Karakterszám: |
3453 |
Számlaszám: |
titkos |
Fordulószám: |
5 |
Játékhét: |
732 |
E
forduló ára: |
15 zs. |
Maradék zseton: |
0 |
Forduló típusa: |
email |
|
|
1997-99 (C) Beholder Kft. |
Betáplálás dátuma: 2016. jún. 25. 12h:13' |
A következõ
fordulód táplálható: 2016. jún. 26. |
|
Számládon a zsetonok száma 80 alá esett!
E-mail!
KÁOSZ KALANDJAI
Zeneszó szûrõdik be a barlangodba. Kilépve, azt látod, hogy a központi épületeket
magába foglaló óriási Õscseppkõ elõtti fõtéren hatalmas tömeg nyüzsög.
Középen, egy emelvényen két galetki muzsikál, egyikük egy lantot pengetve
énekel, a másik furulyán kíséri. Micsoda kellemes zene! Közelebb mész,
hogy jobban lásd és halld õket. Kicsit irigykedve figyeled, mennyire elbûvöli
a közönséget a két jóképû bárd. Minden bizonnyal a felsõbb szintekrõl látogattak
ide. Az elõadás befejeztével felhangzik a tapsvihar, és záporozik a mélyen
hajolgató mûvészek felé az arany. Ez érdekes elõadás volt, bárcsak mindig
lenne ilyen!
Megtudod, hogy a Hegy leghíresebb galetkije
Morq Fan Gor, egy magas, vékony
testû, szikrázó szemû, kiváncsi természetû, tréfálkozó férfi. (hírneve
32700.) A te szinteden a legnevesebb
Adren Alin, egy szikár, jóképû, lenézõ,
szûk tekintetû, magabiztos, zöld szemû férfi. (hírneve 978.)
A következõ híreket kaptad a szintedrõl:
*júl. 11.* Szirmoska gyõzelmet aratott Andrew felett.
*szept. 2.* Dugó
csatában legyõzte Hyrel Drakont.
*okt. 8.* Lewyrus gyõzelmet aratott
Viharfelhõ felett.
*már. 21.* Viharfelhõ csatában legyõzte Humbugot.
*ápr.
3.* Viharfelhõ csatában legyõzte Küldöncöt.
*ápr. 7.* Viharfelhõ csatában
legyõzte Shagamot.
*ápr. 16.* Viharfelhõ és Black Diamond megküzdöttek
egymással, és Viharfelhõ gyõzött.
*máj. 8.* Viharfelhõ gyõzelmet aratott
Unicorn-Dragon felett.
*jún. 11.* Black Diamond csatában legyõzte Lagolitot.
*okt. 27.* Mirjam gyõzelmet aratott Brag felett.
Most pedig lássuk, mi hír a nagyvilágban:
*júl. 8.* Maximilian Ûbertáp pszionikus párviadalban legyõzte Pokoli Maximiliánt.
*már. 4.* Csendes Don mellé szegõdött egy káoszmágus.
*szept. 22.* Lady
Jade C.-t legyõzte harcban egy Groark.
*okt. 7.* Avvocato Terrasini gyõzelmet
aratott Sylamor Si Sikvat felett.
*feb. 20.* Lord Khalel pszionikus párviadalban
legyõzte Ádázt.
*okt. 28.* Alba Regina pszionikus küzdelemben diadalt
aratott Jégkirálynõ felett.
*már. 9.* Alba Reginát kis híján megölte egy
monozoid.
*jan. 31.* Stanislavát legyõzte harcban egy lidérckirály.
*júl.
12.* Hoodedet kis híján megölte egy bömbölõ arénarém.
*jan. 3.* Fortian
rangja a Halhatatlanok Klánjában "igazi halhatatlan" lett.
Zavartalanul és eseménytelenül pihentél barlangodban.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 186.]
be 4 5 6 |
meglátogatod a 4. épületet |
A lakószint központi tere óriási. Ahányszor erre jársz, mindig egy rövid
idõre megállsz, hogy megcsodáld a hatalmas cseppköveket, a meredek sziklafalat,
amelyet számtalan lakóbarlang tarkít, és a központi épületegyüttes sziporkázó
milgandokkal megvilágított fenséges látványát. A tér egyik szegletében
egy kisebb csoport gyûlt össze. Kíváncsian közelebb lépsz. Egy szakállas,
mosolygós szemû, középkorú galetki ül a tér egyik kõemelvényén, ölében
lant. Valamilyen karizmatikus aura veszi körül, amitõl rögtön megkedveled.
Huncutul vigyorogva épp egy történetet ad elõ. A lantot nem zenére, hanem
inkább hangulatkeltésre használja. Egy-egy ijesztõbb résznél hirtelen megpendít
egy mélyebb akkordot, a vidáman részeknél pedig mulatságos hangokat csal
elõ a hangszerbõl. Érdeklõdve közelebb lépsz, de sajnos a történet pont
véget ér. Arany záporozik a bárd kalapjába, majd a tömeg szétszéled. Csalódottan
te is megfordulnál, de ekkor a fickó megszólít.
- Van egy történetem
neked is, Káosz, csak neked!
- Honnan tudod a nevemet? - fordulsz meg
ámultan. A huncut vigyor nem tûnik el az arcáról.
- Én mindenkit ismerek...
és hamarosan engem is mindenki ismerni fog! Troy Archid vagyok, a császár
bárdja. Azaz, voltam - elbocsátottak a szolgálatból.
- Miért, nem voltak
elég jók a történeteid?
- Épp ellenkezõleg. Túl jók voltak! Túl sok volt
bennük az igazság, és a császár ezt nem kedvelte. - riadtan körülnézel.
Aki a császár ellen szól, annak nem jósolnak hosszú életet! De nincs senki
a közelben, és Troyban van valami, ami maradásra késztet.
- Sajnálom,
hogy elbocsátottak az udvarból. Valamilyen történetet említettél, kíváncsian
hallgatlak!
Troy még szélesebben mosolyogva, felemeli az ujját.
- Nem
addig van az! Nekem a történetmondás a megélhetésem. Hozz nekem egy drágakövet
- legyen akármilyen apró is -, és meghalgathatod életed legjobb történetét!
Holnap ugyanekkor itt várlak!
- Várj, talán van is nálam! - turkálni
kezdesz a zsebedben, de ahogy felpillantasz, a bárdot nem látod sehol.
Hová tûnhetett? A nyílt téren csak nem szívódhatott fel! Persze, a császár
énekmondója biztosan ismer egy-két trükköt.
[A bárdot a következõ fordulódban
a K 99 paranccsal keresheted.]
Meglátogatod a galetkik nagymúltú akadémiáját. Egy nagydarab, pikkelyes
óriásgyík cammog elõ, és megkérdezi, miben segíthet. Csak érthetetlenül
makogsz valamit. (A 2. paraméterben megadott dolgot itt nem szerezheted
meg.)
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 186.]
[Kétfejû patkány torzszülöttet próbálsz elejteni.] Ezúttal a torzszülöttek
közt fogsz portyázni. Ölésre készen futsz végig a vadászok számára fenntartott
folyosón, le az alsó szintekig. Ahogy leérsz, küzdõállást veszel fel, és
körülnézel. Bármelyik pillanatban megtámadhat egy torzszülött. Szimatodra
hagyatkozva, hosszas nyomkövetés után találsz egy torzszülött fészket.
Ellenfeled egy womath (#16).
*** 1. KÖR *** A womath odajön hozzád. Megindulsz a womath felé. Már ott
is vagy! A womath rád veti magát. Célozni próbál bal lábával. El sem talált,
haha. Rúg jobb lábával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd a bõrébe fúródik. A
womathot próbálod megsebezni. Körbe-körbe forgatva ütsz jobb csápoddal.
(10 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** Támadod a womathot. Körbe-körbe forgatva ütsz jobb csápoddal.
(9 ép-t sebeztél). A womath rád veti magát. Egy rúgást próbál bal lábával.
(2 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják. Megpróbál felbuktatni jobb lábával.
Elkerülted.
*** 3. KÖR *** Megtámadod a womathot. Odacsapsz jobb csápoddal.
(6 ép-t
sebeztél). A womath kileheli lelkét.
[A csatában összesen 29 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+27%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
Elrakod a zsákmányt, ami 11 arany és egy hamis arany.
[ld. enc.]
[15 TVP-t használtál fel, maradt még 171.]
[Nem vadászhatsz 65. torzszülöttre.] Úgy döntesz, hogy vadászol egyet. A
délkeleti tornyokban kiépített lépcsõsorok egyikét választod, hogy megközelítsd
a torzszülöttek lakóhelyét. Egy észak-dél irányú folyosó közepén állsz,
amely enyhén lejt dél felé. Meglátsz valamit a fal tövében. Hohó, ez
mátekel
gomba ! Leszedsz 1 adagot.
[ld. enc.] Egy szûk oldaljáratot találsz, az
elején alig bírod magad belepréselni, de aztán késõbb kiszélesedik. Aha,
egy torzszülött rejtekhely! Ellenfeled egy mélységi gnóm (#10).
*** 1. KÖR *** A mélységi gnóm elõhív egy energiatüske varázslatot.
Sebzõdsz
3 ép-t. Megközelíted a mélységi gnómot. Támadod a mélységi gnómot. Lecsapsz
jobb csápoddal.
(7 ép-t sebeztél). A mélységi gnóm halálos sebet kapva
a földre zuhan.
[A csatában összesen 7 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Apró villámok csapdosnak, miközben magadba szívod a lélekenergiát (+30%).
Elteszed a zsákmányt, ami egy kés.
[ld. enc.] Hmm, talán enni kéne. Mohón
zabálni kezdesz. (+18% jóllakottság.)
[13 TVP-t használtál fel, maradt még 158.]
[Kétfejû patkány torzszülöttet próbálsz elejteni.] Úgy döntesz, hogy vadászol
egyet. Egy fémlétrán, egy függõleges aknában jutsz le az elkülönített szintre,
ahová a galetkik vadászni járnak. Megpillantasz egy másik vadászt: épp
leölt ellenfelei lélekenergiáját szívja el látványos szikrázás közepette.
Odébbállsz, itt már úgy sem találsz vadat. Velõtrázó ordítást hallasz.
Odafordulsz. Ellenfeled egy tûzféreg (#5).
*** 1. KÖR *** A tûzféreg irányába mozogsz. A tûzféreg közelebb jön, hogy
támadhasson. Megtámadod a tûzférget. Odacsapsz jobb csápoddal.
(10 ép-t
sebeztél). A tûzféreg halálhörgés közepette a földre zuhan.
[A csatában összesen 10 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Gyõztél!
Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+25%).
[21 TVP-t használtál fel, maradt még 137.]
Itt az ideje, hogy megleckéztesd a szint tunya polgárait. Módszeresen kutatsz
más galetkik barlangjai után. Elõbb utóbb csak találsz megfelelõ ellenfelet...
Találomra kiválasztasz egy barlangot, amelybe be tudsz jutni. A kirakott
zászlók alapján, itt egy mezei párviadalra fog sor kerülni. Csapda után
kutatsz. Megnyugszol, itt nincs semmi. Továbbnyomulsz.
A barlang lakója
Incredible, egy iszonyatosan erõs, megsemmisíthetetlen,
könyörtelen férfi. Epikus csata kezdõdik.
*** 1. KÖR *** Megindulsz Incredible felé. Már ott is vagy! Incredible odajön
hozzád. Támadod Incrediblet. Rávágsz jobb csápoddal.
(12 ép-t sebeztél).
Incredible rád veti magát. Incredible csonttá fagyaszt jéghideg leheletével.
(1 ép-t sebzõdtél).
*** 2. KÖR *** Incredible téged támad. Nagy levegõt vesz, és a következõ
pillanatban dermesztõ hideget köp rád.
(2 ép-t sebzõdtél). Támadod Incrediblet.
Elõresuhintasz jobb csápoddal.
(7 ép-t sebeztél).
*** 3. KÖR *** Incredible rád veti magát. Kitátja száját, és beborít jeges
leheletével!
(2 ép-t sebzõdtél). Támadod Incrediblet. Lesújtasz jobb csápoddal.
(9 ép-t sebeztél).
*** 4. KÖR *** Megtámadod Incrediblet. Lesújtasz jobb csápoddal.
(11 ép-t
sebeztél). Incredible rád veti magát. Kitátja száját, és beborít jeges
leheletével!
(1 ép-t sebzõdtél).
[A csatában összesen 39 sebzést okoztál, és 6 sebzést kaptál.] Huh, nem
bírtok egymással! Az eredmény döntetlen. Elhagyod a csata helyszínét.
Karaktered megállíthatatlanul fejlõdik:
+1 jobb csáp szakértelem; [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 137.]
Ennek a parancsnak a használatához régészet szakértelem szükséges. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 137.]
[Kétfejû patkány torzszülöttet próbálsz elejteni.] Úgy érzed, jó móka lenne
most vadászni egyet. Rövid sétálás után eljutsz az egyik jól õrzött járathoz,
amelyen a galetkik vadászni járnak az alsó szintre, de amelyen még élõ
torzszülött nem jutott ki. Idelent valamiért sokkal hidegebb van, talán
azért, hogy a torzszülöttek élete még nyomorultabb legyen. Már majdnem
feladod, amikor nyomra bukkansz. Hamarosan a nyom nagyon forró lesz. Kellemes
csetepaténak nézel elébe! Ellenfeled egy hártyás lemúr (#2).
*** 1. KÖR *** A hártyás lemúr odajön hozzád. Megközelíted a hártyás lemúrt.
A hártyás lemúr rád veti magát. Kitátja száját, harapni próbál fogával.
Kacagsz a nevetséges próbálkozáson. Megtámadod a hártyás lemúrt. Lecsapsz
jobb csápoddal.
(8 ép-t sebeztél).
*** 2. KÖR *** A hártyás lemúr rád támad. Kitátja száját, harapni próbál
fogával. Elkerülted. Megtámadod a hártyás lemúrt. Lecsapsz jobb csápoddal.
Fürgén elhajolt.
*** 3. KÖR *** Támadod a hártyás lemúrt. Ostorként csattantasz jobb csápoddal.
(11 ép-t sebeztél). A hártyás lemúr kileheli lelkét.
[A csatában összesen 19 sebzést okoztál, és 0 sebzést kaptál.] Ezt a csatát
te nyerted! Magadba szívod a megérdemelt jutalmat, a lélekenergiát (+20%).
Összegyûjtöd a "kincset": egy lemúr hártya és 4 arany.
[24 TVP-t használtál fel, maradt még 113.]
(21. kaland:) Felkeresed a boltost, és azt mondod, jól van, elvállalod a
megbízást. Õ elégedetten dörzsöli össze a kezét, és tájékoztat a részletekrõl.
Hamarosan a fõtéren lebzselsz, sarkadban a sunyin vigyorgó kereskedõvel,
aki az elõadást kedvéért rövid idõre bezárt. Mindenhol galetkik nyüzsögnek.
Egyszercsak feltûnik a tér túloldalán Humleold, a helytartó fia. Jól megtermett,
vörös hajú fickó, hatalmas lapáttenyerekkel. Szétnyílik a tömeg, ahogy
társai kíséretében átvág a téren. Kicsit megszeppensz, de most már nincs
visszaút! Egyenesen Humleold felé irányítod lépteidet, és megpróbálod válladdal
fellökni.
[Erõ próba 7-es küszöbre: sikeres]
Bár Humleold nagydarab, izmos fickó, nagy sebességgel lököd meg, és õ egyáltalán
nem számít rá. Így aztán meglepett képett vág, hadonászik egyet a mancsaival,
és máris a hátsó felére huppan. A következõ pillanatban azonban már fel
is pattan, és fenyegetõen tornyosul föléd.
- Tudod, te nyomorult kis
lárva pondró, hogy kivel szórakozol?
[Átokszórás próba 5-ös küszöbre:
sikertelen] - Ööö... Kivel? - nyögöd. Válaszképp akkora pofont kapsz,
hogy métereket repülsz hátra, és percekig csak csillagokat látsz. Humleold
gúnyosan mosolygó képét látod magad elõtt, aki kiköp, aztán megy tovább.
[10 TVP-t használtál fel, maradt még 103.]
(7. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 103.]
Ennek a parancsnak a használatához régészet szakértelem szükséges. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 103.]
Nincs semmi, amire azt a tárgyat használhatnád. [0 TVP-t használtál fel,
maradt még 103.]
(10. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 103.]
[Nem vadászhatsz 65. torzszülöttre.] Rövid gondolkodás után úgy döntesz,
hogy most vadászni indulsz. A délkeleti tornyokban kiépített lépcsõsorok
egyikét választod, hogy megközelítsd a torzszülöttek lakóhelyét. Megpillantasz
egy másik vadászt: épp leölt ellenfelei lélekenergiáját szívja el látványos
szikrázás közepette. Odébbállsz, itt már úgy sem találsz vadat. A falon,
ami mellett elmész, szûk repedés húzódik meg. Beleszagolsz. Friss légáramlat
jön lentrõl! Valami van odalent. És a repedés egy helyen nem annyira szûk,
talán keresztül tudnád préselni magadat, és le tudnál mászni... Hát, egy
kicsit veszélyesnek tûnik.
(239. kaland, összköltsége 20 TVP.) Egy árny
suhan el melletted. Aha, egy torzszülött! Üldözõbe veszed. Lehet, hogy
nem is egyedül van? Befordulva egy sarkon, szembesültök. Ellenfeled egy
márvány atka (#17).
*** 1. KÖR *** Megindulsz a márvány atka felé. Már ott is vagy! A márvány
atka közelebb jön, hogy támadhasson. Megtámadod a márvány atkát. Elõresuhintasz
jobb csápoddal.
(4 ép-t sebeztél). A márvány atka rád veti magát. Csáprágóját
próbálja beléd mélyeszteni.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéid megszúrják.
*** 2. KÖR *** Megtámadod a márvány atkát. Tekergetve suhintasz jobb csápoddal.
(3 ép-t sebeztél). A márvány atka téged támad. A csáprágójával támad.
(2
ép-t sebzõdtél). Tüskéd szúrja. A márvány atka hörögve elterül.
[A csatában összesen 17 sebzést okoztál, és 3 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+26%).
Elegendõ lélekenergiát gyûjtöttél össze ahhoz, hogy kapj egy képességpontot.
[22 TVP-t használtál fel, maradt még 81.]
[Márvány atka torzszülöttet próbálsz elejteni.] Elhatározod, hogy vadászni
mész. Rövid sétálás után eljutsz az egyik jól õrzött járathoz, amelyen
a galetkik vadászni járnak az alsó szintre, de amelyen még élõ torzszülött
nem jutott ki. A távolból kiáltások, robbanások hangja szûrõdik el hozzád,
egy borzalmas halálsikoly, aztán néma csend. Ahogy továbbindulsz, valami
megmoccan az árnyak között. Odaveted magad, mire elõugrik valami! Ellenfeled
egy polipfej (#14).
*** 1. KÖR *** A polipfej odajön hozzád. A polipfej felé mozogsz, hogy megtámadhasd.
A polipfej rád támad. Villámgyorsan elõrevág bal csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéid megszúrják. Körbe-körbe forgatva üt bal csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd a bõrébe fúródik. Ostorként csattant jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél).
Tüskéd a bõrébe fúródik. Rád vág jobb csápjával.
(1 ép-t sebzõdtél). Tüskéd
a bõrébe fúródik. A polipfej halálos sebet kapva a földre zuhan.
[A csatában összesen 20 sebzést okoztál, és 4 sebzést kaptál.] Gyõzelmet
arattál! Nagy szikrázás közepette beléd áramlik némi lélekenergia (+25%).
Ideje enni! A legfinomabb falatokkal kezdesz. (+15% jóllakottság.)
[30 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]
(7. kaland:) Ezt a feladatot még meg sem kaptad.
[0 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]
Sajnálom, de nincs ilyen utasítás. [0 TVP-t használtál fel, maradt még 51.]
Ennek a parancsnak a használatához régészet szakértelem szükséges. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 51.]
Ennek a parancsnak a használatához régészet szakértelem szükséges. [0 TVP-t
használtál fel, maradt még 51.]
Fáradtan a megpróbáltatásoktól, nyugovóra térsz.
[ld. enc.]
Ebben a körben +1 galetki erõt kaptál. A kör során összesen 141 sebzést
okoztál, és 19 sebzést kaptál. A körben szerzett tapasztalatok eredményeképp
6 képességpontot kapsz. Errõl a fordulóról 51 TVP-t viszel át a következõre.
Azzal együtt, amit a következõ fordulóban kapsz, összesen
231 TVP-t költhetsz
majd el.
KARAKTERLAP
Káosz, egy tinta fekete, amõbaszerû, árnytócsa alakú férfi
vagy. Jelenlegi lakóhelyed: lárvaszint (1. szint). Táplálkozásod: mágiafaló.
Ez az 5. fordulód.
|
[1] erõ: |
3 / 0.15 |
[2] IQ: |
3 / 0.35 |
[3] ügyesség: |
3 / 0.05 |
[4] egészség: |
3 / 1.90 |
[5] mágia: |
1 / 0.05 |
[6] gyorsaság: |
3 / 0.07 |
[9] Méret/ép: |
41 / 22 |
Min. méret: |
29 |
Barlangméret: |
41 |
|
|
Varázspont: |
5 / 5 |
Képességpont: |
19 / 30% |
Hõsi pont: |
3 (2) |
Tám.bónusz: |
0% |
Véd.bónusz: |
0% |
Galetki erõ: |
77 / 60 |
Hírnév : |
68 |
Jóllakottság: |
200% |
Életkor: |
12 / 12 |
|
|
Galetki csaták: |
6 (2) |
Galetki gyõzelmek: |
0 (0) |
Torzsz. csaták: |
33 (6) |
Torzsz.
gyõzelmek: |
28 (6) |
Leölt torzszülött: |
28 (6) |
Pszi csaták: |
0 (0) |
Pszi gyõzelmek: |
0
(0) |
Ájulások száma: |
2 (0) |
|
|
HARCI SZAKÉRTELMEK |
|
|
[16] tüskés bõr: |
5 / 0 |
[17] vastag bõr: |
4 / 0 |
|
|
|
EGYÉB SZAKÉRTELMEK |
|
|
[45] csapdakészítés: |
1 / 0.30 |
[58] nyomkeresés: |
1 / 0.55 |
|
|
|
VÉGTAGOK |
|
|
jobb csáp |
[100] méret: |
4 / 0 |
[101] szakért.: |
5 / 0.64 |
|
|
|
FELTÉTELES PARANCSAID GY 20;
VI erõ:80% ép:35%;
PV 5 3 2 1;
AKTUÁLIS KÜLDETÉSEID: #3 (7. épület), #13 (2. forduló), #20 (9. épület),
#21 (1. épület), #440 (0. forduló), #346 (1. forduló), #283 (2. forduló),
#248 (2. forduló), #262 (3. forduló), #423 (3. forduló), #375 (4. forduló),
#494 (4. forduló), #239 (5. forduló).
TÁRGYAID |
|
40 arany (#1) |
|
2 csótányláb (#25) |
|
1 hamis arany (#809) |
|
1 kés (#5) |
|
2 lemúr hártya (#161) |
|
1 mátekel gomba (#21) |
|
1 mitulen fû (#20) |
|
1 õskõ (#8) |
|
1 winropu moha (#22) |
|
Ebben a fordulódban szerzett tárgyaid: 15 arany (#1), 1 lemúr hártya
(#161), 1 hamis arany (#809), 1 mátekel gomba (#21), 1 kés (#5).
AZ ÕSÖK CSARNOKA
0 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
ENCYCLOPEDIA FANTASIA
HAMIS ARANY (809. TÁRGY) A hamis aranyérme tökéletes másolata a Császár
képmásával készített valódi aranypénznek. Egyezik a súlyuk és a méretük
is, ezért nagyon nehéz megkülönböztetni õket egymástól. Az ötvözet csak
nagyon kevés aranyat tartalmaz, ezért valaki nyilván súlyos milliókat
keresett a hamisítványok elterjesztésén. Még mielõtt te is más galetkik
átverésén kezdenél agyalni, elárulom, hogy a hamis arannyal való üzletelést
egy vadonatúj Császári rendelet, sokéves börtönbüntetés terhe mellett,
szigorúan megtiltja!
Ha a törvényes utat akarod járni, és a hamis aranyról
jelentést akarsz tenni a helytartónál, add ki a H 809 parancsot 5 TVP-ért.
MÁTEKEL GOMBA (21. TÁRGY) Ez a széles tölcsérû, fekete kalapú gombafajta
nekrofoid aktivitást mutat, ami azt jelenti, hogy jól használható mágikus
italok készítésénél. Aki azonban csak úgy bekapja: nos, ugyan nem mérgezõ,
de rettenetesen rossz az íze. [Szükséges varázsital fõzés szint: 1.]
KÉS (5. TÁRGY) Az egyik legprimitívebb pattintott kõfegyver, a kés igencsak
siralmas eszköz az önvédelemhez: sebzése D4, annyi, amennyit a leggyengébb
fogakkal képes egy galetki okozni. Nyilvánvaló, hogy ennek használatára
csak egy puhány, harcképes végtagok növesztésére nem képes humanoid kénytelen
szorítkozni. Ha tréfából használni akarod, akkor a KF 5 (végtag) paranccsal
veheted kézbe (ha pl. az elsõ végtagodban akarod használni, a KF 5 100
parancsot add ki).
EXTRA FORDULÓK Egy hosszú ideje fennálló igényt szeretnénk most kielégíteni
az extra fordulók bevezetésével. Ha fordulószámod megegyezik a játékheteddel,
azaz egyáltalán nincs lemaradásod, használhatod az EXT parancsot a fordulódban,
havonta legfeljebb egyszer. Az EXT-et az UL-en add ki, a 20 parancs egyikeként.
Ekkor kapni fogsz 15 fordulónyi lemaradást, azaz, a kezdési dátumodat visszaírjuk
15 héttel. Fontos: a lemaradásod ezután sem lehet egyszerre több, mint
20 forduló.
Megjegyzések: ezeket, ha kezdõ játékos vagy, NEM KELL elolvasnod!
Kizárólag a haladó játékosoknak szólnak.
Az, hogy a hét melyik napján
"fordulsz", nem változik. A kezdési dátumodat így nem viheted régebbre,
mint 2000. jan. 1. Az idõkristályoktól - az idõkristályok nem csinálnak
mást, mint visszadátumoznak 1 héttel. Sajnos, a számítógép nem tartja nyilván,
ki mennyi idõkristályt használt el eddig, így ezt nem tudjuk figyelembe
venni az EXT parancs használatakor. De mivel csak 2000. jan. 1-ig lehet
visszalépni EXTtel, akik korábban indultak, azok számára nem "vész el"
az idõkristályból nyert plusz hét. A késõbb indultaknak, a legjobb taktika
az, hogy ha idõkristályt találsz, tartogatod addig, amíg az EXT parancsot
nem aknáztad ki maximálisan.
NÉHÁNY TIPP, ÖTLET A HATODIK FORDULÓDHOZ Ha te notórius tûz- vagy egyéb
lehelet használó vagy, akkor talán nem fontosak annyira a következõ sorok,
de azért nem árt, ha átfutod õket. Végtagod támadóerejét jeletõsen megnövelheted,
ha valamilyen speciális képességet növesztesz rá. Ez lehet mérgezés, bénítás,
vámpirizáció meg mindenféle hasonló nyalánkság [Ld. Szabálykönyv: Végtag
speciális képességek.] Ha támadóerõdet szeretnéd megnövelni, jól jöhet
a sebzõ méreg, amely sikeres mérgezés esetén minden körben sebzi ellenfeledet.
Ha a védelem elsõrendû, válaszd a vámpirizációt, így minden ütéssel gyógyulhatsz,
kevesebb TVP-t kell gyógyításra költened, vagy a bénítást, hogy ellenfeled
ne tudjon megütni. Ha szeretsz kockáztatni, válaszd a kontaktmérget vagy
a paralízist: sok csatában nem is látod hasznukat, de néha könnyedén fogsz
gyõzni akár nagyon erõs ellenféllel szemben is. A rothasztás vagy energiaszívás
akkor hasznos, ha úgy érzed, a csatákat könnyen megnyered speciális képesség
használata nélkül is, viszont jól jön egy kis extra táp. A manaszívásnak
és roncsolásnak most még kevés hasznát veszed, késõbb lesznek fontosak:
ráérsz ilyesmit majd az új végtagodra rakni. Tegyük fel, hogy mondjuk a
vámpirizációt választod. Ekkor a BE 4 203 100 parancsot add ki. A 203 a
vámpirizáció száma, a 100 pedig azt jelenti, hogy az elsõ végtagodra rakod.
A mûvelet 20 TVP-t és 5 KNO-t igényel. Ha igazán azt szeretnéd, hogy a
vámpirizációnak látszatja legyen, rögtön rakj is rá mondjuk 6 KNO-t (KNO
102 6), így ütésenként 2 ép-t fogsz gyógyulni. 11 képességpontért nem is
olyan rossz. Persze a többi képesség ugyanolyan jó, mint a vámpirizáció,
válassz olyasmit, ami legjobban illik karaktered stílusához!
Ha esetleg
a lehelésre specializáltad magad: nem árt, ha tudod, hogy rövid távon a
lehelés nagyon hatékony, de: bizonyos szörnyek teljesen immúnisak egyik
vagy másik támadási formára, ezért nem árt kétféle lehelést fejleszteni,
de még jobb a lehelés mellett a közelharchoz is konyítani. Elég kellemetlen,
ha az Õsök Csarnokában egy legyõzhetetlen ellenféllel akadsz össze. A kezdõ
szinten általában elég, ha 3 kno-ért felnöveled a végtag méretedet 3-ra
(KNO 100 3), ezzel már a legtöbb, leheletedre immunis lény ellen lesz esélyed.