Vissza a Főoldalra
 

Hírek, újdonságok
Változások listája (dec. 4.)
Dicsőség Csarnoka
Új játékosoknak
Szabálykönyv
Demo forduló
Árak
Kedvezmények
Befizetési módok
Jelentkezési lap
UL küldés
Alanori Krónika kupon
Aukciós ház
Nyilvános fordulók
Szövetségek
Olimpiák
Chat, üzenõfal
Fórumok
Levelezési lista, IRC
Szavazások
ŐV találkozó
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
AK Archívum
ŐV könyvek
Írások, novellák
Linkek
Letöltés
Gyakori kérdések
Felhasználási feltételek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
A pillanat képe
Maerju
Küldd el képeslapként!
"Óriási, csupa karom és csáp behemótok. Három vaskos lábukon imbolyogva közlekednek, apró madárszemükkel élelem után kutatnak. Bár nagy mérete a legtöbb ragadozót elijeszti, a maerju valójában könnyű préda - ráuszítva szolgahadadat, pillanatok alatt szétszedik neked ezt a lomha és magatehetetlen szörnyeteget." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa - UL tápláló
LVII. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
LV. Alanori Olimpia - Vlagyimir-díj
52. Beholder találkozó - Vlagyimir-díj

A lista folytatása...
NEM VAGY EGYEDÜL! - Játékosok felhívása! (6)
ŐV fejlesztési ötletek játékosoktól (55)
ŐV help (521)
56. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2022.06.18. PROGRAMJA (21)
Támasszuk fel a közösséget! (241)
Szövetségi felvétel (36)

További témák...

2024-04-24 01:26:32 Az UL-ek letöltésre kerültek.

Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
3833-4

Karakterszám: 3833 Számlaszám: titkos
Fordulószám: 4 Játékhét: 52
E forduló ára: 15 zs. Maradék zseton: 173
Forduló típusa: email
1997-99 (C) Beholder Kft.
Betáplálás dátuma: 2017. dec. 11. 9h:04'
A következõ fordulód táplálható: 2017. dec. 12.

E-mail!

KARA SLOAN KALANDJAI




Zajt hallasz a barlangod elõl, és amikor kilépsz, látod, hogy néhány galetki kockázik! Te is szeretsz játszani, ezért odamész hozzájuk, és megkérdezed, beszállhatsz-e. Persze tétet is raktok fel, hogy a játék izgalmasabb legyen. Szerencsés vagy, jól megy a játék, 5 aranyat nyertél! Egyszercsak felbukkan mellettetek az akadémia egyik oktatója, és mérgesen kiabálni kezd.
- Szerencsejáték! Néhány sötétlelkû torzszülött faj eszköze, hogy tönkretegyék a galetkiket! Megtiltom, hogy a továbbiakban szerencsejátékot ûzzetek! Ha már felnõttök, a felsõbb szintek kaszinóiban a saját felelõsségetekre tehetitek tönkre az életeteket a játékbarlangokban, itt azonban mi tartozunk felelõsséggel irántatok. - zord tekintete nyomán szétspricceltek, de azért mosolyogsz magadban, és újra megszámolod az öt aranyat, amit nyertél.
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije Morq Fan Gor, egy magas, vékony testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve 32700.) A te szinteden a legnevesebb Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ, szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 978.)
Most pedig lássuk, mi hír a nagyvilágban:
*dec. 11.* Muadib mellé szegõdött egy elemi mágus.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]

kno 25 7 25. képességre 7 képességpont
Elköltesz 7 képességpontot az illat harci képességed növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, az illat szakértelmed 5. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]

kno 6 3 6. képességre 3 képességpont
Elköltesz 3 képességpontot a gyorsaság tulajdonságod növelésére. A sok gyakorlás meghozta eredményét, a gyorsaság tulajdonságod most már 4!
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]

h 8 25 8. tárgy használata
Elnyeled az õskövet. A hatás azonnal érezhetõ! A sok gyakorlás meghozta eredményét, az illat szakértelmed 6. szintre nõtt.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 184.]

az 130 tárgy azonosítása
Megvizsgálod a tárgyakat, hátha észlelsz egy kis mágikus kisugárzást. Kristályamulett: értéke 20 arany. Viselésekor a következõ hatásokra számíthatsz: +1% védekezés.
[2 TVP-t használtál fel, maradt még 182.]

kf 130 bekészíted a 130. tárgyat
Felveszed a kristályamulettet. [ld. enc.]
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 182.]

bb 5 7 több épület meglátogatása
[be 5:] Lemész az arénába. Az óriási barlangcsarnok mindig mély benyomást tesz, ahányszor meglátogatod. Az arénamester elõsiet, és megkérdezi, miben segíthet. Köszöntöd, és 5 arany kifizetése után már vezetik is elõ a soron következõ teremtményt. Közben elmondták, hogy a szint legjobbja jelenleg Avvocato Terrasini, amit õ legyõzött: 2 nekropoid (#70). És már kezdõdik is a csata! Ellenfeled egy jégmedúza (#22). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Megrohamozod a jégmedúzát. A jégmedúza máris elõtted terem! Támadod a jégmedúzát. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (9 ép-t sebeztél). Megérzi illatodat (3 sebzés). A jégmedúza rád támad. Kitátja száját, és beborít jeges leheletével! (8 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A jégmedúzát próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (11 ép-t sebeztél). Illatod zavarja (4 sebzés). A jégmedúza kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 8 sebzést kaptál.] Ismét látványosan gyõzedelmeskedtél. Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+42%). Viszed, ami mozdítható: egy nordkristály. [ld. enc.] Amíg harcoltál, bámészkodó galetkik gyûltek össze. Most megtapsolnak! Mosolyogsz, miközben átveszed az arénamestertõl jutalmadat, 25 aranyat.

[be 7:] Meglátogatod a szint központi barlangját, ahol az akadémia, a boltok, a vegetáriánusok kertjei és az elöljáró palotája foglal helyet. A palota felé irányítod lépteidet. Áhítattal lépsz be a hatalmas kõépületbe, ahonnét a szint életét irányítják. A szint elöljárója, Thunil Baltarog egy izmos, pikkelyes testû, háromszemû, tüskés bõrû galetki személyesen fogad. Hellyel kínál, és kedélyesen beszélgetni kezd veled:
- Látom, dícséretesen fejlõdsz, ifjú galetki. Sajnos nem minden lárva ennyire sikeres! Némelyikük még éhezik is, és annyira legyengül, hogy már nem képes többé vadászni. Az õ számukra gyûjtünk adományokat! - mivel kétkedve ingatod a fejed, Baltarog sietve hozzáteszi: - akár magad ellenõrizheted a jótékonysági akciót! Az ételosztás a Nutreda barlangban folyik. Elég, ha egy névleges összeggel, 40 arannyal hozzájárulsz az éhezõk megsegítéséhez! (4. kaland, összesen 5 TVP-t igényel.)
[15 TVP-t használtál fel, maradt még 167.]

k 474 kaland elvállalása
(474. kaland:) Megkeresed a sziklafalat, ahol a sötét barlangnyílást találtad. A falon jónéhány a kapaszkodó, bemélyedés van, nem lehetetlen feljutni. Óvatosan mászni kezdesz.
[Mászás próba 3-as küszöbre: sikeres] Megkapaszkodsz a barlang szélében, és behúzod magad.
Használható tárgyakat keresel, titkon azt remélve, hogy esetleg még kincset is találsz - de még egy lyukas bögre sincs itt.
A küldetést sikeresen végrehajtottad. Jutalmad 1 hõsiesség pont és 20% lélekenergia.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 157.]

be 1 meglátogatod az 1. épületet
Lebattyogsz a boltba. Elsõ dolgod, hogy végigkérdezed a kínálatot, és megkérded, mi mennyibe kerülne neked: kemény bõrpáncél (#3) 46 ap, kés (#5) 2 ap, bõrpáncél (#9) 23 ap, kerek kõ (#11) 2 ap, üvegcse (#14) 4 ap, mandolin (#19) 92 ap, mitulen fû (#20) 46 ap, mátekel gomba (#21) 46 ap, winropu moha (#22) 46 ap, sötét mák (#23) 46 ap, liánvirág (#24) 46 ap, csótányláb (#25) 46 ap, kötél (#128) 23 ap, díszes fejék (#135) 23 ap, lemúr hártya (#161) 6 ap, lelakatolt ládikó (#310) 690 ap, lemezpáncél (#1000) 115 ap, vas lemezpáncél (#1001) 198 ap, lovagi lemezpáncél (#1002) 295 ap, pikkelyvért (#1015) 46 ap, láncing (#1030) 92 ap, mellvért (#1045) 80 ap, pajzs (#1060) 23 ap, köpeny (#1135) 6 ap, köntös (#1150) 11 ap, kard (#1315) 23 ap, hosszúkard (#1317) 110 ap, lándzsa (#1330) 23 ap, barbár lándzsa (#1331) 52 ap, a légzés amulettje (#27745) 69 ap, az angyalok amulettje (#28195) 69 ap.
[5 TVP-t használtál fel, maradt még 152.]

az 135 3 92 27745 28195 tárgy azonosítása
Nekilátsz beazonosítani a tárgyakat. Díszes fejék: értéke 10 arany. A tárgy tápjai: +2% védekezés. Kemény bõrpáncél: értéke 20 arany. A tárgy tápjai: +8% védekezés, -1 gyorsaság. A boltban nem látod a 92. tárgyat. A légzés amulettje: értéke 30 arany. A tárgy tápjai: +1 imm.mérg.gázra. Az angyalok amulettje: értéke 30 arany. Viselésekor a következõ hatásokra számíthatsz: +1 imm.ktkt.méreg.
[8 TVP-t használtál fel, maradt még 144.]

m 5 6 4433 2444 mozgás az Õsök Csarnokában
Hazamész a boltból. (M 5,6) Õseid misztikus, szent helyére látogatsz.
(M 4,6) A négy égtáj közül nyugatot választod. A teremben egy emelvényen egy vasból öntött, óriási trónt látsz. A legendákból tudod, hogy aki beleül, az egy alkalommal részesülhet az õsök kegyébõl. Próba, szerencse! Beleülsz a trónba, és reménykedsz a pozitív hatásban. Már érzed is! (kaptál 20 TVP-t.)
(M 3,6) A levegõbe szagolva, nyugati irányba indulsz. A csarnok egy újabb, kongóan üres termébe lépsz be.
(M 3,7) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 3,7) Egy falhoz érsz. Erre nincs út!
(M 4,6) Nem sokat töprengesz, mész kelet felé. A teremben egy emelvényen egy vasból öntött, óriási trónt látsz. A legendákból tudod, hogy aki beleül, az egy alkalommal részesülhet az õsök kegyébõl. Kár, hogy már kisütötted a mágiát.
(M 3,6) Nyugat felé mész az útvesztõben. Egy jellegtelen barlangszobába érsz.
(M 2,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
(M 2,6) Falnak ütközöl. Erre nem mehetsz tovább!
[-7 TVP-t használtál fel, maradt még 151.]

vd vadászat
Visszasietsz az Õsök Csarnokának bejáratához. Megéheztél, itt az ideje egy vadászatnak. Rövid keresés után találsz egy szûk járatot, ami az alsó csatornákba vezet. Egy észak-dél irányú folyosó közepén állsz, amely enyhén lejt dél felé. Vadászösztöneid mentenek meg attól, hogy egy fentrõl gurított szikla ne zúzzon agyon. Harcra készen, megfordulsz. Ellenfeled egy koreni sün (#13). [ld. enc.]

*** 1. KÖR *** Megrohamozod a koreni sünt. A koreni sün közelebb jön, hogy támadhasson. Megtámadod a koreni sünt. Savat lehelsz ellenfeledre. (10 ép-t sebeztél). Csodás illatod hatással van rá (2 sebzés). A koreni sün rád veti magát. Támad fogával. (5 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A koreni sünt próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (9 ép-t sebeztél). Fantasztikus illatod hat rá (1 sebzés). A koreni sün kileheli lelkét. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 22 sebzést okoztál, és 5 sebzést kaptál.] Gyõzelmet arattál! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+23%). Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 141.]

vd vadászat
Úgy érzed, jó móka lenne most vadászni egyet. A déli kõbányák egyik elfeledett járatán keresztül ereszkedsz le a torzszülöttek nyomorúságos csatornaszintjére. Egy sziklafal elõtt állsz, amelybõl barlangjáratok sokasága indul. Zümmögést hallasz. Felnézel. Egy korong lebeg a fejed fölött! Mi a fene? Biztosan valamilyen mágikus izé. Ha oldalt, a sziklafalon felmásznál, a peremrõl át tudnál rá ugrani, és megnézhetnéd, mi is ez! Persze lehet, hogy veszélyes. Egyenlõre más dolgot van, késõbb visszatérsz, ha elég bátorságod lesz a próbatételhez. (398. kaland, összköltsége 20 TVP.) Velõtrázó ordítást hallasz. Odafordulsz. Ellenfeled egy óriáscsótány (#7).

*** 1. KÖR *** Megrohamozod az óriáscsótányt. Az óriáscsótány közelebb jön, hogy támadhasson. Támadod az óriáscsótányt. Elõre szúrsz bal karmoddal. Félrehajolt. Az óriáscsótány rád támad. Harapni próbál. (6 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Megtámadod az óriáscsótányt. Lecsapsz bal karmoddal. (7 ép-t sebeztél). Az óriáscsótány rád támad. Csáprágójával agresszívan harap. (10 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Az óriáscsótányt próbálod megsebezni. Kimeresztve, elõre suhintasz bal karmoddal. Fürgén elhajolt. Az óriáscsótány rád támad. Megpróbálja beléd mélyeszteni csáprágóját. (8 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 7 sebzést okoztál, és 24 sebzést kaptál.] Menekülsz, mented az irhádat.
(Feltételes gyógyítás 2 alkalommal:) Magas egészségednek hála, nem kell sokáig várnod, hogy pihenés közben meginduljon a gyógyulás. (+18 életpont.)
[29 TVP-t használtál fel, maradt még 112.]

p portyázás
Még a végén ellustulsz: gyerünk portyázni! Rövid túra után lakott barlangok közé érsz. Megközelíted az egyik alkalmasnak látszó barlangot. A kirakott zászlók alapján, itt egy mezei párviadalra fog sor kerülni. Körbevizsgálódsz, nehogy kellemetlen meglepetést okozzon egy csapda. Szerencsére, nincs. Átléped a küszöböt.
Odabent fogad Vénusz, egy csábító mosolyú, ravaszkás tekintetû, hullámzó aranyhajú, elképesztõen szép nõ. A következõket látod nála: csatos öv. - Gyõzzön a jobb! - mondod, és támadsz.

*** 1. KÖR *** Megindulsz Vénusz felé. Már ott is vagy! Vénusz közelebb jön, hogy támadhasson. Vénuszt próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (8 ép-t sebeztél). Vénusz rád veti magát. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád. (11 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** Támadod Vénuszt. Savat lehelsz ellenfeledre. (11 ép-t sebeztél). Vénusz rád támad. Kitátja száját, és mérges gázt lehel rád. (12 ép-t sebzõdtél). Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Támadod Vénuszt. Savat lehelsz ellenfeledre. (8 ép-t sebeztél). Vénusz rád támad. Mélyet lélegez, és gyilkos gázfelhõt fúj feléd. (11 ép-t sebzõdtél). Összerogysz.
[A csatában összesen 27 sebzést okoztál, és 34 sebzést kaptál.] Teljes vereséget szenvedtél. Hosszú idõ után térsz magadhoz. Ellenfeled meghajlással tiszteleg. [-5 TVP.] Tisztelegve a méltó ellenfél elõtt, visszavonulsz.
(Feltételes gyógyítás 4 alkalommal:) A lehetõségekhez képest ellátod sebeidet. (+35 életpont.)
[37 TVP-t használtál fel, maradt még 75.]

p portyázás
Portyázásra szottyan kedved. Meglátogatod galetkitársaidat. Izgatottan lépkedsz. Itt is, ott is barlangnyílások sötétlenek, hozzád hasonló (vagy teljesen más) galetkiket rejtve! Nem telik sok idõbe, és találsz egy alkalmas helyet. A jelzések alapján látod, hogy szakértelmeiteket fogjátok összemérni.
A barlang lakója Izomagy Lakloff, egy nyers izomattal, átható tekintettel megáldott hatalmas méretû férfi. Rövid beszélgetés után megállapodtok, hogy barátságos versenyben méritek össze mászás szakértelemben való jártasságotokat. A közelben van egy hatalmas cseppkõ. A feladat: ki jut fel elsõnek? Rohantok a cseppkõhöz, és azonnal mászni kezdtek. Te érsz fel a csúcsra elsõként, Izomagy Lakloff csak jócskán lemaradva érkezik meg.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 65.]

be 5 meglátogatod az 5. épületet
Felkeresed a szint arénáját. Az õsi sziklacsarnokban kevesen lézengenek. Odasétálsz az arénamesterhez. Fõhajtással köszöntöd, és közlöd, hogy torzszülöttekkel szeretnél csatázni. Az arénamester bólint, és amíg kifizeted a belépti díjat, 5 aranyat, elõkészítik a harcot. Közben elmondták, hogy a szint legjobbja jelenleg Avvocato Terrasini, amit õ legyõzött: 2 nekropoid (#70). Huh, máris harcolhatsz! Ellenfeleid 2 mikropoid (#1).

*** 1. KÖR *** Megindulsz az 1. mikropoid felé. Már ott is vagy! A 2. mikropoid feléd mozog. Az 1. mikropoid közelebb jön, hogy támadhasson. Megtámadod az 1. mikropoidot. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (9 ép-t sebeztél). Fantasztikus illatod hat rá (4 sebzés). Az 1. mikropoid kileheli lelkét. A 2. mikropoid rád veti magát. Megpróbál megmarni fogával. Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. Regenerálsz (+1 ép)
*** 2. KÖR *** A 2. mikropoidot próbálod megsebezni. Kitátod a szádat, és fekete savat köpsz rá! (7 ép-t sebeztél). Fantasztikus illatod hat rá (4 sebzés). A 2. mikropoid téged támad. Megpróbál megmarni fogával. Nem talált. Regenerálsz (+1 ép)
*** 3. KÖR *** Támadod a 2. mikropoidot. Nagy levegõt veszel, és hatalmas savcsóvát köpsz felé. (10 ép-t sebeztél). Illatod zavarja (5 sebzés). A 2. mikropoid halálhörgés közepette a földre zuhan. Regenerálsz (+1 ép)
[A csatában összesen 39 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél! Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+40%). Az arénamester gratulál gyõzelmedhez, és átadja a nyereményedet, 30 aranyat. [10 TVP-t használtál fel, maradt még 55.]

forduló vége
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz. Ebben a körben +4 galetki erõt és +1 hírnevet kaptál. A kör során összesen 122 sebzést okoztál, és 71 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp 6 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 55 TVP-t viszel át a következõre. Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen 233 TVP-t költhetsz majd el.

KARAKTERLAP


Kara Sloan, egy gyanúsan kedvesen mosolygó nõ vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: piromád. Ez a 4. fordulód.
TULAJDONSÁGAID
[1] erõ: 3 / 0.30
[2] IQ: 4 / 1.30
[3] ügyesség: 3 / 0
[4] egészség: 3 / 2.34
[5] mágia: 1 / 0.05
[6] gyorsaság: 4 / 0.04
[9] Méret/ép: 41 / 39
Min. méret: 35
Barlangméret: 43
PONTJAID
Varázspont: 5 / 5
Képességpont: 7 / 49%
Hõsi pont: 4 (2)
Tám.bónusz: 0%
Véd.bónusz: 1%
Galetki erõ: 85 / 71
Hírnév : 10
Jóllakottság: 130%
Életkor: 12 / 12
STATISZTIKÁK
Galetki csaták: 1 (1)
Galetki gyõzelmek: 0 (0)
Torzsz. csaták: 28 (4)
Torzsz. gyõzelmek: 24 (3)
Leölt torzszülött: 25 (4)
Pszi csaták: 0 (0)
Pszi gyõzelmek: 0 (0)
Ájulások száma: 1 (1)

HARCI SZAKÉRTELMEK
[12] savlehelet: 6 / 1.83 [15] regeneráció: 2 / 0 [25] illat: 6 / 0

EGYÉB SZAKÉRTELMEK
[48] mászás: 3 / 1.60 [66] lopakodás: 3 / 0    

VÉGTAGOK
bal karom [100] méret: 3 / 0 [101] szakért.: 3 / 0.65      


FELTÉTELES PARANCSAID
GY 70; VI erõ:100% ép:35%; PV 3 5 2; PSZ 48 66;

AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #4 (7. épület), #14 (2. forduló), #19 (9. épület), #398 (4. forduló).

TÁRGYAID

117 arany (#1) 1 díszes rézkulcs (#129) 2 drágakõ (#2)
1 hamis arany (#809) 1 kötél (#128) * 1 kristályamulett (#130)
1 lemúr hártya (#161) 1 liánvirág (#24) 1 nohnetár gumó (#212)
1 nordkristály (#146)


Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 50 arany (#1), 1 nordkristály (#146).

Ebben a fordulódban elhasznált tárgyaid: 1 õskõ (#8).

AZ ÕSÖK CSARNOKA

0  
1  
2  
3  
4  
5  
6  
7  
8  
9  
  0 1 2 3 4 5 6 7 8 9

ENCYCLOPEDIA FANTASIA



A TÁRGYAK BEKÉSZÍTÉSÉRÕL
Ha egy tárgyat viselni, használni akarsz, akkor általában a KF paranccsal be kell készítened. Ehhez legtöbbször elegendõ a KF {tárgy} parancs. A páncélt ilyenkor felveszed, a gyûrût felhúzod az ujjadra stb. Amikor egy tárgyat az AZ paranccsal megvizsgálsz, megtudod, hogy milyen képességei vannak (pl. +védettség). Ezek a képességek csakis akkor érvényesülnek, ha a tárgyat a KF paranccsal bekészítetted.
A legtöbb tárgytípusból (páncél, sisak, öv, kesztyû, csizma, lõfegyver stb.) egyszerre csak egy lehet rajtad. Ha már van ilyen tárgy rajtad, és egy másikat veszel fel, akkor az elõzõt automatikusan leveszed. Pl. van rajtad egy bõrpáncél, és fel akarsz venni egy törpe pikkelyvértet, akkor a KF 4 parancs hatására a bõrpáncélt rögtön leveszed.
Bizonyos tárgyakból egyszerre több is lehet beKF-elve. Ilyenek pl. a gyûrûk, karkötõk, fülbevalók, nyakláncok, ékszerek. Fülbevalóból egyszerre kétféle, nyakláncból, ékszerbõl egyszerre háromféle lehet rajtad. Gyûrûbõl, karkötõbõl mindig annyit viselhetsz, ahány végtagod van. (Függetlenül attól, hogy ezek csápok, fogak, farok vagy mi - ha két karmod van és egy farkad, akkor is három gyûrût viselhetsz, persze valójában mindet a karmaidra húzod. És igen, a csápodra is húzhatsz gyûrût - a legtöbben a csáp végén levõ tapadókorongokra erõsítik, a mágikus hatás ilyenkor is tökéletesen érvényesül.) Ha már a maximális számút viseled az ilyen tárgyakból, és egy újat akarsz felvenni, akkor a KF parancsnál megadhatod, melyiket vedd le helyette. Pl. az élet malachit karkötõje a 4891. tárgy, a szivárvány karkötõ a 139. Az elõbbit ki akarod cserélni az utóbbira, ehhez a KF 139 4891 parancsot kell kiadnod.
Lehetõséged van arra is, hogy fegyvert vegyél egy végtagodba. Ilyenkor meg kell adnod, hogy a fegyvert mely végtagodba veszed, pl. a KF 6 100 paranccsal a csonttõrt az elsõ végtagodba rakod, a KF 6 103-mal a másodikba. Ugyanazt a típusú fegyvert (hiába van belõle több) nem veheted két különbözõ végtagodba! Tehát hiába van pl. két harci fejszéd, csak egyik végtagodba veheted, a másikba másik fegyvert válassz. Fegyvert csakis csáp, karom és mancs végtagokba rakhatsz. Ha fegyverrel harcolsz, a sebzést nem a végtag mérete, hanem a fegyver sebzése határozza meg. A találati esély továbbra is a végtag szakértelemtõl függ, de 5%-kal kevesebb, mintha magával a végtaggal harcolnál. Figyelem! A lõfegyvernél és pajzsnál nem kell végtagod megadni, ezekbõl mindig egy van bekészítve, és nem foglalják le egy végtagodat sem, azzal továbbra is harcolhatsz.
A KF paranccsal bekészített tárgyat a LE paranccsal rakhatod el. Mind a KF, mind a LE parancsnak felsorolható több tárgy is paraméterként, pl. a LE 600 661 paranccsal elrakod a 600-as és 661-es tárgyat is, míg a KF 600 661 paranccsal újra bekészíted õket.



JÉGMEDÚZA (22. LÉNY)
Ha érezhetõen lehûl a barlang levegõje, amerre jársz, akkor tudnod kell, hogy bajban vagy, és legjobban teszed, ha megfordulsz, és iszkolsz el a helyszínrõl. Egészen bizonyos lehetsz benne ugyanis, hogy valamilyen energiaelszívó lény lakhelyének a közelében vagy. Ezek közül az egyik legegyszerûbb életforma a jégmedúza. E teremtmény testének több, mint 90%-a jégbõl van, tehát néhány jól irányzott csapással agyonzúzhatod. A jégmedúza azonban olyan tömény hideget áraszt magából, amely csonttá fagyaszt, elszív belõled minden meleget. A jégmedúza minimális táplálékot jelenthet egy kõevõ számára.



NORDKRISTÁLY (146. TÁRGY)
A nordkristály egy különös esszencia, egy parányi, rettenetesen hideg kristálydarab, amely bizonyos torzszülöttekben található meg. Egyes bölcsek állítása szerint a Halhatatlanság legendás esszenciájának fontos kelléke a nordkristály, de amennyire te tudod, ezt a különleges varázsitalt még senkinek sem sikerült elõállítania.



KORENI SÜN (13. LÉNY)
A kutya méretûre nõtt koreni sünök általában csendben vadásznak a barlangjáratok sötétjében. Általában a vadászok sem szívesen bántják õket, mert a hatalmas tüskékkel borított állat széttépése sokszor ugyanannyi fájdalommal jár a vadász, mint a sün számára. Ha mégis sikerül elejtened egyet, a koreni sün húsa tejivók és kõevõk számára megfelelõ tápanyagokban bõvelkedik.



NÉHÁNY TIPP, ÖTLET AZ ÖTÖDIK FORDULÓDHOZ
Hmmm... Lehetséges, hogy találtál már néhány tárgyat, amit feleslegesnek tartasz, meg akarsz tõle szabadulni? Természetesen ott van a D és a DD parancs, amelyekkel egyszerûen eldobálhatod a szemeteket, de talán még jobban ellátogatni a boltba, és ott eladni! A boltba a BE 1 paranccsal mehetsz el, és addig ott is maradsz, amíg VE (vesz), EA (elad) vagy ERT (értékeltet) parancsokat adsz ki. Az, hogy milyen áron tudsz eladni valamit, ill. megvenni, nagyban függ a kereskedelem szakértelmedtõl: ha a szakértelem csak 1-es szinten van meg, még az is sokkal jobb, mintha egyáltalán meg sincs! Ha úgy érzed, hogy sok aranyat vesztesz a tárgyaid eladásakor, érdemes a kereskedelmet elsajátítanod: a BE 4 54 paranccsal 5 képességpont és 20 TVP árán az akadémián. Ez különösen akkor jó, ha kedveled a baráti beszélgetéseket (PV 5), ugyanis ezek során ha birtoklod a kereskedelem szakértelmet, az jelentõsen fejlõdik - barátaiddal megbeszéled, hogyan lehet a legjobban alkudozni a boltban.
Mielõtt persze eladod a tárgyaidat, nem árt õket az AZ paranccsal azonosítani, megvizsgálni: lehet, hogy jók valamire! Pl. a páncélok, sisakok, pajzsok csökkentik az esélyt, hogy az ellenfeleid eltaláljanak harcban. A páncélokat és hasonlókat a KF (tárgy sorszáma) paranccsal öltheted magadra. Ha fegyvert találsz, azt érdemes eladnod: a galetkik végtagjaikkal sokkal hatékonyabban harcolnak, mint nyomorúságos fegyverekkel. Persze késõbb lehet, hogy találni fogsz valamilyen nagyhatalmú varázsfegyvert, amit érdemes forgatni. A fegyvereket a KF (tárgy sorszáma) 100 paranccsal veheted kézbe.




Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.