Vissza a Főoldalra

Őslich szabályok

Az őslich egy új laptípus, a követőkhöz és szabálylapokhoz hasonlóan narancssárga kerete van. Az őslich lap egy új játéktípust tesz lehetővé a Hatalom Kártyái segítségével, ahol egyedül, vagy barátaiddal összefogva játszol az őslich ellen.

Az őslich testesíti meg az ellenfél játékost, a cél: az őslich ÉP-jét 0-ra vagy az alá csökkenteni egy kör végére.(Az őslich kezdeti életpontját a jobb alsó sarokban találod.) Más módon semmiképp sem lehet nyerni az őslich ellen. Az őslich ellen játszhatsz egyedül, vagy bármennyi barátoddal szövetkezve, ti lesztek a "játékosok" az őslich szövegében. Minden játékos a saját paklijával játszik, az őslich pedig saját gonosz képességeivel tör ellenük. A játék elején ki kell dobni, hogy az őslich, vagy a játékosok kezdenek. Az őslich 2 köre között minden játékosnak van 1 köre, a játékosok az általuk kívánt (de a játék elején eldöntött) sorrendben jönnek. Minden játékosnak külön ÉP-je, VP-je, SZK-ja van, az őrposztok is külön vannak (az őslichnek 1 őrposztja van). A játékosok segíthetik egymást, a páros verseny szabályainak megfelelően. Viszont minden játékos saját szabálylapot, követőt használhat, és ezek nem hatnak a többi játékosra (tehát pl. A bőség zavaránál csak te húzol többet, a Bűvös erdő csak téged drágít, stb.).

Hatoldalú kockával dobd ki, az őslich a felsoroltak közül melyik képességét használja. Az első körben egy képességet használ, a további körökben kettőt (kijöhet egy körben többször ugyanaz a képesség is).

Képességeire nem lehet reakciót használni, az automatikus reakciók sem működnek (de pl. élet, hatás-immunitás védhet tőlük, és asztalon maradó lapok módosíthatják pl. a sebzése nagyságát). Az őslich képességeit nem lehet drágítani, ezek 0 VP-s hatásnak számítanak és így cselekvésnek is, de lapkijátszásnak nem (tekintsd úgy, mintha egy asztalon levő lap hatásait aktiválná - de az őslich maga nem számít lapnak, ő az ellenfeledet képviseli). Ha több aktivizálást kívánó képessége van, ezek használata között valamelyik játékos cselekedhet egyet. Az őslich köre nem maradhat el. Az őslichnek nincs lapja a kezében, az asztalán, a paklijában vagy a Semmijében, nem kaphat VP-t, sem szk-t.

Ha többen harcoltok az őslich ellen, akkor a max. ÉP-jét és a gyógyulások mértékét a játékosok számával kell szorozni.

Ha egy játékos elveszti a játékot, akkor kiesik, és vele együtt a permanensei is kikerülnek a játékból, de a többiek tovább küzdhetnek. Az őslich ÉP-je vagy max. ÉP-je ettől nem változik. A 8. köre kezdetén az őslich mindenképpen megnyeri a játékot.

A leírt őslichek ún. 2. fokozatúak, ha túl erősnek bizonyul ellened, könnyítheted a játékot azzal, hogy csak 1 képességet használjon mindig (1. fokozat), ha túl könnyű, nehezítheted azzal, hogy 3 képességet használ a második körtől kezdve (3. fokozat). Ha többször egymás után le tudtok győzni egy harmadik fokozatú őslichet, akkor igazán büszkék lehettek! A Mágusok alkonyában 2-féle őslichet jelentettünk meg, próbáljátok ki mindkettőt, más-más gonosz trükkökkel támadnak.

Természetesen az őslich ellen játszva bármilyen paklit használhatsz, de a min. 45 lapos korlátot és a négyszínszabályt érdemes betartani. Kezdőbbeknek azt javaslom, hogy próbáljatok meg minél hatékonyabb "őslich-ölő" paklit összerakni, ezzel is fejlődik a pakli-összerakási képesség

Ha versenyre készülsz, tudnod kell, hogy az őslich elleni játék sok mindenben eltér a versenyjátéktól, ellene pl. az ellenvarázslatoknak és a leszedéseknek nincs sok értelme (nem úgy, mint a versenyeken), annál több a gyógyulásnak vagy az ütő lényeknek. Mindamellett így is próbálgathatod a paklidat, mit tudnál kezdeni egy hálós, counterelhetetlen, ám csak a saját körében aktív ellenféllel szemben. A lényeg azonban az őslich jelentette kihívás, és a móka, amely annál nagyobb, minél többen szálltok szembe szövetségben az őslich-csel.



Őslich szabálykiegészítések a Zarknod visszatérből:

Reagálás: „valami”:
Ha az őslichen ezt látod, az azt jelenti, hogy lehet reagálni a képességeire. (A folyamatosan működő képességekre nem, csak amiket körönként „aktívan” használ.)
Ezeket úgy kell tekinteni ilyenkor, mintha 3 VP idézési költségű, színtelen általános varázslatokat játszana ki.
Ha a „valami” nem „normál”, hanem pl. +1 VP, akkor a reagálás ennyivel többe kerül.

Ha az őslich szörnyet kap, az mindig színtelen, láthatatlan lapot jelent, melynek idézési költsége 0 és 1 szk van bennük.
Amikor megkapja lényt, az a tartalékba kerül akítvan. Ezután, a csere fázisában, ha van hely az őrposztjában, bemozgatja. Ha nincs hely, nem cserélget. A harci fázisban mindig támad az összes őrposztban levő szörnyével az ellenfélre. Mindig azt a játékost támadja, akinek a legkevesebb ÉP-je van, kivéve, ha annak van láthatatlant látó lénye, ekkor a következő legkisebb ÉP-jűt támadja. Ha valamelyik lénnyel nem tud az ellenfélre támadni, akkor azzal nem támad.




A cikk a Beholder Kft. oldaláról származik.
A cikk a weben a http://www.beholder.hu/?cikk=21317 címen elérhető.
Létrehozás: 2014. november 4. 13:24:23Utolsó frissítés: 2015. november 20. 13:07:33 Küldd el a cikket másoknak