Karakterszám: |
3833 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
4 |
Játékhét: |
52 |
E forduló
ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
173 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2017. dec. 11. 9h:04' |
A következõ
fordulód táplálható: 2017. dec. 12. |
|
E-mail!
KARA SLOAN KALANDJAI
Zajt hallasz a barlangod elõl, és amikor kilépsz, látod, hogy néhány galetki
kockázik! Te is szeretsz játszani, ezért odamész hozzájuk, és megkérdezed,
beszállhatsz-e. Persze tétet is raktok fel, hogy a játék izgalmasabb legyen.
Szerencsés vagy, jól megy a játék, 5 aranyat nyertél! Egyszercsak felbukkan
mellettetek az akadémia egyik oktatója, és mérgesen kiabálni kezd.
-
Szerencsejáték! Néhány sötétlelkû torzszülött faj eszköze, hogy tönkretegyék
a galetkiket! Megtiltom, hogy a továbbiakban szerencsejátékot ûzzetek!
Ha már felnõttök, a felsõbb szintek kaszinóiban a saját felelõsségetekre
tehetitek tönkre az életeteket a játékbarlangokban, itt azonban mi tartozunk
felelõsséggel irántatok. - zord tekintete nyomán szétspricceltek, de azért
mosolyogsz magadban, és újra megszámolod az öt aranyat, amit nyertél.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony
testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve
32700.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ,
szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 978.)
Most pedig lássuk, mi hír a nagyvilágban:
*dec. 11.* Muadib mellé szegõdött egy elemi mágus.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]
kno 25 7 |
25. képességre 7 képességpont |
Elköltesz 7 képességpontot az illat harci képességed növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, az illat szakértelmed 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]
kno 6 3 |
6. képességre 3 képességpont |
Elköltesz 3 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás
meghozta eredményét, a gyorsaság tulajdonságod most már 4!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]
h 8 25 |
8. tárgy használata |
Elnyeled az õskövet. A hatás azonnal érezhetõ! A sok gyakorlás meghozta
eredményét, az illat szakértelmed 6. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]
Megvizsgálod a tárgyakat, hátha észlelsz egy kis mágikus kisugárzást.
Kristályamulett:
értéke 20 arany. Viselésekor a következõ hatásokra számíthatsz: +1% védekezés.
[2 TVP-t használtál fel, maradt még 182.]
kf 130 |
bekészíted a 130. tárgyat |
Felveszed a kristályamulettet.
[ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 182.]
bb 5 7 |
több épület meglátogatása |
[be 5:] Lemész az arénába. Az óriási barlangcsarnok mindig mély benyomást
tesz, ahányszor meglátogatod. Az arénamester elõsiet, és megkérdezi, miben
segíthet. Köszöntöd, és 5 arany kifizetése után már vezetik is elõ a soron
következõ teremtményt. Közben elmondták, hogy a szint legjobbja jelenleg
Avvocato Terrasini, amit õ legyõzött: 2 nekropoid (#70). És már kezdõdik
is a csata! Ellenfeled egy jégmedúza (#22).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a jégmedúzát. A jégmedúza máris elõtted terem!
Támadod a jégmedúzát. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá!
(9 ép-t
sebeztél). Megérzi illatodat
(3 sebzés). A jégmedúza rád támad. Kitátja
száját, és beborít jeges leheletével!
(8 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1
ép)
*** 2. KÖR *** A jégmedúzát próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete
savat köpsz rá!
(11 ép-t sebeztél). Illatod zavarja
(4 sebzés). A jégmedúza
kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál.] Ismét látványosan
gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a
lélekenergiát (+42%). Viszed, ami mozdítható: egy nordkristály.
[ld. enc.]
Amíg harcoltál, bámészkodó galetkik gyûltek össze. Most megtapsolnak! Mosolyogsz,
miközben átveszed az arénamestertõl jutalmadat, 25 aranyat.
[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok,
a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota
felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét
a szint életét irányítják. A szint elöljárója,
Thunil Baltarog egy izmos,
pikkelyes testû, háromszemû, tüskés bõrû galetki személyesen fogad. Hellyel
kínál, és kedélyesen beszélgetni kezd veled:
- Látom, dícséretesen fejlõdsz,
ifjú galetki. Sajnos nem minden lárva ennyire sikeres! Némelyikük még éhezik
is, és annyira legyengül, hogy már nem képes többé vadászni. Az õ számukra
gyûjtünk adományokat! - mivel kétkedve ingatod a fejed, Baltarog sietve
hozzáteszi: - akár magad ellenõrizheted a jótékonysági akciót! Az ételosztás
a Nutreda barlangban folyik. Elég, ha egy névleges összeggel, 40 arannyal
hozzájárulsz az éhezõk megsegítéséhez!
(4. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.)
[15 TVP-t használtál fel, maradt még 167.]
(474. kaland:) Megkeresed a sziklafalat, ahol a sötét barlangnyílást találtad.
A falon jónéhány a kapaszkodó, bemélyedés van, nem lehetetlen feljutni.
Óvatosan mászni kezdesz.
[Mászás próba 3-as küszöbre: sikeres] Megkapaszkodsz
a barlang szélében, és behúzod magad.
Használható tárgyakat keresel, titkon azt remélve, hogy esetleg még kincset
is találsz - de még egy lyukas bögre sincs itt.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]
be 1 |
meglátogatod az 1. épületet |
Lebattyogsz a boltba. Elsõ dolgod, hogy végigkérdezed a kínálatot, és megkérded,
mi mennyibe kerülne neked: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap,
bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin
(#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu
moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb
(#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, lemúr hártya
(#161) 6 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap,
vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért
(#1015) 46 ap, láncing (#1030) 92 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060)
23 ap, köpeny (#1135) 6 ap, köntös (#1150) 11 ap, kard (#1315) 23 ap, hosszúkard
(#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, a
légzés amulettje (#27745) 69 ap, az angyalok amulettje (#28195) 69 ap.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]
az 135 3 92 27745 28195 |
tárgy azonosítása |
Nekilátsz beazonosítani a tárgyakat.
Díszes fejék: értéke 10 arany. A tárgy
tápjai: +2% védekezés.
Kemény bõrpáncél: értéke 20 arany. A tárgy tápjai:
+8% védekezés, -1 gyorsaság. A boltban nem látod a 92. tárgyat.
A légzés
amulettje: értéke 30 arany. A tárgy tápjai: +1 imm.mérg.gázra.
Az angyalok
amulettje: értéke 30 arany. Viselésekor a következõ hatásokra számíthatsz:
+1 imm.ktkt.méreg.
[8 TVP-t használtál fel, maradt még 144.]
m 5 6 4433 2444 |
mozgás az Õsök Csarnokában |
Hazamész a boltból. (M 5,6) Õseid misztikus, szent helyére látogatsz.
(M 4,6) A négy égtáj közül nyugatot választod. A teremben egy emelvényen
egy vasból öntött, óriási trónt látsz. A legendákból tudod, hogy aki beleül,
az egy alkalommal részesülhet az õsök kegyébõl. Próba, szerencse! Beleülsz
a trónba, és reménykedsz a pozitív hatásban. Már érzed is! (kaptál 20 TVP-t.)
(M 3,6) A levegõbe szagolva, nyugati irányba indulsz. A csarnok egy újabb,
kongóan üres termébe lépsz be.
(M 3,7) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 3,7) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 4,6) Nem sokat töprengesz, mész kelet felé. A teremben egy emelvényen
egy vasból öntött, óriási trónt látsz. A legendákból tudod, hogy aki beleül,
az egy alkalommal részesülhet az õsök kegyébõl. Kár, hogy már kisütötted
a mágiát.
(M 3,6) Nyugat felé mész az útvesztõben. Egy jellegtelen barlangszobába
érsz.
(M 2,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
[-7 TVP-t használtál fel, maradt még 151.]
Visszasietsz az Õsök Csarnokának bejáratához. Megéheztél, itt az ideje egy
vadászatnak. Rövid keresés után találsz egy szûk járatot, ami az alsó csatornákba
vezet. Egy észak-dél irányú folyosó közepén állsz, amely enyhén lejt dél
felé. Vadászösztöneid mentenek meg attól, hogy egy fentrõl gurított szikla
ne zúzzon agyon. Harcra készen, megfordulsz. Ellenfeled egy koreni sün
(#13).
[ld. enc.]
*** 1. KÖR *** Megrohamozod a koreni sünt. A koreni sün közelebb jön, hogy
támadhasson. Megtámadod a koreni sünt. Savat lehelsz ellenfeledre.
(10
ép-t sebeztél). Csodás illatod hatással van rá
(2 sebzés). A koreni sün
rád veti magát. Támad fogával.
(5 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A koreni sünt próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete
savat köpsz rá!
(9 ép-t sebeztél). Fantasztikus illatod hat rá
(1 sebzés).
A koreni sün kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 22 sebzést okoztál, és 5 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát
(+23%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 141.]
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. A déli kõbányák egyik elfeledett
járatán keresztül ereszkedsz le a torzszülöttek nyomorúságos csatornaszintjére.
Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Zümmögést
hallasz. Felnézel. Egy korong lebeg a fejed fölött! Mi a fene? Biztosan
valamilyen mágikus izé. Ha oldalt, a sziklafalon felmásznál, a peremrõl
át tudnál rá ugrani, és megnézhetnéd, mi is ez! Persze lehet, hogy veszélyes.
Egyenlõre más dolgot van, késõbb visszatérsz, ha elég bátorságod lesz a
próbatételhez.
(398. kaland, összköltsége 20 TVP.) Velõtrázó ordítást hallasz.
Odafordulsz. Ellenfeled egy óriáscsótány (#7).
*** 1. KÖR *** Megrohamozod az óriáscsótányt. Az óriáscsótány közelebb jön,
hogy támadhasson. Támadod az óriáscsótányt. Elõre szúrsz bal karmoddal.
Félrehajolt. Az óriáscsótány rád támad. Harapni próbál.
(6 ép-t sebzõdtél).
Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod az óriáscsótányt. Lecsapsz bal karmoddal.
(7
ép-t sebeztél). Az óriáscsótány rád támad. Csáprágójával agresszívan harap.
(10 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Az óriáscsótányt próbálod megsebezni. Kimeresztve, elõre
suhintasz bal karmoddal. Fürgén elhajolt. Az óriáscsótány rád támad. Megpróbálja
beléd mélyeszteni csáprágóját.
(8 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 7 sebzést okoztál, és 24 sebzést kaptál.] Menekülsz,
mented az irhádat.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Magas egészségednek hála, nem kell
sokáig várnod, hogy pihenés közben meginduljon a gyógyulás. (+18 életpont.)
[29 TVP-t használtál fel, maradt még 112.]
Még a végén ellustulsz: gyerünk portyázni! Rövid túra után lakott barlangok
közé érsz. Megközelíted az egyik alkalmasnak látszó barlangot. A kirakott
zászlók alapján, itt egy mezei párviadalra fog sor kerülni. Körbevizsgálódsz,
nehogy kellemetlen meglepetést okozzon egy csapda. Szerencsére, nincs.
Átléped a küszöböt.
Odabent fogad
Vénusz, egy csábító mosolyú, ravaszkás tekintetû, hullámzó
aranyhajú, elképesztõen szép nõ. A következõket látod nála: csatos öv.
- Gyõzzön a jobb! - mondod, és támadsz.
*** 1. KÖR *** Megindulsz Vénusz felé. Már ott is vagy! Vénusz közelebb
jön, hogy támadhasson. Vénuszt próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és
fekete savat köpsz rá!
(8 ép-t sebeztél). Vénusz rád veti magát. Kitátja
száját, és mérges gázt lehel rád.
(11 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1
ép)
*** 2. KÖR *** Támadod Vénuszt. Savat lehelsz ellenfeledre.
(11 ép-t sebeztél).
Vénusz rád támad. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád.
(12 ép-t sebzõdtél).
Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Támadod Vénuszt. Savat lehelsz ellenfeledre.
(8 ép-t sebeztél).
Vénusz rád támad. Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt fúj feléd.
(11 ép-t
sebzõdtél). Összerogysz.
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 34 sebzést kaptál.] Teljes
vereséget szenvedtél. Hosszú idõ után térsz magadhoz. Ellenfeled meghajlással
tiszteleg. [-5 TVP.] Tisztelegve a méltó ellenfél elõtt, visszavonulsz.
(Feltételes gyógyítás 4 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet.
(+35 életpont.)
[37 TVP-t használtál fel, maradt még 75.]
Portyázásra szottyan kedved. Meglátogatod galetkitársaidat. Izgatottan lépkedsz.
Itt is, ott is barlangnyílások sötétlenek, hozzád hasonló (vagy teljesen
más) galetkiket rejtve! Nem telik sok idõbe, és találsz egy alkalmas helyet.
A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
A barlang lakója
Izomagy Lakloff, egy nyers izomattal, átható tekintettel
megáldott hatalmas méretû férfi. Rövid beszélgetés után megállapodtok,
hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat.
A közelben van egy hatalmas cseppkõ. A feladat: ki jut fel elsõnek? Rohantok
a cseppkõhöz, és azonnal mászni kezdtek. Te érsz fel a csúcsra elsõként,
Izomagy Lakloff csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 65.]
be 5 |
meglátogatod az 5. épületet |
Felkeresed a szint arénáját. Az õsi sziklacsarnokban kevesen lézengenek.
Odasétálsz az arénamesterhez. Fõhajtással köszöntöd, és közlöd, hogy torzszülöttekkel
szeretnél csatázni. Az arénamester bólint, és amíg kifizeted a belépti
díjat, 5 aranyat, elõkészítik a harcot. Közben elmondták, hogy a szint
legjobbja jelenleg Avvocato Terrasini, amit õ legyõzött: 2 nekropoid (#70).
Huh, máris harcolhatsz! Ellenfeleid 2 mikropoid (#1).
*** 1. KÖR *** Megindulsz az 1. mikropoid felé. Már ott is vagy! A 2. mikropoid
feléd mozog. Az 1. mikropoid közelebb jön, hogy támadhasson. Megtámadod
az 1. mikropoidot. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá!
(9 ép-t
sebeztél). Fantasztikus illatod hat rá
(4 sebzés). Az 1. mikropoid kileheli
lelkét. A 2. mikropoid rád veti magát. Megpróbál megmarni fogával. Kacagsz
a nevetséges próbálkozáson. Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A 2. mikropoidot próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és
fekete savat köpsz rá!
(7 ép-t sebeztél). Fantasztikus illatod hat rá
(4
sebzés). A 2. mikropoid téged támad. Megpróbál megmarni fogával. Nem talált.
Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Támadod a 2. mikropoidot. Nagy levegõt veszel, és hatalmas
savcsóvát köpsz felé.
(10 ép-t sebeztél). Illatod zavarja
(5 sebzés). A
2. mikropoid halálhörgés közepette a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 39 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+40%).
Az arénamester gratulál gyõzelmedhez, és átadja a nyereményedet, 30 aranyat.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 55.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +4 galetki
erõt és +1 hírnevet kaptál. A kör során összesen 122 sebzést okoztál, és
71 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
6 képességpontot
kapsz. Errõl a fordulóról 55 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt,
amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
233 TVP-t költhetsz majd el.
KARAKTERLAP
Kara Sloan, egy gyanúsan kedvesen mosolygó nõ vagy. Jelenlegi
lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: piromád. Ez a 4. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.30 |
[2] IQ: |
4 / 1.30 |
[3] ügyesség: |
3 / 0 |
[4] egészség: |
3 / 2.34 |
[5] mágia: |
1 / 0.05 |
[6] gyorsaság: |
4 / 0.04 |
[9] Méret/ép: |
41 / 39 |
Min. méret: |
35 |
Barlangméret: |
43 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
7 / 49% |
Hõsi pont: |
4 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
1% |
Galetki erõ: |
85 / 71 |
Hírnév : |
10 |
Jóllakottság: |
130% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
1 (1) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
28 (4) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
24 (3) |
Leölt torzszülött: |
25 (4) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
1 (1) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[12] savlehelet: |
6 / 1.83 |
[15] regeneráció: |
2 / 0 |
[25] illat: |
6 / 0 |
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[48] mászás: |
3 / 1.60 |
[66] lopakodás: |
3 / 0 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
bal karom |
[100] méret: |
3 / 0 |
[101] szakért.: |
3 / 0.65 |
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 70;
VI erõ:100% ép:35%;
PV 3 5 2;
PSZ 48
66;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #4 (7. épület), #14 (2. forduló), #19 (9. épület),
#398 (4. forduló).
TÁRGYAID |
|
117 arany (#1) |
|
1 díszes rézkulcs (#129) |
|
2 drágakõ (#2) |
|
1 hamis arany (#809) |
|
1 kötél (#128) |
* |
1 kristályamulett (#130) |
|
1 lemúr hártya (#161) |
|
1 liánvirág (#24) |
|
1 nohnetár gumó (#212)
|
|
1 nordkristály (#146) |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 50 arany (#1), 1 nordkristály
(#146).
Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 õskõ (#8).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
A TÁRGYAK BEKÉSZÍTÉSÉRÕL Ha egy tárgyat viselni, használni akarsz, akkor
általában a KF paranccsal be kell készítened. Ehhez legtöbbször elegendõ
a KF {tárgy} parancs. A páncélt ilyenkor felveszed, a gyûrût felhúzod az
ujjadra stb. Amikor egy tárgyat az AZ paranccsal megvizsgálsz, megtudod,
hogy milyen képességei vannak (pl. +védettség). Ezek a képességek csakis
akkor érvényesülnek, ha a tárgyat a KF paranccsal bekészítetted.
A legtöbb
tárgytípusból (páncél, sisak, öv, kesztyû, csizma, lõfegyver stb.) egyszerre
csak egy lehet rajtad. Ha már van ilyen tárgy rajtad, és egy másikat veszel
fel, akkor az elõzõt automatikusan leveszed. Pl. van rajtad egy bõrpáncél,
és fel akarsz venni egy törpe pikkelyvértet, akkor a KF 4 parancs hatására
a bõrpáncélt rögtön leveszed.
Bizonyos tárgyakból egyszerre több is lehet
beKF-elve. Ilyenek pl. a gyûrûk, karkötõk, fülbevalók, nyakláncok, ékszerek.
Fülbevalóból egyszerre kétféle, nyakláncból, ékszerbõl egyszerre háromféle
lehet rajtad. Gyûrûbõl, karkötõbõl mindig annyit viselhetsz, ahány végtagod
van. (Függetlenül attól, hogy ezek csápok, fogak, farok vagy mi - ha két
karmod van és egy farkad, akkor is három gyûrût viselhetsz, persze valójában
mindet a karmaidra húzod. És igen, a csápodra is húzhatsz gyûrût - a legtöbben
a csáp végén levõ tapadókorongokra erõsítik, a mágikus hatás ilyenkor is
tökéletesen érvényesül.) Ha már a maximális számút viseled az ilyen tárgyakból,
és egy újat akarsz felvenni, akkor a KF parancsnál megadhatod, melyiket
vedd le helyette. Pl. az élet malachit karkötõje a 4891. tárgy, a szivárvány
karkötõ a 139. Az elõbbit ki akarod cserélni az utóbbira, ehhez a KF 139
4891 parancsot kell kiadnod.
Lehetõséged van arra is, hogy fegyvert vegyél
egy végtagodba. Ilyenkor meg kell adnod, hogy a fegyvert mely végtagodba
veszed, pl. a KF 6 100 paranccsal a csonttõrt az elsõ végtagodba rakod,
a KF 6 103-mal a másodikba. Ugyanazt a típusú fegyvert (hiába van belõle
több) nem veheted két különbözõ végtagodba! Tehát hiába van pl. két harci
fejszéd, csak egyik végtagodba veheted, a másikba másik fegyvert válassz.
Fegyvert csakis csáp, karom és mancs végtagokba rakhatsz. Ha fegyverrel
harcolsz, a sebzést nem a végtag mérete, hanem a fegyver sebzése határozza
meg. A találati esély továbbra is a végtag szakértelemtõl függ, de 5%-kal
kevesebb, mintha magával a végtaggal harcolnál. Figyelem! A lõfegyvernél
és pajzsnál nem kell végtagod megadni, ezekbõl mindig egy van bekészítve,
és nem foglalják le egy végtagodat sem, azzal továbbra is harcolhatsz.
A KF paranccsal bekészített tárgyat a LE paranccsal rakhatod el. Mind
a KF, mind a LE parancsnak felsorolható több tárgy is paraméterként, pl.
a LE 600 661 paranccsal elrakod a 600-as és 661-es tárgyat is, míg a KF
600 661 paranccsal újra bekészíted õket.
JÉGMEDÚZA (22. LÉNY) Ha érezhetõen lehûl a barlang levegõje, amerre jársz,
akkor tudnod kell, hogy bajban vagy, és legjobban teszed, ha megfordulsz,
és iszkolsz el a helyszínrõl. Egészen bizonyos lehetsz benne ugyanis, hogy
valamilyen energiaelszívó lény lakhelyének a közelében vagy. Ezek közül
az egyik legegyszerûbb életforma a jégmedúza. E teremtmény testének több,
mint 90%-a jégbõl van, tehát néhány jól irányzott csapással agyonzúzhatod.
A jégmedúza azonban olyan tömény hideget áraszt magából, amely csonttá
fagyaszt, elszív belõled minden meleget. A jégmedúza minimális táplálékot
jelenthet egy kõevõ számára.
NORDKRISTÁLY (146. TÁRGY) A nordkristály egy különös esszencia, egy parányi,
rettenetesen hideg kristálydarab, amely bizonyos torzszülöttekben található
meg. Egyes bölcsek állítása szerint a Halhatatlanság legendás esszenciájának
fontos kelléke a nordkristály, de amennyire te tudod, ezt a különleges
varázsitalt még senkinek sem sikerült elõállítania.
KORENI SÜN (13. LÉNY) A kutya méretûre nõtt koreni sünök általában csendben
vadásznak a barlangjáratok sötétjében. Általában a vadászok sem szívesen
bántják õket, mert a hatalmas tüskékkel borított állat széttépése sokszor
ugyanannyi fájdalommal jár a vadász, mint a sün számára. Ha mégis sikerül
elejtened egyet, a koreni sün húsa tejivók és kõevõk számára megfelelõ
tápanyagokban bõvelkedik.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET AZ ÖTÖDIK FORDULÓDHOZ Hmmm... Lehetséges, hogy találtál
már néhány tárgyat, amit feleslegesnek tartasz, meg akarsz tõle szabadulni?
Természetesen ott van a D és a DD parancs, amelyekkel egyszerûen eldobálhatod
a szemeteket, de talán még jobban ellátogatni a boltba, és ott eladni!
A boltba a BE 1 paranccsal mehetsz el, és addig ott is maradsz, amíg VE
(vesz), EA (elad) vagy ERT (értékeltet) parancsokat adsz ki. Az, hogy milyen
áron tudsz eladni valamit, ill. megvenni, nagyban függ a kereskedelem szakértelmedtõl:
ha a szakértelem csak 1-es szinten van meg, még az is sokkal jobb, mintha
egyáltalán meg sincs! Ha úgy érzed, hogy sok aranyat vesztesz a tárgyaid
eladásakor, érdemes a kereskedelmet elsajátítanod: a BE 4 54 paranccsal
5 képességpont és 20 TVP árán az akadémián. Ez különösen akkor jó, ha kedveled
a baráti beszélgetéseket (PV 5), ugyanis ezek során ha birtoklod a kereskedelem
szakértelmet, az jelentõsen fejlõdik - barátaiddal megbeszéled, hogyan
lehet a legjobban alkudozni a boltban.
Mielõtt persze eladod a tárgyaidat,
nem árt õket az AZ paranccsal azonosítani, megvizsgálni: lehet, hogy jók
valamire! Pl. a páncélok, sisakok, pajzsok csökkentik az esélyt, hogy az
ellenfeleid eltaláljanak harcban. A páncélokat és hasonlókat a KF (tárgy
sorszáma) paranccsal öltheted magadra. Ha fegyvert találsz, azt érdemes
eladnod: a galetkik végtagjaikkal sokkal hatékonyabban harcolnak, mint
nyomorúságos fegyverekkel. Persze késõbb lehet, hogy találni fogsz valamilyen
nagyhatalmú varázsfegyvert, amit érdemes forgatni. A fegyvereket a KF (tárgy
sorszáma) 100 paranccsal veheted kézbe.