |
|
6 mitulen fû (#20) |
|
1 ragálygomba (#26) |
|
1 sötét mák (#23) |
|
1 tejfonál (#28) |
|
10 üvegcse (#14) |
|
3 winropu moha (#22) |
Egyéb kacatok |
|
1 bolhedor szárny (#15) |
|
4 mandibula (#157) |
|
1 molad púp (#16) |
|
2 nohnetár gumó (#212) |
|
9 nordkristály (#146) |
|
1 pirgamit (#152)
|
|
1 sárga gömb (#136) |
A szürkével jelölt tárgyakra szerintünk már nincs
szükséged, csak a helyet foglalják. Ha az EE parancs egyik paraméterének
7-est adsz meg, az összes ilyen tárgyadat eladod (ami nem eladható, azt
eldobod). Természetesen nem adsz el / dobsz el KF-elt, vagy feneketlen
zsákban levõ tárgyat. |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 1 winropu moha (#22), 1 sárga
gömb (#136), 1 sötét mák (#23), 1 tejfonál (#28).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 300 arany (#1), 3 mitulen fû
(#20).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
SÁRGA GÖMB (136. TÁRGY) A Hatalom Gömbjei tökéletesen simára csiszolt,
kristályból faragott gömbök. Attól függ, hogy mekkora hatalmat jelképeznek,
hogy milyen színû kristályból készültek. A legkisebb ilyen gömb a sárga,
kisebb szolgálatokért szokták adni hûbéreseknek. A sárga gömb ugyan nem
bír semmilyen különleges hatalommal, mégis jelentõs értéket képvisel.
TUDATFALÓ (55. PSZIONIKUS LÉNY) Azok, akik képesek átlátni az asztrális
térbe, a tudatfalót egy ocsmány, duzzadt gömbökbõl álló, osztódó óriáspetére
hasonlító lénynek írják le. A tudatfaló kíméletlenül sújt le a pszionikus
térbõl, ha nem vagy felkészülve, 1-2 kör alatt kicsinálja az agyadat. Szerencsére
a tudatfaló tecnikáját könnyû kiismerni.
ASZTRÁLPÓK (63. PSZIONIKUS LÉNY) Az asztrális sík besûrûsödõ, ködös bugyraiban
ocsmány teremtmények tenyésznek, ezek az asztrálpókok. Asztrális fonalakból
szõtt hálójukat mindenkire kivetik, hogy aztán a csapdába esett áldozat
elméjét csupaszra borotválják pszionikus támadásaikkal. Csak egyetlen módon
menekülhetsz: ha a te pszionikád hatalmasabb...
ÚJ SZÖVETSÉGI ÉPÜLETEK Bekerült a játékba két új építhetõ szövetségi
épület, ezek:
FÓKUSZGÖMB (#36) Építési költség: 2000 TVP
Egyéb költség:
100 VP, 100 arany
Min. építés: 200 TVP
Elõfeltétel: Bányagép (#9),
Nekrofun fókusz (#11), Nagyobb barlang (#12)
Leírás: A Fókuszgömb egy
hatalmas, csillogó gömb, amely a nagyobb barlang közepén foglal helyet.
A belsõ fémvázra temérdek simára csiszolt kristályt helyeztek. A Nekrofun
fókuszból eredõ energia segítségével mûködik ez a lebegõ, forgó gömb. A
Bányagépek használatakor felszabaduló energiát arra használja fel, hogy
lekösse a mindenhol meglevõ, kötetlen lélekenergiát, és azt a dolgozó galetki
számára hozzáférhetõ formájúra alakítja. Ez játéktechnikailag annyit jelent,
hogy minden egyes TVP-ért, amit az építkezésre költesz, kapsz 2% lélekenergiát.
Ezt a lélekenergiát különbözõ bónuszok (mint pl. mutáns klán) nem módosítják,
a garling kristályt kivéve, amely ebben az esetben is mûködik.
LÉLEKENERGIA
GENERÁTOR (#37) Építési költség: 5000 TVP
Egyéb költség: 200 arany
Min. építés: 250 TVP
Elõfeltétel: Könyvtár (#18), Fókuszgömb (#36)
Leírás: A Könyvtárban végzett kutatások alapján hozzá lehet kezdeni végre
a legendás Lélekenergia Generátor megépítéséhez. A Fókuszgömb köré magas
márványoszlopokat építtetek, amit majd befuttattok a lélekenergiát megkötni
képes wynulf liánnal. A márványoszlopok között vékony ezüstháló feszül,
amelyre a Pszi iskola szakértõi a szerény fizetség fejében asztrális hártyát
feszítenek. Ahogy a Fókuszgömb forog, a körülötte vibráló mágikus energiák
kisütik a liánban felhalmozott lélekenergiát, és az rárakódik az ezüsthálón
feszülõ asztrális hártyára, amelyet aztán a szövetség tagjai egyenlõen
megosztva kinyerhetnek. A játék nyelvére lefordítva, körönként +1 KNO-t
fogsz kapni, tehát pl. az 5. szinten 7 helyett 8 KNO-ban részesülsz a kör
végén. Ezt a garling kristály nem módosítja.
Figyelem! Ha egy épületbe
beleépíted a minimumot, majd az épület ezután épül fel, az épület képessége
nem kezd automatikusan mûködni számodra, az építkezés sikerét a program
még nem regisztrálja - ilyenkor még 1 TVP-t bele kell építened az épületbe,
vagy újabb építésbe kell fognod, jelezve, hogy az elõzõvel elkészültél.
Például, beleépítesz 250 TVP-t a lélekenergia generátorba. Társaid felépítik
a következõ körben. Amikor legközelebb lépsz, építs bele még legalább 1
TVP-t, vagy kezdd el egy másik épület építését, ha a kör végén már meg
akarod kapni a kno-t! Fontos még, hogy ha beleépíted egy épületbe a minimumot,
és a szövetségbõl kilépsz, mielõtt az épület elkészülne, az olyan, mintha
semmit sem dolgoztál volna.
ARANYDUKÁT Amikor szokásos reggeli tornádra elõbújsz a barlangodból,
ámulva pillantasz meg egy vadonatúj, fehér márványból emelt épületet a
helytartói palota mellett. Mi az orgling! Kíváncsian közelebb merészkedsz.
Már jókora tömeg verõdött össze. A ház homlokzatára arany felirattal a
következõt vésték: "CSÁSZÁRI DUKÁTBANK". Nem sokáig maradsz tudatlanságban.
Hamarosan elõbukkan egy díszes köntösbe öltözött hivatalnok, és elmagyarázza
az új létesítmény célját.
- Õcsászári fennsége végtelen bölcsességében
hatalmas kegyben részesíti a szint porbanfürdõ férgeit. Hogy képesek legyetek
megfelelõ módon felkészülni az Ellenséggel való küzdelemre, a császári
szintrõl származó isteni relikviákat bocsát a rendelkezésetekre! - mormogás
hallatszik a tömegbõl, és mindenki egymást taposva próbál a hivatalnokhoz
közelebb tülekedni. - Megértjük persze - folytatja õ -, hogy primitív tudatotokkal
képtelenek lennétek az igazságos osztozkodásra. Ezért Õfelsége a Végtelen
Mindenható szabályokat állított fel a jutalom felosztására. A kincsekbõl
félévente részesülhettek, egy formális árverés keretein belül. Az árverés
során kizárólag egy új pénzfajtát, az aranydukátot használhattok, amelyet
Õfelsége végtelen bölcsességében kizárólag erre a célra veretett. Aranydukátot
a császári dukátbankban igényelhettek, cserébe haszontalanná vált erõforrásaitokért.
A mindenkori közleményben, amely a bejárat mellé van kifüggesztve, elolvashatjátok,
hogy milyen váltási arányok érvényesek. Megemlítem még, hogy munkatársakat
keresünk, akiknek aranydukáttal fizetünk, erre is lehet jelentkezni! Most
pedig kérem ezt a csürhét, formáljanak egy sort, csakis egyesével léphettek
be az épületbe!
Látva a tömeget, úgy döntesz, hogy a bejutás neked nem
sürgõs, de azért a közleményre vetsz egy pillantást. 100 aranyért kapsz
egy arany dukátot, de a következõ dukát már 200 aranyba kerül, az azt követõ
már 300-ba, és így tovább. Miféle eszelõs rendszer ez? Megvásárolják a
közismerten illegális fekete dukátokat is, "megsemmisítés" céljára, és
a beszolgáltatók, hmm, bûneit megbocsátják... Nyilván csak körítés a szöveg,
többrõl lesz itt szó. Minden egyes fekete dukátért 7 aranydukátot ajánlanak.
A szemed azonban akkor ugrik ki, amikor a következõ sorra nézel. Varázsköveket
és õsköveket is megvesznek - darabjáért 15-15 aranydukátot ajánlanak! Ezt
a korrupciót! A császár ügynökeinek persze mindent lehet! Kezded kapisgálni,
hogy ez az egész nem annyira arról szól, hogy "isteni relikviákat" osszanak
szét "ingyen a rászorulóknak". Inkább, holmi bóvlikért az összes értékes
erõforrást be akarják gyûjteni a galetkiktõl! Ezt a szégyent! No de lássuk,
miféle munkát lehet végezni a dukátbanknak. Takarítás, latrinapucolás,
hulladékszállítás... brrr! Nem egy magadfajta hõsnek való munka. De tény,
hogy fizetnek érte.
[Megjegyzés: Az aranydukátokat a félévente megrendezésre
kerülõ TF/ÖV találkozón megrendezett ÖV aukción lehet felhasználni. Elképzelhetõ,
hogy lesznek más felhasználási lehetõségek is, és egészen biztosan lesznek
küldetések, amelyekért jutalmul aranydukátot kapsz.
Aranydukátot az AD
{tárgy} {mennyiség} paranccsal kérhetsz. Például, az AD 1 600 paranccsal
600 aranyat váltasz dukátra. Az elsõ belépéskor ezért 3 dukátot (100+200+300)
fogsz kapni. A negyedik dukát megvásárlása már 400 arany lesz, és így tovább.
Hasonlóképp, pl. az AD 218 3 paranccsal 3 fekete dukátot válthatsz aranydukátra.
Ha dolgozni akarsz, akkor az AD 10 parancsot kell kiadnod (második paraméter
nem szükséges). Ekkor 10 TVP-nyi munkát végzel, a piszkosabb fajtából.
A fizetség a szintedtõl függ. Egy körben egyszer vállalhatsz munkát a dukátbanknál,
és csakis 10 TVP-ért, sem többért, sem kevesebbért.
Vigyázat, az aranydukát
nem visszaváltható, nem átadható, nem ellopható, mint ahogy az érte vásárolható
tárgyak sem! Elképzhelhetõ, hogy a beváltható tárgyak listája bõvül a jövõben,
érdemes idõnként egy üres AD parancsot kiadni, hogy megtekintsd az aktuális
közleményt. Az AD parancs TVP-be nem kerül, használható beállítás fordulóban
is. Parancsoptimalizátorok figyelmébe: Ha egy fordulóban több AD parancsot
akarsz használni, összevonhatod õket, pl. így: AD 1 600 218 3 10, azaz
veszel aranydukátot 600 aranyért, 3 fekete dukátért, és a végén még dolgozol
is 10 TVP-nyit.]
VÉGTAG SPEC. SZAKÉRTELEM TRANSZFORMÁCIÓ A felejtés varázslathoz hasonlóan,
a végtag spec. szakértelmeknél is bevezetjük, hogy a 20 vagy annál nagyobb
végtag spec. szakértelmet csak úgy transzformálod, ha egybõl lemegy 20
alá. Tehát pl. ha 25/0-ás végtag spec. szakértelmed van, 10-es transzformáció
esetén legalább 13-at kell 2. (ismétlés) paraméternek írni, és legalább
130 TVP-dnek és 130 ÉP-dnek kell lennie ahhoz, hogy a parancs végrehajtódjon.
Írhatsz persze nagyobb számot is (az egyszerûség kedvéért javasoljuk a
99-et), ha 19-nél nagyobb a szakértelmed, úgyis csak annyiszor fog végrehajtódni,
hogy 20 alá csökkenjen.
Természetesen felmerül a kérdés, mi van, ha valakinek
50-es vagy nagyobb végtag szakértelme van. Neki honnan lesz elegendõ ép-je
és TVP-je a parancs végrehajtására? Bárhányszor is ismétlõdik a transzformáció,
legfeljebb 200 ép sebzést fogsz így elszenvedni. Ha híján vagy a TVP-nek
is, akkor nincs más megoldás - több forduló alatt kell a szükséges TVP
mennyiséget összespórolni. Természetesen megoldás az is, ha a transzformáció
szakértelmedet növeled. Például, egy 50-es végtag szakértelmet 35-ös transzformációval
320 TVP és 200 ép árán tudsz lecsökkenteni, míg 15-ös transzformációnál
ez 710 TVP-be és 200 ép-be kerül.